eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح حال
✍️ من نمی‌توانم نفس بکشم چه در مینیاپولیس چه در کرمانشاه... دوستی راه می‌رفت و جمله I cant breath ر
✅تذکر یکی از دوستان: من نمی توانم نفس بکشم؛ جمله‌ای شبیه به مقتل است؛ مقتل تمام تیپا خورده‌ها و له شدگان تاریخ. این مطلب سیاسی است، حضرت آقا هم از این مطلب استفاده کردند. ✅پاسخ بنده: بله تشبیه خیلی خوبی بود، به نظرم مقتل هم همینطور است که می‌فرمایید، سخن حضرت آقا هم همینطور. اما مقتل و سخن حضرت آقا هر دو استفاده از احساسات ظاهری برای دست یافتن به لایه‌ای عمیق‌تر و ‌پرده برداشتن از چهره واقعی ظلم است. عرض بنده این است که مجموعه‌های تبلیغی حزب‌الله در لایه ظاهر مقتل نمانند و بایست از مقتل برای رساندن مردم به باطن ظلم بهره بگیرند.
شرح حال
✍️ من نمی‌توانم نفس بکشم چه در مینیاپولیس چه در کرمانشاه... دوستی راه می‌رفت و جمله I cant breath ر
✍️ ما در حال عزت نیستیم... 🔰در پست قبل اشاره‌ای داشتم که مقصر مرگ پیرزن کرمانشاهی نیز آمریکاست، شاید این مطلب نیاز به توضیحی بیشتر داشته باشد. مطلب زیر تلخیصی از سخنان آیت‌الله حائری شیرازی است که این مطلب را بیشتر توضیح می‌دهد: 🔻کسی آمد پیش علی (علیه السلام) گفت من یک چیز عجیبی دیدم. گفت یک سیاهی آمده در بازار، دستش قطع شده، گرفته، می‌گوید عادل‌ترین روی زمین، صالح‌ترین روی زمین، درستکارترین روی زمین، متقی‌ترین روی زمین، این دست من را قطع کرده. 🔻حضرت گفت برو او را بیاور. آورد او را. حضرت گفت: چرا اینقدر به من ابراز محبت می‌کنی؟ من دستت را قطع کردم. ‌گفت از خوبی تو است که دستم را قطع کردی. من بد کردم. از درستکاری و پاکی تو است. کاری نداری که طرف دوستت است یا دشمنت، حکم خدا را اجرا می‌کنی. حضرت نگاهی به او کرد. گفت بیا ببینم. دستانش را گرفت، گذاشت سر جایش بست آن را و دعایی خواند، ولش کرد. دست آمد سرجایش. 🔻این طرف پرسید از حضرت، چجوری می‌شود؟ گفت علتش این است. آن که نماز می‌خواند و بغض ما داشت، اگر نماز نمی‌خواند نمی‌توانست حق ما را غصب بکند. فضائلش ریشه در رذائلش دارد. اگر او بی نماز بود، مردم بیرونش می‌کردند، سنگسارش می‌کردند. نماز می‌خواند که حق ما را غصب کند. اگر کمک به فقرا نمی‌کرد، وجهه پیدا نمی‌کرد. اگر وفا به عهد نمی‌کرد، متهم می‌شد، کسی دنبالش راه نمی‌افتاد او نمازهایش را برای این خوانده. اگر این‌ها نبودند، او نماز نمی‌خواند. از این جهت در قیامت نماز این را بر می‌دارند، می‌دهند به شما. می‌گویند تو نماز را برای این گروه خواندی. از ترس این‌ها نماز خواندی و اما او که همه این گناه‌ها را کرده و محب است، می‌گوید دست ما را بستند، نگذاشتند تربیتشان بکنیم، اینطور شد. نگذاشتند من کلاس برایشان داشته باشم. نگذاشتند تربیت کنم. نگذاشتند مال داشته باشد. نگذاشتند آزاد باشد. مالش را بردند، دزدی کرد. حقش را بردند، دزدی کرد. می‌گوید تمام گناهان این گردن آنها است. چون آنها دست ما را بستند، نگذاشتند محبینمان را تربیت بکنیم. 🔻از این جهت در قرآن می‌گوید: «وَ لَيَحْمِلُنَّ أَثْقالَهُمْ وَ أَثْقالاً مَعَ أَثْقالِهِمْ» (۱۳ – عنکبوت)، در نامه‌ای که پیامبر نوشته برای خسرو پرویز، می‌گوید اگر حرف من را شنیدی، شنیدی و اگر نشنیدی، گناه عجم بر گردن تو است. به شام و روم هم نامه نوشت. همین را گفت. به روم هم نامه نوشت. همین طور می‌گفت یا بر می‌گردی مسلمان می‌شوی و اگر نشدی، بر تو است گناه همه آنها. تو مانع آنها شدی. تو جلوی راه آنها را گرفتی. من می‌خواهم این را عرض کنم. 🔻ما در عصری داریم زندگی می‌کنیم که شما فسق و فجور زیادی را می‌بینید، ممکن است مایوس بشوید. بگوید زمان ظهور است، بی‌حجابی ببینید، بدحجابی ببینید، گناه ببینید، ترک امر به معروف و نهی از منکر ببینید، این‌ها رذائل است. شکی در آن نیست اما ببینید چه جوری این را آوردند؟ در این گناه‌ها هر یک نفری که بدحجاب می‌شود، اینقدر انسان‌هایی دارد در کنارش که وقتی محجبه بوده، اینقدر تحقیرش کردند، اینقدر دستش انداختند، اینقدر سر به سرش گذاشتند، اینقدر ناراحتش کردند، که به این روز نشاندند او را. ما می‌توانیم دست یک دزد قطع کنیم؟ در تلویزیون بیاورید یک دزد صریح که جای شبهه نباشد، دستش را قطع کنید. ما همین کار را بکنیم بسمان است. در عالم تمام کسانی که چیزی نبود مسلمان بشوند بخاطر این که ضعیف هستند، از اسلام زده می‌شوند. ما الان در وضعیت عزت نیستیم در عالم. اگر موج عزت و اقتدار به دست آمد، آن موقع تمام این مسائل، خیلی به سادگی حل می‌شود. ما یک حد نمی‌توانیم اجرا کنیم. چجوری بتوانیم جلوی منکرات را بگیریم؟ مجموعه منکرات مثل یک زنجیر به هم وصل هستند. منکرات بزرگ، امام منکرات کوچک هستند. قاتلوا ائمه الکفر. درشت هایش را بزن، بقیه‌اش اصلاح می‌شود. به شرح حال بپیوندید.
✅ بعد از دولت هاشمی به یک اختلاف طبقاتی بسیار زیاد رسیدیم، در دولت خاتمی وضعیت نه بهتر شد و‌ نه بدتر و در دولت احمدی‌نژاد اختلاف طبقاتی کاهش بسیار خوبی داشت، اما با روی‌کار آمدن دولت روحانی باز اختلاف طبقاتی و نسبت هزینه‌های دهک‌های بالای جامعه به پایین جامعه افزایش بسیار زیادی یافت. 🔹 نمودار بالا براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بدست آمده است و نشان دهنده ضریب جینی و نسبت ده درصد ثروتمندترین به ده درصد فقیرترین جمعیت از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۷ است. به شرح حال بپیوندید.
🔹بررسی آمارهای منتشر شده توسط مرکز آمار ایران درباره نرخ تورم نشان می‌دهد، متوسط نرخ تورم بلندمدت (سال‌های ۱۳۷۰ تا ۱۳۹۸) اقتصاد ایران نزدیک به ۲۰ درصد بوده است. بیشترین رکورد تورم در سال‌های ریاست جمهوری هاشمی ( ۷۱-۷۴) بوده است. در زمان خاتمی تورم تقریبا کنترل شده است. در زمان احمدی‌نژاد تورم شروع به افزایش کرده است و در دو سال آخر دولت او که یادآور لج بازی‌ها و دعواهای مختلفش است، تورم افزایش زیادی داشته است. در دولت اول روحانی تورم کنترل شده است اما در دولت دومش جهشی مشابه دوران هاشمی رخ داده است. 🔸 البته همانطور که در نمودار قبل مشخص بود در زمان احمدی‌نژاد با وجود تورم فاصله طبقاتی کاهش یافته است و این یعنی تورم به نوعی بوده است که پول حاصل از تورم بیشتر به جیب طبقات ضعیف و توده مردم رفته است اما در دولت هاشمی و خصوصا روحانی که افزایش تورم با افزایش فاصله طبقاتی همراه بوده است یعنی پول حاصل از افزایش قیمت‌ها بیشتر به جیب مردم ثروتمند و‌ مرفه جامعه رفته است و فشار آن بر گرده مردم ضعیف آمده است. به شرح حال بپیوندید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماله کشی احمد باطبی از اقدامات ترامپ؛ این همان کسی است که در اعتراضات‌ کوی دانشگاه ۱۸ تیر ۱۳۷۸ پیراهن عثمان را بالا برده بود؛ او از کشور خارج شد و وضعش این است، برخی صحنه گردان‌های دیگر آن روز حوادث کوی دانشگاه هم در کشور ماندند ولی سرنوشتشان یکی است، همگی ماله کش جنایات آمریکا و منتقد جمهوری اسلامی! این جماعت را که می‌بینم این آیه از قرآن به یادم می‌آید که: «وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا» از كسی كه قلبش را [به سبب كفر و طغیانش‌] به غفلت انداخته‌ایم و از خواسته‌های نامشروعش پیروی كرده و كارش زیاده‌روی است، اطاعت مكن.
جمعیت ما در حال حاضر رو به کاهش است، پدر و مادر باید ۲.۱ فرزند بیاورند تا جمعیت ثابت بماند اما نرخ باروری در کشور ما به زیر ۲ رسیده است. مسأله هم فقط جمعیت نیست بلکه جمعیت محب امیرالمؤمنین، مؤمن، باسواد و انقلابی که هرچه زمان پیش می‌رود مسؤلیت‌های بیشتری بر عهده‌اش خواهد آمد، است. جمعیتی که در آینده‌ای نزدیک نیاز بسیاری به او خواهد بود و مأموریتی برای جهان خواهد داشت. ....... 📌فرزندانمان را به نیت استمرار راه انقلاب اسلامی و خدمت به رهبر اصلی آن یعنی آقا امام زمان(عج) تربیت کنیم. به شرح حال بپیوندید.
شرح حال
📌این تصویر به یاد ماندنی مربوط به دسته "حر انقلاب"، شهید طیب حاج رضایی در روز پانزده خرداد است. 🔻 ش
✍️ تاثیر قیام لِله آسید نورالدین حسینی‌الهاشمی... 🔰 به مناسبت ۱۵ خرداد تصویری از علم هیأت شهید طیب حاج‌رضایی گذاشتم و از تأثیر قیام لله حضرت امام در جذب قلوب بندگان خدا که یکی از آنها هم طیب حاج‌رضایی بود نوشتم، به همین مناسبت خواندن خاطره زیر در رابطه با قیام لله و جذب قلوب از آیت‌الله حائری شیرازی در مورد پدر خانمشان "آیت‌الله سیدنورالدین حسینی‌الهاشمی" را پیشنهاد می‌دهم.👇 🔻«کلام امام دل‌ها را گرفت، به خاطر چه؟ امام قیامش لِله بود. شما هر وقت خواستید حرفی بزنید، تذکر دهید، یک نگاهی بکنید، یک سرکی به خودتان بکشید، ببینید کجا می‌سوزد؟ قیام لله است یا قیام نفس است؟ چه است انگیزه؟ اگر للنفس است به نفس بگویید آقا معذرت می‌خواهم، دیگر از من گذشته، اگر دیدید لِله است بگوید. آن وقت ببینید چقدر اثر می‌گذارد. خدا رحمتش کند مرحوم آقا میرزا نورالدین تازه از نجف آمده بود، مخلص بود. 🔻خودش نقل کرده بود قدم می‌زدم بالای دروازه قرآن، دیدم چند تا کنار جوی آب رودخانه نشسته‌اند. از صحبت هایشان متوجه می‌شود که مشروب را هم گذاشتند در جوی تا خنک بشود تا زهر مار کنند. ایشان گفت با خودم گفتم زودتر رد شوم مبادا مسخره‌ام کنند، بعد برگشتم گفتم خب مسخره‌ام بکنند، چه می‌شود؟ به خودم گفتم که درس خواندی برای چه؟ طلبه شدی برای چه؟ عالم شدی برای چه؟ آیا درست است من به این‌ها امر به معروف نکنم، نهی از منکر [نکنم.] من یقین دارم اثر نمی‌کند. به خودم گفتم این نهی از منکر را کجا گذاشتند من باید بگویم. آهسته آهسته به طرف این‌ها آمدم، یواش یواش قدم زنان تا نزدیک این‌ها نشستم. صحبت کردم با این‌ها، حرف زدم از این طرف آن طرف، قصص انبیاء گفتم و این‌ها که قلبشان نرم شد و اشکشان جاری شد و نادم شدند از این میگساری. برگشتم به این‌ها سلام کردم. آرام آرام به این‌ها حرف زدم، این‌ها اشکشان جاری شد. این شیشه‌های شرابشان را از زیر در آوردند بزنند سر سنگ بشکنند، گفتم نه، نشکنید، شیشه‌ها مالیت دارد. شیشه‌ها را خالی کردم روی زمین، نخوردند. 🔻حدود الله یعنی این؛ پولی که داده برای آن الکل ۵۰ تومان فرض کنید شیشه آن زمان یک قران باشد ، ۵۰ تومان پول دادی شارع می‌گوید بریز روی زمین اما یک قران پول شیشه را می‌گوید اجازه نداری.!! حدود الله یعنی همین. 🔻 گفت همین‌ها بعدا شدند از گردانندگان کارهایش، شدند رئیس جلسه، مساله گوی جلسه، نوحه خوان جلسه، او از قمارخانه‌ها استادهای اخلاق درست کرد. وقتی قیام لله باشد آدم قمارباز را تبدیل می‌کند به مساله گو، اما اگر مساله گو، جوان، دید صحبت خدا و دین نیست همین مساله گو می‌شود قمارباز؛ دید بوی خدا نمی‌آید، دید مساله مساله خدا نیست، مساله مساله باندبازی و دسته بندی است، اصلا قیام للنفس است که باند را به وجود می‌آورد. خط خطی شدن‌ها این‌ها آثار قیام للنفس است؛ این بچه‌های ولگرد خیابان‌ها اگر یک نفس خوبی به آنها بخورد می‌شوند جبهه رو، جبهه رو‌ها هم اگر دیدند که در جبهه صحبت خدا نیست، صحبت خط خطی و قدرت طلبی است همان‌ها می‌شوند ولگرد خیابانی؛ انسان هم مستعد برای این کار است، هم مستعد برای آن کار؛ یک کاری بکنید شما که کار برای خدا باشد، برای رضای خدا باشد. قیام للنفس نباشد.» به شرح حال بپیوندید.
14.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ظلم است که خوزستان از محروم‌ترین مناطق کشور، از منابع اصلی درآمد این کشور باشد! ظلم است که خوزستان از ظرفیت‌های بالقوه فوق‌العاده و بسیار زیاد کشاورزی، تجارت، حمل و‌نقل، گردشگری و... برخوردار باشد و همچنان از محروم‌ترین نقاط کشور باقی مانده است. ظلم است که مردمی که بیشترین هزینه‌ها را در ۸ سال دفاع مقدس پرداخت کردند امروز در این محرومیت‌ها بمانند و هنوز از اولین نعمت‌ها چون برق و گاز و آب بی‌بهره باشند. نیروهای جهادی بایست توجه ویژه به این مردم و‌ منطقه داشته باشند، هر کس هرکاری از دستش برمی‌آید، یکی رسانه باشد و مطالبه‌گر، دیگری قانون‌گذار و... این ظلمی آشکار و سکوت در مقابلش روا نیست.
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلاف نظرات وجناح بندی‌ها، همگی خانه‌هایشان در بالای شهر است. نهادهای مختلفی که نقاط مختلف تفریحی کشور را اشغال کرده‌اند. این مستند اجازه اکران نیافته است البته چه خوب که چنین نشده است چون آنقدر درد آور است که دل‌های مؤمنین را می‌لرزاند و زبان‌هایشان را در دفاع از انقلاب الکن می‌کند! تا حالا از خودتان پرسیده‌اید ویلاهای متعدد خاندان پهلوی در نقاط مختلف کشور در دست چه کسانی است؟! اگر دو سه مورد آن موزه شده است تا مردم ببینند پهلوی‌ها چقدر خوی اشرافی و تجمل‌گرا داشته‌اند، بقیه را حصار کشیده‌اند تا مردم نبینند مسئولین نامحترمشان چقدر اشرافی و تجمل‌گرا هستند. تا مردم نبینند کاخ‌های جدیدی که ساخته‌اند! تا مردم نبینند و فکر کنند مسئولینشان دیگر شاه و شاهزاده نیستند! دیگر تمام شده‌است دوران کاخ نشینی! مستند که به پیش می‌رفت دیدم همه نهادها و ‌مجموعه‌ها برای خودشان ویلا و هتل ساخته‌اند و همین شده است که ۸۰ درصد سواحل شمال کشور در تسخیر نهادهای مختلف است و فقط ۲۰ درصد باقی مانده است برای مردم مفلوک. مستند که جلو می‌رفت وقتی به ویلاهای نهادهای انقلابی و نظامی اشاره کرد، ترسیدم. ترسیدم در ادامه مجتمع‌های اقامتی حوزه علمیه را هم اگر چه معدود ولی نشان دهد. تا به حال به این مساله اینطور نگاه نکرده بودم که فرق من طلبه با آن کارگر شهری و کشاورز روستایی چیست که من بتوانم هر دو سال یکبار در مجتمع اقامتی هتل ولایت یا شمال و... با تخفیف خوب اسکان بگیرم ولی او نتواند! مگر اولویت من در استفاده از بیت‌المال نسبت به او چیست؟! وقتی مستند جلو می‌رفت گفتم ما چه توجیهی داریم که برای خودمان مجتمع اقامتی ساخته‌ایم؟! وزارت نفت هم همان توجیه را دارد، سپاه، ارتش، نهاد ریاست جمهوری، وزارت فلان، بانک مرکزی و... هم همین توجیه را دارند! یا همه خوش باشیم و بگوییم گور بابای فلان مستضعف پاپتی که در هیچ نهادی نیست، برود در چادر بخوابد! یا اگر بناست خودمان را مثل بقیه مردم بدانیم و قرار است منقد فلان نهاد و سازمان باشیم، حواسمان باشد خودمان هم متهمیم! فراموش نکنیم اولین مخاطب امر به معروف و‌نهی از منکر خودمانیم و‌اطرافیانمان. وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ و خویشان نزدیكت را [از عاقبت اعمال زشت‌] هشدار ده، (شعراء - ۲۱۴)
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
البته تذکر دهم که برخی مکان‌های اقامتی مثلا در مشهد که مورد استفاده طلاب قرار می‌گیرد، موقوفه هستند، در مورد آنها فعلا عرضی در تایید یا رد ندارم، اگر نکته‌ای هست در مورد مکان‌های اقامتی ساخته شده با بیت‌ المال است که هر نهادی منجمله حوزه برای خودش در نقاط مختلف سیاحتی و زیارتی ساخته است!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
یکبار به یکی از ائمه جمعه مرحوم یکی از کلان‌شهرهای کشور گفتم: آقای فلانی شما به عنوان امام جمعه انقلاب مستضعفان و نماینده رهبری چرا منزلتان در یکی از نقاط مرفه و بسیار خوب شهر است؟ بهتر نیست نزدیک به مناطق متوسط یا محروم شهر زندگی کنید تا درد و مشکلات محرومان را از نزدیک ببینید! بنده خدا چهره در هم کشید و ‌با اخم گفت استانداری این خانه را گرفته است و رفت. گفتم: به استانداری می‌گفتید خانه دیگری برایتان بگیرد. امروز بعد از دیدن این مستند موقع مباحثه حول آن، متوجه شدم امام جمعه انقلابی جدید هم در همین منزل اقامت گزیده است! ظاهرا باید یقه استانداری را گرفت که چرا اینقدر عزیران ما را ناراحت می‌کند و خانه‌هایی اعیانی به عزیزان می‌دهد که دائم رنج بکشند که چرا از توده مردم دور مانده‌اند!
شرح حال
امروز در اکرانی خصوصی، مستندی دیدم در مورد اشرافیت‌گرایی در زندگی مسئولان، مسئولانی که علی‌رغم اختلا
🔰 نظر یکی از اساتید: سلام اگر استفهام‌هاتون حقیقی بود خوب بود ولی استفهام‌ها توبیخی است و این یعنی شما احراز موضوع و حکم کرده‌اید و فیه تأمل. .......... 🔰 پاسخ بنده: بله درست می‌فرمایین، ایراد به استفاده از بیت المال به صورت متمایز از سایر مردم برای خودمان، بر فرض ثبوت است و بنده اطلاع ندارم که امکانات رفاهی برای طلاب با کدام هزینه است و از آنجا که این رو می‌دانستم که مواردی قطعا از موقوفات است، بلافاصله این تذکر را بعداز آن پست دادم که در مورد آنها عرضی ندارم. البته اضافه کنم که عرض حقیر این نیست که حاکم با توجه به اختیار خود حق ندارد برای برخی طیف‌ها امکانات خاص و متمایز برای حمایتشان درست کند، بلکه انتقاد اصلی بنده به کاخ نشینی مسئولان، زندگی عمده مسئولان در نقاط مرفه شهر، انحصار بخش عمده فضاهای سیاحتی کشور برای بخش محدودی از جمعیت کشور که در ارگان‌ها هستند، است.