eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20220329-WA0042.
2.07M
📝 آخرش...! یك نفر از راه می‌رسد، کـہ ‌بـودنش 🌱 جبرآن‌ تمام‌ نـبودن‌هاست. امام زمان عج 🎤استاد @shakhehtoba 🔸🌸🔸🌸🔸🌸🔸
نامه اي از حضرت آيت الله حسن زاده آملي: قطب و قلب عالَم امكان و امام الكل في الكل امروز ولي الله الاعظم قائم آل محمد(ص) حجةبن الحسن العسكري مهدي منتظر عجل الله تعالي فرجه الشريف است. منت خداي را كه فقير را همچون آفتاب روشن شده است كه؛ كيمياگر از اجزاي متفرقه اكسيري ساخته بر نقره طرح ميكند و آن نقره را طلاي احمر مي گرداند و حال آنكه نقره در اندك زمان پوسيده و ناچيز مي شود و طلا برعكس آن چندين هزارسال برقرار و بر يك حال و منوال است و نابود نمي شود. پس اگر وليّ خدا مانند آن كيمياگر از اكسير التفات خويشتن، بدن خود را همرنگ روح گرداند و باقي و دائم سازد بديع و بعيد نباشد بلكه برخلاف آن عجب باشد. آنانكه منكر وجود ذيجود آنحضرتند و لفظ مهدي و صاحب الزمان را تأويل مي نمايند از كوردلي ايشان است و إلّا به اندك شعور چه جاي انكار آنست والله يهدي مَن يشاء الي صراط مستقيم. اگر دل كه عرش رحمن است بسوي آسمان حقيقت دهن باز كند و خواهان شروق نور حق شود البته خداوندِ فياض، دهن باز را بي روزي نميگذارد بلكه روزي قلب كه آب حيات علم است همواره از آسمان حقيقت فرو ميريزد و حقيقةالحقايق فياض علي الاطلاق است، كوتاهي و قصور از اين سو است نه از آن سو. غرض اينكه ما نمي گيريم نه اينكه او نمي دهد. بتعبير باقر علوم النبيين(ع): قلب منكوس است كه دل سرنگون است، چون كاسه اي وارونه است كه دهن را بسوي زمين و پشت آن بسوي آسمان است باران كه ببارد قطره اي از آن نصيب چنين كاسه نمي شود. و ظرف ديگر دهن آن به سوي آسمان باز است و به اندازهء گنجايش خود از آب باران بهره مي گيرد، دلها با باران رحمت رحيميّه اينچنين اند. دلها سه گونه اند: دل سرنگون كه هيچ خيري را نگاه نمي دارد و آن دل كافر است و دلي كه در آن خَجَكي(نقطه اي) سياه است خير و شرّ درآن در كشتي و كشمكش اند پس هركدام از آندو شده است همان بروي چيره خواهد شد و دلي كه گشوده است در آن چراغهايي مي درخشد و تا روز رستاخيز خاموش نمي شود و آن دل مومن است.. قم _ حسن حسن زاده آملي. ١٣٥٤/١١/٢٣ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
25.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•ا﷽ا• 📜 سوال از علم شریف جفر : _چگونه می توان خدمت امام زمان علیه السلام رسید ؟! 📝 پاسخ ... 📽 علامه حسن‌زاده آملی (ره) از تو حرکت از خدا برکت .... 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که یک زمینی آسمانی شد. فراز ۵۱۳ @shakhehtoba
تناسب بین علم و وعای آن ... ظرف علم - یعنی نفس ناطقه ی انسانی - از جنس موجودات طبیعی و مادی نیست، بلکه موجودی از عالم ورای طبیعت است که هر چه مظروف او - یعنی علم - در او نهاده شود سعه‌ی وجودی او بیشتر می‌گردد که در نتیجه نفس را مقام فوق‌التجرد است که مجرد از ماهیت است، چنانکه مجرد از ماده و احکام ماده در مقام تعقل است. و چون ارزش انسان به معارف است پس بهترین ظرف های علم - یعنی نفوس انسانی - آن ظرفی است که گنجایش آن بیشتر است... 📗،ج ۱، ص ۱۹۰، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
کانال شاخه طوبی
نامه‌ها بر نامه ‌ها ۱۲ قسمت ۶ ببیند خدا چه می‌گوید، هرچه خدای متعال به او امر فرمود نهی کرد همان
نامه‌ه بر نامه‌ها ۱۲ قسمت ۷ ما هم ظاهری داریم و باطن‌هایی. باید ظاهر ما با ظاهر اسلام هماهنگ بشود؛ باطن ما هم با باطن اسلام. این که حالا گفته‌اند اگر کسی باطنش پاک است، ظاهرش عیبی ندارد، نه! آن که انسان کامل هست، آن مطلوب، آن میزان، او است. اینجا یک مقداری تسامح می‌کنند؛ برای این‌که افراد زود نَرَمَند؛ یواش یواش این‌ها را در بقعه‌ی امتحانات قرار بدهند، بالا ببرند می‌گویند حالا ان شاءالله باطن‌اش که پاک است پناه بر خدا ظاهرش اگر یک خلاف‌هایی هم دارد خدا او را می‌بخشد؛ حالا حرفی هم نیست! اما میزان من و شما پیغمبر و آل پیغمبر‌ اند؛ ما این میزان را داریم. این میزان هم میزانی هستند که ظاهرشان با ظاهر خدای متعال و قرآن او، کتاب او، فرامین الهی او هماهنگ است، باطن آن‌ها هم با باطن اسرار نظام هستی هماهنگ است. برنامه بر این است؛ باید تطبیق شود؛ نه ظاهر از بین برود نه باطن. بله چه بسیار کسانی که ظاهر خوب اند باطن بد اند خب البته بد اند؛ چه کسانی هستند که باطن بد اند ظاهر خوب‌اند یا ظاهر بد اند اما باطن خوب‌اند، هیچ‌کدام از این‌ها برای ما میزان نیست! حالا آن‌هایی که باطن‌شان خوب است ظاهرشان خوب نیست خدا آن‌ها را می‌بخشد، دیگر آن‌ها دست من و شما که نیست! مگر مالک‌ ایم؟! چه کار داریم؟ او هست با خدایش! اما دلیل نمی‌شود من بیایم این شخص را برای خودم میزان قرار بدهم، نه. بالاخره افراد اجتماع یا هم ظاهرشان خوب است هم باطن‌شان، هرچه هم باز خوب باشند علی‌الظاهر به خوبی پیغمبر و آل پیغمبر که دریای بی‌کران‌ اند نمی‌رسند. من به جای این‌که خوبی‌ها را از این خوبان بگیرم می‌روم کنار جوی می‌نشینم! کسی که کنار دریا نشسته دیگری نمی‌تواند دعوت‌اش کند که بیا کنار جوی! بیا کنار یک برکه! بیا حیاط ما یک حوضی است، این‌جا آب بگیر! حیف نیست؟! کسی که کنار دریاست برود از حوض آب بگیرد؟ اگر اجتماع ظاهرشان خوب است، باطن‌شان بد است، من هم که نه از ظاهرشان درس می‌توانم بگیرم نه از باطن‌شان! برای این‌که باطن‌شان که بد است، ظاهرشان هم اگر خوب است با باطن‌شان تطبیق ندارد! من می‌روم از کسی درس می گیرم که (هم دریایند) هم ظاهرشان خوب است هم باطن‌شان. اگر اجتماع باطن‌شان خوب است ظاهرشان بد است، من نه از خوبی باطن‌شان چیزی می‌گیرم، برای این‌که خودم یک میزانی دارم که باطن‌های خوب این‌ها همه را جمع کنی به یک خال موی آن میزان من نمی‌رسد! می‌روم از او می‌گیرم. ظاهرشان هم که اگر بد است که هرگز دنبال بد نمی‌روم! چه وظیفه دارم که دنبال مردم بگردم؟! آن هم مردمی که اگر خوب‌ اند تازه یک جوی‌اند؛ اگر برکه نباشند، اگر حوض نباشند، اگر یک لیوان نباشد، اگر یک قطره نباشد، حیف نیست آدم خودش را به قطره‌ها بدهد؟! این که در مقام مهربانی هست می‌فرمایند مظهر اسم شریف الرحمان شو؛ با خلق خدا مهربان باش. حتی برای دشمنان‌تان هم مهربان باشید! به به به! این‌ها دیگر مکتب اهل بیت ماست؛ سلام‌الله علیهم اجمعین، قربان‌شان برویم، برای دشمنان‌شان هم دل‌سوز اند! اصلا؛ با هیچ کس کینه ندارند، در مقام توحید‌ اند، همان جایی هم که عاشورا شمشیر هم می زند از باب وظیفه‌ی شرعی الهی‌‌اش که باید دفاع کند، که یک فرد سالم باید از سلامتی بدن خودش دفاع کند، شمشیر می زند! و حین شمشیر زدن هم آن آن‌جور شمشیر می زند! ما این‌طور میزانی داریم! ما وقتی کربلا رفتیم میزان را حضرت حسین‌بن علی قرار می‌دهیم؛ اباالفضل را هم دوست داریم چون که این اباالفضل فداکار آقا جانمان حسین بن علی حجت الله دریای بیکران علوم و معارف الهی است. نامه ها برنامه ها ۱۲ قسمت_پایانی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
🔸برگزاری سلسله جلسات معرفتی 🔸 با فرمایشات استاد صمدی آملی 🔸 از روز دوشنبه ۱۴۰۳/۱۰/۱۰ ساعت ۱۵ 🔸مکان: آمل ، مسجد حضرت علامه حسن زاده آملی (قدس سره) 🔸 لطفاً حداقل ۱۰ دقیقه زودتر در جلسه حضور داشته باشید. 🔸پخش زنده از سایت تجلی اعظم https://tajallieazam-live.com/
إلهی، بسیارِ ما اندک است و اندک تو بسیار، و فرموده ای: گرچه بسیار تو بود اندک ز اندکت می دهند بسیارت. فراز ۵۱۴ @shakhehtoba