۵. اسمیت به لحاظ انسانی نیز از وارستگی بهرهای نداشت. او و خاندانش به نحو بسیار گستردهای در خدمت دستگاه استعمار خونین بریتانیا بودند.
پدر و عموزادگان او از کارگزاران دسته چندم دربار بریتانیا بودند. خاندان مادریاش یعنی داگلاسها که افتخار داشتند جنایتکارانی مانند آرچیبالد ترسناک و داگلاسهای سیاه از ایشانند، اکثرا جنگجو، نظامی و در خدمت ارتش بریتانیا در داخل کشور و نیز پهنه مستعمرات مظلوم بریتانیا از هند تا آمریکا بودند.
۶. همچنین او، پدر و اقوام پدریاش به صورت سنتی خانه زاد خانوادههای اشرافی و استعمارگر اسکاتلند بودند. مهمترین این خاندانها، خانواده دوکهای آرگیل بودند. پدر او در خدمت دوک دوم آرگیل بود. دوک دوم آرگیل در سرکوب نهضت جاکوبیتهای اسکاتلند نقش اساسی داشت و بیرحمانه ایشان را میکشت تا جایی که به او لقب جان قرمز داده بودند. پدر اسمیت در دادگاههای صحرایی دوک آرگیل دست اندرکار بود و احتمالا منظور زندگینامه نویسانی چون رافائل از اینکه اسمیت پدر را از دست اندرکاران دستگاه قضایی بریتانیا دانستهاند همین بوده است.
۷. اسمیت در خدمت حلقه تاجران مستعمراتی و دلالان بزرگ برده مانند پل اینگرام، جان گلسفورد و دیوید کوچرین(کوکران) حضور داشت و هیچ گونه تعرضی به این رفتارهای ددمنشانه نمیکرد بلکه باشگاه اقتصاد سیاسی اسکاتلند که مجمع او و همفکرانش بود متعلق به دیوید کوچرین بود و هزینههایش را این تاجر برده تامین میکرد. باشگاهی که ریشههای کتاب ثروت ملل در آن شکل گرفته بود.
۸. اسمیت به هیچ وجه مخالف استعمار و تجارت استعماری نبود بلکه مخالف تجارت استعماری انحصاری بود. او خود از عوامل این دستگاه استعماری در گمرک ادینبورا بود و روزانه صحنه تجارت بردگان و دسترنجشان در تولید کالاهایی مثل تنباکو و پنبه را میدید و نه تنها با آن مشکلی نداشت بلکه از این تجارت در گمرک تحت مدیریتش کسب درآمد میکرد و حق و حساب میگرفت. او و دوستانش با این نظام استعماری تنها یک مشکل داشتند و آن انحصاری بودن آن بود. از همین رو با کمال احترام به انحصار کمپانی هند شرقی و نه اصل آن اعتراض میکردند. اسمیت یکی از گزینهها برای معلمی پسر رابرت کلایو، غارتگر وجنایتکار معروف بریتانیا در هند بود.
۹. اسمیت استعمار را حق مسلم اروپائیان میدانست. او استعمار کنندگان را فرزندان مهربان مادر ماگنا بر میشمرد. وی استعمار را منتی میدانست از سوی استعمار کنندگان بر سر استعمارشوندگان.
این اعتقادات انباشته از وارستگی در جلد چهارم کتاب ثروت ملل به روشنی بیان شده است؛ همان مجلدی که در ایران ترجمه نشده است...
امید آنکه اشارات فوق فصلی جدید در برابر پژوهشگران اقتصادی در ایران و جهان بگشاید.
آنسوتر | سید محمدرضا رضی
اینها اظهار نظر دکتر رحمانی از اساتید اقتصاد درباره آدام اسمیت است.
خیلی کوتاه آنرا نقد کردهام.
استاد شهید مرتضی مطهری:
اما بينش ماوراءِ علمىِ مذهب
زاده ی خودآگاهىِ عميق انسانِ بيدارشده ی امروز است؛
كه شكستهاىِ
📌 ليبراليسم بىبندوبار بورژوازى غربى را
📌 و قيدوبند قالبريزى ماركسيسم را
📌 و ناتوانى ساینتیسم در جانشينى ايدئولوژى را
📌 و تزلزل وحشتناك عقل در پاسدارى و توجيه اخلاق را
📌 و پوچى اكونوميسم در حل همه دشواريها و پاسخ به همه نيازهاى انسان را
📌 و ... را
پشت سر نهاده تا "انسانِ شىء شده"، در ماترياليسم
و "حيوان اقتصادى شده" در بورژوازى غربى،
💠 به خويشتن فطرى خود به عنوان "انسان خدايى" بازگردد
و با تكيه بر آن لطيفه ی نهايى، كه
💠 نوعيتِ آدمى را ممتاز مىسازد
💠 و ارزش مىآفريند
💠 و براى رهايى از حصارهاى طبيعتِ اشياء، بي تابى مىكند
💠 و براى ديدن جهان و فهمِ زندگى، نگاهى ديگر مىبخشد
خود را از سقف كوتاه عالمى كه علم بر فراز انديشه و پرواز آدمى بسته است، فرا بَرد.
💠 @h_abasifar
🔴 خیزش حوزویان در برابر محاربه با خدا
▫️رهبر معظم انقلاب اسلامی:
باید با بانک ها برخورد شود. غلط میکنند که بنگاهداری میکنند
▫️#تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از طرح بانکداری مجلس
🕑 یکشنبه ۱۱ صبح ۱۳ شهریور
🕌 شهر مقدس قم مدرسه مبارکه فیضیه
#تجمع_حوزویان
#مدرسه_فیضیه
#اصلاح_طرح_بانکداری
#مجلس_شورای_اسلامی
نشرحداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابرانتقاد وارد بر طرح بانکداری مجلس
🖋 سید محمدرضا رضی
بخش اول:
🔶 متاسفانه طرح بانکداری مجلس در میان بیخبری و بیحساسیتی حوزویان و دانشگاهیان تصویب شد.
🔶 این قانون ۲۰ تا ۳۰ سال دیگر ما را در همین مشکلات و وضعیت کنونی نگه خواهد داشت.
🔶 این قانون ۲۰ تا ۳۰ سال دیگر فرصت تغییر و تحول بانکها به نفع مردم را از ما خواهد گرفت.
🔶 ما در گام دوم تمدن سازی خودمان نیازمند ایجاد یک تشکیلات جدید پولی مالی برآمده از خود انقلاب که غیر از بانک باشد هستیم نه وصله پینه کردن نظام بانکی فشل موجود.
@seyedrazy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابرانتقاد وارد بر طرح بانکداری مجلس
🖋 سید محمدرضا رضی
بخش دوم:
🔶 در حد اصلاح وضع موجود، باز هم این طرح مشکلاتی بسیار جدی دارد.
🔶 نداشتن راهکاری برای نقص عدالت اقتصادی و اجتماعی توسط بانکها
🔶 این قانون به بانکهای خصوصی اجازه جولان میدهد...
🔶 تا کی باید مردم چوب بانکهای خصوصی را بخورند؟؟
🔶 ما از هم لباسهای لیبرال و غربزده خودمان که بدو بگردان تصویب این طرح هستند، گله داریم نه دیگران...
@seyedrazy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حجتالسلام موسی مزینانیان کارشناس اقتصاد اسلامی:
🔺تجمع فردا در حمایت از رهبری و مراجع عظام است.
🔸باید بنگاهداری بانکها در قانون ممنوع شود.
🔸پژوهشگران اقتصادی حوزه خطوط قرمز خود را به مجلس اعلام کردند؛ اما خطوط قرمز اقتصاد اسلامی با استدلالهایی سست در طرح مجلس نظر گرفته نشد.
🔸خلق پول دست کردن در جیب مردم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حجتالاسلام حسن ابراهیمپور کارشناس و پژوهشگر اقتصاد اسلامی:
🔺تجمع فردا فریاد قانونی است.
🔸جایی نیست که مردم از بانکها ناله و فریاد نکنند.
🔸دندان لق خلق پول و حیله ربوی باید از طرح بانکداری مجلس کنده شود.
🔸طرح بانکداری فعلی مشابه طرحهای قبلی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢استاد حسین عباسیفر کارشناس مسائل اقتصادی(دانشآموخته دانشگاه امام صادق علیه السلام):
🔺تجمع یکشنبه یک تجمع علمی، معرفتی است.
🔸مردم توقع دارند بعد گذشت چهار دهه از نقلاب یک سیستم بدون فساد و ربا داشته باشند.
🔸ذات بانک برای نهاد اسلامی طراحی نشده است.
🔸مردم میبینند ثروت بهوسیله اغنیاء بهواسطه بانک در گردش است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حجتالاسلام نبوی کارشناس اقتصاد اسلامی و مقاومتی:
🔺تجمع فردا رسالتش رساندن کلام صحیح حوزویان در اقتصاد است.
🔸خلق پول بانکهای غیردولتی باید ممنوع شود.
🔸خلق پول بانک مرکزی باید ناظر به تولید باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢حجتالاسلام رضی کارشناس اقتصاد اسلامی:
🔺حضور در تجمع فردا ادای تکلیف است.
🔸طرح بانکداری کنونی مشکلات فعلی بانکها را برای سی سال تثبیت میکند.
🔸نزدیک به ده سال است که اساتید حوزه و دانشگاه در حال مبارزه با این طرح پر اشکال هستند.
🔸شورای فقهی طرح بانکداری یک شورای ضعیف و دکوری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 امروز ، ۸ صفر ؛ مصادف با سالروز درگذشت جناب سلمان فارسی صحابی پیامبر (ص)
🔸 سلمان فارسی، صحابی مشهور پیامبر (ص) و از یاران امام علی (ع) بود. وی از یاران بزرگ و مورد علاقه پیامبر (ص) بوده؛ تا آنجا که حضرت محمد (ص)، در وصف او گفته است: سلمان از ماست.
🔹 او در غزوههای پیامبر (ص) حضور داشت و ماجرای پیشنهاد وی برای کندن خندق در نبرد احزاب که به شکست مشرکان انجامید، مشهور است.
🔸 سلمان پس از رحلت پیامبر (ص)، در شمار یاران علی بن ابیطالب (ع) قرار گرفت. با ماجرای سقیفه مخالف بود، اما با اجازه امیرالمؤمنین (ع)، با صاحبان سقیفه همکاری کرد. در زمان حکومت خلیفه دوم، حاکم مدائن شد. با این حال زنبیل میبافت و با دسترنج خودش روزی میگذراند.
🔹 سلمان فارسی، در سال ۳۶ قمری در شهر مدائن درگذشت. مدفن وی در مدائن به بقعه سلمان پاک مشهور است.
#آموزش_دفترمطالعات_راهبردی_نمایندگی_ولی_فقیه_دربنیادشهید
لینک کانال در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/ERe3SpvUdNT2Jne8zk2U0R
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
41.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️تبیین تفصیلی حجت الاسلام معصومی نیا
⛔️اصلاحات این طرح کاملا روبنایی است و مشکلات اصلی نظام بانکی را در نظر نگرفتند.
نظام بانکداری فعلی ربوی است.
خلق پول بانک های خصوصی از عوامل اصلی فساد و ضد عدالت است.
🚫رهبری درباره بنگاه داری بانک ها فرمودند:"بانک ها غلط کرده اند و باید جلوی آنها گرفته شود" در حالی که در این طرح دیده نشده است.
⁉️قبل از این طرح به معاملات ربوی، بنگاه داری و خلق پول خصوصی می گفتیم تخلفات بانکی اما با این قانون تبدیل به اعمال قانونی می گردد.
با این طرح عملا شورای فقهی بانک مرکزی از کارکرد افتاده است.
⭕️این طرح، طرح همه مجلس نیست و طرح یکی دو نفر از نمایندگان روحانی مجلس است که این سهل انگاری ها از آنان پذیرفته نیست!
‼️اکثریت فقها و اساتید اقتصاد اسلامی حوزه علمیه پس از ساعت ها جلسه کارشناسی مخالفت خود را با این طرح اعلام نموده اند.
حوزه باید به عنوان مدافع شرع ورود کند.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
🔴اعتراض جمعی از حوزویان به طرح بانکداری اسلامی مجلس
💢به گزارش خبرگزاری حوزه، جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نسبت به تصویب طرح بانکداری اسلامی مجلس شورای اسلامی در مدرسه فیضیه تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند.
🔹طلاب و فضلای حوزه علمیه قم طرح بانکداری اسلامی را دارای اشکالات متعددی دانستند که همچنان مشکلات گذشته بانکداری را رفع نکرده است.
🔹موضوعاتی که طلاب به آن اعتراض داشتند، شامل مواردی از قبیل اینکه «منابع پولی و مالی و تسهیلات همچنان در اختیار مردم و تولید قرار نمیگیرد»، «استفاده کنندگان از منابع بانکی همچنان درصد کوچکی از سرمایه داران هستند»، «خلق پول و نقش بانکهای خصوصی و خصولتی در ایجاد تورم هم چنان حل نشده است» بود.
🔹حجت الاسلام کمیل قنبرزاده، عضو شورای بانکداری مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم در این تجمع گفت: با وجود اینکه در طرحی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بحثهای نظارتی به صورت جدی پیش بینی شده است اما در این طرح همچنان موضوعات مهمی مانند خلق پول بانکها و ایجاد تورم، حیلههای ربوی، بنگاه داری و صوری سازی معاملات و ادامه روند اعطای تسهیلات بی ضابطه به اشخاص پرنفوذ همچنان حل نشده است.
📕متن کامل خبر:
https://hawzahnews.com/xbSm3
@emh_ismc_ir
•┈┈••••✾◾️◾️◾️✾•••┈┈•
🎋جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی🔰
عضویت در گروه👇
https://eitaa.com/joinchat/90636304C6a5afed72d
عضویت در کانال👇
🌐 @eghtesad_mardomi
My recording 11.m4a
9.34M
🎙صوت سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا رضی (پژوهشگر حوزوی و دکترای اقتصاد)
⚜تجمع اساتید و فضلای حوزه علمیه قم در اعلام برائت از "طرح بانکداری مجلس"
⚠️مهم ترین انتقاد به این قانون مجلس، این است که فرصت طلایی تحول در گام دوم انفلاب را از ما میگیرد و شرایط جولان و تاخت و تاز بانک های خصوصی را بر بدن های مردم ما، به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال دیگر، با این نعل های تازه اش، ادامه خواهد داد.
⛔️قانونی که در مجلس در حال تصویب هست، محصول تنگاتنگ جامعه لیبرال دانشگاهی ایران، بچه های شیکاگو و متاسفانه برخی از هم لباس های ماست!
⚠️در این میدان از لیبرال ها گله ای نیست! اما از بعضی از دوستان روحانی ای که امروز سردمدار این قانون هستند، توقع داریم، گله داریم.
〽️چون بحث مصالح مسلمین هست، اجازه بدهید بی تعارف عرض بکنم! اینجا کسانی که دارند کوتاهی می کنند، نمی توانند جواب خداوند را بدهند. با اجازه شما نام ببرم از حجت الاسلام بحرینی، نماینده محترم مجلس که علمدار تصویب این قانون به مدت ۸ و ۹ سال در کشور با تمام توان ایشان هستند! با همکاری نزدیک جامعه لیبرال دانشگاهی کشور!
‼️سرور عزیز! امروز کسانی برای شما کف می زنند که من چند تایشان را نام میبرم؛ سند ننگین مربوط به طرح ایران ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد، بچه های شیکاگو، مکتب مقداری پول متعلق به میلتون فریدمن، جامعه لیبرال ها، بدنه بانکی کشور، و در مقابل چه کسانی نگران هستند؟! اساتید معظم اقتصاد اسلامی در حوزه علمیه که به مراتب اقتصاد را هم و نه فقط فقه را، از لیبرال ها، بهتر و دقیق تر می فهمند.
⛔️امروز تکلیف جامعه حوزوی ماست که فریاد بزند!
@jebhetse
mahsaamini.mp3
15.1M
📢 بشنوید
🔶🔹 پیشنهاد ویژه❗️
تحلیلها و توضیحات بسیار دقیق، به هنگام و کاربردی استاد عباسی ولدی در مورد ماجرای مرحوم مهسا امینی و حواشی آن:
1⃣ اصول دشمنشناسی
2⃣ علائم حملهی تمام عیار دشمن
3⃣ هنگام حملهی رسانهای و شناختی دشمن چه کنیم؟
4⃣ چرا ایران محور حملات دشمن است؟
5⃣ ایران چگونه نظم جهان را بههم زده و نسخهی مقاومت را ارائه کرده؟
6⃣ در ماجرای اخیر، ما باید چه کنیم؟
🔴 در گروهها و کانالها و سایر پیامرسانها منتشر کنید.
#نشر_حدأکثری
#اربعین
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
🔹یادداشت تحلیلی
🔺هرچه میگذرد ماجرای مشکوک و نامشخص مرگ مهسا امینی به نداآقاسلطان شبیهتر میشود. بدون مشخص بودن اصل ماجرا، انبوهی از موضع هیجانی دفعتا گرفته میشود، از احزاب سیاسی تا سلبریتیها، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل، مقامات غربی، کوموله، مریم رجوی، بارزانی و...به نافرمانی مدنی میکشد و...
🔺مسئله برهم زنندگان نظم عمومی و جریان اصلی پشت فاجعه ملی سازی از مرگ مشکوک او نه دادخواهی مرگ اوست نه اصلاح رفتار پلیس! مسئله جابجا کردن مسائل اصلی و فرعی کشور، ایجاد بحران و مشروعیتسازی برای فشار بیشتر بر کشور و تحریم مضاعف و...است که دولت بایدن هم با یا بی توافق به دنبال ان است.
🔺اعتراض به مرگ او بهانه است، مقابله با حکم خدا، زندگی مردم و کشور ونظام نشانه. حالا این وسط کنار ضد انقلاب، از اصلاحطلبانی که بدنه مردمیشان را از دست دادهاند و دنبال استفاده سیاسی هستند تاحتی بعضی دلبستگان انقلاب که میخواهند از داعیه روشنفکرنمایی جانمانند شدهاند آتش بیار معرکه!
🔺بعضی هم با استفاده از اسم عدالتخواهی در این میدان در حال بازی در زمین بوقهای لیبرالسرمایهداری هستند و به سبک سلبریتیها مواضع فالور جذب کن میگیرند. عدالتخواهی ربطی به ليبراليسم و شل کردن احکام خدا و پیگیری خواست لیبرال سرمایهداری ندارد، خود اینها ضدعدالت است.
🔺آنهم وقتی در ترکیبی ناموزون کنار تجدیدنظرکنندگان در اصول انقلاب، چپ غیرمذهبی، فمینیسم، مخالف اسلام سیاسی و بالاتر همصدا و درپازل لیبرالسرمایهداری باشد.
🔺امام در جواب پیام محمدرضا حکیمی در مخالفت با اولویت اجرای حکم حجاب، پاسخ داده بود بعضی خلقی فکر میکنند ولی من خالقی فکر میکنم.
🔺استدلال فقهی درضرورت سیاستگذاری فرهنگی حکومت و استفاده ازقدرت برای ضمانت تحقق آن تمام و کامل است وجز معدودی فقهای عمدتا یکطرف دعواهای سیاسی، اکثریت مطلق فقها به آن حکم کردهاند و حاکمیت اگر مقابل غوغاها عقب برود حتما به بدتر از شمال تهران زمان شاه برمیگردیم.
🔺این بهمعنای نبود بیانضباطی یا اشکال در فرایند انجام این وظیفه و امکان اصلاح آن نیست. نباید درانجام آنهم تبعیض باشد حتما مقابله با فسق طبقات بالا و سلبریتیها و بالاتر برخورد با ترف، رفاهزدگی و شادخواری آنان مقدم به برخورد با اشکالات توده است، اما نبود آن بهانه ترک این بخش نیست.
.
🔺مشکل حجاب در کشور دوگانه کار فرهنگی یا گشت ارشاد نیست. اعمال قدرت باید بهینه شود اما در کنار آن باید کار فرهنگی و پرداختن به ریشه های بدحجابی از مد و لباس تا روابط اجتماعی و... و بالاتر از همه نابرابری و ترف و رفاهزدگی لازم است...
✍محمد صادق شهبازی
#مهسا_امینی
#ندا_آقاسلطان
🌐 بـزرگترین کانال مطالبـهی حجاب
💠کانال یازهــرا | رسانهی حجـاب
https://eitaa.com/joinchat/1303511048C5d8930b351
آنسوتر | سید محمدرضا رضی
تحلیل سید محمد رضا رضی از درگذشت مهسا امینی و حاشیهها
قسمت اول
@seyedrazy