eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
60 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃🍃 سكوت خيلى مشكل است و خيلى رياضت میخواهد، و چقدر زحمت میخواهد و چقدر كشيك نفس كشيدن میخواهد تا سكوت اختيار شود و تا حرف‏ها جمع و جور و غربال گردد تا هرزه‏ گو و هرزه خوار نباشد و روى حساب حرف بزند سپس كم‏ كم میبينيد كه قلمش سنگين میشود وعبارت‏هاى او وزين میگردد، و لذا آدم ساكت و آرام كه حرف نمیزند يك وقتى میبينيد كه به حرف درآمده هر جمله اش كتابى میشود و اگر دست به قلم شود و چيزى بنويسد بايد نوابغ دهر جمع شوند تا آن را شرح كنند. 📗 قیصری حضرت علامه حسن زاده آملي 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت علامه حسن زاده آملي(ره): مهم‌ترین حرف در اسم اعظم این است که ما جدولی از بحر وجودیم همه 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
85.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
السلام علی الحسین( ع) و علی علی بن الحسین(ع) و علی اولاد الحسین( ع) و علی اصحاب الحسین( ع) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، تا کنون به نادانی از تو می ترسیدم، و اینک به دانایی از خودم می ترسم. فراز ۴۲۵ @shakhehtoba
: ✨✨🌷🌷 🌱 اساس تقوا دو چیز است: التّعظیم لِاَمرِالله ، والشّفَقَة علی خلقِ الله 📗 ۵۵۰ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
امام زمان ولیّ ختم مطلق است نبوت مطلقه و مقیّده را ختمی است چه این که ولایت مطلقه و مقیده را نیز ختمی است و مراد از ختمیت در هر چهار مورد یعنی مرتبه ای است که فوق آن مرتبه‌ی دیگری نیست و مقامی است که نبی برتر از آن مقام نیست چه این که ولیی غیر از شخص مخصوص به آن مقام نیست بلکه همه به همین مقام و ولی و نبی برگشت می کند. اگر چه آن ولی یا نبی از نظر وجود ظاهری و خاکی متأخر باشد، ولی از جنبه ی حقیقی موجودی است که قبل از همه است. خاتم نبوت مطلقه حضرت خاتم (ص) است و خاتم ولایت مطلقه جناب سرّالأنبياء و العالمين على(ع) است. و نبوت مقیده در اصل از آدم (ع) شروع شد و به کمال و غایت خویش به تدریج رسید و دائماً در حال نمو و کمال بود تا به کمال نهایی خود به حضرت خاتم (ص) رسید و لذا حضرت رسول اکرم(ص) خاتم النبیین شد. و ولایت مقیده نیز متدرجاً به کمال رسید تا در نهایت به حضرت مهدی موعود ( عج) رسید که حضرتش صاحب امر در این عصر محمدی( ص) شده است. و نیز بقیة الله امروز در بین بلاد و عباد شد. 📗، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی، ج۲، ص۵۹۹ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
66.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۸ ماه صفر، سومین سالگرد ارتحال حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) تسلیت باد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
بقیة الله و تتمة النبوّة بقیه الله و تتمه النبوّه واسطه ی فیض الهی امام مهدی منتظر سلام الله علیه انسان کامل است و با بدن عنصری حیّ موجود است و در نظام هستی قبله‌ی کل است، و از بطون تفسير كريمه‌ى وَ أَنْ إِلى رَبِّكَ الْمُنْتَهى است که همه می کوشند تا به این قبله‌ی کل منتهی شوند. ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی، ج۲، ص ۵۹۸ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
عصمت انبیاء بخش اول: ضرورت عصمت یکی از مهم‌ترین و پر چالش‌ترین بحث‌های کلامی، بحث درباره عصمت انبیاء است. در اهمیت این بحث، همین کافی است که بدانیم بدون اثباتِ عصمت انبیاء در سلسله عقاید دینی گسستی پیدا می‎شود که قابل پیوند نیست. اگر انبیاء معصوم نباشند، دیگر نه به کتب آسمانی اعتمادی هست و نه به گفتار و کردار انبیاء، و از این‎جاست که ضرورت و اهمیت بحث عصمت در میان عقاید دینی جلوه‎گر می‎شود. با توجه به شبهاتی که اخیرا در این زمینه مطرح شده است، سلسله مباحثی را به عصمت انبیاء می پردازیم. دیدگاه‎های گوناگونی درباره عصمت انبیاء در تفاسیر و کتب کلامی فریقین بیان شده است. علمای فریقین، انبیاء را در حیطه وحی ‏معصوم می‏دانند‌. تنها دسته‎ای از کرامیه و حشویه لغزش پیامبران در گفتار را پذیرفته‌اند و افسانه غرانیق ( داستانی جعلی مبنی بر اینکه شیطان در هنگام دریافت سوره نجم توسط پیامبر اکرم (ص) آیاتی بر آن حضرت القا نموده که مضمون آن تایید بت‌پرستی بوده است) را شاهد آن دانسته‏اند (ابن‌ابی‌الحدید، ۱۳۸۵ق، 7: 18). بـرخی از اشعری‎ها مانند قاضی ابوبکر باقلانی،‌ نیز‌ لغزش‌ در ابلاغ وحی از روی سهو و نسیان را می‌پذیرند (ایجی‌، ۱۴۱۲ق، 8: 264). برخی از معتزله‌ ارتکاب گناه صغیره عمدی را مـی‌پذیرند (قاضى عبدالجبار، بی‌تا، 15: 280). حشویه و کرامیه معتقدند که حتى‌ انجام‌ گناهان‌ بزرگ از روى عمد نیز براى پیامبران جایز است (ایجی‌، ۱۴۱۲ق، 8: 246) و فقط دروغ‌گویى در مقام تبلیغ را استثنا کرده‏اند (ابـن‌حزم، بـی‌تا، 4: 2). اما عالمان شیعه، انبیاء را در مقام تلقّی، پذیرش، حفظ و ابلاغ وحی، گناهان کبیره و صغیره عمدی و سهوی (پیش از بعثت و پس از آن) معصوم می‌دانند (ر.ک: طوسى، ‏1382، 1: 194؛ طوسى، 1407‏، 213؛ حلى، 1413، 349؛ لاهیجى،1372، 115؛ مظفر، 1387، 54؛ سبحانی، 1425، 41). 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢