eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
ازعلامه طباطبايي پرسيدند : آيا گناهان درموجودات نيزاثرمي گذارند ؟مثلا خسوف وكسوف نيز مربوط به اعمال بندگان است ؟فرمودند :هرپركأهي كه درته چاهي حركت ميكند،موج برميدارد و تا به آسمانها اثر دارد . 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
اشکُ... نگاهُ... حسرتُ... تصویر کربلا ... این است روزگارِ زیارت نرفته ها ... الّلهُمَّ ارزُقنا کربلا ▪️كانال شاخه طوبي ▪️ 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
معلم الهی محیی نفوس معلم اگر الهی باشد در حقیقت "نفخت فيه من روحي" شعار و عیسوی مشهد و مشرب است که نفوس را احیاء می‌کند و فرزندان روحانی می‌پروراند و از عقیم بودن به در می‌آید و تا آثار وجودی او باقی است از آنها بهره‌مند است که ارتقای درجات نوری در نشئه ماورای طبیعت عائدش می‌گردد بدون اینکه از پاداش عاملان به آثارش چیزی کاسته گردد، چنانکه سیرت پلید و بد بدآموز سبب انحطاط و درکات ظلمانی او در ماورای این نشئه می‌گردد بدون اینکه از کیفر عاملان بدان سیرت سیئه چیزی کاسته گردد و اشارات قرآنی و روایات وسائط فیض الهی در این مسائل و مطالب بسیار است. کتاب انسان و قرآن ، ص۴۱، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
👈 سرّ استجابت دعا 🤲 سرّ استجابت دعا را که به اذن الله تکوینی در نفوس انسانی تحقّق می یابد از اینجا دریاب که بر دعا و ذکر و ثواب و گناه تکویناً آثاری مترتب است و این امر مخالف با سنّت جاریه الهی نیست هر چند در فهم نسبت میان گناه مثلاً با آثار سوء آن در بسیاری از موارد عاجزیم و چون به روایات رجوع می کنیم می‌بینیم که سفرای الهی می فرمایند: حیوانات گوناگون صور ملکات انسانند و انسان منحرف مطابق ملکات زشتی که اکتساب کرده است در قیامت ، با صوری که از آن ملکان می‌باشند محشور می‌گردد و به صورتهای آن حیوانات در می آید، چنانکه انسان در صراط مستقیم نیز از ملکات حسنه‌ای که کسب کرده است، صور ارواح طیبه و ملائکه عالین و مهیمین و سیماهای شیرین دلنشین در صقع ذات او متحقق می‌گردند و با آنها محشور خواهد بود، لذا بدن اخروی به مکسوب و مکتسب تقسیم می‌گردد که لها ما كسبت و عليها ما اكتسبت. و این ابدان را انسان با خود از این نشاه می برد یعنی بذر و ریشه آنها در اینجا تحصیل شده است - فافهم. رساله نور علی نور در ذکر و ذاکر و مذکور، ص ۱۰۲، حضرت علامه حسن زاده آملی( ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، حسن به قدر سَمُّ الخِیاط یک روزنه به حُسن مطلق راه یافت، این همه لذت و ابتهاج دارد، آنان که برایشان هزار باب و از هر بابی هزار باب دیگر گشوده شد چون خواهند بود، و تو خود چونی؟ فراز ۴۲۲ @shakhehtoba
: ✨✨🌷 بیع و شرایِ خداوند متعال با بنده اش این است که او را از وی میگیرد و خودش را به او می دهد ، به به چه تجارتی و خَه خَه چه داد و ستدی. 📗 ۴۹۲ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
12.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محبین امام حسین علیه السلام 🏴کانال شاخه طوبی 🏴 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💫قابلیت و لیاقت انسان💫 انسان را قابلیت و لیاقتی است که اگر نهال وجودش را به دست مربیان کامل مکمل بسپارد و دستور العمل باغبان دین و نهال‌پرور و انسان‌ساز را در متن وجود و شئون زندگی‌اش پیاده کند، آن چنان عروج وجودی و اشتداد روحی پیدا می‌کند که شجره‌ی طوبای الهی می شود که أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَه طَیِّبَةً اصلها ثابِتُ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإِذْنِ رَبِّهَا و این انسان که با حقیقت هر اسمی از اسماء‌الله حشر پیدا کند و سلطان آن اسم در او پیاده شود موجودی آن سویی می‌گردد و به اقتضای آن اسم حق کار انجام می‌دهد و تصرف در ماده‌ی کائنات می‌نماید. اگر انسان به مظهریت همه ی اسمای حسنای الهی نایل آید، کامل می‌شود و چون تلبّس به اسمای حقیقی پیدا کرد و سلطان اسماء الله بر کشور وجودش حاکم شد در هر موطنی به اذن الله تکوینی، بر اساس ولایتی که پیدا کرده در عالم اثر می کند و به عنوان مظهر اسماء الله کار انجام می‌دهد مثلاً اکمه و ابرص را شفا می‌بخشد و با اسم شریف محیی» زنده و با اسم شریف «ممیت می‌میراند و با «بسم الله» دریا را می‌شکافد و آب روان را مثل طود عظیمی از دیوارها می‌سازد و در متن دریای روان راه خشکی باز می‌کند که با یک «کن» جاده‌ی خشکی می‌شود که خودش و اصحابش را از آن عبور می‌دهد، ولی با «کن» دیگر دوباره آب را به هم می آورد که دشمن و سربازانش را غرق می‌کند و یا با «کن» از عصای چوبین اژدهایی می‌سازد که سحر ساحران را باطل می‌نماید و یا شقّ القمر می‌کند و یا شقّ البحر و يا شقّ الجبل و يا قلع درب قلعه ی خیبر.... چنین انسانی را صاحب مقام جمعی و خلافت الهیه و حائز منصب «کن» گویند. و جناب ابن عربی در باب سیصد و شصت و یکم «فتوحات» می گوید: ولم یرد نص عن الله و لا عن رسوله فی مخلوق أنّه أعطى كن سوى الإنسان خاصه؛ نصی نه از جانب خداوند متعال و نه از جانب رسولش درباره‌ی هیچ مخلوقی نرسیده که به او مقام «کن» عطا شد مگر خصوص انسان. ، ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی، داود صمدی آملی، ص ۱۵۹ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، تو که یوسف آفرینی حسن از زلیخا کمتر باشد، و تو که لیلی آفرینی حسن مجنون تو نباشد؟! فراز ۴۲۳ @shakhehtoba