صراط المستقیم
*☑ قسمت پنجم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در نشست هم اندیشی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی - قم ساختمان خاتم الاوصیاء ۲۹-۴-۱۳۹۶*
*💢 استراتژی های صنعتی قبل از اینکه به مرحله محاسبات و پیشنهاد راهبرد برسند ، یک سری مفاهیم را پیش فرض می گیرند ، مثلاً مفهومی به نام مالکیت ، مفاهیم مدیریتی ، مفاهیم حوزه انسانی و نوع نگاه آنها به انسان.*
*💢 مثلاً یک مفهومی به نام مفهوم رقابت وجود دارد - که در چهارمین مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت اسلامی که در دانشگاه شریف که روز 26 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد ، در آنجا عرض کردم - که مبنا قرار گرفتن مفهوم رقابت باعث گسترش اطلاعات اکونومیک انسان ها می شود و وقتی وعاء فکر انسان ها پر از اطلاعات اکونومیک شد ، نمی توان از چنین انسانی انتظار تحلیل های الهی داشت ، با مبنا قرار گرفتن اصل رقابت انسان سکولار ، سکولار تر می شود . بنابراین در حوزه صنعت مفاهیمی وجود دارد که ما باید آنها را بحث کنیم .*
*💢 در مورد مفاهیم بخش صنعت باید حول تعارض مفاهیم مطرح در صنعت با نظام مفاهیم اسلامی و زیرساخت های هدایت بحث کنیم که این موضوع یک سرفصل مهم است . مثلاً در استراتژی های صنعتی برخی نقش صنایع غذایی را پر رنگ می بینند . چند نقش را پر رنگ می بینند ؛ تقریباً همه کسانی که در این حوزه ها وارد بحث شده اند به این سمت رفته اند که نقش صنایع غذایی را پر رنگ کنند . حالا یک بحث جدی وجود دارد که صنعت غذایی با مفهوم تازه خوری که در روایات ما تأکید شده در تعارض است . باید این موارد را بحث کنیم . یعنی نسبت بین صنعت تولید غذا و مسئله سلامت و مسئله طب ، یک بحث جدی است . اگر مسئله تازه خوری به چالش کشیده شود ، سلامت انسان ها هم به چالش کشیده می شود . پس وقتی وارد بحث مفاهیم صنعتی می شویم باید تعارض این مفاهیم را با مفاهیم اسلامی بحث کنیم .*
*💢 یا ازجمله موارد دیگری که در بحث صنعت مطرح است ، تحقق بهینه روابط بینالملل است ؛ باید روابط بین الملل یک کشور با سایر کشورها تغییر کند تا بتواند این کشور در حوزه صنعت در سطح رقابت جهانی قرار بگیرد . این جزء مفاهیمی است که در حوزه صنعت مطرح است . حال سؤال در این است که وقتی این روابط تعریف می شود آیا نفی سبیل به چالش کشیده می شود یا خیر ؟ چون شرط اصلی ما در روابط بین الملل این است که کفار بر ما مسلط نشوند که این تسلط فقط تسلط نظامی نیست ، تسلط از پایگاه اقتصاد یا فرهنگ هم هست .*
*💢 پس یک سرفصل جدی ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت های هدایت بررسی خواهیم کرد.*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 لوایح استعماری*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ قسمت هشتم : کشوری : بهجای آنکه به دانشگاه های MIT و کمبریج بروید ، به حوزه علمیه قم نیز سری بزن
*📚 بررسی ارتباط میان نظم اجتماعی و اخلاق و اعتقادات جامعه ...*
*☑️ چرا انقلاب اصرار دارد مردم در نظم های جدیدی زندگی کنند ؟ دلیل این موضوع به اخلاق و معنویت باز می گردد . یک تصور ساده حتی در بین برخی از اندیشمندان جامعه وجود دارد مبنی بر اینکه مسأله اخلاق و معنویت و اعتقادات ، مسأله ای است که در گفت و گوهای تبلیغی و تبیینی شکل می گیرد ؛ یعنی به عنوان مثال پدری در این ایام باعظمت با فرزند خود راجع به حادثه عاشورا بحث کرده و فهم خود از مسأله عاشورا را به فرزند خود منتقل می کند ، یا اینکه یک فردِ منبری در همین ایام ، ده شب فرصت دارد و با مردم در مسجدی صحبت کرده و اعتقاداتِ مبتنی بر فلسفه عاشورا را برای مردم جا می اندازد . در حال حاضر تلقی اینچنین است و عدهای فکر می کنند که اگر ما فقط و فقط به تبیین اعتقادات و مسائل اخلاقی اکتفا کنیم مسائل اخلاقی و اعتقادی در جامعه جا می افتند.*
*🌀 در طرف دیگر کسانی که معتقدند - خصوصا تفکر انقلاب اسلامی - نظم اجتماعی باید بازتعریف شود ، در نقد این گزاره ورود پیدا کرده اند ؛ این عده معتقدند بیش از اینکه مسأله ی اخلاق و معنویت و اعتقاداتِ یک جامعه به تبیین وابسته باشد ، به نظمی که مردم در آن نظم زندگی میکنند وابسته است .*
*💠 یک حدیث معروف از امیرالمؤمنین علیه السلام وجود دارد که حدیث فنی و حکمیانه ای می باشد و ناظر به همین بحثی است که بنده عرض می کنم . حضرت می فرماید : « الناس بأمرائهم اشبه منهم بآبائهم ». این حدیث را همه شنیده اند . مردم به حاکمان خود شبیه تر هستند تا به پدر و مادر خود . پدر و مادرها از انعقاد نطفه تا آموزشهای اولیه و تمام فضای زندگی فرزند را تحت مدیریت دارند ، یعنی این پدر و مادر است که بر روی فرزند خود تأثیر گذاشته و اعتقادات و اخلاق او را شکل می دهد ؛ اما حدیث شریف می فرماید با اینکه حاکمان مستقیماً با فرزندان و افراد جامعه ارتباط ندارند ولی تأثیر آنها بر افراد جامعه بیش از پدر و مادر است . چرا امیرالمؤمنین علیه السلام در یک کلام حکیمانه این موضوع را مطرح کرده اند؟*
*🌀 ما در یک بحث فنی می توانیم در علت این مطلب بگوییم دلیل این است که حاکمان نظم اجتماعی را تعریف می کنند . اگر نظم اجتماعی بر روی اخلاق و اعتقادات مردم تأثیری نداشت ، دلیلی وجود نداشت که ما بگوییم مردم به حاکمان بیش از پدر و مادرِ خود شبیه هستند ، با وجود اینکه پدر و مادر مدیریت تمام ابعاد شخصیتی فرزند خود را به دست دارند و علیالقاعده باید بیشترین تأثیر را داشته باشند . با این وجود چرا امیرالمؤمنین علیه السلام می گویند تأثیر حاکمان بر آدم ها بیشتر از پدر و مادر هاست؟ دلیل این مطلب تأثیر نظامات اجتماعی بر مردم است.*
*📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ تبیین نسبت نظامات اجتماعی و اخلاق جامعه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ( 1395/7/21 )*
*💢 پس یک سرفصل جدی ای که ما بعداً مطرح خواهیم کرد این است که تعارض مفاهیم مطرح در صنعت را با مفاهیم اسلامی و زیر ساخت های هدایت بررسی خواهیم کرد.*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*💢 لوایح استعماری*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🎵 ارتباط راديو فرهنگ با حجت الاسلام و المسلمين کشوری در رابطه با کتاب مديريت شهری از زاويه ديد الگ
*☑ مدیریت شهری محله محور چه فائده ای برای مدیران شهری دارد ؟ (1)*
*💠 فایده اصلی مدیریت محله ای برای مدیریت شهری مسأله تَعَرُف است . تعرف در لغت به معنای شناخت بینابینی و شناخت طرفینی به نحو گسترده است.*
*🌀 وقتی محله تبدیل به محل تأمین نیازهای خانوار شد ، اولین اتفاقی که می افتد این است که به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار ارتباطات اعضای خانواده ها و اعضای محله با یکدیگر گسترش پیدا می کند . این رفت و آمدهایی که در دورن محله به بهانه تأمین سبد نیازهای خانوار اتفاق می افتد ، باعث می شود که ارتباطات افراد محله گسترده تر شود و به همین دلیل همدیگر را بیشتر خواهند شناخت ، لذا میوه ارتباطات گسترده شناخت گسترده خواهد بود .*
*💠 یکی از میوه های تعرّف ، مسأله امنیت است ؛ اگر جمعیتی همدیگر را خوب بشناسند ، مواظبت ها ارتقا پیدا می کند و به یک نوع خودکنترلی ختم می شود . اگر شما به ماهیت محله هایی که در قبل وجود داشت یا به آنهایی که در حال حاضر هستند رجوع کنید می بینید که اگر کسی در محله اهل دزدی باشد توسط اهالیِ محله شناسایی می شود . افراد خود به خود حریم هایی را قائل می شوند و مراقبت هایی را رعایت می کنند . مثلاً اهالی محل می دانند که فلانی اهل دزدی است ، لذا این فرد به نوعی تحقیر می شود . به اصطلاح ساده حرف مردم پشت سر او می باشد و مردم در مقابل او محتاط می شوند . لذا شخصی که دستش کج است خود را جمع می کند ، چون انجام کار خلاف توسط او مساوی است با آبروریزی و فشار اجتماعی . پس تعرّف جرائم را نیز کنترل می کند . بسیاری از آدم ها به دلیل اینکه آبرویشان به خطر نیافتد بسیاری از اقدامات را انجام نمی دهند ، لذا انجام کارها برای افراد هزینه مثبت یا منفی ایجاد می کند.*
*📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ جلسه ششم تبیین مدیریت شهریاز نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ، حوزه علمیه مروی ، 11 تیر 1395*
*💢 مدیریت شهری محله محور*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛*
*💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟*
*🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."*
*🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.*
*🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد: اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید؟*
*💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!*
*🔹 تصور میکنم شبهه اول نیاز چندانی به پاسخ ندارد، چون این منطق " اسلام " است که اگر کسی مسیرش تغییر کرد نباید " قبیله وار " حمایت از او را ادامه داد . کما اینکه در صدر اسلام نیز مصادیق متعددی وجود داشتند که تا زمان حرکت در مسیر حق ، مورد حمایت و تایید ائمه علیه السلام بودند و زمانی که از مسیر صحیح منحرف شدند ، اولین افرادی که به مقابله با آنها پرداختند خود امامان معصوم بودند . هر چند در صدر اسلام نیز دشمنان از چنین وقایعی برای طعنه به ائمه و حمایت درست آنها در گذشته از آن افراد دریغ نمیکردند. " طلحه " و " زبیر " مصادیق معروفی برای این مدعا هستند.*
http://yon.ir/Z6gyu
#نفوذ #نفاق #جریان_انحرافی
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*🔴 قسمت اول : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛* *💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت
*🔴 قسمت دوم : " پاسخ مستند " به یک " دروغ مبتذل "؛*
*💢 آیا علامه مصباح اطاعت از احمدی نژاد را اطاعت از خدا دانسته بود ؟*
*🔹 امروز جمعه علامه مصباح یزدی در واکنش به رفتارهای اخیر احمدی نژاد گفته است: " هر کسی را تا مادامی که در مسیر اسلام کار می کند حمایت می کنیم، هر وقت هم منحرف شد ، از او جدا می شویم. امروز اعمال احمدی نژاد را تأیید نمی کنم چون یک حالت انحرافی در او می بینم."*
*🔹 این سخنان باعث شد تا موج جدیدی از حملات به ایشان آغاز شود . حملاتی که یک سر آن رسانه های اصلاح طلب و ضد انقلاب هستند و سر دیگر آن حامیان فعلی احمدی نژاد.*
*🔹 عمده استدلال آنها نیز دو بخش دارد : اول اینکه چطور دیروز از احمدی نژاد حمایت کردید و امروز برائت می جویید ؟*
*💢 دوم اینکه مگر قبلا نگفته بودید اطاعت از احمدی نژاد اطاعت از خداست ؟ پس چرا امروز به جای اطاعت از او منتقدش شده اید؟!*
*🔸اما پاسخ شبهه دوم تفصیل بیشتری دارد و پیش از هرچیز باید توجه داشت که مخالفان علامه مصباح اساسا به چیزی استناد میکنند که از بنیان دروغ است ! ریشه اصلی طرح این شبهه نیز به تیتر روزنامه اعتماد ملی در مرداد 88 باز می گردد که به دروغ نوشت: " مصباح یزدی : اطاعت از احمدی نژاد، اطاعت از خداست."*
*🔸اما مراجعه به اصل سخنان علامه مصباح در تاریخ 21 مرداد 88 نشان می دهد محتوای صحبت ایشان نه تنها معطوف به شخص خاصی از جمله رییس جمهور وقت نیست و ایشان اصلا اسمی از احمدی نژاد به میان نمی آورند، بلکه درست در برهه ای که عوامل فتنه 88 بعد از تنفیذ رییس جمهور توسط رهبر انقلاب همچنان بر « نامشروع بودن دولت » اصرار داشتند و می گفتند انتخابات باید دوباره برگزار شود ! ایشان در یک بحث تئوریک درباره جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی ، موضوع مشروعیت الهی جمهوری اسلامی را به بحث گذاشته و با تکرار فحوای کلام امام (ره) در سال 57 می فرمایند:*
*🔸« ولي فقيه يک رهبري ديني جانشين امام زمان(عج) است ؛ اين رييس جمهور نماينده اي است که مردم او را انتخاب کرده اند. اين دو با هم خيلي تفاوت دارند . رييس جمهور وقتي از طرف ولي فقيه نصب شد ، مي شود عامل او ؛ او نصبش مي کند. آن پرتو قداستي که او دارد بر اين هم مي تابد. وقتي رييس جمهور اسلامي شد ، حکمش را از رهبر ـيعني جانشين امام (ع) ـ دريافت کرد ، يک پرتوي از آن قداست بر اين هم مي تابد؛ آن وقت اطاعت از رييس جمهور و اطاعت از مجلس و ساير امور هم مي شود اطاعت از خدا . اما تا اين جور نشده ، حساب رهبر از ديگران جداست. او ارزشش از طرف امام زمان و از طرف خداست.»*
*🔸 محتوای صحبتهای علامه مصباح در این باره ، نه تنها حرف جدیدی در فقه سیاسی شیعه محسوب نمیشود بلکه عینا همان سخنان امام خمینی است که همواره مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را بواسطه ولایت فقیه « الهی » دانسته و نقش مردم را موجب « مقبولیت » نظام میدانستند.*
*🔸 به عنوان مثال در ماجرای انتصاب بازرگان به سمت نخست وزیری از سوی امام (ره) ، ایشان بر انتصاب بازرگان از سوی خود به عنوان کسی که از طرف شارع مقدس ولایت الهی دارد، تاکید کرده و از این رو اطاعت کردن از دولت بازرگان را واجب و اطاعت نکردن از او را به معنای مخالفت با شرع مقدس عنوان کردند: « من که ایشان را حاکم کردم ، یک نفر آدمی هستم که به واسطه ولایتی که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم . ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است . ملت باید از او اتباع کند . یک حکومت عادی نیست یک حکومت شرعی است. مخالفت با این حکومت مخالفت با شرع است ، قیام بر علیه شرع است.» (ج 5 صحیفه امام، ص31)*
*🔸در عین حال ممکن است کسی بپرسد اگر چنین است، چرا علامه مصباح بعدها به انتقاد از همان دولت احمدی نژاد و سپس دولت روحانی روی آورد؟ مگر این دو توسط ولی فقیه تنفیذ نشدند؟*
*🔸 پاسخ به این شبهه نیز ساده است، چرا که رییس جمهور پس از تنفیذ توسط ولی فقیه مختار نیست تا هر گونه خواست عمل کند بلکه مواضع و عملش باید در چارچوب شرع باشد و اساسا تمامی روسای جمهور بعد انقلاب به صورت « مشروط » تنفیذ شده و در احکام تنفیذ تمامی آنها ذکر شده که تا زمانی که در مسیر چارچوب دین حرکت کنند، مورد تایید هستند . این وجه اشتراک تنفیذ همه روسای جمهور بعد انقلاب است. از بنی صدر و رجایی تا احمدی نژاد و روحانی!*
http://yon.ir/Z6gyu
yon.ir/Z6gyu
#نفوذ #نفاق #جریان_انحرافی
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت دوم : 3 پیشنهاد اندیشکده رند برای مقابله آمریکا با جمهوری اسلامی ایران* *💢 کارشناسان اندیشک
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛*
*☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ، ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .*
*📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶*
http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067
*📝 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام علی کشوری در دومین جلسه مجمع فعالان اقتصاد مقاومتی با موضوع « ضرورت و شیوه های مطالبه گری در عرصه اقتصاد مقاومتی » که عصر امروز در ساختمان خاتم واقع در زنبیل آباد قم برگزار شد ، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید به عنوان جزئی از فرایند تحول در جامعه مورد بررسی قرار گیرد ، گفت: وقتی در گفتمان انقلاب اسلامی مسأله ای مطرح می شد باید از آن برداشت کرد که الگوهای موجود قادر به اداره جامعه نیستند ، پس باید راهی برای آن اندیشید ؛ به عنوان مثال اقتصاد مقاومتی به معنای تغییر نظم جامعه اقتصادی برای رسیدن به پیشرفت است.*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به تبیین مفهوم مطالبه گری پرداخت و اظهار داشت : باید ابتدا روشن کنیم که « مطالبه برای چه ؟»؛ روشن شدن مفهوم « برای چه » ، مدل اداره جامعه از پایگاه موضوع مورد نظر را برای ما باز تعریف می کند .*
*💢 وی ادامه داد : امروزه بسیاری از گفتمان ها به صورت نظام مند مورد بررسی قرار نمی گیرد ، البته ناگفته نماند که برخی از « فهم منظومه گفتمان رهبری » سخن به میان می آورند که در جای خود کار خوبی است.*
*💢 حجت الاسلام کشوری با بیان اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در جمهوری اسلامی می افتد ، طرح و برنامه اش در زمان طاغوت پیش بینی شده است ، عنوان کرد : به عنوان مثال طرح تحول در اقتصاد و صنعت با تأکید بر صنایع سنگی که در دوره سازندگی در برنامه اول توسعه قرار گرفت و به سوی پیاده سازی آن رفتند ، در برنامه های زمان طاغوت بود.*
*☑ الزامات عرصه مطالبه گری*
*💢 حجت الاسلام کشوری شروع گفت و گو بر محور اقتصاد مقاومتی را مبتنی بر وجود سؤالات نظام مند دانست و اظهار داشت : وقتی سؤالات نظام مند باشد ، بحث مدیریت می شود ؛ نظام مندی سؤالات هم نیاز به تشکیل جلسات راهبردی ، جزوه نویسی و غیره دارد ؛ باید در نظر داشته باشیم که اگر سؤالات نظام مند و راهبردی در دست نداشته باشیم ، جریان مطالبه گر به شکوفایی لازم دسترسی پیدا نخواهد کرد .*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت دومین الزام عرصه مطالبه گری را « ارائه گزارش های راهبردی » دانست و عنوان داشت : ارائه تصویری روشن از وضعیت تحقق یک موضوع از حیث تقنین ، میزان اعتبار اختصاص یافته و پیشرفت کار می تواند مرجع فعالیت های جریان مطالبه گر باشد و کمک های شایانی به آنها بکند ، مانند اینکه سالانه یک گزارش کامل از وضعیت اقتصاد مقاومتی و رصد فعالیت های مسؤولان تهیه شود و طبق آن فعالیت صورت پذیرد.*
*💢 وی سومین الزام در عرصه مطالبه گری را اینگونه توصیف کرد : در اینجا باید در انتخابات ها را با محوریت مطالبه آرمان های انقلاب باز تعریف کنیم یا به بیان دیگر طرح کارنامه خوانی راه بیاندازیم ؛ اگر با این شیوه بتوانیم 10 نماینده را به مجلس بفرستیم با مدیریت می شود بسیاری از قوانین را تغییر داد.*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 قسمت اول : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛* *☑ « مناطق آزاد » دروازه زم
*📚 قسمت دوم : دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت مطرح کرد ؛*
*☑ « مناطق آزاد » دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری الزامات عرصه مطالبه گری را وجود سؤالات نظام مند ، ارائه گزارش های راهبردی و راه اندازی طرح کارنامه خوانی با محوریت آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد .*
*📅 تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶*
http://www.rasanews.ir/detail/news/513261/2067
*☑ مناطق آزاد ، دروازه زمین زدن اقتصاد کشور*
*💢 حجت الاسلام کشوری مناطق آزاد تجاری را دروازه زمین زدن اقتصاد کشور معرفی کرد و بیان داشت : یکی از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی « واردات کالای قاچاق » است و ظن قوی هم وجود دارد که واردات غیر رسمی از همین مناطق آزاد صورت می گیرد ؛ اگر مناطق آزاد محدود و کنترل شود گامی مؤثر در زمینه اقتصاد مقاومتی برداشته شده است .*
*💢 دبیر شورای راهبردی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با اشاره به اینکه در مناطق آزاد اسکله های رسمی و غیر رسمی وجود دارد ، گفت: از اسکله های غیر رسمی ، کالاهای قاچاق بسیاری وارد می شود ، معلوم هم نیست که اینها به دست چه کسانی می رسد .*
*☑ فروش نفت برجام به قیمت وارد کردن کالای تراریخته*
*💢 وی یکی دیگر از موانع موجود بر سر راه اقتصاد مقاومتی را « فروش نفت برجام » دانست و تصریح کرد : به دلیل اینکه برجام نتوانست تحریم های هسته ای به ویژه چرخه دلار را بردارد ، میزان فروش نفت را بیشتر کردند ، اما پول آن از طریق خرید کالا می آید که متأسفانه در خرید آن کالا اختیاری نداریم ، در کل عوض پول نفت به ما کالای مصرفی می دهند و اقلامی هم که می آید عمدتاً تراریخته بوده که خود محمل ترور بیولوژیک ملت ایران است.*
*💢 حجت الاسلام کشوری در پایان خاطرنشان کرد : امروزه شیعه با هجمه هایی روبه رو است که به نوبه خود در طول تاریخ منحصر به فرد است.*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*☑ مدیریت شهری محله محور چه فائده ای برای مدیران شهری دارد ؟ (1)* *💠 فایده اصلی مدیریت محله ای
مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگو اسلامی ایرانی پیشرفت.pdf
4.77M
*💠 پیشخوان دوره مباحثاتی تبیین مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی*
*🌀 مطالعه پیشخوان نشست به ارتقای کیفیت دوره منجر می شود ......*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*💠 پیشخوان دوره مباحثاتی تبیین مفهوم بودجه ریزی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی* *🌀 مطالعه پیشخوان
*☑ حجت الاسلام كشوری : در سازمان مدیریت متأسفانه تحول فکری اتفاق نیفتاده است و این سازمان فقط نظریات ناكارآمد توسعه غربی را در ایران کپی می کند !*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*👤 حجت الاسلام علی کشوری در نشست هم اندیشی کارشناسان الگوی پیشرفت اسلامی - قم ساختمان خاتم الاوصیاء
*☑ شاخصه های ارزیابی وضعیت کشور باید اصلاح شود ...*
*💢 حجت الاسلام علی کشوری در قم ( نشست مورخ ۷-۵- ۱۳۹۶ ) :*
*💢... اینکه وضعیت کشور را با چه شاخص هایی ارزیابی کنیم ؛ خودش یک موضوع جهت ساز است . اگر بر اساس شاخص غلط ارزیابی کنیم به نسخه غلطی برای اداره کشور می رسیم و اگر شاخص های ارزیابی اوضاع صحیح باشند ؛ این خودش زمینه برای اصلاح امور است . اگر محور تعیین شاخص اقتصاد محوری باشد ؛ حتما برای کشور آرامش و پیشرفت ایجاد نمی شود ؛ کما اینکه در هیچ کشور توسعه یافته ای آرامش برای انسان ارتقاء نیافته است و انسان مدرن در اوج اضطراب است و البته فاصله طبقاتی در معیشت هم در توسعه یافته ترین کشور دنیا از همه جا بیشتر است .*
*💢 اما اگر محور تعیین شاخص را تکامل روابط انسانی قرار دادیم ؛ هم معیشت را بهینه کرده ایم و هم سطح رفاه را افزایش داده ایم .*
*💢 اینکه محور نظام شاخصه ها چه باشد ؛ خودش یک مباحثه طولانی است ؛ ولی حتما ما شاخصه های توسعه انسانی و بسته شاخصه های wdi را به دلیل محوریت دادن به اقتصاد - انهم با مدل سرمایه داری - به عنوان شاخصه های ارزیابی پیشرفت نمی پذیریم.*
*💢 محور ارزیابی شاخص های پیشرفت ، بهبود روابط انسانی است ؛ که این محور در قالب سه بسته شاخصه های رشد ، بسته شاخصه های رفق و بسته شاخصه های توازن تشریح شده است....*
*💢 نکته مهم بحث امروز بنده این است که مسئولان کشور خصوصا رئیس مجلس آقای علی لاریجانی نباید ارزیابی خود از وضعیت کشور را بر اساس شاخصه های معیوب سرمایه داری انجام دهند ( مانند آنچه در سه شنبه ۳ مرداد ماه در اجلاس سراسری هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور انجام دادند ) و زمینه تصویب نسخه های غلط برای اداره کشور را فراهم آورند ......*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2
صراط المستقیم
*📚 بررسی ارتباط میان نظم اجتماعی و اخلاق و اعتقادات جامعه ...* *☑️ چرا انقلاب اصرار دارد مردم در نظ
*☑️ دومین سرفصلی که ما در مجموعه مباحثات حول صنعت خدمت دوستان ارائه خواهیم کرد این است که نظام مفاهیم مطرح در صنعت ، را مورد بحث قرار خواهیم داد.*
*💠 استراتژی های صنعتی قبل از اینکه به مرحله محاسبات و پیشنهاد و راهبرد برسند ، یک سری مفاهیم را پیش فرض می گیرند ، مثلاً مفهومی به نام مالکیت ، مفاهیم مدیریتی ، مفاهیم حوزه انسانی و نوع نگاه آنها به انسان .*
*🌀 مثلاً وقتی وارد بخش تولید می شویم اولین سؤال این است که عوامل تلفیق تولید چیست ؟ چه عواملی را با همدیگر تلفیق کنیم تا تولید اتفاق بیافتد ؟ این سؤال اول است . یا منابع تولیدی چند چیز هستند ؟ مثلاً منابع طبیعی جزء عوامل تلفیق تولید هستند ، مثلاً اینکه چه معدنی در جامعه و کشور داریم ، [ جزء عوامل تولید است ]. شرایط اجتماعی ، جزء عوامل تلفیق تولید است ، مثلاً اینکه در یک فرهنگی مانند جامعه ایران مردم نقش زن را ارتقاء یافته تلقی می کنند ، یعنی نقش زن را ارتقا یافتۀ به تربیت یک انسان تلقی می کنند و مخالف هستند که نقش زن به نقش یک تولیدکننده صنعتی تبدیل شود . وقتی در یک جامعه ای فرهنگ به این شکل است زن جزء نیروی کار محسوب نمی شود . پس شرایط و روابط اجتماعی هم جزء عوامل تلفیق تولید است . یکی دیگر از عوامل تلفیق تولید مسائل مالی و پولی است ؛ اینکه چه مقدار پول و مال تجمیع شده است جزء عوامل تلفیق تولید است . یا یکی دیگر از عوامل تلفیق تولید مسئلۀ علم است ؛ به میزانی که یک جامعه بر علم و فن تسلط دارد ، آن جامعه می تواند تولید را گسترش دهد . پس جزء عوامل تولید ، یک بخش روابط و منابع انسانی است ، یک بخش آن علم و فن است ، انسانی که علم و فن می داند . یعنی در تحلیل های موجود حیث نگاه کردن به انسان میزان نقش و میزان کارآمدی آنها در تولید است . یعنی تولید اصل است و انسان جزء منابع مؤثر بر تولید محسوب می شود . ببینید تنزل پیدا می کند . مثلاً وقتی به سازمان ها و ادارات موجود می روید ، یک دایره و یک بخش اداری وجود دارد به اسم مدیریت منابع انسانی . در اصل نگاه آنها به انسان این است که انسان منبع تولید است ، آن را تنزل می دهند.*
*💠 پس یک سری مفاهیم وجود دارد که این مفاهیم باید بررسی شود . مثلاً یک مفهومی به نام مفهوم رقابت وجود دارد که در چهارمین مراسم رونمایی از محصولات الگوی پیشرفت اسلامی که در دانشگاه شریف که روز 26 اردیبهشت سال 1396 برگزار شد ، در آنجا عرض کردم که مبنا قرار گرفتن مفهوم رقابت باعث گسترش اطلاعات اکونومیک انسان ها می شود و وقتی وعاء فکر انسان ها پر از اطلاعات اکونومیک شد ، نمی توان از چنین انسانی انتظار تحلیل های الهی داشت ، با مبنا قرار گرفتن اصل رقابت انسان سکولار ، سکولارتر می شود . در حوزه صنعت یک سری مفاهیمی وجود دارد که ما باید این موارد را بحث کنیم .*
*📚 حجت الاسلام علی کشوری ؛ تبیین ساختار مفهوم استراتژی صنعت از نگاه الگوی پیشرفت اسلامی ، 29 تیر 1396*
*💢 صنعت از نگاه الگو*
*💢 لوایح استعماری*
*💢 توسعه محرومیت زاست*
*💢 هجوم اسناد*
*👤 سخنران : حجت الاسلام علی کشوری*
#حجت_الاسلام_کشوری #گام_دوم_انقلاب #الگو_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
📝 کانال رسمی صراط المستقیم
سروش
http://sapp.ir/seratalmostaghim
ایتا
https://eitaa.com/seratalmostaghim2