فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘جنگ شناختی
▪️در جنگ شناختی به وسیله انواع اطلاعات ضد و نقیض راست و دروغ، قدرت تصمیمگیری صحیح از فرد گرفته شده و افراد تبدیل به مسخ شدگانی کنترل شده خواهند شد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
May 11
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘سهو در سینما راه ندارد
▪️در فیلم هیچ تصویری نمیتواند «سهواً یا به طور تصادفی» درمیان مجموعهی تصاویر فیلم قرار بگیرد؛ این یك اصل كاملاً بدیهی است كه انسان را به یك خصوصیت جامع دربارهی «واقعیت سینمایی» راهبر میشود. مراد از واقعیت سینمایی همان واقعیتی است كه بر پردهی سینما عرضه میگردد.
▫️چرا چنین است؟ چرا در فیلم هیچ تصویر غیرضروری، اشتباهی یاتصادفی نمیتواند وجود داشته باشد، حال آنكه در واقعیت خارج یا واقعیت پیرامون هرگز چنین نیست؟ در فیلم هر یك از تصاویر با تصاویر قبل و بعد از خویش و با مجموعهی فیلم ارتباطی معین و پیشبینی شده دارد و پیوند بین تماشاگر و فیلم نیز موكول به آن است كه تماشاگر این روابط معین و پیشبینی شده را دریابد. در اینجا هرگز این امكان وجود ندارد كه دو تصویر بدون قصد خاصی كنار یكدیگر قرار بگیرند و یا تصویری بیدلیل در میان مجموعهی تصاویر فیلم جاگیر شود.
▪️ممكن است در جواب این سوال بگوییم: خوب! هر فیلم به ناگزیر دارای سیر دراماتیك و منطق معین و مشخصی است و اگر یك تصویر بدون رابطهی درست با این سیر در آن میان بنشیند، هیچ فایدهای نخواهد داشت جز آنكه تماشاگر را گیج خواهد كرد و مانعی خواهد شد در سر راه درك كامل معنای فیلم.
▫️در این جواب مسامحهای وجود دارد و آن این است كه باز هم اصل سوال مورد بیاعتنایی قرار گرفته است. باز هم میتوان پرسید: این درست! اما چرا چنین است؟ مگر تماشاگر در زندگی معمول خویش از این قدرت و اختیار برخوردار است كه همهی حوادث و وقایع و اشخاص و اشیاء را درست آن سان كه خود میخواهد به عرصهی وقوع و وجود بیاورد؟
▪️جواب را نهایتاً باید در بررسی ماهیت «واقعیت سینمایی یا واقعیت معروض در فیلم» جستوجو كرد كه لاجرم با كیفیت وجود اشیاء در قاب تصویر (فریم فیلم) نیز ارتباط خواهد یافت. واقعیت عرضه شده در فیلم، آرمانی و مطلقگراست و از این لحاظ، امكان وجود صدفه (تصادف)، اشتباه و یا عدم قصد در آن وجود ندارد و با صرفنظر از مهارت فیلمساز، هرچه بر پرده میآید دارای «معنایی معین» است و «رابطهای مشخص با دیگر اجزا و عوامل».
📚آینه جادو، جلد 1، ص 45
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چطور بفهمیم کسی قصد سوءاستفاده از مارو داره؟
▪️در این ویدئو متوجه میشویم :
(تفکر انتقادی چیست)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
🎬مستند ضد: مرگ کتاب(بخش اول)
🔘کرونا؛ اینترنت و کتاب
▪️از زمانی که اینترنت وارد زندگی انسان ها شده است، دگرگونی عمیق و اساسی در بخش های مختلف زندگی جوامع بشری ایجاد کرده است. عده ای بازتاب این تغییرات را مثبت و در راستای پیدایش و تکامل آرمان های انسانی می دانند و عده ای نیز این فضا را نوعی تغییر به سمت روزمرگی و زوال فرهنگی می پندارند. هنوز روزگار چندانی از عمر فضاهای مجازی نمی گذرد که توانسته جایگاه و نقش مهمی در تعاملات فرهنگی به خود اختصاص دهد.
▫️در حال حاضر کاربران فضای مجازی زمان زیادی را برای استفاده از فضای مجازی و مرور مطالب در صفحات وب اختصاص می دهند، اما براستی این زمان زیاد برای مرور مطالب می تواند جای فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه بگیرد؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 تشریح چهارده چالش سکانداران فضای مجازی در دولت چهاردهم
▪️ در نامه هفت تشکل فعال حوزه «حکمرانی فضای مجازی» به رئیس دولت چهاردهم مطرح شد؛
▫️تمایز گذاشتن میان «مفهوم مقدس آزادی» و «مفهوم نامیمون یلگی» در مدیریت و توسعه فضای مجازی: متولیان این فضا در دولت جدید باید ضمن تبیین دقیق مرز میان این دو، در اقدامات خود نیز این تمایز را آشکارا نشان دهند. تعریف آزادی به مطلق رهاشدگی از هرگونه قید و بند و انتشار هر محتوایی بدون توجه به حقوق دیگران و هنجارهای جامعه خط التقاط و انحراف بزرگی است.
▫️شایسته است که تکمیل شبکه ملی اطلاعات به عنوان مهمترین برنامه جمهوری اسلامی و سیاستی مورد تأکید مقام معظم رهبریمدظله العالی، در صدر اولویتها، مورد اهتمام منتخبان رئیس جمهور و شرط تفویض مسئولیت به ایشان باشد
▫️توجه و اهتمام به تدوام سیاستهای مرتبط با منظومه های ماهواره ای و خدمات ماهواره مبنا: در عصر حاضر، منظومههای ماهوارهای و خدمات ماهوارهمبنا نقشی حیاتی در ابعاد مختلف زندگی بشر ایفا میکنند.
▫️رشد قارچگونه VPNهای غیرمجاز در کشور، زنگ خطری برای دور خوردن قوانین رسمی و گسترش فعالیتهای غیرقانونی در فضای مجازی به صدا درآورده است. متولیان فضای مجازی در دولت در اولین اقدام، لایحهای با هدف تعیین مجازات برای «تحصیل مال از طریق فروش VPN غیرمجاز» تدوین و تصویب کنند.
🌐 متن نامه : https://ihkn.ir/?p=38089
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
صوت فیلم شور عاشقی.mp3
8.52M
#دکوپاژ | #صوت
🔘عنوان: سینمای آئینی
▫️ فیلم سینمایی شور عاشقی
▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما
👤استاد : علی قهرمانی
👤آقای رضا نصیری
👤سرکار خانم سیده زینب موسوی (بازیگر فیلم)
🌐مشاهده نسخه تصویری با کیفیت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#نقد_فیلم | #اختصاصی
🔘بی بدن، بی هویت و در خدمت جنایت
▪️فیلم بی بدن با تمامی حواشیهایی که در جشنواره فجر آفرید، نشان داد اضافه بر فیلم متوسط روبه ضعیف کارگردانش یک بیانیه اخلاقیِ غیر انسانی و یک مانیفست تحمیلی روشنفکری دارد.
دستپاچگی کارگردان در نفی قصاص -که در جنایتهای هولناک باعث بازدارندگی است- و عدم تفکیک قصاص و اعدام و عدم تفکیک دلایل جنایتهایی که منجر به کشته شدن میشوند؛ اعم از قتل عمد و غیر عمد، باعث شده تا او را در کنارِ جنایتکار قرار دهد. در واقع سازندگان این فیلم که این اثر را در حد کمپینهای اینستاگرامی پایین آوردند، حرفی فراتر از این نداشتند.
▪️تلاش برای رضایت گرفتن از قصاص غیرعمد امریست بسیار انسانی؛ اما زمانی که شما در مقوله قصاص عمد که علاوه بر عمدی بودن در بردارنده یک جنایت هولناک انسانی است و قاتل آن حتی نمیگوید جسد را کجا برده، شما را در کنار یک قاتل قصاب قرار میدهد و به طور قطع دستیار او برای قتلهای بعدی خواهید بود.
▪️نفهمیدن این مسئله توسط سینمای روشنفکری باعث شده تا نسبت به قتلهای زیاد این چنینی انفعال مطلق داشته باشند و به پشتیبانی کمپینهای فضای مجازی و روشنفکران بیسواد سینما ازین مقوله اکتفا کنند.
▪️فیلم از لحاظ ساختاری اثر متوسط رو به پایینی است. قرار گرفتن یک بازیگر جوان خوش استایل در کسوت یک بازپرس قوهقضائیه! باعث شد تا مخاطب، به این فکر فرو رود که قرار است با این مانکن، گول چه چیزی را بخورد. کاراکترهایی که به واقعیت نزدیکتر بودند، اولیای دم مقتولند که اتفاقا مغضوب علیهم ِ کارگردانند.
▪️مابقی کاراکترهای فیلم به هیچ وجه تبدیل به شخصیت نمیشوند؛ چون قرار است مانیفست و بیانیه خوان کارگردان باشند. از مانکن به ظاهر بازپرس گرفته تا نقشهای فرعی فیلم که در حال کمک به قاتل قصاب، برای رهایی از قصاصند.
▪️فیلم تا به اینجا دغدغههای روشنفکر مآبانه خود را نمایش میدهد و زمانی این نمایش مبتذل میشود که در انتهای فیلم آیه قرآنی "ولکم فی القصاص حیات یا اول الاالباب لعلکم تتقون" نقش میبندد که هیچ سنخیتی با نوع روایت و پرداخت کارگردان ندارد و بیشتر در جهت سیاهنمایی این آیه شریفه برمیآید. آیهای که نشان میدهد قصاص باعث زندگی سالم جامعه وعدم ارتکاب جنایت میشود توسط فیلمساز تخریب میگردد. چرا که بعد از نمای پایانی فیلم و مظلوم نمایی از قاتل قصابِ فیلم و خانوادهاش، آیه مذکور میآید و نشان میدهد که دلیل مرگ این قاتلِ قصابِ مظلوم! قوانین دینی است.
▪️کاظم دانشی که تا قبل از این پرداخت خوبی نسبت به فیلم اول خود ارائه کرده بود، در مقام نویسنده این فیلم نتوانست انتظارات را از یک فیلمنامه خوب برآورده سازد. روایت خطی پرونده اصلی بدون خلاقیت هنری خاصی باعث شد تا داستان یکنواخت گردد. آنقدر مسئله گرفتن رضایت و بخشش برای این جنایتکار در ذهن نویسنده و کارگردان پررنگ بود که فیلم خود را خالی از شخصیت کردند و اطراف پدر و مادر مقتول، گماشتهها و مترسکهای خود را قرار دادند.
▪️امیدوارم روزی برسد تا سینمای روشنفکری حداقلهای روایت ساده یک فیلم را در جهت همان تفکرات خودشان یاد بگیرند و بفهمند و کمی بیشتر به مردم نزدیک شوند، تا برای مردم ایران فیلم بسازند نه مردم نقاط خاصی از شمال تهران.
✍️نویسنده: محمدرضا نصیری(لیسانس ارتباطات)
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘ای کاش نبودی
▪️"نبودنت" چهارمین اثر سینمایی "کاوه سجاد حسینی" یک درام اجتماعی را به تصویر درآورده که به دنبال پرداختن به معضل مهاجرت های غیر قانونی و مشکلات خانواده باقی مانده از آنها است، اما...
▪️این فیلم برای پرداختن به موضوعات انتخابی نتوانسته راه حلی پیدا کند، و با در گیر کردن چند معضل دیگر بیش از پیش بار خود را سنگین میکند، مثلث عشقی، سقط جنین، فقر، رپ خوانی، سلبریتی فضای مجازی و... از اواسط داستان که همه چیز فیلم مشخص می شود کند بودن داستان خسته کننده تر از قبل شده و مخاطبین فیلم منتظر اتمام فیلم هستند.
▪️این فیلم از بازیگران به نامی همچون «سحر دولتشاهی»، «امیر آقایی»، «آزاده صمدی»، «فرید سجادی حسینی»، «رضا بهبودی»، «علیرضا ثانی فر» و «شیوا سرمست» بهره گرفته است اما این ترکیب از بازیگران نتوانتسته کمکی به اصل فیلم و رشد داستان داشته باشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نسلکشها سوار بر رودخانه خون به المپیک رسیدهاند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘مراقب هک حساب کاربریتان در ایتا باشید
▪️بهتازگی برخی افراد کلاهبردار با تغییر نام و تصویر، حساب کاربری خودشان را شبیه حساب رسمی ایتا میکنند و با هشدار اینکه «با ۲ دستگاه از یک حساب کاربری استفاده میکنید...» از شما میخواهند کد ۵ رقمی که از ایتا دریافت کردید را اعلام کنید.
▫️در واقع این روشی برای هک حساب کاربری شماست. این کلاهبرداران شمارۀ موبایل شما را میدانند و بهوسیلۀ آن برای دریافت کد ورود به ایتا اقدام میکنند اما چون سیمکارت شما در اختیار آنها نیست با این روش میخواهند کد ورود را از خودتان بگیرند.
▪️اگر شما هم چنین پیامی دریافت کردید بدون دستپاچگی و ارسال اطلاعات، بررسی کنید که حسابی که به شما پیام فرستاده تیک آبی دارد و تایید شده است یا خیر. اگر نداشت مطمئن باشید که پیام از سوی ایتا نیست و کار یک کلاهبردار است.
▫️تصویر مربوط به گفتوگو با یک هکر در ایتاست.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
▪️مستند ضد؛ مرگ کتاب(بخش دوم)
🔘تکنولوژی و تاثیر آن بر کتاب خوانی
▫️گسترش فضاي مجازي و زرق و برق هاي آن، پيامدهاي منفي بر فرهنگ كتابخواني گذاشته به گونه اي كه امروز بسياري از كتاب ها در كتابخانه ها و كتابفروشي ها به اميد پيدا شدن مخاطب در گوشه قفسه ها خاك مي خورند.
▫️به نظر مي رسد گسترش استفاده از فضاي مجازي با وجود آنكه شيوه جديدي از مطالعه را براي افراد به ارمغان آورده است اما به جهت جذابيت هاي كاذبي كه در آن وجود دارد به شكل مستقيم بر فرهنگ مطالعه تاثير گذاشته و بي مهري به كتاب را افزايش داده است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
57.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
🔘سینما، ابزاری برای تغییر اجتماعی
▪️نگاهی به مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر در هالیوود
▫️سینمای ما به کدام سمت میرود؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | ##باز_نشر
🔘مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای: بازی از سینما چیزی کم ندارد، بلکه بیشتر هم دارد
▪️دیروز «شبکه بازی» افتتاح شد. این برنامه به تهیهکنندگی مصطفی امیرحائری از شبکه امید پخش میشود و آنطور که تولیدکنندگان میگویند، بهدنبال پرداختن به گیمینگ از جنبههای مختلف خواهد بود؛ جنبههایی همچون اقتصاد، سواد رسانه و حل مسئله. همچنین قرار است در این برنامه شاهد بحثهای کارشناسهای حوزه بازی و نقد و بررسی آثار مختلف باشیم.
▫️یکی دیگر از اهداف برنامه «شبکه بازی» این است که به جشنوارهها، مسابقات و رویدادهای مختلفی بپردازد که در دنیا و بهخصوص در ایران برگزار میشود. برای نمونه به نهمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی اشاره شد و محمد امین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در گفتوگو با زومجی از آن بهعنوان «یک رویداد خیلی مهم» یاد کرد که شبکه بازی میتواند بازتابدهندهی آن در رسانه باشد.
▪️مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای در توضیح انتخاب عنوان «شبکه بازی» برای این برنامهی جدید شبکه امید، به خبرنگار زومجی گفت که سعی تیم سازنده این بوده است که «در قالب یک برنامه، به جنبههای مختلف بازی پرداخته شود. فقط یک آیتم یا برنامه خاص نیست. از این جهت اسم شبکه را [برای آن] گذاشتند؛ [تا] گستردگی حوزه نشان داده شود و بتواند بهصورت جامع به مسائل این حوزه بپردازد. هر روز بازیهای جدیدی در دنیا منتشر میشود. بالاخره باید یکجایی یک برنامهای باشد که بتواند بهصورت مستمر به این موضوع بپردازد».
▫️حاجی هاشمی همچنین با تاکید روی اینکه گاهی برخی «بازیسازها محصولاتی را تولید میکنند که خیلی عمیقتر و خیلی قویتر از سینما [هستند]»، از ضرورت تولید برنامه برای بازیها در رسانهی رسمی گفت: «حوزه [بازی] چیزی از سینما کم ندارد، بلکه بیشتر هم دارد». همچنین به این موضوع اشاره شد که باید جایی برای بازیسازها وجود داشته باشد تا «بتوانند بیایند و حرفهایشان را بزنند».
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ |#دوره_آموزشی
🔘 دوره سواد رسانه ویژه دختران
▫️مبحث نزاع تمدنی
▪️مدرس: حجت الاسلام حسنزاده
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔻انجمن سواد رسانه طلاب با همکاری دفترتبلیغات و پایگاه تحلیلی و تخصصی عصرزنان برگزار میکند: 💢نشست ت
#برشی_از_کتاب
#جای_پای_زینب
🔰تجربه جدا شدن چند روزه زنان از جریان زندگی عادی و حضور در یک جمع فراملیتی با خاص بودگیهای مشارکت در شکلدهی به وجه سیاسی #اربعین به مثابه نماد قدرت #شیعه، احساس امنیت زنان ایرانی در کشوری دیگر، احساس معنوی خاص، عبور از فردگرایی و تجربههای دیگر، افزون بر آنکه ما را با وجه زنانه عبور از ملت به امت واحد آشنا میکند، معانی دیگری را نیز به ما انتقال میدهد. تجربههای زن ایرانی نقاط اشتراک و تمایزی با تجربههای زنان کشورهای دیگر دارد؛ از سوی دیگر شباهتها و تمایزهایی نیز با تجربههای مردان حاضر در این آیین دارد.
📌 برای خرید اینترنتی این کتاب، کلیک کنید
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
👈 این کتاب در نشست تخصصی «روایتی زنانه از اربعین» روز یکشنبه ۲۱ مرداد ساعت ۱۶ الی ۱۸ با ۲۰درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه میشود.
🏢 قم، خیابان شهدا (صفائیه)، نبش کوچه ۱۷، سالن سینما اشراق، معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی
🆔@savad_rasaneh
🆔@wfrcacir
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
▫️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش سوم)
🔘فرهیختگی و نمایش کتاب خوانی
▪️در دنیای امروز بیش از آن که کتاب و کتاب خوانی اهمیت داشته باشد، اعتبار و نفوذ اجتماعی حاصل از کتاب اهمیت یافته است. دیگر همچون گذشته کتاب وسیلهای برای رشد آگاهی و علم نیست بلکه ابزاری است به منظور پر کردن حفرههای شخصیتی افراد مختلف.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
صوت انیمیشن مهاجرت.mp3
51.56M
#دکوپاژ | #صوت
💢تحلیل وبررسی انیمیشن «مهاجرت»
▪️با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما
👤آقای محمدمحسن بنی احمدی
👤آقای رضا نصیری
🌐مشاهده فایل تصویری و با کیفیت
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#علوم_شناختی | #اختصاصی
🔘 از جعبه سیاه ذهن تا روشنایی علوم شناختی
▪️سالها بود دانشمندان به معمای ذهن فکر میکردند. در اواخر قرن بیستم با ناکامیهایی که در رفتارگرایی به وجود آمد دانشمندان کم کم به نقش شناخت در فرایندهای ذهنی انسان پی بردند. رفتارگراها صرفا به بحث محرک و پاسخ میپرداختند. یعنی ورودی و خروجی ذهن را در نظر میگرفتند، اما فرایندهایی که به عنوان واسطه بین محرک و پاسخ در ذهن افراد صورت میگرفت را بررسی نمیکردند. آنها ذهن را به عنوان جعبه سیاه اسرارآمیزی در نظر میگرفتند که هیچ درکی نمیتوان از آن داشت.
▫️بعضی از رفتارگراها مثل واتسون به قدری افراطی بودند که مطالعات مربوط به ذهن را به طور کامل از پژوهشهای خود خارج میکردند و هیچ نقشی برای ذهن قائل نبودند.
▪️یکی از ناکامیهایی که رفتارگرایی با آن مواجه شد ناکامی در زمینه تبیین زبان بود. در واقع رفتارگرایی نتوانست تولید زبان در کودکان را توضیح دهد.
هنگامی که کودکان کلمات محدودی را در سن سه سالگی یاد گرفتهاند میتوانند جملات جدیدی بسازند جملاتی که تاکنون نشنیدهاند، و این مغایر با نگرش رفتارگراها بود که میگفتند هر چیزی صرفاً با تکرار و پاداش یاد گرفته میشود.
▫️موارد دیگری هم در ظهور علوم شناختی در دهه ۱۹۵۰ مطرح است. مسائلی مثل هوش مصنوعی، مدل عمومی حل مسئله و نقشههای ذهنی. در این سالها بود که همایشی در شهر دارتموس انجام شد و در این همایش برای اولین بار از اصطلاحات جدیدی مثل هوش مصنوعی پردهبرداری شد. در واقع ظهور رایانهها و پردازشگرهای رایانهای جرقهای بود برای تبیین متفاوت از ذهن و فرایندهای شناختی انسان.
اگر بخواهیم سالی را به عنوان سال تولد علوم شناختی در نظر بگیریم ۱۹۵۶ سال مناسبی برای این کار است.
▪️در یک تعریف کلی از شناخت میتوان گفت شناخت یعنی کلیه فرایندهای درگیر در دریافت، ذخیره، پردازش و بازیابی اطلاعات در ذهن.
در علوم شناختی به مسائلی همچون حافظه، توجه و تمرکز، استدلال، ادراک، حل مسئله، تصمیم گیری، یادگیری و زبان پرداخته میشود. علوم شناختی زمینهای میان رشتهای و تلفیقی از رشتههایی همچون روانشناسی، زبان شناسی، انسان شناسی، علوم اعصاب، فلسفه ذهن، هوش مصنوعی و رباتیک است.
▫️درک توانمندیهای شناختی افراد و اینکه افراد چگونه اطلاعات را از محیط دریافت میکنند، چگونه این اطلاعات در ذهن ذخیره و طبقهبندی میشوند و این اطلاعات چگونه پردازش و بازیابی میشوند، از جمله رسالتهای علوم شناختی است.
▪️فهم این موارد کمکهای زیادی به افزایش کیفیت زندگی فردی و اجتماعی افراد میکند. از یافتههای علوم شناختی در زمینههای مختلفی همچون بازتوانی شناختی و حوزه درمان، آموزش و پرورش، بازاریابی و امور اقتصادی و همچنین امور امنیتی و نظامی میتوان استفاده کرد.
✍️نویسنده: دکتر سلمان بهادران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#داستان_نویسی | #اختصاصی
🔘نویسنده شو: بخش دوم
▪️سلام به نویسنده شوها
▫️دانستن این نکته الزامی است که برای نویسنده خوب شدن باید نوشت و نوشت و در کنار نوشتن اصولش را هم فراگرفت. اینکه ابتدا دنبال یاد گیری اصول نوشتن باشیم و بعد از یاد گیری اصول داستان نویسی شروع به نگارش کنیم اشتباه است.
🔳در ادامه می خواهیم شما را با انواع داستان آشنا کنیم...
▫️از اولین نکات داستان نویسی فرا گرفتن انواع داستان است لذا در ابتدا می خواهیم شما را با عنواع داستان آشنا کنیم:
1. داستانک
▪️داستانک یا داستان کوتاهِ کوتاه داستانی حتی کم حجمتر از «داستان کوتاه» است.
▫️داستانک نهایتاً باید بتواند در چند خط یا حداکثر نصف صفحه نوشته منظور و مفهوم خود را برساند. داستانک برای جذابیت خود باید عنصری غافلگیر کننده یا شوکه کننده داشته باشد یا حاوی شوخی یا نمایش لحظهای باشد.
▪️این نوع داستانها معمولاً طرح اولیهای برای نگارش سایر انواع داستان هستند. داستانک تمام عناصر داستان را در خود دارد. از این نوع داستان به علت کم بودن وقت استفاده میشود. همچنین به دلیل سرعت بالا در انتقال مفهوم، کوتاه بودن، مختصر و مفید بودن، بسیار پرطرفدار است.
▫️برای مثال داستانک زیر را مطالعه بفرمایید:
➖داستانک "مرد گریست"
➖به نجار گفت: می توانی دری برايم بسازی؟
➖نجار پرسيد: برای كجا؟
➖مرد پاسخ داد: برای در ورودی خانه ام.
➖نجار پرسید: مگر در خانه ات چه شده؟
➖مرد گریست ...
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری | #سوادرسانه
💢نشست تخصصی مخاطبشناسی و افکارسنجی در رسانهها
▪️دکتر محمد محسن دوباشی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh