eitaa logo
شب های عملیات
61 دنبال‌کننده
400 عکس
386 ویدیو
49 فایل
سنگری مجازی برای آنان که باور دارند پیروزی نهایی جبهه‌ی حق در پیش است و به دنبال نقش خویشند در آخرین عملیات‌ جهانی... @Mtammar
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز سوم در بُعد خدمات علمی حوزه ‏های علمیه سخن بسیار است که ذکر آن در این مختصر نمی‏ گنجد. بحمد اللَّه حوزه‏ ها از نظر منابع و شیوه ‏های بحث و اجتهاد، غنی و دارای ابتکار است. تصور نمی‏ کنم برای بررسی عمیق همه جانبه علوم اسلامی طریقه ‏ای مناسب تر از شیوه علمای سلف یافت شود. تاریخ بیش از هزار ساله تحقیق و تتبع علمای راستین اسلام گواه بر ادعای ما در راه بارور ساختن نهال مقدس اسلام است. صدها سال است که روحانیت اسلام تکیه گاه محرومان بوده است، همیشه مستضعفان از کوثر زلال معرفت فقهای بزرگوار سیراب شده‏ اند. از مجاهدات علمی و فرهنگی آنان که بحق از جهاتی افضل از دماء شهیدان است که بگذریم، آنان در هر عصری از اعصار برای دفاع از مقدسات دینی و میهنی خود مرارت ها و تلخی هایی متحمل شده ‏اند و همراه با تحمل اسارت ها و تبعیدها، زندانها و اذیت و آزارها و زخم زبان ها، شهدای گرانقدری را به پیشگاه مقدس حق تقدیم نموده ‏اند. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا اباعبدالله پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز سوم از رسالت‌های اصیل و بی‌بدیل حوزه‌های علمیه، روشن نگاه داشتن چراغ پرفروغ فقاهت و اجتهاد دینی است. تمامی آنچه از فواید دین و ضرورت حضور او در تمامی ابعاد حیات بشر می‌گوییم و بدان معتقدیم، ثمره تلاش روحانیت راستین در حفظ و نگهداری تراث اسلامی و نیز کشف حکم موضوعات مستحدثه و جدید الوقوع است. در غیر این صورت، آرمان مدیریت اسلام بر همه ابعاد حیات بشر محقق نشده و حاکمیت اسلام عزیز را از دست خواهیم داد. متد متقن و قویم روحانیت شیعه در استنباط فروع از اصول و کشف احکام از منابع آن، بر اساس فقه جواهری، سامان یافته و ظرفیت آن را دارد که نظر خدای متعال را در هر اقدام ریز و درشت بشر، کشف و مدلی جامع و صحیح برای رفتار بشر مطابق با شریعت الهی ارائه دهد. *فقه جواهری* یکی از دو رکن اساسی انقلاب اسلامی است که در کنار رکن دوم، یعنی *حکمت متعالیه*، حوایج نظام اسلامی در کشف احکام الله در حوادث جاری را برطرف می‌نماید. فقه جواهری، مدل ومتد استنباط احکام شرعی است و استفاده درست از این مدل، اسلامی بودن نتیجه اجتهاد را تضمین می‌کند. در غیر این صورت، درافتادن به چاله انحراف و چاه تحریف، برای روحانیت و غیر او بسیار محتمل خواهد بود. لذاست که فقه جواهری و اجتهاد علمای حوزه در حفظ جامعه ایمانی از حربه‌های دشمنان، از جمله نفوذ، تحریف، توطئه و... اهمیت بسیاری دارد. اینجاست که یکی از مصادیق مرزبانی علمای شیعه از ایتام ال محمد صلوات الله علیهم اجمعین که در عصر غیبت از امام خود جدا افتاده‌اند، در اجتهاد و فقاهت اصیل نهفته است. لذاست که همواره روحانیت اصیل تکیه‌گاه مستضعفان و خار چشم دشمنان حق بوده است. نمونه کامل این مرزبانی را در ولایت فقیه که آشناترینِ افراد به دین هستند، می‌بینیم. سایه شان مستدام... مجاهدت امروز روحانیت اصیل، حفظ پایگاه اسلام در جهان یعنی نظام ولایت فقیه است؛ که اگر این پایگاه حفظ گردد، فقه و فقاهت نیز باقی خواهد ماند و الّا فلا... 🏴 @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. به قولت عمل کن دوباره.. منو بغل کن دوباره.. کبوترت میمیره.. بهونتو میگیره.. به قولت عمل کن.. ...
🎐 | 🏴سلام بر خون خدا حسین ⚫️پدرم و مادرم و خودم و خانواده ام و دارايى ام فدايتان باد ! 🔰 نشر دهید و همراه ما باشید 📌 @maktabehajghassem | مکتب حاج قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز چهارم شهدای روحانیت منحصر به شهدای مبارزه و جنگ در ایران نیستند، یقیناً رقم شهدای گمنام حوزه‏ ها و روحانیت که در مسیر نشر معارف و احکام الهی به دست مزدوران و نامردمان، غریبانه جان باخته ‏اند زیاد است. در هر نهضت و انقلاب الهی و مردمی، علمای اسلام اولین کسانی بوده ‏اند که بر تارک جبین‏شان خون و شهادت نقش بسته است. کدام انقلاب مردمی- اسلامی را سراغ کنیم که در آن حوزه و روحانیت پیش کسوت شهادت نبوده ‏اند و بر بالای دار نرفته ‏اند و اجساد مطهرشان بر سنگفرش های حوادث خونین به شهادت نایستاده است؟ در 15 خرداد و در حوادث قبل و بعد از پیروزی، شهدای اولین، از کدام قشر بوده‏ اند؟ خدا را سپاس می‏ گزاریم که از دیوارهای فیضیه گرفته تا سلول های مخوف و انفرادی رژیم شاه‏ و از کوچه و خیابان تا مسجد و محراب امامت جمعه و جماعات و از دفاتر کار و محل خدمت تا خطوط مقدم جبهه‏ ها و میادین مین، خون پاک شهدای حوزه و روحانیت افق فقاهت را گلگون کرده است و در پایان افتخارآمیز جنگ تحمیلی نیز رقم شهدا و جانبازان و مفقودین حوزه ‏ها نسبت به قشرهای دیگر زیادتر است. بیش از دو هزار و پانصد نفر از طلاب علوم دینیه در سراسر ایران در جنگ تحمیلی شهید شده ‏اند و این رقم نشان می‏ دهد که روحانیت برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی ایران تا چه حد مهیا بوده است. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز چهارم شهادت در راه آرمان بزرگ اسلام، از افتخاراتی است که اسلام عزیز به رهروان طریق سعادت عنایت فرموده و روحانیت معزز به سبب انسی که با دین مبین اسلام دارند، از این افتخار برخوردارتر گشته‌ و به مثابه پیامبرانی پاکباخته راهنمای طریق سعادت و شهادت شده‌اند. نکته مهم آنجاست که شهادت در نگاه فقیه زمان‌شناسی چون امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه مفهومی گسترده دارد و به جان باختن در معرکه محدود نمی‌ماند. چه بسیار از کسانی که در راه احیای معارف الهی، شهادت‌شان گمنام است... و چه بسیار نهضت‌های اسلامی و مردمی که صف اول مبارزه با طواغیت عالم را، روحانیت بنیان نهاده و اولین و بیشترین قربانیان تقابل حق با باطل را تقدیم نموده است. از مشروطه مشروعه گرفته تا نهضت جنگل، از دیوارهای فیضیه گرفته تا محراب مسجد، و از خرداد ۴۲ گرفته تا دفاع مقدس و سپس دفاع از حرم، همگی گواه خون‌های مطهری است که غریبانه و خالصانه در راه آرمانی بزرگ نثار گشته‌اند. این افتخاری است برای حوزه علمیه که آنچه به لسان و بر فراز منابر، بیان می‌دارد را زودتر از سایرین در صحنه‌ی عمل پیاده نماید و علمکرد خود را گواه صدق گفتارش کند. و باز هم افتخار است که با کنار نهادن تمامی منافع شخصی و خانوادگی و غیره، به امامت متقین نائل آمده و سالکان طریق قدس می‌گویند بیا و نمی‌گویند برو! دفاع از آرمان راستین بشریت که در دین مبین اسلام و ولایتمداری نسبت به جبهه‌ی حق تجلی یافته است، همواره نیاز به سینه‌ای گشاده برای استقبال از آماج تیرهای تهدید، توهین، تمسخر، زخم زبان دارد و در نهایت آمادگی برای مرگی سرخ را می‌طلبد که مهر ختام حیات مادی و سرآغازی لعل‌فام برای خدماتی از جنس عالم قدس خواهد بود؛ چراکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان رزق و روزی ویژه‌‌ای برایشان مهیا گشته است... و این است افق گلگون فقاهت که نیل به مقام آیت‌اللهی در آن، بسته به مجاهدتی است که با بصیرت استنباط شود و با حمیت و شجاعت به ظهور رسد... وفقنا الله و ایاکم ان‌شاءالله. 🏴 @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز پنجم امروز نیز همچون گذشته شکارچیان استعمار در سرتاسر جهان از مصر و پاکستان و افغانستان و لبنان و عراق و حجاز و ایران و اراضی اشغالی به سراغ شیردلان روحانیت مخالف شرق و غرب و متکی به اصول اسلام ناب محمدی- صلی اللَّه علیه و آله و سلم- رفته ‏اند و از این پس نیز جهان اسلام هر از چند گاه شاهد انفجار خشم جهانخواران علیه یک روحانی پاکباخته است. علمای اصیل اسلام هر گز زیر بار سرمایه داران و پول‏ پرستان و خوانین نرفته‏ اند و همواره این شرافت را برای خود حفظ کرده ‏اند و این ظلم فاحشی است که کسی بگوید دست روحانیت اصیل طرفدار اسلام ناب محمدی با سرمایه داران در یک کاسه است. و خداوند کسانی را که این گونه تبلیغ کرده و یا چنین فکر می ‏کنند، نمی‏ بخشد. روحانیت متعهد، به خون سرمایه داران زالو صفت تشنه است و هر گز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت. آنها با زهد و تقوا و ریاضت درس خوانده ‏اند و پس از کسب مقامات علمی و معنوی نیز به همان شیوه زاهدانه و با فقر و تهیدستی و عدم تعلق به تجملات دنیا زندگی کرده‏ اند و هر گز زیر بار منت و ذلت نرفته‏ اند. دقت و مطالعه در زندگی علمای سلف، حکایت از فقر و نهایتاً روح پر فتوت آنان برای کسب معارف می‏ کند که چگونه در پرتو نور شمع و شعاع قمر تحصیل کرده ‏اند و با قناعت و بزرگواری زیستند. در ترویج روحانیت و فقاهت نه زور سر نیزه بوده است، نه سرمایه پول‏ پرستان و ثروتمندان، بلکه هنر و صداقت و تعهد خود آنان بوده است که مردم آنان را برگزیده‌‏اند. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز پنجم روحانیت اصیل میانه‌ای با سرمایه‌داران و سرمایه‌داری ندارد؛ و این خصیصه‌ای است که بعد از انقلاب اسلامی به معیاری برای سنجش آحادی که به جرگه روحانیت ورود می‌کنند، مبدل شده است. زندگی کردن همچون پایین‌ترین افراد جامعه و توجه به نیازمندی‌های افراد جامعه، هیچ‌گاه نگذاشته است که روحانیت اصیل از مواهب دنیا برای خود کیسه‌ای بدوزد. سوگند و تعهدی که با خدای خود بسته مبنی بر عدم سکوت در برابر ظلم ظالم و...، اجازه نداده است که تطمیع‌های مستقیم و غیر مستقیم زرسالاران و پول‌پرستان، در قلب و قدم و قلم او موثر افتد و اندکی انحراف و‌ کژی از اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و اله و سلم) را به خود ببیند. این شرافت تا ابد نام روحانیت اصیل شیعه را بر تارک تاریخ درخشان خواهد داشت. این مناعت طبع و این حریت از تمامی متعلقات دنیا اعم از مال و مقام و آبرو، ایشان را به اسطوره‌های انسان عصر جدید مبدل ساخته است؛ به شرط آنکه قدر خود را بدانند... تلاش‌های علمی موثر در نهایت زهد و ریاضت و تنگ‌دستی، خویشتن‌داری مومنانه در حد ورع در عصری که گناه به آسانی یک کلیک است، و دوری شدید از تجملات دنیوی و هر آنچه نشانی از سبک زندگی غیر زاهدانه دارد و به بهانه‌ها و توجیهات گوناگون وارد زندگی انسان می‌گردد، همه و همه حکایت از روح پر فتوت روحانیت اصیل دارد که چگونه راحتی جسم و زندگی خانوادگی خویش را فدای نشر معارف آل الله و معطر ساختن عالم بشری به عطر قدسی ولایت الهیه ساخته است. مبارزه‌ی بی‌امان استکبار و سرمایه‌داری با روحانیت متعهد نیز به همین خاطر است که ایشان را راهی بر ساکت کردن زبان‌های آزاده نیست جز آنکه زبان حق‌گوی میثم تمارها را ببرند و نخل استقامت‌شان را بر دار بیاویزند. روحانیت، نهادی است که هرآنکه با توجه به کنه آن بنگرد، زبان به تحسین آن خواهد گشود و درخواهد یافت که طریق انسان کامل را می‌پیماید؛ چه در بعد اخلاقیات فردی، چه در بعد اخلاقیات اجتماعی، چه در بعد مبارزه‌ی دشمنان حق و مظاهر آنها در همه عرصه‌های زندگی... آری... ه‍ر آنکس که در این جرگه پای می‌نهد و به مقاماتی از علم و فضل می‌رسد، باید متوجه ماهیت ضداستکباری روحانیت اصیل باشد که اگر مرد پایبندی به این ماهیت باشد، او را از این بحر بهره‌ای خواهد بود و الا او نه روحانی بلکه تاجر علم است و دلال بی‌جیره و مواجب برای شیاطین!! و نه تنها خداوند متعال بر خفایای قلب‌ها آگاه است، بلکه اثرات آنچه در قلب‌ها می‌گذرد را می‌توان در قلوب توده‌ها و پابرهنه‌ها مشاهده کرد... 🏴@shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم رب الحسین پیش از آنکه برای‌تان روضه‌ای بخوانند، خود را در آن موقعیت قرار دهید و خود را در آن جایگاه تصور کنید. ببینید اگر شما بودید چه می‌کردید؟ و با این آمادگی، مابقی را دنبال کنید... ابتدا پذیرش روضه را با این فهم و درک افزایش بده و سپس دنباله روضه را بهره‌مند شو... تا بیشتر نور بگیری و رتبه‌رتبه در روضه سیر مقامات کنی... با این آمادگی، پاسخ سوال‌هایت را از روضه خواهی گرفت... ابتدا به آن سوال جواب بده؛ تصمیم بگیر که اگر تو در آن ماجرا بودی، چه می‌کردی؟ و فراموش نکن که تو را هم کربلاهایی و انتخاب‌هایی است، به دلالت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا». انتخاب کن و سپس پاسخ روضه را سراپا گوش باش... که بهترین پاسخ همان است که در روضه‌های کربلا رقم‌ خورده... اینطور استماع روضه به روح انسان اعتلای بیشتری می‌دهد و مستمع، رشد سریع‌تری خواهد کرد... یکی از آثار روضه‌ همین است که تو را برای امروز و فردایت آماده خواهد کرد... 🏴 🏴🏴🏴🏴🏴 وقتی از حرکت کرد، شنید که هاتفی می‌گوید: ای مژده باد تو را به بهشت... تعجب کرد...می‌دانست در فرمان کسی نیست که او اهل بهشت باشد...و به سوی کاری روانه نشده که بوی بهشت از آن برسد... اما اکنون که سخنان امام علیه السلام را می‌شنید، گویا بهشت بود که او را می‌خواند ولی او فرسنگ‌ها از آن فاصله داشت... در گرفتار شدن کاروان حسینی در این صحرا، بی‌تقصیر نبود... باید اشتباهش را جبران ‌می‌کرد...نزد عمربن‌سعد آمد: آیا با حسین می‌جنگی؟ جواب شنید آری جنگی سخت که سرها و دست‌ها درآن بر زمین بیفتند! حرّ گفت: چه نیازی است به جنگ؟! چرا پیشنهادهای حسین را نمی‌پذیری؟ عمرگفت: عبیدالله چنین امر کرده و کار دست من نیست! حرّ دانست که گوش عمر حتی به صدای ملکوتی امام حسین علیه السلام هم بدهکار نیست...افسار پاره کرده است در وعده‌ی خیالی ملک ری! حال نه توان اصلاح اشتباهش را دارد و نه روی برگشت به سوی کسانی که می‌دانست حق‌اند ولی خیلی به آنها بد کرده است... (شما بودید چه می‌کردید؟) حرّ شخصیتی بود در جهان عرب...در اصل و نسب و کمالات و جنگاوری... اما اکنون وقت حساب و کتاب مادی نبود...مخیر بود بین جهنم و بهشت... خود را شکست...کفش‌ها را درآورد و به گردن آویخت (مانند قربانی‌ای که حاجیان این‌چنین علامت قربانی بودن برآن می‌نهند)..پا برهنه و سر افکنده و اشک ریزان به سوی خیام حسینی حرکت کرد... هنوز مانده بود که خیمه برسد؛ که سیدالشهدا ارواحناله‌الفدا مانند یعقوبی که بوی یوسف شنیده باشد، به علی‌اکبرش فرمود: علی جان برو به استقبال «عمویت»... در رثای همین یک جمله باید دنیا را غرق اشک و عرق شرم کرد... اگر روزگاری دلت هوای توبه‌‌ی نصوح داشت، برای دلت روضه‌ی حرّ بخوان... ببین بعد از شنیدن این جمله آخر، لذتی در این عالم می‌ماند که بخواهی بخاطرش خیمه‌ی ارباب را رها کنی؟ یعقوب برای یوسف‌، دو چشم را قربانی کرد...اما حسین برای ما، فرزندانی نازنین به مسلخ فرستاد، دخترانی عفیفه به اسارت فرستاد، اصحابی چون پاره‌ی ماه به قربانگاه فرستاد... حال آیا باور می‌کنی که صدها برابر از یعقوب بیشتر، «تو» را دوست دارند؟ کدام از منافع و لذت‌های فانی و پلشت دنیاست که این عشق نتواند تو را از آن برگیرد و رهایی بخشد؟! حال بشنو صدای هاتف را: ای آزادمرد...مژده باد تو را به بهشت حســــین... 🏴 @shab_amaliat
امام خامنه‌ای (دام ظله): این روح حادثه‌ی کربلاست؛ تسلیم در مقابل خدا. مجالس ما باید این روح را در مردم بوجود بیاورد. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز ششم مخالفت روحانیون با بعضی از مظاهر تمدن در گذشته صرفاً به جهت ترس از نفوذ اجانب بوده است. احساس خطر از گسترش فرهنگ اجنبی، خصوصاً فرهنگ مبتذل غرب موجب شده بود که آنان با اختراعات و پدیده‏ ها برخورد احتیاط آمیز کنند. علمای راستین از بس که دروغ و فریب از جهانخواران دیده بودند، به هیچ چیزی اطمینان نمی‏ کردند و ابزاری از قبیل رادیو و تلویزیون در نزدشان مقدمه ورود استعمار بود، لذا گاهی حکم به منع استفاده از آنها را می‏ دادند. آیا رادیو و تلویزیون در کشورهایی چون ایران وسایلی نبودند تا فرهنگ غرب را به ارمغان آورند؟ و آیا رژیم گذشته از رادیو و تلویزیون برای بی ‏اعتبار کردن عقاید مذهبی و نادیده گرفتن آداب و رسوم ملی استفاده نمی‏ نمود؟ 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز ششم تمدن غرب همواره می‌کوشد تا فرهنگ منحط خویش را در میان جوامع بگستراند و برای دستیابی به این هدف، تکنولوژی‌های گوناگون را استخدام می‌کند. اساسا بنیان تکنولوژی‌ برای این نهاده شده که طبیعت انسان را تسخیر نماید ولی با وابسته کردند زندگی انسان به خود، قوای وهمی وی را بر قوای عقلانی او مسلط سازد. پس از آن است که انسان به جای علاقه‌مندی به آنچه متعالی و پایدار است به منافع خیالی و پوچ دل می‌بندد و چشم و گوش باطن را از دست داده و به دنبال آنانی راه می‌افتد که دنیای او را بهتر تامین میکنند یعنی دنباله‌های تمدن غرب... اساسا هر تمدنی برای خود ابزار مناسب با فرهنگ خویش تولید می‌نماید؛ لذاست که باید در برابر استفاده از ابزارآلات سایر تمدن‌ها، با احتیاط عمل کرد نه می‌توان به طور کلی همه را ممنوع کرد و نه می‌توان با آغوش باز همه چیز را پذیرفت. این درحالی است که تمدن اسلامی که با آرایه‌هایی از فرهنگ ایرانی، در کشور ما تجلی یافته است، می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای مادی و معنوی بشر باشد، و از این جهت دست برتر را برای سایر مدعیان تمدن دارد. مقایسه‌ای اجمالی میان معماری سنتی ایران و معماری مدرن -به عنوان نمونه-گواه این مدعاست. کافی است به مدل طراحی آشپزخانه اُپن توجه کنیم که غیر از انکه بوی پخت و پز را در تمام خانه پخش می‌کند (ولی شما ناگزیر خواهید بود سایر مصنوعات را برای تخلیه هوای نامطبوع تهیه کنید)، به تدریج حفظ حجاب بانوان خانه را در حین فعالیت غیرممکن می‌کند. و از این طریق، پایه تمامی ارزش‌های خانواده را متزلزل می‌سازد. همچنین ساخت شهرها بر محوریت مساجد یا حرم‌ها، یادآور این اصل در تمدن اسلامی است که باید محوریت اصلی زندگی فردی و اجتماعی براساس ولایت الهی باشد. لکن انچه در تمدن غربی به زندگی انسان تحمیل می‌گردد آسمان‌خراشهای کوتاه و بلند، بدون هیچ محوریت و نظمی، ولی با مزاحمتهای گوناگون برای سایرین است. شهری که صرفا عده‌ای را گرد هم نگه داشته و حول خوراک و پوشاک و تجملات دنیوی سرگردان می‌کند. چنین سابقه و تجربه‌ای از تمدن غرب، همه دلسوزان و دغدغه‌مندان از جمله روحانیت اصیل را به تکاپو وامی‌دارد تا توده مردم را از خطراتی که نسل‌ها را نابود می‌کند اگاه ساخته و رهایی بخشند. لذاست که به اجتناب از مظاهر کفر و تمدن وحشی غرب حکم می‌دهند و نیازمندی‌های فردی و اجتماعی جوامع اسلامی را به شانه‌ی جوانان متعهد و متخصص خود می‌سپارند. عقل و تجربه، گواه این حقیقت شرعی است که اعتماد بر تمدن طواغیت، مصداق《اثمهما اکبر من نفعهما》 بوده و خواهد بود. باید کوشید تا نرم‌افزار و سخت‌افزار تمدن متعالی خویش را متناسب با معارف اسلام، بسازیم و این مهم‌ترین قدمی است که باید برای تحقق تمدن نوین اسلامی برداریم. ان‌شاءالله. 🏴 @shab_amaliat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسین بن علی در تاریخ ثبت کرد فداکاری آن است که او در نهایت تنهایی و هنگامی که نیروهای دشمن از همه طرف به سوی او سرازیر است، یک‌تنه قیام میکند؛ به یاران کم میسازد، نمیگوید تنهایم، نمیگوید همه با من مخالفند و از من کاری بر نمی‌آید، نمی‌گوید ضعیفم و چرا بیهوده بجنگم. بر سر دوراهی حق و باطل، قاطعانه حق را انتخاب میکند و آماده می‌شود که در راه حق، جانش را بدهد. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم *سلوک با مقامات عاشورایی-۶* نورانی شدن به نور ولایت الهیه در همه عرصه‌های تاریخ و فرد و جامعه، حقیقت تهذیب است. و نیز اصلی ترین فعلی که برای هدایت تاریخ انجام می‌شود، پرستش و بندگی اولیای خداست. عبادت انها محور تهذیب تاریخ و جامعه و افراد است؛ تهذیب سایر عباد، از طریق اطاعت از ایشان و با وساطت عبادت انهاست. از اعظم عباداتی که اولیای الهی دارند، ابتلائاتی است که در مسیر تحقق کلمه توحید تحمل فرموده‌اند. ثمره این عبادت برای آن حضرات، قرب است و برای دیگران، شفاعت در قرب. بر همین اساس، یکی از اصلی‌ترین مرکب‌های سیر و سلوک فردی، اجتماعی و تاریخی، سلوک با بلای اولیای خدا و توجه به همان ابتلائاتی است که در مسیر قرب خود و تاریخ، به سوی خداوند متعال تحمل کرده‌اند. به تعبیر دیگر، انچه محوریت تهذیب تاریخ، جامعه و افراد است، عبادات اولیای خداست و طریق قرب انسانها به خداوند متعال و تهذیب ایشان، تولی به انسان عبادت و تحمل بلای الهی است. توجه به آن ابتلائات و سیر با بلای اولیای خدا، یکی از بهترین ابزارها و نردبان‌های سلوک به سوی خدای متعال است. 🏴 @shab_amaliat
بسم رب الحسین امام حسین علیه السلام آنقدر یار در سن‌های مختلف و شغل‌های مختلف دارد که کسی نمی‌تواند بگوید من در کربلا وارد شدم و نتوانستم الگوی خود را پیدا کنم... در کربلا پیرمرد داریم، جوان داریم؛ زن، مرد؛ باسواد، کم‌سواد؛ عراقی، حجازی، ایرانی، آفریقایی، یمنی و... . هر جورش را حساب بکنید...هست... امام در این منظومه اصحاب خودش، الگوهای متنوعی را قرار داده است. در کربلا با یک جامعه کوچک موفق از اصحاب امام عاشورا مواجهیم: جامعه ایمانی کوچک نمونه اصحاب... بهترین وسیله برای وصول به امام عاشقان، اصحابش که عاشقش بودند، هستند. مهم‌ترین چیزی که می‌توان از ایشان آموخت، معیت با امام است. اصحاب یک لحظه، هم‌نفسی و معیت با امام را ترک نکردند... و این معیت باعث شد که هم در دنیا در حرم ارباب‌شان باشند و هم در بهشت، مصاحب امام باشند... می‌دانی سرّش در کجاست؟ شنیده‌ای که آب قلیل اگر به کر متصل باشد، دیگر حکم آب کر را دارد؟ اصحاب هم اینگونه بودند. خود را به اقیانوسی وصل کردند که برای همیشه حضور دارد. این است سرّ جاودانگی اصحاب ارباب با خود ارباب... 🏴 🏴🏴🏴🏴🏴🏴 می‌گویند عثمانی بود...می‌دانی یعنی چه؟ یعنی مزه‌ی ولایت علیّ را نچشیده بود... با یک‌سری سوء‌تفاهم‌ها از دین و اهل بیت علیهم السلام که به خورد جامعه داده بودند، زهیر نیز از همه‌چیز کناره گرفت و به زندگی مشغول بود... سال ۶۱ هجری با خدم و حَشم از مناسک حج، عازم منزلش در کوفه بود... شنیده بود فرزند زهرا علیهماالسلام به سوی کوفه حرکت کرده‌ است؛ بخاطر نامه‌های هزارهزار کوفیان...اما زهیر نه نامه‌ای نوشته بود و نه دعوتی کرده بود...در منزلگاه‌های سفر نیز مراقب بود که مبادا با امام هم‌منزل شود...چراکه نمی‌خواست به هیچ نحوی به این مسائل مرتبط گردد... اما نهایتا در منزلگاهی اتراق کرد که امام در آنجا بودند...امام برایش پیغام فرستادند که اندکی مهمان خیمه‌ی ما باش!..‌ زهیر دست‌دست می‌کرد تا بهانه‌ای برای رد دعوت بیابد...او مردی متشخص بود و پیام از سوی فرزند رسول خدا برایش آمده بود...نمی‌شد به همین سادگی نادیده بگیرد...همسرش تردید او را دریافت...نهیب زد که آنقدر بی‌منطق شده‌ای که از کلام و نگاه او نیز می‌گریزی؟! برو ببین سخنش چیست... این سخن، جرقه‌ای شد در انبار کاه و تردیدهای زهیر را خاکستر کرد... راهی خیمه امام شد... حتما منتظری در ادامه این سطور بدانی که در خیمه‌ی امام چه گذشت... نمی‌دانیم...گویا مجلسی خاص بوده و ویژه‌ی اهلش... اما می‌دانیم طولی نکشید که زهیر خندان و بشاش از خیمه بیرون آمد...یک کلام ورد زبانش بود: اربابم حسین...اربابم حسین... زهیری که تا آن روز، ولیّ نداشت، حالا از عشق ولایت مالامال بود...در چشمش جز حسین، چیزی دیده نمی‌شد: نه خدم و حشم نه اهل و عیال نه وجاهت و آبرو... همه را مرخص کرد که من دیگر غلامم...آقا نیستم که برای خودم زندگی به هم بزنم... زهیر یکی از معدود اصحابی است که در جای‌جای کربلا، نامش شنیده می‌شود: در ورود به کربلا، مواجهه با سپاه حر و تشر زدن به آنها، در نصیحت و توبیخ مداوم سپاه عمر و شمر، در دفاع از حریم خیمه‌ها در تاسوعا و عاشورا، در ابراز ارادت‌های جانانه در شب عاشورا، در نماز ظهر عاشورا و... . زهیر...قلبت چه طعمی چشید از شهد ولایت، که اینطور آواره و حیرانت کرد؟ چه فهمیدی از غلامی حسین ارواحنافداه که هرچه در رکابش غلامی می‌کردی راضی‌ نمیشدی؟ 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم *سلوک با مقامات عاشورایی -۷* توجه به بلای اولیای خدا باید سه چیز را در انسان ایجاد کند: ابتدا 《حمد بر فعل خدای متعال و رسیدن به درک زیبایی صنع حق》، حتی در متن بلا؛ سپس 《تولی به ولایت اولیای خدا》و در نهایت 《تبری از ولایت اولیای طاغوت》. اگر حقیقت تهذیب به تولی و تبری تعریف شد، اصلی‌ترین مرکب سلوک و حرکت در مسیر تهذیب، توجه به بلای اولیای خدا و مرکب بلای اولیای خدا و به ویژه بلای حضرت سیدالشهدا علیه السلام در روز عاشوراست. بلای سیدالشهدا علیه السلام محور تهذیب تاریخ است و همه کسانی که هدایت یافته‌اند، از سفره این بلا ارتزاق کرده‌اند و از این نردبان سلوک بالا رفته‌اند. سلوک با بلای سیدالشهدا علیه السلام یعنی ورود در این مصیبت و سالک شدن با عاشورا. عبادتی که حضرت در گودی قتلگاه انجام دادند، می‌تواند همه عالم را بهشتی کند؛ اگر در عاشورا همه عالم می‌خواستند مانند حبیب بن مظاهر باشند، این امکان به وسیله بلای حضرت وجود داشت... 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم نامش را که می‌بری، در دلت گرمای رفاقت غلیان می‌کند..‌‌صمیمیتی خاص از نام حبیب می‌بارد... آنقدر در سیره‌ی حبیب، مظاهر رفاقت وجود دارد، که آدمی گمان می‌برد که اصلا رفاقت را جز حبیب کسی نفهمیده... شب عاشورا، در خیمه‌اش نشسته بود و قرآن می‌خواند...چهره‌اش چون ماه می‌درخشید و اشک چشمانش ستارگان آسمان را خیره کرده بودند... تا آنکه هلال خبر آورد از آنچه پشت خیمه کبری علیهاسلام شنیده بود:« آیا به اصحابت اطمینان داری برادر؟» دنیا پیش چشمانش تیره و تار شد: دلت خوش بود حبیب که آمده‌ای غم دل از آل‌الله بزدایی...خوش نشسته‌ای و ادعای رفاقت داری... برخاست...اصحاب را فراخواند..‌همه را بسیج کرد جلوی خیمه‌ی بانوان حرم...ندا سر داد: ای سروران ما! ای بانوان حرم پیامبر..این شمشیرهای آخته‌ی یاران شماست که مصمم‌اند آنها را جز در گردن بدخواهان‌تان فرو نبرند...و این نیزه‌های غلامان شماست که سوگند یاد کرده‌اند که آنها را جز در سینه‌ی این نامردمان جا ندهند... و بعد همه ضجه زدند و بیعت‌شان را فریاد کشیدند... و این چنین بود که حبیب، حال دل همه را در خیمه‌های امامش و رفیقش می‌پایید... او با این کار نه تنها دل آل الله را آرام کرد؛ بلکه رفاقت را در حق هم‌قطارانش نیز تمام کرد...دیگر ذره‌ای ناخالصی در نیت‌ها نمانده بود مگر آنکه در این صحنه‌ی آتشین، خاکستر شده بود...دیگر هیچ دلی ذره‌ای بوی عُجب هم نمی‌داد، وقتی که حبیب برای‌شان روضه‌ی اسارت را اشارتاً خواند... خیال ارباب هم آسوده شد از بابت صدق تامّ اصحابش که فرمود: بهتر و‌باوفاتر از اصحاب من نبوده و نخواهد بود... تجلّی آیه‌ی «و حسن اولئک رفیقاً» را در حبیب، به تماشا بنشین...(نساء۶۹) « وثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین»، رفاقتی از جنس می‌خواهد... 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز هفتم به هر حال خصوصیات بزرگی چون قناعت و شجاعت و صبر و زهد و طلب علم و عدم وابستگی به قدرتها و مهمتر از همه احساس مسئولیت در برابر توده‏ ها، روحانیت را زنده و پایدار و محبوب ساخته است و چه عزتی بالاتر از اینکه روحانیت با کمی امکانات، تفکر اسلام ناب را بر سرزمین افکار و اندیشه مسلمانان جاری ساخته است و نهال مقدس فقاهت در گلستان حیات و معنویت هزاران محقق به شکوفه نشسته است. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز هفتم تک‌تک کلمات و عبارات منشور را باید با دقت توجه نمود تا راهیابی به سرای حقیقت ممکن گردد. بنا بر سند بالادستی منشور روحانیت، آنچه موجب زنده و پایدار و محبوب بودن شده است، بدین قرار است: ۱. : توان گذشت کردن از منافع و همه داشته‌ها در راه هدف. (تعلقات انسان را ترسو می‌کند). ۲. : تولید حداکثری و مصرف حداقلی. ۳. : لِکَی‌لاتاسَوا علی ما فاتَکم و لاتفرَحوا بِما آتاکم؛ که نتیجه‌اش حریت و آزادگی است... ۴. طلب : کسب توانایی فهم اشارات ولی الهی؛ چراکه ولایت، هیچ‌گاه اجبار نخواهد کرد و ماموریت‌ها را تصریح نخواهد کرد. ۵. عدم وابستگی به قدرتها: عَظُم الخالقُ فی انفسِهم فَصَغُر مادونَه فی اعیُنِهم. ۶. احساس مسئولیت در برابر توده‌ها: مَن کان باذِلاً فینا مُهجته و مُوطِّناً علی لقاءِ اللهِ نفسَه فَلیَرحَل مَعَنا. در لحظه لحظه زندگی خود که با عنایت صاحبکار(مقام ولایت) نورانیت یافته است، از جان خود برای افشاندن بذر حیات طیبه در اجتماع و در نهاد تک تک افراد مایه می‌گذارد و خط به خطر دفتر هدایت را با عشق و اشک بر اباعبدالله علیه السلام نگاشته و از پدر بندگان خدا برای هدایت فرزندان ایشان استمداد می جوید. حیات حقیقی و متالهانه همراه با نور معنویت است که طی یک ارتباط دوسویه بین هر یک از آحاد روحانیت با امام عصر ارواحنا فداه تحقق یافته و در سیر ماموریت‌های محوله از سوی ایشان، روحانیت با آغوش باز برای بندگان خدا آنان را به امام زمانشان می‌رساند. لذاست که حیات طیبه روحانیت، بیش از اقوال ایشان در هدایت بندگان خدا موثر بوده است. توجه به شجره طیبه اسلام ناب که 《توتِی اکُلَها کلَّ حینٍ باذنِ ربِّها》، منشا عزتی ابدی برای روحانیت اصیل گشته و به رغم تمامی تهدیدها وتحریم‌ها و تخریب‌ها و ...، پایگاهی جاودان را در فکر و قلب آیندگان بنا نهاده است. 🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم منشور روحانیت - فراز هشتم راستی اگر کسی فکر کند که استعمار، روحانیت را با این همه مجد و عظمت و نفوذ تعقیب نکرده و نمی‏ کند، ساده‏ اندیشی نیست؟ مسئله کتاب آیات شیطانی کاری حساب شده برای زدن ریشه دین و دینداری و در رأس آن اسلام و روحانیت است. یقیناً اگر جهانخواران می‏ توانستند، ریشه و نام روحانیت را می‏ سوختند ولی خداوند همواره حافظ و نگهبان این مشعل مقدس بوده است و ان شاء اللَّه از این پس نیز خواهد بود، به شرط آنکه حیله و مکر و فریب جهانخواران را بشناسیم.  🏴 @shab_amaliat
بسم الله الرحمن الرحیم پرونده ویژه محرم شرح منشور روحانیت - فراز هشتم در طول تاریخ پیشاپیش جنبش‌های اصلاح‌گرانه و ازادی‌بخش، قلم و قدم و ندای یک عالم ربانی در دیده منصف هر انسانی می‌درخشد. همواره ترس و واهمه استکبار از ورود دین در عرصه سیاست به وسیله اصیل شدت یافته و سران مستکبر دنیای غرب با توسل به حربه زور و زر و تزویر تلاش کرده اند مردم را از گرداگرد وجود روحانیت اصیل کنار زده و شمع وجودشان را در گردبادی از ضربات جسمی و روحی خاموش نمایند. این افتخار روحانیت است که هر جا پای می‌گذارد، بسان پیامبری مرسل پناهگاه مستضعفان می‌شود و صدالبته خار چشم و استخوان در گلوی مستکبرین. “یغیظ بهم الکفار“ وصف روحانیت است و همین معیار برای بازشناسی روحانیت اصیل کافیست. سرّ مطلب نیز از آنجا نشات می‌گیرد که روحانیت بر اعدی عدو خود مسلط و غالب شده، و آن هنگام که پای در عرصه اجتماع و بین الملل می‌گذارد، به حربه های نمونه‌ی خارجی نفس آگاه است، فریب نمی‌خورد و جلوی فریب خوردن جوامع می ایستد. او که به پشتوانه قدرت لایزال الهی و با بیانیه ماموریتی از جانب امامش قیام می‌کند، خواه مانند شیخ فضل الله نوری رحمه الله شهید شود یا مانند امام خميني رضوان الله تعالی علیه حاکمیت اسلام را تجلی دهد، پیروز میدان است و در نزدیک کردن افق جوامع به عصر ظهور موفق عمل نموده است. 🏴 @shab_amaliat