eitaa logo
صراط المستقیم
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
177 فایل
کانال جامع با مطالب مستند و مستدل ارتباط با ادمین @nasim1368 @zamin25111354 اينستا https://instagram.com/student_dialame?igshid=1f64s03e74n67 سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim
مشاهده در ایتا
دانلود
صراط المستقیم
*🌐 محور اصلی مباحث الگوی پیشرفت اسلامی چیست ؟* *💠 الگوی اسلامی پیشرفت به دلیل جایگاه محوری هدایت در
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در قم ( نشست مورخ ۳۱-۴-۱۳۹۶ ) :* *💢 امروز مطلبی از جناب علوی بروجردی خواندم که خلاصه اش امضای اقتصاد آزاد بود و البته به اسم اینکه این اقتصاد عقلائی است و البته ایشان تاکید کرده بودند ما بیش از ۲۰ مورد حکم تاسیسی درباره اقتصاد اسلامی نداریم و بقیه اش امضایی است و چند نکته دیگر....* *💢 درباره اظهارات غیر کارشناسی ایشان درباره اقتصاد آزاد و این که فقط اقتصاد آزاد ، اقتصادی عقلائی است ؛ فقط به این نکته بسنده می کنم که در اقتصاد آدام اسمیتی بنابر تاکید خود ادام اسمیت ؛ رذایل منشاء و مبنای تولید تحرک و ثروت در جامعه هستند و نه فضائل !* *💢 به عنوان مثال در مدل تشکیل سرمایه ؛ فرآیند تجمیع سرمایه از طریق تحریک اصل آهنین منافع شخصی و حرص افراد ( اصول الکفر ثلاثة : الحرص و الاستکبار و الحسد ) صورت می پذیرد و البته در بخش مصرف هم رفع نیاز مبنای تولید نیست و تولید صنعتی به نیاز سازی کاذب و مصرفی شدن جوامع می انجامد . نفی عدالت و گسترش فاصله طبقاتی را نیز به موارد روشن دیگری که شرع مقدس بر ان تاکید کرده و اقتصاد آزاد آن را نادیده می گیرد ؛ می توان اضافه نمود و البته صد ها اشکال دیگر که بعدا تفصیلا مطرح خواهم کرد ...* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 سند 2030* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
ارتباط راديو فرهنگ با حجت ‌الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی.mp3
5.21M
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت‌ الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگوی پيشرفت اسلامی* *📆 ( 1 مرداد 96 )* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* *🔷 5 مگابایت* *📝 به گزارش خبرگزاری فارس، فایل کتاب تبیین مدیریت شهری با زاویه دیدالگوی پیشرفت اسلامی ( شامل مجموعه مباحثات مطرح شده در حوزه علمیه مروی تهران در تیر ماه ۱۳۹۵ ) در ۳۴۴ صفحه رحلی در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.* *💢 نسخه اول این مجموعه در سومین مراسم رونمائی از محصولات مرتبط با اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در حوزه علمیه مروی (۱۲ مهرماه ۱۳۹۵)  در اختیار پژوهشگران قرار گرفت.* *💢 ساختار حاکم بر مباحثات این کتاب شامل: 1⃣ بررسی و نقد مدیریت شهری با مدل Tod مدل 2⃣ تعریف شهر اسلامی به نظامی از محله ها 3⃣ تعریف محله به محل تأمین نیازهای خانوار 4⃣ تعریف هرم نیازهای خانوار 5⃣  تبیین زیر ساخت های مورد نیاز در محلات برای تقویت ماهیت اسلامی محلات و تبیین بسته خدمات فوری قابل ارائه به خانوارها در شرایط فعلی می باشد . فایل pdf این مجموعه را از اینجا دریافت کنید.* *💢 شایان ذکر است که دوره دوم مباحثات مرتبط با مدیریت شهری - که در شهرداری مشهد برگزار گردیده است- در قالب جلد دوم مباحث مدیریت شهری با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی تدوین شده است .* https://www.farsnews.com/news/13960501001210 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت پنجم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در نشست هم اندیشی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی - قم ساختمان خاتم الاوصیاء ۲۹-۴-۱۳۹۶* *💢 استراتژی ‌های صنعتی قبل از اینکه به مرحله محاسبات و پیشنهاد راهبرد برسند ، یک سری مفاهیم را پیش‌ فرض می‌ گیرند ، مثلاً مفهومی به نام مالکیت ، مفاهیم مدیریتی ، مفاهیم حوزه انسانی و نوع نگاه آنها به انسان.* *💢 مثلاً یک مفهومی به نام مفهوم رقابت وجود دارد - که در چهارمین مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت اسلامی که در دانشگاه شریف که روز 26 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد ، در آنجا عرض کردم - که مبنا قرار گرفتن مفهوم رقابت باعث گسترش اطلاعات اکونومیک انسان ‌ها می‌ شود و وقتی وعاء فکر انسان ‌ها پر از اطلاعات اکونومیک شد ، نمی‌ توان از چنین انسانی انتظار تحلیل‌ های الهی داشت ، با مبنا قرار گرفتن اصل رقابت انسان سکولار ، سکولار تر می ‌شود . بنابراین در حوزه صنعت مفاهیمی وجود دارد که ما باید آنها را بحث کنیم .* *💢 در مورد مفاهیم بخش صنعت باید حول تعارض مفاهیم مطرح در صنعت با نظام مفاهیم اسلامی و زیرساخت ‌های هدایت بحث کنیم که این موضوع یک سرفصل مهم است . مثلاً در استراتژی ‌های صنعتی برخی نقش صنایع غذایی را پر رنگ می ‌بینند . چند نقش را پر رنگ می ‌بینند ؛ تقریباً همه کسانی که در این حوزه ‌ها وارد بحث شده‌ اند به این سمت رفته ‌اند که نقش صنایع غذایی را پر رنگ کنند . حالا یک بحث جدی وجود دارد که صنعت غذایی با مفهوم تازه ‌خوری که در روایات ما تأکید شده در تعارض است . باید این موارد را بحث کنیم . یعنی نسبت بین صنعت تولید غذا و مسئله سلامت و مسئله طب ، یک بحث جدی است . اگر مسئله تازه‌ خوری به چالش کشیده شود ، سلامت انسان‌ ها هم به چالش کشیده می ‌شود . پس وقتی وارد بحث مفاهیم صنعتی می ‌شویم باید تعارض این مفاهیم را با مفاهیم اسلامی بحث کنیم .* *💢 یا ازجمله موارد دیگری که در بحث صنعت مطرح است ، تحقق بهینه روابط بین‌الملل است ؛ باید روابط بین ‌الملل یک کشور با سایر کشورها تغییر کند تا بتواند این کشور در حوزه صنعت در سطح رقابت جهانی قرار بگیرد . این جزء مفاهیمی است که در حوزه صنعت مطرح است . حال سؤال در این است که وقتی این روابط تعریف می‌ شود آیا نفی سبیل به چالش کشیده می ‌شود یا خیر ؟ چون شرط اصلی ما در روابط بین ‌الملل این است که کفار بر ما مسلط نشوند که این تسلط فقط تسلط نظامی نیست ، تسلط از پایگاه اقتصاد یا فرهنگ هم هست .* *💢 پس یک سرفصل جدی‌ ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت‌ های هدایت بررسی خواهیم کرد.* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 لوایح استعماری* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : به‌جای آنکه به دانشگاه‌ های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*📚 بررسی ارتباط میان نظم اجتماعی و اخلاق و اعتقادات جامعه ...* *☑️ چرا انقلاب اصرار دارد مردم در نظم‌ های جدیدی زندگی کنند ؟ دلیل این موضوع به اخلاق و معنویت باز می‌ گردد . یک تصور ساده حتی در بین برخی از اندیشمندان جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه مسأله اخلاق و معنویت و اعتقادات ، مسأله‌ ای است که در گفت‌ و گوهای تبلیغی و تبیینی شکل می ‌گیرد ؛ یعنی به عنوان مثال پدری در این ایام باعظمت با فرزند خود راجع به حادثه عاشورا بحث کرده و فهم خود از مسأله عاشورا را به فرزند خود منتقل می ‌کند ، یا اینکه یک فردِ منبری در همین ایام ، ده‌ شب فرصت دارد و با مردم در مسجدی صحبت کرده و اعتقاداتِ مبتنی بر فلسفه عاشورا را برای مردم جا می ‌اندازد . در حال حاضر تلقی اینچنین است و عده‌ای فکر می‌ کنند که اگر ما فقط و فقط به تبیین اعتقادات و مسائل اخلاقی اکتفا کنیم مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه جا می‌ افتند.* *🌀 در طرف دیگر کسانی که معتقدند - خصوصا تفکر انقلاب اسلامی - نظم اجتماعی باید بازتعریف شود ، در نقد این گزاره ورود پیدا کرده‌ اند ؛ این عده معتقدند بیش از اینکه مسأله ‌ی اخلاق و معنویت و اعتقاداتِ یک جامعه به تبیین وابسته باشد ، به نظمی که مردم در آن نظم زندگی می‌کنند وابسته است .* *💠 یک حدیث معروف از امیرالمؤمنین علیه السلام وجود دارد که حدیث فنی و حکمیانه‌ ای می ‌باشد و ناظر به همین بحثی است که بنده عرض می‌ کنم . حضرت می‌ فرماید : « الناس بأمرائهم اشبه منهم بآبائهم ». این حدیث را همه شنیده ‌اند . مردم به حاکمان خود شبیه ‌تر هستند تا به پدر و مادر خود . پدر و مادرها از انعقاد نطفه تا آموزش‌های اولیه و تمام فضای زندگی فرزند را تحت مدیریت دارند ، یعنی این پدر و مادر است که بر روی فرزند خود تأثیر گذاشته و اعتقادات و اخلاق او را شکل می ‌دهد ؛ اما حدیث شریف می‌ فرماید با اینکه حاکمان مستقیماً با فرزندان و افراد جامعه ارتباط ندارند ولی تأثیر آنها بر افراد جامعه بیش از پدر و مادر است . چرا امیرالمؤمنین علیه السلام در یک کلام حکیمانه این موضوع را مطرح کرده ‌اند؟* *🌀 ما در یک بحث فنی می ‌توانیم در علت این مطلب بگوییم دلیل این است که حاکمان نظم اجتماعی را تعریف می‌ کنند . اگر نظم اجتماعی بر روی اخلاق و اعتقادات مردم تأثیری نداشت ، دلیلی وجود نداشت که ما بگوییم مردم به حاکمان بیش از پدر و مادرِ خود شبیه هستند ، با وجود اینکه پدر و مادر مدیریت تمام ابعاد شخصیتی فرزند خود را به دست دارند و علی‌القاعده باید بیشترین تأثیر را داشته باشند . با این وجود چرا امیرالمؤمنین علیه السلام می‌ گویند تأثیر حاکمان بر آدم‌ ها بیشتر از پدر و مادر هاست؟ دلیل این مطلب تأثیر نظامات اجتماعی بر مردم است.* *📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ تبیین نسبت نظامات اجتماعی و اخلاق جامعه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ( 1395/7/21 )* *💢 پس یک سرفصل جدی‌ ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت‌ های هدایت بررسی خواهیم کرد.* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *💢 لوایح استعماری* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت‌ الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگ
*☑ مدیریت شهری محله‌ محور چه فائده‌ ای برای مدیران شهری دارد ؟ (1)* *💠 فایده اصلی‌ مدیریت محله ‌ای برای مدیریت شهری مسأله تَعَرُف است . تعرف در لغت به معنای شناخت بینابینی و شناخت طرفینی به نحو گسترده است.* *🌀 وقتی محله تبدیل به محل تأمین نیازهای خانوار شد ، اولین اتفاقی که می ‌افتد این است که به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار ارتباطات اعضای خانواده‌ ها و اعضای محله با یکدیگر گسترش پیدا می ‌کند . این رفت و آمدهایی که در دورن محله به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار اتفاق می‌ افتد ، باعث می ‌شود که ارتباطات افراد محله گسترده ‌تر شود و به همین دلیل همدیگر را بیشتر خواهند شناخت ، لذا میوه ارتباطات گسترده شناخت گسترده خواهد بود .* *💠 یکی از میوه ‌های تعرّف ، مسأله امنیت است ؛ اگر جمعیتی همدیگر را خوب بشناسند ، مواظبت ‌ها ارتقا پیدا می‌ کند و به یک نوع خودکنترلی ختم می ‌شود . اگر شما به ماهیت محله ‌هایی که در قبل وجود داشت یا به آنهایی که در حال حاضر هستند رجوع کنید می ‌بینید که اگر کسی در محله اهل دزدی باشد توسط اهالیِ محله شناسایی می‌ شود . افراد خود به خود حریم‌ هایی را قائل می ‌شوند و مراقبت‌ هایی را رعایت می‌ کنند . مثلاً اهالی محل می ‌دانند که فلانی اهل دزدی است ، لذا این فرد به نوعی تحقیر می ‌شود . به اصطلاح ساده حرف مردم پشت سر او می ‌باشد و مردم در مقابل او محتاط می ‌شوند . لذا شخصی که دستش کج است خود را جمع می ‌کند ، چون انجام کار خلاف توسط او مساوی است با آبروریزی و فشار اجتماعی . پس تعرّف جرائم را نیز کنترل می‌ کند . بسیاری از آدم‌ ها به دلیل اینکه آبرویشان به خطر نیافتد بسیاری از اقدامات را انجام نمی‌ دهند ، لذا انجام کارها برای افراد هزینه مثبت یا منفی ایجاد می ‌کند.* *📚 حجت ‌الاسلام علی کشوری ؛ جلسه ششم تبیین مدیریت شهریاز نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ، حوزه علمیه مروی ، 11 تیر 1395* *💢 مدیریت شهری محله محور* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛* *💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟* *🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."* *🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.* *🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد: اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید؟* *💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!* *🔹 تصور میکنم شبهه اول نیاز چندانی به پاسخ ندارد، چون این منطق " اسلام " است که اگر کسی مسیرش تغییر کرد نباید " قبیله وار " حمایت از او را ادامه داد . کما اینکه در صدر اسلام نیز مصادیق متعددی وجود داشتند که تا زمان حرکت در مسیر حق ، مورد حمایت و تایید ائمه علیه السلام بودند و زمانی که از مسیر صحیح منحرف شدند ، اولین افرادی که به مقابله با آنها پرداختند خود امامان معصوم بودند . هر چند در صدر اسلام نیز دشمنان از چنین وقایعی برای طعنه به ائمه و حمایت درست آنها در گذشته از آن افراد دریغ نمیکردند. " طلحه " و " زبیر " مصادیق معروفی برای این مدعا هستند.* http://yon.ir/Z6gyu 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛* *💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت
*🔴 قسمت دوم : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛* *💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟* *🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."* *🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.* *🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد : اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید ؟* *💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!* *🔸اما پاسخ شبهه دوم تفصیل بیشتری دارد و پیش از هرچیز باید توجه داشت که مخالفان علامه مصباح اساسا به چیزی استناد میکنند که از بنیان دروغ است ! ریشه اصلی طرح این شبهه نیز به تیتر روزنامه اعتماد ملی در مرداد 88 باز می گردد که به دروغ نوشت: " مصباح یزدی : اطاعت از احمدی نژاد، اطاعت از خداست."* *🔸اما مراجعه به اصل سخنان علامه مصباح در تاریخ 21 مرداد 88  نشان می دهد محتوای صحبت ایشان نه تنها معطوف به شخص خاصی از جمله رییس جمهور وقت نیست و ایشان اصلا اسمی از احمدی نژاد به میان نمی آورند، بلکه درست در برهه ای که عوامل فتنه 88 بعد از تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر انقلاب همچنان بر « نامشروع بودن دولت » اصرار داشتند و می گفتند انتخابات باید دوباره برگزار شود ! ایشان در یک بحث تئوریک درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ، موضوع مشروعیت الهی جمهوری اسلامی را به بحث گذاشته و با تکرار فحوای کلام امام (ره) در سال 57 می فرمایند:* *🔸« ولي فقيه يک رهبري ديني جانشين امام زمان(عج) است ؛ اين رييس جمهور نماينده‌ اي است که مردم او را انتخاب کرده ‌اند. اين دو با هم خيلي تفاوت دارند . رييس جمهور وقتي از طرف ولي فقيه نصب شد ، مي ‌شود عامل او ؛ او نصبش مي ‌کند. آن پرتو قداستي که او دارد بر اين هم مي ‌تابد. وقتي رييس جمهور اسلامي شد ، حکمش را از رهبر ـ‌يعني جانشين امام (ع) ‌ـ دريافت کرد ، يک پرتوي از آن قداست بر اين هم مي ‌تابد؛ آن وقت اطاعت از رييس جمهور و اطاعت از مجلس و ساير امور هم مي‌ شود اطاعت از خدا . اما تا اين جور نشده ، حساب رهبر از ديگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.»* *🔸 محتوای صحبتهای علامه مصباح در این باره ، نه تنها حرف جدیدی در فقه سیاسی شیعه محسوب نمیشود بلکه  عینا همان سخنان امام خمینی است که همواره مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را بواسطه ولایت فقیه « الهی » دانسته و نقش مردم را موجب « مقبولیت » نظام میدانستند.* *🔸 به عنوان مثال در ماجرای انتصاب بازرگان به سمت نخست وزیری از سوی امام (ره) ، ایشان بر انتصاب بازرگان از سوی خود به عنوان کسی که از طرف شارع مقدس ولایت الهی دارد، تاکید کرده و از این رو اطاعت کردن از دولت بازرگان را واجب و اطاعت نکردن از او را به معنای مخالفت با شرع مقدس عنوان کردند: « من که ایشان را حاکم کردم ، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم . ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است . ملت باید از او اتباع کند . یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است ، قیام بر علیه شرع است.» (ج 5 صحیفه امام، ص31)* *🔸در عین حال ممکن است کسی بپرسد اگر چنین است، چرا علامه مصباح بعدها به انتقاد از همان دولت احمدی نژاد و سپس دولت روحانی روی آورد؟ مگر این دو توسط ولی فقیه تنفیذ نشدند؟* *🔸 پاسخ به این شبهه نیز ساده است، چرا که رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت « مشروط » تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند . این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!* http://yon.ir/Z6gyu yon.ir/Z6gyu 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت دوم : 3 پیشنهاد اندیشکده رند برای مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران* *💢 کارشناسان اندیشک
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛* *☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور* *💢 حجت ‌الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ،‌ ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .* *📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶* http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067 *📝 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام علی کشوری در دومین جلسه مجمع فعالان اقتصاد مقاومتی با موضوع « ضرورت و شیوه های مطالبه گری در عرصه اقتصاد مقاومتی » که عصر امروز در ساختمان خاتم‌ واقع در زنبیل آباد قم برگزار شد ، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان جزئی از فرایند تحول در جامعه مورد بررسی قرار گیرد ، گفت: وقتی در گفتمان انقلاب اسلامی مسأله ای مطرح می شد باید از آن برداشت کرد که الگوهای موجود قادر به اداره جامعه نیستند ، پس باید راهی برای آن اندیشید ؛ به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی به معنای تغییر نظم جامعه اقتصادی برای رسیدن به پیشرفت است.* *💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به تبیین مفهوم مطالبه گری پرداخت و اظهار داشت : باید ابتدا روشن کنیم که « مطالبه برای چه ؟»؛ روشن شدن مفهوم « برای چه » ، مدل اداره جامعه از پایگاه موضوع مورد نظر را برای ما باز تعریف می کند .* *💢 وی ادامه داد : امروزه بسیاری از گفتمان ها به صورت نظام مند مورد بررسی قرار نمی گیرد ، البته ناگفته نماند که برخی از « فهم منظومه گفتمان رهبری » سخن به میان می آورند که در جای خود کار خوبی است.* *💢 حجت ‌الاسلام کشوری با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در جمهوری اسلامی می افتد ، طرح و برنامه اش در زمان طاغوت پیش بینی شده است ، عنوان کرد : به عنوان مثال طرح تحول در اقتصاد و صنعت با تأکید بر صنایع سنگی که در دوره سازندگی در برنامه اول توسعه قرار گرفت و به سوی پیاده سازی آن رفتند ، در برنامه های زمان طاغوت بود.* *☑ الزامات عرصه مطالبه گری* *💢 حجت ‌الاسلام کشوری شروع گفت ‌و گو بر محور اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر وجود سؤالات نظام مند دانست و اظهار داشت : وقتی سؤالات نظام مند باشد ، بحث مدیریت می شود ؛ نظام مندی سؤالات هم نیاز به تشکیل جلسات راهبردی ، جزوه نویسی و غیره دارد ؛ باید در نظر داشته باشیم که اگر سؤالات نظام مند و راهبردی در دست نداشته باشیم ، جریان مطالبه گر به شکوفایی لازم دسترسی پیدا نخواهد کرد .* *💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دومین الزام عرصه مطالبه گری را « ارائه گزارش های راهبردی » دانست و عنوان داشت : ارائه تصویری روشن از وضعیت تحقق یک موضوع از حیث تقنین ، میزان اعتبار اختصاص یافته و پیشرفت کار می تواند مرجع فعالیت های جریان مطالبه گر باشد و کمک های شایانی به آنها بکند ، مانند اینکه سالانه یک گزارش کامل از وضعیت اقتصاد مقاومتی و رصد فعالیت های مسؤولان تهیه شود و طبق آن فعالیت صورت پذیرد.* *💢 وی سومین الزام در عرصه مطالبه گری را اینگونه توصیف کرد : در اینجا باید در انتخابات ها را با محوریت مطالبه آرمان های انقلاب باز تعریف کنیم یا به بیان دیگر طرح کارنامه خوانی راه بیاندازیم ؛ اگر با این شیوه بتوانیم 10 نماینده را به مجلس بفرستیم با مدیریت می شود بسیاری از قوانین را تغییر داد.* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛* *☑ « مناطق آزاد » دروازه زم
*📚 قسمت دوم : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛* *☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور* *💢 حجت ‌الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ،‌ ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .* *📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶* http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067 *☑ مناطق آزاد ،‌ دروازه زمین زدن اقتصاد کشور* *💢 حجت‌ الاسلام کشوری مناطق آزاد تجاری را دروازه زمین زدن اقتصاد کشور معرفی کرد و بیان داشت : یکی از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی « واردات کالای قاچاق » است و ظن قوی هم وجود دارد که واردات غیر رسمی از همین مناطق آزاد صورت می گیرد ؛ اگر مناطق آزاد محدود و کنترل شود گامی مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته شده است .* *💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه در مناطق آزاد اسکله های رسمی و غیر رسمی وجود دارد ، گفت: از اسکله های غیر رسمی ، کالاهای قاچاق بسیاری وارد می شود ، معلوم هم نیست که اینها به دست چه کسانی می رسد .* *☑ فروش نفت برجام به قیمت وارد کردن کالای تراریخته* *💢 وی یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی را « فروش نفت برجام » دانست و تصریح کرد : به دلیل اینکه برجام نتوانست تحریم های هسته ای به ویژه چرخه دلار را بردارد ، میزان فروش نفت را بیشتر کردند ، اما پول آن از طریق خرید کالا می آید که متأسفانه در خرید آن کالا اختیاری نداریم ، در کل عوض پول نفت به ما کالای مصرفی می دهند و اقلامی هم که می ‌آید عمدتاً تراریخته بوده که خود محمل ترور بیولوژیک ملت ایران است.* *💢 حجت ‌الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد : امروزه شیعه با هجمه هایی روبه رو است که به نوبه خود در طول تاریخ منحصر به فرد است.* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ مدیریت شهری محله‌ محور چه فائده‌ ای برای مدیران شهری دارد ؟ (1)* *💠 فایده اصلی‌ مدیریت محله ‌ای
مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگو اسلامی ایرانی پیشرفت.pdf
4.77M
*💠 پیشخوان دوره مباحثاتی تبیین مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی* *🌀 مطالعه پیشخوان نشست به ارتقای کیفیت دوره منجر می شود ......* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*💠 پیشخوان دوره مباحثاتی تبیین مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی* *🌀 مطالعه پیشخوان
*☑ حجت الاسلام كشوری : در سازمان مدیریت متأسفانه تحول فکری اتفاق نیفتاده است و این سازمان فقط نظریات ناكارآمد توسعه غربی را در ایران کپی می کند !* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در نشست هم اندیشی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی - قم ساختمان خاتم الاوصیاء
*☑ شاخصه های ارزیابی وضعیت کشور باید اصلاح شود ...* *💢 حجت الاسلام علی کشوری در قم ( نشست مورخ ۷-۵- ۱۳۹۶ ) :* *💢... اینکه وضعیت کشور را با چه شاخص هایی ارزیابی کنیم ؛ خودش یک موضوع جهت ساز است . اگر بر اساس شاخص غلط ارزیابی کنیم به نسخه غلطی برای اداره کشور می رسیم و اگر شاخص های ارزیابی اوضاع صحیح باشند ؛ این خودش زمینه برای اصلاح امور است . اگر محور تعیین شاخص اقتصاد محوری باشد ؛ حتما برای کشور آرامش و پیشرفت ایجاد نمی شود ؛ کما اینکه در هیچ کشور توسعه یافته ای آرامش برای انسان ارتقاء نیافته است و انسان مدرن در اوج اضطراب است و البته فاصله طبقاتی در معیشت هم در توسعه یافته ترین کشور دنیا از همه جا بیشتر است .* *💢 اما اگر محور تعیین شاخص را تکامل روابط انسانی قرار دادیم ؛ هم معیشت را بهینه کرده ایم و هم سطح رفاه را افزایش داده ایم .* *💢 اینکه محور نظام شاخصه ها چه باشد ؛ خودش یک مباحثه طولانی است ؛ ولی حتما ما شاخصه های توسعه انسانی و بسته شاخصه های wdi را به دلیل محوریت دادن به اقتصاد - انهم با مدل سرمایه داری - به عنوان شاخصه های ارزیابی پیشرفت نمی پذیریم.* *💢 محور ارزیابی شاخص های پیشرفت ، بهبود روابط انسانی است ؛ که این محور در قالب سه بسته شاخصه های رشد ، بسته شاخصه های رفق و بسته شاخصه های توازن تشریح شده است....* *💢 نکته مهم بحث امروز بنده این است که مسئولان کشور خصوصا رئیس مجلس آقای علی لاریجانی نباید ارزیابی خود از وضعیت کشور را بر اساس شاخصه های معیوب سرمایه داری انجام دهند ( مانند آنچه در سه شنبه ۳ مرداد ماه در اجلاس سراسری هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور انجام دادند ) و زمینه تصویب نسخه های غلط برای اداره کشور را فراهم آورند ......* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 بررسی ارتباط میان نظم اجتماعی و اخلاق و اعتقادات جامعه ...* *☑️ چرا انقلاب اصرار دارد مردم در نظ
*☑️ دومین سرفصلی که ما در مجموعه مباحثات حول صنعت خدمت دوستان ارائه خواهیم کرد این است که نظام مفاهیم مطرح در صنعت ، را مورد بحث قرار خواهیم داد.* *💠 استراتژی ‌های صنعتی قبل از اینکه به مرحله محاسبات و پیشنهاد و راهبرد برسند ، یک سری مفاهیم را پیش ‌فرض می‌ گیرند ، مثلاً مفهومی به نام مالکیت ، مفاهیم مدیریتی ، مفاهیم حوزه انسانی و نوع نگاه آنها به انسان .* *🌀 مثلاً وقتی وارد بخش تولید می ‌شویم اولین سؤال این است که عوامل تلفیق تولید چیست ؟ چه عواملی را با همدیگر تلفیق کنیم تا تولید اتفاق بیافتد ؟ این سؤال اول است . یا منابع تولیدی چند چیز هستند ؟ مثلاً منابع طبیعی جزء عوامل تلفیق تولید هستند ، مثلاً اینکه چه معدنی در جامعه و کشور داریم ، [ جزء عوامل تولید است ]. شرایط اجتماعی ، جزء عوامل تلفیق تولید است ، مثلاً اینکه در یک فرهنگی مانند جامعه ایران مردم نقش زن را ارتقاء یافته تلقی می‌ کنند ، یعنی نقش زن را ارتقا یافتۀ به تربیت یک انسان تلقی می‌ کنند و مخالف هستند که نقش زن به نقش یک تولیدکننده صنعتی تبدیل شود . وقتی در یک جامعه ‌ای فرهنگ به این شکل است زن جزء نیروی کار محسوب نمی ‌شود . پس شرایط و روابط اجتماعی هم جزء عوامل تلفیق تولید است . یکی دیگر از عوامل تلفیق تولید مسائل مالی و پولی است ؛ اینکه چه مقدار پول و مال تجمیع شده است جزء عوامل تلفیق تولید است . یا یکی دیگر از عوامل تلفیق تولید مسئلۀ علم است ؛ به میزانی که یک جامعه‌ بر علم و فن تسلط دارد ، آن جامعه می ‌تواند تولید را گسترش دهد . پس جزء عوامل تولید ، یک بخش روابط و منابع انسانی است ، یک بخش آن علم و فن است ، انسانی که علم و فن می ‌داند . یعنی در تحلیل‌ های موجود حیث نگاه کردن به انسان میزان نقش و میزان کارآمدی آنها در تولید است . یعنی تولید اصل است و انسان جزء منابع مؤثر بر تولید محسوب می‌ شود . ببینید تنزل پیدا می‌ کند . مثلاً وقتی به سازمان‌ ها و ادارات موجود می‌ روید ، یک دایره و یک بخش اداری وجود دارد به اسم مدیریت منابع انسانی . در اصل نگاه آنها به انسان این است که انسان منبع تولید است ، آن را تنزل می‌ دهند.* *💠 پس یک سری مفاهیم وجود دارد که این مفاهیم باید بررسی شود . مثلاً یک مفهومی به نام مفهوم رقابت وجود دارد که در چهارمین مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت اسلامی که در دانشگاه شریف که روز 26 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد ، در آنجا عرض کردم که مبنا قرار گرفتن مفهوم رقابت باعث گسترش اطلاعات اکونومیک انسان‌ ها می‌ شود و وقتی وعاء فکر انسان‌ ها پر از اطلاعات اکونومیک شد ، نمی‌ توان از چنین انسانی انتظار تحلیل‌ های الهی داشت ، با مبنا قرار گرفتن اصل رقابت انسان سکولار ، سکولارتر می‌ شود . در حوزه صنعت یک سری مفاهیمی وجود دارد که ما باید این موارد را بحث کنیم .* *📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ تبیین ساختار مفهوم استراتژی صنعت از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ، 29 تیر 1396* *💢 صنعت از نگاه الگو* *💢 لوایح استعماری* *💢 توسعه محرومیت زاست* *💢 هجوم اسناد* *👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔥 سرنوشت تکان دهنده همراهان امام خمینی (ره) در پرواز 4721 و شباهت برخی با بنی صدر* *⛔️ رهبر انقلاب
*📚 قسمت اول : مروری بر رابطه مرحوم حاج سید ‌احمد خمینی با ‌هاشمی رفسنجانی* *📚 رابطه « حاج احمد خمینی » و هاشمی‌ رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری او بین سال ‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳. این موضوع بسیار جای کار دارد و مهم است ، زیرا فراتر از دعاوی باید دید واقعیت‌ های عینی و تاریخی چه می ‌گویند.* *📚 به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، نزدیک یک سال است روزنامه « وطن ‌امروز » درباره خطرات الیگارشی ( خاندان‌ سالاری ) که توسط نومحافظه ‌کاران در حال اجراست به جامعه هشدار داده است ؛ درباره اینکه آنان در قالب سیاست ‌های جدید در حال تغییر دادن ماهیت جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی به ماهیت الیگارشیک و خاندان ‌سالار هستند . آنان به این منظور به کمک قدرت‌ های خارجی نیز دل ‌بسته ‌اند . اما در سخنان چندی ‌پیش « هاشمی » این خاندان‌ سالاری به وضوح خود را نشان داد . او تلاش کرد مردمی را که به فرمایش « امام خمینی (ره) » صاحبان اصلی کشور و انقلاب هستند بدهکار برخی خاندان‌ های قدرت نشان دهد.* *💢 اما در این گزارش مقصود پرداختن به این خاندان‌ سالاری که روح ایدئولوژی هاشمی را تشکیل می ‌دهد نیست . هدف چیز دیگری است. هاشمی در آن سخنرانی ضمن آنکه از « اشبه ‌الناس » به امام خمینی(ره) سخن گفت تلاش کرد خود را یار این خانواده و رهرو راه امام نشان دهد . گذشته از مطالب متفاوتی که در آن سخنرانی وجود داشت این نوشته سید تنها به یک موضوع مشخص خواهد پرداخت ؛ رابطه « حاج احمد خمینی » و هاشمی‌رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری او بین سال‌های 1368 تا 1373 . این موضوع بسیار جای کار دارد و مهم است ، زیرا فراتر از دعاوی باید دید واقعیت‌ های عینی و تاریخی چه می ‌گویند. اگرچه ممکن است برخی فراموشکار باشند و گذشته را فراموش کنند اما به یمن رسانه‌ های جمعی واقعیت ‌های تاریخی فراموش نمی‌ شوند. دیروز به تاریخ پیوست و 20 سال پیش هم . اما تاریخ هست و خواهد بود . گاهی مرور این حوادث تاریخی بسیار ارزنده است .* *📚 سرفصل های مطرح شده همراه با اسناد* *1⃣ اساس انحراف دولت هاشمی از نگاه حاج‌ احمد* *2⃣ استقراض خارجی و اعتراض حاج‌ احمد خمینی* *3⃣ انحراف از مسیر امام خمینی (ره)* *4⃣ « دگر » ایدئولوژی هاشمی در دوران ریاست‌ جمهوری* *5⃣ انتقاد شدید هاشمی از جریان « چپ » و « رادیکال » به رهبری حاج ‌احمد خمینی* *6⃣ غائله نمایش مبارزه با گرانفروشی دولت هاشمی و اعتراض حاج ‌احمد خمینی* *7⃣ نقد های چندگانه سید احمد خمینی ؛ از عدم آزادی بیان تا بازگشت سرمایه‌ داری* *8⃣ نقد اشرافیت و فشار دولت هاشمی بر خرده‌ فروشان و فریب افکار عمومی* *9⃣ خطبه شدید اللحن و تاریخی سوم آبان هاشمی علیه « فرزندان انقلاب »* *🔟 پاسخ جدی حاج‌ احمد به تهدیدات هاشمی* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/12/05/1009889 *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت اول : مروری بر رابطه مرحوم حاج سید ‌احمد خمینی با ‌هاشمی رفسنجانی* *📚 رابطه « حاج احمد خمین
*📚 قسمت دوم : مروری بر رابطه مرحوم حاج سید ‌احمد خمینی با ‌هاشمی رفسنجانی* *1⃣ اساس انحراف دولت هاشمی از نگاه حاج ‌احمد* *💢 اگرچه حاج سید ‌احمد خمینی اصل سخنرانی‌ های انتقادی خود علیه دولت هاشمی را در دهه 70 ایراد کرد اما از همان آغاز دولت هاشمی نسبت به تغییر سیاست‌ های کلانی که در دولت جدید رخ می ‌داد حساسیت نشان داده و در انتقاد به آنها به‌ طور ملایم‌ تری سخن می‌ گفت . مهم‌ ترین انتقادی که حاج‌ احمد خمینی از ابتدای دولت هاشمی بر آن روا می ‌دانست تغییر نگاه فرهنگی به نگاه اقتصادی بود . او براساس نگاه امام معتقد بود با این تغییر است که مسیر انحراف از انقلاب و خط امام آغاز می ‌شود . او مقدمات « سازش با آمریکا » را از همین تغییر می ‌دانست ، زیرا وقتی نگاه اقتصادی شد و میان خود و آن قدرت جهانی مقایسه صورت گرفت ، معلوم است که نمی ‌توان مبارزه را ادامه داد . او همچنین معتقد بود سیاست جدید دولت برای اصلاح روابط خود با کشورهای عربی ‌ای مانند عربستان و مصر با طریق امام خمینی (ره) فاصله دارد و از آن گذشته اینکه امکان احیای تمدن اسلامی و تقویت هویت اسلامی با این دولت ‌هایی که وابسته به غرب هستند غیرممکن است: « امام بارها تأکید داشتند در راه پرفراز و نشیب مبارزه نباید توانایی‌‌ ها و امکانات خود را با قدرت مادی دشمن مقایسه کرد ... می‌گفتند که مگر می‌شود با حکام کشورهایی چون عربستان سعودی ، اردن ، مراکش ، مصر و نظیر آن هویت اسلامی مسلمانان را به آنها بازگرداند ... آنهایی که دم از سازش با آمریکا می‌ زنند در خط امام نیستند ».( منبع : روزنامه اطلاعات ، 14/11/68)* *💢 به عبارت دیگر او هم منتقد بود که اقتصاد در دولت هاشمی اصالت یافته و فرهنگ تابعی از آن شده است و هم اینکه رابطه با آمریکا و کشورهای ارتجاعی عرب مانند مصر و عربستان - که دولت هاشمی در پی آن بود - را تابعی از اقتصادیزه کردن همه امور می ‌دید. او تصریح داشت از همین تغییر است که انحراف از مسیر امام و انقلاب آغاز می ‌شود.* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/12/05/1009889 *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت دوم : مروری بر رابطه مرحوم حاج سید ‌احمد خمینی با ‌هاشمی رفسنجانی* *1⃣ اساس انحراف دولت هاش
*📚 قسمت سوم : مروری بر رابطه مرحوم حاج سید ‌احمد خمینی با ‌هاشمی رفسنجانی* *2⃣ استقراض خارجی و اعتراض حاج‌ احمد خمینی* *💢 هاشمی برای انجام سیاست توسعه مورد نظر خویش بشدت به منابع مالی بسیار بیشتری احساس نیاز می‌ کرد که به همین دلیل از همان آغاز برای انجام برخی پروژه‌ ها درصدد « استقراض خارجی » برآمد . اما از آنجا که در ایران مطابق تجربه تاریخی دوران قاجار و گفتمان مسلط مورخان که یکی از نشانه‌ ها و دلایل وابستگی حاکمان قاجار به روس و انگلیس را استقراض خارجی می‌ دانستند ، این اقدام دولت هاشمی با نقدهای متفاوتی مواجه شد . البته هاشمی اوایل ، اصل استقراض را انکار یا گاهی تلاش می ‌کرد تعاریف جدیدی از آن ارائه کند یا آن را توجیه کند: « اینکه آقایان می‌ گویند بعد از اجرا ما زیر بار قرض خواهیم رفت اصلاً این نیست... ما به استقراض مستقیم اجازه نداده ‌ایم . اگر استقراضی باشد یا در آن 7 میلیارد و نیم است که اجازه داده‌ ایم یا در این طرح است که گفتم [ عمدتاً سرمایه ‌گذاری در نفت و گاز و دریاست ]... اتفاقاً سیاست ما در اینجا این است که اول طرح‌ های گذشته را تمام کنیم ... ما الان 500 میلیارد تومان طرح نیمه‌ کاره داریم . می‌ دانید 500 میلیارد تومان تقریباً 8 برابر بودجه امسال ما است که اینها همه در این برنامه باید تکمیل شود . ماندن اینها خیانت است ، همان‌ طور که ماندن آنها باعث خسارت شده است . سال به سال گران ‌تر می‌ شود. تورم مال اینهاست... ما اینقدر سرمایه ‌گذاری بدون نتیجه کرده‌ ایم ... به هر حال نگرانی از استقراض نداشته باشید . اسم استقراض را هم خواهش می‌ کنم از پشت تریبون عمومی نبرید ، این به آن معنا استقراض نیست».( منبع : روزنامه جمهوری اسلامی ، 18/9/68 ، ص 10 )* *💢 در واقع هاشمی می ‌دانست واژه « استقراض خارجی » در فرهنگ سیاسی ایران از الفاظ منفور محسوب می‌ شود که جامعه نسبت به آن حساسیت دارد ، بنابراین از نمایندگان درخواست می‌ کرد آن را در تریبون مجلس و رسانه ‌های عمومی به کار نبرند . او که با اشاره به خاصیت ضد تورمی استقراض به طور تلویحی اتخاذ این روش را می‌ پذیرفت اما معتقد بود چون جامعه روی آن حساسیت دارد باید پنهان انجام داد و نام « استقراض » بر آن نگذاشت . استدلال کلی هاشمی این بود که نیمه ‌تمام ماندن بسیاری از پروژه ‌ها که موجب عدم بازگشت سرمایه شده است ، عامل تورم است و استقراض این مساله را هم حل خواهد کرد .* *📝 ادامه دارد* https://www.tasnimnews.com/fa/news/1394/12/05/1009889 *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
💾🔊 استادعلی رائفی پور 🎵 بررسی گفتمان 1⃣ تکنوکرات یا سازندگی اکبر هاشمی رفسنجانی 2⃣ اصلاحات محمد خات
30.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*😡 اعتراض شدید هاشمی رفسنجانی به سخنان شب گذشته اسحاق جهانگیری در دفاع از دولت محمد خاتمی 😱* *♨️ مثلث شوم رکود ، تورم وبیکاری میراث کدام دولت است؟* *📽 دیدن این فیلم را ازدست ندهید* *💢 هاشمی رفسنجانی ادعا کرده است که مثلث شوم رکود ، تورم و بیکاری ، میراث دولت قبلی است که برای دولت روحانی باقی مانده است ! این ادعای دروغ درحالی مطرح می شود که هاشمی خود قبلا برای اثبات خودش ، این مثلث شوم را محصول دولت دیگری دانسته است . شاید کهولت سن سبب شده تا هاشمی این واقعیت را فراموش کند اما...* *💢 اما همان طور که هاشمی خود در این فیلم می گوید ما را از گذسته گریزی نیست و در هر قدم گذشته حرف ایست برای گفتن ...فیلم انتخاباتی هاشمی در سال1384 قضاوت هاشمی در باره وصعیت کشور را در پایان دوره هشت ساله خاتمی به تصویر کشیده است فیلم با صحنه ای از کویر خشک و کرکره های پایین کشید شده آغاز می شود* #نفوذ #نفاق #مستند_هاشمی_زنده_است *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
💢 سخنرانی استاد مهدی طائب در خصوص نقش یهود در انحراف جریان اسلام ... 🔵 دشمن شناسی 🔵 دنیا بازیچه یهود
27.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 بخش اول مستند نُت ممنوعه* *💢 روایتی از زندگی مایکل جکسون* #مایکل_جکسون #فتنه_98 #صهیونیست ➖➖➖ *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🎥 بخش اول مستند نُت ممنوعه* *💢 روایتی از زندگی مایکل جکسون* #مایکل_جکسون #فتنه_98 #صهیونیست ➖➖➖
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*🎥 بخش دوم مستند نُت ممنوعه* *💢 روایتی از زندگی مایکل جکسون* #مایکل_جکسون #فتنه_98 #صهیونیست ➖➖➖ *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔷 کلیپ بسیار مهم و دیدنی* *👈 تماشای کلیپ واجب است* *⭕️ فتنه 98 چه نوع فتنه ای است که امام خامنه ا
*💢 چرا باید بگوییم " امام خامنه ای"؟؟؟* *🔘 قسمت اول* *🔸 غربی‌ها با سه کلید واژه‌ی 1⃣ آزادی ، 2⃣ دموکراسی ، 3⃣ و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می ‌کردند.* *💢 شرقی‌ها با دو کلید واژه‌ی 1⃣ مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و 2⃣ برابری.* *🔹 امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.* *🔸اصل « امامت ‌محوری » مهم‌ ترین کلیدواژه بود.* *🔹سیستم امت - امامت حرف جهان شمول اسلامی بود که در عرصه ‌ی سیاست احیا شد.* *🔸ده سال هر کاری کردیم ، یک رسانه ‌ی غربی پیدا شود که بگوید « امام خمینی » ، نشد ! همه می ‌گفتند «آیت ‌الله خمینی».* *🔹 سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم « استاد ! چرا رسانه‌ های شما نمی‌ گویند امام خمینی ؟» . خنده ‌ای کرد و گفت « آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم !». کیف ‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد . ترجمه‌ ی آلمانی کتاب « ولایت فقیه » امام بود . گفت « آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد . وقتی ما بگوییم" امام " ، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می ‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست . ولی وقتی بگوییم " رهبر " ، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد . دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌ دهیم . کلمه‌ ی"رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی " امام " به نفع آقای خمینی است . از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد ، ما به ایشان می‌گوییم" آیت ‌الله " ، اما " امام " یک بار معنوی دارد ! از طرفی ایشان آن طور می ‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌ های دنیا را دور خودش جمع بکند !». با این صراحت این را به من گفت.* *🔸 یک رسانه ‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی ‌کنید که گفته باشد« امام خمینی ». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌ های غربی آیا می ‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام« امام خمینی »؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند ، قبول نکردند !* *🔹 شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ ی امامت را در قانون اساسی گذاشت ، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود.* *🔸 امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی ، برو کنار ، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است ، کشور ریخت به هم . بازرگان اعلام استعفای دسته‌ جمعی دولت را کرد . امیر انتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود . سر یک کلمه کشور ریخت به هم !* *📝 ادامه دارد* *(حفظه_الله)* ** 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*💢 چرا باید بگوییم " امام خامنه ای"؟؟؟* *🔘 قسمت اول* *🔸 غربی‌ها با سه کلید واژه‌ی 1⃣
*💢 چرا باید بگوئیم " امام خامنه ای "؟؟؟* *🔘 قسمت دوم* *🔹 امامت‌ محوری ، امّت ‌گرایی ، عدالت ‌گستری ، و دوقطبی مستکبرین - مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود .* *🔸امام خمینی از دنیا رفتند . آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ ی اولین نمازجمعه‌ ی بعد از رحلت امام ، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند . یک : « ما نمی ‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشین ایشان " امام " بگوییم ». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب ؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه ؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده ، امام این را از سال 48 مطرح کرده ، شما می‌گویی نمی‌خواهیم ؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین ‌اش نمی‌گوییم امام ! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم ، افکار شما را می‌ خواهم با شما دفن کنم !* *🔹 جمله‌ ی دوم‌ شان این بود:« خبرگان مرجع تعیین نکرده است ». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام .* *🔸 وقتی ایشان جای« امام » گذاشت « رهبر » ، « امّت » شد « ملّت ». یعنی عملاً سیستم ملت - رهبر انگلیسی‌ ها را پذیرفتیم و سیستم امت - امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم . وقتی « امّت » شد « ملّت » ، عناصر امّت یعنی « خواهران و برادران قرآنی » - که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند -، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی« شهروند » و « هموطن ».* *🔹 اما کلمه‌ ی سوم یعنی « عدالت » ؛ مقدس ‌ترین کلمه ‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری ‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی ، کلمه‌ ی « توسعه » بود . فرق عدالت و توسعه این بود که « عدالت » را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌ کنند ، اما « توسعه » را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست ‌های عالَم.* *🔸 در عرصه ‌ی بین‌الملل هم دو کلید واژه ‌ی قرآنی « مستکبرین » و « مستضعفین » را ایشان اصلاح کردند و گفتند « مستکبرین » فحش و توهین ‌آمیز است ! به جایش بگوییم « قدرت‌ های جهانی » ! خب وقتی گفتی « مستکبرین » باید با آن‌ها « مبارزه » کنی ، اما وقتی گفتی « قدرت‌ های جهانی » باید با آن‌ها « تعامل » کنی. « مستضعفین » را هم کردند « قشر آسیب ‌پذیر » ؛ یعنی آدم‌ های بی ‌عرضه‌ ای که خودشان پذیرای آسیب ‌اند!* *🔹 پنج کلید واژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود ، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌ خواستند.* *🔸 تا موقعی که کلیدواژه‌ های قرآنی امام خمینی – که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است - احیا نشود ، هر کاری که بکنیم ، وصله ‌پینه کردن است.* *🔹 شما هر لعنی که به ... بکنید ، این قدر جگر دشمنان نمی ‌سوزد که بگویید « امام خامنه‌ ای»* (حفظه_الله) 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 بسم الله الرحمن الرحیم* *☑ نهضت مطالبه گری از کاندید های نمایندگان مجلس شورای اسلامی سراسر کشور*
*👤 سید حبیب رضایی عضو کوچکی از مجموعه مردمی صراط المستقیم* *💢 برای نجات کشور از مشکلات باید فکر کرد راهکار داد و بعد با اون راهکارها پیش رفت تا به نتیجه رسید ان شاءالله* *💢 مثلا یکی از راهکارها میشه این👇🏻* *☑ باید ساختار معیوب و فساد زای کشور درست کرد و قانون بازدارنده و جلو برنده تصویب کرد که اینکار نمیشه جز اینکه این کار کرد 👈 تصویب شفافیت آرا نمایندگان در مجلس 👉🏻* *📚 برای تصویب شفافیت آرا نمایندگان در مجلس باید چند کار کرد 👇🏻* *1⃣ تبیین و آگاه کردن مردم در مورد شفافیت آرا نمایندگان است ، یعنی چه کارایی هایی دارد* *2⃣ مطالبه کردن و راه اندازی مطالبه عمومی است* *3⃣ ما در آینده انتخابات مجلس پیش رو داریم 👈 یکی از خواسته های ما از نماینده که قرار است حمایت کنیم شرط حمایت و پیگیری برای تصویب شفافیت آرا نمایندگان در مجلس باشد 👈 دوم : تا تصویب نشدن شفافیت آرا نمایندگان در مجلس شما باید یک صفحه در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید علاوه بر گزارش به ما مردم در مورد فعالیت های شما در مجلس باید از تمامی رای هایی که برای هر کاری در مجلس انجام میشه اعم از تصویب لایحه و طرح و ، سوال و استیضاح وزرا و وووووو همه و همه 👈 عکس و فیلم از رأی خودتون بگیرید 👉🏻 و در صفحه ای که برای مردم ایجاد کرده اید برای ما مردم به اشتراک بگذارید تا ما بدانیم موافق بودید ، مخالف بودید یا ممتنع بودید و یا غایب بودید ، 👈 یعنی شفاف شفاف* *💢 این برای تا قبل از تصویب شفافیت آرا نمایندگان در مجلس است بعد که تصویب شد ان شاءالله همه در سایت بارگذاری خواهد شد،* *💢 یعنی ما میگیم در صورتی به شما رای میدیم و حمایت می کنیم که👈 به ما یک خط و امضاء و اثر انگشت بدید که این کارها رو انجام میدید* *👆👆👆دوستان نظرشون چیه؟* *یا علی* *📝 نویسنده سید حبیب رضایی از فارس عضو کوچکی از مجموعه مردمی صراط المستقیم* مطالبه_گری_از_نمایندگان_مجلس *📝 کانال رسمی صراط المستقیم* 🌷🌷🌷🌷🌷 *جهت عضویت گروه وات ساپ صراط المستقیم به شماره های زیر نام و نام خانوادگی و اهل کجا هستید را پیامک کنید* *1⃣ برادران : 09362250376* *2⃣ خواهران : 09170068148* 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 *لینک کانال خودتان درسروش* ⬇⬇⬇ http://sapp.ir/seratalmostaghim *لینک کانال صراط المستقیم در ایتا* https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🎵 پادکست پروڑه نفوذ در کنترل جمعیت ، محیط زیست و موشکی* *👤 استاد رائفی پور* *🔷 895 کیلوبایت* 📌 بی ن
*☑ تایمر انفجاری نفوذی ها* *💢 نفوذی ها عمر برنامه ریزی شده ای دارند ، قرار نیست همیشه به یک شکل عمل کنند . از مقطعی به بعد خود انفجاری دارند.* *💢 یعنی در مقطع زمانی خاصی تایمر انفجاری آنها عمل می کند . اگر صاحبان شان خوب تنظیم کرده باشند و خوب تشخیص داده باشند منجر به آسیب به نظام و تکثیرشان می شود ، یعنی الگو و سرخط برای یک سری از نفوذی های جدید می شوند.* *💢 گاهی در بزنگاهی مورد استفاده عملیاتی برای وارد کردن ضربه ای عملیاتی واقع می شوند ، حتی در حد یک اعلام موضع یا یک قهر.* *💢 گاهی طراحی انفجاری می شوند با هدف تکثیر و ایجاد بلوا و توطئه ، گاهی در موقع مناسب منفجر نمیشوند و فقط معدوم می شوند.* *💢 شرایط محیطی برآنها موثر است به هرحال تاریخ انقضاء دارند هرطور که طراحی شده باشند.* 1⃣ https://www.mashreghnews.ir/news/940023 2⃣ https://khabarfarsi.com/u/66715926 3⃣ http://tnews.ir/site/7d70128050430.html 4⃣ https://snapnews.ir/%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%81%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%86%D9%81%D9%88%D8%B0%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D9%85%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D9%86%DB%8C%D9%88%D8%B2/ 5⃣ https://khabari.org/article/930259 *👤 استاد حسین قاسمی پڑوهشگر و تحلیلگر تراز انقلاب* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت دوم : بررسی گام به گام قتل های زنجیره ای -۴* *☑ حسینیان و دو قطبی کاذب سعید امامی و مصطفی ک
*📚 بررسی گام به گام قتل های زنجیره ای - ۵* *📝 قسمت اول : پرونده سازی های زنجیره ای برای جمهوری اسلامی* *💢 از ابتدای دهه ۱۳۷۰ ،‌ هرچند یکبار شاهد حوادث و اتفاقاتی در داخل و خارج از کشور بودیم ، فارغ از اینکه چه کسانی این نقشه‌ های دقیق را همزمان با بهبود روابط جمهوری اسلامی با کشورهای اروپایی ، طراحی و عملی کردند ، هزینه ‌های سنگینی برای انقلاب اسلامی داشت . شاهد بودیم آنچه که اسرائیل و آمریکا از کشورهای اروپایی برای قطع ارتباط با ایران می‌خواستند و بعضاً مقاومت می ‌کردند ، این اتفاقات و حوادث ، شرایط لازم را برای اجرایی شدن خواسته ‌های اسرائیلی - آمریکایی فراهم می ‌کرد . در این مطلب به بررسی چند رویداد بدنام‌ ساز و دردسر ساز برای انقلاب در دهه ۱۳۷۰ می ‌پردازیم:* *☑ بخش اول : شاپور بختیار : مرده سیاسی* *💢 ۱۵ مرداد ۱۳۷۰ شاپور بختیار ، آخرین نخست ‌وزیر رژیم شاه ، در منزلش در پاریس به قتل رسید . بختیار پس از پیروزی انقلاب به کمک موساد و با واسطه صهیونیست شناخته ‌شده‌ ای بنام داوود آلیانس از ایران خارج شده بود.* *💢 داوود آلیانس ، ‌یهودی متولد ایران ساکن لندن ، که امروزه لرد آلیانس لقب دارد ، رابط بختیار با موساد در کودتای نقاب مشهور به نوژه نیز بود. براساس اسناد منتشر شده متعدد از جمله در مرکز اسناد ملی بریتانیا ، آلیانس بخشی از هزینه مالی کودتا و پیگیری ارتباطات و حمایت‌ های خارجی از کودتا و بختیار را برعهده داشت.* *💢 جهانشاه بختیار ، نوه شاپور بختیار ، در کتابش که خرداد ۱۳۹۳ منتشر کرد می ‌نویسد:‌ « داوود آلیانس یک یهودی ایرانی‌تبار که در لندن تاجر شده است ، در جلسات با مأموران موساد شرکت می ‌کند. آنها به مادرم توضیح می‌ دهند: " ما نقشه داریم اما به زمان نیاز داریم ، باید زمینه را آماده کنیم ، آیا موافق هستید ؟" مادرم موافقت می ‌کند. طرحشان این است که بابا بزرگ را از طریق فرودگاه مهرآباد از کشور خارج کنند ، محلی که بیش از سایر جاها منتظرش هستند ، محلی که بیش از همه جا تحت نظر است و محلی که کسی تصور نمی کند که او آنقدر دیوانه باشد که بخواهد از آن استفاده کند .» پس از خارج کردن بختیار از ایران « چند روز بعد داوود آلیانس به دیدن ما می آید. پدربزرگم می گوید: "پس آدم ما در انگلیس شما هستید ؟" در پیامهایی که موساد به پدربزرگم در زیر شیروانی می فرستاد ، آلیانس تحت عنوان " آدم ما در انگلیس " معرفی می ‌شد. آلیانس تائید می ‌کند: " بله ، من هستم " و اضافه می‌ کند: " یک کادو برای شما دارم ." دو میلیون فرانک (۳۰۰۰۰۰ یورو) در حسابی به نام او در سوئیس واریز کرده بود … با این پول است که پدربزرگ که وقتی به فرانسه آمد ۱۰۰۰ پوند داشت ، حزب جدید نهضت مقاومت ملی ایران را راه انداخت.»* *💢 بختیار در زمانی به قتل رسید که در اواخر عمرش ، ‌به دلیل ناکامی پروژه او ، « مرده سیاسی » بشمار می ‌رفت که نگهداریش هزینه ‌های سنگین و بی‌ نتیجه مالی برای موساد داشت . شهین تاج بختیار همسر بختیار اظهار می ‌دارد: « همسرم در سال ‌های آخر نسبت به مردم و اپوزیسیون دلسرد شده بود... درواقع دیگر امیدی برای بازگشت به ایران نمی‌ دید... او در سال‌ های آخر از لحاظ جسمی نیز ضعیف شده بود . در روده ‌اش چند غده سرطانی به وجود آمده بود...»* *💢 پری کلانتری ، منشی دوره زمامداری بختیار که با تشکیلات او در پاریس کار می ‌کرد ، می‌ گوید: « اواخر وضع مالی خیلی بدی داشت . باید دفتر نهضت مقاومت ملی را در خیابان راسپای که کرایه ‌اش چند ماه عقب افتاده بود ، تخلیه می ‌کردیم . همه چیز را قطع کرده بودند . فقط تلفن کار می ‌کرد که آن راهم قطع کردند . آخرین تلفنی که به من کرد ، تلفن قطع شد . پول نداشتیم چراغ روشن کنیم. پول بلیط مترو مستخدم را نداشتیم . بختیار می ‌خواست برود با پسرش زندگی کند .» ( حمید شوکت ، پرواز در ظلمت : زندگی سیاسی شاپور بختیار ، چاپ اول ، آلمان ، ۲۱۰۴ ، صص 407 - 408 )* *📝 ادامه دارد* https://www.parsnews.com/fa/tiny/news-417971 *👤 حسین قاسمی پڑوهشگر و تحلیلگر* 📝 کانال رسمی صراط المستقیم سروش http://sapp.ir/seratalmostaghim ایتا https://eitaa.com/seratalmostaghim2