♦️نوكرى امام حسين (ع) را بكلى رها نكن!
🔻...من در سال 41 (سال فوت مرحوم آقاى بروجردى) كه دو سه ماه بود ايشان فوت كرده بودند (ايشان در ماه شوّال فوت كردند) در مثل همين ايام كه محرم نزديك بود و چند روزى به محرم بيشتر نمانده بود، ايشان را خواب ديدم
(حال آن خواب كيفيتى دارد و به تفصيل است)
و خودم معنى اين خواب را نفهميدم.
🔻شخصى بود به نام آقاى حاج آقا احمد كه قمى بود و فوت كرد.
او عجيب تعبير خواب مىكرد.
حتى خود مرحوم آقاى بروجردى گاهى كه يك خوابهايى مىديدند حاج آقا احمد را براى تعبير مىخواستند.
🔻من به آقاى حاج آقا احمد تلفن كردم و تعبير خواب را خواستم.
من حقيقتش وجهش را نفهميدم كه او از كجاى آن خوابى كه من ديده بودم اينجور فهميد.
(آن وقتها من منبر نمىرفتم؛ مدتى بود منبر را ترك كرده بودم.)
🔻گفت معنى اين خواب اين است كه منبر را ترك نكن؛
يعنى معنى اين خواب اين است كه- حال تعبير او چه بود يادم نيست- نوكرى امام حسين را بكلى رها نكن.
🔻من ديگر به همان كه او گفت عمل كردم و به تعبيرى كه او كرد ترتيب اثر دادم.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(آشنایی با قرآن ج۶) ؛ ج27 ؛ ص234-
https://eitaa.com/shakhes1340
14.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ فلسفه اقامه هر ساله مجالس عزاداری حضرت سیدالشهداء علیهالسلام:
تجدید حیات
و
شستشوی روح در کوثر حسینی
May 11
🔴حسین (ع) سوژه بزرگ اجتماعی در همه اعصار
(به مناسبت آغاز محرم الحرام سال ۱۴۴۶ هجری - قمری)
🔻حسين بن على يك سوژه بزرگ اجتماعى است.
حسين بن على در آن زمان يك سوژه بزرگ بود؛
هر كسى كه مىخواست در مقابل ظلم قيام كند، شعارش «يا لَثاراتِ الْحُسَيْن» بود.
🔻امروز هم حسين بن على يك سوژه بزرگ است،
سوژهاى براى امر به معروف و نهى از منكر، براى اقامه نماز، براى زنده كردن اسلام،
براى اينكه احساسات و عواطف عاليه اسلامى در وجود ما احيا بشود.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص: 60-59-
https://eitaa.com/shakhes1340
⭕️ زنگ بیدار باش با تجدید یادبود قیام حسینی
🔻داستان امام حسين كه ما بايد آن را زنده نگه داريم، در حقيقت هوشيار باش و بيدارباشى است كه آه! ديدى چه بر سر اسلام آمد!
🔻ما بايد در اثر تجديد يادبود اين قضيه، هميشه هوشيار باشيم كه مبادا ديگر از اين مصيبتها بر اسلام وارد شود.
🔻ما برعكس چنين استفاده اى نكرده ايم.
مصيبت هاى بزرگی بر اسلام وارد شده و احدى از ما «آخ» نگفته است.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(خطابه و منبر(ده گفتار))، ) ؛ ج25 ؛ ص353-با تلخیص و ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
♦️ قابل توجه مرثیه خوانان ، مداحان و اهل منبر
⭕️تعبیر از یک «خواب وحشتناک»
🔻حاجی نوری،محدث مشهور و استاد شیخ عباس قمی در کتاب « لولو ءو مرجان » نوشته اند :
يك مردى رفت خدمت مرحوم صاحب مقامع - فقیه، اصولی و رجالی شیعه در قرن سیزدهم - و گفت من ديشب خواب وحشتناكى ديدم.
🔻گفت چه خواب ديدى؟
گفت: خواب ديدم كه با اين دندانهاى خودم گوشتهاى بدن امام حسين عليه السلام را دارم مىكَنم!
🔻اين مرد عالم لرزيد، سرش را پايين انداخت، يك مدتى فكر كرد،
گفت: شايد تو مرثيه خوان هستى؟
گفت: بله آقا
گفت: ديگر بعد از اين يا اساساً مرثيه خوانى را ترك كن يا از كتابهاى معتبر نقل كن.
تو با اين دروغهايت دارى گوشت بدن امام حسين را با اين دندانهاى خودت مىكَنى.
اين لطف خدا بوده كه لااقل در اين رؤيا به تو نشان بدهد.
🔻اگر كسى تاريخ عاشورا را بخواند، مىبيند از زنده ترين و مستندترين و پرمنبع ترين تاريخهاست.
ما احتياجى [به اين دروغها] نداريم. حالا گذشته از اين كه اصلًا دروغ جعل كردن كار غلطى است، احتياجى نيست،
آن قدر راست هست كه همانها را اگر بگوييم كافى است.
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص96-با ویرایش-
https://eitaa.com/shakhes1340
⭕️ آسیب شناسی مجالس عزادارى(۱)
1️⃣ اهمیت دادن به ازدحام جمعیت:
🔻يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين خواهان زيادى جمعيت هستند.
اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست.
🔻اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه!
مگر ما مى خواهيم سان ببينيم؟ مگر ما مى خواهيم رژه برويم؟
هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است.
🔻...اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مى گيرد:
از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهره بردارى كنم،
يا على رغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت،
چه كار دارم به اينكه ازدحام جمعیت مى شود يا نمى شود.
(ادامه دارد)
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص: 130-129- با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
9.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️بر کدامین حسین باید گریست؟!
⭕️ آسیب شناسی مجالس عزادارى(۲)
2️⃣ تلاش در شور و واویلاشدن مجلس عزاداری!
🔽نقطه ضعف دوم عوام الناس در مجالس عزادارى - كه خوشبختانه بايد بگوييم كمتر شده است - اين است که:
بايد منبرى حتماً در آخر ذكر مصيبت كند و در اين ذكر مصيبت هم نه تنها مردم اشك بريزند، اشك بريزند قبول نيست،
بايد مجلس از جا كنده بشود،
بايد شور و واويلا بپا بشود.
من نمى گويم مجلس از جا كنده نشود، من مى گويم اين نبايد هدف باشد.
🔽 من مى گويم اگر كسى در آن مسير صحيح با بيان حقايق و واقعيات بدون آنكه يك روضه دروغى بخواند،
بدون اينكه جعلى بكند،
بدون اينكه تحريفى بكند،
بدون اينكه براى امام حسين اصحابى بسازد كه در تاريخ نبوده و خود امام حسين آنها را نمى شناسد چون وجود نداشته اند،
...اگر اشكى از روى صداقت و حقيقت ريخت، شور و واويلا هم بپاشد، مجلس هم كربلا شد، بسيار خوب؛
ولى وقتى كه نبود، آن وقت ما بايد با امام حسين بجنگيم، دشمنى كنيم؟ دروغ ببنديم؟! دروغ بگوييم؟!
▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (حماسه حسينى(1 و 2))، ج17، ص: 130-129- با تلخیص و ویرایش -
https://eitaa.com/shakhes1340
11.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ تاریخچه روضه خوانی و مصائب جعل و تحریفات در نهضت حسینی که باید بر آنها گریست!
10.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ تحریفات گسترده شکلی و محتوایی در واقعه عاشورا که به مسخ شدن این حماسه عظیم انجامیده و نقش علمای امت و مردم (گویندگان و شنوندگان) در آن