eitaa logo
شمیم حضور
47 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
812 ویدیو
218 فایل
**به نام خدا با صلوات بر محمد و آل محمد و امام شهدا. السلام علیک یا مولانا یا صاحب الزمان(ع). خداوندا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که تغییر یافتنی نیست. «رب هب لی حکما و الحقنی با الصالحین» التماس دعای فرج
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام مولای من! جمعه هم گذشت، اما خبری از شنید صدای انا المهدی ات نشد و گوش جانمان به نوای خوشت شنوا گردان تا صدایت را با گوش جان بشنویم و لبیک گوییم. اللهم عجل لولیک الفرج ✍خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
❇درس های تربیتی سوره حمد قبل از تفسیر سوره حمد سیمایی از درس های این سوره را ترسیم نموده و در صفحات بعد به شرح آن می پردازیم: 1⃣انسان در تلاوت سوره حمد با « بسم الله) از غیر خدا قطع امید می کند. 2⃣ با «رب العالمین» و «مالک یوم الدین» احساس می کند که مربوب و مملوک است و خودخواهی و غرور را کنار می گذارد. 3⃣با کلمه «عالمین» میان خود و تمام هستی ارتباط برقرار می کند. 4⃣با «الرحمن الرحیم» خود رادر سایه لطف او می داند. 5⃣ با «مالک یوم الدین» غفلتش از آینده زدوده می شود. 📚تفسیر نور حجت السلام و المسلمین محسن قرائتی، سوره 1، ص21. @shamem_hoozoor
20 جمله طلایی درباره فلسطین ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از اخبار رهبر انقلاب
✍رهبر انقلاب قرآن را هم باید با خشوع خواند. قرآن را اگر چنانچه بدون خشوع و با غفلت انسان بخواند، خیلی چیزی گیرش نمی‌آید، گاهی هیچ چیزی گیرش نمی‌آید، گاهی هم خدای نکرده اثرات عکس میبخشد. انسان قرآن را با توجّه، با خشوع، با اعتماد به بیان الهی -خدای متعال به وسیله‌ی قرآن دارد با شما حرف میزند- به این کیفیّت تلاوت بکند، آن وقت لذّت قرآن بر جان انسان می‌نشیند. ما اگر کشف کنیم لذّت تلاوت قرآن را، واقعاً دست برنمیداریم از تلاوت قرآن. مهم این است که تلاوت قرآن خودش را به ما نشان بدهد و آن لذّاتی را که در خواندن آیات و تدبّر در آیات الهی و در کلمات قرآن وجود دارد، انسان در جان خودش احساس کند. اگر بخواهیم این حاصل بشود، با خشوع باید قرآن را خواند. ۱۳۹۲/۰۱/۱۹ 💠 @akhbar_rahbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعوذُ باللهِ مِنَ الشیطانِ الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا ابا عبدالله(ع) السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عج)
100 مرتبه یا قاضی الحاجات ختم صلوات امروز هدیه می شود، به روح پیامبر(ص) امام حسن و امام حسین(ع) اسراء و شهدای کربلا، برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، امام شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، علماء، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهدای روز سیزده آبان و شهید فهمیده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی، ختم به خیر شدن حوایج دنیوی و اخروی همگی. @shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای من! روزت به خیر. بی تو خسته ایم و این قطار عمر چه به سختی بر روی ریل انتظار می گذرد و چه به سختی به ایستگاه آخر نزدیک می شود؛ کاش سریعتر به مقصد نهایی برسد. اللهم عجل لولیک الفرج ✍ خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
فریب خوردن کامل در چیست؟ امام علی علیه السلام : جِماعُ الغُرورِ في الاِستِنامَةِ إلَى العَدُوِّ . فريب خوردن كامل، در غافل ماندن از دشمن است. 📚غرر الحكم : ح ۴۷۷۵. @shamem_hoozoor
نامه به خواهر فلسطینی بسم الله الرحمن الرحیم «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ ؛ نون سوگند به قلم و آنچه مى ‏نويسند.» (سوره قلم آیه 1) سوگند به قلم و آنچه خواهد نگاشت تا ابد در قلب دفتر باقی بماند و روزی حرف‌های ناگفته خویش را برای تاریخ بخواند تا مشق شبش شود. سلام بر خواهر فلسطینی‌ام! برای تو می‌نگارم برای تو ای خواهر ایمانی‌ام که اگر چه کیلومترها فاصله داریم، اما قلب‌هایمان به یکدیگر نزدیک و همچون ید واحد هستیم. از ایران هستم، سرزمین دلیران و سرزمین شهدای گران‌قدری چون: شهید باکری، شهید همت، شهید سردار سلیمانی، شهید کاوه، شهید زینب کمایی، شهید نسرین افضل شهدای دیگری که به ما درس آزادگی و استقامت در مقابل ظلم و ظالم آموختند که آنان نیز درس آموخته مکتب امام حسین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) بودند. سلام بر قدس! سلام بر شهدای راه قدس! سلام بر شهدای فلسطین و غزه! باز هم سلام بر خواهر فلسطینی‌ام! که زینب وار ایستاده‌ای تا پرچم حریت و آزادگی‌ات را به اهتزاز در آوری. برای تو می‌نگارم و اکنونِ امروزت را تصور می‌کنم و به سال‌های نه چندان دور کشورم فَلش بک بزنم آن زمان که من هم کوچک بودم و آن دوران را به یاد ندارم، اما روایت‌هایی است از این‌که چگونه صدام برکشورم تاخت و مردم و زنانش را به خاک وخون کشید به گمان خویش خود را پیروز میدان می‌دانست، اما خیال باطل و خامی داشت و ایستادگی‌ها و مقاومت‌ها جواب داد و از آنجایی که دست قدرت خداوند همیشه با حق بود، حق آمد و باطل نابود شد. این جنگ‌ها و خون‌ها که هر بار اتفاق می‌‌افتد؛ حکایت از بی رحمی است که هر بار یزیدیان زمانه حمله‌ور می‌شوند و صحنه کربلا را تکرار می‌نمایند تا کرامت انسانی را به تاراج ببرند، اما روح بلند انسانیت و آزدگی هرگز تسلیم نخواهد شد. برای تو می‌نگارم و امروزت را درک می‌نمایم؛ آنگاه که نداهای خسته‌ات از گلوی مقاومت برخاسته و روایت‌گر صحنه‌های ظلم و بی‌رحمی است که چگونه خانواده‌هایی را بی‌فرزند و فرزندانی را بی‌خانواده و طفل شیرخواری را به آغوش مرگ می‌کشاند، اما تو با قلبی مجروح و زخمی و مالامال از اندوه همچنان مقاوم و پابرجا ایستاده‌ای تا صبر را تسلیم خویش نمایی. برای تو می نگارم که قلم از نوشتن عاجز و ظرف کلمات به پایان رسیده است و چیزی جز آه و غم و افسوس بر صفحه کاغذ نگاشته نمی‌شود؛ من با تو همدردم و به یاد تو و دعاگویت خواهم بود تا که روزی ندای آزادیت را سر دهی و پرنده خوشبختی در سرزمین صلح و پیروزی به پرواز در آید. آن روز دور نیست، همچنان مقاوم با ایست، چرا که رسوایی یزد زمانه نزدیک است و کاخ کذایی‌اش فرو خواهد ریخت و خورشید عدالت و دوستی و مهر و محبت طلوع خواهد کرد. این سختی‌ها نوید پیروزی است و خداوند با مؤمنان است. «إِنَّ اللّه مَعَ الصَّابِرِینَ» «فإنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا» (آیه 5 سوره شرح) «إنَ مَعَ العُسرِ یُسرا» (آیه 6 سوره شرح) ✍خ. محمدجانی @shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇❇سکوت خداوند در قبال ظالمان! پرسش : چرا خداوند در قبال ظلم ظالمان سکوت نموده است و آنها را نابود نمی کند؟! پاسخ اجمالی: مجازات فوری و نابود کردن ظالم با «اختیار» انسان و اتمام حجّت منافات دارد. اگر هر عمل ظالمانه ای، بلافاصله و به صورت فوری، جزا داده شود، هیچ کس جرأتی برای بروز اراده واقعی و ظهور باطنش نخواهد داشت. فرصت دادن به ظالمان به معنی سکوت خداوند در برابر ظلم نیست؛ ممکن است برخی از ظالمان توبه کنند. گاهی خداوند طبق «سنّت استدراج» به ظالمان فرصت می دهد تا زمینه شدید تر شدن عذاب اخروی خود را فراهم کنند. همچنین طبق خاصیّت نظام هستی، نمی ‌‌توان در این دنیا تمام مجازات برخی از ظالمان را اجرا نمود. از طرفی خداوند سرنوشت هیچ قوم و ملّتى را تغییر نمى دهد مگر آن که آنان آنچه را در وجود خودشان است تغییر دهند؛ خداوند هم ظلم کردن و هم زیر بار ظلم‌ رفتن را نمی‌ پذیرد. پاسخ تفصیلی: یکی از اموری که گاهی در تعارض با عدل الهی به آن استناد می شود مسأله «ظلم ظالمان» می باشد؛ اینکه چرا خداوند در قبال ظلم ظالمان سکوت نموده است و آنها را نابود نمی کند؟ در پاسخ به این سؤال چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد: مجازات فوری و نابود کردن ظالم با اختیار انسان، اتمام حجّت و فرصت توبه منافات دارد: اگر هر عمل ظالمانه ای، بلافاصله و به صورت فوری، جزا داده شود، هیچ کس جرأتی برای بروز اراده واقعی و ظهور باطنش نخواهد داشت و با پدید آمدن حالتی شبیه به جبر، اختیار و جسارت هر کس برای انتخاب آزادانه اعمال از بین خواهد رفت و مجالِ کامل شدنِ حجتِ روز جزا فراهم نخواهد آمد. خداوند انسان ها را خلق کرده و زمینه تکامل را بسبب اختیار در وجود آنها قرار داده تا خود در مسیر کمال حرکت کنند، نه این که به مجرد ظلمی، آنها را هلاک نماید و فرصت تکامل را از بین ببرد، چه بسا که در فرض نابودی به محض ظلم، انسانی بر روی زمین باقی نمی ماند، کما اینکه قرآن کریم نیز در آیه 45 سوره فاطر می فرماید: «وَ لَوْ یُؤاخِذُ اللهُ النّاسَ بِما کَسَبُوا ما تَرَکَ عَلى ظَهْرِها مِنْ دَابَّةٍ وَ لکِنْ یُؤَخِّرُهُمْ إِلى أَجَلٍ مُسَمّىً فَإِذا جاءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللهَ کانَ بِعِبادِهِ بَصِیراً»؛ (هر گاه خداوند مردم را به کارهایى که انجام داده‏ اند مجازات کند جنبنده‏ اى را بر پشت زمین باقى نخواهد گذاشت! ولى [به لطفش] آنها را تا سر آمد معینى تاخیر مى‏ اندازد [و مهلت مى‏ دهد تا خود را اصلاح کنند] اما هنگامى که اجل آنها فرا رسد، [خداوند هر کس را به مقتضاى عملش جزا مى ‏دهد] که او نسبت به بندگانش بیناست [و از اعمال و نیات همه آگاه است]).(1) علاوه بر این ممکن است برخی ظالمان بالاخره در مراحل بعدی عمر خود توبه کنند و از طریق توبه شرایط جلب رحمت الهی جهت تکامل را فراهم سازند و افراد زیادی از این دسته اند. از مجموع آیات قرآن استفاده می ‌‌شود؛ خداوند افراد گناه ‌کار را در صورتى که زیاد آلوده به گناه نشده باشند، به وسیله زنگ ‌هاى بیدار باش و عکس العمل‌‏ هاى اعمالشان، و یا گاهى به وسیله مجازات‌‌ هاى متناسب با اعمالى که از آنها سرزده است، بیدار مى‌‌‏ سازد و به راه حق بازمى‌‌‏ گرداند. اینها کسانى هستند که هنوز شایستگى هدایت را دارند و مشمول لطف خداوند مى ‌‌‏باشند.(2) فرصت دادن به ظالم حکمت دارد و به معنی سکوت خداوند در برابر ظلم و بی توجهی به مظلوم نیست: اینکه بنا بر مصالحی خدواند به ظالم فرصت می دهد تا توبه کند یا اگر توبه نکرد در زمان مشخصی او را مجازات کند و فورا مجازات نمی شود به معنی سکوت خداوند در برابر ظلم نیست و خداوند حق مظلومان را از راه های دیگری جبران می کند. چرا که خداوند مدبر بندگان خویش است و از این جهت همانند پدر نسبت به فرزندان خود می‌ باشد، همان گونه که دفاع از فرزند و گرفتن حق او از ظالم بر پدر واجب است، دفاع از مظلومان و گرفتن حقوق آنان از ستمگران نیز بر خداوند واجب است.(3) خداوند گاهی به ظالمان فرصت می دهد و این امر در واقع زمینه بیشتر و سنگین تر شدن عذاب اخروی آنها را مهیا می کند. این همان موضوعی است که در ادبیات دینی به «سنت استدراج» و «امهال»؛ (مهلت دادن) معروف است. قرآن کریم در آیه 178 سوره آل عمران به همین سنت الهی اشاره کرده و می فرماید: «وَ لا یَحْسَبَنَّ الَّذینَ کَفَرُوا أَنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ خَیْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً وَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ»؛ (آنها که کافر شدند [و راه طغیان پیش گرفتند] تصوّر نکنند اگر به آنان مهلت مى ‌دهیم به سودشان است. ما به آنان مهلت مى ‏دهیم براى این که بر گناهان خود بیافزایند و براى آنها عذاب خوارکننده ایست). حضرت زینب(علیها السلام) نیز در شام و در پاسخ به یزید و یزیدیان که از جنایات خود خوشحال بودند به همین آیه استدلال کردند.(4) در بسیاری از موارد ظالمان و ستم‌ گران در همین دنیا نیز به سزای
بخشی از اعمال خود می‌‌ رسند؛ اما نظام هستی بر این قرار گرفته است که تمام مجازات در این دنیا نباشد، چرا که اساسا، نمی ‌‌توان در این دنیا تمام مجازات برخی از ظالمان را اجرا نمود. مثلا فردی که هزاران نفر را به قتل رسانده، چه مجازاتی در این دنیا می ‌‌توان برایش در نظر گرفت؟ اینکه خداوند جلوی برخی از ظلم ها و شرارت ها را نمی گیرد، به معنای آن نیست که از بی عدالتی ظالمین راضی است یا توان برطرف کردن آن را ندارد، بلکه گاهی ضرورت هایی بالاتر جلوی دخالت مستقیم خداوند در برطرف شدن این امور یا مانع شدن خداوند از تحقق این شرارت ها را می گیرد. انسانها خودشان نیز باید برای برطرف شدن ظلم تلاش کنند: قرآن در آیه 11 سوره رعد می‌ فرماید: «إِنَّ اللَّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى‏ یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ»؛ (خداوند سرنوشت هیچ قومى [وملّتى] را تغییر نمى دهد مگر آن که آنان آنچه را در [وجود] خودشان است تغییر دهند). ......
خداوند نه تنها ظلم بشر در حق همدیگر را تأیید نکرده، بلکه زیر بار ظلم‌ رفتن را نیز نمی‌ پذیرد؛ چنانکه در آیه 279 سوره بقره هم از ظلم کردن منع شده است و هم زیر بار ظلم رفتن نکوهش شده است: «لاَ تَظْلِمُونَ وَلاَ تُظْلَمُونَ»؛ (نه ظلم کنید و نه ظلم به شما شود). گرچه این آیه درباره رباخواران است؛ ولى در حقیقت یک شعار وسیع اسلامى است که دستور مى‏ دهد به همان نسبت که مسلمانان باید از ستمگرى بپرهیزند باید از تن دادن به ظلم نیز اجتناب کنند. بنابراین همان‏ گونه که باید به ظالم بگوییم ستم مکن، به مظلوم باید بگوییم تن به ستم مده.(5) نتیجه اینکه: وقتی انسان مختار آفریده شد گاهی ظلم می کند و حق کسی را ضایع می کند؛ اما آنچه اهمیت دارد این است که ظالم قطعا نتیجه ظلم خود را خواهد دید و مظلوم نیز باید در رسیدن به حق خود تلاش کند و اگر در این دنیا موفق نشد در آخرت به حق خود خواهد رسید. پی نوشت: (1). تفسیر نمونه، مکارم شیرازی، ناصر، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1374 هـ ش، چاپ سى و دوم‏، ج ‏18، ص 302. (2). رک: همان، ج‏3، ص 183. (3). ر.ک: کشف المراد فی شرح تجرید الاعتقاد، علامه حلى، محقق / مصحح: حسن زاده آملى‏، حسن، مؤسسة النشر الإسلامی‏، قم، 1413 هـ ق، چاپ چهارم، ص 335.‏ (4). بحارالانوار، مجلسی، محمدباقر بن محمدتقی، دار احیاء التراث العربی، بیروت، 1403هـ ق، چاپ دوم، ج ‏45، ص 133. (5). پیام امام امیر المومنین(علیه السلام)، مکارم شیرازی، ناصر، دار الکتب الاسلامیه‏، تهران، 1386 هـ ش، چاپ اول‏، ج‏ 14، ص 461.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعوذُ باللهِ مِنَ الشیطانِ الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم السلام علیک یا ابا عبدالله(ع) السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی(عج)
100 مرتبه لا إلهَ الا اللهُ المَلِکُ الحقُ المبین ختم صلوات امروز هدیه می شود، به روح امام حسین(ع) اسراء و شهدای کربلا،امام حسن عسگری(ع)، برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)، شادی روح امام(ره)، امام شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدا و اسرای کربلا، شهید سردار سلیمانی و همراهان،اموات، علماء، سلامتی کادر درمانی،شهدای فاجعه منا، شهید ابراهیم هادی، شهید تورجی زاده، شهد بیضائی، شهدای روز سیزده آبان و شهید فهمیده ، شفای بیماران، پیروزی اسلام، نابودی کفر ، حاجت روایی و عاقبت به خیری همگی، ختم به خیر شدن حوایج دنیوی و اخروی همگی. https://eitaa.com/shamem_hoozoor
زیارت نامه شهدا وقتمان را به وقت شهدا تنظیم کنیم؛ آستان قلبمان را به آن سو بسپاریم و عرض ارادتی به آنان نماییم. https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام مولای من! روزت به خیر خورشید عالم تاب بر قلبمهایمان بتاب و گرما بخش وجود سرد خسته مان باش. اللهم عجل لولیک الفرج -خاص ✍خ.محمدجانی https://eitaa.com/shamem_hoozoor
-روز پیامبر اکرم (ص) : أمانٌ لاُمّتي مِن الهَمِّ : «لا حَولَ و لا قُوّةَ إلاّ باللّهِ ، لا مَلْجَأَ و لا مَنجْى مِن اللّهِ إلاّ إلَيهِ» . ذكر «لا حول و لا قوّة الاّ باللّه، لا ملجأ و لا منجى من اللّه الاّ اليه (هيچ دگرگونى و نيرويى مگر به اتّكاى خدا نيست و پناه و گريزى از خدا جز به سوى او نيست)» امّت مرا از غم و اندوه در امان مى‌دارد . مكارم الأخلاق : ج۲ ص۳۳۴ ح۲۶۵۶ https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌿🌿🌸🌸🌺🌺 یک روز که در بیمارستان بودیم، حمله شدیدی صورت گرفته بود. بطوری که از بیمارستان های صحرایی هم مجروحین زیادی را به بیمارستان ما منتقل می کردد. اوضاع مجروحین به شدت وخیم بود. در بین همه آنها، وضع یکیشان خیلی بدتر از بقیه بود. رگهایش پاره پاره شده بود و با اینکه سعی کرده بودند زخم هایش را ببندند، ولی خونریزی شدیدی داشت. مجروحین را یکی یکی به اتاق عمل می بردیم و منتظر ماندیم تا عمل شود و بعدی را داخل ببریم. وقتی که دکتر اتاق عمل این مجرح را دید، به من گفت که بیارمش داخل اتاق عمل و برای جراحی آمادش کنم. من آن زمان چادر به سر داشتم. دکتر اشاره کرد چادرم را دربیاورم تا راحت تر بتوانم مجروح را جابه جا کنم. همان موقع که داشتم از کنار او رد می شدم تا بروم توی اتاق و چادرم را در بیاورم،مجروح که چند دقیقه ای بود به هوش آمده بود به سختی گوشه ی چادرم را گرفت و بریده بریده و سخت گفت: من دارم می روم تا تو چادرت را در نیاوری. ما داریم برای چادر می رویم.... چادرم در مشتش بود که شهید شد. از آن به بعد در بدترین و سخت ترین شرایط هم چادرم را کنار نگذاشتم. 📚زندگی به سبک شهدا، مهدی نقدی، ص78🌿🌿🌸🌸🌺 🌺https://eitaa.com/shamem_hoozoor
سهم این کودک از کودکی اش این است ؟ بی پناهی آوارگی تنهایی و بی کسی ؟! به کدامین گناه ؟! ✍خ. محمدجانی https://eitaa.com/shamem_hoozoor
🌿🌿🌸🌸🌺🌺 آمریکا که بودیم هیچ وقت پپسی نمی خورد. چند بار بهش گفتم: برام نشابه پپسی بخر اما نخرید. یه بار بهش اعتراض کردم. گفتم: این نوشابه ها تفاوت قیمتی ندارند. پس چرا نوشابه پپسی نمی خری؟ گفت: پول کارخونه پپسی متعلق به اسرائیلی هاست. 📚پرواز تا بی نهایت، ص37 و زندگی به سبک شهدا، مهدی نقدی، ص41🌿🌿🌸🌸🌺🌺https://eitaa.com/shamem_hoozoor
مسیر سعادت همه در مسیر حرکت به سمت بی نهایت و سعادت هستند، در را رسیدن به مقصد ایستادگی و مقاومت می طلبد؛ گاه پیچ خم جاده و مسیر طولانی یا زیبایی‌های اطراف انسان را نسبت به هدف دچار غفلت یا فراموشی می کند؛ اما باید مراقب بود و محکم ایستاد و با یادآوری هدف به مسیر ادامه داد و سعی کرد که از همراهان دور یا عقب نماند. - نوشته ✍خ.محمدجانی https://eitaa.com/shamem_hoozoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا