#عکس_نگاشت
🔺معرفی پرونده هویت ایران امروز
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
#کارگاه_آموزشی #ژورنالیسم_اندیشه رانندهبودن یک شغل است اما رانندگے یک مهارت. چنانچه نویسندهبودن
#یادآوری
ان شالله کلاس فردا ساعت ۱۴ تشکیل خواهد شد.
برخی دوستان اطلاعاتی در مورد استاد دوره خواستند.
ایشان کارشناسی تاریخ فرهنگ و تمدن و ارشد ادبیات نمایشی دارند. مدرس ویرایش و نگارش، ویراستار داستانی، دبیر محتوایی نشر و منتقد ادبی هستند.
سرفصلهای دوره:
¶سوژهیابی
¶مسئلهپردازی
¶پاراگرافنویسی
ظرفیت محدودی برای شرکت در دوره باقی است. دوستانی که تمایل دارند تا پایان شب فرصت دارند در دوره ثبتنام کنند.🌹
#ثبتنام:
https://www.schoolnegah.ir/zhornalism
#گزیده_درسگفتار
◀️ #جلسهچهارم
درسگفتار #کلانروایتهاییازپیدایشوتکوینعلوماجتماعی
#استاد: محسن صبوریان
🔷علوم اجتماعی مولود تمدن سرمایهدارانه غربی است.
دکتر محسن صبوریان معتقدند ما دانش اجتماعی یا علمی که متکفل حیات اجتماعی افراد باشد را همیشه در طول تاریخ داشته ایم که ترکیبی بوده از دیانت و سنت. منتهی در دوره اخیر این علم باید متکفل بحران هایی می شد که تمدن سرمایه دارانه پدید آورده بود. لذا علوم اجتماعی به معنایی که امروزه استفاده می کنیم مولود تمدن سرمایهدارانه غربی است. در روایت هایی که از این پدیده(علوم اجتماعی) ارائه شده عمدتا به تحولات، روحی، ذهنی و یا اندیشهای اشاره می شود که در جلسات پیش هم به آن ها اشاره شده منتهی روایت دیگری می توان از شکل گیری این پدیده داشت که توجه به تحولات مادی و عینی را محور روایت خود قرار می دهد. لذا ایشان تلاش می کنند تا توضیحی از تکوین اروپای مدرن ارائه دهند. در رابطه با تکوین اروپای مدرن دو نظریه اصلی وجود دارد. نظریه اول، که نظریه رایج و مورد قبول سنت نوسازی و مدرنیزاسیون هم هست از تجربه خاص اروپایی صحبت می کند و بر ویژگی های خاص اروپایی تأکید دارند(نگاه های یوروسنتزیستی) و اینکه چگونه غرب پیش رفت و شرق درجا زد.
🔻ادامه
🔺در مقابل این نگاه، دیگاه بدیلی است که تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و معتقد است یکسری علل و عواملی دست به دست هم دادند که خیلی هم قصد اروپایی ها نبود ولی نتیجه ناخواسته این تحولات این شد که اروپا در ادامه جدال بین تمدن های قبلی از آن ها پیش بیفتد. این روایت خیلی متأثر از روایت خانم پاترشیا کرون؛ مورخ غربی است. این روایت درواقع تجربه اروپایی را تجربه ویژه ای نمی داند و درواقع از اشکال دیگر تمدنی اعاده حیثیت می کند و برای ما روشن می کند که بقیه تمدن ها هم ظرفیت خوبی برای پویایی داشتند.
#مجازی
🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۵ الی ۱۷
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah
#گزیده_درسگفتار
⬅️#جلسهچهارم
درسگفتار: #شذراتالمعارف
مدرس: استاد فلاح شیروانی
🔷اسلام تماما سیاسی است.
علم به مرام اسلام باید منجر به قیام رهبران و انجام اصول و فروع مذهبی و در نهایت استحکام روابط مذهبی شود.در اسلام چیزی به عنوان اسلام انفرادی نداریم و این نگاه جزء امراض دینشناسی ماست. اگر از اسلام انفرادی دور شویم و روی اخوت و استحکام روابط سرمایهگذاری کنیم به آستانه ظهور میرسیم.سیاست از منظر آیتاللهشاهآبادی به معنای تدبیر اجتماعی است.اعظم سیاسات تحصیل عِده به معنای جامعه اخوت ایمانی و عُده به معنای ایجاد سازکار اقتصادی و بیتالمال است.ارکان اخوت و تحصیل عده بر چهار چیز است: انسخواهی،کمالخواهی،عزتخواهی و عون برادر دینی است.
#مجازی #حضوری
🕟 دوشنبه ها ساعت ۱۶ الی ۱۷:۱۵
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah