شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
موضوع کلیدیِ زمانه؟ امتحان اصلیِ عصر ما؟ العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس. مواس
16.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انسانِ دارای منافع متضاد؟
تَحْسَبُهُمْ جَمِيعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّى.
در خانه هم، سود شخصیِ «من» مهم است.
نظمِ پلیسی اگر برود، درونها رو میشود.
در بورس، فردانیّت و تضادِ منافع هویداست!
گسست اجتماعی از زبان استاد #میرباقری
فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان:
b2n.ir/sh08
محور محتواییِ محرم ۱۴۲۲:
«همبستگی و مسئولیتپذیری اجتماعی»
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
این چه شمعی است؟ ش شبکهسازی م محتوانویسی ع عملیات تبلیغی ــــــــــــــــــــــــــــــــ
تنهایمان با هم تنها نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
در آواچۀ «تنهاییِ تنها»
گریزی میزنیم به جایی
که هم دور است و هم نزدیک:
میزنیم به قلب ماجرا، به قلبِ خود!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محور محتواییِ محرم ۱۴۲۲:
«همبستگی و مسئولیتپذیری اجتماعی»
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
«شمع»ی باش!
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
تنهایمان با هم تنها نیست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در آواچۀ «تنهاییِ تنها» گریزی میز
۱. یک چشم کافی نیست.mp3
9.31M
به کجا پناه ببرم
از عظمتِ مصیبت تو؟
به تو پناه میبرم، خداوندا،
از کرب و از بلا، از رنج جگرسوزِ مولا
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
آواچۀ #تنهایی_تنها
نمرۀ ۱. یک چشم کافی نیست.
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
«شمع»ی باش!
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
@ShabakeTabligh
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
موضوع کلیدیِ زمانه؟ امتحان اصلیِ عصر ما؟ العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس. مواس
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سرمایهگذاری بر داشتهها، نه نداشتهها.
«غیرت» میتواند رأسالمال جامعه باشد.
محبت سیدالشهدا: محور انسجامبخش.
رویکرد تربیتیِ تبلیغ از زبان استاد #قمی
فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان:
b2n.ir/sh10
محور محتواییِ محرم ۱۴۲۲:
«همبستگی و مسئولیتپذیری اجتماعی»
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
تنهایمان با هم تنها نیست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در آواچۀ «تنهاییِ تنها» گریزی میز
۲. زبانم لال.mp3
8.88M
قلم را هرکجای صفحه بگذارم
به روضه سرازیر میشود:
به تنهاییِ دختری که
اسیر جمعیت ابلیسیان است،
به آتشی که گرفته
به انتهای گیسوانش.
درد از قلبم سر میرود.
ـــــــــــــــــــــــــــــ
آواچۀ #تنهایی_تنها
نمرۀ ۲. زبانم لال
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
«شمع»ی باش!
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
@ShabakeTabligh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میخوانمت حسین
تویی خواندنیترین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۱۰ کتابِ پاکیزه و غنی و دلنشین
برای بیشتردانی از رخداد عاشورا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پیشنهادی برای مطالعۀ جاننواز
instagram.com/safir_hoseine
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محتواهای صوتی و فیلمی و متنی،
مرتبط با خط محتوایی مناسبتها،
در «شمع» در چشمرس شماست:
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
حرکت محرم بر یک محور نمای عاشورا در قاب یک محتوا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب اول: اشک تنهایی
محرم امسال تفاوتی با سالهای پیش دارد: شیوع کرونا باعث شده سوگواران اباعبدالله(ع) نتوانند مثل هر سال گرد هم جمع شوند و بر سر و سینه بزنند. البته دلدادگانِ سالار شهیدان در هیچ شرایطی از اقامۀ عزا، هرچند به شیوههای کمسابقه، دست برنمیدارند. بااینحال، حتی تأثر و گریه بر مصائب آلالله در خلوت هم اجر عظیم دارد و ستودۀ روایات اهلبیت(ع) است.
اما آموزههای دین، پیوسته یادآور میشوند که اسلام، جمع و اجتماع را بر فرد و تنهایی برتری میدهد. فضیلتهای بیشماری که برای عبادت بهصورت جمعی ذکر شده، گواهی بر این مدعاست. حتی معنای اولیۀ «ولایت» در قرآن هم گردآوردن مؤمنان زیر یک پرچم هدایت است. از سوی دیگر، گوشهگیری و جداییافکنی و قطع رابطه ناپسند است و جامعه را از همدلی دور میکند.
دنیای امروز بهسمت تنهایی به پیش میرود و دلهای دورافتادۀ مردم، «ازدحام تنهایی» را به نمایش میگذارد. این ازدحام تنهایی، خود مانعی برای ظهور است که یکی از زمینههایش، همدلی منتظران در وفای به عهد با امام ذکر شده است. ناهمدلی همان است که صولت سپاه مسلمبنعقیل را از هم گسیخت و روضۀ غربت او را رقم زد.
ــــــــــــــــ
برشی از کتابِ
ازدحام تنها، اجتماع دلها
ــــــــــــــــ
متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴۲
بر محور محتواییِ امسال:
«همبستگیومسئولیتپذیریاجتماعی»
برخاسته از یک مسئله: «ازدحام تنهایی»
ــــــــــــــــ
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
تنهایمان با هم تنها نیست. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در آواچۀ «تنهاییِ تنها» گریزی میز
۳. پس از تو....mp3
7.03M
تو در گوش تاریخ چه خواندهای
که خونت را هزار سال به دوش کشیده؟
با اینهمه دلی که بردهای،
چه حکومتی بر پا کردهای؟!
ـــــــــــــــــــــــــــــ
آواچۀ #تنهایی_تنها
نمرۀ ۳. پس از تو
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
«شمع»ی باش!
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
@ShabakeTabligh
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
حرکت محرم بر یک محور نمای عاشورا در قاب یک محتوا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب دوم: تنهای آرام
آرامش نیاز طبیعی انسان است. اما انسانها برای رسیدن به آرامش، دو راه برمیگزینند: دستهای به همین دل خوش میکنند که خود و خانوادهشان در آسایش باشند؛ اما گروهی دیگر همۀ بندگان خدا را خانوادۀ خود میدانند و دایرۀ محبتشان را به اندازۀ همۀ انسانها میگسترانند. اولیها آرامش را در آسایش میبینند و دومیها در دردمندی و دغدغهداری: دغدغۀ آرامش همۀ انسانها.
بر اساس همین دردمندی است که اباعبدالله(ع) پیشنهاد اطرافیان را نمیپذیرد و به آرامش و امنیت مکه یا یمن یا قلعههای تسخیرناپذیر راضی نمیشود. او در راهی پای میگذارد که از پیش میتوان بوی خطر را از آن شنید؛ هرچند در این حرکت، حجتی شرعی و عقلی هم دارد: دعوت کوفیان.
دایرۀ محبت امام حسین(ع) آنچنان گسترده است که مردم رنگارنگ روزگارش را در حلقۀ اصحابش جای میدهد: زهیر عثمانی، وهب نصرانی، سعدبنحارث خارجی. و این گستردگی همۀ تاریخ را در بر میگیرد.
کاروان حسین(ع) با ورود به کربلا، این دشت را آرامشگاهی میکند به پهنۀ همۀ مردمان و روزگاران.
ــــــــــــــــ
برشی از کتابِ
ازدحام تنها، اجتماع دلها
ــــــــــــــــ
متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴۲
بر محور محتواییِ امسال:
«همبستگیومسئولیتپذیریاجتماعی»
برخاسته از یک مسئله: «ازدحام تنهایی»
ــــــــــــــــ
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
سرمایهگذاری بر داشتهها، نه نداشتهها. «غیرت» میتواند رأسالمال جامعه باشد. محبت سیدالشهدا: محور
25.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حد خطر عُرفی در برگزاری شعائر دینی؟
مراسم حج و نمازجمعه تعطیل شده؟
برگزاری مجالس از زبان استاد #طائب
فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان:
b2n.ir/sh13
محور محتواییِ محرم ۱۴۲۲:
«همبستگیومسئولیتپذیریاجتماعی»
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
حرکت محرم بر یک محور نمای عاشورا در قاب یک محتوا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب سوم: رنج تنهایی
گمگشتۀ دیار محبت کجا رود؟
احساس تنهایی سختتر و شکنندهتر از خود تنهایی است و این احساس، خواهناخواه بهسراغ انسانِ نیازمند اجتماع خواهد آمد. ازاینروست که اسلام همواره پیروانش را از تنهایی بهدور میخواند و میخواهد. دانش امروز هم انزوا و تنهایی را کشندهتر از بیماریهای جسمی برمیشمارد.
دختران دریای احساس و عاطفهاند و از همین رو، در برابر تنهایی دچار آسیب شدیدتری میشوند. پیامبر رحمت و خاندان مهربان ایشان هم بارها بر محبت ویژه به دختران تأکید کردهاند. کمتوجهی به دختران گاه در افکار جاهلی ریشه دارد: شومدانستن زن. اما در فرهنگ اسلام، دختر رحمت خداست.
محبت به دختران و زنان را باید هم با زبان نشان داد و هم در عمل: هدیهخریدن، بوسیدن، نوازشکردن و توجهنشاندادن. از لوسشدن دختر هم نباید ترسید؛ چون آنچه نتیجۀ عکس دارد، محبت بیجاست، نه محبت فراوان.
در کربلا هم محبت اباعبداللهالحسین(ع) به دختران آشکارتر است و خاطرات این محبتهای سرشار است که قلب کوچک رقیه(ع) را بیشتر میفشارد و غم دوری از پدر مهربان را برایش سنگینتر میکند.
ــــــــــــــــ
برشی از کتابِ
ازدحام تنها، اجتماع دلها
ــــــــــــــــ
متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴۲
بر محور محتواییِ امسال:
«همبستگیومسئولیتپذیریاجتماعی»
برخاسته از یک مسئله: «ازدحام تنهایی»
ــــــــــــــــ
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
حرکت محرم بر یک محور نمای عاشورا در قاب یک محتوا ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
شب چهارم: تنها میان تنها
نماز جماعت و حج و جهاد، همه عبادتهای جمعیاند؛ اما در کنار اینها، نباید از یاد برد که یک ساعت تفکر از هفتاد ساعت عبادت باارزشتر است.
تفکر، خلوت میطلبد. اما گاه در میان جمعی و خلوت دست نمیدهد. نیازی به کنارهگیری و گوشهنشینی نیست؛ با خودت خلوت کن. خودت را با خودت تنها بگذار.
اما کدام تنهایی پسندیده است و کدام ناپسند؟ ازطرفی، دست خدا با جماعت است. ازسویدیگر، همیشه جمعیت و اکثریت نشان حق نیست. چگونه میتوان تشخیص داد؟
خلوتی ناپسند است که به خود سرگرمت کند و به غفلت بکشاندت. برصیصای عابدِ مستجابالدعوه را خلوتی طولانی با نامحرم به گناه انداخت و سرنگون کرد. اما خلوت و تنهاییِ همراه با اندیشه و بهخودپردازی پسندیده است. اگر ابوذر را همراه راستین پیامبر میدانی، یادت نرود که بیشترین عبادت او تفکر بود.
ازسویدیگر، باید موانع خلوتهای سازنده را از میان برداشت: از دوست غفلتآور گرفته تا گوشیِ غرقکننده در ازدحام تنهایی. خلوتهای سرنوشتساز حُر در میان سپاه سیهزارنفرۀ یزید، عاقبت عاقبتبهخیرش کرد و او را به رستگاری رساند.
ــــــــــــــــ
برشی از کتابِ
ازدحام تنها، اجتماع دلها
ــــــــــــــــ
متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴۲
بر محور محتواییِ امسال:
«همبستگیومسئولیتپذیریاجتماعی»
برخاسته از یک مسئله: «ازدحام تنهایی»
ــــــــــــــــ
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
instagram.com/ShabakeTabligh
#شمع
شبکۀ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی