فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد قیصرامینپور چه قشنگ
از معنا و مفهوم انتظارمیگن:
«ايـــــن روزهــــــا كــــه مى گـــــذرد
هر روز در انتظار آمدنت هستم؛
امـا با مـن بـگو كــه آيـا مـــن نــيــز
در روزگـار آمـدنت هـستم💜؟!»
[ #اللهم_أرنی_الطلعة_الرشیده ]
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
استاد قیصرامینپور چه قشنگ از معنا و مفهوم انتظارمیگن: «ايـــــن روزهــــــا كــــه مى گـــــذرد هر
بیناینآشفتگیهابیشترحسمیکنم
جای خالیکسیرادرجهاناینروزها..!
#امام_زمان
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟
«اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ»؛
بدانید که خدا زمین را پس از مرگ آن زنده می سازد. به راستی نشانه های - قدرت - خدا را برای شما بیان کردیم؛ باشد که عقل خود را بکار بندید.
امام باقر (علیه السلام) میفرماید: مهدی ما قیام میکند.
به وسیله گسترش عدالت در سراسر گیتی، جهان را زنده می کند، پس از آنکه در زیر کابوس ظلم و ستم مرده باشد.
حضرت موسی بن جعفر( علیه السلام) نیز در تفسیر این آیه فرمود: خداوند زمین را به وسیله «عدل و داد» زنده می کند، نه
بارش باران.
«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّمَاواتِ وَالْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهَا وَ إِلَيْهِ يُرْجَعُونَ»؛
هر که در آسمانها و زمین است خواه و ناخواه، تسلیم او شده، به او تسلیم می شوند.
امام صادق (علیه السلام) در تفسیر این آیه فرمود: هنگامی که قائم (عليه السلام) قیام کند، نقطه ای در روی زمین نمیماند جز اینکه به یکتایی خدا و رسالت حضرت پیامبر (صلی الله علیه و آله) گواهی می دهند.
ابن بکیر می گوید: از امام صادق( علیه السلام) در مورد آیه «له أَسْلَمَ» پرسیدم، فرمود: در حق قائم (علیه السلام ) نازل شده است، هنگامی که ظاهر شود، اسلام را بر یهود،نصاری،صابئین،ملحدین ،مرتدین و کافرین شرق و غرب عرضه می کند... تا در شرق و غرب جهان، احدی جز موحد باقی نباشد.
«وَعَدَ اللهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ لَيَسْتَخْلَفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ منْ قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دينَهُمُ الَّذِي ارتضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفهمْ أَمْناً»؛
خداوند آن کسانی از شما را که ایمان آورده و عمل شایسته انجام داده اند و عده داده است که در روی زمین خلافت عطا ،نماید چنانکه پیشینیان را خلافت .بخشید و آنان را از دینی که برای آنها پسندیده، متمکن سازد. و آنها را
پس از خوف و وحشت به امنیت برگرداند.
امام زین العابدین (علیه السلام) آیه شریفه را تلاوت کرده، فرمودند:
به خدا سوگند مقصود از آنها شیعیان، ما اهل بیت است. خداوند آنها را به دست مردی از ما که «مهدی» این امت است،
جانشین قرار می دهد، متمکن می سازد و به امنیت می رساند.
نظیر این روایت از امام باقر و امام صادق (علیهما السلام) نیز نقل شده است.
«بقيَّة الله خَيْرٌ لَكُمْ، إِنْ كُنتُمْ مُؤْمِنِينَ»؛
آنچه از خدا در میان شماباقی مانده است، برای شما بهتر است؛ اگر مؤمن باشید.
مطابق روایات فراوانی، هنگامی که حضرت بقيت الله (ارواحنا فداه) ظهور می کند پشت خود را به دیوار کعبه تکیه داده، نخستین چیزی که به زبان می آورد، این آیه شریفه است، آنگاه همه آنها که در آنجا گرد آمده اند با عنوان «السلامُ عَلَيْكَ يا بقيةَ الله» به پیشگاه آن حضرت عرض ادب می کنند.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
Entekhab-Salehan-www.Ziaossalehin.ir-jelde08.pdf
262.6K
📚مجموعه کتابهای انتخاب صالحان
📜جلد هشتم: الزامات داوطلبی
📖برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله درباره اهمیت انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی
#انتخابات
#حضور_حداکثری
#انتخاب_اصلح
@sh_hosein
تکتک دانههای برف در ساخته شدن من شریک بودن.
چرا فکر میکنی رأی تو در ساخته شدن کشورت تاثیری نداره؟؟؟
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی تَوَلَّ مِنْ اَمْری ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَعُدْ عَلَیَّ بِفَضْلِكَ عَلى مُذْنِب قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ؛
خداوندا، آنگونه كه تو شایستهاى كارهاى مرا به عهده بگیر و فضل خود، رابرگنهكارى كه نادانىاش او را در خود فرو برده است، جارى ساز.
خداوندا، مقتضاى یك عمر گناه و معصیت آن است كه مرا عقوبت كنى، چرا كه جواب گناه تكریم و پاداش نیست. پس شایستگى براى پاداش ندارم بلكه باید تنبیه شوم، ولى تو شایسته احسان، كرم و گذشت هستى. اگر بیامرزى هیچكس به تو اعتراض نمىكند، پس به گونهاى كارهاى من را سامان بده كه سزاوار آن هستى.
تو به مقتضاى كرم و آمرزش خود با من برخورد كن نه به مقتضاى گناهان من.
در اینجا حالت انبساط خاطر، انس و امید به انسان دست مىدهد، چرا كه حالات ما متفاوت است. گاهى اقتضا مىكند كه به اسماى جلال توجه كنیم و گاهى به اسماى جمال، مثلا كسى كه گرفتار دشمنى ظالم شده به قهاریّت و جباریّت الهى توجه مىكند و نمىگوید اى خداى مهربان و بخشنده، بلكه مىگوید اى خداى قهّار و منتقم از این دشمن انتقام بگیر. وقتى از او رحمت و بخشش طلب مىكند او را با اسامى غفور و رحیم یاد مىكند.
بیشتر از نصف مناجات شعبانیه درخواست پاك شدن از آلودگىها و بقیه آن نام بردن از كمالات و صفات عالى الهى است كه به امید افاضه بركت و رحمت خوانده مىشود. پس بخش اوّل زمینهساز است چون بیشترین كلمهاى كه در آن بخش به كار رفته عفو و مشتقات آن است.
انسان آرزو دارد به مقامات و كمالات و لذات و خوشىهابرسد. اگر براى انسان شرایطى را در نظر بگیریم كه بر خلاف این جهان محدود، داراى مبدأ و سرچشمهاى نامحدود باشد، مثلا هر چه كه ببخشد چیزى از او كاسته نشود و هر كارى كه بخواهد انجام دهد هیچ مشكلى براى او پیش نیاید در چنین شرایطى اظهار حاجتهاى كوچك و حقیر، زیبنده نخواهد بود.
اینک توجه كنید به دریاى بىكران لطف الهى كه: لا تَزیدُهُ كَثْرَةُ الْعَطاءِ اِلاّ جُوداً وَ كَرَما. در این جا لازم نیست كه امیدهایتان را محدود كنید، چرا كه از دریاى رحمت او هیچ كم نمىشود.
در این فراز از دعا، مطلب جدیدى به نظر مىرسد و آن اینكه، خدایا نسبت به كسانى كه گنهكارند تفضّل مىكنى آنها در اثر جهل و نادانى مرتكب گناه شده و به بىراهه مىروند. آن فضلى را كه نسبت به گنهكاران جاهل روا مىدارى، متوجّه من نیز بفرماى.
بىتردید، همه گناهان برخاسته از جهل است، ولى نه جهل نسبت به اصل گناه، بلكه نسبت به نتایج و تبعات گناه؛ زیرا اغلب گناهانى كه مرتكب مىشویم از روى جهل به نتایج گناه است، اگر كسى توجّه داشته باشد كه این گناه او را از چه سعادتهایى محروم مىكند و اگر راه بندگى را بپیماید چه سعادتهایى نصیب او مىگردد، مرتكب گناه نمىشود.پس گنهكار در جهل فرو رفته و نمىداند عواقب و مراحل بعدى گناه چیست نمىداند گناه موجب كفر و انكار است تا جایى كه حتى اگر او را تا پاى چوبه دار ببرند حتى حاضر نیست یك بار طلب آمرزش كند. شاید روزگارى اهل نماز، عبادت و شب زندهدارى هم بوده است، ولى گناه او را به این روز انداخته است. بارى، چنین كسى بخشیده نمىشود، چون بخشش او خلاف حكمت و ابطال فلسفه خلقت است كه مىفرماید:
الَّذِی خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَیاةَ لِیَبْلُوَكُمْ أَیُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلا.
بنابراین اگر خداوند این افراد را كه حاضر نیستند به هیچ وجه عذرخواهى كنند مورد بخشش قرار دهد، چنین كسانى را با كسى كه از روى غفلت مرتكب گناهى شده است با یك چشم نگریسته و این خلاف حكمت الهى است. جهلى كه موجب گناه شده و اكنون گنهكار به خود آمده و به عذرخواهى پرداخته است قابل بخشش مىباشد و این امید در او به وجود آمده كه طلب بخشش مىكند.
در این فراز، علاوه بر اقرار به گناه و درخواست رحمت كه در فرازهاى قبل هم به آنها اشاره شده بود به عنصر جهل نیز تكیه مىشود و مىگوید: گرچه من گنهكارم و مستحق عقوبت ولى چون از روى جهل و نادانى بوده، تفضّل خود را شامل حال من بنماى.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
عزیز دلم! مرا ببخش که اینگونه دلتنگ به تو میاندیشم...
.
حسینِ من!
قبول از من تا حرکتی نباشد،
برکتی در کار نیست
بگذار توقع بیجا داشته باشم.
خدا کند که نفهمد نگاری
از بهانههای عشقبازی
هدف تویی و بهانه بسیار است.
@sh_hosein
من ...
هروقتحالمگرفتهبود،هرجاکمآوردهبودم
ازهرکسیکهبریدهبودماومدمسراغِتو
روکهبرنگردوندی؛هیچ ...
آغوشبازکردی و پناهم دادی
بیخیالِآدمامنازتدست نمیکشم ...
#دلتنگی
#اربابم_حسین
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟ (ویژگیهای مهدی موعود)
۱_امتداد سلسله پیامبران
رهبر معظم انقلاب: وجود مقدس حضرت بقیه الله (ارواحنافداه) استمرار حرکت نبوت ها و دعوت های الهی است، از اول تاریخ تا امروز؛ یعنی همان طور که در دعای ندبه می خوانید از «فَبَعض أسكنتَهُ جنَّتَك» - که حضرت آدم است - تا «الى أن إنتهى الأمر» - كه رسیدن به خاتم الانبیاء (صلى الله عليه واله) هست - و بعد مسئله وصایت و اهل بیت آن بزرگوار، تا می رسد به امام زمان؛ همه، یک سلسله متصل و مرتبط به هم در تاریخ بشر است.
این، بدین معناست که آن حرکت عظیم نبوت ها، آن دعوت الهی به وسیله پیامبران، در هیچ نقطه یی متوقف نشده است.
بشر به پیامبر و به دعوت الهی و به داعیان الهی احتیاج داشته است و این احتیاج تا امروز باقی است و هر چه زمان گذشته، بشر به تعالیم انبیا نزدیک تر شده است. امروز جامعه بشری با پیشرفت فکر و مدنیت و معرفت، بسیاری از تعالیم انبیا را - که ده ها قرن پیش از این، برای بشر قابل درک نبود - درک کرده است. همین مسأله عدالت، مسأله آزادی، مسأله کرامت انسان – این حرفهایی که امروز در دنیا رایج است - حرفهای انبیاست. آن روز عامه مردم و افکار عمومی مردم این مفاهیم را درک نمی کردند. پی در پی آمدن پیغمبران و انتشار دعوت پیغمبران، این افکار را در ذهن مردم، در فطرت، مردم در دل، مردم نسل به نسل نهادینه کرده است.
آن داعیان الهی، امروز سلسله شان قطع نشده است و وجود مقدس بقیه الله الاعظم (ارواحنافداه) ادامه سلسلة داعیان الهی است که در زیارت آل یاسین می خوانید: «السّلامُ عَلَیک یا داعی الله و ربانی آیاته»؛ یعنی شما امروز همان دعوت ابراهیم، همان دعوت موسی، همان دعوت عیسی، همان دعوت همه پیغمبران و مصلحان الهی و دعوت پیامبر خاتم را در وجود حضرت بقیة الله مجسم می بینید. این بزرگوار، وارث همۀ آنهاست و دعوت ودر انتظار «ولی اعظم»پرچم همۀ آنها را در دست دارد و دنیا را به همان معارفی که انبیا در طول زمان آورده اند و به بشر عرضه کرده اند، فرا میخواند؛ این نکته مهمی است.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟ (ویژگیهای مهدی موعود)
۲_ خورشید فروزان تاریخ
مقام معظم رهبری: سلسلهٔ انبیا، پاکترین و مقدسترین و نورانیترین انسانهای تمام تاریخ بوده اند.
در میان انسانهای پاک و انسانهای والا که دارای روح عرشی و خدایی هستند، وجود مقدس خاتم الانبيا محمد مصطفی (صلی الله علیه وآله وسلّم) سرآمد همه و خاندان پاک و اهل بیت مطهر او - که قرآن، ناطق به این طهارت و پاکیزگی و آراستگی است - در شمار برترین و بالاترین انسانهای پاک و مطهر و نورانی در همه ی تاریخند. زنی مثل فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در همه ی تاریخ، کیست؟! انسانی مثل علی مرتضی در سرتاسر تاریخ بشریت. کجا نشان داده می شود؟
سلسلهٔ اهل بیت نبی اکرم در طول تاریخ، خورشیدهای فروزانی بوده اند که در معنا توانسته اند بشریت روی زمین را با عالم غیب و با عرش الهی، متصل کنند:
«السبب المتصل بين الارض والسماء».
خاندان پیغمبر، معدن علم، معدن اخلاق نیکو، معدن ایثار و فداکاری، معدن صدق و صفا و راستی منبع همۀ نیکیها و زیباییها و درخشندگیهای وجود آدمی در هر عصر و عهدی بوده اند؛ هر یک چنین خورشید فروزانی بوده اند.
یکی از آن خورشیدهای فروزان، به فضل و کمک پروردگار و به اراده الهی، امروز در زمان ما به عنوان بقیه الله فی ارضه، به عنوان حجه الله على عباده، به عنوان صاحب زمان و ولی مطلق الهی در روی زمین وجود دارد. برکات وجود او و انوار ساطعه از وجود او امروز هم به بشر می رسد. امروز هم انسانیت با همه ضعف ها،گمراهی ها و گرفتاری هایش از انوار تابناک این خورشید معنوی و الهی که بازمانده اهل بیت است، استفاده می کند.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
935.2K
🎙پیامی از پدر شهید مدافع حرم سعید سامانلو به همه مردم عزیز ایران
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
Entekhab-Salehan-www.Ziaossalehin.ir-jelde09.pdf
253.5K
📚مجموعه کتابهای انتخاب صالحان
📜جلد نهم: ویژگیهای نماینده صالح
📖برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری حفظه الله درباره اهمیت انتخابات، انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی
#انتخابات
#حضور_حداکثری
#انتخاب_اصلح
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی قَدْ سَتَرْتَ عَلَیَّ ذُنُوباً فِی الدُّنْیا وَ اَنَا اَحْوَجُ اِلى سَتْرِها عَلَیَّ مِنْكَ فِی الاُْخْرى اِذْ لَمْ تُظْهِرْها لاَِحَد مِنْ عِبادِكَ الصّالِحینَ؛
خداوندا، تو در دنیا گناهانى را كه مرتكب شده بودم پوشانیدى، در حالى كه من در آخرت نیاز بیشترى به پوشانیدن آنها دارم. چراكه تو در دنیا براى هیچ یك از بندگان صالحت گناهان مرا آشكار نساختى.
خداوندا، من اقرار به گناه كردم و تو آن كریمى هستى كه در تمام عمر آنها را پوشانیدى و مرا رسوا نساختى، ولى نیاز من به این ستاریّت در آخرت بیشتر است، چرا كه در دنیا اگر رسوا مىشدم عذاب آخرت از من برداشته مىشد، حال كه حاضر نشدى آبروى من را پیش خلق بریزى و مرا در حضور كسانى امثال خودم رسوا كنى، این ستاریّت خود را در آخرت نیز تداوم ببخش، چرا كه نیاز من به این پردهپوشى در آخرت خیلى بیشتر از پردهپوشى در دنیاست.
این فراز از دعا نیز در طلب رحمت است و در آن از استدلال و برهان و جدل خبرى نیست كه بگوید به این دلیل در دنیا گناهانت را پوشاندم تا حیا كنى ولى سوء استفاده كردى، اكنون باید تو را كیفر بدهم.
در اینجا علاوه بر نكات یادشده در فرازهاى قبلى، نكته جدیدى هم اضافه مىشود و آن عبارت است از اینكه، خدایا، در دنیا براى هیچ یك از بندگان شایستهات راز مرا فاش نكردى، و در آخرت اگر رسوایم كنى آبروى من پیش بندگان صالح تو مىریزد. اگر انساندر دنیا گناهى مىكند و رفقاى او مىفهمند و او هم پروایى ندارد، چون آنها همپالگىهاى او هستند، ولى از این كه افراد خوب كه اهل این كارها نیستند بفهمند هراس دارد و خداوند لطف مىكند و در دنیا آبروى او را نزد خوبان نمىریزد تا او را توبیخ نكنند ولى در آخرت خوب و بد همه معلوم مىشود. آنجا بهشتیان، جهنمیان را مىبینند و هیچكس مخفیانه به بهشت یا جهنم نمىرود. وَبَرَزُوا للهِِ جَمِیعا.
اگر خداوند در آخرت عیوب او را نپوشاند همه مىفهمند كه انسان بدى بوده است. انسان گاهى نمىخواهد حتى یك بچّه هم از اعمال زشت او آگاه شود، ولى در قیامت كه همه خلائق از اوّل تا پایان خلقت در صحراى محشر حاضرند، رسوایى آن روز هزاران بار بدتر از رسوایى دنیاست. پس نیاز او به ستاریّت خداوند بیشتر از دنیاست.
خداوند تا جایى كه خلاف حكمت نباشد از افاضه رحمت خوددارى نمىكند و به همین خاطر كسانى كه به واسطه شدت گناهان در برزخ و در قیامت معذّب مىشوند در پایان كار آنها را مشمول شفاعت مىنماید. حضرت رسول(صلى الله علیه وآله) مىفرمایند: «اِدَّخَرْتُ شَفاعَتی لاَِهْلِ الْكَبائِرِ مِنْ اُمَّتی».شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله) براى كسانى است كه در مراحل گوناگون پاك نشدهاند. گاهى مَثل گرفتارىها مثل آتشى است كه فلزى را در آن مىاندازند تا خالص شود. در دنیا افرادى كه گناهكارند مبتلا به بلاهایى مىشوند تا روح آنها پاك شود و راحت از دنیا بروند و اگر پاك نشدند با سكرات موت آنها را پاك مىكنند تا در عالم برزخ مشكل نداشته باشند و اگر پاك نشدند با فشار قبر وگرنه با گرفتارىهاى برزخ و در پایان با سختىهاى محشر و دست آخر با شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله)و اهلبیت(علیهم السلام) پاك شده و وارد حوض كوثر مىگردند. زیرا بهشت جاى ناپاكان نیست و در هر صورت انسان باید پاك شود تا به بهشت برود.
بیشترین امید ما همان شفاعت است. طبق روایاتْ مقام شفاعت در آخرت است. در روایات آمده كه شفاعت پیامبر(صلى الله علیه وآله) و ائمه(علیهم السلام) متعلق به آخرت است و قولى براى شفاعت در برزخ ندادهاند. كسانى هستند كه با اعمالى چون زیارت حضرت رضا(علیه السلام) و سیدالشهدا(علیه السلام) و سایر ائمه اطهار(علیهم السلام)موجب شدهاند آن بزرگواران به دیدن آنها بیایند و از دردهاى آنها بكاهند و چه بسا عذاب به كلى مرتفع شود. در عین حال اگر چیزى باقى بماند و در عالم برزخ با آن همه گستردگى زمان پاك نشدند و روز قیامت نیز با حوادث هولناك خود نتوانست آنها را بشوید، سرانجام محمّد و آل محمّد(علیهم السلام) به شفاعت بر خواهند خاست و مؤمنان را نجات خواهند داد.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
💠امام زمان کیست؟ (ویژگیهای مهدی موعود)
۳_مظهر صفات و اسماء الهی
مقام معظم رهبری: دربارۀ برکات این میلاد معظم و حقایقی که در باب وجود اقدس ولی عصر (ارواحنالتراب مقدمه الفداء) هست، من قادر نیستم سخن تازه یی بگویم. درک مراتب معنوی و حقایق الهی در باب این قطب اعظم عالم امکان و خلیفۀ خدا و مظهر صفات و اسمای الهی، در حد زبان و بیان و قلب و فهمی همچون من قاصر نیست. خود آنها اهل بيت (عليهم السلام) باید درباره امام زمان سخن بگویند؛ همچنان که خود آنها باید درباره علی بن ابی طالب (علیه الصلاة والسلام) و بقیهٔ اولیا و اصفیای دین سخن بگویند.
ما همین قدر می دانیم که وجود مقدس امام زمان، مصداق وعده الهی است. همین قدر میدانیم که این بازمانده خاندان وحی و رسالت، علم سرافراز خدا در زمین است. «السلام عليك أيها العلم المنصوب و العلم المصبوب و الغوث و الرحمة الواسعة وعدا غير مكذوب».
او وعده الهی و مصداق لطف خدا بر انسانیت و بشریت است. او مستوره و نمونه ای از اولیا و اصفیا و انبیا و برجسته ترین بندگان خداست. او نمایشگر مبلغ فضل الهی بر بنی آدم است. اینها چیزهایی است که خود آنان بیان فرمودند. اگر ما بتوانیم در حد فهم قاصر و ناقص خودمان، رشحاتی از این گفته ها را درک کنیم و بفهمیم، خیلی بُرد کرده ایم.
۴_ سر «لیله القدر»
امام خمینی: اگر سر «لیله القدر» و سر «نزول ملائکه» در شبهای قدر-که الآن هم برای ولی الله اعظم حضرت صاحب (سلام الله علیه) این معنا امتداد دارد- سر اینها را ما بدانیم، همه مشکلات ما آسان می شود. تمام مشکلاتی که ما داریم برای این است که، ما محجوبیم از اینکه واقعیت را آن طور که هست و نظام هستی را به آن طوری که تنظیم شده است، مشاهده کنیم.
#بقیه_الله
#امام_زمان
#امام_زمان_کیست
@sh_hosein
#مقام_معظم_رهبری: ما باید به انتخابات از زاویه منافع ملی نگاه کنیم نه از زاویههای جناحی و گروهی.
۱۴۰۲/۱۲/۰۹
@sh_hosein
🌸 انسانِ الهی، هم خشمش سازنده است و هم مهرش
امام علی علیه السلام اصحابه خودش را با خشم به موقع می ساخت و تربیت می کرد. مثلاً در روایات داریم «نَظَرَ إِلَيْهِ شِبْهَ الْمُغْضِب»؛ امام به صحابی خودش با چشمی نگاه کرد که در آن خشم بود و شبیه غضب بود. اصلا می ساخت؛ چون خشم لله بود. به دوست هم لله خشم گرفتن، برای او سازنده است؛ یعنی ائمه ما در تربیت زیردستان خودشان دقیق بودند. حتی به خطورات آنها هم دقت می کردند. صعصعة بن صوحان، جد فرزدق، از خطبای بزرگ است. بیمار شده بود. حضرت علی علیه السلام به عیادتش رفت. وقتی بالای بالینش نشست، به او گفت: صعصعه، بر برادران خودت تفاخر نکنی که علی به عیادت من
آمده. امام خطورات را می خواند؛ یعنی من آمدم، اما نه برای اینکه تو بگویی به من بیشتر نظر داشت. درست درسش می دهد. این برخورد من مهر بود؛ اما تو ظرفش را داشته باش و غرور پیدا نکن.
🌱مربی و تربیت، آیت الله حائری شیرازی
@sh_hosein
📚مجموعه کتابهای انتخاب صالحان
📜جلد اول: واجب سیاسی
https://eitaa.com/sh_hosein/1800
📜جلد دوم: راه و اصول امام رحمةاللهعلیه
https://eitaa.com/sh_hosein/1812
📜جلد سوم: خوابهای بیتعبیر
https://eitaa.com/sh_hosein/1830
📜جلد چهارم: اصولگرای اصلاحطلب انقلابی
https://eitaa.com/sh_hosein/1841
📜جلد پنجم: مجری و ناظر
https://eitaa.com/sh_hosein/1852
📜جلد ششم: همه با هم
https://eitaa.com/sh_hosein/1863
📜جلد هفتم: تکلیف نخبگان
https://eitaa.com/sh_hosein/1881
📜جلد هشتم: الزامات داوطلبی
https://eitaa.com/sh_hosein/1892
📜جلد نهم: ویژگیهای نماینده صالح
https://eitaa.com/sh_hosein/1900
#انتخابات #انتخاب_مردم #مشارکت_حداکثری
@sh_hosein
📜شرح فرازهای مناجات شعبانیه
📖فراز: اِلهی جُودُكَ بَسَطَ اَمَلی وَ عَفْوُكَ اَفْضَلُ مِنْ عَمَلی؛ خداوندا، بخشش تو، امید من را زیاد و گسترده مىكند و عفو و گذشت تو بالاتر از عمل من است.
براى تبیین این فراز از مناجات و درك بهترِ آن، یك نكته را باید متذكر گردیم و آن اینكه:
توجّه ما به خداى متعال، معمولا در شرایط عادى به كمك مفاهیم ذهنى انجام مىگیرد، حتّى وقتى كه اسم خدا را به زبان مىآوریم، هر كسى معناى خاصّى از آن را در ذهن خود تداعى مىكند و معمولا معناى آفریدگار عالم تصور مىشود. همین كلمه آفریدگار كه یك مفهوم ذهنى است در هنگام دعا به تناسب حال یا حاجت و خواستهاى كه داریم داراى مفهوم خاصى مىگردد. كسى كه از خداوند روزى طلب مىكند از كلمه خدا؛ روزىدهنده و كسى كه گرفتارى دارد؛ رفعكننده گرفتارى و آن كسى كه مریض دارد؛ شفادهنده بیماران را در ذهن خود مىآورد.
البته گاهى ممكن است براى برخى افراد در حال دعا، مناجات و نماز با حضور قلب و خلوت در شبهای تار و در حال سجده با اشك جارى، حالاتى پیش بیاید كه توجه به هیچ مفهوم خاصّى نداشته باشد و نتواند بگوید كه در آن حالت از خدا چه معنایى را در نظر مىآورد و فقط حالت انسى كه براى او پیش آمده را درك كند.
این همان مرتبه ضعیف از درك شهودى است و براى افراد معمولى پیش مىآید و مراتب كامل آن مخصوص اولیاى الهى است.
غالب مردم از راه مفاهیم با خدا ارتباط برقرار مىكنند و مفاهیم همیشه یك بُعد و زاویه خاص را نشان مىدهند.
با گفتن رحمن و رحیم، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند به او ترحم مىكند.
و با گفتن خالق و رازق، باید كسى را در نظر بگیریم كه خداوند او را خلق كرده و رزق مىدهد.
تمامى اسما حسناى الهى در مقام فعل، نشانه كارى از كارهاى خدا یا بیانكننده كیفیت آن كار است.
اسما و صفات الهى كه عقل و ذهن ما را از یك زاویه ویژه به خدا توجه مىدهد به دو دسته تقسیم مىشوند:
✍اسماى جمال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر رحمت و لطف الهى مىكند مثل رحمن و رحیم و غفار و كریم و...
✍اسماى جلال. یعنى اسمهایى كه دلالت بر قهر و سلطه خدا مىكند مثل عزیز و قهار و جبار و متكبّر و...
وقتى كه اسماى جمال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه مىخواهد با او انس بگیرد و به او نزدیك شود و وقتى كه اسماى جلال مطرح مىشود انسان احساس مىكند كه قدرت عرض اندام در مقابل او و حتى قدرت راحت سخن گفتن با او را ندارد.
بنابراین، وقتى انسان به مهربانىِ خدا توجه مىكند، زبانش باز مىشود و مىگوید:
خدایا با ما هم مهربان باش.
انسان وقتى خودش را در مقابل چنین دریاى بىكران مىبیند، آرزوهاى بسیار وسیع و گسترده پیدا مىكند، نهتنها امیدوار مىشود كه گناهانش آمرزیده شوند بلكه براى رسیدن به مقامات بسیار عالىِ دوردست نیز امیدوار مىشود.
فراموش نكنید كه در آغاز در مقام توبه كردن هستیم.
پس اوّل باید توجّه به زشتىهاى اعمال خود پیدا كنیم ولى اكنون كه در مقام طلب احسان خداییم، با اسم جواد آغاز مىكنیم و مىگوییم: جود تو امید مرا گستراند.
در حقیقت از یك طرف آرزوهایم زیاد و از سوى دیگر گناهانم نیز فراوان است و امر دائر است بین اینكه بیامرزى یا مؤاخذه بنمایى.
در مقام مقایسه عمل خودم با آمرزش تو مىبینم گرچه گناه من بزرگ است ولى آیا گناه من بزرگتر است یا آمرزش تو؟
گناه من شأنى از شؤون من است.
گناه من با همه بزرگىاش در مقابل آمرزش الهى چیزى به حساب نمىآید.
عدد بزرگى را فرض كنید كه همه كهكشانها را پر كرده است، ولى هر گاه با بىنهایت مقایسه مىگردد باز هم محدود است. گناه ما هر چند مثل آن عدد بزرگ است ولى در مقابل آمرزش الهى ناچیز است.
#مناجات_شبانه
#مناجات_شعبانیه
@sh_hosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است.
اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند
اینجا #علقمه است.
معراج شهدای دست بسته غواص
اینجا غواصان برای غرق دنیا شدگان غریق نجاتند!
#راهیان_نور
@sh_hosein
شین حا الف...🇮🇷🇵🇸🇱🇧
اینجا تکّهای از بهشت روی زمین است. اینجا افلاکیان نغمه سرایی می کنند اینجا #علقمه است. معراج شهدای
اینجا علقمه
به وقت شهدای کربلای چهار
به وقت چشم انتظاری مادران شهدا
به وقت تولد دوباره قلبم...
و لقائکَ قرّةُ عینی...
و دیدارت، نورِ دیدگانِ من است.
#امام_زمان
@sh_hosein