eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
💠چرا موفق به نمی‌شویم؟ ♦️شیخ صدوق از سلمان فارسی نقل می‌کند: مردی نزد سلمان فارسی آمد و گفت‌: ای ابوعبدالله(کینه سلمان فارسی است) من موفق نمی‌شوم نماز شب بخوانم، سلمان در جوابش فرمود: در روز خدای را معصیت نکن. ♦️شیخ صدوق روایت می‌کند، مردی نزد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) آمد و عرضه داشت: ای امیرالمؤمنین من از نماز شب محرومم چه کنم؟ حضرت فرمود: تو کسی هستی که گناهانت تو را به بنده کشیده است. مرحوم کلینی نقل می‌کند: امام صادق(ع) فرمودند: کسی که مرتکب گناه شود از فیض نماز شب محروم خواهد، زیرا نفوذ کار زشت در جان آدمی از نفوذ کارد در گوشت بیشتر است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🔰 🔰 👈 جسم عنصرى كه تابوت نفس ناطقه است مجمع جميع صور معانى حقيقيه است، و خداوند در قرآن فرمود: (أَنْ يَأْتِيَكُمُ التّٰابُوتُ فِيهِ سَكِينَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ) و چون مزاج انسان صلاحيت دارد كه وحدت اعتدالى قلبيه‌ى ساكنه‌ى مطمئنه از ميل‌هاى انحرافى در او ظاهر شود و ديگر مزاجها را اين قابليت نيست پس اين وحدت اعتداليه به اين نكته‌ى لطيف، محل قرب و سكينه‌ى كمال ربّ و ظهور اوست. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
6.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🔰طبیب می خواهیم 🎙 . عبث نیست عبث نیست هدف داریم سرمشق می خواهیم راهبر می خواهیم طبیب میخواهیم حالا که طبیب میخواهیم بعد از اکرم ص کسی که برای ما قرآن را بیان کند کسی که به زبان پیغمبر آشنایی داشته باشد به فقه قرآن آگاهی داشته باشد شناسایی کار بوده باشد مشکلات را حل بنماید مسائل گوناگون همه جوره جز علی ع پیدا بفرمایید از بپرسید از بپرسید از این بپرسید از اون بپرسید از هر که می خواهید بپرسید از دوست و دشمن از نصاری و یهود بپرسید بعد از ص در میان چه کسی از همه برتر از همه بالاتر در تمام صفات کمالیه انسانی علما و عملا جز ع را پیدا بفرمایید «ما که غیر از او نداریم» جز او نداریم خلیفة بودن این ها این اسم های صوری و ظاهری و اینگونه چیزها نیست که حالا پدر رفته نمیدانم نوبت به پسر رسیده اینطور نیست آقا که این ها ورراثت ظاهری دنیوی اینجایی که نیست . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، از نام بردن انبیاء و ملائکه شرم دارم که با کدام زبان،‌ با نام تو چه کنم که فرموده ای: «عَظَّمَ أسْمائی» و با تلاوت کتاب تو چه که (لا یمَسُّهُ الاّ‌ المُطَهَّرونَ) فراز ۱۹۱ @shakhehtoba
4_381897131771823590.mp3
14.55M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 💠 ندارد 🔸تا به توحید صمدی قرآنی نرسیم، حرف ما با مادیون یکی است، ما فقط لفظ را عوض می کنیم و می گوییم: خدا، آن ها می گویند: ماده! 🔸همه چیز حق است و هیچ بطلان در نظام هستی و خلقت انسان راه ندارد که " ربنا ما خلقت هذا باطلا " چون مقام شهود، یافتن، ادراک عقلانی و نفسانی و شهودی است، سراسر نظام عالم یکپارچه مشهود حق و محضر جناب رسول الله (ص) و مشهود ایشان است، در این حقیقت عین نظام، باطل راه ندارد. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba آقایان حکما و فلاسفه می فرمایند موضوع بحث ما"وجود" است و آقایان عرفا لفظ "حق" را مطرح می کنند. لفظ وجود به عنوان یکی از اسماءالله در ادعیه آمده ولی لفظ حق خیلی فراوان در قران آمده. لفظ "حق" خیلی حضرت آقا را مجذوب کرد لذا رساله ای به نام "انه الحق" نوشتند که انه الحق را از آیه ۵۳ سوره فصلت گرفته اند. ** هر علمی که دنبال می فرمایید باید دو تا حقیقت برای انسان پیاده شود: یکی توحید صمدی قرانی و دیگر مساله ولایت هم از جنبه فکری و هم از جنبه عملی. ✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ @shakhehtoba 🔸عالم به این زیبائی که یونانیان اسم این عالم را زینت گذاشتند که یکپارچه زیبائی است، عالم بودند، حرف شنیده بودند، درس خوانده بودند، به حقیقت رسیده بودند، و چقدر این عالم زیبا هست که حضرت آقا از وجد و سرور و ابتهاج ذاتیه، ابتهاح عقلانیه، در الهی نامه می فرمایند: با اجازه خداوند در این شب که حال خاصی دارم اسم عالم تو را بگذارم عشق آباد که: حسن از دوش شـــد عشـق آبادی به جـز این نـام و نشــــانیش مباد 🔸مردم در متن وجود هستند، خبر ندارند، غفلت دارند و غفلت به این معناست که چیزی را دارد و از دارائیش خبر ندارد. این را گفتند غفلت. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
🔶. شيخ سعدالدين حموي سوار بود و به رودخانه اي رسيد و اسب از آب نمي گذشت ، امر كردند كه آب را تيره ساختند و به گل آلوده كردند و اسب در حال بگذشت.  فرمود : تا خود را مي ديد از اين وادي عبور نمي توانست كرد ! 📗منبع: ، ص311. حضرت علامه حسن زاده آملی. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🔰 🔰 👈 نفوس در اخراج از نقص به كمال و از قوه به فعل رسيدن، به چيزى نياز دارند و آن مجردات و عقولند كه مخرج نفوسند؛ چون شيء خودش نمى‌تواند مخرج باشد. عقول تعلّق به شخص خاص ندارند. عقول به همه تعلّق دارند. ما چگونه معنى جبرائيل و ميكائيل را مى‌فهميم‌؟ چيزى در وجود ما هست كه ما از آنها بريده نيستيم، (وَ عَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمٰاءَ كُلَّهٰا) ، همه در ما هستند، به يك توسّعى. چون لفظ نداريم اين‌گونه تعبير مى‌كنيم. در ما هست نه به مثل ظرف و مظروف. آنها را بدن خاص نيست كه به وسيله‌ى بدن تكامل پيدا كنند و در حركت باشند. آنها توسّع دارند، جواهر نوريه هستند كه بالذات مستكمل الذات هستند، در حد خودشان صمد هستند، البته نه صمد مطلق. فقر ندارند كه بخواهند متكامل شوند، اجوف نيستند. البته فقر ذاتى دارند، آنها جوهرشان مستكمل است به فضيلت ذاتشان و مخرج نفوسند و راه ندارد كه بدن داشته باشند. يك نوع موجود مجرد ديگر داريم كه در راه كمال است و غير از فقر ذاتى يك فقر ديگر هم دارند. داراى بدن خاص و در راه كمال و در حركتند. جاى خالى دارند كه بايد پر شود. البته جوهر مجردند و مبدأ براى ادراك و داراى اراده و مصور به صور كلى مى‌شوند. ؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
إلهی، «لَولا الشّیطان لَبَطَلَ التَّکلیف، سُبحانَک ما أحسنُ صُنْعُک.» فراز ۱۹۲ @shakhehtoba