12.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قضیه تأیید صلاحیت و تأیید اعتبارنامه تاجگردون ماندهایم!
بنده هم از حواشی تاجگردون کم نشنیدهام اما وقتی شورای نگهبان با وجود همه صحبتها او را تأیید میکند و در تحقیقات بعدی هم بر تأیید خود صحه میگذارد، کمیسیون تحقیق مجلس هم اعتبار او را تأیید میکند، انسان به افرادی که به او اتهام میزند مشکوک میشود.
قطعا آقای زاکانی که فردی سیاسی و رسانهای است معنای انتشار این فیلم و صحبتهایش را میفهمد و میداند تاجگردون میتواند بابت این کلیپ در صورت عدم اثبات مدعاها، از وی شکایت کند.
لابد اسناد محکمی دارد! باید صبر کرد و دید بالاخره کدام نهادها یا افراد رفوزه میشوند.
@sharh_hal
هدایت شده از محمد استوار میمندی
🔰#حقوق_بشر_آمریکایی
✍امشب یکی از افراد با سابقه انقلابی که خوداز قربانیان ترور منافقین در اوایل انقلاب است -آقای صرامی از فعالان انقلابی دانشگاه شیراز- خاطراتی از #شهید_دکتر_سید_ابراهیم_فقیهی نقل کرد که در شب شهادت سیدالشهدای انقلاب، #شهید_دکتر_بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، نقل آن، پاسداشت مقام شهدا به خصوص این شهید عزیز و بیانگر قساوت و بی رحمی مزدوران آمریکاست.
🔸شهید دکتر سید ابراهیم فقیهی جوانی برومند از دیار نیریز بود که پس از قبولی در رشته پزشکی عمومی و پس از آن قبولی در تخصص ارتوپدی بیشترین خدمات را در زمان خود به مردم، مستمندان و مجروحان دفاع مقدس ارائه کرد.
🔸شخصیتی که در اوان انقلاب ۳۱ ساله بود و به هنگام شهادت ۳۴ ساله، همو که با شناخت ماهیت دستگاه پهلوی به مبارزه با آن رژیم فاسد پرداخت و در این راه شکنجهها دید و خم به ابرو نیاورد.
🔸با شروع انقلاب و فعالیت شدید گروههای چپ، کموله، حزب توده و مجاهدین خلق در دانشگاهها، به روشنگری پرداخت. او چون مطالعات دینی و مذهبی داشت و از خانوادهای عالم برخاسته بود به خوبی پی به التقاط این فرقهها و گروهها برده بود و نه تنها حاضر نشد کوچکترین کمکی به آنها کند بلکه به عنوان استادیار دانشگاه، انحرافات ریشهای این فرقهها را نیز فریاد میزد.
🔸یکی از دانشجویان پزشکی به نام کاوه، ماشین لندروری داشت آخر هفته ماشین را پر از دارو میکرد و به اتفاق دکتر به حاشیه شهر شیراز میرفتند و به طبابت مردم مستضعف آن مناطق میپرداختند، به گونهای که با همه مشغولیتها اهتمام دکتر به درمان حاشیه نشینان کمرنگ نمیشد.
🔸در کار پزشکی خود نیز به معنای واقعی کلمه جهادی بود و از ابتدای صبح تا گاهی پاسی از شب مجروحین دفاع مقدس را جراحی میکرد به گونهای که در حجم کار و کیفیت آن زبانزد خاص و عام بود.
🔸آقای صرامی میگفت: «در مرداد ماه سال ۶۰ دو نفر از منافقین مرا که به شدت در دانشگاه و در کنار دکتر فقیهی علیه آنها روشنگری میکردم ترور کردند با اینکه چند گلوله به سمتم شلیک کردند اما زنده ماندم و فقط یک گلوله به آرنج من اصابت کرد. دکتر فقیهی به محض اینکه مطلع شد خودش جراحی دست مرا به عهده گرفت. وقتی مرا دید با شوخی گفت:«گلوله چه مزهای دارد؟» و من گفتم درد چندانی ندارم.
🔸بعد از اینکه دست مرا جراحی و سپس پانسمان کرد، گفت: توصیه میکنم به شهر خودت برگردی تا در امنیت بیشتری باشی (چون من چهره آن دو نفر را دیده بودم و هر لحظه ممکن بود برای کشتنم به سراغم بیایند) دو ماه در شهر خودم بودم روزی که میخواستم به شیراز برگردم ناگهان شنیدم که منافقین دکتر فقیهی را مقابل دیدگان فرزندانش ترور کرده اند».
🔸جرم سید ابراهیم چه بود که او را اینگونه گلوله باران کردند؟
مگر نه این است که تنها و تنها فهم صحیح دین و کوتاه نیامدن در مقابل التقاط و انحراف و وفاداری به آرمانهای امام سبب شهادت او شد؟
✅ آری؛ دستان مزدوران گمراه نظام سلطه این شخصیت خدوم و پر تلاش را از جامعه پزشکی و مردم ایران گرفت همان دستان پلیدی که امروز در دست آمریکا و غرب برای انتقام از مردم ایران فشرده میشود و همان فاسدانی که امروز نقاب مظلومیت بر چهره جنایتکار خود پوشیدهاند.
📣 اما آرزویی که تحقق آن به دست اهالی هنر است و آن اینکه کاش همانطور که برای شخصیت ارزشمندی چون دکتر قریب سریال فاخری ساخته شد و او و خدماتش را به جامعه شناساند فیلمی فاخر نیز برای این پزشک مردمی و انقلابی که در راه خدمت به آرمانهای والای انسانی به هنگام مراجعت به منزل بدنش را گلوله باران کردند نیز ساخته میشد تا شخصیت او الگویی برای نسلهای امروز و فردا بشود و راه روشن او در دفاع از اسلام و خدمت خالصانه به مردم نیز فراموش نگردد.
♻️و این است حقوق بشر آمریکایی که بوقهای رسانهای آنها گوش فلک را کر کرده است و تحت لوای آن، بیشترین جنایتها علیه بشریت رخ میدهد .
📝 محمد استوار میمندی
http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
واقعا چرا این جماعت اینقدر برای مذاکره با آمریکا اصرار دارند؟!
حتی به آمریکای در حال موت هم توسل میکنند تا مشکلات را به ید او حل کنند!
چرا عوض آمریکا به خدا و ظرفیتهای خودمان توجه نمیکنند؟!
مذاکره با آمریکا از موضع برابر یعنی چه؟ آمریکایی که به توافقات بینالمللی با کشورهای اروپایی هم متعهد نیست و به راحتی زیر میز میزند، موضع برابر با او چه معنایی میدهد؟!
از مذاکره با آمریکایی چه نتیجهای میخواهیم بگیریم؟ چه امتیاز دیگری میخواهید بدهید که برای دادن آن نیاز به فشار بر گرده مردم و گرو کشی از انقلاب دارید؟
چرا روسیه و چین که ابرقدرتهای بعد از آمریکا هستند مثل شما حقییرها دنبال مذاکره با آمریکا نیستند؟!
شرح حال
🔰 بعد از دادگاهی شدن طبری خیلیها شروع کردند به متهم کردن نظام به فساد سیستمی، توییت زدند، صحبت کردن
🔰 مراقب باشید تعدی نکنید.
🔻 رهبر انقلاب: خطاب من در این موضوع مردم و جوانان مؤمن است که مراقب باشند تعدی نکنند و به افراد معاند که به دنبال گرفتن انتقام از مواضع انقلابی و محکم قاطع فلان شخصیت هستند، کاری ندارم.
🔺 حرکت مبارزه با فساد که اکنون در قوه قضاییه بهخوبی مشاهده میشود و خود را نشان داده است، از دوره آقای آملی لاریجانی آغاز شد و ایشان هم در داخل و هم در بیرون از قوه شروع کننده آن بودند و اینها نباید از نظر دور باشد. ۹۹/۴/۷
شرح حال
قوه قضائیه سامانه سوت زنی را راه انداخته است. http://sootzan.com سیستم سوت زنی در تمام دنیا وجود دار
🔰 دستور رهبر انقلاب برای حمایت حقوقی از گزارشگران فساد
🔻 یکی از نکات مهم در زمینه مبارزه با فساد «نظارتها و گزارش های مردمی» است. باید برای این موضوع زیرساختهای حقوقی در قوه قضاییه فراهم شود تا امنیت مادی و معنوی گزارشگر حفظ شود و آمر بهمعروف و ناهی از منکر دلگرم باشد که دستگاه قضایی پشتیبان او است، و در مقابل زمینه تهمت زنی نیز فراهم نشود. ۹۹/۴/۷
✍️تأثیر قیام لله...
🎙 (حضرت آیتالله حائری شیرازی)
🔰هر جا اختلافی دیدید بدانید که قیام برای نفس است. قیام برای نفس هست که انسان را به غیبت میکشد، به تهمت میکشد، به فساد اخلاق میکشد. قیام برای نفس است که جمعها را متفرق میکند و افراد متحد را متفرق میکند. قیام برای خدا هست که افراد متفرق را متحد میکند. دعوت امام امت برای قیام لله بود در کلامش اثر، خاصیت [بود].
🔰 امام که در حیات ما زندگی او برای ما قابل لمس بود، میبینیم یک طلبه بوده است، بعد شده یک فاضل؛ در دوره فضل و اجتهاد و علمیتش به انگیزه قیام لله، امر به معروف و نهی از منکر کرده است. تنها بود، یکی بود، خدا یکی او را کثیر کرد. بی یار و یاور بود، خدا برایش یار و یاور قرار داد. گمنام بود، خدا او را معروف و مشهور کرد. سلاح و ساز و برگ جنگی هیچ نداشت، حتی یک چاقو قلم تراش برای [اینکه] دفاع از خود بکند نداشت. خدا به او هواپیماهای شکاری و فانتوم و اینها داد، اینها را خدا به او داد. او از کسی نگرفت، با کسی پیوند نکرد، با کسی قرار داد نبست، با خدا قرار داد بست و هر قراری با هر کسی داشت پاره کرد. تنها، یکه، بدون تکیه به وعده کسی، نوید کسی، کمک کسی، مادیات کسی حرکت کرد. خدا به او نصرت داد. همه پیشرفت او نتیجه قیام او لله بود، همه پیشرفت مردم هم بخاطر قیام للهشان است.
🔰 بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، قیامهای للنفس بوجود آمد، نتیجهاش جنگهای داخلی بین مسلمانها شد، نتیجهاش تفرقه شد، نتیجهاش ضعفها شد، سستیها شد، زبونیها شد. همین مردمی که وقتی قیام لله کرده بودند، بر بزرگترهای عالم آن روز حاکم شدند، وقتی که از قیام لله به قیام للنفس روی آوردند و هر کس برای گرم کردن تنور خودش کار کرد و هر کسی به فکر خودش افتاد. اینها که عددشان به یک میلیارد، هزار میلیون نفر رسیده بود، در دوره هزار میلیونی، چاره سه میلیون یهودی را نکردند.
🔰 آن روزی که قیامشان لله بود، سه میلیون نفر نشده بودند در مقابل میلیونها مردم عالم ایستادند و پیروز شدند. امروز که مسلمانهای عالم قیامشان للنفس است، جمعیتشان به میلیارد رسیده است، از عهده سه میلیون، آن هم یهودی، بر نمیآیند.
🔰 اینها عبرتی است برای اهل عبرت که ضعف خودشان را از قیام للنفس بدانند و قدرتشان را از قیام لله بدانند و ما تا اینجا به هر چه رسیدهایم و هر پیروزی که حاصل شده است، از لطف خدا، محبت خدا و تاییدات الهی، نتیجه قیام لله امام و قیام لله امت است و اگر امت درجات، محرومیت کشید، پیشرفت نکرد، متوقف شد، بخاطر این بوده است که آن قیام للهش کامل نبوده یا قیام للنفس داخل قیام لله شده است و قیام او مخلوط شده است.
🔰 هر گاه که امت مثل امام شد، همانطوری که او در قیام للهش دیگر قیام للنفس نیست، فرد هم اجازه ندهد که در قیام للهش قیام للنفس دخالت بکند، آن هم مثل امام موفق میشود، موانعش بر طرف میشود، مشکلاتش حل میشود. هر مسئولی در هر جا که هست، هر کسی در هر حدودی که دارد کار میکند، سعی کند قیام برای نفس وارد قیام للهش، وارد شغلش نشود، وارد کارش نشود، وارد حرفش نشود، وارد نگاهش نشود.
🔰 اگر اینطور شد خدا عمل انسان را قبول میکند، وقتی خدا قبول کرد انسان موفق میشود اما اگر قیام للنفس داخل کار شد، این مثل بشقاب پلویی میشود که داخلش یک فضله موش باشد. شما خودت میخوری که تعارف خدا بکنی؟! عمل را وقتی آلوده شد نمیپذیری؛ خدا هم وقتی عمل آلوده شد نمیپذیرد. چیزی که به خود نمیپسندی به دیگران نپسند. اگر آشپز به شما یک دیگ برنج داد با یک فضله موش در آن، نمیپذیری.
@sharh_hal
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 بازی #دوسر_برد درخواست محاکمه آیت الله #آملی_لاریجانی
🔹 چند روز پیش رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضائیه به طور ضمنی از رییس پیشین تجلیل کردند و تا حدی آتش انتقادها را از وی دور کردند؛
هرچند بیانات رهبری به هیچ وجه ناظر به #بی_تقصیری ایشان نیست و هرکس اشتباهی کرده باید پاسخگو باشد، لکن هجمه رسانه ای برای #محاکمه ایشان یقینا برای حذف ایشان و ضربه به نظام فراهم شده است، و بازی دو سر برد است:
🔹 اگر ایشان محاکمه نشود: می گویند رده های بالا مصونیت دارند و بیچاره این پایین دستی ها و مهره های سوخته!
🔹 اگر ایشان محاکمه شود و تبرئه شود: قوه قضائیه که دسته ی خود را نمی بُرد! بالاخره فرقی بین رئیس قوه با سایرین هست!
🔹 اگر ایشان محاکمه و مجرم شناخته شود: چطور یک مجرم ده سال بر بالاترین مسند قضایی نشسته بود؟بیچاره مردم!
#نقشه عجیب تمیز است!!
💬 محمد خادمی
@HozeTwit
شرح حال
👓 بازی #دوسر_برد درخواست محاکمه آیت الله #آملی_لاریجانی 🔹 چند روز پیش رهبر انقلاب در دیدار با مسئول
دیروز مطالبی در مورد مطالبه شفافیت قرار دادم اما از این جهت که فرصت کافی نداشتم مطالب را کامل کنم، آنها را برداشتم.
اجمالا عرض کنم که جماعتی هستند که سناریو و بازی طراحی میکنند و اگر مراقب نباشید بازی خواهید خورد.
راه بازی نخوردن نیز پاسداری از مرزها و تبیین آنهاست.
همانطور که جماعتی آزادی که شعار اساسی انقلاب بود را تحریف کردند و آن را بر سر نیزه و علیه انقلاب بکار بستند با شفافیت و عدالت نیز چنین میکنند اگر مراقب نباشیم.
✍️دوراهی "سازش یا مبارزه" برای اصلاح....
🔰یکی از دوراهیهای تکراری تاریخ دوراهی "سازش یا مبارزه" برای اصلاح است، دو راه که تا مبارزه بوده است بر سر راه مبارزان بوده و نتیجه هر کدام نیز مشخص است. این دو راهی در ابتدای دهه ۴۰ در حوزه علمیه بسیار جدی بود. ویژگی راه حضرت امام و یاران ایشان عدم سازش با طاغوت بود. حجتالاسلام سیدمحمود دعایی در خاطرات خود مربوط به سالهای ۴۲-۴۳ نقل میکنند:
🔻مقالات نشریه (بعثت) از دو گرایش پیروی میکرد. یک گرایش، صد در صد خط امامی بود و توسط یاران وفادار به حضرت امام که نقطه نظرهای ایشان را بدون قید و شرط قبول داشتند و عمل میکردند تهیه میشد.
اینان اگر به جریانات و شخصیتهای دیگر احترام میگذاشتند به دلیل امر و فرمان امام بود. برای آنها محور امام بود.
گرایش دیگری هم بود که در کنار علاقمندی به امام، دیگران را هم قبول داشتند و به آنها نیز احترام میگذاشتند. به تدریج بعد از جریان تبعید حضرت امام به ترکیه و ایجاد حرکتهای رفورمیستی که در جریان مبارزات قم پدیدار شد، فاصله این دو گروه بیشتر شد.
🔻 در این میان عدهای هم بودند که از مبارزین و کسانی که به مبارزه سیاسی روی آورده بودند، انتقاد میکردند و اعتقاد داشتند که مبارزه باید سازماندهی شده و از شکل و شیوه حزبی پیروی شود. آنان معتقد بودند که میبایست به فعالیتهای صرفا فرهنگی و زیربنایی توجه داشت. در حالی که گروههای رادیکال و انقلابی معتقد بودند که در عین توجه به امور فرهنگی و آموزش و تربیت افراد معتقد و مبارز، میبایست به فعالیتهای سیاسی و مبارزه علنی و انقلابی هم دست زد.
🔻گروه اول به فعالیتهای رفورمیستی روی آورده بودند. استدلالشان این بود که مرحوم عبده و مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی دو همرزم بودند و مرحوم سید جمال الدین اسدآبادی معتقد به فعالیتهای انقلابی و حاد بود و سرانجام به شهادت رسید و طرحها و برنامه هایش ناکام ماند اما آقای عبده که همرزم جمال الدین اسدآبادی بود به فعالیتهای سازنده فرهنگی و زیربنایی روی آورد و پایه گذار دانشگاه الازهر مصر شد و به کادرسازی روی آورد و حرکت او سازگارتر و ماندگارتر شد و در نقشآفرینی و حریاسازی دنیای اسلام تداوم بیشتری یافت.
🔻این استدلالات باعث پایه گذاری تشکیلات دارالتبلیغ اسلامی در قم شد به طوری که از شخصیتهای بلندپایه دعوت میکردند تا در آن جا گرد بیایند و با پرورش قشر مبلغ و سخنور به ترویج دین اسلام بپردازند. دوستان و علاقمندان امام به دلیل استقبال رژیم شاه از این شیوه فعالیت، این حرکت را نوعی حرکت انحرافی میدانستند و انحراف از خط مبارزاتی و رویارویی بارژیم ستم شاهی به حساب میآوردند و آن را شانه خالیکردن از بار مسئولیت مبارزات سازندهی ضد رژیم میدانستند. عنایتها و حمایتهای بعضی از عناصر وابسته از این حرکت نیز طرفداران امام و خود ایشان را بیشتر به این جریان بدبین میکرد و اینان را در اعتقادشان مبنی بر انحرافی بودن خط گروه اول، راسختر مینمود.
........
📝دعایی، محمود، گوشه ای از خاطرات حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی، تهران، مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی(س)، مؤسسه چاپ ونشر عروج، 1387ش، صص: ۶۱ -۶۲.
https://eitaa.com/sharh_hal