eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💢رهبر انقلاب: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است ⭕️ ... و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد. ⭕️ تطبیق اینکه موضع‌گیری آن‌ها عناوین مجرمانه دارد یا نه با قوه قضاییه است ولی از لحاظ عمومی، موضع‌گیری این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی با این مواضع دشمن شادکن آلوده نخواهد شد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 آمریکا با سلبریتی‌های معترض این کشور چگونه برخورد کرده است؟ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 چهار کتاب برتر برای «سلبریتی‌شناسی» 📙خدایان بدکردار 🖊نویسنده: پیت وارد ترجمه: احسان_شاه‌قاسمی 📓فعالیت‌های انسان‌دوستانه سلبریتی‌ها 🖊نویسنده: ایلان کاپور ترجمه: احسان شاه‌قاسمی 📘 سلبریتی‌های اینترنتی 🖊نویسنده: کریستال آبیدین ترجمه: احسان شاه‌قاسمی 📕روانشناسی‌ شهرت 🖊نویسنده: کریستال آبیدین ترجمه: احسان شاه‌قاسمی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥چیستی سینمای دینی 👤دکتر رفیع الدین اسماعیلی، کلاس دین در سینمای ایران 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
🔰 هفتگی مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ⚡️پیوست رسانه‌ای اغتشاشات اخیر با محوریت مهسا امینی 👤سخنران: دکتر رفیع‌الدین اسماعیلی ⏰زمان: پنجشنبه، ساعت 15 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
💢ثبت و یادداشت کنید ⭕️آتش‌بیاران معرکه رسانه‌ای امروز عاملان و بانیان تحریم‌های آینده ایران طلبکاران و پرچم‌داران مذاکره برای رفع تحریم‌های خودساخته خواهند شد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
انقلاب و رسانه.mp3
5.71M
💢موفقیت انقلاب اسلامی در شکستن ابزارهای فشار دشمن (جنگ نظامی، تحریم اقتصادی، انقلاب مخملی، دیپلماسی و مذاکره، و...) ⭕️ انقلاب اسلامی در مرحله‌ای است که باید بر امپراطوری رسانه‌ای غرب غلبه کند. ⭕️ در این جنگ رسانه‌ای، باید تمرکزمان این باشد که ظرفیت روحی و آگاهیِ ملّت و جوانان خودمان را در برابر هجوم رسانه‌ای دشمن بالا ببریم. 🎙 استاد میرباقری •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلطنت‌طلبانی که منادی زن شده‌اند! ⭕️ نظر محمدرضا شاه درباره زنان ... ⭕️ پی‌نوشت: در دوران محمدرضا، با توجه به سن ولیعهد و اینکه شاه بیمار بود برای نخستین بار قانونی وضع شد که بر اساس آن به ملکه (فرح) جایگاه حقوقی دادند تا در صورت بروز اتفاق برای شاه تا رسیدن سن قانونی ولیعهد، امور توسط ملکه مدیریت شود. ⭕️ پس از مدتی کوتاه شاه در کنار فرح با خبرنگار معروف خانم باربارا والترز مصاحبه کرد و خبرنگار از شاه در مورد عقل، هوش و توانایی زنان سوال پرسید که ... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 خطای محاسباتی برخی کانال‌ها به صدا و سیما رسید ⭕️ اینکه تمام رسانه‌های ضد انقلاب، تصاویر این زن و امثال او را بدون سانسور پخش کردند جای تعجب ندارد و هدف آن‌ها روشن است؛ قبح‌زدایی از برهنگی و ترویج فحشا ⭕️ اما تعجب و تأسف از خبرگزاری‌ها و برخی کانال‌ها و پیج‌های مدعی بصیرت و مدعی انقلابی بودن است که با خطای محاسباتی و بعضا برای جذب فالور، فیلم برهنه‌ی این زن‌ها را (اگرچه به صورت شطرنجی) به صورت بسیار گسترده ضریب دادند و بازنشر نمودند. ⭕️ این تعجب زمانی به اوج می‌رسد که رسانه ملی نیز گریبانگیر همین شده و آن را به نحو تفصیلی‌تر! در قالب گزارش و پخش صحنه‌های آن، در چند برنامه‌ی خبری خود منتشر می‌کند! با ابراز تاسف به رویکرد ناظران رسانه ملی باید گفت: انتشار این فیلم در فضای خانوادگی بسیار زشت و شرم‌آور بود... ✍ع_اسدنژاد •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 فرامتن سخنان رهبر انقلاب در ماجرای اخیر ✍️ محسن مهدیان سخنان اخیر رهبری از چند منظر قابل تحلیل است؛ اما به این فهم سبک تحلیل و زاویه نگاه مهمترین وجه است. عمدتا چهار شاخص در سبک تحلیل رهبری از مسائل روز، پربسامد است. یکم تعیین اصل و فرع ماجرا. دوم ضریب دهی دقیق. سوم سهم دهی متناسب عوامل و چهارم اشاره به نقش خواص در تبیین و روشنگری. 👈از این جهت فرامتن سخنان رهبری را با این چهار شاخص مرور کنیم. 1️⃣یکم اصل و فرع. اگر اصل و فرع هر حادثه روشن نشود، مخاطب دچار گیجی می شود؛ اینکه بالاخره چه کسی درست می گوید؟ در بین طرفین ممکن است وجهی از حق و باطل نمایان باشد؛ اما بالاخره چطور باید برآیند گرفت؟ رهبرانقلاب در این سخنرانی به صراحت و روشنی اصل و فرع ماجرا را از هم جدا کردند. اصل، تقابل با بنیان ایران قوی است و نه حتی جمهوری اسلامی. پشت پرده نیز دست عیان آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آنچه در داخل نیز رقم می خورد هیجان جاهلی و مزدوری جریان نفاق است. خط قرمز نیز امنیت مردم است و در این رابطه هیچ جای مسامحه نیست. با این توضیح باقی مباحث فرع ماجراست. حجاب و گشت ارشاد و حادثه مرحوم مهسا امینی و غیره. از این جهت هر تحلیلی که باعث شود مخاطب در فهم اصل و فرع ماجرا دچار خطای تشخیص شود ناقص است. برخی در این چند روز چنان مغشوش موضع گرفتند که در نهایت مخاطب متوجه نشد چطور باید حق و باطل را جمع بزند. 2️⃣دوم ضریب دهی بعد از اینکه اصل و فرع مشخص شد باید لحن اعتراض به اندازه اهمیت موضوع باشد. برخی از خواص در مورد اخیر، درست موضع گرفتند اما کلام شان ضریب متناسب نداشت. این خطا باعث چه اشکالی می شود؟ مخاطب ممکن است حق و باطل را تشخیص دهد اما اهمیت و عمق و وسعت زشتی موضوع را دقیق نشود. فرض کنید جلوی چشم یک نفر آدم بکشند و فرد ناظر به آرامی بگوید این کار خطاست. طبیعی است که مضحک است. رهبری انقلاب در این سخنرانی با لحنی متناسب، زشتی و تلخی ماجرا را ضریب دادند و در حد یک خط قرمز غیرقابل گذشت به چشم آوردند. 3️⃣سوم تعیین سهم نقش ها. خیلی موارد اصل و فرع و ضریب ها درست تشخیص داده می شود اما در سهم عادلانه نقش ها، خطای برآورد وجود دارد. در تحلیل رهبر انقلاب سهم هرکس به اندازه خودش تصریح شد؛ خاصه وقتی خطا آگاهانه است. در ابتدا سهم دشمن اصلی مشخص شد. سپس به حلقه میانی و جریان مزدور و متصل به دشمن نیز توجه شد. به سکوت و خطای خواص نیز اشاره و حتی بر جبران خطا نیز تاکید شد. همچنین تصریح شد که جرم های کف خیابان را باید دسته بندی کرد و با هرکس متناسب با خودش برخورد شود. حتی آنکه خطائی از سر هیجان داشته است، باید متنبه شود. اندازه سلبریتی ها نیز مشخص شد؛ اول اینکه قاطبه هنرمندان انقلابی اند. دوم اینکه برخی مواضع دشمن شاد کن از جهت تاثیر عمومی بی ارزش است و سوم اینکه تعیین مجرمانه بودن مواضع با عدلیه است. 4️⃣چهارم. تاکید بر نقش خواص اگر اصل و فرع وضریب ها و سهم ها مشخص شود، بازهم روشنگری نیازمند مشارکت خواص است. اهمیت خواص از این جهت است که در شرایط فتنه، حرف زدن یا نزدن شان بر روشن شدن موضوع موثر است. واگرنه روشنگری ها هر میزان هم دقیق باشد، شنیده نمی شود و به گوش مخاطب نمی رسد. اما به این فهم نکته متفاوت ماجرا این است که رهبری برخلاف موارد مشابه، حوادث اخیر را عاری از هرگونه فتنه دانستند؛ به این معنا که مرزبندی حق وباطل کاملا عیان و روشن است. به همین دلیل از کسری تحلیل خواص دو جا گلایه می کنند. یکی مقاوت در دیدن دست دشمن خارجی. رهبرانقلاب اظهار شگفتی از کسانی می کنند که دست عیان دشمن را در قضایای اخیر نمی بینند. دوم خطای آنهایی که در ابتدا به ناجا و نظام افترا و تهمت ناروا زدند و لذا تاکید دارند که جبران کنند. این چهارشاخص قابل تعمیم و بهره برداری در موارد مشابه است؛ خاصه در شرایط سکوت خواص. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢《وقایع》 در برابر 《تحلیل وقایع》 ⭕️ یکی از پدیده بسیار مهمی که در با آن مواجه هستیم، تحلیل از وقایع است. ⭕️ چندی پیش بحث آبله میمون و ارتباط آن با افرادی که با همجنس روابط جنسی برقرار می کردند (همجنسگرایان و ...)، آشکار شد. ⭕️ فرضیه های بسیار جدی مطرح شد که احتمالا آبله میمون از مهمانی گسترده همجنسگرایان در اسپانیا به اروپا و سپس جهان منتقل شده است. 👈اما، رسانه چگونه با این واقعیت رو به رو شد؟ ⭕️ طبق دستور، همه رسانه های اصلی در غرب مامور شدند تا روی این خبر کار کنند که مسائل سلامتی را از داغ و انگ اجتماعی زدن به قشر خاص جدا کنید! یعنی نیایید علیه همجنسگرایان مطلب بنویسد، بلکه برای سلامت ایشان تلاش کنید! ⭕️ این را مقایسه کنید با ماجرای فیلم «عنکبوت مقدس». در حالی که قاتلان زنجیره ای به طور معمول افرادی با مشکلات شخصیتی و اختلالات روانی قلمداد می شوند، کارگردان این فیلم پس از اکران آن گفت: «این فیلم درباره یک قاتل زنجیره ای نیست، بلکه درباره یک جامعه قاتل زنجیره ای است». 👈 خلاصه: یک تغییر جهت در تحلیل، می تواند یک جامعه بیمار را از تیررس انتقادات خارج کند، و تغییر جهتی دیگر، می تواند یک فرد بیمار در جامعه ای سالم را به عنوان نماینده یک جامعه بیمار معرفی کند. به همین سادگی! دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 امام حسن عسکری علیه السلام را بشناسیم ◾️ نام : حسن ◾️ کنیه : ابامحمد ◾️ لقب : زکی ، عسکری ◾️ پدر : امام هادی (ع) ◾️ مادر : سلیل خاتون (س) ◾️ ولادت : ۲۳۲ هجری (مدینه) ◾️ شهادت : ۲۶۰ هجری (سامرا) ◾️ طول عمر شریف : ۲۸ سال ◾️ در ۲۲ سالگی به امامت رسیدند 🔹امام عسکری (ع) در مدینه ولادت یافتند و طفولیت تا نوجوانی را در مدینه بودند. 🔹متوکل عباسی در سال ۲۴۳ هجری ، امام هادی (ع) را در ۳۱ سالگی به همراه فرزندان و خانواده به سامرا تبعید کرد و در نتیجه امام عسکری (ع) نیز در ۱۱ سالگی بهمراه پدر به سامرا تبعید شد. 🔹امام عسکری (ع) در سال ۲۵۴ هجری با شهادت پدر به امامت رسید و در ۶ سال امامتش چند بار در دوره خلافت معتمد عباسی (قاتل حضرت) زندانی گردید. 🔹به دستور حکومت، امام عسکری (ع) به اجبار باید هر دوشنبه و پنجشنبه در دارالخلافه حاضر میشد و شیعیان بر سر راه سوالات خود را می پرسیدند که گاهی حضرت به اصحاب پیام میدادند در مسیر هم به من نزدیک نشوید زیرا در امنیت نیستید. 🔻در نهایت، حضرت در شهر سامرا توسط معتمد عباسی مسموم و شهید، و بدن مطهرش در کنار قبر پدر خویش در منزل شخصی ایشان در سامرا بخاک سپرده شد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 چند نکته.... ⏪آنکه شعار زن زندگی آزادی را در دهانمان گذاشت هزاران زن و دختر وطن را یتیم و بیوه کرده ( کومله و دمکرات) ⏪آنکه شعار آزادی و برهنگی زنان را می‌دهد میلیونها دلار از اربابان بردگی و تجارت زنان یعنی آمریکا پول می‌گیرد( مصی علینژاد) ⏪ آنکه از آن طرف دنیا و زیر سایه آمریکا و اسرائیل و عربستانِ مرتجع برایمان نسخه آشوب و اختلاف و تفرقه می پیچد پولش را از دشمنان این ملت پیش پیش گرفته ( اینترنشنال و ...) ⏪ ما مهرهِ بازی دشمنان قسم خورده این کشور و ملت نشویم!! آنها پولش را گرفته اند تا ما بدست خود فرهنگ و آرامش و امنیت کشور هزاران ساله خود را نابود کنیم؟ چه بازی کثیفی است! ✍ محمد تقی احمدی پرتو •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 زنان و استفاده‌ از فضای مجازی ⭕️ آغاز هزارۀ سوم و انقلاب اطلاعات و دانش، نگرش جنسیتی و محدود ساختن حضور بر اساس جنسیت در فضای تعاملی، جامعۀ بشری را با چالش مواجه کرده است. ⭕️ رابطۀ مجازی بین انسان‌ها روز به روز فراگیر‌تر می‌شود. ⭕️ فناوری‌های کامپیوتری امکان تعامل انسان-ماشین را به شکلی کاملاً جدید، بدیع و مهم‌تر از آن، امکان تعامل انسان-انسان در فضایی مجازی را فراهم می‌کنند. ⭕️ زنان ایرانی نیز بر اساس آمارهای موجود روز به روز استقبال بیشتری از فرصت‌های ارتباطی موجود در این فضا می‌کندد که این امر می‌تواند به رشد و توسعۀ آنان کمک کند؛ اما با این حال نباید از چالش‌های موجود در فضای مجازی برای زنان غافل بود. 🎙سرکارخانم طالبی‌دارستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 اگر شاه هم بود، این پیشرفت‌ها را داشتیم؟ 🔺 شبهه: درسته تو این چهل سال پیشرفت داشتیم ، اما هر حکومت دیگری هم بود پیشرفت می‌کردیم، پهلوی هم بود پیشرفت میکردیم 🔺 پاسخ 🔹پیشرفت در همه جای دنیا بوده و هست. مقایسه ای بین وضعیت کنونی عقب مانده ترین کشورها با ۴۰-۵۰ سال گذشته آنها نشان می‌دهد پل و جاده و اینترنت و... در همه جا ایجاد شده است. 🔹دوران پهلوی هم از این قاعده مستثنا نیست، یعنی ابتدای دوره پهلوی با انتهای آن وضع کشور ما یکسان نبوده و اگر بر فرض عمر این رژیم ادامه داشت، باز هم اقداماتی صورت می‌گرفت. مهم این است که اقدامات اولا متناسب با ظرفیت کشور باشد و ثانیا سرعت زیادی داشته باشد. قبل از انقلاب و با وجود جمعیت کم و فروش نفت زیاد از سویی، و عدم تحریم و مشکلاتی مانند جنگ از سوی دیگر، اقدام درخوری که سرعت مناسب پیشرفت ایران را نشان دهد وجود نداشت. 🔹 همه‌ی آنچه هم انجام شده توسط پیمانکاران خارجی صورت گرفته و بدیهی است که تکیه بر نیروی‌های غیر بومی، موجب درجا زدن دائمی می‌شود. این درحالیست که پس از انقلاب و با وجود همه‌ی مشکلات از جمله تحریم، جنگ و...، پیشرفت و توسعه در ایران سرعت شتابانی گرفت و مهم‌تر اینکه این اقدامات به دلایلی از جمله تحریم، توسط نیروهای بومی اتفاق افتاده است. 🔹در مواردی هم که پیمانکار خارجی وجود داشته، به سرعت نیروی بومی جایگزین آن شده است. مثلاً فولاد مبارکه اصفهان که در ابتدا از نیروی خارجی کمک گرفته، ظرف یکی دو سال به خودکفایی کامل رسید. 🔻 نمونه‌ای از سرعت شتابان ایران در پیشرفت، که از سرعت جهانی بیشتر بوده، از این قرار است: ✅ فناوری نانو: از رتبه ی۵۸ به ۱۶ رسیدیم. ✅ هوافضا: از ۴۵ به ۱۱ ✅ فیزیک: از ۵۶ به ۱۳ ✅ داروسازی: از ۴۹ به ۱۱ ✅ ثبت اختراع: از ۳۸ به ۷ ✅ علم انرژی: از ۵۵ به ۱۲ ✅ علم انرژی هسته ای: از ۷۷ به ۱۲ ✅ تولید علم: از بالای ۵۰ به ۱۶ ✅ ژنتیک و سلولهای بنیادی :رتبه ی دوم دنیا رو داریم ✅ قدرت هشتم نظامی مستقل دنیا ✅ و... 👆این آمارها نشان می‌دهد که سرعت پیشرفت ایران پس از انقلاب بیشتر از متوسط جهانی بوده که باعث شده رتبه‌های ایران افزایش یابد، و الا با سرعت یکسان رتبه‌های جهانی تغییر نمی‌کرد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔰 هفتگی مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد ⚡️شورش‌های آخرالزمانی، غرب و ایران اکنون، همراه با بررسی فیلم جوکر 👤سخنران: دکتر محمد حسنی ⏰زمان: شنبه، ساعت 15 🏢مکان: قم، خیابان هنرستان، پلاک 245، مؤسسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد 💥ظرفیت محدود است 📝جهت حضور در نشست، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @admin_eeita ارسال کنید. 🆔 eitaa.com/farajnezhad110 🆔 aparat.com/Faraj_Nejad 🆔 t.me/Faraj_Nejad
⭕اولین استوری ‎«شروین حاجی‌پور» پس از آزادی 🔸️شروین حاجی‌پور، خواننده: 🔹️متاسفم که برخی جریان‌های خارج از ایران، از قطعه «برای» استفاده‌های سیاسی نادرست کردند. 🔹️من متعلق به همین سرزمینم و کشورم را با هیچ جای دیگر عوض نمی‌کنم. 🔹️دوست ندارم بازیچه افرادی شوم که به فکر من و شما و این کشور نیستند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
💢واکاوی سینمای دینی در ایران 🔺پاسخ بدین پرسش که سینمای دینی چیست و نسبت میان سینما و دین کدام است، مسبوق به تعریفی است که از دین و سینما در نظر داریم و مرتبتی که برای هر یک از آن دو در عالم وجود و معرفت قائل می‌شویم. در اینجا از ماهیت و تعریف سینما سخنی به میان نمی‌آوریم اما در باب دین باید گفت تردیدی نیست که هر یک از مکاتب و نحله‌های فکری تصویری ویژه از دین دارد و بسته به اینکه آن را از درون بنگرد یا از بیرون؛ به آن معتقد باشد یا بی اعتقاد؛ حقیقت بپندارد یا طریقت یا شریعت و یا جمع میان آن‌ها، تعریفی متفاوت از آن ارائه خواهد کرد و البته ما که حبل المتینی چون قرآن در اختیار داریم تعریف و تصویرمان از دین را هم از این حبل المتین خواهیم گرفت. ✍️محمدرضا چاوشی، محقق و پژوهشگر 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ضربه ای که خائنین داخلی بر پیکره یک ملت و کشور وارد میکنند دشمنان خارجی وارد نمیکنند.... ⭕️ این کلیپ چقدر برای این روزا آشناست! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب»- بخش ۲ 🎙دکتر احمد شاکرنژاد،‌ عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 💠 گونه‌شناسی واکنش‌های معنوی به گشت ارشاد 📌جریان معنویت عصر انقلاب اسلامی مدافع این اتفاق نبودند؛ یعنی مدافع این‌که گشت ارشاد به این شیوه این کار را انجام دهد، نبودند؛ به‌طوری جدی مخالف حواشی این جریان بودند و چند چیز را برجسته می‌کردند که برایم جالب بود. این نکات عبارت بودند از: ۱- همین اتفاقات در سایر کشورها هم می‌افتد چرا به آنها توجه نمی‌کنید؟ ۲- این‌که چرا گشت ارشاد به معنای درست آن انجام نمی‌دهید؛ یعنی سیاست‌های گشت ارشاد باید اصلاح شود. 👈 متن بخش دوم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
💢جنگ شناختی مافیا علیه شهروندان ✍️محسن ابراهیمی 🔸بازی شهروند و مافیا، الگوی مناسبی برای تبیین جنگ شناختی است که جامعۀ ایران اکنون درگیر آن است. اصلی‎ترین ویژگی این بازی، قطع ارتباط شهروندان با واقعیت خارجی است. بازی مافیا در فضای بسته و تاریکی شکل می‎گیرد که شهروند با ورود به آن، ارتباطش با واقعیت خارجی قطع می‎شود. در این فضا، شهروند توان شناخت دوست از دشمن را از دست می‎دهد و تنها برای او دلیل‎های غیر قطعی و ظن‎آوری باقی می‎ماند که او را نمی‎تواند از حالت شک و تردید خارج کند. 🔸آشکارترین اثر قطع ارتباط با واقعیت خارجی، عجز شهروند از دست یافتن به یقین و معرفت صحیح است. این امر در دنیای معاصر، توسط ابزار رسانه رخ می‎دهد. هر چند که رسانه ابزاری است که برای کسب معرفت آسان و سریع به واقعیت خارجی ساخته شده است؛ اما ویژگی اصلی رسانه، وساطت میان قوای شناختی و واقعیت خارجی افراد است. با پیشرفت فناوری و شکل‎گیری فضای مجازی، به شکل غالب ارتباط مستقیم فرد با واقعیت خارجی قطع و دست یافتن به واقعیت‎های خارجی وابسته به رسانه و فضای مجازی شده است که به یک معنا پلی برای رسیدن او به واقعیت خارجی است. 🔸بنابراین عموم شهروندان، توسط رسانه در یک فضای مجازی قرار گرفته‎اند که آنها را از واقعیت خارجی جدا می‎کند و همین امر، زمینه را برای شکل دادن جنگ شناختی علیه آنان فراهم می‎کند. دقت در انتخاب کشته شب و به دنبال آن ایجاد فضای احساسی و هیجانی، اولین گام برای راه انداختن جنگ شناختی است. گام دوم، طرح روایتهای متعدد و ضد و نقیضی از حادثه است که شهروند را دچار سردرگمی و اشتباه می‎کند. واضح است؛ تکمیل‎کننده این پازل، گاه ضعف عملکرد رسانه‎های داخلی در پوشش اخبار است. در چنین فضایی یعنی عدم امکان دسترسی به واقعیت خارجی و حاکم شدن فضای هیجانی، شهروند نمی‎تواند تشخیص و انتخاب صحیحی داشته باشد و با طرح این روایتهای متعدد و ضد و نقیض، اعتمادی را - که به دیگر شهروندان دارد- از دست می‎دهد و جامعه را گرفتار نوعی دو دستگی و تفرقه می‎کند که توان اتحاد و همبستگی با هم را ندارد و در نتیجه دوست به راحتی تبدیل به دشمن و دشمن تبدیل به دوست می‎شود و مافیا به راحتی می‎تواند شهروندان آگاه را از صحنه بازی حذف و یا آنها را به عنوان دشمن معرفی کند. 🔸در صحنه چنین بازی، که اکنون رنگ واقعیت به خود گرفته و کشته‎های فرضی شب، تبدیل به کشته‎های واقعی شده است، همچنان وظیفۀ اصلی بر عهده رسانه است. رسانه‎ای همانند رسانه ملی با بازسازی و تقویت اعتمادی که دچار آسیب شده؛ کمک وافری به پیروزی در این جنگ شناختی می کند. واضح است که شرط این بازسازی کنار گذاشتن محافظه کاری و یا خود سانسوری است که گاه رسانه ملی دچار آن می‎شود و بارها از نگاه منتقدان دلسوزی مانند مرحوم طالب زاده، مطرح شده است. 🔸رکن دیگر پیروزی، حفظ همبستگی و اتحاد شهروندان بر پایۀ حفظ اصول خدشه‎ناپذیری است که می‎تواند مرز مشخصی میان دوست و دشمن ترسیم کند. اصولی مانند پایبندی به استقلال کشور و حفظ امنیت، جان، اموال و ناموس افراد و همچنین احترام به مقدسات دینی، از جمله اصولی است که در هر شرایطی می‎تواند به عنوان اصلی برای مشخص کردن دوست از دشمن به کار رود و از همین رو، از نادیده گرفتن و یا کم رنگ شدن آنها در چنین فضایی باید خودداری کرد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 چرا هنوز بازار اخبار جعلی داغ است؟ ❌ اخبار جعلی، یک تکنیک برای جنگ روانی ⭕️ اخبار جعلی در شکل گیری جنبش‌های اجتماعی تأثیر زیادی دارد. اخبار جعلی همان  اخبار جهت دار، مغرضانه و تولید شده با تکنیک های جنگ روانی است که به صورت کاملا هدفمند، حرفه ای و سازمانی در  پوشش  اخبار  واقعی  و  در  راستای  جنگ شناختی ادراکی  غالبا  بر  بستر  رسانه های  غیررسمی که امروز پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی هستند، تولید و منتشر می شود. ❌ چرا اخبار جعلی در جامعه ما  تأثیرگذار شدند؟ ⭕️ 3 تحول در جامعه ما منجر شده تا اخبار جعلی تاثیرگذاری بیشتری داخل کشور داشته باشند که یکی از این موارد، ورود پرسرعت ابزارهای هوشمند و سرویس ها و خدمات مبتنی بر اینترنت با مدیریت غربی ها داخل کشور بدون فرهنگ سازی و ارتقای سواد رسانه و سواد فضای مجازی مردم است. ⭕️ همچنین، گذر از جامعه شفاهی به جامعه شبکه ای و تحول در فرایند تولید خبر، توزیع و دسترسی مخاطب به این اخبار منجر شده تا متاسفانه بستر مناسبی برای ایجاد و انتشار اخبار جعلی داخل کشور ما برای دشمنان مهیا شود. ❌ جنگ رسانه‌ای که با سقوط شروع شد ⭕️ در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی  شاهد یک جنگ رسانه ای عظیم بر ضد کشور بودیم و دشمنان از هر حربه ای که می‌توانستند استفاده کردند تا افکارعمومی داخل کشور با اخبار جعلی مشغول شود و با مسدود سازی اکانت ها، صفحات و کانال‌های انقلابی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، با فیلترینگ حبابی، ضریب دادن به محتوا و اکانت های ضد انقلاب و ممیزی هشتگ ها، این فضا را به نفع خود مصادره کنند که البته این موضوع قابل پیش بینی بود. ❌ تلاش‌ شبکه‌های مجازی برای عدم نمایش واقعیت ⭕️ با شهادت حاج قاسم سلیمانی ،آمریکا به تمام سرویس هایش در فضای مجازی دستور داد تاجلوی فعالیت رسانه ای مردم و جبهه مقاومت در سرویس های توئیتر، اینستاگرام، فیس بوک... را بگیرند.همین موضوع به خوبی نشان می دهد که  هدف آمریکا از سرمایه گذاری بلند مدت بر روی این سرویس ها برای چه زمانی و در برابر چه حوادث و رویدادهایی است. البته که  صفحاتی که تصاویر، فیلم‌ها و هشتگ های قاسم سلیمانی و انتقام سخت را  داشت  را حذف کردند که این موضوع  خود نوعی تروریسم سایبری است. ✍ سید علیرضا آل داود •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 دوست مقصر، دشمن بی‌تقصیر 📍حکایت است که شبی دزدی نابکار، خَری از طویله‌ای دزدید. صبح فردا، همسایه‌ها با صدای ناله‌‌های مالباخته، به دورش جمع گردیده و هرکدام لب به تحلیل رویداد گشودند؛ از سرزنش استراحت شبانگاهی صاحب خَر گرفته تا کمبود امکانات طویله، و حتی عرعر نکردن خَر بهنگام رؤیت دزد! صاحب خر در آن بدحالی دست‌ها را بالا برده و گفت: "خدایا در عجبم که همه مقصرند، الا شخص دزد!!!" 📍حال شده است حکایت این روزهای ما! در تحلیل ناآرامی‌های اخیر -که معتقدم بُعد آن غلبه‌ی بیشتری دارد- چقدر عجیب است که انگشت اتهام تحلیلگران صرفا بسمت داخلی‌ها نشانه می‌رود و نقش آشکار دشمنی‌ها اصلا به حساب نمی‌آید؛ لذا نتیجه‌‌ی اینگونه تحلیل‌ها می‌شود دستمایه‌ی انشقاق خودی‌ها و پوزخند ناخودی‌ها! 📍ای‌کاش به وقایع اخیر از این زاویه‌ی مهم نیز نگریسته شود که "اغتشاش نسلی، محصول تلخ اغتشاش ذهنی است"؛ همان ذهن‌های بی‌دفاعی که سال‌هاست با پوشش پوشالی آزادی، در زیستگاه گرگ‌های رسانه‌ای رها و دریده شده‌اند! در این شرایط تنها راه آزادی نسلی از این اسارتگاه شناختی، اهتمام به دو بال است که یکی بدون دیگری، پروازی ندارد: ✅ و محدودسازی بسترهای تروریسم رسانه‌ای ✅ و هموارسازی بسترهای گفتگوی واقعی ✍محمد جوانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔥شورش «رَهْطی» نه جنبش «نَفْری» 🔥شورش «مافیایی» نه جنبش «اجتماعی» 🔻 برای فهم جامعه شناختی نفاق، در بین کلمات قرآنی که برای توصیف و تبیین صور تجمع و جمع انسانی در جامعه دینی استفاده شده، توجه به واژه بسیار مهم «رهط» لازم است. در آیات قرآنی «رَهْط» بر خلاف «نَفْر» در سیاق منفی استفاده شد. ☘️«نَفْر» تجمع و کنش جمعی فی سبیل الله است، يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ أَرَضِيتُم بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ ﴿٣٨ التوبة﴾ وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ ﴿١٢٢ التوبة﴾ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِيعًا ﴿٧١ النساء﴾ ☘️اما «رهط» تجمع و کنش جمعی فی سبیل الشیطان است. وَكَانَ فِي الْمَدِينَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ ﴿٤٨ النمل﴾ رابطه رهط با نفاق را هم می توان با ملاحظه لغوی اینگونه توضیح داد. . مفسران نفاق را برگرفته از کلمه­ «نفق» به معنای «طریق نافذ» مي­دانند و بعضي ديگر آنرا مشتّق از کلمة «نافقاء» به معنای محلي از لانه موش صحرایی، معنا کرده­ اند. اين محل خاص، در حقیقت درب مخفی نجات لانه موش در وقت خطر است. توضيح اينکه موش براي ساختن لانه، زمين را سوراخ مي کند و به حدي پيش مي رود، که مجدداً به قشر زمين مي رسد و آن را نازک مي کند ولي از بين نمي برد، هر موقع خوف و ترس براي او در لانه رخ داد، فوراً پوسته را برانداخته و از آن درب فرار مي کند. در واقع اين حيوان در زمين دو سوراخ درست مي کند، يکي سوراخ آشکار که از آنجا داخل لانه مي شود. و عرب به آن «قاصعا» مي گويد و ديگري سوراخ پنهان که از آن خارج مي گردد و بدان «نافقا» مي گويند؛ قسمت«نافقاء» از لانه موش به ظاهر خاک است ولي درون، آن خالی و فرورفتگي است. اهل لغت با توجه به همين معنا، میگویند منافق از راهي وارد اسلام مي شود، و از راهی ديگر غير از آن، از اسلام خارج مي شود، همچون موش که از يک سوراخ وارد لانه اش مي شود و از سوراخ ديگر خارج مي گردد. همچنين منافق، مثل نافقا خلاف آنچه را که پنهان مي کند ظاهر مي سازد. «نفاق» با «رهط» هم رابطه دارد توضیح آن، اینگونه است که به حجره ای که موش صحرایی بین القاصعاء والنافقاء می کَنَد و توله هایش را در آن پنهان می کند الراهِطاء (کنافِقاء) و الرُهَطة (كحُطَمة) گفته می شود. در نتیجه می توان گفت: «رهط بر خلاف «نفر» جماعتی پنهان و دارای نفاق است که افراد آن بر کنش جمعی تناکر( امر به منکر متقابل) تعاهد دارند و فساد در زمین می کنند و اصلاح نمی کنند. 🔅وَكَانَ فِي الْمَدِينَةِ تِسْعَةُ رَهْطٍ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ ﴿٤٨ النمل﴾🔅 بر این اساس و با توجه به شعارها، کیفیت خشونت و کنش جمعی اغتشاش و شورش اخیر می توان گفت؛ این شورش، شورش ارهاط افساد طلب است شورش بچه منافق های افساد طلبِ معطوف به تصویر(اهل تفرّج، تکشّف و تکشیف) است. بچه منافق های که توهّم براندازی و تبدیل حرم به بزرگترین استیج تفرّج و ساخت بزرگترین تکشّف گاه جهان را دارند. (زهی خیال باطل) این «شورش رهطی» است ، نه «نَفْر اجتماعی». این «شورش مافیایی» است نه «جنبش اجتماعی». کنش داعشی دارد نه اصلاحی ✍️ علی اصغر اسلامی تنها @hamshenasi •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
چرا برای ما مسلمانان به سمت اینهمه هزینه می پردازد؟ ⁉️ ✅ چون، پیشتر از این، موفق شده بود با همین روش ()، و درگیر کردن نخبه ها و مردم در انواع شهوات، جلوی مسلمانان بر جهان را بگیرد. اصل مطلب را گم نکنیم... حاکمیت علمی=حاکمیت فرهنگی، حاکمیت اقتصادی، حاکمیت نظامی دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس پانوشت: چهار پنج قرن قبل تاجري در يكي از كشورهاي اروپايي به استادي مراجعه ميكند و ميگويد ميخواهم فرزندم درس بخواند؛ او را به كدام مدرسه بفرستم؟ استاد در جواب ميگويد اگر به همين چهار عمل اصلي - جمع و ضرب و تفريق و تقسيم - قانع هستي، ميتواني او را به هر كدام از مدارس كشور ما يا ديگر كشورهاي اروپايي بفرستي؛ امّا اگر بالاتر از آن را لازم داري، بايد او را به كشور اندلس يا به مناطق مسلمان‌نشين بفرستي (نقل شده از کتاب پی یر روسو درباره تاریخ علوم) https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh