eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نخستین اردوی تولید محتوای طلاب و بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز با حضور: 🔸کانون مدادالفضلاء 🔹تحریریه مجتهده امین 🔸انجمن سواد رسانه طلاب •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
📌 انقلاب زنان یا طغیان اشراف ⚫️ «اغتشاشات» آیا دست‌پخت داروینیسم اجتماعی در ایران است؟ ✍️ محمد بحرینی، نویسنده و پژوهشگر کاپیتالیسم یا همان سرمایه‌داری، ریشه در داروینیسم اجتماعی دارد. در این اندیشه، طبقه اشراف در همه چیز برای خود حق بیشتری قائل هستند؛ حتی در حق حرف زدن! اما این سهم بیشتر را از کجا باید به دست بیاورند؟ یک راه بیشتر وجود ندارد: از سهم دیگران. در مقابل، اندیشه دینی به نفع طبقه ضعیف است و با خوی اشرافی سر ناسازگاری دارد. طبقه اشراف در هر قشری اقلیت هستند چون حق دیگران را می‌خورند. بنابراین امکان ندارد که اکثریت یک قشر را تشکیل بدهند. این نقطه‌ضعف بزرگی است که از این نقطه‌ضعف می‌توان در راستای شکست دادن آن‌ها استفاده کرد. از آنجا که تفکر اشرافی در موضع حق نیست و می‌خواهد حق اکثریت را بخورد، چاره ندارد که ماجرا را وارونه نشان دهد و هر که در مقابل او قرار گرفت را به همان چیزی متهم کند که خود مصداق آن است. طبقه اشراف همدیگر را پیدا می‌کنند و یک شبکه تشکیل می‌دهند. هرچند اتحادشان نیز بسیار شکننده است. چراکه میان خودشان به دلیل خودخواهی، تعارض منافع بسیار زیادی شکل می‌گیرد. مثلاً یکی از آن‌ها که به درون حکومت راه پیدا کرده با دیگر مفاسد دانه‌درشت اقتصادی چنان رفاقت دارد که می‌گوید رفیقم حاضر است کل لواسان را به نام من کند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🍃 ندای حقیقت 🍃 آثار شهادت حضرت زهرا در اثبات حقانیت ولایت 🔰حضرت مهدی (ع) درباره مادر بزرگوارشان؛ حضرت زهرا (س) می‌فرمایند: وَ فی اِبنه رسول الله لِی اسوه حسنه ( دختر گرامی رسول خدا برای من الگوی نیکویی هست.) 🔸 حضرت فاطمه (س) در راه اسلام از جان و مال خود دریغ نکردند و همه را برای زنده نگه داشتن دین اسلام تقدیم کردند. یکی از بارزترین فعالیت‌های ایشان، دفاع از ولایت در زمان حیات‌شان و همچنین بعد از آن بود. 🔸این بانوی بزرگوار که در بطن مسائل سیاسی جامعه و بحران‌ها رشد کرده‌بودند و رسالت دفاع از حق و حقیقت را به عهده داشتند، در مواجهه با توطئه‌هایی که مسیر امامت را منحرف ساخته بود؛ هوشیارانه و با بصیرت و آگاهی عمیق برای احیای حق ولایت الهی به پاخواستند. به حق اگر مبارزات ایشان در دفاع از ولایت نبود جریان امامت در همان سقیفه خاتمه می‌یافت. 🔰برخی از کارهای جدی و آگاهانه ایشان در جامعه شامل: ◽️ سخنرانی برای گروهی از زنان مهاجر و انصار ◽️ رفتن به در خانه اهل بدر، انصار و مهاجران ◽️بیان فضائل امیر مومنان (ع) 🔷 اما بارزترین و سیاسی‌ترین دختر پیامبر اسلام که نقشی کوبنده بر پیکر سست خلافت ساختگی داشت، ایشان بود. این بانوی مظلومه در وصیت نامه خود از امیرالمومنین(ع) خواستند که ایشان را شبانه غسل دهد و همچنین شبانه و مخفیانه دفن نماید. حضرت زهرا (س) با این تدبیر کاری کردند تا خلیفه و همراهانش برای حضور در مراسم تدفین مجالی پیدا نکنند و نتوانند در این مراسم شرکت‌ کنند. ♻️ از این وصیت اعتراض به شخص خلیفه و هیئت حاکمه بود. 🔹در واقع با این وصیت نامه حضرت زهرا را علیه حکومت وقت و دفاع از ولایت آغاز کردند. ✍ خانم بارگزی 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طرف میگه امام زمان رو آخوندا از خودشون ساختن و اصلا وجود نداره 😡 ❌میگه چون تو قرآن اسمی از امام زمان نیست پس دیگه نیست! سیدکاظم روح بخش هم یک جواب کوبنده و منطقی بهش داده و اثبات کرده وجود امام زمان ، اما شبکه های اونوری وهابی این کلیپ رو👇 کامل نشر ندادن و تقطیع کردن 😐 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
◽️شکاف نسلی واقعیت عینی دارد؟ 📝 بررسی هویت دهه هشتادی‌ها و واقعیت عینی از شکاف نسلی در تازه ترین یادداشت عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛ 🔻 زندگی انسان، حالت پیوستاری دارد و برداشت‌های صفر و صدی از واقعیت اجتماعی، صحیح نیست، اگر به بُرش‌های گزینشی از نوجوانان و جوانان بسنده نشود و تصویر کلی و برداشت فراگیر از آنها شکل بگیرد، مشخص خواهد شد که داوری‌های منفی، بیانگر واقعیت نیست و این اقلیتِ مطلق اما پُرجلوه، اکثریت نیستند. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🔔عضویت در اولین🔔 پایگاه رسمی علوم انسانی اسلامی کشور 1️⃣ آخرین تحولات پیشرفت علوم انسانی اسلامی در حوزه علمیه و دانشگاه 2️⃣ آخرین اخبار ناظر به انتصابات، نشست‌ها و دوره‌های آموزشی و پژوهشی علوم انسانی اسلامی 3️⃣ یادداشت‌های علمی-تحلیلی وقایع روز بر اساس علوم انسانی اسلامی 4️⃣ گزارش‌های خبری-تحلیلی از وقایع روز کشور ‌ 5️⃣ گزارش از مهمترین مباحث فقه‌های تخصصی دروس اساتید خارج حوزه علمیه 6️⃣ اخبار فراخوان‌های علمی و جذب نهادهای حوزوی و دانشگاهی کشور 7️⃣ مصاحبه با اساتید و مسئولین کشور در خصوص مسائل علمی و اجرایی روز 8️⃣ عضویت در شبکه علوم انسانی اسلامی کشور 👇 http://eitaa.com/joinchat/2820276226C05222c1576
💠 💠 ✍امام حسین علیه السلام: از ظلم به کسی که در برابر تو، هیچ یاری کننده‌ای به جز خداوند ندارد، بر حذر باش. 📚الكافی،جلد 2، صفحه331 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یک نمونه از ‎زن، زندگی، آزادی ⭕️ صوت‌های لو رفته 👈زنم دوست پسر سیاه پوست داره میگه زنم اینجا (سوئد) مهندس ریاضیه ولی در واقع راننده اتوبوسه 🌍 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🎥 روز صفر، فیلمی که نمره اش بیست است 📺 در چند روز اخیر فیلمی را دیدم که می توان ادعا کرد فیلمی تمام عیار و همه چیز تمام بود؛ فیلمی به اصطلاح رئال و واقعی که از قهرمانان موجود گمنام پرده بر میدارد نه این که دست به دامن قهرمانان پوشالی تخیلی باشد. 🖥 فیلم روز صفر ماجرای یک مامور امنیتی (با نقش‌آفرینی امیر جدیدی) برای به دام انداختن عبدالمالک ریگی را روایت می‌کند. 📽 صحنه های اکشن فیلم به مرز هالیوود می رسد و سکانس های پی در پی، آن را تبدیل به یک رسانه گرم جدی کرده است به نحوی که نمی توان از آن روی گرداند. روز صفر همه آن چیزی را که یک فیلم جاسوسی و سیاسی با ته‌مایه‌های جنایی می‌خواهد، دارد. یک تریلر نفسگیر و جذاب که می‌تواند هر بیننده‌ای را میخکوب کند؛ آن چیزی که در میان این همه فیلم کمدی سخیف گیشه سینما، گوهری ارزشمند محسوب می شود. 🎞 تنها نکته ای که به عنوان نقد به نظرم می رسد، شخصیت منفی داستان است که در انتخاب بازیگر، درست عمل نشده لذا چهره خشونت طلب عبدالمالک ریگی به آن صورت که باید، منعکس نمی شود، در حالی که در فیلم «شبی که ماه، کامل شد» این ویژگی به صورت بارز نمایان بود. 📡 همچنان که در تحلیل های قبلی هم عرض شده باید در مواجهه با رسانه ها، کنش گری و انتخابگری داشته باشیم تا با سیره عملی خود فرزندانمان را تربیت رسانه ای کنیم و این فیلم هم می تواند مصداق این انتخاب خوب باشد. ✍️ابراهیم شریفی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
⭕️ مزد مزدوری علی کریمی، دست دادن با رئیس جمهور آلمان شد 😏 🔻چقدر حقیر شده که تا کمر خم شده جلوی کشوری که سلاحهای شیمیایی میداد به صدام تا مردم ایران رو قتل عام کنه! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
♦️ اقلیت یا اکثریت در حافظه تاریخی ✍️ سیدمحمدمهدی شرف الدین سردبیر مجله دیده‌بان اندیشه 🔷 دو روز است که تمام کانال‌ها، صفحات مجازی و حتی روزنامه‌ها، در مورد موضوعی مشترک سخن می‌گویند؛ آن موضوع تصویب قانون منع ورود زنان و دختران به دانشگاه توسط طالبان است؛ همه تحلیلگران و صاحبان خرد به درستی و با دلسوزی نسبت به این مساله اعتراض کرده و سعی دارند تا صدای مظلومیت دختران و زنان افغانستانی را به گوش جهانیان برسانند. آنها همچنین به نداهای مشابه داخل کشور که هرازگاهی از تریبون نمازجمعه برخی از مولویان به گوش می‌رسد نیز همین واکنش را نشان می‌دهند. 🔶 اگر از کمی عقب‌تر به قضیه بنگریم، شاید این سوال پیش آید که چرا علیرغم وجود مسائل مختلف برای بحث در کشور خودمان، همگان محور یادداشت‌های خود را روی این موضوع قرار دادند؛ پاسخ این سوال را باید در ناخودآگاه این افراد جستجو کرد؛ زمانی که انسان حقی را همچون حق حیات در تصور خود بدیهی تلقی کند، طبیعی است که نسبت به سلب آن برای دیگری، لب به اعتراض باز کند. 🔷 سوال دیگر اینجاست که چه عاملی باعث شده تا زنان و به طور کلی مردم ایران، تحصیل زنان در مدارس و دانشگاه‌ها را همچون حق حیات، بدیهی تلقی کنند؟ برای پاسخ به این سوال نیز باید سری به ناخودآگاه تاریخ زد؛ 🔶 به گزارش آمار (iscanews.ir/xbs99)، در دوران رژیم پهلوی دختران محدودی موفق به کسب دیپلم می‌شدند و بعد از آن به خانه‌ها برمی‌گشتند. فقط 6 درصد از دختران آن‌ هم غالبا دختران مقامات درباری، موفق می‌شدند تا به دانشگاه‌ راه پیدا کرده و تحصیلات تکمیلی کسب کنند. از همین رو، در این زمان خبری از اشتغال زنان و حضور آنها در بخش صنعت یا هیئت علمی دانشگاه‌ها نبوده و جمعیت زنان جامعه نیز نسبت به این مساله اعتراض چندانی نداشتند چرا که حق تحصیل در دانشگاه را برای خود بدیهی تلقی نمی‌کردند. 🔷 جمهوری اسلامی با حذف نگاه ابزاری به زن، نه تنها راه ورود دختران و زنان به دانشگاه‌ها را باز کرد، بلکه تحصیلات تکمیلی را به یکی از نیازهای مسلم و بدیهی آنان مبدل ساخت؛ به طوری که امروزه بیش از 60 درصد جمعیت دانشجوی کشور را زنان و دختران تشکیل می‌دهند. امروز برای دختر ایرانی، منع از تحصیل در دانشگاه و سطوح عالی، یک مساله عجیب و مُضحِک است؛ در حالی که کمتر از نیم قرن قبل، این مساله برای همگان طبیعی به نظر می‌رسید. ✅ دلسوزی و تلاش برای بازشدن راه تحصیل دختران در تمام نقاط جهان، امری پسندیده و مطلوب است؛ درست به همان اندازه که فراموشی حافظه تاریخی‌مان مذموم و خطرناک خواهد بود...!! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
30.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 | حضرت زهرا(س) الگوی خدمت بی‌منت به نیازمندان •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🍃 ندای حقیقت 🍃آثار شهادت حضرت زهرا(س) در اثبات حقانیت ولایت🍃 ✅حضرت زهرا چون یگانه گوهر پیامبر (ص) بودند، می‌دانستند بعد از وفات‌شان قطعا خلیفه و همراهانش برای خواندن نماز بر پیکر مطهرش حاضر می‌شوند تا با عزاداری و مرثیه سرایی برای ایشان، خلافت غاصبانه خود را بر حق جلوه دهند و مبارزات این بانوی بهشتی را بی‌اثر کنند. 🔸به همین دلیل از این قضيه استفاده‌کردند و با وصیت‌شان به تمام مسلمین تا روز قیامت اعلام و اتمام حجت کردند که ابوبکر را به عنوان خلیفه و قبول ندارند و آن‌ها را در قضیه خلافت گنه‌کار و غاصب می‌دانند. 🔸وصیت ایشان و عمل به آن شیوه‌ای بکر و تازه در دفاع از و تحقیر موقعیت سیاسی خلیفه وقت و همراهانش بود. 🔸زمانی که امیرالمؤمنین(ع) به وصیت ایشان عمل کردند، اذهان امت اسلامی نسبت به مشروعیت خلافت حاکمان وقت، دچار شک و تردید شد و همچنین مظلومیت حضرت زهرا(س) بیشتر نمایان شد. ✅نکته جالب توجه و مهم این است که شهادت حضرت زهرا(س) علاوه بر بیداری افکار خفته امت اسلامیِ آن زمان، باعث بیداری و جلب توجه افکار عمومی در زمان‌های بعدی هم شد. 🔰قطعا برای آیندگان این سوال مطرح می‌شود که چرا دختر گرامی رسول اکرم(س) (که به فرموده پیامبر، خشمش موجب خشم خدا و رسول و خشنودیش موجب خشنودی خدا و رسول است) این‌چنین وصیتی کرده‌اند؟ ♻️بانوی دو عالم برای حمایت از ولایت برحق امیرالمومنین(ع) از روی تدبیر کاری کردند که قبر مطهرشان در مدینه و در مرکز خلافت اسلامی برای همیشه مخفی بماند، تا از این طریق خود را به آیندگان برسانند و آن‌ها را در تشخیص حق و باطل یاری کنند. 🔷ما نیز همچون امام زمان (عج) که حضرت زهرا(س) را الگوی نیکویی برای خود معرفی می‌کنند، باید ایشان را الگوی خود قرار داده و با هوشیاری تمام بیندیشیم که در هر مقطع زمانی چه کاری می‌توانیم برای پیشبرد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه اسلامی انجام دهیم تا دشمنان را رسوا و اسلام را سرافراز و ولایت را حمایت کنیم. ✍ خانم بارگزی ✒️ویراستار: گلستانی •┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
☑️ سریال ونزدی؛ از نتفلیکس تا نماوا ✍️احمد اولیایی 🔹غرب چه نیازی به توزیع پیام رسانه ای خود در جامعه ما دارد زمانیکه براحتی ما خودمان اینکار را می کنیم؟!!! 🔷فقط چند روز از انتشار قسمت اول سریال ونزدی در پلتفرم نتفلیکس در ۲۲ نوامبر۲۰۲۲ (اول آذر ۱۴۰۱) می گذرد که نماوا در ایران نیز آن را پخش می کند. ونزدی (Wednesday) مجموعهٔ تلویزیونی استریم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و داستان بلوغ است که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شده‌است. 🔹چارلز آدامز پویانماساز آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۸ فوت کرد. او یک خانواده خیالی خلق کرد تحت عنوان خانواده آدامز که ونزدی دختر این خانواده است. ونزدی آدامز دختری است که درگیر مفهوم «مرگ» است. او بیشتر آزمایش‌هایش را روی برادرش پاگزلی برای «سرگرمی» یا برای تنبیه او انجام می‌دهد. ونزدی بارها سعی کرده پاگزلی را بکشد. او از پرورش عنکبوت و تحقیق در مورد مثلث برمودا لذت می‌برد. او به دلیل شخصیت گوتیک خود که به خرده فرهنگ گات (Goth subculture) متعلق است، به مبهوت‌کردن مردم عادت دارد. 🔶خرده فرهنگ گات ویژگی های زیادی در اعتقادات، پوشش، موسیقی و مد دارد. به عنوان مثال مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که تاریکی، ترسناکی و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های آن است. ◀️سریال های نوجوانانه یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی سبد مصرف این نسل است. اساسا و مثل همیشه مشخص نیست متولی تولید و نظارت بر روی این سبد در کشور ما کیست اما حداقل و فعلا ساترا شاید بتواند ایفای نقش کند. ⬅️عدالت رسانه ای حکم می کند پیام رسانه ای را مبتنی بر نیاز مخاطب و با عنایت به چیستی خیر برای او توزیع کنیم. 🔹مشاهدات نشان می دهد نوجوانان بسیاری در ایران این سریال را دنبال می کنند. در اوج مباحث طرح شده پس از اغتشاشات مانند گسست نسلی، دهه هشتادی و به طور کل پرسش «چه باید کرد»، حواسمان باشد که دقیقا همین خوراک رسانه ای است که نسل ها را می سازد. نیاز نیست خیلی فلسفی بیاندیشیم، فقط کافی ست کوتاهی مسیر میان نتفلیکس تا نماوا را به نظاره بنشینیم! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎞برنده‌ی دعوای توی خونه، اونیه که تو خونه نیست... 📍برای مردم زخم‌خورده‌ی ایران... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠 💠 🏴 ثمره تسبيح حضرت فاطمه عليهاالسلام 🔻حضرت امام صادق (عليه‌السلام): يا أباهارُونَ؛ إنّا نَأْمُرُ صِبْيانَنا بِتَسْبيحِ فاطِمَةَ عليهاالسلام كَما نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلاةِ؛ فَالْزِمْهُ فَإنَّهُ لَمْ يَلْزِمْهُ عَبْدٌ فَشَقِىَ ◻️اى اباهارون! ما بچه‌هاى خود را همان‌طور كه به نماز امر می‌كنيم، به تسبيح حضرت فاطمه (عليهاالسلام) نيز امر می‌كنيم تو نيز بر آن مداومت كن ، زيرا بنده شقى (بدبخت معنوى) بدان پاى بند نمی‌شود. 📚 كافى ۱: ۳۴۳ ح ۱۳ ‌ ‌ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدف در جنگ شبکه محور، جنگ تبادل دیتا چیه؟ 🔻هدفِ جنگِ شبکه‌محور، کنترل جریان اطلاعات نیست. بلکه کنترل چگونگی و نحوۀ ایجاد و اشتراک‌گذاری اطلاعات در جامعه است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
. 🌹 سه دلیل ساده بر عصمت حضرت زهرا(س) ۱- آیه تطهیر که پاکی و عصمت اهل البیت را بیان می‌کند و بی‌تردید حضرت زهرا سلام الله علیها از اهل بیت هستند. ۲- حدیث معروف نبوی مبنی بر اینکه خداوند با رضایت حضرت راضی می‌شود و با غضب او غضبناک می‌شود. اطلاق این مطلب که شرطی ذکر نشده دلالت بر عصمت می‌کند؛ مانند آیه اطاعت از اولی الامر که بدون قید و شرطی اطاعت را واجب کرده است. ۳- روایت ائمه علیهم‌السلام مبنی بر اینکه ما حجت خدا بر خلق هستیم و فاطمه علیها‌السلام حجت خدا بر ما است. این که شخصی حجت خدا بر ائمه‌ای باشد که خود آن‌ها معصوم هستند گویای عصمت آن شخص است؛ در نتیجه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها معصومه هستند‌. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موقعی که چادر از سر بانوی ایرانی کشیدید شیر برادرانشون نبودند بزدل ها ... ⭕️ انشاالله تو همه ایستگاها این رویه عالی اجرا بشه و بفهمن بانوی ایرانی صاحب کرامت است و جان برکفانی هستند که از این عفت و کرامت پاسداری میکنند. 🌍 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🚨 وقتی یکی مثل حسن آقامیری اینجور عصبانی میشه یعنی کار دقیق و تمیز و نقطه زن بوده! 🌍 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان: ⭕️ خطرات و تهدیدات فضای مجازی بیخ گوش فرزندان/ هدف گرفتن نسل آینده ایران در فضای مجازی ⭕️کودک آزاری برخط یعنی هر نوع اذیت و آزاری که در بستر فضای مجازی از طریق پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های برخط یا با استفاده از سرویس‌های اینترنت اتفاق بیفتد و کودکان یا نوجوانان را در معرض قلدری‌های اینترنتی، فریب و اغفال جنسی، آزار جنسی یا احساسی قرار بدهد. 📛لایوهای مستهجن زیر سن بلوغ، زنگ خطری برای والدین و مسئولان ⭕️ این پژوهشگر سواد رسانه‌ای با اشاره به چنین مواردی که اخیر رخ داده گفت : در چند ماه گذشته شاهد چندین مورد از کودک آزاری برخط در داخل کشور بودیم. لایو‌های اینستاگرامی و لایکی به شدت به محلی برای فریب کودکان و بهره کشی‌های جنسی و غیر اخلاقی تبدیل شده‌اند و متاسفانه در یک مورد آن شاهد بودیم که یک نوجوان پسر ۱۴ ساله که خود را تینیجر معرفی کرده بود به درخواست خودش در لایوی غیراخلاقی با یک اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام مقیم ترکیه حاضر شد و آن صحبت‌های بسیار عجیب، خطرناک و تاسف بار را بر زبان آورد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠💠 🏴حضرت زهرا(س): یاعلی!من از خدای خود شرم دارم از تو چیزی بخواهم که تو توان تهیه آن را نداشته باشی... 📚بحارالانوار؛43:59 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 انتشارات شاولد آماده چاپ و نشر کتاب های نویسندگان و شاعران عزیز می‌باشد: 🔹چاپ رایگان اثر در مجموعه کتابهای چندنویسندگی 🔹سرمایه گذاری در چاپ کتاب چاپ رمان و شعر مستقل چاپ کتاب کودک ✅تمام فرایند آماده‌سازی، اخذ مجوز و چاپ در شاولد انجام میشود... ارتباط با ادمین در ایتا: https://eitaa.com/shavaladpub •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
این انتقاد است یا اعتراض ❓ 💠 که از ریشه‌ی نقد گرفته شده به‌ معنی بررسی موشکافانه‌ی پدیده‌ها یا رویدادهاست و با هدف تشخیص خوب و بد، و مقایسه‌ی این دو با یکدیگر، انجام می‌گیرد. 💠 اما دیدن نیمه خالی و پر لیوان و در واقع همان نقاط قوت و ضعف به‌طور هم‌زمان و مبتنی بر معیارهای جمعی و عقل است و کمتر دچار اشکال می‌شود. 🔰 انتقاد، یافتن و نشان‌دادن است تا اگر کسی خواست، راهش را بیابد و اگر نخواست عذری نداشته‌باشد. در اصطلاح، وارسی و بررسی نوشتار، گفتار یا رفتاری برای شناسایی و شناساندن زیبایی و زشتی، بایستگی و نبایستگی، بودها و نبودها و درستی و نادرستی آن‌ها است. 🔰 انتقاد کردن نکات مثبت یا منفی یک موضوع را بیان می‌کند و در زمینه‌ی قوت بخشیدن به نکات مثبت و کاستن نکات منفی راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند. 💢 هدف نقد؛ هدایت، خیرخواهی و اصلاح است. ❇️ شهید مطهّری در تعریف و تفسیر نقد و انتقاد می‏‌نویسد: «قوّه نقّادی و انتقاد کردن به معنای عیب‌گرفتن نیست. معنای انتقاد، یک شی‏ء را مورد محک قرار دادن و با بررسی آن، سالم و ناسالم را تشخیص‌دادن است‌.» ✅ به طور کلی نقد و انتقاد به یک گروه یا حوزه خاص اختصاص ندارد بلکه گستره آن به اندازه تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و علوم بشری است. اندیشمندان هر حوزه نیز تعریفی برای نقد ارائه داده‌اند که در ارتباط با همان مفهوم لغوی نقد، یعنی جدا کردن سره از ناسره است. 💢 از میان مفاهیم «انتقاد»، اعتراض بیش از سایرین به آن نزدیک است و البته تفاوت‌هایی نیز با آن دارد. 🔺 به معنی مخالفت، مبارزه طلبی، دعوت به اعتراض، پرخاش، خرده گیری، خروش و... است. ♨️ در اعتراض، غالبا فکر می‌کنیم یا حتی مطمئنیم به انتقاد ما توجه نشده‌است. به‌طوری‌که این بی‌اعتنایی، سرانجام به ضایع‌شدن حقوق‌مان منتهی شده‌است. به همین علت، اعتراض مستعد آمیختن با رفتارهای خشونت‌آمیز است. ◽️در واقع اعتراض، ابراز مخالفت به صورت نوشتاری، علمی و یا گفتاری در مقابل رویدادهای سیاسی یا اجتماعی است و ممکن است به صورت فردی یا تظاهرات گروهی باشد. ◾️ اعتراض بیان نکات منفی یک رخداد یا مسأله به شکل ایراد‌گرفتن از مسأله‌ای کاملا روشن است. اما نکته جالب این‌جاست که این بین راه هم حلی ارائه نمی‌شود. ◽️ولی در انتقاد برای شنونده، مسأله آشکار می‌شود و راه‌حل‌هایی هم برای او پیشنهاد می‌شود. شنونده این اختیار را دارد که این انتقاد را بپذیرد یا نپذیرد و گوینده هم باید این حق را به شنونده بدهد که در مورد انتقاد فکر کند. ◾️ انسان معترض فقط دنبال عیب‌جویی‌ و بزرگ‌کردن خطاهاست و در واقع با هیچ‌چیز راضی نمی‌شود یعنی هرجای کار که درست شود از جایی دیگر عیب‌تراشی می‌کند اما انسان منتقد و البته انتقاد سازنده مانند آینه است. ◻️ آینه بزرگ‌نمایی از عیب نمی‌کند و در حد همان عیب تذکر می‌دهد و فقط به خود شخص می‌گوید و موقع نشان‌دادن عیب فرد، عیوب خود را(قسمت سیاه و جیوه‌ای پشت خود را) فراموش نمی‌کند. 🔰 بنابراین نقد و انتقاد، حرکتی اصلاح‌گرانه است و هدف آن، پاره‌کردن و مُثله‌کردن افکار دیگران و برهم‌زدن آرامش و امنیت جامعه و مردم نیست بلکه هدف، ارج‌نهادن به کار مثبت دیگران و یادآوری رواها و نارواها در کنار هم است. 🔰 از این رو، وجه‌ی دیگران را خراب کردن و دامن زدن به تهمت‏‌ها و بدبینی‏‌ها و پدیدآوردن جو بدبینی را نمی‏‌توان نقد و انتقاد دانست، زیرا عیب گرفتن آسان است ولی بیان عیب به گونه‏‌ای که به اصلاح صاحب عیب انجامد، کاری است بزرگ و دشوار. ✍خانم عالیه رضازاده 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh