مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دورهای که به دلیل همزمانی با ورود م
یادآورے
🔻تا الان تعداد قابلتوجهی از شما، در دوره «مستــوره» ثبتنام نمودهاید. تعدادی از عزیزان تمایل به شــرکت «حضــوری» در دوره را داشتند که به دلیل سکــونت نداشتن در قم، به ناچار، «آنــلاین» خدمتشان خواهیم بود.
🔻هرچند ظــرفیت باقیمانده محدود است، اما همچنــان عزیزانی که تمایــل به شرکت حضــوری دارند، میتوانند ثبتنام نمایند. ما هم علاقــهمندیم که بصورت حضــوری میــزبان شما باشیم.
🔻تنهــا ۶ روز تا شــروع برگزاری دوره زمان باقی مانده، لذا جهت سامــاندهی بهتر برنامه، از عزیزان درخــواست داریم، هرچه سریعتر نسبت به ثبــتنام اقدام نمایند و آن را به روزهای پایــانی موکــول نکنند.
⭐️شرائط #ثبتنام و #تخفیف را میتوانید از اینجا ببینید.
لینک ثبــتنــام:
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
بنا به روایتی نقطه شروع زن ایـــرانی معاصر، دوره قاجـــار است؛ دورهای که به دلیل همزمانی با ورود م
#برایمطالعه | «مدرنیتــه آمد و در خورجینش سوغــات فراوان بود. از صنعت و تکنــولوژی و حکـــومت و قانون تا بینشها و گرایشهای جدید به انســـان و دنیا. آدمها دور آن جمـــع میشدند و هرکس متناسب با حال مـــزاجی و مــذاقی، چیزی برمیگرفت. زن اما در پستــوی زیستگــاه ایـــرانی بود و دستش از سوغــات مدرنیته کوتـــاه.
مدرنیته برای این زن در پستــو و نادیدهانگاشته شده هم چیـــزی در توبهتوی آوردههایش، پنهـــان کرده بود؛ سوغاتی از جنس «آگـــاهی و خبـــر» که شد ســـرآغاز برونرفت از ضعیفهگی. پنـــداری آیینهای به دست زن ایـــرانی رسید که ناگهان با دیدن خودش در آینه سوغـــات غــرب، به درکی تازه از زنـــانگی و انســانیت خویش رسید و این ســرآغاز تغییر بود.»
این روایت تحقیـــرآمیز جهـــان مدرن است از زن جهان ســـوم، که اکنون فقط زن ایـــرانیاش در قاب بررسی ماست.
از آنجا که به قول حافظ، نـــوآوری و انداختن طرحـــی نو، در گـــرو شکافتن سقف فلک است، ما در خود همین روایت جهـــان مدرن شک کردیم که این شک ســرآغاز امکان شکافتن سقف کلیشـــههاست.
درنتیجه سوالها یکبهیک گل کردند:
❓آیا زن در تاریخ معاصـــر ایران که همزمان با آمدن کاروان مدرنیته از غـــرب است، مستـــورهای پستونشین و ضعیفهای فاقد هرگونه اثرگذاری سیاسی-اجتماعی است؟
❓آیا در این تغییـــر بزرگ، فقط آیینهی سوغات غرب مؤثر است یا آنکه میتوان سهمی برای سنت ایرانی-اســـلامی هم درنظر گرفت تا زن در آن آینه هم به تماشای خود نشسته و برای تغییر متنـــاسب با فرهنگ و هویت خویش قدم بردارد؟
❓آیا زن امــروز امتـــداد همان زن عصـــر قجر است که راه برونرفت از وضعیت نامطلوبش نسخهای باشد در چنگ جهان مـــدرن؟
❓ آیا در دورهی قاجـــار که اولین کاروان تجدد از غرب رسید، میتوان روزنههایی یافت که از طریق آن به الگـــوهایی متنوع و فراوان از زندگی زن ایـــرانی رسید و آن را برای امـــروز بهروزرسانی کرد؟
برای یافتن پاسخ، ناگزیر باید زانوی شاگـــردی زد و از اهل فن شنید.
✍ #سیدمیثممیرتاجالدینی
#مستوره
#عصرقاجار
#تاریخ_اجتماعی_زنان
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah
منطق سرمایه داری.mp3
16.35M
#نگـآهـنـگــ
ماجــرای شکلگیــری استعمــارقدیم، نــو و فــرانو
#دکتــرعبدخدایی
00:08 منطــق نظــام سرمــایهداری
02:47 استعمــار قدیم
05:18 سرمــایهداری و استعمــارنــو
09:06 استعمــار فــرانو
🎶 برشے از درسگفتــار نظمجهانی و عصرپساسکولار
#پادکست
#نظم_جهانی
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
🔰«بهشتـی» و پیوند میان اقتصــاد و سیاست با جمهــوریت
استــاد محسن #قنبریان
🔻نظام اقتصادی اسلام دارای یک زیربنای حقــوقی است که «جهتِ حرکت» این نظام را مشخص میکند. در ادبیات شهید مطهری و شهید صدر، جهت همان «مکتب اسلام» است.
یکی از اساسیترین مبانی این نظام حقوقی از منظر شهید بهشتی، «اصالت کــار» در برایر «اصالت سرمــایه» و تبعی بودن انواع تملیکها مانند هبه و ارث و... نسبت به کار است.
کار به دو صورت مستقیـم و غیر مستقیم یعنی حیازت و صناعــــت متبلور میشود، لذا طبق این مبنا منابع طبیعی که به مثابهی مواد اولیه بسیاری از امور است، تحت مالکیت هیچکس قرار نمیگیرد، مگر به وسیله حیازت و یا صناعت.
🔻این مبنای مهم در نظام حقوقی مولد یک بنای اســاسی دیگر به نام مالکیت خصوصی است. در واقع کار مستقیم و یا غیر مستقیم منشا ارزش و مالکیت میگردد. حال سؤال مهم این جاست که «آیا این مالکیت خصوصـــی همان مالکیت آزاد سرمایهداری است که هیچ قیدی ندارد؟»
نگاه مرحوم شهید بهشتی این است که محدودهی «مالکیت خصوصی» افراد تا آنجایی است که ضرری برای دیگر آحــاد جامـعه نداشته باشد و اگر تعارض بین مالکیت فرد و مصالح جامعه پیدا شد، مصلحت جامعه نسبت مالکیت فرد ارجحیت دارد.
از این اصل حقوقی مهم اصل دیگری استفاده میشود که حکومتی که نمایندهی جامعه باشد، نسبت به تمام اموال شخصی در جهت مصالح ضروری جامعه، بر شخص مالـــک حق تقدم دارد.
💠 نوآوری شهید بهشتی در این اصول حقوقی ایجاد پیوند وثیق بین اقتصاد و سیاست با اجتماع و جمهوریت است. زیرا مالکیت خصوصــــی مقید به مصالح عمومی جامعه است و حق تقدم حکومت بر مالکیت خصوصی افراد مشــــروط بر این است که برآمده از جامعه باشد و در چارچوب مصـــــالح جامعه عمل کند.
برشی از #جلسهاول درسگفتار #نظام_اقتصادی_در_اسلام
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برایدیدن|
... من اینجــا به عنوان یک «طبیـــب» حرف میزنم، نه فقیــه
برشے از جلسهی #اول درسگفتــار نظــاماقتصــادیدراســلام
استاد #محسنقنبــریان
#هفتم_تیر
#شهید_بهشتی
#حذف_سود_سرمایه_در_گردش
✨آگـاهـے بـــراے سامـــانے دیگــر✨
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔️ @sch_negah
#دورهجامــعمستـوره
🎁 هدیه ویــــژه #مدرسهفکـرت به شرکتکنندگان در دوره مستــوره
| کــــارگاه روایـتنویسی |
مـا معتقدیم بخش مهمی از مسـائل زنـان در افـق روایتِ هویت تاریخِ فــردی و جمعـی ایشان بازنمایی میشود.
از این رو کــارگاهی ویـــژه درنظــر گرفته شده تا دغدغهمنــدان شرکت کننده در دورهی مستــوره، با کسب مهـــارت روایتنویسی حضور فعال و مؤثری در این زمینه داشته باشند.
💥حضــور در این دوره برای شرکتکنندگان در دوره جامع مستوره، کاملا رایگـــان میباشد.
این کارگــاه با حضــور سرکارخانم سبــا نمکی؛ نویسنده و مدرس دورههای روایتنویسی برگــزار خواهد شد.
سرفصلهای کارگــاه:
- داستـان و ناداستـان
- چه چیــز روایت نیست؟
- عناصــر روایت
- تکنیــکهای اصلی کاربــردی
- روایت بَــرنده
- رســانه و روایــت
تعداد جلسـات: ۴ جلســه ۹۰ دقیقهای
مهلتثبتنام: یکشنبه، ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲
زمان برگزاری کارگاه:
۱۹ و ۲۶ مردادماه، ساعت ۱۶ الی ۱۹
لینک ثبــتنــام
http://www.negahschool.ir/product/mastoore-2/
پیش از ثبتنام تخفیفها را ببینید.
#مستوره
#مدرسه_فکرت
#کارگاه_روایت_نویسی
مدرســـه تـ؋ــــکر و نــوآوری نگــــــاهـ
🆔 @sch_negah