eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #شصت_و_پنحم 💠#الرحمن_الرحيم ♦️الرحمن: خداوند در ايجاد وتدبير كالب
♻️ نماز معراج عشق 💠فرمايش جناب حكيم سبزوارى وجناب صدرالمتألّهين(رضوان‏اللّه تعالى عليهما) : حمد عبارت است از: ظهور كمال يا اظهار كمال (يعنى هر جا كمال است، جلوه حق است)، چون كمال مخصوص پروردگار است و ماسوى همه ناقصند، نه كامل، لذا حمد ويژه پروردگار است و ماسِوى را حمد نشايد، چون همه ناقصند، واگر غير حق، لايق حمد باشد، آن غير هم شأنى از شؤون كمالى حق است (مثل قطره وموج كه همه از درياست واگر قطره وموج را ستودند، در حقيقت، دريا را ستوده‏اند) و وجود منبسط، ظهور حق است بر مهيّات ونور اوست كه ظاهر بالذّات ومُظهر مهيات است. و:«اللّهُ نُورُ السَّمواتِ وَالاَْرضِ»(21)؛ يعنى خداست نور آسمان‏ها و زمين. ازين جهت فرمود: الحمدللّه؛ يعنى حمد مخصوص ذات مقدّسى است كه داراى جميع كمالات است و او غنى مطلق است وماسوى، نياز مَحض: «يا اَيُّها النّاسُ أنْتُمُ الفُقَراءُ إلى اللّهِ واللّهُ هُوالغَنى الحَميدُ»(22)؛ يعنى اى مردم شما همه فقير الى اللّه‏ايد وتنها خدا بىنيازِ ستوده است. مُنعم حقيقى در همه نعمت‏ها وهمه جا اللّه است، وبه هر كه هر چه سزا ديد حكمتش آن داد واين موجب رضاى بنده از منعم وحمد وسپاس اوست، وناراضيان، منافقند و يا مشرك(23). عارفى گفت: بندگان نعمت، فراوانند وبندگان مُنعِم، كمند «وقَليلٌ مِنْ عِبادِى الشُّكُور»(24). (22). فاطر (35) آيه 15. (23). اسرار الحكم، ص 493 و تفسير صدرا، ج 3، ص 149. (24). سبأ (34) آيه 13. 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
4_723784306719345976_۲۰۲۳_۰۶_۲۰_۰۴_۴۴_۱۴_۷۳۳.mp3
1.29M
: هیچ مرد واجدعصمت را نمۍیابید ک زنش نیز حائز مقام عصمت باشد مگر حضرت وصیّ، امام أمیرالمؤمنین علی(ع) و زن او فاطمه دختر رسول الله(ص) را. وديعه مصطفي فاطمه، انسيه حورا، مطلع انوار علوي و مشكوة ولؤي و مادر إمامان و صندوق دانش و وعاء معرفت است . 📔 🌹🌹🌹 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸فاطمه جان؛ بسته خدا عقد تو را با علی 🌸فاطمه شد چشم و چراغ خانه‌ات یا علی... 💐پیوند مقدس حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) مبارک👏👏👏
10.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حکایت دعای کمیل در بیان حضرت علامه حسن زاده آملی
إلهی،‌ از گفتن «یا» شرم دارم. فراز ۶۲ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه #شصت_و_ششم 💠فرمايش جناب حكيم سبزوارى وجناب صدرالمتألّهين(رضوان‏اللّ
♻️ نماز معراج عشق 💠حمد نزد عارفان ظهور صفات كمالى حق است، يا اظهار حق است صفات كمالى خود را كه مظهرش، همان اشيا وموجودات باشند، كه دَمْ به دَمْ، از كمالى به كمال بالاتر ودر نتيجه، به هدف وغاياتى كه در خلقت برايشان مقرّر شده در حركتند. حق صورت مىبخشد و اشيا نقش مىپذيرند. 🍃تاب خوردم رشته‏وار اندر كف خيّاط صُنع 🍃پس گره بر خيط خودبينى وخودرايى زدم "سعدي" 💠عالَمين، يعنى همه آفرينش، مثل شطّ خروشانى لحظه به لحظه وپي در پي ، از علم بِعَيْن مىآيند واز قوه به فعل مىرسند وكمالات پروردگارشان را ظاهر مىكنند تا به هدف نهايى خود در خلقت برسند، وآن كمال بخشى واين كمال پذيرى را كه ظهور يا اظهار كمال است، حمد وتسبيح گويند: «وإنْ مِنْ شَىءٍ إلاّ يُسبّح بِحَمدِهِ وَلكنْ لا تَفْقَهُون تَسْبيحَهُم إنَّهُ كانَ حَليما غفورا»(25). (25). اسراء (17) آيه 44. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🍃جمله ذرات عالم در نهان 🍃 با تومىگويند روزان وشبان: 🍃ما سميعيم وبصيريم وهُشيم 🍃 با شما نامحرمان ما خامُشيم "مثنوي" به اين معنا كه همه چيز تحت ادراك وشعورِ صَمَدِ حَقّ هست؛ يعنى حق بىنقص است وهمه چيز ظاهر كننده كمالات عِنايى حق، وآن معرفتِ صمد، تسبيح است واين ظهور كمالات، حمد حق است. كوه ودريا ودرختان همه در تسبيحند *** نه همه مستمعان فهم كنند اين اسرار "سعدي" 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
✏️ آن كه در ادلّه تجرّد نفس _ اعم از تجرّد برزخی، و تجرّد تام عقلی و تجرّد أتمّ فوق تجرّد عقلی آن_ تـدبر كنـد، همه را منتج يک نتيجه يابد كه نفس جوهر بسيط ابدی است. 🌿 @shakhehtoba
💠 باشد ♦️ما برای چه عبادت میکنیم؟ 🔸عبادت باید قربه الی الله باشد،و اگر قربه الی الحور و القصور باشد باطل است. شیخ بهایی در کتاب شریف اربعین خود عنوان کرده که اگر نماز و عبادت برای این جهت باشد باطل است. 🔸فرمایش علمای فقه عظام هم همین است .شیخ بهایی در آنجا فرموده است:بباید دانست که بسیاری از علمای خاصه و عامه(یعنی علمای شیعه و سنی)بر آن رفته اند 🔸که هرگاه در عبادت،حصول ثواب اخروی یا خلاصی از نوایب عقاب الهی قصد شود آن عبادت صحیح نیست،و گفته اند که این قصد منافات دارد به اخلاص که عبارت از اراده محض حصول رضای الهی و اطاعت امر اوست و کسی که قصد حصول ثواب یا خلاصی از عذاب نماید هر آینه قصد کرده است جلب نفع و دفع ضرر را از خود،نه محض رضا و اطاعت امر خدا را،چنانچه کسی که تعظیم شخصی نماید و ستایش او کند به واسطه طمعی که در مال او داشته باشد یا به جهت ترسی که از اهانت و آزار او باشد هر آینه او را در آن فعل،مخلص نخواهند گفت. 📗به نقل از و 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 💢
إلهی، داغ دل را نه زبان تواند تقریر کند  و نه قلم یارد به تحریر رساند؛ الحمدلله که دلدار به ناگفته و نانوشته آگاه است. فراز ۶۳ @shakhehtoba