✳️ فائدة:
آيه مباركه نور شصت و شش مرتبه در وقت خواب منشأ حصول سير در عالم رؤيا مىشود مجرب است. و اللّه العالم
🔵خزائن، ملا احمد نراقى، ص: ۵۰۸
✳️ فائده:
خواندن آيه نور، سيّما با حضور سيّما در حين صفا شصت و شش مرتبه به عدد اللّه در وقت خوابيدن موجب رؤياى ملذّه است.
🔵خزائن، ملا احمد نراقى، ص: ۴۲۷
✳️نكته ۲۰۷
هر كس در وقت خواب (سو) بار كريمه ۲۵۶ را تلاوت كند منشأ حصول سير در عالم رؤيا مىشود و قد ادعى غير واحد انّه مجرّب.
🟢هزار و يك نكته، علامه #حسنزاده آملى ص: ۱۳۲
@shakhehtoba
مرحوم علامه #حسنزاده آملی:
حضرت امام به حق ناطق جعفر بن محمد الصادق (عليه السلام) فرموده است كه:
«بدانيد اسماء الله به منزله دفائناند و عدد به منزله ذراع آن مساحت، اگر ذراع كمتر فرا نهى به دفين نرسى، و اگر زياده بگيرى نيز نرسى بلكه درگذرى».
نسخه خطى از خلاصه جواهر الأسرار را كه از روى نسخه متعلق به استادم حضرت آية اللّه آقا سيد محمد حسن الهى تبريزى (رضوان الله عليه) كه در تبريز استنساخ كردهام در تصرف دارم.
هزار و يك كلمه، علامه #حسنزاده آملی ج۳، ص: ۳۸۲
@shakhehtoba
علامه_طباطبایی_در_منظر_عرفان_نظری.pdf
370.2K
علامه طباطبایی در منظر #عرفان_نظری_و_عملی
در گفتگو با مرحوم علامه حسن زاده آملی
علامه #حسنزاده آملی :
استاد عزيزم (سید مهدی قاضی )در علوم غريبه (رضوان الله عليه) فرموده است:
«يا حىّ يا قيّوم» به مجموع ارواح اجسام اسم شخص رو به قبله بر هيئت محتضر خوانده شود، آنچه خواهد به او نمايند.
- و فرمود-:
اين دستور را به يكى از آشنايانم كه عقيم بود دادهام، بعد از انجام دادن آن، در شب خواب ديد كه شمشيرى طويل و عريض در پيش او نهادند و به او تفهيم كردند كه اگر با ما سر جنگ دارى، اين شمشير.
هزار و يك كلمه، ج۳، ص: ۳۹۲
@shakhehtoba
اگر دعائى روايت شده است ثوابى كه در آن روايت راجع به آن دعا مذكور است به خواننده آن داده مىشود هر چند واقعا از معصوم نباشد چنانكه در روايات فريقين آمده است، و به همين حكم است اگر طريق روايت دعا ضعيف و اسناد آن سست باشد و آن كه آگاه به ضعف سند است به قصد قربت مطلق دعا را مىخواند نه به قصد ورود و خصوصيّت.
رساله نور على نور در ذكر و ذاكر و مذكور، ص: ۷۳
#علامه_حسن_زاده_آملی
#شاخه_طوبي
@shakhehtoba
18.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️#توحیدصمدی ۵۳♦️
💢۲۸ اسفند، #عید_غدیر_شمسی 💢
🌸 ۲۸ اسفند، مطابق با عید سعید غدیر خم شمسی است در آن سال آخری که جناب رسول الله به مکّه مشرف شدند از مدینه، و بازگشت از مکّه در منطقهی غدیر که نزدیک همین جحفهی فعلی است که مُحرِم میشوند، حضرت امیرالمومنین را به عنوان ولی بعد از خودش معرفی فرمود که این در هیجده ذیالحجه است منتهی هیجده ذیالحجهی آن سال مطابق شد با بیست و هشت اسفند ماه.
🌺 هم مرحوم علامه شعرانی در دَمعُ السُّجوم این مطلب را فرمودند و هم از استادمان، علامه حسن زاده آملی (قُدّسَ سِرّهُ) داشتیم هم محاسبهی دقیق فلکی هم معمولاً هر یک از علمایی که با درستی انجام دادند، همین مطلب را مطرح فرمودند که بیست و هشتم اسفند به عنوان آن روز شمسی بود که عید غدیر در این روز واقع شد.
🌸 حالا چون ما در مسائل دینی نوعاً این تاریخها را بر اساس قمری پیش میرویم؛ گرچه بعضی از امور شرعی ما هم با آفتاب است مثل نماز پنجگانهی ما با آفتاب است از اذان صبح، اذان مغرب و اذان ظهر بر مبنای آفتاب است، اما دیگر امور شرعی ما معمولاً بر اساس تطوّر ماههای قمری است که بیست و هشتم اسفند در آن سال، هیجدهم ذیالحجه بود.
🌺 و لذا توفیق هر سال برای عید نوروز را هم که دیگر تقریباً همیشگی هم شده به لطف الهی که هر سال عید نوروز با عید غدیر شمسیِ امام امیرالمومنین (سلامالله علیه) آغاز میشود.
🌸 حضرت استاد صمدی آملی، حفظه الله
📚 گنجینه آثار / دی وی دی ۲۳ / مراسمات عرشی/ تحویل سال ۱۴۰۱
نكته 194
گويند ابن فارض وقتى اين شعر گفت:
و بما شاء بى هواك اختبرنى
فاختيارى ما كان فيه رضاكا
يعنى بارالها بهرچه خواهى مرا آزمايش فرما كه هر چه رضاى تو باشد من همان را مىپسندم،
به حصر بول مبتلا شد،
و فرمود وى را برداشتند و در كوچهها مىگردانيدند او بدر هر مكتبخانه ميرسيد بكودكان مىگفت:
عم دروغگوى خود را دعا كنيد.
هزار و يك نكته، ص: ۱۲۸
@shakhehtoba
نکته نفس.pdf
339.9K
#مقاله
نکته ی نفس از هزار و یک نکته
مرحوم علامه حسن زاده آملی
@shakhehtoba