ستارههای زمین🏴
🌐♻️🌐♻️🌐 🗒 تعریف شبکه 🌿 شبکه، حرکتی (غیر ساکن و ایستا) است👇🏻👇🏻 📍 جاری (زنده) 📍پویا (غیر منفعل و کن
🌿🌾🌿🌾🌿
🌿 برخی ویژگی هایی که در تعریف یک شبکه می تواند وجود داشته باشد به شرح زیر است:
🔹 دغدغه مشترک: مجموعه هایی که دغدغه های مشترک دارند و با هم برای تحقق اهدافی مشخص همکاری نمایند.
🔹 انعطاف پذیری: هر گروه و هسته در شبکه به تنهایی موجودیت، هویت و اثر دارد و دارای فعالیت های جدا از فعالیت های جمعی در شبکه است.
🔹 یادگیری: هم افزایی از طریق یادگیری متقابل و نوآوری جمعی ویژگی مهمی برای شبکه ها است که می تواند به آنها مزیت رقابتی در برابر سازمان ها و مؤسسات بزرگ بدهد. این امر می تواند از طریق مدیریت دانش و انتقال تجربه بین اعضای شبکه اتفاق بیفتد.
🔹 توجه به فرصت ها و تهدیدهای مشترک: غلبه بر مشکلات مشترک و استفاده از فرصت های مشترک از جمله مزایای شبکه سازی است. لذا مجموعه هایی که فاقد فرصت یا تهدید مشترک باشند، از مزایای مدل شبکه ای بهره چندانی نخواهند برد.
#تعریف_شبکه
#تشکیلات
🌿🌾🌿🌾🌿
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش سوم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 خرج امام: 🔺ما هر جای تاریخ که هستیم
🖋 بخش چهارم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 تغییر قاعدهها:
🔺پس از ظهور منزلتی از بهشت در زمین محقق میشود. قوانین عالم به قواعد بهشت مبدل می شود.
💠 بسط نعمت:
🔺بسط نعمت تجلی امام در عالم است. وقتی امام تجلی میکند درهای نعمتهای باطنی گشوده میشود و عالم، عالم دیگری میشود. وقتی باب ولایت امام بسته شده باب نعمتها بسته میشود.
💠 دارالحیات:
🔺 محیط ولایت ائمه محیط دارالحیات است، دار دائر است. آنجا نعمتها آشکار میشود و درهای رحمت الهی آنجا باز است. محیط ولایت ائمهجور بائر است و هیچ رحمتی در آن نمیوزد که زنده شود و بروید.
💠 امنیت:
🔺 وادی ایمن وادی ولایت و معرفت امام است و در نقطه مقابل هم سیئه انکار و بغض اهلبیت (علیهمالسلام) است. پس ببینید امنیت جز به توحید که مسیر آن هم ولایت است حاصل نمیشود.
💠 تجلی غیب:
🔺امام همان کلمه غیب الهی است، همه ظهور تجلی غیب در شهود است.
💠 بقیةالسلف:
🔺وقتی حضرت میآید بر کعبه تکیه میدهد و میگوید هر کس می خواهد انبیاء گذشته (اولوالعزم) و اوصیایشان را ببیند بیاید من را ببیند. هر که می خواهد چهارده معصوم (علیهمالسلام) را ببیند بیاید من را بیبند.
💠 نتیجه هماوردی نور و ظلمت:
🔺ظهورِ این درگیریِ تمدنی در درگیری اسلام و غرب است. درگیریهای درون دنیای اسلام هم درگیری نفاق و ایمان است. چون میدانید منکر ائمه کافر و مشرک است: «من حاربکم مشرک من جحدکم کافر» درگیریهای درونی درگیری نفاق بر سر همین امامت است. درگیری جهان هم بر سر تحقق همین امامت است که نتیجه آن می شود ظهور.
💠 ریاضت:
🔺توصیه میکنم اگر ذکری میخواهید که شما را به انتظار برساند این دعاها را جزو ریاضتها و ذکرهایتان قرار دهید.
💠 نقطه رهایی:
🔺اگر شما میخواهید اسیر نشوید آن نگاه فرانگرانه را کسب کنید. توجه به ظهور یعنی همین، انتظار یک رویکرد جامع نسبت به همین آفاق است. آن رویکردها باید در همین زندگی انسان بیاید تا بشویم «منتظر». حرکت اجتماعی، روحی و روانی ما همه و همه باید در مدار آن افقها اتفاق بیفتد تا بشویم «منتظر». یعنی یک رویکرد به همه زندگی و همه اعمال لذا انتظار افضلالاعمال است.
💠 امام در دوران غیبت:
🔺امام در دوران غیبتشان مبتلاترین اشخاص هستند. اصولا عالم با بلاء اولیاءمعصوم به سمت خدا حرکت میکند و راه را برای ایمان جامعه هموار می کند.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🔹🔸💠🔸🔹
⚠️ ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم.
🗓 سال ۱۹۹۰ جوزف نای، دانشمند علوم سیاسی اهل آمریکا، soft power یعنی *قدرت نرم آمریکا* را مطرح کرد.
🗓 سال ۲۰۰۳ هیلاری کلینتون اعلام کرد متدولوژی رفتاری ما باید به Smart power یعنی *قدرت هوشمند* تغییر پیدا کند.
📌 چیزی که ما الان درگیر آن هستیم قدرت هوشمند است که اخیراً در سال ۲۰۱۶ نیز مرکز عالی ارتباطات استراتژیک ناتو مطرح کرد که Hybrid warfare یعنی جنگ های ترکیبی.
⚠️ *الان ما با جنگ های ترکیبی روبرو هستیم.*
👈🏻 پس مفاهیمی که تعریف میکنیم باید برای جنگ های ترکیبی باشد. ما باید یک *سازمان رزم* یعنی *آرایش رزمی جدید* بر اساس مدل جنگهای ترکیبی تعریف کنیم که بر اساس آن تعریف، سیاست دهی، پیاده سازی، پشتیبانی و هدایت کنیم.
#تشکیلات
🔹🔸💠🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 علت غلبه ظاهری دشمن بر لشکر امام حسین علیه السلام چه بود؟
⚠️ چون دوستان حضرت تشکیلاتی نبودند!
#تشکیلات
#استاد_پناهیان
🔺🔹🔻🔹🔺🔹🔻
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش چهارم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 تغییر قاعدهها: 🔺پس از ظهور منزلت
🖋 بخش پنجم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 زیبایی غیبت:
🔺 امتحانات در عصر غیبت حضرت، بستر آمادگی عالم برای ظهور و رشد شیعه است و با وقوع این ظهور اولا حضرت بین مؤمنین بر میگردند و رابطه مؤمنین با حضرت برقرار میشود. این یک امر بسیار مهمی است که این قدم اول در ظهور است.
💠 راز ظهور:
🔺در دعای حضرت می خوانیم «اظهر به دین نبیک» حقیقتاً آن دینی که در حجاب رفته با ظهور حضرت ظاهر می شود؛ اصلاً معنی ظهور هم همین است. در ظهور حضرت سه اتفاق می افتد؛ یک ظهور، ظهور جسمانیست دوم رفع حجب از باطن ولایت است و سوم ظهور باطن ولایت در عالم هست که از او تعبیر می شود به «اشراق و احیاء ارض»؛ زمین احیاء و نورانی میشود.
💠 نصرت سید الشهداء:
🔺 امام زمان سیدالشهداء را نصرت میکند و وقتی حضرت میآید این غیب در عالم ظاهر میشود این خیلی مهم است؛ بدین معنا که عالم ما متصل به عالم غیب میشود انوار غیب و حقیقت ولایت که غیب است و امام که غیب است، آن غیب در عالم ظاهر می شود؛ این مهمترین معنی ظهور است. «اشرقت الارض بنور ربها»، یعنی آن حقیقت غیبی امام، در عالم ظهور پیدا میکند. لذا عالم ما عالم شهود میشود. همه آن کسانی که آن دوران هستند مشاهده و مکاشفه میکنند و این کارها دیگر آسان میشود. این آن چیزی است که اتفاق میافتد و این نصرت سیدالشهداست.
💠 مقدمه رجعت:
🔺ظهور مقدمه رجعت سیداشهداست حضرت آن موقع بر میگردند و دعوتشان به وسیله خودشان در عالم اعلام و علنی میشود.
💠 همه ساحت ها:
🔺دوره ظهور است که همه ساحتهاي زندگي انسان را تحت تأثير قرار ميدهد.
💠 رویکرد جمعی:
🔺انتظار يک رويکرد جمعي است و حقيقت جمعي ما بايد يک حقيقت منتظر باشد. بايد اجتماع قلوب بر مطالبه ظهور واقع شود؛ نه اينکه افراد منتزع از هم منتظر باشند. انتظار، يک پرستش و عبادت مشاع تاريخي است که همه ما بايد در آن نقش ايفا کنيم.
💠 ارتقای مطالبات:
🔺اگر سطح مطالبات جامعۀ جهاني از وعدههاي شيطاني عبور کند، تحمل عصر ظهور پديد مي آيد؛ در غير اين صورت مادام که مطالبات انساني در حد نازل است ظرفيت عصر ظهور ايجاد نخواهد شد. انتظار به معناي ارتقاي وجدان و تعالي انتظارات است كه منجر به بصيرت، بيداري، و بلوغ مطالبه در بشر ميشود و به ظهور غيب در عالم شهود و تحقق ولايت و خلافت ميانجامد.
💠 خلافت جزییه:
🔺در آن عصر، خلافت کليه از آنِ امام (ع) است (إِنّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللّهِ)، و همه مؤمنين، حول امام (ع) به خلافت جزئيه ميرسند.
💠 رویکرد:
🔺رويکرد انتظار (به عنوان يک عمل شامل)، در مراحل مختلف تاريخ جامعه شيعه به گونههاي مختلفي تلقي و تفسير شده است که عبارتند از: «احتراز» و «اعتراض» و «سازندگي». اين سه تلقي مي تواند سه مرتبه از رويکرد انتظار باشد و هر کدام در جاي خود معنا شود.
💠 کمال جامعه دینی:
🔺رويکرد همه دورانها، رويکرد انتظار بوده است که در نگرش فلسفه تاريخ الهي، مراتب رشد و کمال جامعه ديني را نشان ميدهد. مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنتها و ملعنتهاي فراعنه تاريخ است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🔰رهبر انقلاب: شاید در تاریخ بشر کمتر دورهای اتّفاق افتاده باشد که آحاد بشری، به قدر امروز احساس نیاز به یک منجی داشته باشند، احساس نیاز به مهدی، احساس نیاز به یک دست قدرت الهی، احساس نیاز به یک امامت معصوم.
١٣٩٩/٠١/٢١
#کلام_رهبری
✳️🔶✳️🔶✳️
💥جنگ شبکه محور
🔹 جنگ شبکه محور مفهوم و دکترین جدیدی از جنگ و مبارزه است که توسط وزارت دفاع آمریکا مطرح شده است. این مفهوم رویکرد جدیدی از جنگ و مبارزه مبتنی بر شبکه محوری به جای بسترمحوری میباشد.
منطق جنگ شبکه محور از این قرار است که یک شبکه استوار از نیروهای نظامی که به صورت پراکنده در مناطق جغرافیایی مختلف قرار دارند، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود، سهم فزاینده ای در پیشبرد جنگ خواهند داشت. به اشتراک گذاری اطلاعات با این رویکرد، هوشیاری را افزایش داده و باعث میشود که هر گروه، تمام مسائلی را که گروه دیگر می بیند، به خوبی درک کند. به علاوه، اشتراک گذاری اطلاعات، انطباق شخصی با شرایط همکاری های مجازی و عملیات انعطاف پذیر دیگر را ممکن می سازد. ارزشی که نظامیان و ارتش به دنبال آن است عبارتند از: کاهش ریسک های رزمی، افزایش کارایی نظامی و کاهش هزینه عملیات ها. با اینکه هنوز بحث و نظرهایی در مورد زمان و نحوه منفعت رسانی این نوع جنگ وجود دارد، کشورهای متعددی مانند استرالیا و کانادا از ایده اولیه جنگ شبکه محور استفاده کرده اند.
📒 منبع:
کتاب مغز جهانی
ترجمه دکتر میر سامان پیشوائی
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران
#تشکیلات
❇این چند روز باقیمانده از #ماه_شعبان ...❇
«اباصلت! بیشتر ماه شعبان گذشت و این جمعه آخر آن است پس هرچه در این ماه کوتاهی کرده و کم بهره بردی در این چند روز باقیمانده از آن جبران کن.»
علی بن موسی الرضا علیه السلام، توصیه های گران قدرش به اباصلت هروی درباره روزهای آخر ماه شعبان را این گونه ادامه داد:
🌹به دنبال کارخودت باش و کارهای بیهوده که به تو مربوط نیست را رها کن.
🌹دعا و استغفار و تلاوت قرآن را زیاد انجام بده.
🌹از گناهانت به سوی خدا توبه کن تا خالص و پاک به ماه خدا رو کنی.
🌹هر امانت و دینی به گردنت هست، ادا کن
🌹قلبت را از هر کینه و ناراحتی نسبت به مومنین، پاک کن
🌹در امور پنهان و آشکارت، مراقب خدا باش و توکل بر او کن که کفایت کننده توکل کنندگان است.
🌹در این چند روز باقیمانده از ماه شعبان، این دعا را زیاد بخوان:
«اللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ قَدْ غَفَرْتَ لَنَا فِي مَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ»
«خدایا اگر در این ماه تا کنون ما را نبخشیده ای، پس در باقیمانده آن، ما را ببخش و بیامرز»
📚 عیون اخبار الرضا، ج2،ص51
🤲 💠 🤲 💠 🤲
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش پنجم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 زیبایی غیبت: 🔺 امتحانات در عصر غیب
🖋 بخش ششم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 فتنه تجدد:
🔺مهمترين رويکرد تاريخي شيعه در عصر غيبت، رويکرد عبور از فتنه تجدد است. تجدد، بزرگترين حجاب پيش روي عصر ظهور است که شايد تجميع همه شيطنتها و ملعنتهاي فراعنه تاريخ است.
💠 رفع حجاب:
🔺آنچه براي رسيدن به ظهور مهم و جزو مأموريتهاي ماست، از ميان برداشتن حجاب مدرنيته است. ما بايد معبري در اين حجاب باز کنيم و سپس آن را از ميان برداريم. درک عصر ظهور با اين حجاب ممکن نيست؛ چون اين حجاب، حجاب فهم ظهور و امامت است. در اين راه، ما به يک تفقه عميق و همه جانبه نياز داريم که بتواند جامعه مؤمنين را از اين حجاب (حجاب مدرنيته) عبور دهد.
💠 حاکمیت اراده و مشیت خدا:
🔺فلسفه تاريخ اسلامي براساس اعتقاد به حاكميت اراده و مشيت حق بر كل تاريخ بنا شده است. خداي متعال هم خالق كل هستي، از جمله بشريت و جريان تكامل تاريخي اوست و هم براساس ربوبيت خود عهدهدار سرپرستي و تكامل تاريخ بشري است؛ چنانكه قرآن مي فرمايد: «ربنّا الذي أعطي كلّ شي ء خلقه ثمّ هدي»(طور/۵۰) ربوبيت الهي عهدهدار تكامل و هدايت انسان به سمت كمال است. بنابراين، نه تاريخ جلوهاي از جلوات ماده و برآمده از ذات ماده است و نه جبر تاريخي بر پيشرفت و تكامل تاريخ حاكم مي باشد، بلكه خلقت عالم و تاريخ ناشي از خالقيت حضرت حق و تكامل آن ناشي از ربوبيت الهي است.
💠 حرکت رو به کمال:
🔺حركت عالم رو به سوي كمال است. اگر ما پذيرفتيم كه حكمت و ربوبيت حضرت حق بر حركت تاريخ حاكم است بايد بپذيريم كه حركت كل تاريخ بايد به سوي تكامل باشد. يعني نميشود كه برآيند حركت كل عالم، حركت نزولي باشد، بلكه بايد حركت رو به كمال باشد تا با حكمت سازگار باشد.
💠 هماهنگی ارادهها:
🔺خداوند متعال به انسانها اراده داده و به ميزاني كه مشيت او اجازه دهد و به ميزاني كه امداد كند، اراده هاي انساني در تحقق حوادث عالم به ايفاي نقش ميپردازند. از همين جاست كه حركت تاريخ دو سمت پيدا كرده و به دو جبهه تقسيم ميشود: در يك جبهه، ارادههايي عمل ميكنند كه بر محور عبوديت خداوند متعال و خضوع و خشوع و تذلل در برابر او قرار دارند. يعني اين ارادهها در برابر اراده حضرت حق، تسليم و خاضع و خاشعاند؛ يعني با اين كه حركت ارادي است امّا هماهنگ با ربوبيت تشريعي خداوند متعال واقع مي شود و چون ربوبيت تشريعي با ربوبيت تكويني هماهنگ مي باشد، هماهنگي بين مشيت بالغه و فعل عباد در اين منزلت اتفاق ميافتد.
💠 تمدن اسلامی:
🔺 تمدن الهي بر محور عبوديت و ولايت ولياللّهالاعظم (صلواتاللّهوسلامهعليه) است. پس در پايان همين دنيا هم غلبه با عبوديت است و در كل خلقت هم حركت عالم بر محور ولايت نبياكرم(صلياللهعليهوآله) و اميرمؤمنان و اهل بيت عصمت و طهارت(عليهم السلام) شكل ميگيرد، نه بر محور ولايت ابليس.
💠 انحلال تدريجي ارادههاي منفي در ارادههاي مثبت:
🔺هر چند حركت عالم در همين دار دنيا به سمت عصر ظهور است و در اين حركت، كه ارادههاي انساني هم ايفاي نقش ميكنند ولي نه بدان معنا كه ارادههاي انسانهاي متعارف، ارادههايي محوري در حركت تاريخ به سمت صلاح باشند، بلكه محور كل در جبهه حق، ربوبيت خداوند متعال است و در درون اين جبهه هم، اراده ولياللّه محور اصلاح كل ميباشد و ولايت و هدايت و سرپرستي آنهاست كه تاريخ را به نقطه مطلوب خودش ميرساند.
💠 محور بندگی:
🔺ما شخصيت امامعصر (عجلالله تعاليفرجهالشريف) را يك شخصيت اسطورهاي نميدانيم بلكه ايشان شخصيتي واقعي و محور حركت بندگي در عصر ما هستند و حركت كل ملكوت و ملك عالم با عبادت ايشان تنظيم مي شود و غلبه پاياني بر جبهه باطل هم به همين گونه واقع ميگردد.
💠 ختم ولایت ابلیس:
🔺عصر ظهور، به معناي سده پايان تاريخ نيست، بلكه به اين معنا است كه ظهور ولايت الهيه در عالم و ختم ولايت ابليس و پايان غلبه ظاهري دولت باطل در اين عصر روي ميدهد و بندگي خدا در همه عرصههاي حيات بشر جاري و متجلي گردد.
💠 انسان دوران ظهور:
🔺انسان عصر ظهور، انساني است كه ويژگيهاي انسان مطلوب انبياء را پيدا ميكند و لطيفتر اين كه اين ويژگيها در همه ابعاد حيات اجتماعي ظهور پيدا مي كند.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
🔺رهبر معظم انقلاب: ما به ظهور ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف امید زیادی داریم و امیدواریم که خدای متعال آن روز را هر چه زودتر برای بشر برساند
💠💠💠
#کلام_رهبری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 یک
🔹 ظرف غذایش که دستنخورده میماند، وحشت میکردیم.
مطمئن میشدیم به گروهانی در یک گوشه خطِ لشکر غذا نرسیده؛ اینطوری اعتراض میکرد به کارمان.
تا آن گروهان را پیدا نمی کردیم و غذا نمی دادیم بهشان، لب به غذایش نمیزد.
گاهی چهلوهشت ساعت غذا نمی خورد تا یقین کند همه غذا خوردهاند.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
🌐🔆🌐🔆🌐
🌐 مراد از *شبکه سازی* چیست؟
💡 ممکن است در راستای یک تشکیلات، تشکیلات های مختلف و متنوعی ایجاد شود.
👈🏻 مثلاً یک تشکیلات خانواده در یک مسجد تلاش میکند. یا یک تشکیلات خانواده در یک مسکن مهر در گوشه ای از کشور فعالیت می کند و یا دیگرتشکیلات های خانواده در شهرستان های دیگر مشغول به فعالیت هستند.
☝️ ما برای اینکه اینها در کنار یکدیگر قرار بگیرند باید وارد *شبکه سازی* شویم.
❗️یعنی در واقع شبکه سازی *مرتبط کردن تشکیلات هایی است که با یک هدف خاص فعالیت می کنند.*
🔆 این کار اولاً برای *شناساندن آنها به یکدیگر*، در ثانی *ارتباط برقرار کردن آنها با هم* و دست آخر *انتقال توانمندی، خدمات و اطلاعات آنها به یکدیگر* انجام می گیرد.
#تعریف_شبکه
#تشکیلات
🌐🔆🌐🔆🌐
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش ششم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 فتنه تجدد: 🔺مهمترين رويکرد تاريخي ش
🖋 بخش هفتم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 حیات اجتماعی:
🔺همه در عصر ظهور و در جامعه بزرگ شيعي به مقامي ميرسند كه همه رفتارشان براساس تبعيت از ولي خدا شكل ميگيرد و حيات اجتماعيشان، شعاع اراده ولي اللّه و شعاع شمس ولايت مي گردد.
💠 تنعم دوران ظهور:
🔺تنعم مؤمنان در عصر ظهور مرتبهاي از مراتب بهشت است كه در دنيا تجلي پيدا مي كند.
💠 نیازها بر محوریت عبودیت:
🔺در عصر ظهور، نعم مادي در دار دنيا گسترش پيدا ميكنند، ولي اصلي ترين مسئله اين است كه مفهوم نياز و ارضاء در اين عصر تغيير مييابد. گاهي گسترش نياز و ارضاء بر محور استكبار و شيطنت صورت ميگيرد، كه در اينجا نياز و ارضاء به مفهوم بهرهمند شدن از ابتهاجات مادي و غرق شدن در خود است، و گاهي توسعه نياز و ارضاء بر محور عبوديت صورت ميگيرد كه در اينجا گسترش نياز و ارضاء به مفهوم ميل به قرب و عبوديت است.
💠 ابتهاج به ولی:
🔺 التذاذ از ولايت الهيه است؛ يعني باطن لذت چيزي جز ابتهاج به ولايت نيست. انسان اهل گناه، مبتهج به ولايت ابليس است و ولايت ابليس در ابتهاج او جاري ميشود. ابتهاج انسانهاي گناهكار متناسب با گسترش ولايت ابليس بوده و ابتهاج ظلماني، تاريك، و پست است، اما ابتهاج مؤمنين متناسب با گسترش ولايت ولياللّهالاعظم است كه همان ولايت اللّه است. ابتهاج اينها نوراني است و ابتهاج به رحمت است.
💠 مفهومی متفاوت:
🔺انساني كه در دنيا پايش روي زمين است و قلبش در بهشت است، ابتهاجاتش هم ابتهاجات ملكوتي است و سنخ ابتهاجاتش از اين سنخ نيست. انسان مؤمن، حتي خوردنش هم با كافر متفاوت است، لذتش از نكاح هم ملكوتي است. البته براي انساني كه به اين درجات نرسيده اينها خيالبافي است ولي در تعاليم انبياء لذت انسان مؤمن در درجات ايماني خودش به تبع ايمانش واقع ميشود، بنابراين در عصر ظهور، مفهوم لذت، مفهوم نياز، مفهوم كمال، و مفهوم ابتهاج تغيير ميكند و بسترهايش هم متفاوت مي شود.
💠 هماهنگی:
🔺وقتي ولايت ولي خدا ظهور و تجلي پيدا كرد هماهنگي بين ارادههاي انساني و ذات طبيعت هم واقع مي شود. انسانها براساس اين علوم باطني به لايه هاي عميقتري از عالم مسلط ميشوند، نفوذ اراده آنها تا اعماق طبيعت پيش ميرود و امكان تنعم و دسترسي به نعم باطني هستي در همين عالم برايشان فراهم مي شود. آنها در ابتهاج و تنعم، اساساً غرق در ولي خدا هستند، و متناسب با مشيت، عمل ميكنند، تخلف نميكنند تا بخواهند به لذتهاي شهواني برسند؛ حتي لذت حلالشان متفاوت با لذت حلال ديگران است.
💠 اصلی ترین خصیصه:
🔺اصليترين خصيصه عصر ظهور، ظهور ولايت ولياللّه است كه اين ولايت، عروه محكم عبوديت است. در عصر ظهور هم استحكام عبوديت در عالم واقع ميشود و هم صراطي كه همه سبل، حتي سبل انبياء به آن ختم ميشود كه همان حقيقت ولايت ولياللّه الاعظم(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) است محقق ميگردد و نور حق، هدايت حق، حيات و... در حيات عمومي بشر تجلي پيدا ميكند و بشر به منزلت جديدي از حيات و نور مي رسد.
💠 بر گِرد ولی:
🔺انسانهايي در عصر ظهور بر گِرد ولي خدا جمع مي شوند كه قلبشان به نور محبت روشن شده و شعله هاي محبت در دلشان زبانه كشيده است. آنها انسانهايي هستند كه محبوب اصليشان ولي خداست و به تعبيري محبوب حقيقي شان خداوند متعال است و در كنار خداوند متعال، ولي خدا را دوست ميدارند و همه لذتها و ابتهاجاتشان، تنعم بيشتر از ولايت ولي اللّه است؛ البته طبيعي است كه همه عالم در اختيار چنين انسانهايي قرار ميگيرد؛ كما اينكه در بهشت هم همينگونه است.
💠 جامعه آرمانی:
🔺 جامعه آرماني وجود مقدس امام زمان(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) جامعه آرماني انبيا و اوصيا آنهاست، جامعه به اصطلاح آرماني تمدنهاي مادي نيست، بلكه جامعهاي است كه در آن عبوديت به مفهوم خودش واقع ميشود و همه بشر رو به خداوند متعال ميآورند و مبتهج به عبوديت او ميشوند. بشر به منزلتي ميرسد كه به اصطلاح محبت رب و اشتياق به لقاء در وجود او زنده ميشود و همه آن شوقهاي كودكانه، از قلب او بيرون مي رود!
💠 تصرف:
🔺اصليترين كاري كه ولي خدا مي كند، تصرف در ارواح انساني است. او انسانهايي را كه براي پذيرش ولايت قابليت پيدا كردهاند و بستر پذيرش در آنها ايجاد شده است، موضوع تصرف قرار ميدهد، ارواح ديگري در آنها ميدمد و آنها را به منزلت ديگري از حيات ميرساند. وقتي منزلت حيات انسان متفاوت شد، منزلت نيازهايش، ارادههايش و انگيزههايش كاملاً متفاوت ميشود و همه آنها از نوع حيات طيبهاي ميگردند كه همهاش نورانيت است و معارف ولي خدا در آن جاري ميباشد.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 دو
🔹 وسط میدان صبحگاه دست هایش را بالا گرفت؛ یک دستش وصیتنامهی امام بود، یک دستش نامهی حمایت از یک نامزد انتخابات.
گفت: حالا کدام را انتخاب کنیم؟
فرصت نداد کسی حرف بزند؛ وصیت را جلو آورد و گفت:
وصیت امام؛ امام گفته پاسدارها در سیاست و طرفداری از جناحها دخالت نکنند.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش هفتم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 حیات اجتماعی: 🔺همه در عصر ظهور و
🖋 بخش هشتم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 معارف ربانی:
🔺در عصر ظهور معارف رباني و ملكوتي وليخدا در قلوب جاري ميشود و اين معرفتها مراتب جديدي از روح حيات و نورانيت را ايجاد ميكند. اين عصر حركتها در عالم نور و در عالم معارف است؛ سنخ ديگري از حركت و مطلوبيت است.
💠 اساس ولایت امام:
🔺اساس ولايت ولي اللّه هم همين است كه انسان را به مرزي برساند كه بتواند نعمتهاي خدا را درك و دريافت كند. نعمتهاي خدا خيلي فراوانتر از آن چيزي است كه ما در عالم حس ميبينيم. حتي در همين دنيا، درك و دريافت اين نعمتها منوط به كمال انسان است. انساني كه به درجات قرب ميرسد، انساني كه درجاتي از حيات طيبه در او دميده ميشود، ظرفيت درك و دريافت ولايت ولياللّه، ظرفيت درك و دريافت امر و رحمت خدا را پيدا ميكند.
💠 مفهومی غیر قابل وصف:
🔺اصليترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق ميافتد؛ در آن عصر، انسانها، رباني شده و شعاع ولي خدا هستند و نور ولايت در آنها دميده شده است؛ به عبارت ديگر، ماءمعين و آب گواراي ولايت ولي اللّه بر قلوبشان جاري شده است و التذاذ، ابتهاج، نشاط، حركت و راحتي چنين انسانهايي مفهوم ديگري دارد.
💠 تهذیب جمعی:
🔺در اين عصر نه فقط افراد و آحاد جامعه تهذيب ميشوند، بلكه روابط اجتماعي و ارتباطاتهاي آنها هم تهذيب ميشود. يعني اخلاق اجتماعيشان هم ملكوتي ميشود و همه مناسبات بر محور تقوا و در بستر رشد و تقرب قرار ميگيرد.
💠 مناسبات اجتماعی:
🔺در جامعه ولي خدا «حب في اللّه» و «بغض في اللّه» در همه مناسبات اجتماعي جاري مي شود؛ يعني همه ارتباطات بر بستر محبت به خدا شكل مي گيرد و همه روابط اجتماعي به بستر قرب تبديل ميشود.
💠 استکمال:
🔺لذا شيعه اتصال به ولي خودش دارد و بر گِرد او ميچرخد و براساس اراده او حركت مينمايد. عصر ظهور عصر جلوه تشيع است. ابتدا انسانها در درجه تشيع استكمال پيدا ميكنند و بعد از آنكه شعاع سرچشمه حيات و نور شدند، حيات و نور در آنها دميده مي شود و غرق در جذبههاي آن سرور و نور حيات ميگردند.
💠 تغییر شاخص ها:
🔺اگر ترازوي ما جائرانه شد و شاغول ما، شاغول غلطي باشد، پيداست با اين ترازو و با اين شاغول، عدل محقق نخواهد شد. ابليس، درون انسانها و مناسبات اجتماعي را متحول ميكند و ترازوي باطني انسان را واژگونه ميكند و لذا انسان در تشخيص و سنجش خوبيها و بديها اشتباه ميكند و جائرانه تشخيص ميدهد. پس شرّ آخرالزمان شرّي است كه منشأ آن، واژگوني ترازوي انسان و ترازوهاي اجتماعي است.
حضرت مهدي(عجلاللهتعاليفرجهالشريف) هم كه براي تحقق عدل ميآيند ابتدا، ترازوها را اصلاح مي كنند، تا مفهوم درست عدل، مشخص شود؛ نه اينكه با همان ترازوي جائرانه وزن كنند و عدل را محقق سازند. تا هنگامي كه ترازوي باطني انسانها عوض نشود، شاخصها عوض نميشوند. تغيير شاخصها در بيرون براي تحقق عدل كافي نيست.
💠 ظهور ما:
🔺اگر همه ما غرق در ولايت اللّه شديم و تسليم حق گشتيم به ميزاني كه اخلاص در ما محقق ميشود و نور ولايت الهي در همه ابعاد حيات ما جاري ميگردد، عدل در درون ما و سپس در مناسبات بيروني ما محقق ميشود. وقتي جريان ارادهها در يك جامعه بر محور اراده خداوند بود همه ارتباطات عادلانه ميشود. پس عدل وقتي محقق ميشود كه ما همه تسليم ولايت خداوند شويم و ارادههايمان، مجاري فرمان و مشيت حق شوند.
💠 عصر عدل:
🔺اگر عصر ظهور، عصر عدل است، يعني عصر عبوديت است. آنچه از عدل در عصر ظهور فهميده ميشود اين مفهوم مادي عدل نيست؛ حتي در جلوه اقتصادياش هم عدل مادي نيست. تناسبات عادلانه اقتصادي، تناسباتي است كه همه تنعمات بشر در عرصه حيات اقتصادي، بر محور ولايت ولي اللّه است.
💠 عدل فطری:
🔺در عصر ظهور آن عدلي كه محقق ميشود همان عدل فطري است، نه عدالتخواهي كه در انسان تحريف شده و شيطان توانسته است با تغيير زيبايي شناسي انسانها معادلات جائرانه را به جاي معادلات عادلانه بگذارد.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 سه
🔹 فرش کوچکی انداخت گوشه حیاط خانه پدریاش؛ توی آفتاب.
پیرمرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را میبوسید و میگفت: همه دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
👥➕👥➕👥
⁉️ جبهه چیست؟
👥 هنگامی که چند نفر برای انجام یک هدف مشترک دور هم جمع می شوند و یک گروه را تشکیل میدهند، اگر این گروه گسترش یافته و جایگاه قانونی برای آن ایجاد شود میتواند به راه اندازی یک تشکل منجر شود.
🗣 اگر مطالبه گری، نیرو سازی و کار تشکیلاتی و گروهی نیز جزء کارهای آن تشکل باشد، این تشکل خواه یا ناخواه قدرت و قوت پیدا میکند.
🔆 در صورتی که این تشکل دست در دست تشکل های دیگر داشته باشد گمان این است که ما با یک *جبهه* مواجه خواهیم شد.
#تعریف_شبکه
#تعریف_جبهه
#تشکیلات
✅♻️✅♻️✅
ستارههای زمین🏴
🖋 بخش هشتم 📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری 💠 معارف ربانی: 🔺در عصر ظهور معارف رب
🖋 بخش نهم
📍 برگزیدهای از بیانات و دیدگاههای استاد میرباقری
💠 اصلاح بینشها:
🔺آن حضرت ابتدا ترازوها را اصلاح ميكنند تا عدل بيروني نمودار شود. منظور اين است كه اصلاح بينشها بر محور ولايت، اصليترين تحولي است كه در عصر ظهور اتفاق مي افتد. حضرت ترازوها، ميزانها و شاغولها را اصلاح ميكند. به تعبيري، ميزان عدل خود ولي خداست.
💠 حقیقت ظهور:
🔺حقيقت عصر ظهور مرتبهاي از عبادت حضرت حجت(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است كه اثرش تحقق جامعه توحيدي است.
💠 نابودی گمراهی:
🔺آن نور است كه ميتواند جريان ظلمت را بردارد. آن هدايتي كه ضلال را نابود ميكند نور و هدايت حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است. آن حيات كه موت و مردگي را مي برد ـ يعني حيات طيبه ـ نيز حيات آن حضرت است؛ حضرت در عصر ظهور مأذون به تجلي آن ولايت و رحمتهاي الهي مي شوند.
💠 محور ظهور:
🔺محور همه تحولات عصر ظهور، ولي خداست و تجلي ولايت آنهاست كه بقيه را ميگيرد و بقيه، شعاع وجود آنها هستند. پس، معناي ظهور چيزي جز ظهور ولايت نيست.
💠 بقیةالنور:
🔺ايشان كه يك فرد نيست. ايشان وارث همه انبيا و اوصيا است. در زيارت آن حضرت مي خوانيم: «السلام علي وارث الانبياء و خاتم الاوصياء، ... المنتهي إليه مواريث الانبياء و لديه موجود آثار الاصفياء» همه رحمت و كمالي كه خدا بر خواصش نازل كرد در حال حاضر در دست ايشان است.
💠 اذن ظهور:
🔺اتفاقي كه در عصر ظهور مي افتد، اين است كه ولايت، اذن به ظهور پيدا مي كند. نازله ظهور او همين بركات عصر ظهور است. مگر غير از اين است كه بندگان خدا ميخواهند به مقام عبوديت برسند و رحمت را در مرتبه عبوديت، درك و دريافت كنند؛ نه در مرتبه شيطنت، كه به تعبيري فقط ظرفيت درك و دريافت رحمت عامه خدا را دارند، و رحمت رحيميه خدا را نمي توانند درك و دريافت كنند. مگر غير از اين است كه عصر ظهور، عصر درك و دريافت رحمت رحيميه در جلوات مختلفش است. واسطه اين رحمتها نسبت به همه عوالم، ولي خداست.
💠 حیات دوباره:
🔺خصيصه ظهور اين است كه جهان حيات مجدد پيدا ميكند چنانكه در تفسير اين آيه قرآن كه مي فرمايد: «إعلموا أنّ اللّه يحيي الارض بعد موتها»(حدید/۱۷) روايات ميفرمايند با ظهور حضرت مهدي(عجل الله تعالي فرجه الشريف) اهل ارض به حيات مي رسند. حضرت فرمود: «والكافر ميتٌ» در واقع، بساط كفر جمع مي شود و همه مؤمن مي شوند. وقتي مؤمن شدند و به حيات رسيدند، اين انسان زنده مي تواند رحمت را درك و دريافت كند، مي تواند كلام حق را بشنود، متعظ بشود، راه بيفتد و درك از نعمتها پيدا كند.
💠 میثاق:
🔺همه چيز به ولي خدا برميگردد؛ چون آنها خليفه مطلق خدا هستند و ولايت آنها طريق وصول رحمت خداوند متعال حتي بر انبياي اولوالعزم (عليهمالسلام) است، لذا ميثاق ولايت آنها براساس روايات متعددي از انبياي اولوالعزم (عليهم السلام) هم گرفته شده است و اصلا درجات اين انبيا به خاطر آن است كه در ميثاق ولايت، صاحب عزم بودند؛ ميثاق داده اند، پاي آن ايستاده اند، در دنيا هم عمل كرده اند و امّت خودشان را زير پرچم اميرالمؤمنين(عليه السلام) حاضر كرده اند.
💠 تحقق ولایت:
🔺 جريان مهدويّت، جريان تحقق ولايت و حکومت حقّه به نحو تام و تمام است و تقرب کائنات عالم به سوی خداوند متعال از بستر آن اتفاق می افتد.
💠 رابطه عاشورا و ظهور:
🔺تاریخ نیز بستر زمانی بروز و ظهور مراتب تهذیب نفوس و اراده های انسانی جهت آمادگی تدریجی برای حضور در عصر ظهور بوده است. یکی از نقطه عطفهای تاریخی این مسیر دشوار و پر پیچ وخم، عاشوراست؛ به واسطهی عاشورا، وجدان جامعهی بشری از ماهیت خیر و شر ارتقاء یافته، و روح جدیدی در کل حیات بشری دمیده شده است.
#بینش_مهدوی
#استاد_میرباقری
💠 #فقط_برای_خدا
🌷 چهار
🔹 با هم رفتیم به محل تولدش.
همه جا را نشانمان داد و گفت: اگر روزی آقا به من اجازه بدهند از شغلم کناره بگیرم، حتما به روستا بر می گردم و دوباره کار پدرم را انجام میدهم.
پدرم کشاورز بود؛ تمام این بوته ها را با دست خودش کاشت.
دوست دارم برگردم و یک کار درآمدزا از همین بیابان که کسی برای آن ارزشی قائل نیست، برای جوانهای روستا مهیا کنم.
#شهید_حاج_قاسم_سلیمانی