eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
: ✨✨🌷 ✍️ انقضای مدت عالَمِ سفلی ، وسیلهٔ وصول به عالَمِ عِلوی است ، (پس) بهوش باش که خویش را چگونه می سازی . 🔸(شرح: با پایان یافتن مدت زندگی در دنیا ، عالم آخرت شروع می شود، پس توجه داشته باش که فقط در این دنیا فرصت کشت و کار و خیرات و اعمال صالح و خودسازی داری ، آن دنیا دیگر فقط زمان برداشت است ، دیگر زمان انجام و عمل به پایان رسیده، پس قدر این عالم دنیا را بدان و تا می توانی خودت را پاک نگه بدار و زاد و توشه بردار و در خیرات و صالحات و طاعات و عبادات بکوش، که هر چه خبر هست در همین دنیا است ، تا می توانی از سهم جسم بگیر و خرج جان کن.) 📗 ۴۲۳ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🍃 بسم‌الله الرحمن الرحيم به آن اندازه که عبادت شما ،به آن اندازه که عمر شما روی مبنای عقل و محور عقل می‌گشت ، به آن اندازه انسان هستید. و برادر من این چهار صباح آن‌قدر قدر و قیمت ندارد . دنیی آن‌قدر ندارد که بر او رشک برند یا وجود و عدمش را غم بیهوده خورند شد ،شد ،نشد ،نشد . شد ، شد ، نشد ، نشد ، آنقدر برای او نیست ، دنیا از دست رفته ،حسرت ندارد ! اگر خودتان را از دست دادید بنالید ، آن آه و افسوس دارد. یک وقتی چشم باز می‌کنید آه چه چیزها ما را از فریب او باز داشت . چه دام‌ها و تله‌هایی در پای ما بود و بی‌خبر نگذاشتند ما پرواز کنیم چه ابرهای تیره، گرد و غبار‌ها ، تراکم‌ها ، جلو چشم ما بود ، چشم ما را فرا‌ گرفته بود ، جمال دلربایی او را نمی‌دیدیم، چه شیرین فرمود أمير علیه السلام : آقا جان وجود چیست؟ فرمود : به غیر وجود چیست؟ بله ! به غیر وجود چیست؟ جز او کیست؟ غير از او کیست؟ در میان دریای آب حیاط تشنه نمیرید ؛ غرق در میان دریا ، زلال ، شیرین ، صاف تشنه نمیرید، دنیا گرفتارتان نکند ، آب شور دنیا گرفتار‌تان نکند هر چه بخورید تشنه‌‌گی‌تان رفع نشوید ! حدیث رسول‌الله است ؛ فرمود :جبرئيل علیه السلام ان لي هل الجنة توجد من مسيرة الف عام بوی بهشت تا فاصله هزار سال راه بوی بهشت شنیده می‌شود و بیش از هزار سال هم ، این الفاظ را می‌فرماید به زبانی که بنده و جنابعالی متوجه بشویم ، یه‌جوری در باره حقایق صحبت می‌فرماید که ما مطابق این نشئه‌ی‌مان ، این عالم‌مان با این الفاظ‌مان که خو گرفته‌ایم بفهمیم و برسیم ، بوی بهشت و مسیر هزار سال راه به مشام می‌رسد ، آن هم بویی است دلربا ، جانفزا ، ابتهاج دهنده ، انبساط دهنده ، نفحات رحمانه ، نسیم الهیه ، روح‌اللهه ، نعمتهای اسماء و صفات او هستند ، تجلیات حقند ، هر چه عرض کنیم کم گفتیم . اینهایی را که می‌فهمید اینجا ، این علمی که این‌قدر شیرین است، این دانش و کمالی که این همه در پی آن هستند ، می‌شنوید فلان عالم ، فلان دانشمند ، پایه علمی‌اش ، چقدر بود ، چه چیزها فهمید ،چقدر اختراع کرده، چقدر پی برده ، چقدر کتاب نوشته ، چقدر بينش داشت ، روزگارش چطور بود ، وقتی می‌شنوید آه سرد می‌کشید! و می‌گویید خوشا به حالش، خدا به ما هم بدهد ، خوشا به حال آن کسی که بینش دارد، عقل و دانش دارد ، درایت دارد ، این دانش‌ها ، علوم ، معارف ، همه نسیم‌های بهشتی‌اتد ، همه بوی بهشتی‌اند . حالا ببینید شب و روز چقدر از بهشت می‌بویید ، به اندازه که معارف حقه تحصیل کردید، علم تحصیل کردید ، معرفت و تقوا تحصیل کردید ، جان یافتید ، توجه یافتید، روشن شدید ، به آن اندازه از بوی بهشت استشمام کردید ، اینها همه بوی بهشت هستند، به آن همه گلهای رنگارنگ ، و طلوع و غروب این همه ستاره‌ها ، ، طلوع و غروب آفتاب و ماه ، امواج دریا، آمدن باران ، سبز شدن درختان ، خرم شدن زمین ، جوشیدن چشمه‌ها ، متولد شدن انسان‌ها ، حیوان‌ها ، دم به دم این همه پدید می‌آیند، طلوع می‌کنند. ان الي ربك الرجعي ، انا لله و انا اليه راجعون این همه اسرار شئونی را که مشاهده می‌فرمایید ! ان من شي الا عندنا خزائنه اينها همه برمی‌گردنند به اصلی که همه در آن اصل آنجا جمعند ، آنجا همه جمعند، یک اصل واحد ، یک حقیقت واحد ، این همه تجلیات اینها همه آثار بهشت است که دم به دم پیاده می‌شود، همه بهشت است . جنابعالی به دست خودت زندگی‌ات را حیات‌ات را بودت را شب و روزت را برای جهنم نکنید آن که آفریدگار ما است ، صد آمد رحمت او ، او خیر آفرید ، شما بد نکنید که شر بشود، او خیر آفرید ، او آنچه که آفرید ، خیر آفرید ، یک نخود شر در دار وجود قدم ننهاد. من و شما بد می‌کنیم ، غرض ، اینها هم تمام کمالات ،تمام خوبی‌ها، همه رستی از جمال بهشت‌اند همه که می‌بینید دار وجود چقدر زیباست می‌بینید صفحه آسمان چقدر دلگشاست صحرا را می‌بینید، دریا را می‌بینید ، نظام را می‌بینید ، عالم را می‌بینید ... 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
💠💠 ✨✨💠💠 🔹امام علی(علیه السلام) فرمود : خداوند متعال فرمود: ای پسر آدم هرگاه چشمان تو، با تو در دیدنِ حرام منازعه کند برای رفع آن، دو پلک قرار دادم که آنها را در هنگام مشاهدهٔ حرام در هم کنی و حرام را مشاهده نکنی و اگر زبانت با تو در مورد صحبت از محرمات منازعه کرد، دو لب برایت قرار دادم، آنها را روی هم ببند و سخن حرام مگو. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
الهی! راز دل را نهفتن دشوار است و گفتن دشوارتر. فراز ۲ @shakhehtoba
4_5994447960530747804.mp3
14.76M
🔵 بزرگ ترین صله رحم در طبیعت، تفکر در نظام هستی است، تمام موجودات همه رحم دارند. 🔵 خداوند می فرماید: هرکسی با رحم من وصلت کند من هم با او وصلت می کنم و هر کس از رحم من قطع بفرماید من هم با او قطع رحم می کنم که رحم خدا، عالم طبیعت و نشئه ماده است. آن پدر یعنی کمال مطلق، وجود مطلق، فاعلیت محضه، علت تامه هرچه فیض دارد می دهد که: آسمان مرد و زمین زن در خرد هرچه او انداخت این می پرورد آسمان وجود حضرت حق، مرد است، زمین نشئه طبیعت، زن است. 🔵 تمام فیوضات الهیه باید در قوس صعود از رحم طبیعت برخیزد و اگر رحم طبیعت را نداشتیم قوس صعودی نبود، عالم منقطع می شد، فیض حق انقطاع حاصل می کرد. چون فیض در مقام نزول از انا لله می آید و با رحم طبیعت به انا الیه راجعون متصل می شود. 🔵 حرکت جوهری در قوس صعود معنا دارد، عالم طبیعت انتهای قوس نزول و ابتدای قوس صعود را ربط وجودی می دهد چه این که در مقام استمرار هم همین است. 🔵 انسان که علت غایی و نهایی عالم است باید از متن وجودی عالم طبیعت براساس فیض دهی، انسان برخیزد و اگر وجود انسان نباشد رحم طبیعت بی اساس می شود. 🔵 این رحم طبیعت، محل تنزل انوار و برکات است که اگر کسی با آن قطع رحم کند قطعا از فیض محروم می شود لذا حق ندارد به بدنش ضربه بزند. 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
:🌷✨ ✍️ مرید به سوی عالمِ قدس نیاز به ریاضت دارد و آن را سه هدف است : 🔸مریدی که میخواهد به عالم قدسی حرکت کند نیاز به ریاضت دارد و ریاضت برای سه هدف است: ۱) اول دورساختنِ غیرِحق از سَرِ راه ۲) مطیع ساختن نفس امّاره نسبت به نفس مطمئنه، تا قوای تخیّل و وَهْم به سوی توهّمات سازگار با عالم قدسی منصرف شود . ۳) لطیف ساختن روح و باطن برای قبول کردن آگاهی و تنبّه 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، «یا مَن یعفو عن الکثیر و یعطی الکثیر بالقلیل»، از زحمت کثرتم وا رَهان، و رحمتِ وحدتم ده! فراز۳ @shakhehtoba
4_5994447960530747805.mp3
17.13M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 حرکت جوهری در متن طبیعت در دل تجدد امثال واقع می شود. تجدد امثال هم در نشئه طبیعت است و هم در ماورای طبیعت و بالاتر از آن حرکت حبی خداوند است. 🔵 اگر کسی به سر حرکت جوهری برسد به توحید صمدی قرآنی دست پیدا کرده است. 🔵 فهمیدن حرف مردم هنر است، رد کردن آن هنر نیست. 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a