eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
29-401-2-11=.mp3
12.91M
♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️ ▪️موضوع جلسات : عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه ۲۹ - شب ِ ۳۰ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق 🔸یک شنبه - ۱۴۰۱/۲/۱۱ ش 🔸آمل - حسینیه کوثر 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ ✳️مجموعه فرهنگی قائم( عج ) آمل: 43266835-011
28-401-2-10=.mp3
13.74M
♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️ ▪️موضوع جلسات : عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه ۲۸ - شب ِ ۲۹ ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق 🔸شنبه - ۱۴۰۱/۲/۱۰ ش 🔸آمل - حسینیه کوثر 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ ✳️مجموعه فرهنگی قائم( عج ) آمل: 43266835-011
🔻حسرت فرصت‌سوزی در ضیافت‌الله 💢حضرت‌علامه‌حسن‌زاده آملی(ره): ✍الهى ماه مبارك را كه نه را دانستم و نه را، نه خواندم و نه داشتم و نه ، در جز چه مى‌برم؟! خوشا بحال كه 《له فرحتان: ۱) حين و ۲) حين 》. بدا به حالم كه 《😞😭》 ، بار الها است😭》 📚منبع: الهی‌نامه
18.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜من کیستم؟ رمضان ۱۴۰۱ 💠 استاد صمدی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 علامه حسن زاده آملی: چون حرص بر روح آدمى غلبه كند و ملكه شود، شبيه مى شود آن روح به روح نمل (1)، و صور برزخيه نمال مناسب و اضلال آن ملكه حرصيه شوند. و چون انواع اذيت غلبه كند و ملكه شود، شبيه شوند آن ارواح به ارواح حيه(2) و عقرب  و زنبور , و اجساد مناسبه آن ارواح اظلال آن ملكات شوند. و چون تكبر يا سبعيت غلبه كند و ملكه شود، صور شير و پلنگ، و در حيله، روباه، و در سرقت  فاره (3)، و در غضب، سگ. منبع: @shakhehtoba
30-401-2-12=amol.mp3
18.24M
♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السلام♦️ ▪️موضوع جلسات : عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه ۳۰ - شب ِ عید فطر ۱۴۴۳ ه.ق 🔸دو شنبه - ۱۴۰۱/۲/۱۲ ش 🔸آمل - حسینیه کوثر 🔸 با افاضات استاد صمدی آملی ⬆️⬆️ ✳️مجموعه فرهنگی قائم( عج ) آمل: 43266835-011
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اضطراب انسان ها قوله تعالی شانه: یوم یکون الناس کالفراش المبثوث فراش پروانه است، و موضوع قضیه ناس است. یعنی ارواح ناس قوی نیستند، کالفراش المبثوث اند. آری انسان الهی است که روح او عنقای عرشی آشیانست. فراش مبثوث را به انتشار و اضطراب ناس معنی فرموده اند و لکن ممکن است اضطراب را به عبارات دیگر تعبیر کرد. سرّ کریمه همانست که به القاء سبّوحی تأدیه کرده ایم. اگر چشم برزخی انسان در همین نشأه باز شود، اکثر ناس را در ایاب و ذهاب به کوی و برزن و سکّه و سوق کالفراش المبثوث می بیند. این کمترین در برخی از منامات بلکه در حال یقظه بعضی ارواح را بصورت گنجشک دیده است، فافهم. غالب آیات قرآنی به ندای یا ایهاالناس مکی است، وب خطاب یا ایها الذین آمنوا مدنی است، فتبصر. منبع: هزارویک کلمه، ج، کلمه66. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باز بنگر كه عارف متألّه و فقيه والا مقام جناب محمّد بهارى (قدّس سرّه الشريف و رفع اللّه درجاته) چه نيكو فرموده است: «فقه مقدمه تهذيب اخلاق، و اخلاق مقدمه توحيد است»، بيچاره در مقدمه اولى گير كرده و هنوز چند مقدمه ديگر مانده است. نکته 130، هزار و یک نکته طهارت ظاهره در مراتب قواى عمليه نفس مرتبه تجليه است كه نفس قوى و اعضاى بدن را به مراقبت كامله در تحت انقياد و اطاعت احكام شرع و نواميس الهيه وارد نموده كه اطاعت اوامر , و اجتناب از منهيات شرعيه را به نحو اكمل نمايد تا پاكى صورى و طهارت ظاهريه در بدن نمايان شود و در نفس هم رفته رفته خوى انقياد و ملكه تسليم براى اراده حق متحقق گردد و براى حصول اين مرتبه علم فقه بر طبق طريقه حقه جعفريه كافى و به نحو اكمل عهده دار اين امر است . فقه مقدمه تهذيب اخلاق و اخلاق مقدمه توحيد است . رساله وحدت از ديدگاه عارف و حکيم @shakhehtoba
اکثری عوام و حتی خواص که عوام علما و علمای عوام‌اند به انتظار قیامتی در امتداد زمانی کذایی‌اند که آن روز همه نظام هستی در هم بریزد و کلمات وجودی عالم از بین برود تا قیامتی آنچنان بر پا گردد و اندرون مردم ظاهر گردد. افسوس که چهره دلآرای دین عزیز و ناموس الهی با هزاران ماسک و پشم و پوشال اوهام و خیالات ، پنهان شده است و چیزهایی به خورد مردم داده‌‌اند که همه امور درونی خویش را نسیه می‌پندارند و به انتظار امتداد زمانی نشانده‌اند؛ و حال آنکه اگر کسی شبی با خودش خلوت نماید و آنچه در دفتر دلش دارد بیرون آورد قیامت او قیام می‌‌کند و یوم تبلی السرائر او متجلی می‌گردد و از همین الان به حساب خودش می‌رسد و .... . 📚 / استاد‌صمدی‌آملی/ شرح باب سوم              
🔷 یادوراره شهدای گردان حمزه 🔷 با محوریت شهید ناصر بهداشت و شهدای خان طومان 🔶 سخنران : استاد صمدی آملی 📆 زمان :دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ، بعد از نماز مغرب و عشا 🕌 مکان : قائمشهر ، مسجد حجتیه (صبوری) 🖥 پخش زنده از سایت تجلی اعظم : https://www.tajallieazam-live.com/ ................................ 🌐 مجموعه فرهنگی قائم (عج) آمل 01143266835
اگر چشم می بیند که جای حرف نیست! ...آری چنان حس (مادیات) بر مردم غلبه کرد که به کلی خودشان را فراموش کرده اند و از کمال انسانی باز مانده اند. ... و از حقیقت ذات خویش و قابلیت گوهر گرانبهای نفس انسانی غافل مانده اند. ... مردم از اینکه کسی به مقام بلند حکمت رسید و به اسرار خلقت دست یافت و دفتر وجود هر یک را فهمیده ورق زد، تعجب می کنند؛ ولی تعجب در این است چه رهزنی برای دیگران پیش آمد که از رسیدن به آن مقام باز مانده اند؟! اگر چشم می بیند جای حرف نیست ؛ ولی آنکه نمی بیند حرف در اوست که چه آسیبی بدو روی آورده که دیدگان را از دست داده است. چگونه این فرو رفتگان در هوا و هوس و محکومین به احکام ماده و طبیعت از هستی بوالعجب خویش غافل مانده اند و خود را فراموش کرده اند. **** کتاب شریف معرفت نفس، گزیده ای از درس هشتاد و دوم، علامه حسن زاده آملی
🔷 یادوراره شهدای گردان حمزه با محوریت یاد و خاطر 🚩سردلر شهید ناصر بهداشت 🚩و شهدای خان طومان 🔶 سخنران : آیت‌الله صمدی آملی(مدظله) 📆 زمان :دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 ، بعد از نماز مغرب و عشا 🕌 مکان : قائمشهر ، مسجد حجتیه (صبوری) 🖥 پخش زنده از سایت تجلی اعظم : https://www.tajallieazam-live.com/ ................................
4_6039738687019813946.mp3
22.04M
📜 یادواره گردان حمزه (ع) قائمشهر 🔻 استاد صمدی آملی ۱۴۰۱ / ۰۲ / ۱۹📅 @shakhehtoba
فرق بین عارف و اصحاب شعبده و سیمیاء آن است که عارف خلق می‌کند اشیاء و صور را به همت و قوت روحانیش در خارج از خیال و محل همت ، همانگونه که معروف است از اَبدال ؛ که آنها بدل‌هایی از خود انشاء می‌کنند و برای برآوردن حوائج بندگان به نقاط مختلف روانه می سازند. ولیکن اصحاب شعبده و سیمیاء ، صور را در خیال حاضرین انشاء می‌کنند و در خیالات آنها تصرف می‌نمایند! 📚 مفاتح الغیب / استاد صمدی ‌آملی / المفتح السادس            
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رمضان ۱۴۰۱ استاد صمدی آملی حفظه الله @shakhehtoba
.❖ خدا چون دریاست و ما چون موج؛ بود و نمودِ ما همه از اوست. خدا چون خورشید است و ما چون اشعه‌ای از خورشید؛ چه نادان است کسی که شمعی به دست گرفته و روز روشن در بیابان به دنبال خورشید می‌گردد، یا شمعی به دست گرفته و در خورشید به دنبال خورشید می‌گردد. • از بیانات علامه حسن زاده آملی در درس اسفار ملاصدرا