eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
☑️ سریال ونزدی؛ از نتفلیکس تا نماوا ✍️احمد اولیایی 🔹غرب چه نیازی به توزیع پیام رسانه ای خود در جامعه ما دارد زمانیکه براحتی ما خودمان اینکار را می کنیم؟!!! 🔷فقط چند روز از انتشار قسمت اول سریال ونزدی در پلتفرم نتفلیکس در ۲۲ نوامبر۲۰۲۲ (اول آذر ۱۴۰۱) می گذرد که نماوا در ایران نیز آن را پخش می کند. ونزدی (Wednesday) مجموعهٔ تلویزیونی استریم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و داستان بلوغ است که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شده‌است. 🔹چارلز آدامز پویانماساز آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۸ فوت کرد. او یک خانواده خیالی خلق کرد تحت عنوان خانواده آدامز که ونزدی دختر این خانواده است. ونزدی آدامز دختری است که درگیر مفهوم «مرگ» است. او بیشتر آزمایش‌هایش را روی برادرش پاگزلی برای «سرگرمی» یا برای تنبیه او انجام می‌دهد. ونزدی بارها سعی کرده پاگزلی را بکشد. او از پرورش عنکبوت و تحقیق در مورد مثلث برمودا لذت می‌برد. او به دلیل شخصیت گوتیک خود که به خرده فرهنگ گات (Goth subculture) متعلق است، به مبهوت‌کردن مردم عادت دارد. 🔶خرده فرهنگ گات ویژگی های زیادی در اعتقادات، پوشش، موسیقی و مد دارد. به عنوان مثال مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته می‌شود که تاریکی، ترسناکی و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگی‌های آن است. ◀️سریال های نوجوانانه یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی سبد مصرف این نسل است. اساسا و مثل همیشه مشخص نیست متولی تولید و نظارت بر روی این سبد در کشور ما کیست اما حداقل و فعلا ساترا شاید بتواند ایفای نقش کند. ⬅️عدالت رسانه ای حکم می کند پیام رسانه ای را مبتنی بر نیاز مخاطب و با عنایت به چیستی خیر برای او توزیع کنیم. 🔹مشاهدات نشان می دهد نوجوانان بسیاری در ایران این سریال را دنبال می کنند. در اوج مباحث طرح شده پس از اغتشاشات مانند گسست نسلی، دهه هشتادی و به طور کل پرسش «چه باید کرد»، حواسمان باشد که دقیقا همین خوراک رسانه ای است که نسل ها را می سازد. نیاز نیست خیلی فلسفی بیاندیشیم، فقط کافی ست کوتاهی مسیر میان نتفلیکس تا نماوا را به نظاره بنشینیم! •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎞برنده‌ی دعوای توی خونه، اونیه که تو خونه نیست... 📍برای مردم زخم‌خورده‌ی ایران... •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠 💠 🏴 ثمره تسبيح حضرت فاطمه عليهاالسلام 🔻حضرت امام صادق (عليه‌السلام): يا أباهارُونَ؛ إنّا نَأْمُرُ صِبْيانَنا بِتَسْبيحِ فاطِمَةَ عليهاالسلام كَما نَأْمُرُهُمْ بِالصَّلاةِ؛ فَالْزِمْهُ فَإنَّهُ لَمْ يَلْزِمْهُ عَبْدٌ فَشَقِىَ ◻️اى اباهارون! ما بچه‌هاى خود را همان‌طور كه به نماز امر می‌كنيم، به تسبيح حضرت فاطمه (عليهاالسلام) نيز امر می‌كنيم تو نيز بر آن مداومت كن ، زيرا بنده شقى (بدبخت معنوى) بدان پاى بند نمی‌شود. 📚 كافى ۱: ۳۴۳ ح ۱۳ ‌ ‌ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
هدف در جنگ شبکه محور، جنگ تبادل دیتا چیه؟ 🔻هدفِ جنگِ شبکه‌محور، کنترل جریان اطلاعات نیست. بلکه کنترل چگونگی و نحوۀ ایجاد و اشتراک‌گذاری اطلاعات در جامعه است. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
. 🌹 سه دلیل ساده بر عصمت حضرت زهرا(س) ۱- آیه تطهیر که پاکی و عصمت اهل البیت را بیان می‌کند و بی‌تردید حضرت زهرا سلام الله علیها از اهل بیت هستند. ۲- حدیث معروف نبوی مبنی بر اینکه خداوند با رضایت حضرت راضی می‌شود و با غضب او غضبناک می‌شود. اطلاق این مطلب که شرطی ذکر نشده دلالت بر عصمت می‌کند؛ مانند آیه اطاعت از اولی الامر که بدون قید و شرطی اطاعت را واجب کرده است. ۳- روایت ائمه علیهم‌السلام مبنی بر اینکه ما حجت خدا بر خلق هستیم و فاطمه علیها‌السلام حجت خدا بر ما است. این که شخصی حجت خدا بر ائمه‌ای باشد که خود آن‌ها معصوم هستند گویای عصمت آن شخص است؛ در نتیجه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها معصومه هستند‌. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موقعی که چادر از سر بانوی ایرانی کشیدید شیر برادرانشون نبودند بزدل ها ... ⭕️ انشاالله تو همه ایستگاها این رویه عالی اجرا بشه و بفهمن بانوی ایرانی صاحب کرامت است و جان برکفانی هستند که از این عفت و کرامت پاسداری میکنند. 🌍 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
🚨 وقتی یکی مثل حسن آقامیری اینجور عصبانی میشه یعنی کار دقیق و تمیز و نقطه زن بوده! 🌍 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
✅سید علیرضا آل داود در گفتگوی تفصیلی با باشگاه خبرنگاران جوان: ⭕️ خطرات و تهدیدات فضای مجازی بیخ گوش فرزندان/ هدف گرفتن نسل آینده ایران در فضای مجازی ⭕️کودک آزاری برخط یعنی هر نوع اذیت و آزاری که در بستر فضای مجازی از طریق پیام رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های برخط یا با استفاده از سرویس‌های اینترنت اتفاق بیفتد و کودکان یا نوجوانان را در معرض قلدری‌های اینترنتی، فریب و اغفال جنسی، آزار جنسی یا احساسی قرار بدهد. 📛لایوهای مستهجن زیر سن بلوغ، زنگ خطری برای والدین و مسئولان ⭕️ این پژوهشگر سواد رسانه‌ای با اشاره به چنین مواردی که اخیر رخ داده گفت : در چند ماه گذشته شاهد چندین مورد از کودک آزاری برخط در داخل کشور بودیم. لایو‌های اینستاگرامی و لایکی به شدت به محلی برای فریب کودکان و بهره کشی‌های جنسی و غیر اخلاقی تبدیل شده‌اند و متاسفانه در یک مورد آن شاهد بودیم که یک نوجوان پسر ۱۴ ساله که خود را تینیجر معرفی کرده بود به درخواست خودش در لایوی غیراخلاقی با یک اینفلوئنسر فعال در اینستاگرام مقیم ترکیه حاضر شد و آن صحبت‌های بسیار عجیب، خطرناک و تاسف بار را بر زبان آورد. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💠💠 🏴حضرت زهرا(س): یاعلی!من از خدای خود شرم دارم از تو چیزی بخواهم که تو توان تهیه آن را نداشته باشی... 📚بحارالانوار؛43:59 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
💢 انتشارات شاولد آماده چاپ و نشر کتاب های نویسندگان و شاعران عزیز می‌باشد: 🔹چاپ رایگان اثر در مجموعه کتابهای چندنویسندگی 🔹سرمایه گذاری در چاپ کتاب چاپ رمان و شعر مستقل چاپ کتاب کودک ✅تمام فرایند آماده‌سازی، اخذ مجوز و چاپ در شاولد انجام میشود... ارتباط با ادمین در ایتا: https://eitaa.com/shavaladpub •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
این انتقاد است یا اعتراض ❓ 💠 که از ریشه‌ی نقد گرفته شده به‌ معنی بررسی موشکافانه‌ی پدیده‌ها یا رویدادهاست و با هدف تشخیص خوب و بد، و مقایسه‌ی این دو با یکدیگر، انجام می‌گیرد. 💠 اما دیدن نیمه خالی و پر لیوان و در واقع همان نقاط قوت و ضعف به‌طور هم‌زمان و مبتنی بر معیارهای جمعی و عقل است و کمتر دچار اشکال می‌شود. 🔰 انتقاد، یافتن و نشان‌دادن است تا اگر کسی خواست، راهش را بیابد و اگر نخواست عذری نداشته‌باشد. در اصطلاح، وارسی و بررسی نوشتار، گفتار یا رفتاری برای شناسایی و شناساندن زیبایی و زشتی، بایستگی و نبایستگی، بودها و نبودها و درستی و نادرستی آن‌ها است. 🔰 انتقاد کردن نکات مثبت یا منفی یک موضوع را بیان می‌کند و در زمینه‌ی قوت بخشیدن به نکات مثبت و کاستن نکات منفی راه‌حل‌هایی ارائه می‌کند. 💢 هدف نقد؛ هدایت، خیرخواهی و اصلاح است. ❇️ شهید مطهّری در تعریف و تفسیر نقد و انتقاد می‏‌نویسد: «قوّه نقّادی و انتقاد کردن به معنای عیب‌گرفتن نیست. معنای انتقاد، یک شی‏ء را مورد محک قرار دادن و با بررسی آن، سالم و ناسالم را تشخیص‌دادن است‌.» ✅ به طور کلی نقد و انتقاد به یک گروه یا حوزه خاص اختصاص ندارد بلکه گستره آن به اندازه تمام ابعاد زندگی فردی، اجتماعی و علوم بشری است. اندیشمندان هر حوزه نیز تعریفی برای نقد ارائه داده‌اند که در ارتباط با همان مفهوم لغوی نقد، یعنی جدا کردن سره از ناسره است. 💢 از میان مفاهیم «انتقاد»، اعتراض بیش از سایرین به آن نزدیک است و البته تفاوت‌هایی نیز با آن دارد. 🔺 به معنی مخالفت، مبارزه طلبی، دعوت به اعتراض، پرخاش، خرده گیری، خروش و... است. ♨️ در اعتراض، غالبا فکر می‌کنیم یا حتی مطمئنیم به انتقاد ما توجه نشده‌است. به‌طوری‌که این بی‌اعتنایی، سرانجام به ضایع‌شدن حقوق‌مان منتهی شده‌است. به همین علت، اعتراض مستعد آمیختن با رفتارهای خشونت‌آمیز است. ◽️در واقع اعتراض، ابراز مخالفت به صورت نوشتاری، علمی و یا گفتاری در مقابل رویدادهای سیاسی یا اجتماعی است و ممکن است به صورت فردی یا تظاهرات گروهی باشد. ◾️ اعتراض بیان نکات منفی یک رخداد یا مسأله به شکل ایراد‌گرفتن از مسأله‌ای کاملا روشن است. اما نکته جالب این‌جاست که این بین راه هم حلی ارائه نمی‌شود. ◽️ولی در انتقاد برای شنونده، مسأله آشکار می‌شود و راه‌حل‌هایی هم برای او پیشنهاد می‌شود. شنونده این اختیار را دارد که این انتقاد را بپذیرد یا نپذیرد و گوینده هم باید این حق را به شنونده بدهد که در مورد انتقاد فکر کند. ◾️ انسان معترض فقط دنبال عیب‌جویی‌ و بزرگ‌کردن خطاهاست و در واقع با هیچ‌چیز راضی نمی‌شود یعنی هرجای کار که درست شود از جایی دیگر عیب‌تراشی می‌کند اما انسان منتقد و البته انتقاد سازنده مانند آینه است. ◻️ آینه بزرگ‌نمایی از عیب نمی‌کند و در حد همان عیب تذکر می‌دهد و فقط به خود شخص می‌گوید و موقع نشان‌دادن عیب فرد، عیوب خود را(قسمت سیاه و جیوه‌ای پشت خود را) فراموش نمی‌کند. 🔰 بنابراین نقد و انتقاد، حرکتی اصلاح‌گرانه است و هدف آن، پاره‌کردن و مُثله‌کردن افکار دیگران و برهم‌زدن آرامش و امنیت جامعه و مردم نیست بلکه هدف، ارج‌نهادن به کار مثبت دیگران و یادآوری رواها و نارواها در کنار هم است. 🔰 از این رو، وجه‌ی دیگران را خراب کردن و دامن زدن به تهمت‏‌ها و بدبینی‏‌ها و پدیدآوردن جو بدبینی را نمی‏‌توان نقد و انتقاد دانست، زیرا عیب گرفتن آسان است ولی بیان عیب به گونه‏‌ای که به اصلاح صاحب عیب انجامد، کاری است بزرگ و دشوار. ✍خانم عالیه رضازاده 🖋ویراستار: گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh