🔘💠🔘💠🔘
⚪️ زمینه ظهور را باید با حاکمیت قرآن و اسلام آماده کرد
💡 انتظار، یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر. ممکن است کسانی آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطهی مقابل آن چیزی است که دشمن میخواهد به وجود بیاورد.
🌅 ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای ظهور مهدی موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است...
🇮🇷🌍 اولین قدم برای حاکمیت اسلام و برای نزدیک شدن ملتهای مسلمان به عهد ظهور مهدی موعود (ارواحنافداه و عجلاللهفرجه)، بهوسیلهی ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است.
🔈 بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۷۰/۱۱/۳۰
🔘💠🔘💠🔘
#بینش_مهدوی
#کلام_رهبری
1_8138_2G0pJv8K(1).pdf
2.17M
🔹 کرونا و دلمشغولیهای ذهنی
🖋 در این نوشتار میخوانید؛
👈🏻 چرا دامن گیر بلا شده ایم؟
👈🏻 شخص بیمار برای بهبودی خود باید چه مسیر درمانی را طی کند؟
آیا به دعا و توسل به پردازد یا با اعتماد به دانش پزشکی، این مسیر درمانی را دنبال کند؟
👈🏻 حاجت خواهی از خدا یا از بندگان خوب خدا؟
👈🏻 اگر حرم معصومین علیهمالسلام و امامزادگان واجب التعظیم شفاخانه است، چرا به بهانه جلوگیری از سرایت بیماریهای عمومی آن را بسته اند؟
مگر این اماکن مقدس عاملی برای شروع بیماری اند؟
👈🏻 چگونه دعا کنیم؟
🔹🔶🔹🔶🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿امام خامنه ای(حفظه الله تعالی):📢
💢 این طرف هم باید جبهه تشکیل بشود...
💢 از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید؛ باید یک کار وسیع جبهه ای انجام بگیرد.
💢 این کار هم جز با حضور مردم امکان ندارد.
🗓۱۳۹۲/۰۲/۰۲
#تشکیلات
#کلام_رهبری
🖋 بخش اول
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
🕯 آمادگی برای ظهور
💠 مستشهد:
🔺 مهمترين آمادگي اين است كه طبق روايات و دعاها بايد مستشهد باشيم. مستشهد غير از شهـيد است. مستشهد يعني آن كسي كه طالب شهادت است، يعني رغبت دارد، بيقرار است، دلش ميخواهد مثل اصحاب سيدالشهدا خونش را در ركاب امامش بدهد. چنين فردی به شهادت برسد یا نرسد فوض است، ماندنش هم ثواب دارد.
💠 مبدا حیات:
🔺 ولایت امام مبدا حیات است. در روایات یکی از آثاری که برای ولایت امام ذکر شده است این است که ولایت امام سرچشمه حیات است اگر کسی از ولایت امام برخوردار شد، زنده میشود.
💠 ظهور:
🔺در عصر ظهور، نه تنها جسم امام بلکه در حقیقت ولایت امام از حجاب خارج می شود و در عالم به تحقق می رسد.
💠 شکوفایی:
🔺شکوفایی انسان و بهرمندی از علم، نور، عدل، رفاه، امنیت و... فقط در سرزمین ولایت و با جریان ماء ولایت محقق میشود.
💠 انتظار امام:
🔺 انتظار ظهور، انتظار خود امام است. منتظر حقیقی، منتظر خود امام است نه منتظر عدل یا امنیت.
💠 غدیر:
🔺 حقیقت غدیر این بود که وجود مقدس نبی اکرم (ص) به امر الهی پرده را از جلوی این حقیقت کنار زد. بنا بود حقیقت این خورشید آرام آرام طلوع کند و عالم روشن شود و جهان، جهان دیگری شود. میبایست این اتفاق میافتاد منتهی حجاب سنگینی آمد و جلوی این خورشید را گرفت یعنی همان جریان خلفای جور که در قرآن از آنها به ظلمات تعبیر شده است: «ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْضٍ».
💠 نور حقیقی:
🔺وقتی حضرت ظهور میکنند عالم روشن میشود و مردم از نور ماه و خورشید مستغنی و بینیاز میشوند.
💠 ماء
🔺گاهی اوقات هم از ولایت امام تعبیر به ماء میشود مثل این که قرآن می فرماید: «وَ كانَ عَرْشُهُ عَلَى الْماء»(هود/۷) این که عرش الهی قبل از خلقت این عوالم بر ماء مستقر بود یعنی محل استقرار عرش الهی و مقر فرماندهی الهی ولایت امام است؛ از آنجاست که همه فرمانهای خدای متعال بر عالم جاری می شود.
💠 سرزمین حاصلخیز:
🔺یکی از تعابیری که امام رضا(علیهالسلام) از امام دارند این است: «الْأَرْضُ الْبَسِيطَةُ» امام سرزمین گسترده و واسع است. وقتی بذر در یک سرزمین آباد میافتد با بارش باران بلافاصله شکوفا میشود. اما وقتی این بذر در یک سرزمین کویر می افتد نابود می شود.
💠 تجربه زندگی:
🔺اگر کسی در محیط ولایت امام قرار گرفت و ولایت امام بر وجود انسان جاری شد یکی از خواصش این است که بذر وجود انسان شکوفا می شود و انسان زنده میشود.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
ستارههای زمین🏴
💠🔶💠🔶💠 💠 ایجاد تمدن اسلامی؛ مأموریت اصلی منتظران 💐 انتظار فرج، انتظاری امیدبخش و نیروبخش است و روحی
◽️◾️
🌾 بزرگترین وظیفهی منتظران امام زمان این است که از لحاظ معنوی و اخلاقی و عملی و پیوندهای دینی و اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند.
☘ کسانی که در دوران دفاع مقدس، سر از پا نشناخته در صفوف دفاع مقدس شرکت میکردند، منتظران حقیقی بودند.
🍃 کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آمادهی دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشتهی اسلام است، میتواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت.
اما کسانی که در مقابل خطر، انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را میبازند و زانوانشان سست میشود؛ کسانی که برای مطامع شخصی خود حاضر نیستند حرکتی که مطامع آنها را به خطر میاندازد، انجام دهند؛ اینها چطور میتوانند منتظر امام زمان به حساب آیند؟
🌱 کسی که در انتظار آن مصلح بزرگ است، باید در خود زمینههای صلاح را آماده سازد و کاری کند که بتواند برای تحقق صلاح بایستد.
۱۳۸۱/۰۷/۳۰
#بینش_مهدوی
#کلام_رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 شهید بهشتی(رحمه الله): 📢
🔺اگر قرار باشد مردم ما متشکل نشوند، سازماندهی نداشته باشند، سامان نداشته باشند، هدایت شبکه ای شکل یافته نداشته باشند، چطور میشود اینها را به کار گرفت؟
🔹◽️🔹◽️🔹
#تشکیلات
#شهید_بهشتی
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش اول 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 🕯 آمادگی برای ظهور 💠 مستشهد: 🔺 مهمت
🖋 بخش دوم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 رویش:
🔺 «حی علی الفلاح» یعنی به سمت ولایت امام شتاب کنید چون ولایت امام موجب فلاح و رویش انسان و رسیدن انسان به حیات طیبه میشود.
💠 پاک کننده:
🔺یکی از خصوصیاتی که امام از نظر قرآن دارد این است که مبداء طهارت نفوس است. اگر ولایت امام به قلبی رسید این قلب مطهر می شود از چه؟ از گناه، از غفلت، از شرک، از توجه به غیر خدای متعال. لذا اگر کسی مورد عنایت امام قرار گرفت و ولایت امام در قلب انسانی ظاهر شد خاصیتش این است که این انسان از شرک نجات پیدا میکند، از ذکر و توجه به غیر خدا نجات پیدا میکند.
💠 طهارت نفس:
🔺یکی از خصوصیات ولایت امام این است که وقتی انسان به ولایت امام رسید به طهارت نفس میرسد، از غیر خدای متعال روی دلش به سمت خدای متعال بر میگردد و مشغول حضرت حق میشود.
💠 حشر:
🔺یکی از حشرهایی که مردم دارند در روز ظهور امام زمان است. چون حشر به معنی تجمع است اگر جمعیتی مبعوث شوند، رانده شوند، سوق داده شوند تا یک جا تجمع کنند از آن به حشر تعبیر می شود.
💠 ظهور جزیی:
🔺امام یک ظهور کلی دارند که در عصر ظهور است و انشاءالله هرچه زودتر اتفاق میافتد. امام یک ظهور جزئی هم برای مؤمنین دارند که یک ارتباطی با امام خودشان دارند. لذا به اندازهای که قلوبمان نورانی است.
💠 رجعت:
🔺امثال سلمان، مالک اشتر و اصحاب کهف در دوره رجعت بر میگردند. چرا؟ چون وقتی ولایت امام ظاهر می شود یک حقیقتی روی زمین اتفاق میافتد که سلمان و مالک اشتر هم دوباره باید از امام استفاده کنند. اینها در سیر خودشان به سوی خدای متعال باید دوباره به دنیا برگردند و از امام بهره ببرند.
💠 باطن بینی:
🔺وقتی امام ظهور کرد زمین برکاتش را بیرون میریزد و آسمان برکاتش را نازل میکند، عدل و حیات محقق میشود نور محقق می شود و... همه در مسیر هدایت قرار میگیرند، همه میتوانند - شاید این طور است- ملکوت و باطن عالم را ببینند، همه باطن بین میشوند، همه اهل یقین میشوند و عقول کامل میشود اینها چیزی جز خود امام نیست.
💠 مهمترین وظیفه:
🔺مهمترین وظیفه ما در عصر غیبت انتظار است، انتظار خود امام، نه انتظار چیز دیگری. اگر کسی از ظهور رفاه و عدل بخواهد، او در انتظار امام نیست.
💠 شناخت امام:
🔺کسی که امام را نمیشناسد منتظر امام نیست، منتظر چیز دیگری است؛ میخواهد ارزانی شود میگوید امام بیاید! شأن امام این نیست.
💠 حلم:
🔺منتظر باید اهل حلم و صبر باشد، علامتشناس باشد. او به دنبال دولت مستعجل نیست، هر جای تاریخ که ایستاده خودش را وقف امام میکند. امام کِی میآید؟ به تو چه مربوط است؟ به من چه مربوط است؟ ما امیدواریم همین امروز واقع شود، ولی این ربطی به ما ندارد که امام امروز میآید یا هزار سال دیگر. به ما چه مربوط است؟ تدبیر الهی است مربوط به خود امام است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🔸🔹🔸🔹🔸
📜#قیام_قرآنی
🌿 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا خُذُوا حِذْرَكُمْ فَانْفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انْفِرُوا جَمِيعًا
سوره مبارکه نساء، آیه شریفه ۷۱
ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده ايد آمادگى خود را (در برابر دشمن ) حفظ كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت دسته واحد (طبق شرايط موجود) به سوى دشمن حركت نمائيد.
📌 حذر به معنى بيدارى و آماده باش و مراقبت در برابر خطر است. معنی وسیعی دارد، تا آنجا که مفسران در معنای آن علاوه بر لزوم آمادگی در مرزهای جغرافیایی، از آمادگی در برابر مرزهای اعتقادی نیز سخن به میان آورده اند.
📌كلمه نفر به معناى كوچ كردن به سوى هدفى است كه مورد نظر باشد.
📌مراد از ثبات، سريه ها و به اصطلاح امروز گردان، هنگ ها و گروه های پارتیزانی است که دشمن را گیج و تمرکز فکری او را سلب می کند و مراد از جميع، لشگر است.
⬇️⬇️⬇️⬇️
⬆️⬆️⬆️⬆️
📌در آيه فوق قرآن خطاب به عموم مسلمانان كرده و دو دستور مهم ، براى حفظ موجوديت اجتماعشان به آنها مى دهد.
📌اصل عدم غافلگیری یکی از مفاهیم مهم در آیه شریفه میباشد.
📌یکی از نکات مهم در این آیه ضرورت تشخیص میدان نبرد و بکارگیری نیروها مطابق با شرایط موجود است. خداوند دراین آیه دستور مى دهد كه براى مقابله با دشمن از روشها و تاكتيكهاى مختلف استفاده كنيد و در دسته هاى متعدد يا به صورت اجتماع، براى دفع دشمن حركت كنيد.
👈🏻 می فرماید: آنجا كه لازم است در دسته هاى مختلف و پراكنده حركت كنيد از اين طريق وارد شويد و آنجا كه ايجاب مى كند همگى به صورت يك ارتش بهم پيوسته به ميدان دشمن بشتابيد، اجتماع را فراموش نكنيد.
🔸 نبايد در استفاده كردن از روشهاى مختلف مبارزه جمود به خرج داد، بلكه بايد با توجه به مقتضيات زمان و مكان و چگونگى موقعيت دشمن اقدام نمود، آنجا كه وضع دشمن طورى است كه بايد در دسته جات مختلف به سوى او بروند از اين روش استفاده كنند و هر كدام برنامه مخصوص به خود در مقابله با او داشته باشند و آنجا كه ايجاب مى كند همه با برنامه واحد، تهاجم را شروع كنند، در يك صف بايستند.
🔹 مسئله مهم پيشبرد اهداف واقعى است، خواه موقعيت ايجاب كند كه همه از يك روش استفاده كنند و يا از روشهاى گوناگون. از اينجا روشن مى شود اينكه بعضى از افراد اصرار دارند كه مسلمانان در مبارزات اجتماعى خود همه روش واحدى را انتخاب كنند و هيچگونه تفاوتى در تاكتيكها نداشته باشند علاوه بر اينكه با منطق و تجربه، سازگار نيست با روح تعليمات اسلام نيز موافق نمى باشد.
📌اين آيه دستور جامع و همه جانبه اى به تمام مسلمانان، در همه قرون و اعصار مى دهد كه براى حفظ امنيت خود و دفاع از مرزهاى خويش، دائما مراقب باشند و يكنوع آماده باش مادى و معنوى به طور دائم بر اجتماع آنها حكومت كند. براى دفاع از خويشتن نيز هرگونه آمادگى از نظر روانى و معنوى و از نظر بسيج منابع فرهنگى، اقتصادى و انسانى و همچنين استفاده از كاملترين نوع سلاح زمان و طرز بكار گرفتن آن را فراهم سازند.
📌مسلما اگر مسلمانان همين يك آيه را در زندگى خود پياده كرده بودند در طول تاريخ پر ماجراى خويش هرگز گرفتار شكست و ناكامى نمى شدند.
📌آيات مذکور سخن از اطاعت خدا و رسول و اولى الامر داشت تا در اين آيات غرض از آن اطاعت را كه صبر در مقابل جهاد در راه خدا است بيان كند؛
🔹 و معلوم است كه تحريك مؤمنين بسوى جهاد جز اين كه مردم مطيع خدا و رسول و اولى الامر باشند، به نتيجه نمى رسد، مخصوصا در ايامى كه اين آيات نازل مى شده مؤمنين در محنتى شديد قرار داشتند، چون نزول اين آيات در ربع دوم از مدت اقامت رسول خدا(صلى اللّه عليه و آله ) در مدينه بوده، كه دشمنان دين از هر طرف هجوم آوردند، تا نور خدا را خاموش سازند، و بنيان دين را كه در حال بالا رفتن بود براندازند، رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) از يك طرف با مشركين مكه و طاغوت هاى قريش مى جنگيد، و از سوى ديگر سريه (لشكر كوچك) ها به اطراف شبه جزيره عربستان گسيل مى داشت و از سوى ديگر سرگرم استوار ساختن پايه هاى دين در بين مؤمنين بود، و از سوى ديگر در داخل با جمعيت منافقين كه مردمى نيرومند و پولدار و صاحب نفوذ بودند رو به رو بود.
🔸 جمعيتى كه در روز جنگ احد معلوم شد عددشان از نصف مسلمانان خيلى كمتر نبوده (در سابق كه روايات جنگ احد را نقل كرديم گذشت، كه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) در روز جنگ احد با هزار نفر سرباز از شهر بيرون رفت و از اين عده سيصد نفر با عبداللّه بن ابى برگشتند، و هفتصد نفر با رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) ماندند).
🔹 و اين منافقين دائما چوب لاى چرخ اسلام مى گذاشتند و امور را عليه رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله ) واژگونه مى كردند و همواره در انتظار بلايى براى آن جناب بودند و مؤمنين را كه بعضى از آنان بيمار دل بودند و از منافقين شنوايى داشتند از عمل به دستورات آن جناب مانع مى شدند و از سوى ديگر اطراف شهر مدينه و پيرامون و مسلمانان آن جا، قبايلى از يهود بودند كه دائما براى مؤمنين دردسر ايجاد مى كردند و با آنان مى جنگيدند و اتفاقا عرب مدينه از عهد قديم به چشم احترام به آنها نگاه مى كردند.
🔸 و امر آنان را _ و يا بگو تمدن و شيوه زندگى آنان را - عظيم مى شمردند، و يهود سخنان باطل و ضد دين در ذهن مسلمانان القا مى كردند و احاديث گمراه كننده اى كه باعث بطلان اراده صادق آنان بود تلقين مى نمودند، و به اين وسيله تصميم جدى آنان را سست مى كردند، و همين يهوديان و منافقين، مشركين را عليه مسلمانان تشجيع مى كردند، و در مقاومت عليه مسلمين دلخوش مى ساختند و در بقا و ادامه بر كفر و جمود خود تشويق نموده، و وادارشان مى كردند تا بيشتر به آزار مسلمانانى كه در مكه بودند بپردازند.
📚منابع:
تفسیر نمونه
تفسیر المیزان
تفسیر نور
#تشکیلات
🔸🔹🔸🔹🔸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به یک شبهه فراگیر در مورد امیدوار کردن مردم به ظهور قریب الوقوع
🔻 اگر مردم امیدوار شدند و بعد ظهور رخ نداد؛ مردم بیدین نمیشوند؟
#استاد_پناهیان
#بینش_مهدوی
🔹💠🔹💠🔹💠🔹
❤️۱۰ پیشنهاد برای رزمایش
عزیزی نوشته بود خیلی دوست دارم در این رزمایش مومنانه شرکت کنم اما حقیقتا شرایط مالی ام مساعد نیست.
✅بهانه شد برای چندپیشنهاد رزمایشی:
1⃣یکم. حلقه بسازید
با رفقا و همکاران و اهل فامیل و یا هم محله ای حلقه درست کنید و برای رزمایش فکر کنید و ایده دهید. این گام اول را دست کم نگیرد. شروع پربرکتی است.
2⃣دوم. هم عهد شوید
هم عهدی بسازید. مثل یک قرار فامیلی تا هزینه مهمانی و عیدی را خرج رزمایش کنید. یا همین عهد سر شام هیات. یا حتا با خانواده مان؛ مثلا یک وعده گوشت در ماه کمتر مصرف کنیم و به نیازمند برسانیم.
3⃣سوم. بانک درست کنید
شناسایی کنید. یکی از مشکلات خیریه ها و گروه های جهادی شناسایی است. بانک اطلاعات دقیق از افراد و نیازمندی های آنها تهیه کنید و در اختیار نهادهای خیریه ای قرار دهید. لیستی هم از افراد خیر و دستگیر تهیه کنید.
4⃣چهارم. بدون پول هم می شود
لیست ایده و طرح دستگیری غیر مالی درست کنید. مثلا خرید کردن برای سالمندان یک محل. یا شاد کردن بچه های یک پرورشگاه. درس دادن به بچه های کار. گروه درست کنید و صاحبان مغازه و خانه ها و طلبکارها را راضی کنید مراعات کنند.
5⃣پنجم. آبروی تان را خرج کنید
پول ندارید؛ آبرو که دارید. آبروی تان را خرج کنید. هرکس شما را می شناسد و اعتماد دارد و برایش اعتبار دارید سراغش روید. حالا فامیل یا محل کار یا کانال تلگرامی تان.
6⃣ششم. رابط شوید
خیرین را شناسایی کنید و برای شان وعده دیدار فراهم کنید. دستشان را بگیرید و با آنها به نیازمندان سر بزنید.
7⃣هفتم. قاشق زنی راه بندازید
برای پول جمع کردن هم ایده درست کنید. به یک پیامک و استوری اکتفا نکنید. یکی از راه های پول جمع کردن دقیق گزارش دادن است. یک تیم رسانه ای قوی بسازید برای گزارش به مردم و خیرین.
8⃣هشتم. تکراری نباشید
کمک فقط سبد کالا نیست. مثلا به بقالی و نانوایی محله یا شهر بروید و لیست بدهکاران را پاک کنید. یخچال و کولر و شیر آب دستشویی نیازمند محل را درست کنید. برای دست فروش های خانه نشین مشتری پیدا کنید.
9⃣نهم. به خودتان نگاه کنید
در هر صنف و حرفه ای که هستید رزمایش را برای خودتان بومی کنید. پزشک ببیند چه کاری از او ساخته است. کارگر و مکانیک هم. روزنامه نگار هم بگوید در فصل رزمایش مشکل یک خانوار و یا بیشتر را رسانه ای حل می کند و غیره.
🔟دهم. جلوی پای تان را ببینید
ببینید چه چیز جلوی پایتان قرار می دهند. غفلت نکنید از نسیم و خنکا و جذبه خیررسانی. خیلی وقت ها پیش روی مان ضیافت می چینند تا ببینیم.
الان مهمترین چیزی که جلوی پای تان است همین اصل رزمایش است. تلاش کنید هرکس با هرگرایشی، انقلابی و غیرانقلابی را دعوت کنید به این رزمایش مومنانه. هرکس هرجا بود بلند شود و گارد مردم دوستی بگیرد.
#رزمایش_همدلی
@mahdian_mohsen
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش دوم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 رویش: 🔺 «حی علی الفلاح» یعنی به سمت
🖋 بخش سوم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 خرج امام:
🔺ما هر جای تاریخ که هستیم باید خودمان را خرج امام کنیم، میشود.
💠 معرفت:
🔺وقتی انسان به معرفت رسید همیشه ظهور را کنار خودش میبیند.
💠 جامعه آرمانی:
🔺ما باید مسیر دیگری را طی بکنیم یعنی روشنفکران دینی ما -که شما حتما باید در آینده جزو اینها باشید - باید بتوانند حرکت کلان تاریخ اجتماعی بشر را از آغاز تا آن جامعه آرمانی بر اساس رویکرد مذاهب توحیدی و اسلام و مکتب اهلبیت (علیهمالسلام) بشناسند.
💠 رویکرد:
🔺 انتظار یک رویکرد به زندگی است رویکردی که همه زندگی را تحت تاثیر قرار میدهد و بر همه زوایای حیات بشر فردی و اجتماعی، ظاهری و باطنی بشر سایه میاندازد و این مجموعه را به سمت یک هدف حرکت میدهد و پویا میکند.
💠 منبع آرمان:
🔺یکی از منابعی که رویکرد فلسفه تاریخی و حتی فرافلسفه تاریخی را به تاریخ اجتماعی بشر تا دوره غلبه و ظهور و آرمان های دوره ظهور تثبیت میکند دعای ندبه است. از یک زاویه و افق دیگری زیارت عاشورا جزو منابعی است که مسیر این حرکت را تبیین میکند.
💠 سرچشمه حیات:
🔺حیات وقتی میخواهد بیاید سرچشمه میخواهد. سرچشمه آن رحمت الهی است که در وجود امام است. وقتی نفس امام بر عالم دمیده میشود این نفس رحمانی مبدا حیات عالم میشود.
💠 بطن عدل:
🔺وقتی امام میآید «یملأ الارض قسطا و عدلا کما مُلئت ظلما و جورا» این عدل اولا یک عدل فراگیر است به صورت یک مجموعه به هم پیوسته همه زوایای زندگی بشر و همه لایههای حیات را در بر میگیرد. این عدل وقتی واقع میشود که انسان به نقطه توحید و اخلاص برسد. اگر انسان به نقطه اخلاص رسید نقطه عدالت است. این عدالت از درون انسانها به بیرون سرریز) میشود. اول انسانها به نقطه عدل میرسند که جامعه آنها جامعه عدل میشود.
💠 تجلی امام:
🔺اگر انسان نورانی به نور امام شد «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» انسان به نقطه عدل می رسد، عدل تجلی امام در قوا و روح انسان است، آن گاه سایه این عدالت در روابط اجتماعی و حیات انسانی منعکس میشود.
💠 نور:
🔺 یکی از امتیازهای خاص دوره امام (علیهالسلام) نور است، این نور هم اول از افق جان انسانها طلوع میکند. اول آدمها نورانی می شوند «وَ هُمْ وَ اللَّهِ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ» بعد جهان به نور امام روشن می شود، امام هم در جهان میتابد هم در درون. درون و بیرون نورانی می شود.
💠 غشای ولایت:
🔺 «والیل اذا یغشا» دولت سقیفه است که غشای ولایت امیرالمؤمنین(علیهالسلام) شده کنار میرود و دوره ظهور میرسد و امیرالمؤمنین در عالم تجلی میکند اما از افق امام زمان. حضرت امیرالمؤمنین در آینه امام زمان تجلی میکند. نورانی شدن این است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🌐♻️🌐♻️🌐
🗒 تعریف شبکه
🌿 شبکه، حرکتی (غیر ساکن و ایستا) است👇🏻👇🏻
📍 جاری (زنده)
📍پویا (غیر منفعل و کنش گر)
📍داوطلبانه (مبتنی بر خواست، دغدغه و جوشش فهم درونی)
📍متشکل از اشخاص (حقیقی،حقوقی)
📍به منظور دست یابی به اهداف و آرمان مشخص (وجود نقشه راه و مسئله مشترک، عدم سردرگمی و به هم ریختگی)
📍به وسیله هم افزایی و تعامل (طراحی و ترسیم خطوط و بستر های ارتباطی)
📍برای تبادل اطلاعات و تعریف فعالیت های مشترک.
🔹 روابط در این ساختار بصورت افقی و اقناعی (تصمیم خرد جمعی به جای حاکمیت متمرکز) و در فضای حقیقی و مجازی (بعنوان نقش های مکمل یکدیگر) تعریف می گردد.
📒 منبع:
📍 جزوه شبکه سازی، راهبرد تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛ به همت ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی استان خراسان رضوی
#تعریف_شبکه
#تشکیلات
🌐♻️🌐♻️🌐
🗣 #نقل_قول
📌 شیوه نهادسازی و مدیریت تشکیلاتی امام موسی صدر (رحمه الله)
🌿 «در آخرین نوشته امام موسی صدر که یک هفته پیش از سفر لیبی در نشریه لوموند فرانسه منتشر شد، بر این نکته اشاره شده است که انقلاب اسلامی ندای پیامبران بود...
🖋 ایشان به این نتیجه می رسد که دین آن چیزی نیست که تاکنون فهم شده است.
💠 قرآن کریم می فرماید: غایت دین چیزی به غیر از حیات بخشی به انسان و نجات وی از نابسامانی ها نیست. دین در ذات خودش یک امر اجتماعی است. امام موسی صدر معتقد است مسیر انبیای الهی هدایت انسان بوده است و در این مسیر، اصالت اجتماعی را مورد توجه قرار می دهند و معتقد بودند که سیاست را باید خود مردم اصلاح کنند.
بنده خودم معتقدم که رسالت اجتماعی مقدم بر رسالت سیاسی است.
✅ از منظر امام موسی صدر باید مردم را آماده و بیدار کنیم تا خود آنها پای به عرصه اصلاح و سیاست بگذارند .
🔰 خودِ امام موسی صدر تمرکزشان بر نهادسازی اجتماعی بود؛ ایشان قائل بر این بودند که روحانیت باید نقش مربی را در جامعه ایفا بکند و جامعه کنشگری بکند.
🔅 روحانیت و فقهای ما هم در طول تاریخ به دلیل توجه به اصالت اجتماعی در حفظ کیان ما مؤثر واقع شده اند، اما امروزه دولت از مراجع محترم تقلید می خواهد که مردم را وادار به انصراف از یارانه کند و این نشان دهنده ی دوری ما از اصالت اجتماعی است.
🔹 امام صدر در این راستا یکی از نخستین کارهایی که در لبنان انجام می دهند این است که با استفاده از بسیج اجتماعی و مدلسازیِ زیبای اجتماعی مشکل تکدی گری را بر طرف کند.
🎯 "حال ما چگونه برای رفع چنین مسائلی می اندیشیم؟!"
#تشکیلات
💠🌀🔷🌀💠
⚫️🌿◻️🌿⚫️🌿◻️
📌 از نظر کیفی اثرگذاری فعالیتهای یک موسسه با اثرگذاری فعالیتهای یک جبهه فرهنگی بسیار متفاوت است.
چون یک موسسه به خاطر محدودیت ارتباطات و امکاناتش، تاثیرگذاری محدود به تناسب امکانات خودش را می تواند مدیریت کند.
🔹 اما وقتی که ما جبهه تشکیل دادیم و عناصر متعددی را شناسایی، توانمند و سازماندهی کردیم، وقتی اینها اقدام و عملیاتی می کنند، علاوه بر توسعه کمی، عمق کیفی فعالیت هایشان هم قابل مدیریت و انجام است.
📌 به خاطر باز محدودیتهایی که یک موسسه یا فرد دارد، نمیتواند در راستای ماموریت های کلان فرهنگی کشور، یک درک صحیح و منسجمی را تجربه کند.
🔹 اما وقتی که یک موسسه یا یک فعال فرهنگی، ذیل یک جبهه منسجم فرهنگی قرار می گیرد افق دید و سعهی نگاهشان هم ارتقا پیدا میکند، چرا؟
👈🏻 آنهایی که می خواهند یک جبهه را مدیریت کنند چشماندازی که تنظیم میکنند و افق دیدی که مقابل خودشان برای انجام ماموریت هایشان می گذارند، می تواند خیلی وسیع تر از یک موسسه باشد.
#تشکیلات
⚫️🌿◻️🌿⚫️🌿◻️
ستارههای زمین🏴
🌐♻️🌐♻️🌐 🗒 تعریف شبکه 🌿 شبکه، حرکتی (غیر ساکن و ایستا) است👇🏻👇🏻 📍 جاری (زنده) 📍پویا (غیر منفعل و کن
🌿🌾🌿🌾🌿
🌿 برخی ویژگی هایی که در تعریف یک شبکه می تواند وجود داشته باشد به شرح زیر است:
🔹 دغدغه مشترک: مجموعه هایی که دغدغه های مشترک دارند و با هم برای تحقق اهدافی مشخص همکاری نمایند.
🔹 انعطاف پذیری: هر گروه و هسته در شبکه به تنهایی موجودیت، هویت و اثر دارد و دارای فعالیت های جدا از فعالیت های جمعی در شبکه است.
🔹 یادگیری: هم افزایی از طریق یادگیری متقابل و نوآوری جمعی ویژگی مهمی برای شبکه ها است که می تواند به آنها مزیت رقابتی در برابر سازمان ها و مؤسسات بزرگ بدهد. این امر می تواند از طریق مدیریت دانش و انتقال تجربه بین اعضای شبکه اتفاق بیفتد.
🔹 توجه به فرصت ها و تهدیدهای مشترک: غلبه بر مشکلات مشترک و استفاده از فرصت های مشترک از جمله مزایای شبکه سازی است. لذا مجموعه هایی که فاقد فرصت یا تهدید مشترک باشند، از مزایای مدل شبکه ای بهره چندانی نخواهند برد.
#تعریف_شبکه
#تشکیلات
🌿🌾🌿🌾🌿
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش سوم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 خرج امام: 🔺ما هر جای تاریخ که هستیم
🖋 بخش چهارم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 تغییر قاعدهها:
🔺پس از ظهور منزلتی از بهشت در زمین محقق میشود. قوانین عالم به قواعد بهشت مبدل می شود.
💠 بسط نعمت:
🔺بسط نعمت تجلی امام در عالم است. وقتی امام تجلی میکند درهای نعمتهای باطنی گشوده میشود و عالم، عالم دیگری میشود. وقتی باب ولایت امام بسته شده باب نعمتها بسته میشود.
💠 دارالحیات:
🔺 محیط ولایت ائمه محیط دارالحیات است، دار دائر است. آنجا نعمتها آشکار میشود و درهای رحمت الهی آنجا باز است. محیط ولایت ائمهجور بائر است و هیچ رحمتی در آن نمیوزد که زنده شود و بروید.
💠 امنیت:
🔺 وادی ایمن وادی ولایت و معرفت امام است و در نقطه مقابل هم سیئه انکار و بغض اهلبیت (علیهمالسلام) است. پس ببینید امنیت جز به توحید که مسیر آن هم ولایت است حاصل نمیشود.
💠 تجلی غیب:
🔺امام همان کلمه غیب الهی است، همه ظهور تجلی غیب در شهود است.
💠 بقیةالسلف:
🔺وقتی حضرت میآید بر کعبه تکیه میدهد و میگوید هر کس می خواهد انبیاء گذشته (اولوالعزم) و اوصیایشان را ببیند بیاید من را ببیند. هر که می خواهد چهارده معصوم (علیهمالسلام) را ببیند بیاید من را بیبند.
💠 نتیجه هماوردی نور و ظلمت:
🔺ظهورِ این درگیریِ تمدنی در درگیری اسلام و غرب است. درگیریهای درون دنیای اسلام هم درگیری نفاق و ایمان است. چون میدانید منکر ائمه کافر و مشرک است: «من حاربکم مشرک من جحدکم کافر» درگیریهای درونی درگیری نفاق بر سر همین امامت است. درگیری جهان هم بر سر تحقق همین امامت است که نتیجه آن می شود ظهور.
💠 ریاضت:
🔺توصیه میکنم اگر ذکری میخواهید که شما را به انتظار برساند این دعاها را جزو ریاضتها و ذکرهایتان قرار دهید.
💠 نقطه رهایی:
🔺اگر شما میخواهید اسیر نشوید آن نگاه فرانگرانه را کسب کنید. توجه به ظهور یعنی همین، انتظار یک رویکرد جامع نسبت به همین آفاق است. آن رویکردها باید در همین زندگی انسان بیاید تا بشویم «منتظر». حرکت اجتماعی، روحی و روانی ما همه و همه باید در مدار آن افقها اتفاق بیفتد تا بشویم «منتظر». یعنی یک رویکرد به همه زندگی و همه اعمال لذا انتظار افضلالاعمال است.
💠 امام در دوران غیبت:
🔺امام در دوران غیبتشان مبتلاترین اشخاص هستند. اصولا عالم با بلاء اولیاءمعصوم به سمت خدا حرکت میکند و راه را برای ایمان جامعه هموار می کند.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🔹🔸💠🔸🔹
⚠️ ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم.
🗓 سال ۱۹۹۰ جوزف نای، دانشمند علوم سیاسی اهل آمریکا، soft power یعنی *قدرت نرم آمریکا* را مطرح کرد.
🗓 سال ۲۰۰۳ هیلاری کلینتون اعلام کرد متدولوژی رفتاری ما باید به Smart power یعنی *قدرت هوشمند* تغییر پیدا کند.
📌 چیزی که ما الان درگیر آن هستیم قدرت هوشمند است که اخیراً در سال ۲۰۱۶ نیز مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو مطرح کرد که Hybrid warfare یعنی جنگ های ترکیبی.
⚠️ *الان ما با جنگ های ترکیبی روبرو هستیم.*
👈🏻 پس مفاهیمی که تعریف میکنیم باید برای جنگ های ترکیبی باشد. ما باید یک *سازمان رزم* یعنی *آرایش رزمی جدید* بر اساس مدل جنگهای ترکیبی تعریف کنیم که بر اساس آن تعریف، سیاست دهی، پیاده سازی، پشتیبانی و هدایت کنیم.
#تشکیلات
🔹🔸💠🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علت غلبه ظاهری دشمن بر لشکر امام حسین علیه السلام چه بود؟
⚠️ چون دوستان حضرت تشکیلاتی نبودند!
#تشکیلات
#استاد_پناهیان
🔺🔹🔻🔹🔺🔹🔻
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش چهارم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 تغییر قاعدهها: 🔺پس از ظهور منزلت
🖋 بخش پنجم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 زیبایی غیبت:
🔺 امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستر آمادگی عالم برای ظهور و رشد شیعه است و با وقوع این ظهور اولا حضرت بین مؤمنین بر میگردند و رابطه مؤمنین با حضرت برقرار میشود. این یک امر بسیار مهمی است که این قدم اول در ظهور است.
💠 راز ظهور:
🔺در دعای حضرت می خوانیم «اظهر به دین نبیک» حقیقتاً آن دینی که در حجاب رفته با ظهور حضرت ظاهر می شود؛ اصلاً معنی ظهور هم همین است. در ظهور حضرت سه اتفاق می افتد؛ یک ظهور، ظهور جسمانیست دوم رفع حجب از باطن ولایت است و سوم ظهور باطن ولایت در عالم هست که از او تعبیر می شود به «اشراق و احیاء ارض»؛ زمین احیاء و نورانی میشود.
💠 نصرت سید الشهداء:
🔺 امام زمان سیدالشهداء را نصرت میکند و وقتی حضرت میآید این غیب در عالم ظاهر میشود این خیلی مهم است؛ بدین معنا که عالم ما متصل به عالم غیب میشود انوار غیب و حقیقت ولایت که غیب است و امام که غیب است، آن غیب در عالم ظاهر می شود؛ این مهمترین معنی ظهور است. «اشرقت الارض بنور ربها»، یعنی آن حقیقت غیبی امام، در عالم ظهور پیدا میکند. لذا عالم ما عالم شهود میشود. همه آن کسانی که آن دوران هستند مشاهده و مکاشفه میکنند و این کارها دیگر آسان میشود. این آن چیزی است که اتفاق میافتد و این نصرت سیدالشهداست.
💠 مقدمه رجعت:
🔺ظهور مقدمه رجعت سیداشهداست حضرت آن موقع بر میگردند و دعوتشان به وسیله خودشان در عالم اعلام و علنی میشود.
💠 همه ساحت ها:
🔺دوره ظهور است که همه ساحتهاي زندگي انسان را تحت تأثير قرار ميدهد.
💠 رویکرد جمعی:
🔺انتظار يک رويکرد جمعي است و حقيقت جمعي ما بايد يک حقيقت منتظر باشد. بايد اجتماع قلوب بر مطالبه ظهور واقع شود؛ نه اينکه افراد منتزع از هم منتظر باشند. انتظار، يک پرستش و عبادت مشاع تاريخي است که همه ما بايد در آن نقش ايفا کنيم.
💠 ارتقای مطالبات:
🔺اگر سطح مطالبات جامعۀ جهاني از وعدههاي شيطاني عبور کند، تحمل عصر ظهور پديد مي آيد؛ در غير اين صورت مادام که مطالبات انساني در حد نازل است ظرفيت عصر ظهور ايجاد نخواهد شد. انتظار به معناي ارتقاي وجدان و تعالي انتظارات است كه منجر به بصيرت، بيداري، و بلوغ مطالبه در بشر ميشود و به ظهور غيب در عالم شهود و تحقق ولايت و خلافت ميانجامد.
💠 خلافت جزییه:
🔺در آن عصر، خلافت کليه از آنِ امام (ع) است (إِنّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللّهِ)، و همه مؤمنين، حول امام (ع) به خلافت جزئيه ميرسند.
💠 رویکرد:
🔺رويکرد انتظار (به عنوان يک عمل شامل)، در مراحل مختلف تاريخ جامعه شيعه به گونههاي مختلفي تلقي و تفسير شده است که عبارتند از: «احتراز» و «اعتراض» و «سازندگي». اين سه تلقي مي تواند سه مرتبه از رويکرد انتظار باشد و هر کدام در جاي خود معنا شود.
💠 کمال جامعه دینی:
🔺رويکرد همه دورانها، رويکرد انتظار بوده است که در نگرش فلسفه تاريخ الهي، مراتب رشد و کمال جامعه ديني را نشان ميدهد. مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنتها و ملعنتهاي فراعنه تاريخ است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری