شب های عملیات
بسم اللّه الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز اول خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسل
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت-فراز اول
@shab_amaliat
قرائت این سطور، حقیقتا قلب انسان را متاثر و دلتنگ همه عالم قدس مینماید.
ترجیعبند کلام امام عزیز، #شهادت است که به صورت مکرر و در هرجمله به نوعی ذکر میگردد.
روحانیت اصیل باید همواره بداند که امانتدار وحی و رسالت شهداست. اوست که میتواند با منبر وعظ و خطابهی خویش، عقلها را سیراب نماید و با مرکّب خون خویش، مرشد قلبهای سرگردان به سوی کهف حصین ولایت الهیه باشند...
روحانیت از یک سو وظیفه دارد که حقیقت علم را دریابد و تجردش از تمنیات دنیا را نگهبانی کند، و از سوی دیگر موظف به مراقبت درونی است که مبادا درس و بحث و مدرسه، اسباب ``اثاقلتم الی الارض`` را فراهم سازد.
و همین جمع اضداد است که روحانیت را از خلوتگه عارفانهی سحرگاهی به صف اول مبارزهی با طاغوت میبرد و از اشک و آه کودکانه، به غرشهای بیامان بر سر اصحاب باطل میرساند...
آری این چنین است که روحانیت راستین، امام متقین میگردد و اولین قربانی در راه اعتلای حق و حقیقت میشود. صبر بر بلاها، صبر بر ترک معصیت و انجام طاعات آنچنان که شایستهی اصحاب خاصالخاص ولایت الهیه است، برای خود ایشان عامل رشد و اسباب قرب است و برای یک ملت عامل نجات و اسباب شفاعت و مجرای عنایات حضرت حق ...
و اینچنین است که روحانیت راستین در هر نقطهای که قرار گیرد دریچهای میگشاید به سوی اهالی کتم عدم که خانهی عمل را از اوراق ناتمام منیت بتکانند و سینهی سیاه هوسهای خفته در زوایای شب یلدای حیات مادی، را بدَرند و عقد وصال با سپیدهی سحر شهود وجهالله ببندند...
شهودی که عقلها را واله و خونِ قلبها را بیقرار و بیتاب فداشدن میکند...
آری شهادت هنر مردان خداست
هنر قافلهسالاران وجود است
هنر زیباسیرتان پاکباختهای که شب و روزشان به عشق دیداری سرخفام با معبود یگانه و معشوق دُردانه، در تکاپوی خروج از ظلمات حصارها و حجابها از پیش روی بندگان خدا میگذرد و شهادت، مهر قبولی عشقشان و عیار علو صدقشان است...
هنیئا لکم یا اولیاء الله...
رزقناالله و ایاکم انشاالله
#امام_خمینی
#محرم
#روحانیت
🏴 @shab_amaliat
درود خدا بر امام بزرگوار و شهدای عزیز ما که این مسیر را به روی ما گشودند...
بسم الله الرحمن الرحیم
کاروان سیدالشهدا علیه السلام کربلایی شد و آنان که عمری سودای همراهی با ولیّ زمانه را در سر داشته اند، به معیت ایشان رسیده و وارد عرصه شده اند.
عرصه همراهی با ولیّ مهمترین و حساسترین عرصه حیات آدمی است. نیروی پاک و خالص میطلبد که در کوران حوادث با قلبی راسخ تر از کوه و زلال تر از آب، امامش را بفهمد و پشتیبانی کند، چراکه ممکن است اقدامات امام با فهم رایج زمانه متفاوت بوده و خبر از عقلی قدسی ماوراء مشهورات زمانه بدهد.
اصلا سختی همراهی با امام برای عموم در همین نکته نهفته است که میخواهند امام را با معیارهای خود تطبیق داده و اندازه بگیرند؛ حال آنکه امام خود معیار اصلی است و ملاک سنجش همه امور.
اما آنان که قلبشان وسعتی بیش از مادیات دنیا داشته و با شرح صدر، ابدیت را در محاسبات خود اصل میدانند، در می یابند که تنها و تنها همراهی با امام است که لذت حقیقی دنیا و آخرت است و هیچ مشقّتی در این معیّت نیست. تنها سختی آنان، رنج فراق امام محبوبشان است و انتظار فدا شدن پای رکابش...
اینانند کسانی که شرط همراهی با امام را رعایت نموده و به افتخار معیّت ایشان نائل می آیند. همچنان که حضرت سیدالشهدا علیه السلام شرط همراهی با کاروان باشکوهشان را چنین بر شمرده اند: من کان باذلا فینا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا...
باید دلدادهی شهادت بود (باذلا فینا مهجته)، وطن را قرب الهی دانست (موطنا علی لقاءالله)، اهل کوچ و رحیلی بیبازگشت از چرب و شیرین دنیا بود (فلیرحل) و دست در دست امام حرکت کرد (معنا)...
آری...
این چنین میتوان در شبکهی اصحاب آخرالزمانی ارباب اسمنویسی کرد...
#یالیتناکنامعک
⚫️ @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
*سلوک با مقامات عاشورایی-۲*
بلاها چندگونهاند: گاهی بلا، کفاره گناهان است که در افراد معمولی مصداق دارد، مانند روایتی که در آن بعد از به زمین خوردن یکی از یاران امیرالمومنین علیهالسلام، ایشان فرمودندکه علت این به زمین خوردن غفلت از ذکر بسمالله بود. کفارهای بود که برای غفلت، به او اصابت کرد. (و چه بسیار از این نوع بلاها، که هرروز گرفتار آن میشویم و از تلاش برای یافتن علت آن نیز غفلت میورزیم).
بلا برای اولیای خدا، ترفیع درجه است و برای کافران، عقوبت میباشد.
ظرفیت بلاها نیز متفاوت است؛ بعضی بلاها فقط صاحب بلا را نجات میدهد، اما بعضی از بلاها، برای صاحب بلا «ضیافت» و برای سایرین «عامل نجات و شفاعت» است.
برخی انسانها ظرفیت تهذیب تاریخی دارند. در اصول کافی آمده است: « ان الله لیدفع بالمومن الواحد عن القریه الفناء: یعنی گاهی صبر یک مومن، عامل نجات یک قوم میشود»؛ همچنان که تحمل حضرت یوسف علیهالسلام در مقابل آن بلای بزرگ، یک قوم را از گرسنگی و مرگ و بتپرستی نجات داد.
یوسف هنگامی که در چاه بود، درپاسخ به اظهار کمک جبرئیل فرمود: تا خداوند چه بخواهد. بعد از نجات از چاه نیز میتوانست بگوید که من برده نیستم بلکه پیغمبرزادهام و به نزد پدرش بازگردد اما تحمل کرد تا آنچه خداوند برای بندگانش اراده کرده محقق گردد و آن آثار بزرگ به وجود آمد. صبر بندگان خدا بر بلاها، صبر بر ترک معصیتها، صبر بر انجام طاعات، هم عامل رشد خودشان میگردد و هم عامل نجات یک ملت و مجرای عنایت حضرت حق...
ادامه دارد...
🏴 @shab_amaliat
شب های عملیات
بسم اللّه الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز اول خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و مراجع بزرگوار اسل
بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت- فراز دوم
تردیدی نیست که حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجروی ها بوده اند. علمای بزرگ اسلام در همه عمر خود تلاش نموده اند تا مسائل حلال و حرام الهی را بدون دخل و تصرف ترویج نمایند.
اگر فقهای عزیز نبودند، معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بیت- علیهم السلام- به خورد تودهها داده بودند. جمع آوری و نگهداری علوم قرآن و اسلام و آثار و احادیث پیامبر بزرگوار و سنت و سیره معصومین- علیهم السلام- و ثبت و تبویب و تنقیح آنان در شرایطی که امکانات بسیار کم بوده است و سلاطین و ستمگران در محو آثار رسالت همه امکانات خود را به کار میگرفتند، کار آسانی نبوده است که بحمد اللَّه امروز نتیجه آن زحمات را در آثار و کتب با برکتی همچون «کتب اربعه» و کتاب های دیگر متقدمین و متأخرین از فقه و فلسفه، ریاضیات و نجوم و اصول و کلام و حدیث و رجال، تفسیر و ادب و عرفان و لغت و تمامی رشته های متنوع علوم مشاهده می کنیم. اگر ما نام این همه زحمت و مرارت را جهاد فی سبیل اللَّه نگذاریم، چه باید بگذاریم؟
🏴 @shab_amaliat
شب های عملیات
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت-فراز اول @shab_amaliat قرائت این سطور،
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت- فراز دوم
🏴 @shab_amaliat
در طول تاریخ، مصلحان اجتماعی همواره دشمنانی از جنس جهل و عناد داشتهاند. و اساسا اصلیترین رسالت هر مصلح، چنین است که با ریشه جهل و عناد و سردمداران آن دو به مبارزه برخیزد.
چراکه هرکجا این دو بودهاند، استکبار شکل گرفته و مردم را به استخفاف کشانده است تا بردهی جهالت گردند «فاستخف الناس فاطاعوه».
در عصر غیبت کبری، رسالت اصلاح امورات اجتماع برعهدهی فقیهانی نهاده شده که صائنا لنفسه حافظا لدینه و مطیعا لامر مولاه باشد. لذاست که حوزههای علمیه شیعه به رهبری مرجعیت جلیلالقدر و در عصر کنونی امامین انقلاب اسلامی، پیشقراولان احیای حق و حقیقت بودهاند.
مهمترین گلوگاهی که پنجهی دشمن بارها بر آن فشرده شده و امید بسیار دارد که نهایتا به مرگ حق بینجامد، پروژهی تحریف است.
تحریف حلال و حرام الهی، تحریف سخن و سیرهی معصومین علیهم السلام، دستبرد در علوم وحیانی و امثالهم، اصلیترین تیر مستکبرین است که میتواند تمامی زحمات مصلحان را بر باد داده و پیروان آنان را به غلامان حلقه به گوش استکبار مبدل میسازد.
حراست از اصول اساسی دین و مرزبانی اعتقادی جامعه اسلامی، بزرگترین عرصهی جهادی است که باید چشم در چشم خطرناکترین و وحشیترین دشمنان حق، محقق گردد.
و چنانچه سنگر مرزبانی از سوی استکبار فتح گردد، روحانیت، خود به مرکز مولد آنتیتز مبدل میگردد و موجب نابودی خود میشود.
چنین جهاد عظیمی که با جان و آبروی روحانیت معزز انجام گرفته و میگیرد، نشان از زمانشناسی و شجاعت منحصربفردی دارد که دین مبین اسلام در قلب ابشان روشن نموده است و باید کوشید تا آن را تابناک نگاه داشت.
تبلیغات سازمانیافتهی دشمنان، نباید موجب سایش تدریجی آحاد روحانیت و استحالهی این نهاد مقدس گردد؛ و استقامت ایشان در برابر طوفانهای گاهبهگاه شیاطین است که حافظ دین مبین و ایمان بندگان خداست.
هرچند که حملات به دین و روحانیت شدید و سهمگین و مداوم است، لکن کبریت احمر در دستان خود روحانیت است. روحانیت است و عملکرد خود او! جهاد بیوقفه در صبر بر ترک معاصی و محرمات و انجام واجبات و مستحبات، جهاد بیامان در برابر سردمداران کفر و گناه و اذناب کوچک و بزرگ انها، جهاد بیچشمداشت برای اصلاح امور مسلمین با علم مقدسی که در سینه دارند و ... میتواند باطلالسحر تمامی تلاشهای جبههی باطل و اهالی آن در تمامی عرصهها باشد...
امید که همهی دینمداران و روحانیت جلیلالقدر، تراث سلف خویش را به گوهر جان حفظ نموده و بستانی مملو از گلهای شکفته شده از باغ دین را برای اخلاف خود به ارث بگذارند...
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
*سلوک با مقامات عاشورایی-۳*
مهمترین وسیلهی سلوک، توجه به ابتلائات اولیای خدا و به ویژه اعظم بلاها و ابتلائات،یعنی مصیبت سیدالشهدا علیه السلام است؛ مصیبتی که در حقیقت، ابتلای رسول خدا صلی اللله علیه و اله میباشد. ابتلا، اعظم وسایل سلوک به سمت خدای متعال و محور تهذیب همه جوامع و همه تاریخ است؛ حتی انبیای اولوالعزم علیهم السلام نیز از این ابتلا بهره برده و به واسطهی آن رشد کردهاند. سیر و سلوک با بلای اولیای الهی، سریعالوصولتر است و منازل، مراحل و شرایط دیگری دارد.
اساسا غرض از خلقت انسان و بعثت انبیا این است که انسان به مقام توحید و عبودیت برسد؛ راه رسیدن به این مقام، تولی تام نسبت به ولایت الهی و تبری تام نسبت به ولایت اولیای طاغوت است؛ حقیقت دینداری نیز همین است. نتیجهی این تولی و تبری تام هم این است که انسان تحت ولایت خداوند قرار میگیرد. اساس سلوک انسان، سلوک با ولایت خداوندست تا جریان ولایت الهیه در انسان به نورانی شدن او به نور الهی منجر گردد. و تولی به ولایت خداوند متعال، محملی جز تولی به ولایت ۱۴ معصوم علیه السلام که اولین میثاق را سپردهاند، ندارد.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
در دست حسین باش تا معجزه شوی و معجزه کنی...
طیف رنگارنگی از اصحاب حسین از گذشته تا امروز بودهاند که با دستان ارباب سعادتمند و خوشبخت شدهاند.
از دورترین و بعیدترینهایی که امیدی به آنها نبود، جذب نگاه گیرای حضرت حسین علیه السلام شدند تا اولیا و عرفایی که بیعنایت چشمش این مقامات را نمییافتند...
اگر چوبی هم باشی، در دست موسای کلیم باش تا معجزهات کند...نه در دست یزید که خیزران شوی بر لب و دندان حسین...
⚫️ @shab_amaliat
سعید بن عبدالله در شب عاشورا قرار گذاشته بود به پای امام، بسوزد و خاکستر شود و دوباره بسوزد و خاکستر شود و هفتاد بار چنین گردد...
خود را وقف حسین علیه السلام کرده بود...
این وقف، سابقه دیرینه داشت...
از کوفه تا مکه پیک کوفیان به امام بود
از مکه تا کوفه جواب نامه امام را به کوفیان رسانده بود
از کوفه تا مکه پیک مسلم به سمت امام بود
از مکه تا کربلا همپای امام آمده بود
و ظهر عاشورا ، مدافع نماز سیدالشهدا علیه السلام شده بود...تا آخر نماز پیشاپیش امام سینه سپر کرد...با وجود سیزده چوبهی تیر در بدنش، دیگر نای سخن گفتن نداشت...اما تمام نیرویش را به حنجرهاش سپرد و عصارهی همه دغدغههایش را به عرض امام رسانید: «أوفیتُ یابن رسول الله»
آقاجان وفا کردم؟ قرا بود هفتاد بار به پایت قربانی شود؛ نشد...مرا همینگونه میپذیری مولای من؟
و مولا فرمود: تو پیشاپیش من هستی وقتی که به سوی بهشت حرکت میکنیم...
آری باید چون سعید، همواره نگران بود که آیا زندگیاش عصای موسی است یا خیزران یزید...راز مراقبهها و محاسبههای روزانه اینجاست...تا مبادا به خوی یزیدیان عادت کنیم و از خیمهی ارباب فاصله بگیریم...تا همواره پا به رکاب ارباب در تمامی چالشهایی که شیاطین میافکنند، فعال باقی بمانیم...
حضرات پشیمان و خسته را، راهی به کربلا نیست...
⚫️ @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت - فراز سوم
در بُعد خدمات علمی حوزه های علمیه سخن بسیار است که ذکر آن در این مختصر نمی گنجد. بحمد اللَّه حوزه ها از نظر منابع و شیوه های بحث و اجتهاد، غنی و دارای ابتکار است. تصور نمی کنم برای بررسی عمیق همه جانبه علوم اسلامی طریقه ای مناسب تر از شیوه علمای سلف یافت شود. تاریخ بیش از هزار ساله تحقیق و تتبع علمای راستین اسلام گواه بر ادعای ما در راه بارور ساختن نهال مقدس اسلام است. صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه گاه محرومان بوده است، همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده اند. از مجاهدات علمی و فرهنگی آنان که بحق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی هایی متحمل شده اند و همراه با تحمل اسارت ها و تبعیدها، زندانها و اذیت و آزارها و زخم زبان ها، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده اند.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز سوم
از رسالتهای اصیل و بیبدیل حوزههای علمیه، روشن نگاه داشتن چراغ پرفروغ فقاهت و اجتهاد دینی است. تمامی آنچه از فواید دین و ضرورت حضور او در تمامی ابعاد حیات بشر میگوییم و بدان معتقدیم، ثمره تلاش روحانیت راستین در حفظ و نگهداری تراث اسلامی و نیز کشف حکم موضوعات مستحدثه و جدید الوقوع است. در غیر این صورت، آرمان مدیریت اسلام بر همه ابعاد حیات بشر محقق نشده و حاکمیت اسلام عزیز را از دست خواهیم داد.
متد متقن و قویم روحانیت شیعه در استنباط فروع از اصول و کشف احکام از منابع آن، بر اساس فقه جواهری، سامان یافته و ظرفیت آن را دارد که نظر خدای متعال را در هر اقدام ریز و درشت بشر، کشف و مدلی جامع و صحیح برای رفتار بشر مطابق با شریعت الهی ارائه دهد.
*فقه جواهری* یکی از دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که در کنار رکن دوم، یعنی *حکمت متعالیه*، حوایج نظام اسلامی در کشف احکام الله در حوادث جاری را برطرف مینماید.
فقه جواهری، مدل ومتد استنباط احکام شرعی است و استفاده درست از این مدل، اسلامی بودن نتیجه اجتهاد را تضمین میکند. در غیر این صورت، درافتادن به چاله انحراف و چاه تحریف، برای روحانیت و غیر او بسیار محتمل خواهد بود.
لذاست که فقه جواهری و اجتهاد علمای حوزه در حفظ جامعه ایمانی از حربههای دشمنان، از جمله نفوذ، تحریف، توطئه و... اهمیت بسیاری دارد. اینجاست که یکی از مصادیق مرزبانی علمای شیعه از ایتام ال محمد صلوات الله علیهم اجمعین که در عصر غیبت از امام خود جدا افتادهاند، در اجتهاد و فقاهت اصیل نهفته است. لذاست که همواره روحانیت اصیل تکیهگاه مستضعفان و خار چشم دشمنان حق بوده است. نمونه کامل این مرزبانی را در ولایت فقیه که آشناترینِ افراد به دین هستند، میبینیم. سایه شان مستدام...
مجاهدت امروز روحانیت اصیل، حفظ پایگاه اسلام در جهان یعنی نظام ولایت فقیه است؛ که اگر این پایگاه حفظ گردد، فقه و فقاهت نیز باقی خواهد ماند و الّا فلا...
🏴 @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
به قولت عمل کن دوباره..
منو بغل کن دوباره..
کبوترت میمیره..
بهونتو میگیره..
به قولت عمل کن..
#تاچشمکارمیکندجایتوخالیست...
#دختران_حاج_قاسم
🎐 #مکتب_حاج_قاسم |#ما_ملت_امام_حسینیم
🏴سلام بر خون خدا حسین
⚫️پدرم و مادرم و خودم و خانواده ام و دارايى ام فدايتان باد !
🔰 نشر دهید و همراه ما باشید
📌 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت - فراز چهارم
شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند، یقیناً رقم شهدای گمنام حوزه ها و روحانیت که در مسیر نشر معارف و احکام الهی به دست مزدوران و نامردمان، غریبانه جان باخته اند زیاد است.
در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده اند که بر تارک جبینشان خون و شهادت نقش بسته است. کدام انقلاب مردمی- اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیت پیش کسوت شهادت نبوده اند و بر بالای دار نرفته اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرش های حوادث خونین به شهادت نایستاده است؟ در 15 خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی، شهدای اولین، از کدام قشر بوده اند؟ خدا را سپاس می گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است. بیش از دو هزار و پانصد نفر از طلاب علوم دینیه در سراسر ایران در جنگ تحمیلی شهید شده اند و این رقم نشان می دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد مهیا بوده است.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز چهارم
شهادت در راه آرمان بزرگ اسلام، از افتخاراتی است که اسلام عزیز به رهروان طریق سعادت عنایت فرموده و روحانیت معزز به سبب انسی که با دین مبین اسلام دارند، از این افتخار برخوردارتر گشته و به مثابه پیامبرانی پاکباخته راهنمای طریق سعادت و شهادت شدهاند.
نکته مهم آنجاست که شهادت در نگاه فقیه زمانشناسی چون امام خمینی رضواناللهتعالیعلیه مفهومی گسترده دارد و به جان باختن در معرکه محدود نمیماند. چه بسیار از کسانی که در راه احیای معارف الهی، شهادتشان گمنام است...
و چه بسیار نهضتهای اسلامی و مردمی که صف اول مبارزه با طواغیت عالم را، روحانیت بنیان نهاده و اولین و بیشترین قربانیان تقابل حق با باطل را تقدیم نموده است.
از مشروطه مشروعه گرفته تا نهضت جنگل، از دیوارهای فیضیه گرفته تا محراب مسجد، و از خرداد ۴۲ گرفته تا دفاع مقدس و سپس دفاع از حرم، همگی گواه خونهای مطهری است که غریبانه و خالصانه در راه آرمانی بزرگ نثار گشتهاند.
این افتخاری است برای حوزه علمیه که آنچه به لسان و بر فراز منابر، بیان میدارد را زودتر از سایرین در صحنهی عمل پیاده نماید و علمکرد خود را گواه صدق گفتارش کند.
و باز هم افتخار است که با کنار نهادن تمامی منافع شخصی و خانوادگی و غیره، به امامت متقین نائل آمده و سالکان طریق قدس میگویند بیا و نمیگویند برو!
دفاع از آرمان راستین بشریت که در دین مبین اسلام و ولایتمداری نسبت به جبههی حق تجلی یافته است، همواره نیاز به سینهای گشاده برای استقبال از آماج تیرهای تهدید، توهین، تمسخر، زخم زبان دارد و در نهایت آمادگی برای مرگی سرخ را میطلبد که مهر ختام حیات مادی و سرآغازی لعلفام برای خدماتی از جنس عالم قدس خواهد بود؛ چراکه شهدا زندهاند و نزد پروردگارشان رزق و روزی ویژهای برایشان مهیا گشته است...
و این است افق گلگون فقاهت که نیل به مقام آیتاللهی در آن، بسته به مجاهدتی است که با بصیرت استنباط شود و با حمیت و شجاعت به ظهور رسد...
وفقنا الله و ایاکم انشاءالله.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت - فراز پنجم
امروز نیز همچون گذشته شکارچیان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاکستان و افغانستان و لبنان و عراق و حجاز و ایران و اراضی اشغالی به سراغ شیردلان روحانیت مخالف شرق و غرب و متکی به اصول اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- رفته اند و از این پس نیز جهان اسلام هر از چند گاه شاهد انفجار خشم جهانخواران علیه یک روحانی پاکباخته است. علمای اصیل اسلام هر گز زیر بار سرمایه داران و پول پرستان و خوانین نرفته اند و همواره این شرافت را برای خود حفظ کرده اند و این ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه داران در یک کاسه است. و خداوند کسانی را که این گونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر می کنند، نمی بخشد. روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هر گز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده اند و هر گز زیر بار منت و ذلت نرفته اند. دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پر فتوت آنان برای کسب معارف می کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده اند و با قناعت و بزرگواری زیستند.
در ترویج روحانیت و فقاهت نه زور سر نیزه بوده است، نه سرمایه پول پرستان و ثروتمندان، بلکه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است که مردم آنان را برگزیدهاند.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز پنجم
روحانیت اصیل میانهای با سرمایهداران و سرمایهداری ندارد؛ و این خصیصهای است که بعد از انقلاب اسلامی به معیاری برای سنجش آحادی که به جرگه روحانیت ورود میکنند، مبدل شده است.
زندگی کردن همچون پایینترین افراد جامعه و توجه به نیازمندیهای افراد جامعه، هیچگاه نگذاشته است که روحانیت اصیل از مواهب دنیا برای خود کیسهای بدوزد.
سوگند و تعهدی که با خدای خود بسته مبنی بر عدم سکوت در برابر ظلم ظالم و...، اجازه نداده است که تطمیعهای مستقیم و غیر مستقیم زرسالاران و پولپرستان، در قلب و قدم و قلم او موثر افتد و اندکی انحراف و کژی از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و اله و سلم) را به خود ببیند.
این شرافت تا ابد نام روحانیت اصیل شیعه را بر تارک تاریخ درخشان خواهد داشت.
این مناعت طبع و این حریت از تمامی متعلقات دنیا اعم از مال و مقام و آبرو، ایشان را به اسطورههای انسان عصر جدید مبدل ساخته است؛ به شرط آنکه قدر خود را بدانند...
تلاشهای علمی موثر در نهایت زهد و ریاضت و تنگدستی، خویشتنداری مومنانه در حد ورع در عصری که گناه به آسانی یک کلیک است، و دوری شدید از تجملات دنیوی و هر آنچه نشانی از سبک زندگی غیر زاهدانه دارد و به بهانهها و توجیهات گوناگون وارد زندگی انسان میگردد، همه و همه حکایت از روح پر فتوت روحانیت اصیل دارد که چگونه راحتی جسم و زندگی خانوادگی خویش را فدای نشر معارف آل الله و معطر ساختن عالم بشری به عطر قدسی ولایت الهیه ساخته است.
مبارزهی بیامان استکبار و سرمایهداری با روحانیت متعهد نیز به همین خاطر است که ایشان را راهی بر ساکت کردن زبانهای آزاده نیست جز آنکه زبان حقگوی میثم تمارها را ببرند و نخل استقامتشان را بر دار بیاویزند.
روحانیت، نهادی است که هرآنکه با توجه به کنه آن بنگرد، زبان به تحسین آن خواهد گشود و درخواهد یافت که طریق انسان کامل را میپیماید؛ چه در بعد اخلاقیات فردی، چه در بعد اخلاقیات اجتماعی، چه در بعد مبارزهی دشمنان حق و مظاهر آنها در همه عرصههای زندگی...
آری...
هر آنکس که در این جرگه پای مینهد و به مقاماتی از علم و فضل میرسد، باید متوجه ماهیت ضداستکباری روحانیت اصیل باشد که اگر مرد پایبندی به این ماهیت باشد، او را از این بحر بهرهای خواهد بود و الا او نه روحانی بلکه تاجر علم است و دلال بیجیره و مواجب برای شیاطین!!
و نه تنها خداوند متعال بر خفایای قلبها آگاه است، بلکه اثرات آنچه در قلبها میگذرد را میتوان در قلوب تودهها و پابرهنهها مشاهده کرد...
🏴@shab_amaliat
بسم رب الحسین
پیش از آنکه برایتان روضهای بخوانند، خود را در آن موقعیت قرار دهید و خود را در آن جایگاه تصور کنید. ببینید اگر شما بودید چه میکردید؟ و با این آمادگی، مابقی #روضه را دنبال کنید...
ابتدا پذیرش روضه را با این فهم و درک افزایش بده و سپس دنباله روضه را بهرهمند شو... تا بیشتر نور بگیری و رتبهرتبه در روضه سیر مقامات کنی...
با این آمادگی، پاسخ سوالهایت را از روضه خواهی گرفت...
ابتدا به آن سوال جواب بده؛ تصمیم بگیر که اگر تو در آن ماجرا بودی، چه میکردی؟ و فراموش نکن که تو را هم کربلاهایی و انتخابهایی است، به دلالت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». انتخاب کن و سپس پاسخ روضه را سراپا گوش باش... که بهترین پاسخ همان است که در روضههای کربلا رقم خورده...
اینطور استماع روضه به روح انسان اعتلای بیشتری میدهد و مستمع، رشد سریعتری خواهد کرد...
یکی از آثار روضه #ارباب همین است که تو را برای امروز و فردایت آماده خواهد کرد...
🏴 🏴🏴🏴🏴🏴
وقتی از #کوفه حرکت کرد، شنید که هاتفی میگوید: ای #حرّ مژده باد تو را به بهشت...
تعجب کرد...میدانست در فرمان کسی نیست که او اهل بهشت باشد...و به سوی کاری روانه نشده که بوی بهشت از آن برسد...
اما اکنون که سخنان امام #حسین علیه السلام را میشنید، گویا بهشت بود که او را میخواند ولی او فرسنگها از آن فاصله داشت...
در گرفتار شدن کاروان حسینی در این صحرا، بیتقصیر نبود... باید اشتباهش را جبران میکرد...نزد عمربنسعد آمد: آیا با حسین میجنگی؟ جواب شنید آری جنگی سخت که سرها و دستها درآن بر زمین بیفتند! حرّ گفت: چه نیازی است به جنگ؟! چرا پیشنهادهای حسین را نمیپذیری؟
عمرگفت: عبیدالله چنین امر کرده و کار دست من نیست!
حرّ دانست که گوش عمر حتی به صدای ملکوتی امام حسین علیه السلام هم بدهکار نیست...افسار پاره کرده است در وعدهی خیالی ملک ری!
حال نه توان اصلاح اشتباهش را دارد و نه روی برگشت به سوی کسانی که میدانست حقاند ولی خیلی به آنها بد کرده است...
(شما بودید چه میکردید؟)
حرّ شخصیتی بود در جهان عرب...در اصل و نسب و کمالات و جنگاوری... اما اکنون وقت حساب و کتاب مادی نبود...مخیر بود بین جهنم و بهشت...
خود را شکست...کفشها را درآورد و به گردن آویخت (مانند قربانیای که حاجیان اینچنین علامت قربانی بودن برآن مینهند)..پا برهنه و سر افکنده و اشک ریزان به سوی خیام حسینی حرکت کرد...
هنوز مانده بود که خیمه برسد؛ که سیدالشهدا ارواحنالهالفدا مانند یعقوبی که بوی یوسف شنیده باشد، به علیاکبرش فرمود: علی جان برو به استقبال «عمویت»...
در رثای همین یک جمله باید دنیا را غرق اشک و عرق شرم کرد...
اگر روزگاری دلت هوای توبهی نصوح داشت، برای دلت روضهی حرّ بخوان... ببین بعد از شنیدن این جمله آخر، لذتی در این عالم میماند که بخواهی بخاطرش خیمهی ارباب را رها کنی؟
یعقوب برای یوسف، دو چشم را قربانی کرد...اما حسین برای ما، فرزندانی نازنین به مسلخ فرستاد، دخترانی عفیفه به اسارت فرستاد، اصحابی چون پارهی ماه به قربانگاه فرستاد...
حال آیا باور میکنی که صدها برابر از یعقوب بیشتر، «تو» را دوست دارند؟
کدام از منافع و لذتهای فانی و پلشت دنیاست که این عشق نتواند تو را از آن برگیرد و رهایی بخشد؟!
حال بشنو صدای هاتف را:
ای آزادمرد...مژده باد تو را به بهشت حســــین...
🏴 @shab_amaliat
امام خامنهای (دام ظله):
این روح حادثهی کربلاست؛ تسلیم در مقابل خدا.
مجالس ما باید این روح را در مردم بوجود بیاورد.
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
منشور روحانیت - فراز ششم
مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده ها برخورد احتیاط آمیز کنند. علمای راستین از بس که دروغ و فریب از جهانخواران دیده بودند، به هیچ چیزی اطمینان نمی کردند و ابزاری از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمه ورود استعمار بود، لذا گاهی حکم به منع استفاده از آنها را می دادند. آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایی چون ایران وسایلی نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟ و آیا رژیم گذشته از رادیو و تلویزیون برای بی اعتبار کردن عقاید مذهبی و نادیده گرفتن آداب و رسوم ملی استفاده نمی نمود؟
🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم
پرونده ویژه محرم
شرح منشور روحانیت - فراز ششم
تمدن غرب همواره میکوشد تا فرهنگ منحط خویش را در میان جوامع بگستراند و برای دستیابی به این هدف، تکنولوژیهای گوناگون را استخدام میکند.
اساسا بنیان تکنولوژی برای این نهاده شده که طبیعت انسان را تسخیر نماید ولی با وابسته کردند زندگی انسان به خود، قوای وهمی وی را بر قوای عقلانی او مسلط سازد. پس از آن است که انسان به جای علاقهمندی به آنچه متعالی و پایدار است به منافع خیالی و پوچ دل میبندد و چشم و گوش باطن را از دست داده و به دنبال آنانی راه میافتد که دنیای او را بهتر تامین میکنند یعنی دنبالههای تمدن غرب...
اساسا هر تمدنی برای خود ابزار مناسب با فرهنگ خویش تولید مینماید؛ لذاست که باید در برابر استفاده از ابزارآلات سایر تمدنها، با احتیاط عمل کرد نه میتوان به طور کلی همه را ممنوع کرد و نه میتوان با آغوش باز همه چیز را پذیرفت.
این درحالی است که تمدن اسلامی که با آرایههایی از فرهنگ ایرانی، در کشور ما تجلی یافته است، میتواند پاسخگوی نیازهای مادی و معنوی بشر باشد، و از این جهت دست برتر را برای سایر مدعیان تمدن دارد.
مقایسهای اجمالی میان معماری سنتی ایران و معماری مدرن -به عنوان نمونه-گواه این مدعاست. کافی است به مدل طراحی آشپزخانه اُپن توجه کنیم که غیر از انکه بوی پخت و پز را در تمام خانه پخش میکند (ولی شما ناگزیر خواهید بود سایر مصنوعات را برای تخلیه هوای نامطبوع تهیه کنید)، به تدریج حفظ حجاب بانوان خانه را در حین فعالیت غیرممکن میکند. و از این طریق، پایه تمامی ارزشهای خانواده را متزلزل میسازد.
همچنین ساخت شهرها بر محوریت مساجد یا حرمها، یادآور این اصل در تمدن اسلامی است که باید محوریت اصلی زندگی فردی و اجتماعی براساس ولایت الهی باشد.
لکن انچه در تمدن غربی به زندگی انسان تحمیل میگردد آسمانخراشهای کوتاه و بلند، بدون هیچ محوریت و نظمی، ولی با مزاحمتهای گوناگون برای سایرین است. شهری که صرفا عدهای را گرد هم نگه داشته و حول خوراک و پوشاک و تجملات دنیوی سرگردان میکند.
چنین سابقه و تجربهای از تمدن غرب، همه دلسوزان و دغدغهمندان از جمله روحانیت اصیل را به تکاپو وامیدارد تا توده مردم را از خطراتی که نسلها را نابود میکند اگاه ساخته و رهایی بخشند.
لذاست که به اجتناب از مظاهر کفر و تمدن وحشی غرب حکم میدهند و نیازمندیهای فردی و اجتماعی جوامع اسلامی را به شانهی جوانان متعهد و متخصص خود میسپارند.
عقل و تجربه، گواه این حقیقت شرعی است که اعتماد بر تمدن طواغیت، مصداق《اثمهما اکبر من نفعهما》 بوده و خواهد بود.
باید کوشید تا نرمافزار و سختافزار تمدن متعالی خویش را متناسب با معارف اسلام، بسازیم و این مهمترین قدمی است که باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی برداریم. انشاءالله.
🏴 @shab_amaliat
حسین بن علی در تاریخ ثبت کرد فداکاری آن است که او در نهایت تنهایی و هنگامی که نیروهای دشمن از همه طرف به سوی او سرازیر است، یکتنه قیام میکند؛ به یاران کم میسازد، نمیگوید تنهایم، نمیگوید همه با من مخالفند و از من کاری بر نمیآید، نمیگوید ضعیفم و چرا بیهوده بجنگم.
بر سر دوراهی حق و باطل، قاطعانه حق را انتخاب میکند و آماده میشود که در راه حق، جانش را بدهد.
#استادسیدعلےحسینےخامنهاے
🏴 @shab_amaliat