eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 💎 نشانه غرور 🔻امام هادى عليه‌السلام: إنَّ مِنَ الغِرَّةِ بِاللّه ِ أنْ يُصِرَّ العَبدُ عَلَى المَعصِيَةِ وَ يتَمَنّى عَلَى اللّه ِ المَغفِرَةَ ✳️ از نشانه‌هاى غرور نسبت به خدا آن است كه بنده، استـمرار و اصرار بر گنـاه داشـته باشد و در همان حال، آرزومند بخشايش الهى باشد. 📚 حياةالإمام على الهادى، ص ۱۶۴ ‌ ‌ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
بررسی سبک انتقادی و اعتراضی مردم در رسانه انتقاد و اعتراض (به معنی مسالمت‌آمیز) از جمله حقوق و آزادی‌های سیاسی شهروندان است که در منظر دینی و فرهنگ اسلامی، دارای مبانی استوار و متعددی می‌باشد. در جامعه دیده می‌شود که یک موضوع یا چالش به وقوع می‌پیوندد که مورد توافق در دیدگاه یا همسو با نظر عده‌ای از افراد نیست؛ مثلاً حقی پایمال شده، یک نقض و ناهنجاری به وجود آمده یا هنجاری که تبدیل به ناهنجاری می‌شود، هر کدام می‌توانند زمینه‌ی اعتراض را فراهم کنند. امروزه هم‌گرا بودن اعتراضات نسبت به گذشته بیشتر است. اینترنت و بستر فضای سایبر، باعث شده یک هم‌گرایی در جامعه پیش بیاید که جرقه‌ای باشد برای وقوع اعتراضی سریع‌ در کوتاه مدت. شبکه‌های معاند در بستر فضای مجازی و پلتفرم‌هایی که وجود دارد با انتشار اخبار کذب در قالب فیک‌نیوزها و... ، اطلاعات نادرست را در ذهن مخاطب می‌کارند و به گونه‌ای در ذهن مخاطب تأثیر می‌گذارند که او را از محیط غیرجنبشی به جنبشی ببرند یعنی فضایی که از ذهن به عمل تغییر می‌کند. لذا در استفاده از حق انتقاد و اعتراض به منظور جلوگیری از افراط و تفریط لازم است آدابی رعایت شود که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از: ۱) علم و آگاهی: علم به موضوع موجب می‌شود تا مسئله دقیقاً شناسایی گردد و جوانب آن مورد بررسی قرار گیرد؛ در نتیجه واکنش متناسب و معقول در مورد‌ آن نشان داده شود. اگر اظهارات، گفتارها و نوشتارها، به‌ویژه در مقام نقد و ارزیابی عملکرد دولت و نظام اسلامی، همراه با علم و آگاهی نباشد، در این صورت «آن‌چه که برای ملت مفید است، آن‌چه که آزادی حقیقی است و آن‌چه که بیان رأی بدون توطئه است، از توطئه، خیانت، اضلال و ناامید کردن مردم» جدا نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرماید: «آن کسانی که اهل فکر، اهل نظر و اهل گفتن‌اند و جایی دارند برای این‌که اظهار نظر کنند، باید بدانند چه می‌گویند و چگونه حرف می‌زنند؛ مبادا به تبع رادیوهای بیگانه، جوری حرف بزنند که گویی در این کشور، یک فضای استبداد سنگینی وجود دارد.» ۲) حسن نیت: حسن نیت، عنصر اساسی تمییز دادن انتقاد از نق‌زدن‌ها و خرده‌گیری‌های مغرضانه و هواخواهانه است. همان‌گونه که امام راحل رحمة‌الله‌علیه می‌فرماید: «کسی‌که قلم به‌دستش می‌گیرد، باید توجه به این معنا بکند که مسئله، مسئله فرد نیست، مسئله اسلام است و نظام اسلامی… آقایان توجه بکنند که قلم آن‌ها یک وقت قلمی نباشد که جمهوری اسلامی را تضعیف کند.» پس قلم‌ها و بیان‌های عاری از حسن نیت، ضمن تضییع حقوق و ارزش‌های مردم و جامعه، بازتاب دهنده خواسته‌ها و امیال بیگانگان و تأمین کننده منافع و اهداف دشمنان انقلاب اسلامی خواهند بود. امام امت می‌فرماید: «بعضی از زبان‌ها از چماق هم بدتر است… قبل از این‌که به نطق‌ها بروید و قبل از این‌که مقاله‌ها را بخواهید بنویسید و قبل از این‌که بخواهید تیترها را درشت بنویسید با خودتان خلوت کنید و ببینید که برای چه این کار را می کنید؟!» ۳) واقع بینی: انتقاد و اعتراض باید برخاسته از کاستی‌ها و نارسایی‌های واقعی باشد؛ یعنی دولت توان و امکان آن را داشته که خدمت مورد نظر را به طرز مطلوب و شیوهٔ بهتری ارائه کند امّا در این رابطه کوتاهی کرده باشد و حال مورد انتقاد قرار گیرد. ۴) موقعیت شناسی: توجه به موقعیت سیاسی، اعم از داخلی و بین‌المللی نظام. استکبار جهانی، دشمنان اسلام و مسلمین بیش از هر چیز نسبت به تضعیف نظام اسلامی، به نارضایتی‌ها و اعتراضات داخلی امیدوارند و سعی می‌کنند با دامن زدن به آن، دامنهٔ آن را گسترش دهند و با تضعیف روحیهٔ مردم، امید آنان را به کار‌آمدی و پیشرفت نظام، واهی جلوه کنند. بنابراین، اگر در طرح انتقادات و اعتراضات از توجه به موقعیت سیاسی و بین‌المللی نظام غفلت شود، ناخواسته آب به آسیاب دشمن ریخته خواهد شد در حالی‌که عزم اصلی و همگانی این است که «نباید به دشمن و عوامل او اجازه داد تا در باورها و ارزش‌های مردم مسلمان رخنه کنند و به اصول و مقدمات اسلام خدشه وارد سازند». ۵) زبان نرم و نیکو: رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم سه چیز را نشانهٔ کمال ایمان می‌داند؛ از جمله اینکه انسان در هنگام غضب [نه در گفتار و نه در کردار] از دایرهٔ حق، خارج نشود. از این رو، انتقاد و اعتراض که بیانگر نارضایتی شهروندان نسبت به عملکرد دولت است، باید از زبان خردمندانه و بیان منطقی برخوردار باشد. حق انتقاد به هیچ وجه دلیلی بر گزافه‌گویی نخواهد بود و نمی‌تواند بهانه‌ای برای تصفیه حساب‌های شخصی، جناحی و سیاسی برای تاختن به اشخاص و افراد قرار گیرد؛ بنابراین اگر انتقاد و اعتراض برخاسته از علم و معرفت بود و از عناصر اساسی بیان شده باشد، ابزار سازنده و مفیدی است که جز، خیر و صلاح برای دولت و جامعه به ارمغان نخواهد آورد. 📚 ✍️🏻عالیه رضازاده 🖋ویراستار: میم.صاد 👇👇
👆👆 در این صورت، شرایط انجام انتقاد و اعتراض: 📌به نفع دشمنان و بیگانگان نخواهد بود و آنان نمی‌توانند از آن بهره‌برداری کنند. 📌به عنوان تضعیف نظام و یا طرح چالش در برابر آن تلقی نخواهد شد. 📌هرگز فرصت‌طلبان، مغرضان و بداندیشان نمی‌توانند از آن سوءاستفاده نمایند. 📌تأثیرگذاری آن به مراتب افزایش خواهد یافت. با این تفاسیر، انتقاد و اعتراض یکی از بهترین راه‌های تعامل دولت‌وملت، یکی از شیوه‌های استحکام پایه‌های نظام اسلامی و تعمیق روابط میان مردم و زمام‌داران خواهد بود. ✍️🏻عالیه رضازاده 🖋ویراستار: میم.صادقی 📚 🆔 @savad_rasaneh
28.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 اقتصاد فوتبال(بخش چهارم) ⚽️فوتبال از دهة 60 وارد دنياي رسانه‌ها مي‌شود و همراه با گسترش رسانه‌ها، بُعد همگاني و جهاني بيـشتري پیدا می‌کند. از آن زمـان فوتبـال نقـش جهـاني، سياسـي و اجتماعي كاملاً متفاوتی از نقش‌هاي تاريخي گذشته‌اش به دست می‌آورد. ⚽️درست از همان لحظه‌ که بـازي فوتبال هويت رسانه‌اي پيدا كرد؛ با گذشته تاريخي‌اِش فاصله گرفت و علاوه بر فرهنگ، بـه عرصـه‌هـاي سياست و اقتصاد نيز وارد شد. ⚽️رسانه‌اي شدن فوتبال باعث توده‌گير شدن، مجازي شدن، ايدئولوژيك شدن، كالايي شدن و جهـاني شدن فوتبال مي‌شود. با توجه به اين تأثيرات و تحولاتي كه رسانه‌ها در فوتبال به وجود آوردن، ديگه نمی‌شود فوتبال را صرفاً نوعي ورزش براي بدنسازي، يا نوعي بـازي بـراي سـرگرمي دانـست. 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 💠 💎 نتیجه دعای مؤمنان 🔻امام سجّاد عليه‌السلام: المُؤمِنُ مِن دُعائِهِ عَلى ثَلاثٍ: إمّا أن يُدَّخَرَ لَهُ و إمّا أن يُعَجَّلَ لَهُ و إمّا أن يُدفَعَ عَنهُ بَلاءٌ يُريدُ أن يُصيبَهُ 🔻مؤمن از دعاى خود يكى از سه نتيجه را می‌گيرد: ◻️ يا برايش ذخيره می‌شود، ◻️ يا در دنيا برآورده می‌شود ◻️و يا بلايى كه می‌خواست به او برسد از او برگردانده می‌شود. 📚 تحف العقول، ص ۲۸۰ 🆔 @savad_rasaneh
✍️ موسسه اموزش‌ عالی حوزوی علامه مجلسی ره و موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهد امین ره در اصفهان با همکاری دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) از متقاضیان طلبه واجد شرایط در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سال1402 از طریق آزمون اختصاصی دانشجو می پذیرد. ✅ثبت‌نام داوطلبان کارشناسی از 1401/10/26 تا 1401/11/08 ❇️ثبت نام داوطلبان کارشناسی ارشد از 1401/11/09 تا 1401/11/15 👈برادران رشته های: کارشناسی زبان انگلیسی (مطالعات اسلامی) کارشناسی ارشد اخلاق اسلامی کارشناسی ارشد اندیشه سیاسی در اسلام 👈خواهران رشته های: کارشناسی زبان انگلیسی (مطالعات اسلامی) کارشناسی ارشد مطالعات زنان 💠 مزایا شرکت در دوره 1️⃣ استفاده از اساتید متخصص حوزه و دانشگاه 2️⃣ استفاده از کتابخانه تخصصی 3️⃣ شرکت در اردوهای علمی تخصصی 4️⃣ شرکت در حلقات علمی تخصصی 5️⃣ اولویت در تشکیل پرونده اعزام تخصصی ♻️آزمون اختصاصی طلاب: جمعه 1402/02/22 🔸برای اطلاعات بیشتر اخبار موسسه را در پیام‌رسان ایتا دنبال کنید
11.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گوشه‌ای از فسادهای اخلاقی در خاندان پهلوی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔶برگزاری دوره آموزشی سواد رسانه و سبک زندگی 🔸به همت اداره آموزش معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، دوره آموزشی سواد رسانه و سبک زندگی با حضور استاد حسن صدرایی عارف برگزار می‌شود. 🔹سرفصل‌های این دوره؛ - تحولات جدید فضای سایبری و تاثیر آن بر رژیم مصرف رسانه - دیتاماینینگ و پروژه مدیریت ذهن و القای سبک زندگی جدید - روابط متقابل زیست مجازی با زندگی در دنیای واقعی - بازی‌های آنلاین و نقش آن‌ها در مناسبت فردی و اجتماعی 🔻آخرین مهلت ثبت‌نام: ۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ 🌐مشروح خبر و اطلاعات تکمیلی در سایت اشراق: https://eshragh.ir/p=13125 💡 روابط عمومی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی 🌐 https://eshragh.ir 🆔 @eshragh_news