eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
2هزار ویدیو
59 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
در نشستی با مسئولان عراقی و فرمانده ارشد کتائب حزب‌الله عراق عنوان شد: آیت الله صمدی آملی:‌ محبت و مودت حسین(ع) تحفه آخرین پیامبر الهی برای همه ابناء بشری است استاد صمدی آملی در آغاز این نشست بیان داشت: زائران عزیز اربعین حسینی بدانند که تمام این تجمع عظیم جهانی در کربلا به برکت خون شهدای مظلوم هشت سال دفاع مقدس است و در ادامه این شهدا و رزمندگان مدافع حرم بودند که با دفاع از حریم اعتاب مقدسه عراق و سوریه از دستاورد خون  شهدای دفاع مقدس محافظت نمودند. امروز هم مسئولان و مردم ایران و هم مسئولان و مردم عراق به خوبی بر جایگاه والا و مقدس مجاهدت رزمندگان و  خون شهدا بر حفظ امنیت عراق به خوبی واقفند و در این شور اربعین حسینی با شعور به  مکتب و نهضت حسینی بشدت متوجه دسیسه های تفرقه افکنانه دشمنان در تضعیف این قدرت نرم و شگفت آور هستند. وی ادامه داد: اندیشمندان دنیا اگر میخواهند بخشی از دستاورد اخلاص، صفای باطن و ولایتمداری شهدای ما را شاهد باشند بیایند و در اقیانوس مواج کنگره جهانی اربعین حسینی شاهد و راوی بر «سفینه النجاه» باشند چرا که محبت و مودت حسین(ع) تحفه آخرین پیامبر الهی برای همه ابناء بشری می‌باشد. تمام آزادیخواهان عالم بدانند که این خون خداست که دلهای همه ابناء بشری را فارغ از رنگ، نژاد، ملیت، زبان، فرهنگ و حتی فارغ از دین و مذهب درنوردیده و جذبه اربعین شهید آل محمد کشتی نجات همه کمال خواهان عالم شده است. @shakhehtoba
بسم الله الرحمن الرحیم یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَجِيبُواْ لِلّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُم لِمَا يُحْيِيكُمْ یک وقتی است که آدم گوش شنوایی پیدا می کند که حرف پیغمبر را می شنود.این یک گوش دیگری می خواهد‌. ادم معتدل همان است که ایمان آورده است.ایمان به غیب می اورد.پیامبران دعوت به غیب می کنند... انبیا هر جا سیر کردند دیدند همه ظاهر و پیکرند و عینی دارند که آنها را نگه می دارد که الله است که هستی بینهایت است که همه عالم ظهورات اوست و همه مظاهرند...این دارایی آنهاست.ما خیال می کنیم دارایی انبیاء امتداد عالم است.این یک توهم است. امتداد عالم قیامت نیست.امتداد عالم ، عالم است.این نمی تواند غیب باشد.آنی که نهان است قابل ادراک است ولی نمی توانیم به او اشاره کنیم.جبرئیل که عبارت از عقل کل است ، عقل کل ادم را هدایت می کند که او هست وای قابل ادراک نیست و محیط است.چون محیط هیچ وقت قابل ادراک برای محاط ها نیست.عکس هیچ وقت نمی تواند ظهور شخص را دریافت بکند، هر وقت بخواهد دریافت بکند خودش می شود نابود... معلم هم شفیع غیب است ولی غیب نسبی. برزخ و آخرت غیب است که جان همه هست... همه ملائک همه زمینیها ، محسوسات، دیدنی، شنیدنی بدن ادم را درست می کنند، علم ها عقل ادم را درست می کنند، حس و عقل هم بدون هستی نمی توانند باشند، هستی جان اینهاست.به این هستی توجه کردن جان آدم است.. خداوند همه آدم ها را برای خاتم الانبیاء و خاتم الاولیاء خلق کرد، کسانی مانند حضرت خاتم این دارایی را پیدا کردند و بقیه را دعوت می کنند که این دارایی را پیدا کنند. فصل ادم توحید احدی صمدی است.یعنی مخاطب قل هو الله احد شود.قل هو الله احد یک وقت بر آدم نازل می شود.این گوش حیوانی فقط امواج را دریافت می کند و آنی که این را ادراک می کند باید گوش پیغمبری باشد. یک گوش الهی باشد، آن وقت قل هو الله احد بر او نازل می شود، ان وقت ملائکه نازل می شوند. اگر جان بر ادم نازل شد حیات جان پیدا می کند و اگر پیکر نازل شد از اینجاست که جهنم و سوختن و شیطان روشن می شود. انسان دنبال جان است. خواهش ادم است.خداوند همه را گدا خلق کرده، هر کس دنبال گدایی خودش است.سر تا سر عالم می دوند تا دارایی خودشان را پیدا کنند... همه را زوج آفریده یعنی گدای یکدیگرند. نان دنبال گرسنه است و گرسنه دنبال نان. حضرت ابراهیم از غار امد بیرون، یعنی غار ظلمت،حضرت موسی از خانه فرعون می آید بیرون. ... @shakhehtoba
▪️ شماره در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ : به اسناد متصل از صدوق از رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: «موسي بن عمران از خداي تعالي مسألت كرد و گفت: اي پروردگار من! برادرم درگذشت او را بيامرز! وحي بدو رسيد اي موسي اگر درباره‌ي اولين و آخرين از من مسألت كني تو را اجابت كنم مگر كشنده‌ي حسين بن علي عليه‌السلام كه از قاتل او انتقام مي‌كشم. 🔴کتاب تأليف شيخ عباس قمي ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtob
📗رساله نورعلي نور 📗 💠مهمترين شعب تزكيه ، تطهير سرّ و ذات انسان از شك و ريب در ايمان بالله است كه با نور معرفت از ظلمات اوهام و وساوس بدر آيد و به حليت توحيد حقيقي كه توحيد قرآني است متحلي گردد. و اگر همت بگماري كه يك انسان قرآني بشوي كه در حقّ تو صدق آيد لايمسه الا المطهرون خوشا به حالت 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 💠حال بدانكه آنچه را مي شنوي و آنرا مسّ مي كني و آنچه را مي گويي نيز اينچنين است . و آنچه را مي خوري و هم مسّ مي كني و همه ي انحاء ادراكات تو ممسوس تست و تمام احوال و نيّات و شئون و اطوار تو ممسوس تست ، آن انسان قرآني باش كه لايمسه الا المطهرون . و با نامحرم جليس مباش خواه نامحرم آشنا و خواه نامحرم بيگانه . و مقصودم از اين نامحرم مطلق مرد و زني است كه محرم ولايت الهي و ولايت اولياء الله نيست . 🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁🍃🍁 وبند هجده "دفتر دل" هم در اين امر مطلوب است ، سخن بنيوش و ميكن حلقه ي گوش مكن اين نكته را از من فراموش حذر بي دغدغه از صحبت غير چه در مسجد بود غير و چه در دير كه اغيارند نامحرم سراسر چه از مرد و چه از زن اي برادر دل بي بهره از نور ولايت بود نامحرم از روي درايت ز نامحرم روانت تيره گردد قساوت بر دل تو چيره گردد چه آن نامحرمي بيگانه باشد ويا از خويش و از همخانه باشد ترا محرومي از نامحرمانست كه نامحرم بلاي جسم و جانست 📚 حضرت روحي فداه @shakhehtoba
استادی بود که شاگردی أحول (دو بین) داشت. روزی به او گفت: «در فلان طاقچه یک تنگ بلوری است، برو آن‌را بیاور». شاگرد رفت و دست‌خالی برگشت و گفت: «آن‌جا دو تنگ بلور است، کدام را بیاورم». استاد فرمود: یک تنگ است، همان را بیاور. شاگرد رفت و دوباره برگشت و گفت: دو تنگ است، کدام را بیاورم. استاد گفت: به شما گفتم که یک تنگ است، همان‌را بیاور. شاگرد رفت و برای بار سوم دست‌خالی بازگشت و همان سوال را تکرار کرد. استاد فرمود: حالا که دو تاست، یکی را بشکن و دیگری را بیاور. شاگرد رفت و باز دست‌خالی بازگشت و گفت: یکی را که شکستم، دیگری محو شد. انگار از اول دیگری‌ای در کار نبود. استاد گفت: از ابتدا به تو گفتم که یکی است! انسان خودش و دیگر مخلوقات را در برابر خدا می‌بیند. این یک نوع أحول بودن است. وقتی خود را بشکنی، می‌بینی که حقیقت نداشت و موهوم بود. البته شکستن خود سی- چهل سال زحمت می‌خواهد. چنان‌که در حکایت فوق نیز شاگرد چند بار رفت و برگشت، تا در نهایت موفق به شکستن موهومات شد. @shakhehtoba
سوره مباركه يس، و دعاى هفتم صحيفه سجاديه: يا من تحل به عقد المكاره الخ.(برای رفع گرفتاری ها) . نكته 433 @sHakhehtoba
▪️ شماره در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ : به سند متصل از ابن‌قولويه به اسناد او از ابي‌عبدالله عليه‌السلام فرمود: «قاتل يحيي بن زكريا ولد الزنا بود و قاتل حسين بن علي عليه‌السلام ولد الزنا بود. آسمان نگريست مگر بر آن دو». 🔴کتاب تأليف شيخ عباس قمي ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtob
حضرت ابوالفضائل علامه حسن زاده آملی در علوم و فنون مختلف٬ شاگردان گوناگونی را تربیت فرموده اند که هر کدام وزنه ای از علم و عمل محسوب می شوند. یکی از شاگردانی که اطلاعات زیادی از ایشان وجود ندارد و از اصحاب و شاگردان خاص حضرت علامه محسوب می شوند٬ جناب آقای دکتر امامی نجف آبادی می باشند که حضرت علامه دوره اول تدریس مصباح الانس را به مدت هشت سال در حوزه علمیه قم برای ایشان و حجت الاسلام سمندری نجف آبادی القاء فرموده اند. حضرت استاد صمدی آملی در بخشی از نهمین جلسه شرح مراتب طهارت درباره این عارف واصل اعنی جناب امامی نجف آبادی می فرمایند: "امسال توفيقي بود که در نجف آباد به محضر يکي از اولياي الهي مشرف شدم. مردي است که هم به دانشگاه رفته و دکترا دارد و هم به حوزه رفته و تا سر حد اجتهاد درس خوانده است. و نيز بيش از پانزده سال در محضر حضرت آقا بوده است. در آنجا جمله اي به من گفت که بسيار مرا متحول کرد. فرمود: «ما شبانه روز با نور آقا راه مي رويم و با نور ايشان است که مي خوابيم و حرف مي زنيم. اگر به باغ مي رويم باايشان هستيم» باغي دارد که از صبح تا ظهر در آن کارگري مي کند و عرق مي ريزد و با دسترنج خود روزي کسب مي‌کند. در حالي که پيرمرد هفتاد ساله‌اي است هنگام ظهر بر دوچرخه اي سوار مي شود و از باغش به منزل مي آيد. وضو مي گيرد و عبايي بر دوش مي گذارد و عرق چيني بر سر، در مسجد محل، جلوي مردم نماز مي گزارد. غروب بعد از نماز مغرب و عشاء براي آنها کلاس دارد و حرف مي زند. وقتي وارد مسجد و مردم آنجا مي شويد مي بينيد که نماز خواندنشان بر اساس دستورات است. بسياري از پيران و جوانان از او دستورالعمل مي گيرند و همه با برنامه ريزي پيش مي‌روند. هم خود اهل کار و تحصيل است و هم شاگردانش. شاگردانش يا بزّاز هستند يا بقّال، يا کشاورزند يا کارگر و کاسب، يا معلمند يا دانشجو و طلبه و خلاصه اينکه همه گونه افراد در ميان شاگردانش هستند. تمام اين شاگردان صبح وقتي مي خواهند از منزل بيرون بيايند، با وضو هستند بايد نوزده بار «بسم الله الرّحمن الرّحيم» بگويند. براي خود ذکر و دستور دارند. نحوة اذان گفتن و نماز خواندن آنها با اذکار مستحبي اش، مخصوص است. بعد ايشان مي فرمود: «من به سفر مشهد رفته بودم وقتي به زيارت حضرت امام ثامن الحجج «عَلَيهِ السَلام» مشرف شدم عرض کردم: آقا من از راه دوري آمده ام و از شما عيدي مي خواهم اما مي‌خواهم عيدي من را به من ندهي، به آقايم بدهي و اگر ايشان صلاح دانستند به من بدهند از سفر مشهد برگشتم و به قم آمدم ديدم هديه اي که مي بايست از ناحية امام رضا «عَلَيهِ السَلام» به من برسد از طريق حضرت آقا به من رسيد و ايشان فرمودند: اين هديه را به ما داده اند، ما نيز به شما مي دهيم» و اين تطهير قوة خيال است. بين شاگرد و استاد آنچنان رابطة روحي و قلبي وجود دارد که اگر استاد مريض شود، شاگرد نيز مريض ميشود، اگر دندان استاد که در شرق عالم است درد بگيرد، دندان شاگرد نيز در غرب عالم به درد مي آيد. اگر نظام عالم مزاج استاد را به هم بزند، مزاج شاگرد هم به هم مي خورد و بالعکس. مي توان گفت استاد به منزلة قلب مي شود و شاگرد به منزلة بدن. اگر بدن ضربه ببيند، قلب ناراحت مي شود و اگر قلب در عذاب باشد بدن نيز صدمه مي بيند. به طور کلي تأثير متقابلي بين اين دو قوة خيال برقرار ميشود. در آن وقت رابطة بين استاد و شاگرد به گونه اي کار را تنظيم مي کند که استاد "اصل" مي شود و شاگرد "فرع". بدين ترتيب هر چه را که مي خواهند از کانال وجودي همديگر مي گيرند. آنها که اهل کارند از اين طريق به حقائق دست مي يابند." همچنین استاد صمدی آملی در یک جا از کتاب عرشی "شرح دفتر دل" از این شاگرد حضرت علامه با عنوان "عارف واصل" یاد می کنند. @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹دستورالعمل علامه حسن زاده آملی در جواب یکی از حضار که از ایشان دستورالعملی را برای عاقبت بخیری درخواست کرده بود؛ پاسخ استاد حسن زاده آملی؛ 🔘 حضرت رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلّم) مردم را به سه کلمه نصیحت می کرد، می فرمود؛ 1️⃣ واجب، انجام 2️⃣ از گناه و حرام، اجتناب 3️⃣ شغل مشروع، مغتنم عاقبت به خیری @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅قرائت دعای ماه صفر المظفر توسط حضرت استاد محمود امامی حفظه الله🔅 #دعای_ماه_صفر @shakhehtoba
♦️درباره اعمال مستحبی که در ماه صفر ذکر شده، اهم آن‌ها خواندن دعا، تلاوت قرآن، اقامه نماز و روزه‌ داری است. ♦️چنانچه مرحوم علامه مجلسى در «زاد المعاد» با اشاره به سه روز روزه گرفتن در هر ماه می‌نویسد: مطابق مشهور، این سه روز، پنجشنبه اول ماه و پنجشنبه آخر ماه و چهارشنبه اول از دهه وسط ماه است. ♦️همچنین درباره خواندن نماز دو رکعتی اول ماه نیز آمده است: در رکعت اول بعد از «حمد» 30 مرتبه سوره «توحید» و در رکعت دوم بعد از «حمد» 30 مرتبه سوره «قدر» بخواند و بعد از نماز صدقه‌اى در راه خدا بدهد. ♦️دعای ویژه‌ ماه صفر نیز از محدث بزرگ مرحوم «فیض کاشانی» نقل شده که مستحب است هر روز 10 مرتبه قرائت شود: ♦️یا شَدیدَ الْقُوى وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنى شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّى کُنْتُ مِنَ الظّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِى الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّى اللّهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ. (اى سخت‌نیرو و اى سخت‌عقوبت! اى عزیز، ای عزیز، ای عزیز! در برابر عظمت تو همه آفریدگانت خوار شدند، پس کفایت کن از من شر خلقت را. اى نیکو ده،‌ اى زیبایى‌بخش، اى نعمت‌بخش، اى فزون‌بخش، اى که معبودى جز تو نیست! منزهى تو و من از ستمکاران هستم. پس دعای او (یونس) را اجابت کردیم و از اندوه نجاتش دادیم و این چنین نجات دهیم مؤمنان را و درود خدا بر محمد و آل پاک و پاکیزه‌اش) 🌹كانال شاخه طوبي 🌹 @shakhehtoba
38.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩🏴 🚩🏴🚩🏴🚩🏴🚩 🚩🏴🚩🏴🚩 🚩🏴🚩🏴 🚩🏴🚩 ⭕️انگیزه‌ها و علل برپایی ضیافت‌واره⭕️ 🔰قاب‌هایی زلال از دل‌گویه‌های عاشقانه🔰 💎نخستین ضیافت‌واره جهانی ۱۰هزار شهید گمنام ایران و شهدای جبهه مقاومت- شهریور۹۸- خوشواش آمل.💥شماره (۱) ✍سریال این نماهنگ به ترتیب محتوا شامل حضور ۴۰ ساله حضرت آیت‌الله صمدی آملی در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و تبیین نسبت این حضور با انگیزه برگزاری ضیافت‌واره جهانی می‌باشد : الف) ۸ سال حضور در دفاع مقدس .ب) جهاد جنوب لبنان. ج) مدافع حرم در جبهه شمال عراق. د) جبهه مقاومت در سوریه. ه) یادواره‌های شهدای مدافع حرم و) تحریم مقام عزیز رهبری از سوی رژیم ترامپ. صدور بیانه شدیدالّحن علیه آمریکا از سوی استاد صمدی آملی بر روی تخت بیمارستان در حال عارضه شدید قلبی ز)ترخیص حضرت استاد پیش از موعد اتمام درمان از بیمارستان و بلافاصله شروع به کار یدی میدانی در برپایی ضیافت‌واره جهانی 🔰🔰🔰🔰🔰 ghalbebasir @shakhehtoba 🏁🏁🏁🏁🏁🏁🏁🏁🏁 ♦️این نماهنگها به پیشنهاد حامیان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در زمانی کوتاه و با عکسهایی با کیفیت معمولی تدوین و تقدیم شد
▪️ شماره در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ : به سند متصل از ابن‌قولويه از محمد بن يعقوب كليني به [ صفحه 46] اسنادش از داوود بن فرقد گفت: «در خانه‌ي حضرت ابي‌عبدالله نشسته بودم كبوتر راعبي ديدم همهمه مي‌كند، آن حضرت به سوي من نگريست و فرمود: اي داوود مي‌داني اين مرغ چه مي‌گويد؟ گفتم: نه، قسم به خدا، فرمود: بر قاتلين حسين عليه‌السلام نفرين مي‌كند پس در خانه‌هاي خود از اينها نگاه داريد». 🔴کتاب تأليف شيخ عباس قمي ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtob
بسم الله الرحمن الرحیم هیچ کس سوالی نکرد و دعایی نکرد مگر اینکه چیزی عاید او شد، یعنی کسی الله نگفت که لبیک نشنود و اگر به آن مقصود خاصش در هنگام دعا نرسید و بدان نائل نشد، بهتر از آن، که توجه به عالم قدس و نائل شدن به وجدان استعداد است برای او حاصل شد. لذا ائمه ما علیهم السلام فرمودند: هر وقت دعا کردی و سوال نمودی دست بر روی خود بکش. اشاره به اینکه بدان گرفتی و عطیه او را بر چشم خود نه و هیچ دعا و سوالی نمی شود مگر اینکه خواهنده علاوه بر یافتن عطیه قابلیت و قرب، آمادگی برای کسب فیض بیشتر شد این خدای متعال است که عطیه او مقدمه عطایای بیشتری است. پس هر کس آنچه را یافت از دو جهت سرور به او دست می دهد، یکی از آن روی که نقدا عطیه ای گرفت و دیگر اینکه همین عطیه بشیر اوست، که مژده به نزول برکات دیگر و عطایای بیشتر می دهد. ممدالهمم در شرح فصوص الحکم.ص۷۶ @sHakhehtoba
▪️ شماره و یکم در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ و یکم : به سند متصل از آيت الله علامه از خواجه نصير الدين طوسي از شيخ برهان الدين محمد قزويني، نزيل ري، از شيخ منتجب الدين علي بن عبدالله بن حسن از پدرش از جدش از شيخ گراجكي گفت: محمد بن عباس به اسناد خود از حسن بن محبوب روايت كرده است به اسنادش از صندل از دارم بن فرقد گفت:«كه حضرت ابوعبدالله عليه‌السلام فرموده است: سوره‌ي فجر را در فرايض و نوافل بخوانيد كه آن سوره‌ي حسين بن علي عليه‌السلام است و بدان رغبت داشته باشيد خداوند شما را رحمت كند، پس ابواسامه به او گفت و حاضر بود در مجلس، چگونه اين سوره خاص حسين است؟ فرمود: نشنيدي قوله تعالي: «يا ايتها النفس المطمئنة» مقصود از آن حسين بن علي عليه‌السلام است، اوست صاحب نفس مطمئنه راضيه مرضيه و اصحاب او از آل محمد عليهم‌السلام آنها هستند كه راضي هستند از خداي تعالي در روز قيامت و خدا نيز از ايشان راضي است و اين سوره خاص حسين بن علي عليه‌السلام و شيعه‌ي او و شيعه‌ي آل محمد عليهم‌السلام است؛ هر كس قرائت كند«و الفجر» را پيوسته با حسين بن علي عليه‌السلام باشد در درجه‌ي او در بهشت و خداوند غالب و حكيم است.» کتاب : نفس المهموم تأليف شيخ عباس قمي ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtob
حامل اسرار.pdf
15.53M
دانلود رساله (حامل اسرار) اثر استاد صمدی آملی  @shakhehtoba
1_65902883.mp3
2.95M
صوتی* سخنرانی عرشی حضرت علامه(روحی فداه)در خطاب به جوانان آقای جوان!تو را به حق پیغمبر و آل پیغمبر،به حق شخصیتت،تو را به وجودت،تو را به نظام هستی،تو را به پشه ها قسم،تو را به مورچه ها قسم،انسان الهی بوده باشید...ما که جانمان به لب رسید از بس این حرف ها را زدیم... @shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای احکام الهی صوت کامل☝️☝️☝️☝️ ظاهر و باطن شما باید طوری باشد که کسی شمارا میبیندیاد خدا بیافتد @shakhehtoba
دلیل عرفانی بسیار زیبا در مورد حجاب از استاد صمدی💧 کل عالم و مقام عصمت عالم اگر به صورت يک شکل و يک بافت و صورتي در بيايد، قهراً به بافت انسان در مي آيد . همانطور که قوه خيال، حقايق آنسويي را مطابق با مناسباتي که بينشان است، با اشکال اين سويي براي انسان پياده مي کند، قوه خيال عالم، عصمت نظام عالم را در نشئه طبيعت به صورت انسان شکل مي دهد و چون عصمت بيشتر با اسم شريف (الباطن) سازگار است، لذا به صورت زن شکل مي دهد، نه صورت مرد . چون مرد بيشتر با اسم ( الظاهر) و زن بيشتر با اسم شريف (الباطن) در ارتباط است . لذا همان مقام اسم شريف (الباطن ) آمده در شريعت و براي زن به صورت حجاب مطرح شده است اين حجاب در حقيقت صفت خدا داشتن زن است، خداوند هم محجوب است. خودش فرمود: ((از پشت هفت هزار حجاب داريد من را مي بينيد ))اگر عدد را بالاتر ببرد باز هم حق است . نه اين که دين اگر به زن مي گويد(( تو حجاب را نگه داشته باش )) اين العياذ بالله جسارت به زن است اين در حقيقت يک احترامي به زن است . به او مي گويد :((چون تو مطابق اسم شريف ((الباطن )) الهي پياده شده اي، ما نمي خواهيم که تو در معرض ديد هر کسي قرار بگيري، لذا محجوب باش. بگذار اگر ديگران مي خواهند تو را ببينند از پشت حجابها ببينند)) اين حجاب برگرفته از حجاب حق است، لذا حجاب دژ زن است، چه اينکه براي خداوند دژ است. فرمود هر چه کوشش کنيد نمي توانيد حقيقت غيبيه ذات مرا ببينيد، آنقدر محجوبم، آنقدر در حجابم، هر چه کوشش کنيد و حجابها را خرق کنيد و پاره کنيد باز هم همچنان مرا در پشت حجاب بايد ببينيد. هرگز من کشف تام نمي کنم، حتي در قرآن هم کشف تام ذاتي نکرد. قر آن هم اگر چه خدا را به ما معرفي کرد، اما يا با الفاظ يا با معاني يا با صور. هم الفاظ حجابند و هم معاني و هم صور حجابند. از پشت حجاب ها خدا خود را معرفي کرد و الا حق آنطوري که حق است، براي خلق جلوه نمي کند، که اگر بخواهد بکند لازمه جلوه گري حق براي خلق بساط خلق را جمع کردن است . زن تا موقعي که در حجاب است، حق است؛ موقعي که از حجاب در آمده است وجهه ي خلقي پيدا مي کند. وقتي وجهه ي خلقي پيدا کرد، ديگر تواناييش شکسته مي شود . اين است که حجاب براي زن يک احترام است که زن بيشتر شبيه به خداوند شود. و اگر مي خواهند ((عصمت اعظم )) را به صورت شکل زني در بياورد، ظاهراً به بهترين شکل در مي آورد که بهتر و زيباتر از اين چهره در نظام هستي پيدا نمي شود . لذا مشابه چهره جناب صديقه طاهره در عالم هرگز زني پيدا نمي شود، چه اينکه مشابه چهره پيغمبر و اميرالمومنين هرگز در عالم پيدا نمي شود . حال که اين عصمت کبراي الهي را در حضرت صديقه طاهره تجلي کرده است او آنچنان در حجاب قرار مي گيرد که فقط امير المومنين لياقت ديدار همچنين جمالي را خواهد داشت . که به او گفتنند :((زهراي عزيز اگر علي ابن ابيطالب نبود براي تو هرگز در عالم کفوي پيدا نمي شد )) چون زن وشوهر بايد کفو هم ديگر باشند. *** لازم به ذکر است که مراد از حجاب، حجاب اسلامی و قرآنی یعنی چادر است کتاب حضور و مراقبت @shakhehtoba
▪️ شماره و دوم در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ 🔹: به سند متصل از شيخ طوسي به اسناده‌ي از محمد بن مسلم گفت: «شنيدم از اباجعفر و جعفر بن محمد عليهماالسلام ♦️مي‌گفتند: خداوند تعالي عوض داد كشته شدن حسين عليه‌السلام را به اين كه امامت در ذريت اوست و شفا در تربت او و اجابت دعا در زير قبه‌ي او، و ايامي كه زائر به زيارت او رود و بازگردد از عمرش محسوب نشود، محمد بن مسلم گفت: به ابي‌عبدالله گفتم: اينها به مردم مي‌رسد به سبب آن حضرت پس او را چه باشد في نفسه؟ فرمود: خداوند او را به پيغمبر خود ملحق كند با او باشد در درجه و منزلت او، آنگاه اين آيت تلاوت [ صفحه 47] فرمود: ♦️«و الذين آمنوا و اتبعتهم ذريتهم بايمان الحقنا بهم ذريتهم.» 🔴کتاب تأليف شيخ عباس قمي ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtoba
4_5809955707595785778.mp3
653.3K
💠 استاد صمدی آملی 🎵 🔹 گناهان مانع رسیدن به حضور می شوند ⌛️ زمان: 02:35 دقیقه 📥 حجم: 0.6 مگابایت @sHakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرمايشات حضرت علامه حسن زاده آملي : ✅ما مسيرمان مسير الهي است خير و سعادت مردم را مي خواهيم ✅توصيه ابا عبدالله الحسين (ع)در روز عاشورا به يارانش "ما دستور نداریم افتتاح به جنگ کنیم!"
▪️ شماره و سوم در ثواب گريستن بر مصيبت حسين و ثواب لعن بر قاتلان او و اخباري كه در شهادت آن حضرت وارد شده است‌ ♦️: به سند متصل از شيخ افقه محقق از محمد بن عبدالله بن زهره‌ي حلبي از ابن شهر آشوب از احمد بن ابيطالب طبرسي در احتجاج در حديث طويل از سعد بن عبدالله اشعري در حكايت شرفياب شدن به حضور مهدي عليه‌السلام ♦️گفت:«خبر ده مرا از تأويل «كهيعص» حضرت فرمود: اين حروف از اخبار غيب است كه خداوند بنده‌ي خود زكريا را بر آن آگاه گردانيد و حكايت آن را براي محمد صلي الله عليه و آله بيان فرمود، و اين چنان است كه زكريا از خداوند خواست نام پنج تن را به وي آموزد، جبرئيل فرود آمد و او را آموزانيد و زكريا هر گاه نام محمد و علي و فاطمه و حسن عليهم‌السلام را مي‌برد اندوه او بر طرف مي‌شد و غم او زايل مي‌گشت، و هر گاه نام حسين عليه‌السلام مي‌برد گريه گلوي او را مي‌گرفت و نفسش به شماره مي‌افتاد، روزي گفت: اي پروردگار من! چون است كه وقتي نام چهار كس از آن ها را مي‌برم از اندوه تسليت مي‌يابم و هر گاه ياد حسين عليه‌السلام مي‌كنم اشكم ريزان مي‌شوم و ناله‌ام بيرون مي‌آيد؟ ♦️خداوند تبارك و تعالي او را خبر داد و فرمود: «» 💠پس«كاف» نام و «ها» است «يا» است كه بر حسين عليه‌السلام ستم كرد و «» عطش است و «» صبر و شكيبائي آن حضرت، چون زكريا اين بشنيد سه روز از مسجد خود جدا نگشت و مردم را از داخل شدن بر خود منع فرمود و به گريه و ناله پرداخت و او را رثا مي‌گفت كه: خداوند!! آيا بهترين خلق خود را به مصيبت فرزند وي مبتلا مي‌كني؟! آيا چنين بلايي بر خانه‌ي او فرود مي‌آوري!؟آيا علي و فاطمه عليهماالسلام را جامه‌ي سوگواري مي‌پوشاني و اندوه آن را در منزل آنها مي‌آوري؟! آنگاه مي‌گفت: اي خداي من! مرا فرزندي روزي كن كه در پيري چشم من به وي روشن شود و چون روزي كردي مفتون كن مرا به دوستي او، آنگاه به مرگ او مرا اندوهناك ساز چنانكه محمد صلي الله عليه و آله حبيبت را به فرزندش اندوهناك ساختي، پس خداوند يحيي را به وي بخشيد و به مصيبت او مبتلا گردانيد و حمل يحيي شش ماه بود چنانكه حمل حسين عليه‌السلام چنين بود». 🔴کتاب تأليف شيخ عباس قمي . ♦️ترجمه ان دمع السجوم توسط استاد ميرزا ابوالحسن شعراني ▪️كانال شاخه طوبي▪️ @shakhehtoba