صراط المستقیم
*☑ قسمت یازدهم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری ب
*🌐 محور اصلی مباحث الگوی پیشرفت اسلامی چیست ؟*
*💠 الگوی اسلامی پیشرفت به دلیل جایگاه محوری هدایت در اداره جامعه ، در مورد چگونگی فربه کردن امر هدایت بحث می کند . الگوی پیشرفت اسلامی نسبت بین هدایت و همه ی بخش ها را مورد توجه قرار می دهد .*
*🌀 به طور مثال نسبت بین اقتصاد و هدایت ، یعنی اثر هدایت بر اقتصاد و متقابلا تاثیر اقتصاد بر هدایت را تحلیل می کند . در یکی از سال های اخیر ، طبق گزارش بانک مرکزی 100 هزار میلیارد تومان از محل حساب های قرض الحسنه تجمیع شده است . این مبلغ ، دو برابر بودجه ای است که برای ساخت مسکن مهر صرف شده است . برای ساخت مسکن مهر حدود 50 هزار میلیارد تومان هزینه شد . اما کسانی که به دنبال سود مادی هستند ، حتما حساب های قرض الحسنه را انتخاب نمی کنند . اصلا انتخاب حساب های قرض الحسنه به خاطر نگاه دینی و سطح هدایت فرد است . یعنی فرد به این نتیجه رسیده به جای آنکه سود مادی ببرد ، سود اخروی ببرد . درست است که ماهیت قرض الحسنه دعوت به آخرت است ، اما از محل همین حساب ها 100 هزار میلیارد تومان تجمیع سرمایه شده که صرف حل مشکلات مردم شده است . بنابراین هدایت بر اقتصاد اثر داشته و باعث شده که پول ارزان قیمت تجمیع شود و هر جا که این پول هزینه شود ، سود سپرده گذار به مجموع هزینه های سرمایه گذاری اضافه نمی شود ؛ زیرا پول ارزان قیمت محسوب می شود.*
*💠 مثال دیگر در این زمینه معجزه صندوق های قرض الحسنه ی خانگی است که در همه ی کشور به صورت غیرمتمرکز وجود دارد و از مبالغ کمی چون 500 هزار تومان تا مبالغی در حدود پنج میلیون تومان و بیشتر تجمیع می شود . بسیاری از مشکلات خُرد مالی مردم از محل همین حساب ها تامین می شود . حال اگر قرار بود این خدمات را بانک ها ارائه دهند و قواعدی که بر ضوابط بانکی حاکم است در این موارد هم حاکم باشد ، آن وقت می توان گفت که حتی یک هزارم این خدمات هم ارائه نمی شد . حال چرا این صندوق ها دچار شکست نمی شوند و کار خود را ادامه می دهند؟ زیرا در بستر خانوادگی و همسایگی و فامیلی شکل گرفته و اداره می شوند . خانواده که یک نهاد دینی است برای یک حرکت اقتصادی گسترده بسترسازی کرده است و به جای آیین نامه ها ، روابط خانوادگی و همسایگی آن را اداره می کند.*
*🌀 از طرفی پرسش دیگری که در الگوی اسلامی - ایرانی پیشرفت مد نظر قرار می گیرد این است که اثر متقابل اقتصاد بر هدایت چیست ؟ الان که شبهه ربوی بودن بعضی از حساب های بانکی مطرح است ، این گسترش ربا چه می کند؟ اولین اثر ربا گسترش بی رحمی در جامعه است . ربا باعث می شود که جامعه از « رفق » جدا شود و رأفت از بین برود . اثر ربا ، گسست روابط انسانی است . پس اگر اقتصاد هم غلط شد ، بر هدایت جامعه اثر می گذارد . در جامعه ای که روابط انسانی گسسته شود ، نمی توان به سمت طرح مسائل پیشرفته تر دینی حرکت کرد و همه ی این ها روی روابط انسانی سوار است . دین ، رفق بنیان است . ربا رفق را از بین می برد . از بین رفتن رفق حاصلخیزی برای پذیرش گزاره های دینی را از بین می برد.*
*💠 بنابراین وقتی درباره ی الگوی پیشرفت اسلامی صحبت می کنیم ، اثر هدایت بر امور مختلف ، مثل اقتصاد ، قانون و... و اثر این امور را بر هدایت ، بررسی می کنیم . الگوی اسلامی پیشرفت ، جایگاه هدایت در اراده ی جامعه و چگونگی ایجاد آن را بحث می کند ؛ اینکه اصلا هدایت، چه اثری در اداره جامعه دارد.*
*📚 گفتگوی حجت الاسلام علی کشوری با شماره 170 خردنامه ( بهمن 1395 )*
http://www.598.ir/fa/news/426558
http://www.598.ir/fa/news/426250
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 سند 2030*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
🎥 کلیپ 💢 جامعه ی جنسی و اصالت شهوت قسمت دوم 1⃣ جنبش خویشتن داری جنسی در غرب و تفاوت آن با سند ننگین
*💢 در هلند ، اولین کشوری که ازدواج همجنس ها قانونی شد : نیمی از زن ها تا قبل از 15 سالگی مورد تجاوز و خشونت جنسی قرار می گیرند که فقط 13 درصد آنها گزارش می شود!*
*📚 منبع :*
https://goo.gl/4rkefN
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 سند 2030*
#سند_2030 #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🌐 محور اصلی مباحث الگوی پیشرفت اسلامی چیست ؟* *💠 الگوی اسلامی پیشرفت به دلیل جایگاه محوری هدایت در
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در قم ( نشست مورخ ۳۱-۴-۱۳۹۶ ) :*
*💢 امروز مطلبی از جناب علوی بروجردی خواندم که خلاصه اش امضای اقتصاد آزاد بود و البته به اسم اینکه این اقتصاد عقلائی است و البته ایشان تاکید کرده بودند ما بیش از ۲۰ مورد حکم تاسیسی درباره اقتصاد اسلامی نداریم و بقیه اش امضایی است و چند نکته دیگر....*
*💢 درباره اظهارات غیر کارشناسی ایشان درباره اقتصاد آزاد و این که فقط اقتصاد آزاد ، اقتصادی عقلائی است ؛ فقط به این نکته بسنده می کنم که در اقتصاد آدام اسمیتی بنابر تاکید خود ادام اسمیت ؛ رذایل منشاء و مبنای تولید تحرک و ثروت در جامعه هستند و نه فضائل !*
*💢 به عنوان مثال در مدل تشکیل سرمایه ؛ فرآیند تجمیع سرمایه از طریق تحریک اصل آهنین منافع شخصی و حرص افراد ( اصول الکفر ثلاثة : الحرص و الاستکبار و الحسد ) صورت می پذیرد و البته در بخش مصرف هم رفع نیاز مبنای تولید نیست و تولید صنعتی به نیاز سازی کاذب و مصرفی شدن جوامع می انجامد . نفی عدالت و گسترش فاصله طبقاتی را نیز به موارد روشن دیگری که شرع مقدس بر ان تاکید کرده و اقتصاد آزاد آن را نادیده می گیرد ؛ می توان اضافه نمود و البته صد ها اشکال دیگر که بعدا تفصیلا مطرح خواهم کرد ...*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 سند 2030*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
ارتباط راديو فرهنگ با حجت الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی.mp3
5.21M
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی*
*📆 ( 1 مرداد 96 )*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
*🔷 5 مگابایت*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
*📝 به گزارش خبرگزاری فارس، فایل کتاب تبیین مدیریت شهری با زاویه دیدالگوی پیشرفت اسلامی ( شامل مجموعه مباحثات مطرح شده در حوزه علمیه مروی تهران در تیر ماه ۱۳۹۵ ) در ۳۴۴ صفحه رحلی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.*
*💢 نسخه اول این مجموعه در سومین مراسم رونمائی از محصولات مرتبط با اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه علمیه مروی (۱۲ مهرماه ۱۳۹۵) در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.*
*💢 ساختار حاکم بر مباحثات این کتاب شامل: 1⃣ بررسی و نقد مدیریت شهری با مدل Tod مدل 2⃣ تعریف شهر اسلامی به نظامی از محله ها 3⃣ تعریف محله به محل تأمین نیازهای خانوار 4⃣ تعریف هرم نیازهای خانوار 5⃣ تبیین زیر ساخت های مورد نیاز در محلات برای تقویت ماهیت اسلامی محلات و تبیین بسته خدمات فوری قابل ارائه به خانوارها در شرایط فعلی می باشد . فایل pdf این مجموعه را از اینجا دریافت کنید.*
*💢 شایان ذکر است که دوره دوم مباحثات مرتبط با مدیریت شهری - که در شهرداری مشهد برگزار گردیده است- در قالب جلد دوم مباحث مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی تدوین شده است .*
https://www.farsnews.com/news/13960501001210
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت پنجم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در نشست هم اندیشی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی - قم ساختمان خاتم الاوصیاء ۲۹-۴-۱۳۹۶*
*💢 استراتژی های صنعتی قبل از اینکه به مرحله محاسبات و پیشنهاد راهبرد برسند ، یک سری مفاهیم را پیش فرض می گیرند ، مثلاً مفهومی به نام مالکیت ، مفاهیم مدیریتی ، مفاهیم حوزه انسانی و نوع نگاه آنها به انسان.*
*💢 مثلاً یک مفهومی به نام مفهوم رقابت وجود دارد - که در چهارمین مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت اسلامی که در دانشگاه شریف که روز 26 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد ، در آنجا عرض کردم - که مبنا قرار گرفتن مفهوم رقابت باعث گسترش اطلاعات اکونومیک انسان ها می شود و وقتی وعاء فکر انسان ها پر از اطلاعات اکونومیک شد ، نمی توان از چنین انسانی انتظار تحلیل های الهی داشت ، با مبنا قرار گرفتن اصل رقابت انسان سکولار ، سکولار تر می شود . بنابراین در حوزه صنعت مفاهیمی وجود دارد که ما باید آنها را بحث کنیم .*
*💢 در مورد مفاهیم بخش صنعت باید حول تعارض مفاهیم مطرح در صنعت با نظام مفاهیم اسلامی و زیرساخت های هدایت بحث کنیم که این موضوع یک سرفصل مهم است . مثلاً در استراتژی های صنعتی برخی نقش صنایع غذایی را پر رنگ می بینند . چند نقش را پر رنگ می بینند ؛ تقریباً همه کسانی که در این حوزه ها وارد بحث شده اند به این سمت رفته اند که نقش صنایع غذایی را پر رنگ کنند . حالا یک بحث جدی وجود دارد که صنعت غذایی با مفهوم تازه خوری که در روایات ما تأکید شده در تعارض است . باید این موارد را بحث کنیم . یعنی نسبت بین صنعت تولید غذا و مسئله سلامت و مسئله طب ، یک بحث جدی است . اگر مسئله تازه خوری به چالش کشیده شود ، سلامت انسان ها هم به چالش کشیده می شود . پس وقتی وارد بحث مفاهیم صنعتی می شویم باید تعارض این مفاهیم را با مفاهیم اسلامی بحث کنیم .*
*💢 یا ازجمله موارد دیگری که در بحث صنعت مطرح است ، تحقق بهینه روابط بینالملل است ؛ باید روابط بین الملل یک کشور با سایر کشورها تغییر کند تا بتواند این کشور در حوزه صنعت در سطح رقابت جهانی قرار بگیرد . این جزء مفاهیمی است که در حوزه صنعت مطرح است . حال سؤال در این است که وقتی این روابط تعریف می شود آیا نفی سبیل به چالش کشیده می شود یا خیر ؟ چون شرط اصلی ما در روابط بین الملل این است که کفار بر ما مسلط نشوند که این تسلط فقط تسلط نظامی نیست ، تسلط از پایگاه اقتصاد یا فرهنگ هم هست .*
*💢 پس یک سرفصل جدی ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت های هدایت بررسی خواهیم کرد.*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 لوایح استعماری*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*📚 بررسی ارتباط میان نظم اجتماعی و اخلاق و اعتقادات جامعه ...*
*☑️ چرا انقلاب اصرار دارد مردم در نظم های جدیدی زندگی کنند ؟ دلیل این موضوع به اخلاق و معنویت باز می گردد . یک تصور ساده حتی در بین برخی از اندیشمندان جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه مسأله اخلاق و معنویت و اعتقادات ، مسأله ای است که در گفت و گوهای تبلیغی و تبیینی شکل می گیرد ؛ یعنی به عنوان مثال پدری در این ایام باعظمت با فرزند خود راجع به حادثه عاشورا بحث کرده و فهم خود از مسأله عاشورا را به فرزند خود منتقل می کند ، یا اینکه یک فردِ منبری در همین ایام ، ده شب فرصت دارد و با مردم در مسجدی صحبت کرده و اعتقاداتِ مبتنی بر فلسفه عاشورا را برای مردم جا می اندازد . در حال حاضر تلقی اینچنین است و عدهای فکر می کنند که اگر ما فقط و فقط به تبیین اعتقادات و مسائل اخلاقی اکتفا کنیم مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه جا می افتند.*
*🌀 در طرف دیگر کسانی که معتقدند - خصوصا تفکر انقلاب اسلامی - نظم اجتماعی باید بازتعریف شود ، در نقد این گزاره ورود پیدا کرده اند ؛ این عده معتقدند بیش از اینکه مسأله ی اخلاق و معنویت و اعتقاداتِ یک جامعه به تبیین وابسته باشد ، به نظمی که مردم در آن نظم زندگی میکنند وابسته است .*
*💠 یک حدیث معروف از امیرالمؤمنین علیه السلام وجود دارد که حدیث فنی و حکمیانه ای می باشد و ناظر به همین بحثی است که بنده عرض می کنم . حضرت می فرماید : « الناس بأمرائهم اشبه منهم بآبائهم ». این حدیث را همه شنیده اند . مردم به حاکمان خود شبیه تر هستند تا به پدر و مادر خود . پدر و مادرها از انعقاد نطفه تا آموزشهای اولیه و تمام فضای زندگی فرزند را تحت مدیریت دارند ، یعنی این پدر و مادر است که بر روی فرزند خود تأثیر گذاشته و اعتقادات و اخلاق او را شکل می دهد ؛ اما حدیث شریف می فرماید با اینکه حاکمان مستقیماً با فرزندان و افراد جامعه ارتباط ندارند ولی تأثیر آنها بر افراد جامعه بیش از پدر و مادر است . چرا امیرالمؤمنین علیه السلام در یک کلام حکیمانه این موضوع را مطرح کرده اند؟*
*🌀 ما در یک بحث فنی می توانیم در علت این مطلب بگوییم دلیل این است که حاکمان نظم اجتماعی را تعریف می کنند . اگر نظم اجتماعی بر روی اخلاق و اعتقادات مردم تأثیری نداشت ، دلیلی وجود نداشت که ما بگوییم مردم به حاکمان بیش از پدر و مادرِ خود شبیه هستند ، با وجود اینکه پدر و مادر مدیریت تمام ابعاد شخصیتی فرزند خود را به دست دارند و علیالقاعده باید بیشترین تأثیر را داشته باشند . با این وجود چرا امیرالمؤمنین علیه السلام می گویند تأثیر حاکمان بر آدم ها بیشتر از پدر و مادر هاست؟ دلیل این مطلب تأثیر نظامات اجتماعی بر مردم است.*
*📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ تبیین نسبت نظامات اجتماعی و اخلاق جامعه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ( 1395/7/21 )*
*💢 پس یک سرفصل جدی ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت های هدایت بررسی خواهیم کرد.*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 لوایح استعماری*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگ
*☑ مدیریت شهری محله محور چه فائده ای برای مدیران شهری دارد ؟ (1)*
*💠 فایده اصلی مدیریت محله ای برای مدیریت شهری مسأله تَعَرُف است . تعرف در لغت به معنای شناخت بینابینی و شناخت طرفینی به نحو گسترده است.*
*🌀 وقتی محله تبدیل به محل تأمین نیازهای خانوار شد ، اولین اتفاقی که می افتد این است که به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار ارتباطات اعضای خانواده ها و اعضای محله با یکدیگر گسترش پیدا می کند . این رفت و آمدهایی که در دورن محله به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار اتفاق می افتد ، باعث می شود که ارتباطات افراد محله گسترده تر شود و به همین دلیل همدیگر را بیشتر خواهند شناخت ، لذا میوه ارتباطات گسترده شناخت گسترده خواهد بود .*
*💠 یکی از میوه های تعرّف ، مسأله امنیت است ؛ اگر جمعیتی همدیگر را خوب بشناسند ، مواظبت ها ارتقا پیدا می کند و به یک نوع خودکنترلی ختم می شود . اگر شما به ماهیت محله هایی که در قبل وجود داشت یا به آنهایی که در حال حاضر هستند رجوع کنید می بینید که اگر کسی در محله اهل دزدی باشد توسط اهالیِ محله شناسایی می شود . افراد خود به خود حریم هایی را قائل می شوند و مراقبت هایی را رعایت می کنند . مثلاً اهالی محل می دانند که فلانی اهل دزدی است ، لذا این فرد به نوعی تحقیر می شود . به اصطلاح ساده حرف مردم پشت سر او می باشد و مردم در مقابل او محتاط می شوند . لذا شخصی که دستش کج است خود را جمع می کند ، چون انجام کار خلاف توسط او مساوی است با آبروریزی و فشار اجتماعی . پس تعرّف جرائم را نیز کنترل می کند . بسیاری از آدم ها به دلیل اینکه آبرویشان به خطر نیافتد بسیاری از اقدامات را انجام نمی دهند ، لذا انجام کارها برای افراد هزینه مثبت یا منفی ایجاد می کند.*
*📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ جلسه ششم تبیین مدیریت شهریاز نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ، حوزه علمیه مروی ، 11 تیر 1395*
*💢 مدیریت شهری محله محور*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛*
*💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟*
*🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."*
*🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.*
*🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد: اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید؟*
*💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!*
*🔹 تصور میکنم شبهه اول نیاز چندانی به پاسخ ندارد، چون این منطق " اسلام " است که اگر کسی مسیرش تغییر کرد نباید " قبیله وار " حمایت از او را ادامه داد . کما اینکه در صدر اسلام نیز مصادیق متعددی وجود داشتند که تا زمان حرکت در مسیر حق ، مورد حمایت و تایید ائمه علیه السلام بودند و زمانی که از مسیر صحیح منحرف شدند ، اولین افرادی که به مقابله با آنها پرداختند خود امامان معصوم بودند . هر چند در صدر اسلام نیز دشمنان از چنین وقایعی برای طعنه به ائمه و حمایت درست آنها در گذشته از آن افراد دریغ نمیکردند. " طلحه " و " زبیر " مصادیق معروفی برای این مدعا هستند.*
http://yon.ir/Z6gyu
#نفوذ #نفاق #جریان_انحرافی
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛* *💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت
*🔴 قسمت دوم : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛*
*💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟*
*🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."*
*🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.*
*🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد : اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید ؟*
*💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!*
*🔸اما پاسخ شبهه دوم تفصیل بیشتری دارد و پیش از هرچیز باید توجه داشت که مخالفان علامه مصباح اساسا به چیزی استناد میکنند که از بنیان دروغ است ! ریشه اصلی طرح این شبهه نیز به تیتر روزنامه اعتماد ملی در مرداد 88 باز می گردد که به دروغ نوشت: " مصباح یزدی : اطاعت از احمدی نژاد، اطاعت از خداست."*
*🔸اما مراجعه به اصل سخنان علامه مصباح در تاریخ 21 مرداد 88 نشان می دهد محتوای صحبت ایشان نه تنها معطوف به شخص خاصی از جمله رییس جمهور وقت نیست و ایشان اصلا اسمی از احمدی نژاد به میان نمی آورند، بلکه درست در برهه ای که عوامل فتنه 88 بعد از تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر انقلاب همچنان بر « نامشروع بودن دولت » اصرار داشتند و می گفتند انتخابات باید دوباره برگزار شود ! ایشان در یک بحث تئوریک درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ، موضوع مشروعیت الهی جمهوری اسلامی را به بحث گذاشته و با تکرار فحوای کلام امام (ره) در سال 57 می فرمایند:*
*🔸« ولي فقيه يک رهبري ديني جانشين امام زمان(عج) است ؛ اين رييس جمهور نماينده اي است که مردم او را انتخاب کرده اند. اين دو با هم خيلي تفاوت دارند . رييس جمهور وقتي از طرف ولي فقيه نصب شد ، مي شود عامل او ؛ او نصبش مي کند. آن پرتو قداستي که او دارد بر اين هم مي تابد. وقتي رييس جمهور اسلامي شد ، حکمش را از رهبر ـيعني جانشين امام (ع) ـ دريافت کرد ، يک پرتوي از آن قداست بر اين هم مي تابد؛ آن وقت اطاعت از رييس جمهور و اطاعت از مجلس و ساير امور هم مي شود اطاعت از خدا . اما تا اين جور نشده ، حساب رهبر از ديگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.»*
*🔸 محتوای صحبتهای علامه مصباح در این باره ، نه تنها حرف جدیدی در فقه سیاسی شیعه محسوب نمیشود بلکه عینا همان سخنان امام خمینی است که همواره مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را بواسطه ولایت فقیه « الهی » دانسته و نقش مردم را موجب « مقبولیت » نظام میدانستند.*
*🔸 به عنوان مثال در ماجرای انتصاب بازرگان به سمت نخست وزیری از سوی امام (ره) ، ایشان بر انتصاب بازرگان از سوی خود به عنوان کسی که از طرف شارع مقدس ولایت الهی دارد، تاکید کرده و از این رو اطاعت کردن از دولت بازرگان را واجب و اطاعت نکردن از او را به معنای مخالفت با شرع مقدس عنوان کردند: « من که ایشان را حاکم کردم ، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم . ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است . ملت باید از او اتباع کند . یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است ، قیام بر علیه شرع است.» (ج 5 صحیفه امام، ص31)*
*🔸در عین حال ممکن است کسی بپرسد اگر چنین است، چرا علامه مصباح بعدها به انتقاد از همان دولت احمدی نژاد و سپس دولت روحانی روی آورد؟ مگر این دو توسط ولی فقیه تنفیذ نشدند؟*
*🔸 پاسخ به این شبهه نیز ساده است، چرا که رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت « مشروط » تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند . این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!*
http://yon.ir/Z6gyu
yon.ir/Z6gyu
#نفوذ #نفاق #جریان_انحرافی
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت دوم : 3 پیشنهاد اندیشکده رند برای مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران* *💢 کارشناسان اندیشک
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛*
*☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ، ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .*
*📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶*
http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067
*📝 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام علی کشوری در دومین جلسه مجمع فعالان اقتصاد مقاومتی با موضوع « ضرورت و شیوه های مطالبه گری در عرصه اقتصاد مقاومتی » که عصر امروز در ساختمان خاتم واقع در زنبیل آباد قم برگزار شد ، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان جزئی از فرایند تحول در جامعه مورد بررسی قرار گیرد ، گفت: وقتی در گفتمان انقلاب اسلامی مسأله ای مطرح می شد باید از آن برداشت کرد که الگوهای موجود قادر به اداره جامعه نیستند ، پس باید راهی برای آن اندیشید ؛ به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی به معنای تغییر نظم جامعه اقتصادی برای رسیدن به پیشرفت است.*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به تبیین مفهوم مطالبه گری پرداخت و اظهار داشت : باید ابتدا روشن کنیم که « مطالبه برای چه ؟»؛ روشن شدن مفهوم « برای چه » ، مدل اداره جامعه از پایگاه موضوع مورد نظر را برای ما باز تعریف می کند .*
*💢 وی ادامه داد : امروزه بسیاری از گفتمان ها به صورت نظام مند مورد بررسی قرار نمی گیرد ، البته ناگفته نماند که برخی از « فهم منظومه گفتمان رهبری » سخن به میان می آورند که در جای خود کار خوبی است.*
*💢 حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در جمهوری اسلامی می افتد ، طرح و برنامه اش در زمان طاغوت پیش بینی شده است ، عنوان کرد : به عنوان مثال طرح تحول در اقتصاد و صنعت با تأکید بر صنایع سنگی که در دوره سازندگی در برنامه اول توسعه قرار گرفت و به سوی پیاده سازی آن رفتند ، در برنامه های زمان طاغوت بود.*
*☑ الزامات عرصه مطالبه گری*
*💢 حجت الاسلام کشوری شروع گفت و گو بر محور اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر وجود سؤالات نظام مند دانست و اظهار داشت : وقتی سؤالات نظام مند باشد ، بحث مدیریت می شود ؛ نظام مندی سؤالات هم نیاز به تشکیل جلسات راهبردی ، جزوه نویسی و غیره دارد ؛ باید در نظر داشته باشیم که اگر سؤالات نظام مند و راهبردی در دست نداشته باشیم ، جریان مطالبه گر به شکوفایی لازم دسترسی پیدا نخواهد کرد .*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دومین الزام عرصه مطالبه گری را « ارائه گزارش های راهبردی » دانست و عنوان داشت : ارائه تصویری روشن از وضعیت تحقق یک موضوع از حیث تقنین ، میزان اعتبار اختصاص یافته و پیشرفت کار می تواند مرجع فعالیت های جریان مطالبه گر باشد و کمک های شایانی به آنها بکند ، مانند اینکه سالانه یک گزارش کامل از وضعیت اقتصاد مقاومتی و رصد فعالیت های مسؤولان تهیه شود و طبق آن فعالیت صورت پذیرد.*
*💢 وی سومین الزام در عرصه مطالبه گری را اینگونه توصیف کرد : در اینجا باید در انتخابات ها را با محوریت مطالبه آرمان های انقلاب باز تعریف کنیم یا به بیان دیگر طرح کارنامه خوانی راه بیاندازیم ؛ اگر با این شیوه بتوانیم 10 نماینده را به مجلس بفرستیم با مدیریت می شود بسیاری از قوانین را تغییر داد.*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛* *☑ « مناطق آزاد » دروازه زم
*📚 قسمت دوم : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛*
*☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ، ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .*
*📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶*
http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067
*☑ مناطق آزاد ، دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری مناطق آزاد تجاری را دروازه زمین زدن اقتصاد کشور معرفی کرد و بیان داشت : یکی از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی « واردات کالای قاچاق » است و ظن قوی هم وجود دارد که واردات غیر رسمی از همین مناطق آزاد صورت می گیرد ؛ اگر مناطق آزاد محدود و کنترل شود گامی مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته شده است .*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه در مناطق آزاد اسکله های رسمی و غیر رسمی وجود دارد ، گفت: از اسکله های غیر رسمی ، کالاهای قاچاق بسیاری وارد می شود ، معلوم هم نیست که اینها به دست چه کسانی می رسد .*
*☑ فروش نفت برجام به قیمت وارد کردن کالای تراریخته*
*💢 وی یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی را « فروش نفت برجام » دانست و تصریح کرد : به دلیل اینکه برجام نتوانست تحریم های هسته ای به ویژه چرخه دلار را بردارد ، میزان فروش نفت را بیشتر کردند ، اما پول آن از طریق خرید کالا می آید که متأسفانه در خرید آن کالا اختیاری نداریم ، در کل عوض پول نفت به ما کالای مصرفی می دهند و اقلامی هم که می آید عمدتاً تراریخته بوده که خود محمل ترور بیولوژیک ملت ایران است.*
*💢 حجت الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد : امروزه شیعه با هجمه هایی روبه رو است که به نوبه خود در طول تاریخ منحصر به فرد است.*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2