فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اگر میخواهید با دشمنان این ملت مبارزه عملیِ کارآمد بکنید، با فساد مبارزه کنید.
🔹 بزرگترین مبارزه با آمریکا، خدمت به این مردم است.
🔸 ابزارهای دشمن در درون نظام، عبارت است از #فساد، #تبعیض و #فاصله_طبقاتی .
#امام_خامنه_ای
May 11
May 11
✍️مستند انقلاب جنسی ۴...
🔰 مستند انقلاب جنسی به ایستگاه چهارمش رسید و این قسمت را هم دیدم، این مستند مطالبی را باز میکند که به صورت عادی راه اطلاع از آنها برای ما بسته است، برای اطلاع از برخی مباحث روحیاتی لازم است که ولو از باب شرعی هم آنها را درست کنیم این روحیات را معمولا ماها نداریم.
🔰 خیلیها معمولا برای تببیین ایدهای که دارند از دوگانه سازی استفاده میکنند، این مستند هم مثل قسمتهای گذشته خود دوگانهها را خوب نشان میدهد، دوگانه سختگیری و استفاده از قدرت برای ایجاد حیاء یا آزادی و بیقیدی مطلق.
🔰 این مستند مدعی میشود این دوگانهها:
🔻یکی در کشور ما بوده است و تأثیری در فروکش تمایل جوانان به جلوهگری که نداشته است هیچ، بلکه موجب فرار جماعت زیادی از مردم برای عشق و حال در خارج از مرزها نیز شده است.
🔻یکی هم در غرب به ایجاد جریانی در مقابل آن برای خویشتنداری و حفظ حیا انجامیده است.
🔰 این مستند با نشان دادن گذشته غرب در استفاده از قدرت و سختگیری برای حفظ حیا میخواهد بگوید ما نیز در همان مسیر هستیم؛ شبیه این ادعا را مستند "ایکسونامی" هم البته به صورت مفصلتر با پرداختن به تاریخچه آمریکا دارد.
🔰 اگرچه اصل ایدهای که در این مستندها داده میشود یعنی تکیه بر خویشتنداری در عوض سختگیری درست است؛ اما تطبیق این مستند و مستندهای از این دست قابل تأمل است.
🔰 آیا رفتارهای سخت به علت اینکه زمانی ما گشتهای جندالله و یالثارات و ارشاد و... داشتیم مصداق افراط بود که نتیجهاش بخواهد به تفریط بیانجامد! مسلما نمیشود لزوم وجود قدرت برای حفظ حدود را انکار کرد، همانطور که در این مستندهم نشان داده میشود naturist ها هم وقتی به صورت دسته جمعی در آمریکا هم برهنه میشوند با آنها برخورد میشود و در تمام دنیا آزادیها حد و حدوی تعریف شده دارند.
🔰 پس بحث اصلی در این است که راهکار اصلی در آموزش خویشتنداری است و نه رفتارهای سخت و البته نمیشود انکار کرد که وجود حد و حدود و قدرتی برای تضمین حفظ آنها هم لازم است.
🔰 برخلاف آنچه در این مستندها انعکاس داده میشود باید گفت جمهوری اسلامی در مسأله حجاب بسیار موفق و خوب عمل کرده است البته شاید تجربهها و هزینههایی هم داشته است اما در مجموع کارنامه جمهوری اسلامی در مسأله حجاب کاملا مثبت است.
🔰 الان از سواحل و رستوران و هتل گرفته تا جنگلها و خیابان و معابر و... حد معقولی از خویشتنداری خودخواسته توسط توده مردم رعایت میشود که حقیقتا نه از ترس قانون است و نه به علت تذکر دیگران بلکه اراده خود افراد است.
🔰 این هنر بزرگی است که در جامعهای که در زمان پهلوی با شتاب به سوی منجلاب مدرنیته و مفاسدش پیش میرفت شما مقابل آن روند بایستی و اینکه در زمانهای که تمام دنیا با شتاب به سمت برهنگی رفتهاند و با ظهور اینستاگرام و فضای مجازی دسترسی و جلوهگری در آن هیچ محدودیتی ندارد اگر شما در این مرتبه باشید، نتیجه مثبتی است. اصل این انتظار که در این زمانه بایست همه دختر و پسرهای ما یوسف زمانه باشند و اگر نیستند پس ما خیلی بد عمل کردهایم اشتباه است.
📌البته در اینکه با نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم و مسئولیت بزرگی بر دوش ماست، حرفی نیست اما در اینکه تا کنون خیلی بد عمل کردهایم حرف بسیار است اگرچه راه همان است که گفته میشود یعنی پایه را بر آموزش خویشتنداری و رشد اخلاق در جامعه گذاشتن.
https://eitaa.com/sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 بعد از دادگاهی شدن طبری خیلیها شروع کردند به متهم کردن نظام به فساد سیستمی، توییت زدند، صحبت کردند که نظام باید شرمسار باشد، نامه زدند که آقای لاریجانی باید از سمت ریاست مجمع استعفا دهد تا راه برای محاکمه او باز شود و...
🔰 اما با خودم گفتم اگر ماجرا به این سادگی و وضوح بود و آقای لاریجانی میدانست، حتی اگر ذرهای شک داشت در دفاع از طبری وقتی برخی او را متهم میکردند، نامه رسمی نمیزد.
اگر بیکفایتی آقای لاریجانی این قدر است و حق او محاکمه شدن است، خود حضرت آقا میتواند عذر ایشان را برای ادامه کار بخواهد و نیاز به درخواست استعفای او نیست!
🔰دیروز آقای اژهای مطالبی گفتند که معلوم شد پرونده طبری چقدر پیچیده بوده است که نه ایشان و نه آقای رئیسی و نه اطلاعات قوه قضائیه و نه اطلاعات سپاه و نه وزارت اطلاعات هیچ کدام تا چند وقت قبل هنوز ردپایی از این فرد پیدا نکرده بودهاند.
🔰 فیلم بالا که نشان از دفاع طبری با اعتماد به نفس کامل او از خودش میدهد، خود حاکی از پیچیدگیهای کار است.
..........
📌قسمتهای مهمی از سخنان اژهای در مورد تحولات قوه قضائیه و پرونده طبری:👇
https://eitaa.com/sharh_hal/2514
https://eitaa.com/sharh_hal/2515
🔻 به شرح حال بپیوندید
🔰 حجتالاسلام اژهای معاون اول قوه قضاییه دیروز سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ در نشست خبری گفت:
🔻چهار شعبه در تهران و چند شعبه در سایر استانها تشکیل شد و مبارزه ای علنیتر و قویتر با فساد اقتصادی آغاز شد و از سال ۹۷ تا امروز شتاب بیشتری داشته است.
🔻در این راستا با ضابطین مانند وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه همفکری شد و این عزیزان مثل نیروی انتظامی بیشتر از گذشته و جدیتر از گذشته پای کار آمدند.
🔻سازمان اطلاعات سپاه بیشترین کمک را در آن مقطع زمانی به ما داشت و این مبارزات بیرونی به ما کمک کرد و در کنار آن کارهای درونی قوه قضاییه هم شتاب گرفت و برخوردهای درونی با مفسدان هم تسریع شد.
🔻سعی شد تا آنجایی که تشخیص داده می شود و متوجه می شویم با هر فسادی در هر مقام و موقعیتی برخورد شود و بدون تبعیض حکم صادر شود.
🔻در این رابطه تقریبا از اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸ محاکمات جدی آغاز شد و در این مدت حدود ۹۷۵ حکم قطعی در این دادگاه ها صادر شد.
🔻از این تعداد حکم صادر شده ۹ مورد حکم اعدام بود. ۴ مورد حبس ابد. ۴۴ مورد حبس بیش از ۲۰ سال. صد مورد حبس بیش از ده سال صادر شد و ۷۳۰ مورد حبس زیر ده سال صادر شد. ۱۱۶ مورد انفصال دایم از خدمات دولتی و ۱۷۰ مورد انفصال غیردایم از خدمات دولتی برای محکومان در نظر گرفته شد.
🔻در خود قوه قضاییه هم بی امان با تحقیقات انجام شده به صورت پیدا و پنهان هر فردی که قاضی یا کارمند بود و خلاصه یک بستگی با قوه قضاییه داشت مورد برخورد جدی قرار گرفت.
🔻در کنار ارزیابی و بررسی و کشف خلاف از طرف دیگر گشتیم و نیروهای خوب و متدین را هم برای تشویق شناسایی کردیم.
🔻نهایتا پس از بررسی های مدون مشخص شد کمتر از یک درصد از قضات تخلف داشته اند. البته در کنار آن ۶۴۰۹ مورد همکاران و قضات مورد تشویق قرار گرفتند.
🔻 ۱۲۵ نفر از قضات در این مدت صلب صلاحیت شدند و تعدادی هم به مراجع کیفری سپرده شدند تا به پرونده شأن رسیدگی شود و این حکایت از یک مبارزه جدی با فساد دارد.
🔻یکی از همین پرونده ها موضوع آقای طبری بود. یکی از سوالات در خصوص این پرونده این بود که آیا آقای طبری در مراجع قضایی و دادگاهها و مراکز ستادی و اداری چقدر فساد او به دیگران سرایت کرده است.
🔻در این زمینه تحقیقات زیادی صورت گرفته است اما تا الان با همه دقتی که شده است معلوم شد تعداد اندکی از افراد با این فرد همکاری کرده اند. و مشخص شد در بین قضات همین دو قاضی که مشغول به کار بوده اند و دو قاضی بازنشسته با این فرد همراهی داشته اند.
در حوزه کارمندان هم تعداد کمی بوده اند البته یک سری دلال و وکیل هم با این فرد در رابطه بودند که مجموعا تا امروز ۲۱ نفر در این پرونده تحت تعقیب قرار گرفتهاند.
📝 متن کامل سخنان حجتالاسلام محسنی اژهای معاون اول قوه قضائیه؛
🔻 به شرح حال بپیوندید.
🔻یک سوال جدی این است که ایا ایشان فسادش آشکار بوده است؟ مقدار زیادی ایشان پیچیده عمل کرده است و بدون این تحقیقات مفصلی که در این یکسال انجام گرفته است بروز و ظهوری نداشته است. همیشه یک سری شایعات وجود داشته است اما هیچ گاه آنقدر جدی نبوده است که بشود منجر به تشکیل پرونده شود.
🔻در همه تاریخ انقلاب افرادی بودند که نفوذی بودند مثل کشمیری و کلاهی ها اما کی از نفوذ اینها مطلع شدیم؟ در همه زمان ها نسبت به این افراد تردیدهایی بود و شایعاتی مطرح می شد اما پس از گذشت زمانی این موضوعات برملا شد. در خصوص طبری هم شایعاتی بود اما بعد از یک کار جدی تحقیقاتی موضوعات برملا شد.
🔻حتی من از آقای رییس قوه قضاییه هم پرسیدم ایشان گفتند من تا زمانی که فساد این فرد برملا شود واقعا خودم به این موضوع نرسیدم که طبری فسادی داشته است. البته زمانی برخی آمده بودند که موضوعاتی را در قالب شایعه مطرح کردند اما چیزی در آن زمان برای رییس قوه قضاییه وقت ثابت نشده بود.
🔻در سال ۹۷ وقتی سازمان اطلاعات سپاه به میدان آمد و با همکاری وزارت اطلاعات بررسی های همه جانبه صورت گرفت مشخص شد یک ردپایی از آقای طبری وجود دارد. برای مثال در پرونده دانیال زاده ردپایی از طبری پیدا شد.
🔻در پرونده حسین فریدون هم سرنخ هایی از طبری دیده شد و با اتکا به آن سرنخ ها و شایعات قبلی موضوع بررسی شد و اولین اقدام این بود که ایشان از سمتش برکنار شد.
🔻بعد از آن این فرد مورد تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. البته در خصوص متهمان دو جور متهم وجود دارد. یک سری هستند که می آیند و بعد از دستگیری اعتراف می کنند و زود به پرونده شأن رسیدگی می شود اما برخی هم صداقت ندارند و اعتراف نمی کنند و به همین دلیل رسیدگی به پرونده طولانی می شود.
🔻نکته مهم این است که رییس قوه وقت، آیت الله رییسی و بنده و خیلی از مدیران از این فساد مطلع نشدیم. شایعاتی بود ولی هیچ گاه قطعیت پیدا نکرده بود و اینگونه نبود که مدیران ارشد وقت قوه قضاییه از این فساد مطلع باشند.
...........................
📝متن کامل سخنان حجتالاسلام محسنی اژهای
📌 به شرح حال بپیوندید.
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری
🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
شرح حال
◽️فیلم کامل مناظره آقایان حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک
کاری به حرفهای بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرفهایش در قسمت اول مناظره حرفهای درستی بود که فقط میشد تقریر و مؤیدات بهتر و درستی برایش آورد.
البته حرفهای جناب رفیعی هم درست است خصوصا این بخش که مشرک و کافر اهل نجات نیستند اما کدام مشرک و کافر؟! عدد اینها چقدر است؟
پیش از این بحثهایی از تقریرات فلسفه حضرت امام در مورد معنای سعادت و شقاوت و عذاب در آخرت آوردم که بخشهایی از صحبتهای آقا میری را توضیح میدهد.
در مورد عذاب و دشمنی هم بحثهایی از آیات و روایات ذکر کردم که نشان میداد، ملاک دشمنی ما و عذاب، هر کفر و شرکی نیست بلکه کفر و شرک از روی لجاجت و عناد با حق است، و این نیست جز در عده قلیلی، به قول حضرت امام و روایات بیشتر ناس مستضعف هستند.
پیشنهاد میکنم از طریق لینکهای زیر مطالب کامل مواردی که اشاره کردم را مطالعه کنید.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/843
https://eitaa.com/sharh_hal/849
https://eitaa.com/sharh_hal/856
https://eitaa.com/sharh_hal/861
https://eitaa.com/sharh_hal/864
16.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کشیش آمریکایی:این وضع خدانشناسی، بی تمدنی و ستمگری است!
📍جمعیت ما 5 درصد جهان است اما 25 درصد از زندانیان جهان آمریکایی هستند!
🔻من از حرف زدن در این باره خسته شده ام، اینجا مه غلیظی از ناامیدی هوا را دربرگرفته...!
شرح حال
کاری به حرفهای بیرون از مناظره حسن آقا میری ندارم، ولی بخش خوبی از حرفهایش در قسمت اول مناظره حرف
از آنجا که چند مورد دوستان در مورد این مطلب بحثهایی داشتند، بهتر است توضیحی تکمیلی عرض کنم.
با توجه به فهم حقیر از آیات و روایات و تطبیق بر مباحث کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری، چیزی که آقامیری استشمام کرده یعنی اینکه عذاب این عذاب مصطلح نیست بلکه حقیقت عمل است و در آخرت هم ما جای کمال و رشد داریم و عمده بشریت اهل نجات هستند و نه عذاب، حرف درستی بود که البته جناب رفیعی هم تأیید کردند.
مشکل آقا میری همان چیزی بود که آقای رفیعی میگفتند: «الا»
آقا میری الا مشرکین و کافرین را خوب نفهمیده است.
از صحبتهای جناب رفیعی هم با توجه به آنچه حقییر فهمیدهام چیزی کم بود و آن هم تفصیل این شرک و کفر بود و دقیقا همینجاست که خط تمایز اسلام ناب با اسلام رحمانی وتکفیری مشخص میشود.
در ارجاعاتی که دادم سعی کردم این تفصیل از کلمات کسانی چون حضرت امام و شهید مطهری روشن شود.
البته به سایر مباحث آقامیری در جاهای دیگر کاری ندارم چرا که چیزهایی که از وی شنیدهام بسیار نزدیک به اسلام رحمانی است و همانطور که اسلام تکفیری زاییده دشمنان برای پوشاندن اسلام ناب است، اسلام رحمانی نیز چنین است.
اسلام رحمانی و تکفیری هر دو لبه دو یک قیچی هستند.
پیشنهاد میکنم از لینکهای زیر مطالبی در همین رابطه را مطالعه فرمایید:
https://eitaa.com/sharh_hal/1006
https://eitaa.com/sharh_hal/1012
✍️آقای حوزه در سکوتت خوب گوش کن...
🔰 وقتی میبینیم مسکن چندبرابر شد و قشر مستضعف دیگر خواب خانه دار شدن را نمیبیند، ندای اعتراض از در و دیوار هم بلند شود حوزه ساکت است، خودرو گران شد، باز حوزه ساکت است، نظام مالیاتی دچار مشکل است حوزه ساکت است، خصوصیسازی به صورت فاسد انجام میشود و کارگران فلان کارخانهها بیکار، حوزه ساکت است و بشمار آنچه بر گرده مردم مستضعف بار میشود و باز حوزه ساکت است.
🔰 باش ساکت باش و در سکوتت خوب گوش کن: ندایی در آسمانها بلند است: «لَوْ لا يَنْهاهُمُ الرَّبَّانِيُّونَ وَ الْأَحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الْإِثْمَ وَ أَكْلِهِمُ السُّحْتَ لَبِئْسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ (۶۳) مائده» چرا روحانیون مسیحی و یهود آنان را از دروغ و مال حرام نهی نکردند؟ چرا ساکت بودند؟! چه زشت است عملى كه انجام مىدادند!
🔰 عذر میخواهم حوزه ساکت نیست، وقتی قرار است تصویری از حضرت اباالفضل(ع) پخش شود به خوبی رصد میکند و قبل از اتفاق افتادن جلو این فاجعه را میگیرد! بالاخره صدایی از حوزه بلند میشود که نتیجه میدهد! صرفا یک مصاحبه و اعتراضی که آیا "در فلان سایت انعکاس داده شود؟! آیا نشود؟! آیا خوانده شود؟! آیا خوانده نشود؟!" نیست؛ وقتی قرار است فلان روز تعطیل شود یا نشود، حوزه ساکت نیست و پای کار است حتی لازم باشد کفن میپوشد و به خیابان میآید.
🔰 البته ممکن است بگویید آقا این جنس پای کار بودن مربوط به یک طیف خاص است، یک طیف جوان جهادی که خود را انقلابی میدانند هم، پای کار هستند که درد مردم را از نزدیک دیدهاند و همیشه با جان و مال خود برای مردم کار میکنند.
مثلا همین دیروز تلوزیون نشان داد که گوجههای فلان کشاورز خوزستانی روی زمین مانده بود این جوانان طلبه جهادی به او کمک میکردند گوجههایش را جمع کند، فلان منطقه در خوزستان بیآب بود با تانکر برای آن آب میبردند، در فلان منطقه محروم اردوی جهادی میروند، برای مردم در پمپ بنزین، بنزین میزنند تا کرونا نگیرند و خلاصه پای کار درد مردم هستند.
🎙اما حقییر میگویم: برادر بیا، دست از گوجه چیدن و آب بردن و بنزین زدن و... بردار و بیا با تو کار دارم، آقای استاد حوزه، آقای مدیر حوزه، آقای حوزه زید عزه الشریف یک لحظه توجه بفرما. بیا دوبار پای درس ولایت فقیه حاجآقا روحالله خمینی بنشینیم «ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ما بِصاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّة»:
🔻 «لَوْ لا يَنهاهُمُ الرَبَّنِيُّونَ وَ الْاحْبارُ عَنْ قَوْلِهِمُ الإِثم وَ أكْلِهِمُ السُّحْتَ، لَبِئسَ ما كانُوا يَصْنَعُونَ.» خداوند در اين آيه "ربانيون" و "احبار" را مورد نكوهش قرار مىدهد كه چرا آنها كه علماى دينى يهود بودهاند، ستم كاران را از "قول اثم" يعنى گفتار گناه كارانه كه اعم از دروغ پردازى و تهمت و تحريف حقائق و امثال آن باشد و از "اكل سحت" يعنى حرامخوارى نهى نكرده و باز نداشتهاند.
🔻بديهى است اين نكوهش و تقبيح اختصاص به علماى يهود ندارد و نه اختصاص به علماى نصارى دارد؛ بلكه علماى جامعه اسلامى و به طور كلى علماى دينى را شامل مىشود. بنا بر آن، علماى دينى جامعه اسلامى هم اگر در برابر رويه و سياست ستم كاران ساكت بنشينند، مورد نكوهش و تقبيح خدا قرار مىگيرند اين امر فقط مربوط به سلف و نسل گذشته نيست، نسلهاى گذشته و آينده در اين حكم يكسانند.
🔻حضرت امير (ع) اين موضوع را با استناد به قرآن ذكر فرموده كه علماى جامعه اسلامى هم عبرت بگيرند و بيدار شوند و از اداى وظيفه امر به معروف و نهى از منكر باز نايستند و در برابر هيئتهاى حاكمه ستمگر و منحرف سكوت ننمايند. حضرت با استشهاد به آيه «لو لا ينهاهم الربانيون» دو نكته را گوشزد فرموده است:
🔹۱ اين كه سهل انگارى علما در وظائف، ضررش بيش از كوتاهى ديگران در انجام همان وظائف مشترك است. چنانكه هرگاه يك بازارى كار خلافى بكند ضررش به خود او مىرسد، ليكن اگر علماء در وظيفه كوتاهى كردند مثلا در برابر ستمگران سكوت نمودند ضررش متوجه اسلام مىشود، و اگر به وظيفه عمل كردند و آن جا كه بايد صحبت كنند سكوت نكردند نفع آن براى اسلام است.
🔹 ۲ با اين كه بايد از همه امورى كه مخالف شرع است نهى كرد روى "قول اثم" يعنى دروغ پردازى و "اكل سحت" يعنى حرامخوارى تكيه كرده است تا بفهماند كه اين دو منكر از همه منكرات خطرناكتر است و بايستى بيشتر مورد مخالفت و مبارزه قرار گيرد. چون گاهى گفتار و تبليغات دستگاههاى ستمگر بيش از كردار و سياستشان براى اسلام و مسلمين ضرر دارد و غالبا حيثيت اسلام و مسلمين را به مخاطره مىاندازد...
ولايت فقيه؛ ص: ۱۱۲.
📌 به شرح حال بپیوندید.