eitaa logo
سیدنقی موسوی
934 دنبال‌کننده
105 عکس
26 ویدیو
62 فایل
فقه و فلسفه تربیتی (آثار، دروس، سخنرانی) سیدنقی موسوی تیله بُنی استادیار دانشگاه فرهنگیان
مشاهده در ایتا
دانلود
فقه حکمرانی تربیتی ج سی ام 030223.mp3
17.41M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 23 اردیبهشت 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی ام - ادامه اهم روایات تربیت اعتقادی - توشه هایی برای استنباط الگوی حکمرانی تریبتی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سی و یکم 030230.mp3
17.99M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 30 اردیبهشت 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و یکم ادامه (مساله اول: حقوق و تکالیف تربیتی خانواده) طرح یک بحث کبروی نسبت و نقش الگوی رشدی (نظریه رشد اسلامی) در استنباط الگوی حکمرانی تربیتی از منظر فقه تربیتی مقدمه 1 مقدمه 2 مقدمه 3 مقدمه 4 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
فقه حکمرانی تربیتی ج سی و دوم 030230.mp3
14.31M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 30 اردیبهشت 1403 🔸درس فقه حکمرانی تربیتی - جلسه سی و دوم ادامه طرح یک بحث کبروی (نسبت و نقش الگوی رشدی (نظریه رشد اسلامی) در استنباط الگوی حکمرانی تربیتی از منظر فقه تربیتی) مقدمه 5: روش شناسی مطالعه نقلی رشدی.... 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج هشتم 030216.mp3
34.05M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 16 اردییهشت 1403 - جلسه هشتم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " ادامه تدریس فصل 5 و اتمام آن - روشهای پرورش احساس دینی (تبدیل ایمان عقلی به ایمان دینی) - روشهای جاری سازی ایمان در ساحات زندگی - روشهای شکل دهی به ویژگیهای مثبت عاطفی، اخلاقی و زیبایی شناختی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج نهم 030223.mp3
32.21M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 23 اردییهشت 1403 - جلسه نهم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " اغاز تدریس فصل 6: شکل گیری و تحول ایمان در دوره دبیرستان (12-18 سال) مولف الگوی رشدی این مقطع را تبیین می کند: - توانایی نوجوان در شناخت خدا به عنوان موجودی مجرد - توانایی نوجوان در کشف هدف و معنای زندگی دینی - توانایی در شکل دهی به احساسات دینی (ایجاد پیوند بین شناخت و احساس دینی) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
تربیت دینی ج دهم 030230.mp3
28.26M
دروس «سیدنقی موسوی» سال تحصیلی 1402_1403 30 اردییهشت 1403 - جلسه دهم 🔸درس «تربیت دینی کودک و نوجوان " ادامه تدریس فصل 6: شکل گیری و تحول ایمان در دوره دبیرستان (12-18 سال) - توانایی نوجوان در ابراز التزام دینی (ایجاد پیوند بین شناخت، احساس و اراده) - توانایی نوجوان در جاری کردن ایمان در زندگی (ایجاد پیوند بین شناخت، احساس، اراده و عمل دینی) 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت- بهار 403.pdf
375.2K
انتشار مقاله جدید: عنوان مقاله: بررسی همنشینی و جانشینی مردم و حاکمیت در تربیت نویسنده: سید نقی موسوی چکیده قدرت سیاسیِ حاکمیت­ها در گسترشِ «اقتدار تربیتی» خود و یا سهم­خواهی خانواده­ها در تَک­روی تربیتی و یا جانشینی دولت بجای خانواده و یا جانشینی خانواده بجای دولت و یا دیگر صُوَر، انحصار­خواهی در تربیت و «جانشینی در تربیت» را دامن می­زند و در مقابل، ایدهِ «همنشینی در تربیت»، درتلاش است تا تربیت را امری مشارکتی و یا شراکتی تعبیر نماید. نوشتار حاضر با توجه به لزوم توسعه ادبیات تربیت اسلامی و به خصوص ادبیات حدیث­پژوهی در تربیت درتلاش است همنشینی مردم (اعم از خانواده، نخبگان و مردم) و حاکمیت و یا جانشینی را با مطالعه حدیث «رساله حقوق» مورد بررسی قرار دهد. روش پژوهش توصیفی استنباطی است. مولف در ابتدا این حدیث را اعتبارسنجی نموده است و در ادامه با نمایه­زنی و کدگذاری و سپس طبقه­­بندی مفاهیم و مدالیل، مجموعه دلالت­های رساله را گردآوری و حقوق و تکالیف تربیتی حاکمیت، خانواده، مردم و نخبگان را در چهار محور تبیین و در ادامه ضمن تایید همنشینی میان مکلفان تربیت، تبیینی از نوع همنشینی کرده است. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
مقاله قاعده اکرام--بهار 403.pdf
338.2K
قاعده فقهی اکرام از منظر فقهی کرامت انسان در عصر حاضر و در اعلامیه حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است؛ اما کرامت ذاتی و اکتسابی انسان از دیرباز در ادیان آسمانی مطرح بوده است. کرامت می تواند یکی از مبانی انسان شناختی تربیت باشد و إکرام بعنوان یک اصل بر تمام اقدامات تربیتی حاکم گردد. فقه تربیتی به مثابه دانشی نو در تربیت پژوهی درحال رشد است و صورت بندی قواعد در آن اهمیت مضاعف دارد. مساله نوشتار حاضر امکان‌سنجی ملاحظه «إکرام» به عنوان یک قاعده در فقه تربیتی است که با روش اجتهادی برای اثبات مفاد این قاعده، مستندات قاعده را می‌کاود. نتایج تحقیق نشان می دهد اکرام به لحاظ مفهومی به هر اقدامی اشاره دارد که شخص نسبت به دیگری انجام می دهد تا شرافت او حفظ شود یا هر اقدامی است که شرافت فرد را حفظ می‌کند. بر اساس دلیل قرآنی آیه هفتادم سوره اسراء، «اصل قاعده اکرام»، قابل اثبات است و بر اساس ادله عقلی و نقلی نظیر دلالت روایت «اکرموا اولادکم» و دلالت بسیاری از روایات «سیره و گفتار معصومین»، إکرام کودکان «مستحب» است و حکم رعایت کرامت متربیان در تربیت، «مستحب» است. معتبرترین دلیل بر این امر، آیه هفتاد سوره اسراء، و تضافر روایاتی است که در خصوص «تکریم کودکان» وارد شده است. این تحقیق نشان داده که إکرام در جایجای تربیت مصداق دارد و در ابواب مختلف فقه تربیتی تطبیق می شود و استحباب إکرام به شایستگی می تواند در قامت یک قاعده فقهی در تحقیقات فقه تربیتی بکار رود. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousa
تشییع میلیونی رئیسی و لکنت زبان جامعه شناختی ✍️ سیدنقی موسوی- 030303 براستی چرا جامعه شناسی ایرانی، تشییع میلیونی رئیسی در استانهای آذربایجان شرقی، قم، تهران، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را برای توصیف و تبیین شایسته نمی داند؟ مگر نه این است که تجمعات و حرکتها و پدیده های اجتماعی صدها برابر کوچکتر دستمایه نظریه پردازی قرار می گرفت؟ (مانند تشییع مرحوم پاشایی) حتی با مبانی مدرن و سکولار در تحلیلهای اجتماعی و جامعه شناسانه هم این تجمعات و احساسات جمعی مردم ارزش تحلیل و تبیین دارد! اما مثل همیشه جامعه شناسی سکولار هیچ تعهدی نسبت به پدیده های اجتماعی که از الگوهای اجتماعی گفتمان انقلاب اسلامی و تجلیات اسلام اجتماعی و اسلام انقلابی برمی خیزد، در خود نمی بیند. اما استراتژی مارپیچ سکوت تاکی جواب خواهد داد؟ جهت داری علوم اجتماعی وارداتیِ تقلیدی و سوگیرانه بودن آن همین است. هیچ انتظاری نیست! عینک سکولار نمی تواند پدیده شهادت و ایثار را شناسایی کند. با عینک اینجهانی (سکولار/عرفی) جان فدا بودنِ قاسم سلیمانی و رئیسی معنادار نیست! همه این مردم که برای رئیسی دلار 57 تومنی عزادار شدند، حتما فتوشاپ اند و ساندیس خور! (مانند جمعیت میلیونی راهپیمایی اربعین و یا تشییع سردار سلیمانی). تمدن نوظهور ایرانی اسلامی با گفتمان اجتماعی خود در حال رشد و تجربه است و رئیسی مردی بود که در قبال الگوی دولت-ملت (به تعبیر هابز در لویاتان، گرگ و هیولا -دولت به مثابه هیولای کنترل کننده مردمِ گرگ نهاد-) الگوی امام-امت که رابطه قلبی و ولایت و مسئولیت را بنا مینهد را به نمایش گذاشت. رئیسی مردی بود که با اخلاص و اخلاق بر همه تئوری های اومانیستی اجتماعی و سیاسی مدرن خط بطلان کشید و مِن بعد، شهید رئیسی (بجای آقای رئیسی) تازه پیشران حرکتهای اجتماعی نوجوانان و جوانان انقلابی خواهد بود و نفوذ اجتماعی اش عالم گیر خواهد شد. با ایدئولوژیک خواندن این پدیده ها، نمی توان هستی های اجتماعی تشخّص یافته را انکار کرد!! 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
سیدنقی موسوی
سخنرانی سیدنقی موسوی در افتتاحیه دوره نظام مباحث پسران (بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان) 20 شهریور
مرتبط 👆🏼 (لکنت زبان علوم انسانی مدرن در قبال پدیده میلیونی راهپیمایی اربعین )
5f72ca26186483ae1ad35047_7321438725165905047.mp3
59.49M
دوره تربیت مدرس سند تحول بنیادین مشهد مقدس 25 خرداد 1403 🎙سخنران: سیدنقی موسوی عنوان: مرزشناسی تربیت سکولار و دینی ✅ معنا، قلمرو و تبار تربیت سکولار ✅ معنا، قلمرو و تبار تربیت دینی ✅ ✅ مرزشناسی و مرزداری تربیت سکولار و دینی 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/
هدایت شده از mousavi
مقاله مرزشناسی تربیت انقلابی.pdf
519.7K
مفهوم‌کاوی و مرزشناسی «تربیت انقلابی» سید نقی موسوی چکیده در میان جمعیت­‌های وفادار به انقلاب اسلامی ایران سبک­‌های تربیتی متعددی دیده می­‌شود که وجه اشتراک آن‌ها در الگویی از تربیت مبتنی بر انقلاب اسلامی است که به «تربیت انقلابی» موسوم است. نوشتار حاضر درصدد است با روش تحلیل مفهومی به مفهوم‌شناسی و مرزشناسی این نوع تربیت بپردازد. برای این منظور ابتدا گونه‌­ها و معانی تربیت انقلابی صورت­‌بندی شد و درادامه باهدف ارائه تعریفی هنجاری از «تربیت انقلابی» و «انسان انقلابی»، عناصر معنایی «انقلابی‌­گری» مورد تحلیل قرار گرفت. سپس مرز مفهومی تربیت انقلابی با مفاهیم مشابه در گفتمان خودی یعنی تربیت مهدوی، تربیت جهادی، تربیت بسیجی و نیز گفتمان­‌های رقیب مرزشناسی شد. پس از بررسی‌­ها و تحلیل معانی و اقسام تربیت انقلابی و نیز بررسی عناصر معنایی آن در گفتمان انقلاب اسلامی، در تعریف تربیت انقلابی، بر فرایند یاری­رسانی به متربی برای مبارزه عدالت­‌خواهانه و عقلانی با حاکمیت غیرالهی و پذیرش و التزام به ربوبیت تشریعی الهی همراه با تأیید، مشارکت، نظارت و انتقاد در حکومت اسلامی تأکید شد. همچنین مفهوم تربیت انقلابی در گفتمان‌های دیگر مانند پست‌مدرن، نومارکسیستی و رویکردهای انتقادی با این مفهوم در گفتمان انقلاب اسلامی، به‌لحاظ زیربنایی و روبنایی تمایز دارد. کلیدواژه‌ها 🧷کانال و سایت سیدنقی موسوی 👉 @seyednaghimousavi 👉http://seyednaghimousavi.ir/