eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد فاطمی نیا: مولوي تمثيل آورده است كه فردي نشسته بود و "ياربّ" ميگفت. شيطان براو ظاهر ميشود وميگويد: تابه حال اين همه "ياربّ" گفته اي، چه فايده داشته است!؟ مرد دلش شکست و از دعا کردن منصرف شد و خوابيد. شب كسي به خواب او آمد و گفت چرا ديگر "ياربّ" نمي گويي!؟ جواب داد : چون جوابي نمي شنوم و ميترسم ازدرگاه خدا مردود باشم ، پس چرا دعا بكنم!؟ گفت خدا مرا فرستاده است تا به تو بگويم اين "ياربّ" گفتن هایت همان لبّيك و جواب ماست! يعني اگر خداوند نخواهد صداي ما به درگاهش بلندشود ، اصلا نميگذارد " ياربّ" بگوييم! 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔺روابط عمومی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران تقدیم میکند: . ♨گوشه ای از آنچه در یادواره گذشت... . 🆔@anjomanumz @shakhehtoba
شهدا را بردند، این شهید عزیز یوسف گرانقدر شما را نیزبردند. « طور» وجودیشان چنان عوض شد در ان اطوارعالم غیبی قرار گرفته اند  که کل من و شما و کل همه جزییات عالم در مقابل آنها ذره ای محسوب نمی شویم. ان چنان ملکوت عالم که دهر نظام هستی است در سیر صعودی و در قوس نزولی، به روی چشمشان آن مقام دهر باز شده است، از بس که میبینند از بس که شعاع وجودی را مشاهده میکنند، دیگروقتی نمیکنند ببینند که این مرتبه نازله ای که از آن جا رفته اند چه خبر است. در در راجع به @shakhehtoba
4_6005833283177284834.mp3
23.66M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) ✅ جلسه سیزدهم 💠 28 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 65:41 دقیقه
4_6005833283177284838.mp3
23.69M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع قلهک ✅ جلسه دوازدهم 💠 30 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 65:20 دقیقه
4_6005833283177284835.mp3
24.92M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع حضرت قاسم بن الحسن(ع) ✅ جلسه چهاردهم 💠 29 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 68:48 دقیقه
4_6005833283177284836.mp3
24.27M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 98 تهران - مسجد جامع قلهک ✅ جلسه یازدهم 💠 29 اردیبهشت 98 ⌛️ زمان: 66:56 دقیقه
🔅 امیرالمؤمنین حضرت على عليه السلام می‌فرمایند ‌: 🔸گرسنگى كشيدن، نيكو ياورى است براى به بند كشيدن نفس و درهم شكستن عادتهاى آن. 📚ميزان الحكمه ج1 ص191 @shakhehtoba
💠شعر "ياعلی " از حضرت علامه حسن زاده آملی که هر بیت آن ناظر به آیات و روایات در مورد حضرت امام امیرالمومنین علی وصی علیه السلام است: قلم از نعمت سخندانى آمده بر سر سخنرانى زآب کوثر بشست صورت لوح بهر تحریر وصف انسانى که پس از ختم انبیا احمد مى نیابى بسان او ثانى شویم از مشک و از گلاب دهن گویم اى نور پاک یزدانى محور دائرات ادوارى مرکز حکمت و جهانبانى لنگر کشتى جهانهایى کهکشان سپهر امکانى بحر لطف و سخا و ایثارى ابر نیسان جود و احسانى کوه حلم و وقار و تمکینى سد طوفان جور و طغیانى روح شهر ولایت رجبى سر ماه رسول شعبانى هم که شهر الله مبارک را لیلة القدر با همه شانى آب اکوان و ام امکانى طوبى و سدره اى و رضوانى رق منشور ماسوى اللهى نور مرشوش عین اعیانى بر همه کائنات مولایى که ولى خداى سبحانى همت عارفان رهوارى حجت اهل کشف و برهانى دیده ام من گداى کویت را زگدایى شده است کمپانى صورت از خویشتن کنى انشا به چهل خانه بهر مهمانى بر کنى در ز قلعه خیبر نه به زور غذاى جسمانى دست پاکت نکرد مس او را دور اندازیش به آسانى تا چهل ارش قذف کرد او را همت و عزم نفس نورانى کامل آنست اماته و احیا یا که قذفى نماید این سانى او خلیفه است همچو مستخلف بایدش بود آنچه زو دانى تا قیامت کم است ار گوید کاملى شرح فعل نفسانى مصطفى مرتضى شناس بود نه چو من طفل ابجدى خوانى به ملاحت ملیحتر از صد یوسف مصر ماه کنعانى به فصاحت هزار بار افزون از هزاران هزار سحبانى تو لسان اللهى که قرآن را بدرستى لسان فرقانى قلب یس و سر طاهایى هل اتى را عطاى رحمانى حلقه باب جنت از حلقش یا على آید از ثنا خوانى سوره نسبت است با قرآن نسبت تو به جمع روحانى در میان صحابه خاتم همه جسم و تو جسم را جانى فص انگشتر ولایت را نقش نام تو داشت ارزانى مصطفى را وصى یکتایى که به عصمت و عاى قرآنى فاطمه آن که بود بنت اسد کیست فرزندش شیر ربانى به قضا و قدر غدیرت داد حشمت و شوکت سلیمانى کیست جز تو که مولدش کعبه است جز خدا کیست باعث و بانى باز در خانه خدا بینى آنچنان ضربتى به پیشانى اولت مسجد آخرت مسجد مولد آن این محل قربانى گاه توزین وزن انسانها آن تو مکیال و آن تو میزانى تثنیت در امامت است غلط داند آن را ز عالى و دان شد خلافت به ظاهر و باطن قسمت از رسم و راه شیطانى بهر اسکات خلق نادانى پگفته آمد ز حلق نادانى تجزیت را چگونه ره باشد در صفایاى خاص سلطانى شرط نسبت تجانس است و کجا آن تو و با فلان و بهمانى صاحب عصمت و امامت با دو سه اعرابى بیابانى آنچه گفتند و آنچه مى گویند برتر از این و برتر از آنى در حقیقت و راى تعبیرى در عبارت على عمرانى حسن از فیض قدس مرتضوى نیک بنموده است در افشانى 🌹كانال شاخه طوبي 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
 به بسم الله الرحمن الرحیم است دلی با دل حمیم است و صمیم است چو ارواحند خلق دسته دسته     همی پیوسته هستند و گسسته دلی را با دلی پیوسته بینی       دلی را از دلی بگسسته بینی در این معنی یک نیکو روایت      حکایت می نمایم از برایت چو بهر بیعت آمد ابن ملجَم      به نزد خسرو خوبان عالم به نزد قطب دین و محور دل       علی ماه سپهر کشور دل علی نور دل و تاج سر دل       علی سر لوحه ی سر دفتر دل چو مولی عارف سرّ قدر بود      پس از بیعت مر او را خواند و فرمود که بیعت کرده ای با من به یاری؟      جوابش داد بن ملجم که آری دو بار دیگرش مولی چنان گفت      میان جمع بن ملجم برآشفت که با من از چه رو رفتار اینست؟      فقط با شخص من گفتارت اینست؟ نمودم بیعت و بهر گواهی     مرا فرمان بده بر هر چه خواهی بفرمود ار تو از یاران مایی     نباشد جان یاران را جدایی دل من با دل تو آشنا نیست       دو جان آشنا از هم جدا نیست...الخ      دیوان اشعار/ دفتر دل/ صفحه ۳۱۲-۳۱۳ @shakhehtoba
42.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه علامه حسن زاده آملی بیست و یکم رمضان 1353 شمسی @shakhehtoba
علامه حسن زاده آملی؛ : در لیالی قدر، قرآن به دل کن، نه فقط قرآن به سر، که اولی جوهر ذات تو گردد و دومی خارج از گوهر تو 📚صفحه ۲۵۸ / نکته ۴۹۰ از کتاب شریف @shakhehtoba