انجام آن عملیات به خود و هدف از آن را تبلیغ کند. به عنوان مثال بعد از خرابکاری اخیر در سایت نطنز که توسط عوامل نفوذی وابسته به رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود، درحالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی از وحشت انتقام ایران اسلامی درباره ارتباط آن با اسرائیل ساکت بودند، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم که مسئولیت رسمی نداشت اعلام کرد از یک مقام اطلاعاتی شنیده است که انفجار سایت نطنز کار اسرائیل بوده است! (بگذریم که چه پاسخی در انتظار این جرثومههای فساد و تباهی خواهد بود).
- ساعاتی بعد از انفجار مهیب سهشنبه بیروت، دو رسانه رسمی رژیم میهمان و کودککش آلسعود، العربیه و ایندیپندنت، اعلام کردند که انفجار کار اسرائیل بوده است و این هزینهای است که مردم لبنان بهخاطر حضور حزبالله در این کشور متحمل شدهاند! حکومت وحشی عربستان نه فقط نزدیکترین کشور عربی بلکه یکی از نزدیکترین کشورهای دنیا به رژیم صهیونیستی است و نمیتوان پذیرفت که این رژیم را به جنایت هولناک انفجار بیروت متهم کند! ولی چرا چنین میکند؟! مخصوصاً آنکه بعد از انتساب انفجار به اسرائیل علت این جنایت را همراه با آدرس پیشگیری از آن را نیز گوشزد میکند! باید حزبالله لبنان از دایره سیاسی و امنیتی این کشور حذف شود تاجنایت مشابه دیگری در پی نباشد!
- همین حرکت را از جانب آمریکا نیز شاهد هستیم. دونالد ترامپ رئیسجمهور آمریکا با سعدحریری، نخستوزیر برکنار شده و مهرهاسرائیلی- آمریکایی شناخته شده تماس میگیرد و با وی درباره انفجار بیروت گفتوگو میکند. دقت کنید، بر اساس عرف شناختهشده سیاسی، رئیسجمهور آمریکا باید با آقای«حسن دیاب» که همتای اوست تماس بگیرد ولی چرا با سعد حریری؟! پاسخ هرگز نمیتواند غیر از این باشد که ترامپ در پی آن بوده است که نارضایتی در حد و اندازه عصبانیت آمریکا از برکناری سعد حریری -مهره وابسته آمریکایی اسرائیلی- را به مردم لبنان نشان بدهد. نکته درخور توجه اینکه سعد حریری نیز بلافاصله بعد از تماس ترامپ، در مصاحبهای، دولت لبنان را مقصر معرفی میکند! یعنی همان دولتی که آمریکا و اسرائیل به شدت از روی کار آمدن آن و تن ندادنش به باجخواهی آنها نگران و عصبانی هستند.
- همانگونه که ملاحظه میکنید بسیاری از اسناد و شواهد موجود از دستهای پشت پرده آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجار جنایتکارانه عصر سهشنبه بیروت حکایت میکنند. مخصوصاً آنکه این دو رژیم صدها جنایت مشابه دیگر را نیز در کارنامه سیاه خود دارند و بارها نشان دادهاند که برای رسیدن به اهداف پلید خود از انجام هیچ جنایتی رویگردان نیستند.
https://www.hamshahrionline.ir/news/537910/کیهان-عامل-انفجار-بزرگ-بیروت-را-معرفی-کرد-این-رد-پاها-را-دنبال
هدایت شده از شرح حال
✍توضیحی در مورد لقب امیرالمؤمنین...
📝طبق آنچه در روایات ذکر شده است، لقب امیرالمؤمنین خاص حضرت امیر(علیه السلام) میباشد و حتی به سایر اهل بیت نیز گفته نشده است.
👈در روایتی یکی از اصحاب امام صادق(علیه السلام) از ایشان سؤال میکند آیا قائم اهل بیت با لقب امیرالمؤمنین سلام داده میشود؟
حضرت پاسخ میدهند: «لَا ذَاكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ ع لَمْ يُسَمَّ بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ- وَ لَا يَتَسَمَّى بِهِ بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ»
🔹نخیر این اسمی است که خداوند امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به آن نامیده است و هیچ کس را قبل از آن به این نام ننامیده است و بعد از ایشان هم، کسی به این نام نامیده نشود الا اینکه کافر باشد. (۱)
📝معمول ما تصورمان این است که لقب امیرالمؤمنین به معنای فرمانده و أمیر مؤمنان است و در توضیح علت اتصاف این عنوان برای امیرالمؤمنین گفتهاند چون ایشان جانشین بلافصل پیامبر میباشند و در مقابل کسانی که سایر خلفای چهارگانه را امیرخود میدانستهاند، این لقب به ایشان تعلق گرفته است. اما باید گفت اگرچه حضرت، فرمانده و زعیم مؤمنان هستند ولی سایر اهل بیت نیز چنین هستند و آنچه در روایات گفته شده است اشاره به معنای دیگری است.
⁉️اما معنای خاص امیرالمؤمنین که لقب حضرت شده است، چیست؟
👈در روایتی از کتاب شریف کافی یکی از اصحاب امام صادق(علیه السلام) از ایشان میپرسد:
«لِمَ سُمِّيَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (ع)»
🔹چرا امیرالمؤمنین به این لقب نامیده شدهاند؟ حضرت پاسخ میدهند: «لِأَنَّهُ يَمِيرُهُمْ الْعِلْمَ أَ مَا سَمِعْتَ فِي كِتَابِ اللَّهِ- وَ نَمِيرُ أَهْلَنا»
🔹چون حضرت روزی میدهد، علم را، آیا در قرآن نشنیدهای «نمیر أهلنا». (۲)
📝«میر» به معنای روزی است و در سوره مبارکه یوسف برادران یوسف وقتی میخواهند به حضرت یعقوب بگویند ما به واسطه کمکهای عزیر مصر خانواده خود را روزی میدهیم، عبارت «نَمِيرُ أَهْلَنا» را بکار میبرند. بنابراین صیغه متکلم وحده ماده «میر» میشود «أَمِیِرُ» یعنی روزی میدهم.
👈در روایت دیگری نیز در مورد چرایی نامیده شدن حضرت به این لقب گفته شده است: « لِأَنَّ مِيرَةَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْ عِنْدِهِ يَمِيرُهُمُ الْعِلْمَ.» چون حضرت روزی میدهد مؤمنین را از نزد خودش، روزی میدهد علمرا. (۳)
منابع:
1. الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص411.
در روایت دیگری گفته شده است هرکس به این لقب نامیده شود و راضی باشد در سرونوشتت چنین میشود که مفعول واقع خواهد شد.
2. الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج1 ؛ ص412
3. همان.
هدایت شده از شرح حال
✍️پدرمان محمد(صلی الله علیه و آله)...
✅ امسال در سفر اربعین کودک ۴ماههام (محمد حسین) را با خودم بردم. قصد نداشتم او را ببرم، پدر و مادرم هم اگر او اذیت میشد راضی نبودند اما به دلمان افتاده بود که برویم.
✅ برای رفتن نزد شخص مطمئنی استخاره گرفتم، خیلی خوب آمد، استخاره بر ترک هم گرفتم خیلی بد آمد. گفتم با این شرط میرویم که اگر جایی بچه اذیت شد، فورا برگردیم.
در طول سفر شرایط به نحوی رقم میخورد که "محمد حسین" اصلا اذیت نمیشد، اما خب شاید گاهی کمی برای خودمان سخت میشد ولی نمیگذاشتیم او اذیت شود.
✅ یکبار در مسیر، خانواده ما گفت: «خیلی به محمدحسین خوش میگذرد، نه میگذاریم گرمش شود نه سردش شود، نه گشنه بماند و... غُصه هیچی را نمیخورد برای خودش خوش است.»
گفتم: «وقتی خودش را به ولیّ خودش سپرده، ولیّ حواسش به او هست، غُصه کجا را بخورد؟»
✅ این را که گفتم همان موقع مزهای از ولایت به جان خودم هم نشست "ولیّ" یعنی همان "پدر"؛
✅ وقتی پدر میشوی تازه قطرهای از مزه ولایت را میچشی و میفهمی وقتی خدا تو را ولیِّ کسی قرارداد چه احساس مسئولیت و دلسوزیای نسبت به او داری،
اصلا خدا اول این محبت و دلسوزی را در وجودت میگذارد سپس، نمی از ولایت را به تو هم میدهد.
✅ از امام رضا(علیه السلام) روایت شده است:
🔹الْإِمَامُ الْأَنِيسُ الرَّفِيقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِيقُ
🔸امام انیس نرمخو و پدری مهربان
🔹و الْأَخُ الشَّقِيقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ الصَّغِيرِ
🔸و برادری تنی و مادری دلسوز به کودک صغیر
🔹و مَفْزَعُ الْعِبَادِ فِي الدَّاهِيَةِ النَّآدِ الْإِمَامُ أَمِينُ اللَّهِ فِي خَلْقِهِ وَ حُجَّتُهُ عَلَى عِبَادِهِ وَ خَلِيفَتُهُ فِي بِلَادِه» [۱]
🔸و پناه بندگان در حوادث کوبنده است؛ امام امین خدا در میان آفریدگانش و حجت او بر بندگانش و جانشی او در شهرهایش است.
✅ پس میشود به اهل بیت هم بگوییم: «پدر»، اما کدام "پدر"؟ همان "پدرانی" که برای پدر و مادرمان هم پدر هستند، برای فرزندمان هم پدر هستند، همان پدرانی که برای امت پدر هستند و عشق به پدرمان گوشه کوچکی از عشق به آنها هم نمیشود؛
✅ و اما محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) نه فقط پدر من و فرزندم یا پدر پدر و مادرم، او پدر همه است، پدر امیرالمؤمین و اهل بیتش هم است، او پدر همه مخلوقات عالم است.
✅ از امام رضا(علیه السلام) روایت شده است:
🔹أنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص قَالَ: أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ؛
🔸رسول خدا صلى اللَّه عليه و آله فرمود: من و علىّ دو پدر اين امّتيم؟
🔹أنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص أَبٌ لِجَمِيعِ أُمَّتِهِ وَ عَلِيٌّ ع مِنْهُمْ؛
🔸پيامبر صلى اللَّه عليه و آله پدر تمام امّت، و على عليه السّلام نيز از ايشان است؛
🔹أنَّ عَلِيّاً ع قَاسِمُ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ، فَقِيلَ لَهُ أَبُو الْقَاسِمِ لِأَنَّهُ أَبُو قَسِيمِ الْجَنَّةِ وَ النَّارِ
🔸علىّ قسمتكننده بهشت و دوزخ است، از اين رو به محمد(ص)، ابو القاسم گفته مىشود چون پدر قسمتكننده بهشت و جهنّم است؛
🔹إنَّ شَفَقَةَ النَّبِيِّ ص عَلَى أُمَّتِهِ شَفَقَةُ الْآبَاءِ عَلَى الْأَوْلَادِ وَ أَفْضَلُ أُمَّتِهِ عَلِيٌّ ع وَ مِنْ بَعْدِهِ شَفَقَةُ عَلِيٍّ ع عَلَيْهِمْ كَشَفَقَتِهِ (ص) لِأَنَّهُ وَصِيُّهُ وَ خَلِيفَتُهُ وَ الْإِمَامُ بَعْدَهُ فَلِذَلِكَ قَالَ أَنَا وَ عَلِيٌ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّةِ؛[۲]
🔸مهر و شفقت نبیاکرم (ص) نسبت به امتش، مانند شفقت و مهربانى پدران است نسبت بأولاد، و بهترين امّت رسول خدا(ص) علىّ(ع) است، و پس از وى شفقت علىّ(ع) مانند مهر و شفقت او است، زيرا او وصىّ و خليفه، و امام پس از او است و براى اين بود كه فرمود: من و علىّ دو پدر اين امّتيم؛
.......................
📝 ارجاعات:
[۱] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج ۱؛ ص: ۲۰۰.
[۲] عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج ۲؛ ص: ۸۵.
.......................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
هدایت شده از شرح حال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ عن أبی الحسن الرضا (ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين.
🔻امام رضا(ع) فرمود:
-هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد.
✍️فضائل امیرالمؤمنین...
📝شیخ طوسی(قدس سره) در کتاب «الامالی» چند روایت بسیار جالب در مورد امیرالمؤمنین (علیه السلام) میآورد.
امالی شیخ یعنی املاءهای شیخ، این کتاب مجموعهای از احادیثی است که شیخ طوسی(قدس سره) در مجالس مختلف آن را مطرح کرده است و حجم اعظم این کتاب مربوط به احادیث فضائل امیرالمؤمنین و اثبات ولایت حضرت میباشد.
📝تبرکا دو حدیث بسیار نورانی و ارزش مند از این کتاب شریف را به نقل از حضرت رسول(صلیالله علیه و آله) نقل میکنم.
📝كانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) جَالِساً فِي جَمَاعَةٍ مِنْ أَصْحَابِهِ إِذْ أَقْبَلَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ)، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ): مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي عِلْمِهِ، وَ إِلَى نُوحٍ فِي حِكْمَتِهِ، وَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي حِلْمِهِ، فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. (الأمالي، ص: ۴۱۷)
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) درحالی که میان اصحاب خود نشسته بودند وقتی که امیرالمؤمنین (صلوات الله علیه) نزدیک میشدند، فرمودند: هر کس میخواهد دانش آدم را ببیند، بینش نوح و بردبارى ابراهيم را به على بن ابى طالب بنگرد. (در حدیث مشابهی هم در اضافه نسبت به این حدیث در منبع دیگری آمده است و زهد يحيى بن زكريا و قدرت مشت موسى بن عمران را ببیند به علی ابن ابی طالب بنگرد.)
📝در بخشی از یک حدیث دیگر به نقل از حضرت رسول (صلیالله علیه و آله) آمده است: عَلِيٌّ أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِي، وَ أَوَّلُ مَنْ صَدَّقَنِي، وَ أَوَّلُ مَنْ يُصَافِحُنِي يَوْمَ الْقِيَامَةِ، وَ هُوَ الصَّدِيقُ الْأَكْبَرُ، وَ هُوَ فَارُوقُ هَذِهِ الْأُمَّةِ يُفَرِّقُ بَيْنَ الْحَقِّ وَ الْبَاطِلِ، وَ هُوَ يَعْسُوبُ الْمُؤْمِنِينَ، وَ الْمَالُ يَعْسُوبُ الْمُنَافِقِينَ. (الأمالي، ص: ۱۴۸)
علی (علیه السلام) اولین کسی بود که به من ایمان آورد و مرا تصدیق کرد و او اولین کسی است که در قیامت با من مصافحه میکند. (مصافحه حالت دست دادن و درآغوش گرفتن) و او صدیق اکبر (از القاب خاص امیرالؤمنین که در روایات ذکر شده است) و او فاروق امت است (فاروق به معنی جداکننده) و او است که حق و باطل را جدا میسازد اوست که یعسوب المؤمنین است (یعسوب اصطلاحی برای ملکه زنبورهای عسل است که منظور سید و کسی که قوام مؤمنان به او است و مؤمنان را او حفظ میکند میباشد) درحالی که مال دنیا یعسوب منافقان است.
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۵) فتاح: در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی و آسانسور ساختهاند! به کاخ مرمر آسیب زده و به آن پتک زدهاند؛ میراث فرهنگی کجا بوده است؟
شرح حال
۵) فتاح: در طبقه دوم کاخ مرمر حمام، سونا و جکوزی و آسانسور ساختهاند! به کاخ مرمر آسیب زده و به آن پ
قسمتی از موضوع مستند «آقایون» که چندی پیش در اکرانی خصوصی دیدم کاخهای بجا مانده از خاندان پهلوی بود.
این کاخ فقط یکی از کاخهایی است که آقای فتاح اشاره میکنند، جالب است بدانیم عمده دیگر کاخها نه تنها موزه نشدهاند بلکه برای استفاده مسئولین نظام! توسعه نیز یافتهاند.
کنار سد لتیان، در جزیره کیش، سواحل شمال کشور، نواحی کوهستانی تهران و پیست اسکی و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتاح: یکی از ملکهای خیلی ارزشمند بنیاد در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که قبلا دست مجمع تشخیص مصلحت بوده و ۱۲ طبقه در آن ساخته شده.
🔹در حال حاضر این ملک در اختیار مرکز پژوهشهای مجلس است. انتظار داریم آقای زاکانی که ارزشی و بسیجی است و رییس این مرکز شده، در اولین حرکت انقلابی خود این ملک را به بنیاد تحویل دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳) فتاح: خانم ابتکار و مولاوردی بابت تخلیه ساختمان بنیاد مستضعفان بهجای اینکه پولی بدهند، ۵ میلیارد تومان هم گرفتهاند که این کار تخلف است!
شرح حال
۳) فتاح: خانم ابتکار و مولاوردی بابت تخلیه ساختمان بنیاد مستضعفان بهجای اینکه پولی بدهند، ۵ میلیارد
جالب است بدانید یکی از کارهای سیاسیون ما تشکیل تیمهای رسانهای و کار فرهنگی برای بسط اندیشهها و در واقع انحرافاتشان با استفاده از پوششهای فعالیتهای حیاتی انقلاب و گرفتن بودجههای کلان است، برای تحریف امام با عنوان حفظ اندیشههای امام، برای تضعیف خانواده با عنوان حفظ خانواده و... خلاصه چه شخصیتهایی که نویسنده و روزنامهنگار آسانسوری هستند! چه مشاوران فرهنگی چه پژوهشهای فرهنگی که صرفا برای تزریق پول هدفمند در اغراض سیاسی و تشکیلاتی با عنوان مظلوم فرهنگ و... صورت میگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فتاح: مجمع تشخیص مصلحت در زمین بنیاد مستضعفان ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخته است.
🔹استخری آنچنانی با منظرهای ابدی به سمت نیاوران دارد. معلوم نیست این ساختمان برای چه کسانی آماده شده است.
🔹متاسفانه در حریم یک ملک خصوصی هم تصرف شده که شرعا مشکل دارد.
شرح حال
فتاح: مجمع تشخیص مصلحت در زمین بنیاد مستضعفان ساختمانی ۹ طبقه بدون مجوز با امکاناتی همچون استخر ساخت
🔰یک خطر بسیار جدی برای ما عادی شدن است؛ عادی شدن سوء استفاده از بیتالمال؛ فقر مردم و رفاهطلبی خود و مسئولانمان؛
ادبیاتی که با آن انقلاب کردیم و پیروز شدیم، آرمان ما این بود:
🔻ملت عزیز ما که مبارزان حقیقی و راستین ارزشهای اسلامی هستند، به خوبی دریافتهاند که مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست و آنها که تصور میکنند مبازره در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایهداری و رفاهطلبی منافات ندارد، با الفبای مبارزه بیگانهاند و آنهایی هم که تصور میکنند سرمایه داران و مرفهان بیدرد با نصیحت و پند و اندرز متنبه میشوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک میکنند، آب در هاون میکوبند. بحث مبارزه و رفاه، بحث قیام و راحتطلبی، بحث دنیاخواهی و آخرت جویی دو مقولهای است که هرگز با هم جمع نمیشوند، و تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.
🔻فقرا و متدینین بیبضاعت، گردانندگان و بر پادارندگان واقعی انقلابها هستند. ما باید تمام تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.