eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.4هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
إلهی، این بنده از روی خود شرمنده است، چگونه از پروردگارش شرمسار نباشد. فراز۳۵۰ @shakhehtoba
4_5807562908300738717.mp3
11.69M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🌸 انسان است 🔸انسان حق توقف ندارد که آن حقیقت و سرشت انسانی را از دست می دهد؛ سیر انسانی، رفتن است. 🔸کسی که در حضور است به فکر گرفته اش نیست و به فکر دیگران که چه گرفته اند، هم نیست که حسودی است. 🔸لنگ لنگان هم که شده، هر اندازه که هست، نایستید. هر اندازه هست، روزی تان است. 🔸توحید تشکیک بردار نیست؛ وحدت حقه و غیرمتناهیه است. درجات مربوط به موحد است؛ " الله الصمد " درجات ندارد، تشکیک به ذات توحید برنمی گردد. در هو، غیر از هو معنایی نداریم. 🔸فاعل، خودش خودش است، کثرت ندارد؛ اسماءالله به لحاظ قوابل است وگرنه در متن خودش، وجود وجود است. همه همان هو است که تعدد برنمی دارد. 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
: ✨✨🌷 ✍️ نفس ناطقهٔ انسانی بس که لطیف است ، به هر چه روی آورد ، بصورت آن در می آید. 📗 ۱۴۶ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
راه تطهیر قوّه متخیّله نزد علامه حسن زاده آملی ره 🔸️حضرت استاد علامه‌ی بزرگوار در تعلیقات بر نفس شفا در ادامه‌ی راههای پیشنهادی شیخ برای انصراف متخیله از دعابات و بازیگری آن ، کلامی بسیار کامل و حکمی بسیار حکیم در تطهیر قوی متخیله بلکه در تطهیر جملگی قوا القاء نموده اند و فرموده اند : فعلم أن الهم الواحد هو سبب انقهار المتخيّلة للنفس و هو يحصل في السلوك الإنساني من المراقبة التامة. یعنی پس دانسته شد که همّ واحد داشتن سبب انقهار متخیله برای نفس است و آن در سلوک انسانی از مراقبت تامه حاصل می‌شود. 🔸️مراد از مراقبت این است که انسان دائماً کشیک نفس خود بکشد و خود را از پراکندگی در مقاصد گوناگون باز دارد. هر چه مراقبت کامل تر باشد عوائـد نفـس کـه مواهب الهیه اند زلال تر و صافی تر خواهد بود و اما مراقبت تامه میسر اسـت بـه لـوازمی که اول آنها یافتن انسان کاملی است که حائز منقبتین علم و عمل بوده و در عرفان نظری راقی به قله های معارف حقه‌ی الهیه و در عرفان عملی واصل به مقام منيــع قـرب فریضه بوده باشد. 🔸️و دوم اینکه پس از یافتن چنین کامل مکملی ، ظاهر و باطن خود را تحویل او داده و در تمامی شئون ، او را امام خود قرار دهی چرا که مهم در مقام ، دل به صاحب ولایت دادن است ، که ولایت فصل انسانیت است و روح ولایت را همان رابطه و اتصال ولیّ با خالق تشکیل می‌دهد. 🔸️البته توجه داری که هر چه را میخواهی باید از جدول وجودی خودت اخذ کنی و در صورتی این جدول مجرای فیض حق میگردد که اتصال به ولایت ولیّی از اولیاء الله پیدا کنی و خود را تحویل به او دهی و در مقابل آن ولیّ چون و چرا نکنی و بدانی که هر چه آن خسرو کند شیرین بود. 🔸️اگر دستت به دامن ولیّی رسید بر بندگی او مستدام باش و در هر جا و هر زمان مجنون وار او را طلب نما که فقط او کانال ارتباطی جدول وجود تو با حق مطلق خواهد بود. 📗/جلد دوم_ص۳۱۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
13.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
راه برای تو باز است یک صبح به اخلاص بیا در برما گر کام تو برنیامد آنگه گله کن 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
:🌷✨ ✍️ صفای باطن عارف : اما زهد و عبادت نزد عارف نوعی ریاضت است که در پرتو آن میخواهد پراکندگی و اضطراب و تشویشِ خواطر را از خود دور سازد و نفی کند تا غوغا در سَرش نباشد و الّا در صورت آشفتگی و اضطراب ، غضب چیزی میخواهد و شهوت چیزی و دیگر سلطان عقل نمی تواند بر اَریکهٔ عزّت خود قرار بگیرد. . 🔸او باید در وهله اول آنها (غضب و شهوت) را مطیع خود سازد تا معارض و مخالفی نداشته باشد و مطمئن و آسوده خاطر گردد ، آنگاه به سوی اصل خود رهسپار شود. پس لازم است او آنها را در اثر عادت دادن ، از امور فریبا و گول زننده منصرف سازد و به سوی حق متوجه نماید و سرّ باطن اِستجلا(جلا) یابد ، و هر چه صفای باطن بیشتر باشد ، افاضات در خواب و بیداری زلالتر است . 📗 ص ۶۷ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، اگر تقسیم شود؛ به من بیش از این که دادی نمی رسد، " فلک الحمد!" فراز۲۶ @shakhehtoba
4_5809817860620419278.mp3
12.83M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨ 🔵 مرحوم حاجی سبزواری می فرماید تا در این نشأه هستیم هر یک از قوای ظاهری مایک کار انجام می دهند چون بسیط اند ولی وقتی طورمان عوض شد قوای ما قوی تر می شوند مثلا در عالم مثال هر یک از قوا هم می تواند ببیند، هم بشنود، هم ببوید، هم بچشد و هم لمس کند. 🔵 قوه مصوره یکی از شؤون نفس ناطقه انسانی است. کارش دوخت و دوز کردن اشکال و صور است و همه قوای دیگر:نامیه، غاذیه، جاذبه و ... در خدمت این قوه هستند. 🔵 عالم به صورت انسانی ساخته شده و اصلا عالم به صورت انسان است، نظام هستی به هیکل و حقیقت انسان است، قرآن به صورت انسان است و این ها دال بر سعه وجودی انسان است. 🔵 یکی از لطایف "من عرفه نفسه فقد عرف ربه" این است که هرکس خودش را بشناسد که حقیقتی است دارای شؤون غیرمتناهی، می یابد این نفس با تمام شؤون بی نهایتش شأنی از شؤون آن بی نهایت است. 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢