eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ولایت تکوینی یعنی حقیقت اسما و صفات الهی در انسان پیاده شود : ✍️فوق همه کارها این است که انسان خودش را درست بسازد و فقط دانستن مفهومی و معنای کلمات و لغات را دانستن ، کاری برای انسان نمی رسد و انسان از آن چندان بهره ای نمی گیرد و به مقام شامخ ولایت تکوینی نمی رسد ، بلکه باید خود آن حقایق نوری که معانی اسماء و صفات الهی است در انسان پیاده شوند . چرا که در وقتش و هنگام حادثه میبینی مثل پلنگ درنده بر ابناء نوعش حمله می کند و میخواهد شکمها بدرد و آدمها بکشد . چنین شخصی در حقیقت حیوان مفترس(درنده) است ، همان پلنگ است نه آدم. این چنین کسی در ظاهر بصورت انسان است ولی در باطن بصورت همان حیوان درنده محشور می گردد. ای دریده پوستین یوسفان گرگ برخیزی از آن خواب گران گشته گرگان آن همه خوهای تو می درانند از غضب اعضای تو آن سخنهای چو مار و کژدمت مار و عقرب گردد و گیرد دُمت 🌹🌹 ص ۱۴ 📗 ص ۱۲ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که این کودک را در سایۀ اقبال بزرگان، واسطۀ فیض گردانیدی. فراز ۲۹۹ @shakhehtoba
4_5994450288403021838.mp3
14.77M
🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ 🌸 بهشت و بهشتی 🔸دفتر و اسرار وجودی ات را بشوران تا به کمالات و تجلیات برسی. 🔸تمام صورت ما، در و دیوار، ذرات و کهکشان ها برای ربودن ماست. 🔸بهشتی کسی است که همه ی حجاب ها را نهاده است و همه ی چشم ها تیزبین و دقیق می شود. 🔸خود تو خلقتی هستی که این بهشت، خلقت توست. نعمتی به تو روی آورده که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به قلب هیچ کس خطور نکرده است. تو بهشتی و هر کس برای خودش یک بهشت است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ ▫️ ** خداوند می فرماید: ما انسان را از نطفه خلق کردیم سپس نطفه را علقه، علقه را مضغه، مضغه را عظام کردیم و استخوان ساختیم و استخوان را به وسیله لحم و گوشت و پوست و چیزهای دیگر پوشاندیم. سپس در مرتبه دیگر، حقیقت دیگری را انشا کردیم ( انشا یعنی ایجاد بدون سابقه ) به عبارتی اول بدن به وجود آمده به عنوان یک حقیقت، سپس یک حقیقت و اندازه دیگری به نام نفس را هم انشا کردیم. یعنی این طور نیست که نفس قبلا وجود داشت و الان آمد داخل این بدن قرار گرفت. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ ▫️✨✨▫️ ✨▫️ 🔸مطلبی را در رابطه با نحوه ارتباط نفس با بدن در نکته « ۸۱۸ » هزار ویک نکته عنوان شده است که پس از بحث این که آیا نفس حسمانیة الحدوث است یا روحانیة الحدوث؟ جسمانیة الحدوث بودن نفس را به دو قسم تقسیم فرمودند: یک وجه این است که « مع البدن» یعنی همانطور که گفتیم نفس « با بدن » حادث باشد با بدن حادث شود. وجه دوم عبارت حضرت آقا این است که می فرمایند نفس « حادتة بالبدن» است. 🔸عزیزانم خلوت بگیرید و به فکر بنشینید که برکتها و سفره ها می آید. همین طور که الآن این سفره نظام طبیعت و بدنمان را برای ما فرستاده اند. 🔸سـراسـر صنـع دلدارم بـهشت است بهشت است زانکه آن نیکو سرشته است عالم یکپارجه بهشت است. «هشت» یعنی فرو گذاشتن و نهادن، و این «ب » برای زینت است. بهشت را که بهشت می گوئیم یعنی جناب بهشتی آنجا می نشیند، می آرمد، قرار می گیرد. که حضرت آقا در دفتر دل دیوان نیز پس از ابیاتی این کلمه« هشت» را به معنی فرو گذاشتن و نهادن آورده اند. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
إلهی، گرچه علم رسمی سر به سر قیل و قال است، باز شکر که علم و کتاب حجابم شدند نه سنگ و گل و درهم و دینار. فراز ۳۰۰ @shakhehtoba