eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_298278026938941577.mp3
19.75M
🔻بیانات عرشی حضرت علامه ره پیرامون 🔹هرنماز بايدنماز وداع باشه امروز و فردا نكنيد 🔹مسلمان عاقل باشيد در دينداري تون عاقل بوده باشيد 🔹حرفها رو بو بكشيد نيتها را بو بكشيد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید کپی با ذکر لینک 🙏💢
هر اسمی از اسماء الهیه مظهری از موجودات است بدان هر اسمی از اسماء الهیه را مظهری است از موجودات، به اعتبار غلبه‌ی ظهور صفتی که آن اسم مشتمل است بر آن صفت در آن مظهر و آن مظهر اسم الله است به اعتبار دلالتش بر الله از جهت اتصافش به آن صفت. به این بیان که الله، همان خالق و مدبر هر نوعی از انواع خلایق است به اسمی از اسمائش و آن اسم ربّ آن نوع است و الله سبحانه ربّ ارباب است و به این معنی کلام اهل بیت در ادعیه‌شان اشاره دارد که فرمودند: بالاسم الذي خلقت به العرش و بالاسم الذي خلقت به الكرسى و بالاسم الذي خلقت به الأرواح و غيرها. و از امام صادق(ع) است که فرمود: «قسم به خدا ماییم اسماء حسنی که از بندگان عبادتی قبول نمی‌شود مگر به معرفت ما». زیرا ائمه(ع) وسایل معرفت ذات حقّ و وسایط ظهور صفات او و ارباب انواع مخلوقاتش هستند و علم به همه‌ی اسماء حاصل نمی‌شود مگر برای کسی که مظهر همه‌ی اسماء باشد و مظهر همه‌ی اسماء نیست مگر آن کسی که در جبلّت و سرشت او استعداد قبول همه‌ی آن اسماء باشد و آن کس نیست مگر آدم (انسان کامل)، و عَلَّمَ آدَمَ الأسماء کُلَّها . 📗،ج ۱، ص ۱۴۵، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
AUD-20220329-WA0042.
2.07M
📝 آخرش...! یك نفر از راه می‌رسد، کـہ ‌بـودنش 🌱 جبرآن‌ تمام‌ نـبودن‌هاست. امام زمان عج 🎤استاد @shakhehtoba 🔸🌸🔸🌸🔸🌸🔸
▪️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام ▪️ در عصر غیبت، حضورِ ما باید نسبت به محضر مبارک انسان کامل بیشتر باشد زیرا یکی از توفیقات در عصر غیبت این است که انسان کامل به صورت عادت درنمی‌آید. ▪️ و گرنه جناب رسول‌الله هم برای بسیاری از کسانی که در محضر ایشان بودند، عادی شدند. به تعبیری پیغمبر (ص)، هم برای زنانشان به غیر از حضرت خدیجه و تا حدّی هم جناب امّ سلمه‌، و هم برای بسیاری از صحابه عادی شدند به طوری که این‌ها دیگر لذّتی از دیدن پیغمبر نداشتند. ▪️ در زمان ائمه (ع) هم همین‌طور بود. چه این که همرزمان امیرالمومنین که در زمان جناب رسول الله در پای رکاب ایشان با همدیگر علیه دشمن می‌‌جنگیدند، خودشان را تقریباً همسنگ با امیرالمومنین می‌دانستند تا چه رسد به این که به ایشان به دید امامت نگاه کنند. ▪️ افرادی همچون ابوذر و سلمان هم که به حضرت به دید امامت نگاه می‌کردند، بسیار اندک بودند البته امیرالمومنین برای همیشه در چشم چنین افرادی، بلند جلوه می‌کرد. ▪️ در زمان تک تک اهل بیت (ع) هم همین طور شد. نه تنها ائمه برای افراد عادی می‌شدند بلکه حتی دوستان‌ و همرزم‌هایشان هم دشمن ایشان می‌شدند. ▪️ به عنوان مثال عمر سعد، پسر همان سعد ابی وقّاصی است که همراه با امیرالمومنین و طلحه و زبیر و افراد دیگر، جزو رزمنده‌های طراز اول پای رکاب جناب رسول‌الله بودند که بعدها خود را کنار کشید. ▪️ همچنین سعد بن عباده که بعد از جناب رسول‌الله اولین کسی بود که آتش فتنه را روشن کرد و انصار را در سقیفه بنی ساعده جمع کرد تا برای پیغمبر جانشین تعیین کنند، از بهترین اصحاب جناب رسول الله بود و زمانی که این خبر به عمر و ابوبکر و این‌ها رسید، بلافاصله خود را به جلسه سقیفه رساندند و صحنه را به نفع خود برگرداندند. ▪️ چرا این‌ها نتوانستند در پیشگاه امیرالمومنین، آن تواضع لازم و وظیفه‌ اطاعت را داشته باشند؟ به دلیل این که علی (ع) برای آن‌ها عادی شده بود! ▪️ یکی از اسرار و برکات غیبت این است که هیچ‌گاه امامِ صاحب عالَم، صاحب امر، صاحب مقام انشائی و ایجادی کُن در خلقت نظام هستی، صاحب الزّمان و صاحب السّیف برای انسان به صورت عادت درنیاید. ▪️ منتها یکی از خطرات غیبت، غفلت است و خطر غفلت هم، کمتر از خطر عادت نیست. ▪️ کسانی که واقعاً شیعه‌ امام زمان (عج) هستند و در دلشان به حقیقت به آقا روی آورده‌اند، قطعاً در زمان غیبت، حضرت برایشان به صورت عادت درنمی‌آید بلکه حقیقتِ انسان کامل برای صاحبانِ چنین اعتقادی، همیشه تازگی دارد تا جایی که بی‌صبرانه منتظر ظهورند. ▪️ و چون یکی از علائم ظهور، مثل علائم قیام ساعت، "طلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها" است، لذا مشتاقین حضرت بقیّةالله، از بی‌تابی برای تشرّف به محضر ایشان، هیچ‌گاه هیچ سحری را در خواب نمی‌مانند. ▪️ بنابراین اگر کسی می‌خواهد بداند که تا چه اندازه به امام زمان عشق دارد، ببیند آیا هنگام سحر و بین الطّلوعین بیدار است یا نه؟ زیرا یکی از علائم ظهور را "طُلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها" فرمودند یعنی آفتاب از مغربش طلوع می‌کند. ▪️ طبق آمار به دست آمده، معمولاً آفتاب از چندین هزار سال تا الان، از مشرق طلوع می‌کند و در مغرب غروب می‌کند اما در زمان قیامِ حضرت و قیامِ ساعت، این‌گونه نیست. ▪️ قیام ساعت در حقیقت، ظهور تامّ انسان کامل و ظهور تامّ دین الهی است به نحوی که حتّی چیزکی از حق مخفی نماند چرا که الان حقایق بیشماری در پشت پرده است که هنوز ظهوری نکرده است. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نیاز انسان به استاد 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
إلهی، اگر مُذنب نباشد غفّار کیست، و اگر قبیح نباشد ستّار کیست؟ فراز ۴۷۱ @shakhehtoba
کانال شاخه طوبی
🔹️ ادراک حواس پنج گانه، حین ادراک هست وقتی ارتباط تمام شد دیگه حواس پنج گانه ادراک ندارد، به محض ادراک حسی، قوه خیال آن صورت را در خود انشا کرده و دارد. لذا حشر قوه خیال نوعا با حواس پنج گانه هست. 🔹️ قوه خیال مُدرکات عقلیه را هم به صور و اشکال در می آورد، منتهی بهره اش از ظاهر بیش تر است تا از ادراکات عقلی. 🔹️ قوه خیال تا موقعی که مشغول حواس پنج گانه است از ادراکات عقلی بهره ندارد. 🔹️ قوه خیال ادراکات عقلی را هم که یا به صورت معناست و یا ذوات مجرد عقلی، هر دو را صورتگری می کند. 🔹️ قوه خیال معانی کلی مرسل را به صورت عبارت، نوشتار، یا شنیدن در می آورد و ذوات مجردات عقلیه را به صورت انسان انشا می کند. 🔹️ قوه خیال، برزخ بین حواس پنج گانه و قوه عاقله هست. حواس پنج گانه این سویی محض و قوه عاقله آن سویی محض است، لذا قوه خیال به هر طرف مشغول شود با همان حشر و خو پیدا می کند. 🔹️ صور عالم مثال، نسبت به عالم ماده وزانت وجودی دارد و خیلی سنگین هستند. 🔹️ تمام صور مثالیه، ادراکات نفس است در صقع ذات خود. 🔹️ در صور برزخیه مثالیه، گاهی درشت ها کوچک، یا کوچک ها درشت می شود. 🔹️ صور برزخیه چون در صقع ذات نفس ادراک می شوند قرب و بعد ندارند چون بیرون از ذات نیست که دور باشند. 🔹️ خواب مطلقا یک نحوه از ادراکات ماست. آن چه شخص در خواب یا تمثلات می بیند همه ادراکات ماست. 🔹️ اگر کسی اتحاد عاقل و معقول را درست هضم نکند مسائل قیامت درست برایش حل نمی شود. 🔹️ در توحید صمدی گرچه همه وجودیم ولی در تجلی از همدیگر متمایزیم. 🔹️ اگر نفس ناطقه مجرد نباشد باید تمام صور خیالیه را در موطن بدن و جسم و سلول های مغزی داشته باشیم ولی این طور نیست چون در سلول های مغزی جا نمی گیرد، پس وعای صور خیالیه، موجودی است ورای ماده. 🔉 🌹کانال شاخه طوبی🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏