#خبر | #باز_نشر
🔘ریال دیجیتال (بخش چهارم)
▫️چالشهای پیش روی ریال دیجیتال
▪️نیاز به زیرساختهای قوی فناوری اطلاعات: پیادهسازی ریال دیجیتال به زیرساختهای قوی فناوری اطلاعات، از جمله شبکههای پرسرعت و پایگاههای داده امن نیاز دارد.
▫️خطرات سایبری: ریال دیجیتال، مانند هر نوع پول دیجیتال دیگری، در معرض خطرات سایبری مانند هک شدن و سرقت اطلاعات است.
▪️مقاومتهای فرهنگی: ممکن است برخی از افراد به دلیل عدم آشنایی با فناوریهای نوین یا نگرانیهای امنیتی، تمایلی به استفاده از ریال دیجیتال نداشته باشند.
▫️نیاز به اصلاحات قانونی: برای استفاده گسترده از ریال دیجیتال، ممکن است نیاز به اصلاحات قانونی در حوزههای مختلف، از جمله قانون پول و بانکداری باشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘سومین رویداد گرامیداشت روز فناوری اطلاعات برگزار خواهد شد
▪️با توجه به استقبال گسترده خانواده بزرگ فناوری اطلاعات از رویدادهای سالهای 1401 و 1402، سومین رویداد گرامیداشت روز فناوری اطلاعات، 16 مردادماه امسال، در مرکز همایشهای نورالرضا، توسط سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران برگزار خواهد شد.
▫️به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران، این مراسم با حضور مقامات ارشد دولتی و حاکمیتی در روز 16 مردادماه، همزمان با اختتامیه نمایشگاه الکامپ و تقدیر از برگزیدگان الکامپ، پیشکسوتان صنعت فناوری اطلاعات و خبرنگاران رسانهها برگزار میشود. بر این اساس، سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران از علاقهمندان دعوت میکند تا از این مراسم به صورت مادی و معنوی حمایت کنند.
▪️بیستودوم تیرماه، زادروز حکیم خوارزمی، پدر دانش انفورماتیک، به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران به عنوان «روز فناوری اطلاعات» توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری و توسط رئیس جمهور در قالب ماده واحده «تعیین مناسبتهای جدید جهت درج در تقویم رسمی کشور» به وزارت فرهنگ و ارشاد ابلاغ و ثبت شد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش | #دکوپاژ
🔘گزارش دکوپاژ سی و هفتم
▪️سی و هفتمین برنامه دکوپاژِ انجمن سواد رسانهای طلاب در تاریخ نهم مرداد ماه در فرهنگستان اشراقِ دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.
▫️در این برنامه که اختصاص به اکران و نقد و بررسی فیلم شور عاشقی داشت، حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی و همچنین چند تن از عوامل و بازیگران این فیلم سینمایی حضور داشتند.
▪️این برنامه ابتدا با اکران فیلم و سپس گفت و گو با بازیگر این فیلم و برپایی کرسی نقد با همراهی حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی کار خود را دنبال کرد.
▫️در گفتگو با بازیگر فیلم شورعاشقی سرکار خانم سید زینب موسوی نحوه شروع به کار بازیگری ایشان و آشنایی با پروژه شور عاشقی مطرح شد.
▪️در ادامه گفتگو سرکار خانم سیده زینب موسوی اضافه کردند که قبل از این در فیلم سینمایی اخت الرضا نیز توفیق همکاری با همین گروه سینمایی را داشته است.
▫️در ادامه برنامه کرسی نقد با حضور حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی دایر شد و ایشان ضمن تشکر از زحمات عوامل و تمام کسانی که در موضوعات آیینی اقدام به ساخت فیلمهای سینمایی میکنند، ابراز داشتند که ما تا رسیدن به سینمای آیینی فاصله بسیار داریم و لزوماً هر اثر هنری را نمیتوانیم در زمره "سینمای آیینی" عنوان بندی کنیم؛ زیرا که لازمهها و بسترهایی نیازمند است تا این اثر برای مخاطب باورپذیر شود و از حالت شعاری بیرون آید.
فیلم شور عاشقی را میتوان در زمره روایات مصور دستهبندی کرد، نه یک فیلم سینمایی. روایاتی که به تصویر کشیده شدند.
▪️در ادامه گفتگوی نقادانه، جناب آقای محمدرضا نصیری در خصوص این فیلم گفتند: لازمههای دراماتیک سازی روابط بین شخصیتهای فیلم محقق نشد و برای همین مخاطب هیچ کششی به شخصیت اول و اصطلاحا قهرمان فیلم که همسر عبدالرحمان بود از خود نشان نداد. روابط عاطفی بین عبدالرحمان و همسرش قبل از وقوع حادثه کربلا برای مخاطب دراماتیزه نشد و همین مسئله باعث شد تا فیلم خاصیت فیلم بودن را از دست دهد و صرفاً روایات مصور شکل بگیرد.
▫️در خصوص به تصویر کشیدن مصائب اهل بیت نیز اغراقهای فراوانی صورت گرفت که اگر این اتفاق نمیافتاد ای بسا نتیجه موثرتری میداشت. به تصویر کشیدن مصائب بدون زمینه سازی داستانی و دراماتیزه سازی آن، باعث شد تا نتیجه عکس دهد و مخاطب را خسته کند.
▪️در پایان نیز مجدداً از تمامی عوامل سازندگان فیلمهای آیینی علی الخصوص فیلم شور عاشقی تقدیر و تشکر صورت گرفت. شایان ذکر است برنامه دکوپاژ به صورت هفتگی از طرف انجمن سواد رسانهای طلاب برگزار میگردد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 اقدام به موقع و قابل نقدیر «دادستانی تهران»
▫️انفعال «ساترا» در مواجهه با ترویج «همجنسگرایی» موجب تشکیل پرونده قضایی توسط «مدعی العموم» گردید
▪️سینماپرس: در شرایط انفعال و بیتحرکی «ساترا» حالا دادستانی تهران به صحنه آمد و مجبور شد تا علیه مجری و مهمان یک برنامه گفتگو محور در بستر فضای مجازی اعلام جرم کند.
🔗 https://www.cinemapress.ir/news/153326/
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘بی بدن، بی هویت و در خدمت جنایت
▪️فیلم بی بدن با تمامی حواشیهایی که در جشنواره فجر آفرید، نشان داد اضافه بر فیلم متوسط روبه ضعیف کارگردانش یک بیانیه اخلاقیِ غیر انسانی و یک مانیفست تحمیلی روشنفکری دارد.
▫️دستپاچگی کارگردان در نفی قصاص -که در جنایتهای هولناک باعث بازدارندگی است- و عدم تفکیک قصاص و اعدام و عدم تفکیک دلایل جنایتهایی که منجر به کشته شدن میشوند؛ اعم از قتل عمد و غیر عمد، باعث شده تا او را در کنارِ جنایتکار قرار دهد.
▪️سازندگان این فیلم که این اثر را در حد کمپینهای اینستاگرامی پایین آوردند، حرفی فراتر از این نداشتند. انفعال کارگردان در برابر جنایتکار بسیار خطرناک است.
▫️تلاش برای رضایت گرفتن از قصاص غیرعمد امریست بسیار انسانی؛ اما زمانی که شما در مقوله قصاص عمد که علاوه بر عمدی بودن در بردارنده یک جنایت هولناک انسانی است و قاتل آن حتی نمیگوید جسد را کجا برده، در کنار یک قاتل قصاب قرار میگیرید و به طور قطع دستیار او برای قتلهای بعدی خواهید بود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘رسانه های جمعی والکترونیکی(وسیله الکترونیکی)
▪️رسانه را در یک تلقی به دو معنا میتوان به کار برد؛
▫️معنای اول: معنای عام رسانه به روش یا ابزار فنی مادی و مکانیکی تغییر شکل پیام به وسیله علامتها و نشانهها دلالت می کند و مناسب انتقال از یک مجرای معیّن هستند. در معنای محدودتر و دقیق تر، به واسطۀ مادی و الکترونیکی انتقال علائم، دلالت میکند؛ مثل هوا و کاغذ.
▫️معنای دوم: این تعریف ابتداییترین و سادهترین تلقی از رسانه است که مطابق تمام تعاریف سنتی، نشان میدهد به جای توجه به سرشت و ماهیت رسانه از آن به عنوان پدیدهٔ در خدمت بودن و یک ماهیت وابسته نام میبرند. مثل رسانه در خدمت قدرت و ایدئولوژی یا انباشت سرمایه و چیزهای دیگر.
▫️اما الکترونیکی شدن ارتباطات، ابعاد زمانی و مکانی انتقال را از میان برچید که به معنای جدا شدن از عصری و گام گذاشتن در عصری دیگر است. در این تحول فعالیت رسانهها یا استفاده از آنها در ابعاد مختلف با زندگی اجتماعی مردم در هم تنیده و پیوند فشرده پیدا نمود. به تعبیری این پیوند دیرپای تاریخی، معجونی را شکل دادهاند که تکنولوژی نام گرفته است.
▫️ تکنولوژی بر پایه کنش و واکنش اجتماعی ایجاد میشود که با هر شکلی از تکنولوژی رسانهای، واکنشها متفاوت میشوند و پیوندهایی خاص میان کنش و واکنشها ایجاد میگردد.
📚دین رسانه ای آثار و پیامدها؛ صفحه ۲۰
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘کارگردان گلیاپوچ یا سرباز مجازی رژیم صهیونیستی؟/ تکلیف عناصر ضدامنیت ملی را روشن کنید!
▪️ نیک یوسفی، کارگردان ضدانقلاب که در فتنه ۱۴۰۱، شانه به شانه قاتلان و هتاکان، علیه امنیت ملی فعالیت میکرد و مردم را به حضور در صف آشوب علیه جمهوری اسلامی دعوت میکرد درحالی که این روزها با لطف بی حد و اندازه مسئولان جمهوری اسلامی کارگردان یک برنامه در شبکه نمایش خانگی شده است، بازهم در نقش پیاده نظام موساد ظاهر شده و به اقدامات خود علیه امنیت ملی ادامه میدهد.
▪️پس از انتشار خبر شهادت اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی نیک یوسفی همچون سربازان رژیم صهیونیستی در اینستاگرام خود به تمسخر این اتفاق و خوشحالی بابت شهادت رهبر مقاومت حماس پرداخت.
▪️ همچنان که پس از شهادت اسماعیل هنیه در خیابانهای تلآویو، نظامیان صهیونیست به پخش شیرینی اقدام کردند، سربازان مجازی آنها در ایران نیز هلهله سر دادند و مهمترین سوال از دستگاه قضایی این است که تا کی قرار است پیادهنظامهای اسرائیل در ایران مورد بخشش قرار گرفته و به سادگی کارگردانی برنامههای فرهنگی را در دست بگیرند؟
▫️ ادامه این گزارش را در اینجا بخوانید:
🌐 http://rajanews.com/node/381950
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اشتراکگذاری هر عکس در #فضای_مجازی، چه اطلاعاتی را از خودتان در معرض دید عموم قرار میدهید؟
▪️ممکن است چنین اطلاعاتی در زندگی روزمره یا سفر، امنیت شما را در معرض خطر قرار دهد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘ارزش افزودهای که جوکر2 ندارد
🔳چرا جوکر۲ هنوز از جوکر1 جلوتر نرفته است؟
▪️قسمت اول مجموعه جوکر دو، توانست رکورد خوبی را بر جای بگذارد. به نقل از روابط عمومی فیلیمو در ۱۶ساعت اولیه از پخش آن، ۴0میلیون دقیقه تماشا ثبت شده است. این عدد در حدود دو برابر بیش از آمار بازدید قسمت اول این مجموعه در فصل گذشته است.
▫️تا حدی میتوان میزان محبوبیتی را که پس از پخش فصل اول آن ایجاد شده است از این اقبال به فصل دوم حدس زد. اما پایداری آن را باید از میزان محبوبیتی که تا انتها خواهد داشت، دید.
▪️شوخی های خط قرمزی
▫️اگرچه تضمین مخاطب فصل جدید با ساخت و پخش فصل گذشته جوکر اتفاق افتاد و از آن میتوان به عنوان موفقیت این مجموعه یاد کرد. اما حالا بهتر است که هر کدام از فصلهای این رئالیتی شو را در بستر شرایط خودشان ببینیم.
▪️جوکر یک، در گروه نمایشهای واقع گرایانه کمدی خانوادگی دسته بندی میشد. فضای شوخیهای آن به نحوی بود که طیف گستردهای از گروه سنی مخاطب را دربر میگرفت و محدودیت ویژهای از این لحاظ نداشت؛ بنابراین، حالا غیرطبیعی نیست که بخش زیادی از مخاطبش را متشکل از گروههای سنی
نوجوانان بیابیم.
▫️محدودیت در اینجاست که بخش دوم از این مجموعه تا به اینجای کار و پخش فصل ابتدایی آن، حاوی شوخیهای مبتذل و نامناسب برای گروههای سنی پایینتر از بزرگسال است به حدی که گذر از فیلترهای ساترا تا حدی عجیب به نظر می آید. از سوی دیگر، از آنجایی که رئالیتی شو به خودی خود تقریبا محدود به سناریوهای از پیش نوشته شده نیست؛ بنابراین چیرگی بازیگران در ایجاد شوخیها و نحوه اجرای آنها اهمیت زیادی مییابد و میتواند یک تنه برنامه را جذابتر کند یا به کلی از چشم مخاطب بیندازد.
▪️ اتکای اجرای شوخیهای شرکت کنندهها بر لودگی و شوخیهای بزرگسالانه از روشن ترین نشانههای ضعف در اجرا و طنازی بداهه آنهاست.
▫️منبع:روزنامه آگاه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 سرگرمی با طعم مرگ؛ برای کودکان...
▫️فیلم کوتاه «نقاشی» که نشان میدهد کمپانی والت دیزنی با ادعای مدافع حقوق کودکان، در جریان جنگ اخیر فلسطین ۲ میلیارد دلار به اسراییل کمک کرده است!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از فرزند انقلاب | میلاد حسنزاده
📲 کـَــژ کــارکــردهــای رســانـــه
✍ میثم شهردمی
▫️انسجام اجتماعی به معنای پیوندها و ارتباطاتی است که افراد یک جامعه را به هم متصل میکند. این پیوندها میتوانند بر اساس ارزشهای مشترک، هویتهای مشترک، تعاملات اجتماعی، همکاری و اعتماد متقابل شکل بگیرند. به عبارت سادهتر، انسجام اجتماعی نشان میدهد که افراد یک جامعه تا چه اندازه احساس تعلق و وابستگی به هم دارند و تا چه اندازه حاضرند برای رفاه و پیشرفت جامعه تلاش کنند.
▫️رسانه ها علاوه بر ایفای نقشها و کارکردهای مثبت در جامعه، در جهت ایجاد نظم و انسجام اجتماعی و بسیج همگانی، در مواقعی دارای کژکارکردهایی هستند که برای جامعه و مخاطبان تبعات منفی دارند.
▫️در ایفای کارکرد خبری و اطلاع رسانی و نظارت بر محیط، چنانچه رسانهها به خطرات و تهدیدهای احتمالی بیش از حد تأکید کنند باعث ترس و وحشت مردم می شوند. همچنین رسانهها با انتشار بیش از حد اخبار و اطلاعات و جذب این اطلاعات توسط مردم، باعث تخدیر ذهنی، رخوت و بیاعتنایی مخاطبان میشوند.
▫️در ایفای کارکرد همبستگی، چنانچه رسانهها با تأکید بیش از حد بر ثبات و انسجام اجتماعی نسبت به آزادی فردی و دگرگونی اجتماعی بیاعتنا باشند، دارای آثار و پیامد منفیای چون سازگاری تودهها، شکلگیری افکار قالبی، جلوگیری از نوآوری و تغییر اجتماعی و کاهش نقد و انتقاد خواهند بود.
▫️در ایفای نقش انتقال میراث فرهنگی، رسانهها میتوانند دارای کژکارکردهایی چون تقویت جامعه تودهوار و تضعیف خردهفرهنگها، گرایش به همسانسازی و جلوگیری از توسعه فرهنگی باشند.
▫️کار کرد سرگرمی رسانه ها و کمک آنها به پُرکردن اوقات فراغت، دارای کژکارکردهایی چون غفلت از واقعیت، تنزل سلیقه عمومی، تخریب هنر متعالی و عادت به تن آسایی است.
#رسانه
#تفکر_انتقادی
#فرزند_انقلاب | لینک کانال 👇
@revolutionson
#خبر | #باز_نشر
🔘جریمه سنگین متا توسط اتحادیه اروپا
▪️اتحادیه اروپا تصمیم به اعمال جریمهای سنگین بر شرکت متا (مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ) گرفته است. این جریمه در پی تحقیقات گستردهای صورت گرفته مبنی بر سوءاستفاده متا از موقعیت مسلط خود در بازار تبلیغات آنلاین و نقض قوانین رقابت اتحادیه اروپا اعمال میشود.
▫️چرا متا جریمه خواهد شد؟
▪️ادغام غیرقانونی سرویسهای تبلیغاتی: متا متهم شده است که به صورت غیرقانونی سرویس تبلیغات طبقهبندی شده خود (Marketplace) را با شبکههای اجتماعی غولپیکر خود مانند فیسبوک ادغام کرده است. این اقدام باعث شده تا متا بتواند به طور ناعادلانه از رقبای خود پیشی بگیرد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
▪️ادغام غیرقانونی سرویسهای تبلیغاتی: متا متهم شده است که به صورت غیرقانونی سرویس تبلیغات طبقهبندی شده خود (Marketplace) را با شبکههای اجتماعی غولپیکر خود مانند فیسبوک ادغام کرده است. این اقدام باعث شده تا متا بتواند به طور ناعادلانه از رقبای خود پیشی بگیرد و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد.
▪️بر اساس گزارشها، متا ممکن است با جریمهای تا سقف ۱۳/۴ میلیارد دلار (یا ۱۰ درصد از درآمد سالانه خود در سال ۲۰۲۳) مواجه شود. این مبلغ یکی از بزرگترین جریمههای تاریخ اتحادیه اروپا در حوزه رقابت محسوب میشود و نشان از اهمیت این پرونده دارد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#نقد_بازی | #اختصاصی
🎮نقد بازی Cult of the Lamb
▪️بازی گوسفند فرقهای Cult of the Lamb، یک بازی در سبک (روگ لاک) است که توسط استودیو Massive Monster برای کامپیوتر، پلیاستیشن و ایکسباکس منتشر شده است.
▫️این بازی پس از انتشار، بهسرعت در بین مخاطبان ایرانی و جهانی محبوب شد و از سوی منتقدان زیادی مورد تقدیر قرار گرفت؛ بهطوریکه در مراسم The Game Awards 2022 ، عنوان بهترین بازی مستقل را از آن خود کرد.
▪️همیشه در بسیاری از بازیهای ویدئویی، شاهد نمادهای فراماسونری و شیطانپرستی بودهایم. این نمادها در سیر داستانی بازی تأثیری نمیگذاشتند و فقط در نقاط مختلف بازی قرار داده شده بودند. اما این بار بازی Cult of the Lamb یا گوسفند فرقهای، محیطی را آماده کرده تا خودمان در نقش یک شیطانپرست و آزادکننده خدای شیطان قرار بگیریم. با نقد و بررسی بازی همراه باشید.
▫️داستان بازی حول محور یک بره تسخیر شده میچرخد. بله داستان بازی دقیقاً در مورد یک بره گوگولی و ناز است؛ اما داستان بازی فراتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید؛ چرا که او توسط چهار پیامبر دروغین قربانی میشود؛ اما خدای شیطانی که در بند زنجیر گیر افتاده، جان دوبارهای به بره میبخشد؛ بهشرط اینکه وظیفه تشکیل فرقهای را بر عهده بگیرد تا با کشتن چهار پیامبر دیگر، او را از بند رهایی بخشد تا بر جهان حکومت کند.
▪️با چند دقیقه بازیکردن این بازی متوجه خواهید شد که قرار است محتوایی خاص را نسبت به دیگر بازیها ارائه کند. موضوع از تاجگذاری بره توسط اهریمن به زنجیر کشیده شده شروع میشود. گوسفند نماد سادگی و استثمار است. به همین دلیل قبول میکند تا فرقهای را برای این اهریمن تشکیل دهد و در نهایت هم با ساخت یک فرقه قدرتمند، اهریمن را آزاد میکند.
▫️در گیم پلی بازی محتواهایی وجود دارد که بههیچوجه مناسب کودک و نوجوان نیست؛ چرا که آنها بهراحتی از رویدادهایی همچون تعظیمکردن به گوسفند و بتها الگوبرداری میکنند. همچنین نمادهای فراماسونری و شیطانپرستی بهصورت کاملاً آشکارا در جایجای محیط بازی قرار دارد؛ بهطوریکه پرچم قبیله بازیکن را، نماد ایلومیناتی و چشم جهانبین تشکیل میدهد.
✍️نویسنده: احمد قطبی(عضو کارگروه نقد بازی مرکز تبلیغ مجازی حوزههای علمیه)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘جریمه سنگین متا توسط اتحادیه اروپا(بخش دوم)
🔳تأثیرات جریمه متا در صنعت فناوری
▪️این جریمه میتواند تأثیر قابل توجهی بر فعالیتهای متا و همچنین کل صنعت فناوری داشته باشد. از جمله این تأثیرات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
▪️تغییر رویکرد متا: متا ممکن است مجبور شود رویکرد خود را در زمینه تبلیغات آنلاین تغییر دهد و از ادغام غیرقانونی سرویسهای خود خودداری کند.
▪️افزایش رقابت: این جریمه میتواند به افزایش رقابت در بازار تبلیغات آنلاین کمک کند و فرصتهای جدیدی را برای شرکتهای کوچکتر فراهم کند.
▪️تشدید نظارت بر غولهای فناوری: این پرونده نشان میدهد که اتحادیه اروپا مصمم است تا بر فعالیتهای غولهای فناوری نظارت دقیقتری داشته باشد و از سوءاستفاده آنها از قدرت بازار جلوگیری کند.
▪️جریمه سنگین متا توسط اتحادیه اروپا نشان میدهد که عصر بیقانونی غولهای فناوری به پایان رسیده است و این شرکتها باید به قوانین رقابت احترام بگذارند. این رویداد میتواند آغازگر تحولات مهمی در صنعت فناوری باشد و به بهبود شرایط رقابت در این بازار کمک کند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ورود فیلم سینمایی ایرانی "شاهد" به جشنواره ونیز آن هم بدون حجاب
▪️در تازهترین اخبار دنیای هنر، خبری مبنی بر ورود یک فیلم ایرانی بدون رعایت قوانین پوشش کشور به یک جشنواره خارجی رسید.
▫️به نظر میرسد در شرایط فعلی و با عدم نظارت درست بر تولیدات، در آینده نه چندان دور تولید فیلمهای سینمایی بدون حجاب تبدیل به رویهای عادی خواهد شد و سازندگان این فیلمها با خیالی راحت از عدم برخورد قانونی با آنها، چنین فیلمهایی را تولید کرده و به جشنوارههای خارجی میرسانند و به واسطه حمایتی که جریانهای مخالف جمهوری اسلامی از این فیلمسازان میکنند، جوایزی را هم به دست میآورند.
▪️طبق آخرین اخبار بیش از ۳۴ فیلم بدون حجاب و مجوز در کشور تولید شده و به جشنوارههای خارجی رسیده است.
@jahanbanou_ir
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘خوش نمک؛ این میزان بی مزگی خود هنر است
▪️سیمای ملی در چند سال گذشته با توجه به شرایط جامعه و البته اقبال عمومی به برنامههای طنز و کمدی، اهتمام ویژهای برای ساخت چنین آثاری دارد. این امر در شبکه نسیم که با شعار سرگرمی و نشاط تاسیس شد، نسبت به سایر شبکهها دو چندان است. برنامه "خوش نمک" نیز در راستای همین سیاست گذاری است. این برنامه با ایده تک خطی "ایجاد فضایی کمدی برای مخاطب به وسیلهی خودش" سعی در خندان مردم دارد.
▪️ایدهی جالبی که با پرداختی درست میتوانست به برنامهای موفق تبدیل شود ولی متاسفانه بدل به یک فاجعهی تمام عیار شده است. متن بسیار بسیار ضعیف برنامه و چالشهای بینهایت پرت، بیمزه و فاجعهی این برنامه باعث شده است که خوش نمک از بینمکی گذشته و سر از لودگی در بیاورد. لودگیهایی که از محتواهای اینستاگرامی نیز عقبتر است.
▪️فصل سوم خوش نمک هیچ چیز مثبتی برای ارائه ندارد. انتخاب مهمانان برنامه فکر نشده و برای جذب مخاطب به سراغ چهرههای فضای مجازی رفتهاند. مهمانانی که گاهی مخاطب از فرط بیمزگی رفتار بعضی از این افراد، متعجب میشود. میتوان گفت سیمای ملی با ساخت برنامهای چون خوش نمک در جذب و سرگرم کردن مخاطب و ارائه محتوا، یک شکست دیگر را در کارنامه خود ثبت کرده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘پایان زنانگی در غرب
▪️هنوز مدت زمان زیادی از وایرال شدن کلیپ صحبتهای جنجالی علی ضیاء با اردشیر رستمی و دفاع از حقوق همجنسبازان و طبیعی جلوه دادن انحرافات جنسی نگذشته است که تشت رسوایی دیگری از بام المپیک پاریس بر زمین میافتد.
▪️آنجلا کارینی بوکسور زن ایتالیایی مقابل ایمانه خلیف الجزایری، مردی که بر اساس میل شخصی خود تصمیم گرفته زن باشد، قرار میگیرد وکارینی تنها بعد ار گذشت 46 ثانیه از آغار رقابت روی رینگ زانو زده و با چشمانی اشکبار به باخت تن در میدهد.
✍🏻خانم مریم اردویی
📎یادداشت کامل را از اینجا بخوانید.
@hazratzainab_com
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘توضیحات وزیر ارشاد در خصوص بازگشت پرستو صالحی به کشور
▫️اسماعیلی: در کجای دنیا هنرمندان به نیروی امنیتی و پلیس میگویند که "تفنگت را زمین بگذار؟"
▪️ توضیحات وزیر ارشاد درباره عبور از اغتشاشات سال ۱۴۰۱
▫️ واقعا اتفاقات عجیبی بود. ابتدا جنبشی به نام metoo فضای ناامنی را در سینما ایجاد کرده بود. بعد از آن یک بیانیه صادر کردند که تفنگت را زمین بگذار.
▪️ در کجای دنیا هنرمندان به نیروی امنیتی و پلیس میگویند که "تفنگت را زمین بگذار؟" بعد از آن به اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ رسیدیم. خیلی از هنرمندان و بازیگران ما درگیر این موضوع شدند و سردمداران این مسأله بود. من و دوستانم ایستادیم و هنرمندان هم کنار آمدند.
▫️ اگر میخواستیم مانند قبل رفتار کنیم فقط در حوزه موسیقی ۱۰۰ نفر ممنوع الکار می شدند. اکنون تعداد ممنوعالکارها کمتر از انگشتان ۲ دست است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار میکند:
💢نشست تخصصی روایتی زنانه از اربعین
به همراه:
🎞اکران مستند«ازخانه تا مشایه»
سخنرانان:
▪️حجتالاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا کدخدایی
🔻مدیر گروه مطالعات جنسیت و خانواده موسسه شناخت
🔹با موضوع: زن، اربعین و رسانه
▪️دکتر معصومه طباطبایی
🔻پژوهشگر زن و خانواده
🔹باموضوع: کارکردهای تربیتی پیادهروی اربعین با محوریت زنان و خانواده
▪️دکتر مرضیه میناییپور
🔻پژوهشگر و فعال فرهنگی
🔹با موضوع: تبیین الگوی سوم زن در پیادهروی اربعین
▪️دکتر فاطمه نعمتی
🔻پژوهشگر فرهنگ و تمدن اسلامی
🔹تجربه نقش زنان در سفر پیادهروی اربعین
▪️سرکار خانم مهتا صانعی
🔻مجری
🔅شرکت برای عموم آزاد🔅
🛑ظرفیت محدود🛑
🕰زمان برگزاری: 21 مردادماه 1403
🏷روز یک شنبه ساعت 16 الی 18
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
🔻برای شرکت در نشست به آیدی
@savade_rasane
🔻و یا با شماره تماس
09059496064
تماس حاصل فرمایید.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#داستان_نویسی | #اختصاصی
🔘نویسنده شو: بخش اول
▫️ما در «نویسنده شو» قصد داریم تا شما علاقهمندان به فیلم و سریال را با اصول فیلم دیدن، فیلم نامه نوشتن، داستان نویسی، و نقد محتوایی فیلم و سریال آشنا کنیم.
▫️ما در این سلسله یادداشتها سعی میکنیم قدم به قدم در کنار شما علاقمندان پیش برویم تا با رعایت نکات مهم در زمینههای بیان شده، شما را به یک فیلم بین، نویسنده و منتقد حرفهای تبدیل کنیم. برای این مهم در ابتدا شما باید با داستان و داستان نویسی آشنا شوید.
🔳داستان چیست ؟ «رولان باروت» در تعریف داستان میگوید: «داستان، جملهای است طولانی و هرجمله داستانی است کوتاه.»
▪️داستان یعنی بازآفرینی رویدادها و حوادثِ به ظاهر طبیعی.
▪️داستان تکرار واقعیتها نیست. داستان در اصل تخیلی است از واقعیت. داستان هم میتواند بازآفرینی رویدادهای واقعی باشد و هم غیرواقعی و ساخته ذهن انسان.
▪️داستان از قدیمیترین قالبهای هنری است که پیشینه بسیار کهنی دارد. انسانها آن را به شکلهای مختلفی برای هم نقل و بازگو کردهاند. از وقتی انسانهای غارنشین بعد از یک روز پر شکار و پرتلاش کنار هم مینشسته، آتش روشن میکردند و رویدادها را برای هم تعریف میکردند، داستان بوده تا همین حالا که شکلهای بسیار مختلفی به خود گرفته است.
▪️طبق یک تعریف دیگر:
داستان، ایجاد کردن شخصیتهای تخیلی و توضیح روابط آن شخصیتهاست و رو به رو شدن داستان با رویدادها و حوادث، از تجربیات خلاقانه یک نویسنده محسوب میگردد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘فیلم به مثابه جهان رویا
▪️در فیلم جایی برای انتخاب تماشاگر وجود ندارد؛ فیلمساز به جای تماشاگر فکر و انتخاب کرده است و همه ی اشیاء و اشخاص و وقایع و حرکات در واقعیت سینمایی نشانههایی هستند که به غایات، مفاهیم و عواطف موردنظر فیلمساز
اشاره دارند.
▫️دخالت عوامل پیش بینی نشده را در کار، چه از سر ناشیگری باشد و چه از سر مهارت بسیار فیلمساز، نباید نقض کنندهی این معنا دانست.
▪️واقعیت عرضه شده در فیلم بیش از هر چیز قابل قیاس با فضای مثالی رویاهاست. در رویا نیز همه چیز نشانه و علامت است نه واقعیت؛ نشانههایی سمبلیک، دال بر معنای خاص. رویا نیز «جهان سوبژکتیو» درون انسان است که انعکاس
بیرونی یافته است، همچون فیلم که خواه ناخواه نشان دهندهی دنیایی ذهنی است که فیلمساز در آن زندگی میکند.
▫️هرکس در «جهان معرفت » خویش میزید و این جهان همان قدر به «جهان واقعی» نزدیک است که معرفت او راهبر به حقیقت شده است.
📚آینه جادو، ج 1، ص47
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام