eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ! ▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛ ▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم تا در دام آنها نیفتیم؟! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘فن آوری و شکل مطلوب در دین رسانه ای ▪️آقای هربرت شیلر به عنوان یک دانشمند منتقد، معتقد است که گردانندگان رسانه های جمعی در آمریکا تصاویر و اطلاعاتی را تولید پالایش و منتشر می سازند تا به وسیله آن به باورها گرایشها و رفتار ما ساخت و سامانی خاص دهند. ▪️هنگامی که این گردانندگان ماهرانه پیامهایی را خلق میکنند که با واقعیت های زندگی ما مطابقت ندارد؛ پیام هایی که عمدتاً احساس کاذبی از واقعیت به وجود می آورند یا حاوی آن نوع آگاهی هستند که هیچ شخصی نتواند شرایط واقعی فردی و اجتماعی خود را درک و یا آن را با میل و اراده خود رد کند به این عملیات روانی مدیریت مغزها اطلاق میشود . ▪️پخش تجارتی با شکل دادن و تقویت ذائقه های عمومی طبق نیازهای بازار مصرف که مهمترین کارکرد رسانه های تجاری باشد، به همان کرختی و بی توجهی که هایدگر از آن شکوا برداشته بود دامن می زنند هر چند از نظر دست اندرکاران تولید برنامه آنان چیزی را به مردم داده اند که می خواهند، چیزی که روی می دهد بیشتر «شرطی کردن» مردم است که در انتظار برنامه هایی خاص بنشینند. 📚کتاب دین و رسانه صفحه ۱۲۱ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘خشونت غیرمتعارف به شاخصه سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است. 🔳منتقد سینما و مدرس رسانه نسبت به خشونت غیرمتعارف در سریال های شبکه نمایش خانگی که به شاخصه مهم آن ها تبدیل شده، انتقاد کرد. ▫️مصطفی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بیش از عرف معمول به مقوله خشونت می‌پردازند، اظهار داشت: ▪️هم اکنون به‌عنوان مثال، چهار سریال "گردن‌زنی"، "بازنده"، "غربت" و "داریوش"پلتفرم‌های اصلی نمایش خانگی در حال پخش هستند و می‌توان گفت که تولیدکنندگان این آثار در یک هدف مشترک خشونت را دست‌مایه‌ای برای ایجاد جذابیت قرار داده‌اند. ▫️به‌عنوان نمونه در چهار قسمت نخست سریال گردن‌زنی ۳ نفر به‌شکل‌ کاملاً خشونت‌بار به قتل می‌رسند .حال آنکه در ادامه سریال مشاهده می‌کنیم که گویا کارگردان خواسته بدون تکیه‌بر قصه چفت و بست دار و صرفاً با جلوه‌های ویژه و تعلیق بصری، مخاطب خود را همراه با اثر کند. ▪️این حجم از ساختن سریال‌های شبه اکشن و جنایی که خشونت بالایی را ترسیم می‌کند اساساً ضد فرهنگ ما ایرانی هاست و باید یک تجدیدنظر جدی در این باره صورت گیرد تا به بهانه و اسم واقع گرایی و طرح مسائل اجتماعی و جنایی، شاهد سکانس‌های خشونت‌بار در این حد نباشیم. ▫️این همه هیاهو و استفاده از واکنش‌های عصبی که در شخصیت‌ها نهادینه‌شده نمی‌تواند برای تماشاگر جذابیت داشته‌باشد. سریال‌سازی قطعاً فقط برای سرگرم کردن مخاطب نیست. به‌دلیل مخاطب انبوه باید تمهیدات ویژه‌ای برای پردازش قصه در نظر گرفت و خشونت بی‌دلیل می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به‌همراه داشته‌باشد که باید از آن پرهیز کرد. ▪️نباید از یاد ببریم که این گونه آثار روی برخی اقشار و طبقات که بیشتر تحت‌تأثیر سبک زندگی غربی هستند، تأثیرات مخربی می‌گذارد و اگر شاهد این مسئله بودیم که آمار جرم و جنایت در جامعه بالا رفته، بی شک محصولات سینما و شبکه نمایش خانگی در این فرآیند نقشی انکارناپذیر داشته‌اند. ▫️ادامه مطلب در سایت خبرگزاری حوزه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
7.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چرا اسرائیل جنگ را مستقیما به سمت جمهوری اسلامی نمیبرد؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی قلب رقه ▫️باحضور: ▪️تحلیلگران و ناقدان سینما ▫️دوشنبه ۱۷ مهرماه @QomBasij 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«پست مدرنیسم و رسانه های جدید» ▪️مدرنیسم عموماً با مراحل اولیه ی انقلاب صنعتی در ارتباط بود، در صورتی که پست مدرنیسم( که اولین بار در معماری مشاهده شد) معمولاً با بسیاری از تغییراتی که بعد از انقلاب صنعتی رخ داد در ارتباط است. ▪️اقتصاد فراصنعتی (که گاهی به نام فرافوردیست شناخته میشود) یکی از مواردی است که در آن تحول اقتصادی از اقتصاد مبنی بر تولید به اقتصاد مبنی بر خدمات صورت گرفته است. ▪️مشخصه های این جامعه افزایش فن آوری های اطلاعاتی جدید جهانی سازی بازارهای مالی رشد خدمات و کارمندان یقه سفید و کاهش صنعت سنگین است. مشاهده ی تفاوت محسوس فرهنگ و سیاستهای تولید شده به وسیله ی یک جامعه ی فراصنعتی با آنهایی که توسط مفهوم صنعتی مدرنیسم حکم فرما بودند تعجب آور نیست. ▪️این تغییرات فرهنگی می توانند تا حدودی به عنوان محصول جانبی اجتناب ناپذیر یک جامعه ی مصرفی تلقی شوند؛ جایی که مصرف و خوشگذرانی بیشتر از کار و تولید تجربیات ما را مشخص میکنند این به این معناست که «فرهنگ مصرف» بر فضای فرهنگی غالب می شود؛ این که بازار بافت و تجربیات زندگی روزمره ی ما را مشخص می کند. در این دنیای پست مدرن مرجعی فراتر از کالا وجود ندارد و هر برداشتی از فن آوری خود به عنوان تجربه کم کم در حال ناپدید شدن است. 📚کتاب فرهنگ های دیجیتال صفحه ۳۰ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اعتراف بازیگر دیزنی به نقش شیطان پرستان در هالیوود ▪️چاینا مک کلین، بازیگری که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های دیزنی نقش آفرینی کرده، از حضور جدی شیطان پرستان و علائم شیطان پرستی در صنعت سرگرمی آمریکا می‌گوید. ▪️او همچنین به مخاطبان اخطار می‌دهد که فیلم‌هایی که می بینند بر روی آن‌ها تاثیر دارند، چه متوجه این تاثیر باشند و چه نباشند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام