eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.3هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5846152643994454166.mp3
11.25M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99 💠 با‌موضوع ادعیه (ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه) ✅ روز اول 📆 6اردیبهشت ‌99 📥 حجم: 10.73 مگابایت ⌛️ زمان: 59:00 دقیقه @shakhehtoba
4_5846152643994454192.m4a
3.5M
💠 استاد صمدی آملی 🎵 🔹 دستور العمل ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه _ قسمت دوم 💠 شروع از یکشنبه بعد از نماز صبح در بین الطلوعین 📚منابع: ۱) خزائن، ملااحمد نراقی(به تصحیح حضرت ابوالفضائل علامه حسن‌زاده آملی) ص ۴۱۹ ۲)مفاتح الغیب، آیت‌الله‌صمدی آملی، ص۸۵۰ و ۸۵۱، قم، نشر روح و ریحان، ۱۳۹۸ش، چاپ اول ⌛️ زمان: 07:14 دقیقه 📥 حجم: 3.34 مگابایت @shakhehtoba
4_5846187343035238451.mp3
18.1M
🎵 سخنرانی استاد صمدی آملی رمضان 99 💠 با‌موضوع تدبر در قرآن ✅ شب اول 📆 6اردیبهشت ‌99 📥 حجم : 17:02 مگابایت ⌛️ زمان: 60:12دقیقه @shakhehtoba
4_5850200186814464178.mp3
3.96M
(تندخوانی) جزء دوم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه كانال شاخه طوبي @shakhehtoba
📖 نام کتاب:👇 📚 از رساله وحدت از دیدگاه عارف حکیم ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی 🔺جلد اول ✍ به قلم استاد داود صمدی آملی ♻️ انتشارات: روح و ریحان 🔲 ابعاد کتاب: وزیری 🔷 تعداد صفحه: 288 🔶 به زبان: فارسی 🔹 توضیح مختصر👇👇 مبحث این کتاب پیرامون بررسی طهارت و مراتب آن از منظر قرآنی و عرفانی است و به تجزیه و تحلیل عرفانی ماهیت طهارت ظاهری و باطنی از دیدگاه قرآن و سنت و با مشربی عرفانی پرداخته شده است. نگارنده ابتدا به برخی از مصادیق طهارت ظاهری مانند وضو اشاره کرده و معتقد است که در شرع مقدس اسلام طهارت ظاهری مانند وضو مرتبط با طهارت باطنی است و شستشوی اجزای بدن در وضو حکایت ازطهارت روحی افراد نیز دارد و این دو بر هم منطبق هستند و در واقع تمامی احکام شرعی به نوعی پاک ‏کننده روح انسانها و موجب نزدیکی وی به سوی خدا است.در ادامه مباحث کتاب ، قوای مختلف نفس و مراتب و مقام‏های آن مورد بحث و بررسی قرار می‏گیرد. 🆔 آیدی کانال:👇 https://eitaa.com/pakhshe_ravho_reyhan 🆔 آیدی سفارش کتاب :👇 @Eitaa_salam_ravhoreyhan
4_5861604076604620960.mp3
1.85M
& شماره 2 🔊 با نوای استاد صمدی آملی @shakhehtoba
🕌نماز جماعت به امامت مقام قلب 🕋بیانات شب اول رمضان۱۴۴۱ق ✍وقتی شخص در محرابش مشغول نماز است جمعی از اعضا و قُوای او در حال هستند گوش با شنیدن، زبان و لبها با گفتن ذکر، حلق و ریه و سیستم تنفسی با دم و بازدم، کف پا، زانوها و کمر با ایستادن و خم شدن، پیشانی و سر و صورت با سجده بر روی مهر. کمر، کف دست و انگشتان پا با خم شدن در رکوع و در سجده، کتف‌ها و بازو و کف دستها با قنوت، چشم با رو کردن به قبله تمام اعضای مقادیم بدن با رو کردن به قبله هر کدام دارد سهم و بهره خویش از این 《》را می‌برند و همه این اعضا در به امام جماعتی بنام 《》 رو می‌کنند 》 است با سهم و قسط و بهره خودش از نماز را می‌برد. حال اگر (مقام قلب) بهره‌ای از این نماز نداشت یا بهره و سهم ضعیفی دارد آیا ما حق داریم بقیه حاضرین در این نماز جماعت را از خواندن نماز محروم کنیم؟؟ مسلما عقل سلیم تجویز نمی‌کند که چون قلب به عنوان دارد بقیه حاضرین از اعضا و جوارح را از نماز محروم کنیم پس صائم از نماز اول وقت در هر شرایطی غافل نشود @sHakhehtoba
4_5861675806853431508.mp3
4.16M
(تندخوانی) جزء سوم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان : 33دقیقه کانال شاخه طوبي @shakhehtoba
🔴 موضوع : امام زمان( عج ) استاد علامه حسن زاده آملى 💠غرض از ایجاد انسان و سر مطلق ایجاد ♦️فيض الهى منقسم به اقدس و مقدس است و مقدس مترتب بر (حاصل و نتیجه) اقدس است چه اقدس عبارت از تجلى حبى ذاتى موجب وجود اشياء و استعدادات آنها در حضرت علميه است چنانكه خود فرمود "كنت كنزا مخفيا فاحببت ان اعرف" (گنجی مخفی بودم پس دوست داشتم که شناخته شوم پس خلق را آفریدم تا شناخته شوم) ♦️و فيض مقدس عبارت از تجليات اسمائيه است. كه موجب ظهور آنچه را كه استعدادات اعيان ثابته در خارج اقتضاء دارد مى باشد. ♦️و به بيان ديگر, به فيض اقدس اعيان ثابته و استعدادات اصليه آنها در حضرت علميه حاصل مى شود , و به فيض مقدس آنچه را كه آن اعيان ثابته با لوازم و توابعشان در خارج اقتضاء مى كند حاصل مى گردد, لذا در وجه تسميه فيض به اقدس گفته اند كه اقدس است از اين كه فيض غير مفيض باشد و يا اقدس از شوائب كثرت اسمائيه و نقائص حقائق امكانيه است به خلاف فيض مقدس. ♦️(فیض و تجلی الهی به دو قسم تقسیم می شود مقدس و اقدس و خود مقدس هم حاصل اقدس است که تجلی اقدس آن تجلی اولیه الهی است که آن اعیان ثابته و رب های مقید هر موجودی به وجود می آیند و فیض مقدس تجلی آن رب های مقید است که در نتیجه آن هر موجودی در خارج حاصل می شود (دقت کنید که این تجلی ها هرلحظه و آن فآن است و همچنین این اعیان ثابته نیز تغییر میکند در بخش های قبلی سخنی از حرکت جوهری و تغییر ماهیت زده شد)) منبع :📚 حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
akhlag-18.mp3
13.58M
شرح کتاب تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق (یا طهارة الاعراق )  توسط مهذب نفوس _صمدی_آملی_حفظه_الله جلسه ۱۸ @shakhehtoba