14_Nahjolvelayah-S2-Samadiamoli-88_7(www.rasekhoon.net).mp3
7.62M
معنا و مبنای #دحوالارض
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلم برای رئیسی سوخت
#مقتدر_مظلوم
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
🏴کانال شاخه طوبی 🏴
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
#تربیت_نفوس
#دبیرستان_اهلم
🔹️شمادر دو تا رحم پرورانده می شوید یکی رحم مادر عزیز است که به این نشئه می آیید
و الآن هم که در این نشئه هستید حواستون جمع باشه که در رحم هستید.
🔹️شما در دو تا رحم تربیت می شوید الآن هم ما در رحم طبیعتیم، در رحم دنیاییم، هیچ کس طبیعت را نکوهش نکرد، هیچکس دانشمند طبیعی را به لحاظ دانشش نکوهش نکرد.
هیچ کس نمی گوید طبیعت بد است. نمیگه زمین بد است، آفتاب بد است، ستاره ها بد هستند، کهکشان ها بد هستند. ما در این رحمیم داریم تربیت می شویم. اینکه دنیا را نکوهش کرده اند:
چیست دنیا؟ از خدا غافل شدن
نی لباس و نقره و فرزند و زن
🔹️لباس و نقره و فرزند و زن ضروریه! منظور از دنیا، غفلت است
منظور از دنیا، حرام است، منظور از دنیا، گناه است. نه اینکه دنیا یعنی زمین و آسمان.
اگر می بینید یه دانشمند الهی در قلمش، کتابش یه دانشمند طبیعی را نکوهش می کند، نمی گوید علمت بد است. می گوید چرا در این حدّ توقف کردی؟ بیا بالاترها خبرهاییه. علم تو غلط نیست. علم، تشریح آناتومی دار هستیه. بالاتر بیا! کسی نگفت که علم غلطه.
🔹️و ما داریم در این رحم دنیا ساخته می شویم، ببینید خودتون را چگونه می سازید؟
این دبیرستان ها، این مدارس، این حوزه ها همه برای ایفای این حقیقتند که مردم را آگاهی بدهند. پسران و دختران اجتماع را، نفوس مستعده را آمادگی بدهند که برای ابد خودشون را درست بسازند.
#بیانات_علامه_حسنزاده_آملی
در افتتاحیه #دبیرستان_اهلم#مهرماه
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که دلِ بی دردم را به درد آوردی.
فراز ۳۷۵
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
4_5933736823980294355.mp3
11.77M
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨
🔻هرچه شئون وسیع تر بشود نه تنها وحدت شکسته نمیشود بلکه دال بر شدت وحدت است هر چه شما کثرات عالم را بیشتر ملاحظه میفرمایید می بینید که بیشتر دلالت میکند که حق واجب الوجود است
#ظرف علم علم میخواهد ظرف نان نان می خواهد
🔵 انسان یک شخصیت است و یک شخصیت او، دارای مراتب است و کثرت مراتب هم موجب انسلام وحدت شخصی او نمی شود.
🔵 هر چه شؤون وسیع تر بشود نه تنها وحدت شکسته نمی شود بلکه دال بر شدت وحدت است و این که حق واجب الوجود است و وجود غیرمتناهی است، وحدت سعی است و عددی نیست.
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨
🔵 ما خیر و سعادت شما را می خواهیم، شما دارید حکمت می آموزید و پله پله بالا می روید. آقا فرمودند شما در شبانه روز حداقل به دو وعده غذای خوب و مقوی نیاز دارید.
🔵 جسم تان را ضرر نزنید که فردا در سیر علمی و عملی باید خلوت و شب داشته باشید. تجلیات و مکاشفات و حقایق پیش بیاید سنگین است، آدم مریض نمی تواند شب داشته باشد و این ها را تحمل کند، خیلی قوت می خواهد.
✨▫️▫️✨✨▫️▫️✨
🔵 سلامتی اصل است، سعی کنید جسم مبارک تان را در سلام بگذارید، مزاج را به هم نزنید.
🔵 مراتب را به هم نزنید خلاف پیش می آید، کار داریم، ابد در پیش داریم، آینده می خواهیم. در همه چیز، خودتان را معتدل نگه دارید، افراط و تفریط نفرمایید.
#شرح_دروس_معرفت_نفس
#جلسه_صدوچهل_و_هفت
#شرح_کتاب_معرفت_نفس
#از_کتاب_معرفت_نفس
#علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#خاطره
🌹کانال شاخه طوبی🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
#پندهاي_حكيمانه
#پست_شماره_۴۰
🍃 اجابت ندای بندگان
خداوند سبحان می فرماید : و اذا ساءلک عبادی عنی فانی قریب اءجیب دعوة الداع اذا دعان فلیستجیبوا لی ولیؤ منوا بی لعلهم یرشدون ؛ چون بندگان من درباره من از تو بپرسند بگو من نزدیکم و به ندای کسی که مرا بخواند پاسخ می دهم ، پس به ندای من پاسخ دهند و به من ایمان آورند تا راه راست یابند .
📗#پندهاي_حكيمانه در اثار علامه حسن زاده آملي
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
؛﷽؛
؛┄┄┅┅┅┅┄┄
💠 #علامه_حسن_زاده_آملی
💠 #مناسک_حج
💠 #بخش_اول
؛┄┄┅┅❅❁❅┅┅┄┄
👈 اين كلمه سامى وجيزه اى در مناسك حج است كه به خواسته دوستى گرامى براى او نوشته ايم:
بسم اللّه الرحمن الرحيم
الحمد للّه ربّ العالمين
و صلّى اللّه على سيدنا خاتم النبيّين و آله الطاهرين و جميع الانبياء و المرسلين و العباد الصالحين.
قوله سبحانه:
إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبارَكاً وَ هُدىً لِلْعالَمِينَ فِيهِ آياتٌ بَيِّناتٌ مَقامُ إِبْراهِيمَ وَ مَنْ دَخَلَهُ كانَ آمِناً وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا وَ مَنْ كَفَرَ فَإِنَّ اللَّهَ غَنِيٌّ عَنِ الْعالَمِينَ. (آل عمران، آيه 91- 94).
بحمد الله تعالى شأنه، شقيق شفيقم مستطيع شد. براى او حجّ تمتّع است چه آن براى كسى است كه چهل و هشت ميل كه شانزده فرسخ است از چهار جانب مكه مكرمه از مكه دور باشد.
و حجّ تمتّع، حجّة الاسلام است.
حج تمتّع اگرچه يك واجب است ولى از دو عمل مركّب است:
1- عمره،
2- حج؛ يعنى عمره تمتّع و حجّ تمتّع.
و ما در اين وجيزه آنچه را كه متن واجب و مطابق عمل به احتياط و اتفاق اصحاب است، با طايفه اى از مستحبّات ذكر مى كنيم و از خداى متعال توفيق اصابت در رأى و عمل را مسئلت داريم.
عمره تمتّع بر حجّ تمتّع مقدّم است، يعنى در حجّ تمتّع، اول بايد عمره تمتّع كه جزء اوّل آن است انجام شود، بعد از آن حجّ تمتّع.
آداب و دستورهايى كه اجزاى عمره تمتّع اند- يعنى عمره تمتّع بدانها تحقّق مى يابد- بدين شرح اند:
🕋 احرام بايد در ميقات بسته شود. و چون- إن شاء اللّه تعالى- اوّل به مدينه منوره مشرف مىشويد از مسجد شجره محرم مى شويد.
🕋 براى محرم شدن كه شروع در عمل حجّ تمتّع كه حجّة الاسلام است، غسل احرام مستحب مؤكّد است، و اگر آب ميسور نشد، تيمّم بدل از غسل احرام كند.
و مى تواند در مدينه غسل احرام كند تا با همان غسل در مسجد شجره محرم شود.
🕋 و چون غسل كرد لباس احرام مى پوشد. و اگر بتواند نماز احرام كه مستحب است بخواند، و لااقل يك دو ركعتى كه اذان و اقامه ندارد و به يك سلام تمام مى كند.
لباس احرام دو قطعه پارچه است كه يكى را لنگ خود قرار مى دهد و بر كمر مى بندد، و ديگرى را بر دوش مى اندازد. پوشيدن اين دو جامه احرام واجب است. و اين دو جامه بايد از جنسى باشند كه نماز خواندن در آنها صحيح باشد.
ارشاداً عرض مى شود كه قطيفه ها و حوله هاى بزرگ پيدا مى شوند كه براى لباس احرام بسيار مناسب اند، هم اينكه دوخته نيستند، و هم اينكه ساتر خوبى اند، و هم اينكه خوب بر دوش و بدن قرار مى گيرند.
و اگر خوف سرما و مانند آن باشد مى تواند جامه ندوخته اى روى شانه خود بر روى احرام قرار دهد، مثلا بر دوش او دو قطيفه باشد.
و به خصوص در لباس احرام اهتمام خاص داشته باشد كه از مال حلال مزكّى باشد- يعنى خمس آن داده باشد- لباس معمول و متعارف خود را از تن به در مى آورد و دو قطعه لباس احرام را مى پوشد.
و در هنگام پوشيدن لباس احرام بلكه پس از پوشيدن جامه احرام نيّت مى كند كه جهت عمره تمتّع حجّة الاسلام محرم مى شوم قربة الى اللّه. و در ضمن همين نيّت توجّه دارد اجتناب از آنچه را كه خداوند سبحان براى محرم منع فرموده است.
مثلا اينطور نيّت مى كند: «جهت عمره تمتّع حجّة الاسلام محرم مى شوم و اجتناب مى كنم از آنچه را كه خداوند عالم براى محرم منع فرموده است «قربة إلى اللّه تعالى» و اين نيّت را مى تواند بر زبان هم جارى كند كه زبان و دل با هم موافق باشند.
و بعد از نيّت احرام بى فاصله- يعنى مقارن با نيّت كه اين تلبيه حكم تكبيرة الإحرام در نماز را دارد- تلبيات اربع را بدين صورت مى گويد:
لبّيك، اللهم لبّيك، لبّيك لا شريك لك لبّيك، انّ الحمد و النّعمة لك و الملك، لا شريك لك لبّيك.
🕋 تلبيه شعار مُحرِم است، و در گفتن آن صوت را بلند كند، و به صورت مذكور واجب آن آورده مىشود، و لكن بهتر اين است كه بدين صورت بوده باشد:
لبّيك، اللّهمّ لبّيك لبّيك لا شريك لك لبّيك، انّ الحمد و النّعمة لك و الملك، لا شريك لك لبّيك ذا المعارج، لبّيك لبّيك داعيا إلى دارالسّلام، لبّيك لبّيك غفّار الذّنوب، لبّيك لبّيك أهل التّلبية، لبّيك لبّيك ذا الجلال و الإكرام، لبّيك لبّيك مرهوبا و مرغوبا اليك، لبّيك لبّيك تبدئ و المعاد اليك، لبّيك لبّيك كشّاف الكرب العظام، لبّيك لبّيك عبدك و ابن عبديك، لبّيك لبّيك يا كريم لبّيك.
سعى كن در تلبيه صادق باشى.
بسيار مستحب است كه تلبيه را بعد از نمازها چه واجب و چه مستحب بگويى كه از تعقيبات نمازها باشد، و نيز در سحرها و وقتى كه از خواب برخاستى، و در حال ركوب و عروج و نزول و هبوط، و خلاصه اكثار آن در احوال و اطوار محرم استحباب اكيد دارد.
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، شکرت که اوّلم را به آخر مأوّل کردی و آخرم را به اوّل مبدّل.
فراز ۳۷۶
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba