eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
140 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد استوار میمندی
13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 صلوات خاصه امام محمد باقر علیه‌السلام 🔳 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ الْعِلْمِ وَإِمَامِ الْهُدَى وَقَائِدِ أَهْلِ التَّقْوَى وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبَادِکَ اللَّهُمَّ وَکَمَا جَعَلْتَهُ‏ عَلَماً لِعِبَادِکَ‏ وَمَنَاراً لِبِلَادِکَ وَمُسْتَوْدَعاً لِحِکْمَتِکَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْیِکَ وَأَمَرْتَ بِطَاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ عَنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یَا رَبِّ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّهِ أَنْبِیَائِکَ وَأَصْفِیَائِکَ وَرُسُلِکَ وَأُمَنَائِکَ یَا رَبَّ الْعَالَمِینَ. http://eitaa.com/joinchat/839385090C17be5777cc
شرح حال
در همین رابطه: 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا امام اجازه می داد دستش را ببوسند؟🔸 تواضع، غذای ساده خوردن نیست. تواضع، «به وظیفه عمل کردن» است. اگر وظیفه انسان بالای مجلس نشستن است، همین ثواب را دارد. امام در دوره شاه از زندان آزاد شد. خدا رحمت کند برادرم آمده بود امام راحل را در این وضعیت دیده بود. گفت دو تا متکا این طرف و آنطرف امام گذاشته بودند. مردم می‌آمدند و دست امام را بوسه می‌زدند! امام دستش را نمی‌کشید! این تواضع است. چون وظیفه‌اش است. می‌خواهد قدرت خودش را به رژیم نشان بدهد. می‌خواهد ارادت مردم را به اینها نشان دهد. وگرنه این نیست که از دست بوسیدن لذت ببرد. وظیفه‌اش را انجام می‌داد. مأمون به امام رضا(ع) تکلیف کرد که ولیعهد باشد، حضرت گفت: این کار را از من نخواه. گفت: اختیاری نیست. می‌خواهی با من مقابله کنی؟ من هم نوع دیگری رفتار می کنم؛ یعنی تو را می‌کشم. حضرت کرهاً (از روی کراهت) قبول کرد. حالا ولیعهد شده، دو برادر بودند به نام حسن بن سهل و فضل بن سهل. اینها همه کاره‌های مأمون هستند. این وزیر ارشد می‌آید پیش امام رضا -پیش ولیعهد- حضرت دارند با یکی از یارانشان صحبت می‌کنند. ایستاده جلوی درب. حضرت به حرفشان ادامه دادند. مدت‌ها اذن (اجازه) داخل شدن به او نمی‌دهند. بعد حضرت می‌گوید کاری داری؟ اجازه می‌دهند که بیاید داخل. اما اذن نشستن را به او نمی‌دهند. ایستاده مطلبش را می‌گوید و حضرت جوابش را می‌دهند، می‌رود. دیگران نباید این کار را بکنند. برایشان خطرناک است. امام در یک تواضعی است نسبت به خدا که این گونه بی‌اعتنایی‌ها، او را متکبر نمی‌کند. او آنچنان ذلت باطنی دارد که این بی اعتنایی‌ها غرور برایش نمی‌آورد. آقای گورباچف، آقای شواردنادزه را فرستاده بودند که پاسخ پیام امام را به او بدهند. امام خیلی عادی آمد. این وقتی می‌خواست پیام را بدهد میلرزید. امام هم وقتی که این فرد پیام را ابلاغ کرد گفت: اینها جواب من نیست. دستش را به علامت رد حرکت می‌داد. گفت: اینها جواب من نیست، من می‌خواستم دری بر دنیای جدیدی روی شما باز کنم. ببین! پس اخلاق و تواضع و بندگی خدا کردن، حرف خدا گوش دادن است. تواضع، این است. باید نگاه کند ببیند تکلیف چیست؟ عمده این است که انسان وقتی می‌خواهد کاری کند حجت داشته باشد. @haerishirazi
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خصوصیات شب و روز عرفه، آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی
⭕️ جناب حاج علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفتگوی ویژه خبری در خصوص ترییون جریان انقلابی در نماز جمعه (که ظاهرا اشاره آن به سخنان آقای رحیم پور ازغدی باز می‌گردد) تعبیر ساختارشکنی را بکار می‌برند! باید گفت بله این ساختار نماز جمعه سفارشی تقویمی که تن هیچ ظالم و فاسدی را قرار نیست بلرزاند، باید شکسته شود. در حالی که امام خامنه‌ای در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ در دیدار با دانشجویان سراسر کشور بر حضور امثال استاد رحیم‌پور ازغدی در تریبون نماز جمعه تاکید داشتند، می‌بینیم این ساختار ناقص و واژگونه نمازجمعه ما تحمل سخنان ایشان و امثال ایشان را ندارد! کدام بخش از سخنان رحیم پور ازغدی ساختارشکنانه است؟ کدام ساختار با حضور امثال ایشان شکسته می‌شود؟ چه کسانی از حضور چنین چهره‌هایی در نماز جمعه هراس دارند؟ کدام قاعده زیر سئوال می رود اگر صدای انقلاب از تریبون انقلاب به گوش برسد؟ @sharh_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاهکار علمی جدید ایران در عرصه موشکی، برای اولین بار در دنیا از چنین موشکی و در واقع بگویید کشت موشکی پرده برداری شده است. با این تکنولوژی به عون الله قدرت دفاعی و پاسخ در لحظه ما بسیار افزایش خواهد یافت. در همین رابطه: http://kayhan.ir/fa/news/194617 @sharh_hal
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 به داد طلاب بی‌سرپناه برسید 📝 بلاتکلیفی شهرک مهدیه 🖋 ناصر میرزایی 🔹 از ابتدای ورود آیت‌الله اعرافی به عرصه مدیریت حوزه علمیه یکی از اتفاقات خوبی که توسط ایشان پیگیری و دنبال شد بحث اخراج ساکنین غیر مجاز شهرک مهدیه بود. شاید رقمی بالغ بر ۹۰۰ واحد مسکونی از خانه‌های شهرک مهدیه در آن زمان، ساکنین غیر مجاز بودند!! افرادی که بعضا بالای ۲۰ سال از سکونتشان در مهدیه می‌گذشت؛ یعنی دقیقا بیش از ۴ برابر زمان قانونی. با زحمات آیت‌الله اعرافی و مجموعه مدیریت شهرک مهدیه تعداد قابل توجهی از این افراد اخراج شدند. 🔹 اما سوالات زیادی هنوز مطرح است که در وهله اول متوجه مدیر شهرک مهدیه «مهندس عرب» است. آیا هنوز طرح اخراج ساکنین غیر مجاز دنبال می‌شود؟! آیا حواسمان هست در این وانفسای گرانی‌های افسارگسیخته اجاره‌بها در قم، چه تعداد از طلاب نخبه و درس‌خوان و آینده‌دار دارند با مصائب نداشتن اجاره‌بها دست و پنجه نرم می‌کنند و چه تعداد در اوج علم‌آموزی مجبور به رها کردن قم و بازگشت و به شهر و دیار خود هستند؟! ❓ براستی چرا در شهرک مهدیه باید هنوز ساکن غیر مجاز داشته باشیم؟! چرا برخی هنوز از دهه ۸۰ در مهدیه ساکن هستند؟! یکی دیگر از مسائلی که واقعا برای نگارنده سؤال است این است آیا در شهرک مهدیه هم پدیده داریم؟ هستند افرادی که با «توصیه» ساکن شوند یا با «توصیه» بیش از حد مجاز بخواهند بمانند؟! اصلا نماز و روزه‌ی افرادی که ساکن غیر مجاز هستند صحیح است؟! چرا برخی ساکنین مهدیه ماشین ۲۰۰ میلیونی دارند؟ واقعا این افراد، مستحق سکونت در مهدیه هستند؟ چرا برخی که در شهرستان یا همین قم و پردیسان خانه دارند باید ساکن مهدیه باشند؟ اطلاعات شما ناقص است یا مشکل جای دیگری است؟! 🔹 امروز اگر در شهرک مهدیه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ ساکن غیر مجاز داشته باشیم و اضافه بر این حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه هم داشته باشیم یعنی حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ طلبه و خانواده طلبه‌ای که لیاقت سکونت در شهرک مهدیه را دارند از این نعمت محروم شده‌اند و گرفتار هزار و یک درگیری ذهنی و خانوادگی هستند برای پیدا کردن خانه و فراهم کردن رهن و اجاره. 🔹 جناب مهندس عرب! شاید متن این نوشتار اندکی گزنده باشد؛ اما یقین بدانید دلسوزانه است. در زمان مدیریت آیت‌الله اعرافی و تیم مدیریت فعلی شهرک مهدیه اتفاقات خوبی شروع شده بود که همه طلاب را متوقع کرده تا کار به نحو احسن و کامل انجام شود؛ نه موسمی و فصلی. 〰〰〰〰〰〰 📌 بیشتر بخوانید: پرونده مناهج درباره شهرک مهدیه👇🏻 https://eitaa.com/manahejj/2361 @Manahejj
شرح حال
🌀 به داد طلاب بی‌سرپناه برسید 📝 بلاتکلیفی شهرک مهدیه 🖋 ناصر میرزایی 🔹 از ابتدای ورود آیت‌الله اعراف
وقتی شفافیت نباشد ولو حوزه علمیه و روحانیون هم مخاطب شما باشند فساد تولید می‌شود. امور مربوط به عموم مردم باید تا جای ممکن شفافیت در آن اعمال شود تا با نظارت عمومی جلو تولید فساد و رانت گرفته شود.
شرح حال
وقتی شفافیت نباشد ولو حوزه علمیه و روحانیون هم مخاطب شما باشند فساد تولید می‌شود. امور مربوط به عموم
شفافیت لازم است اما با حد و حدود مشخص و تحت ضابطه. مثلا در همین مورد شهرک مهدیه باید برای همه مشخص باشد این خانه‌ها تحت چه ضابطه‌ای واگذاری می‌شود و چه امتیازهایی برای آن لازم است؟ چقدر خانه خالی در آن وجود دارد چقدر ظرفیت بالقوه برای آزاد شدن وجود دارد؟ چه کسانی چندین سال است این خانه‌ها را تخلیه نمی‌کنند؟! علاوه بر این شهرک چه شهرک‌ها و خانه‌های دیگری در اختیار حوزه علمیه است؟ و... برای تحقق این امور هم نیاز به سامانه‌های جامع در این موضوعات است، سامانه‌هایی که مثلا طلبه بعد از ورود به پنل خود بتواند مشاهده کند چه ظرفیت‌های رفاهی برای یک طلبه موجود است و برای استفاده از آن‌ها چه شرایطی لازم است و...
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه شفافیت در موضوع مسکن.
عید سعید قربان مبارک https://digipostal.ir/eyeghorbon
🎙عید بت شکنان انقلابی... 🔰سید روح‌الله موسوی خمینی: 🔻فرا رسيدن عيد بزرگ اسلامى قربان را به همه مسلمين تبريك عرض مى‏‌كنم. عيدى كه انسان‌هاى آگاه را به ياد قربانگاه ابراهيمى مى‌‏اندازد؛ قربانگاهى كه درس فداكارى و جهاد را در راه خداى بزرگ به فرزندان آدم و اصفيا و اولياى خدا مى‌‏دهد. 🔻عمق جنبه‌‏هاى توحيدى و سياسى اين عمل را جز انبياى عظام و اولياى كرام- عليهم الصلوة و السلام- و خاصّه عباداللَّه كس ديگرى نمى‌‏تواند ادراك كند. اين پدرِ توحيد و بت شكنِ جهان به ما و همه انسان‌ها آموخت كه قربانى در راه خدا، پيش از آنكه جنبه توحيدى و عبادى داشته باشد، جنبه‏‌هاى سياسى و ارزش‌هاى اجتماعى دارد. 🔻به ما و همه آموخت كه عزيزترين ثمره حيات خود را در راه خدا بدهيد و عيد بگيريد. خود و عزيزان خود را فدا كنيد، و دين خدا را و عدل الهى را برپا نماييد. به همه ما، ذريّه آدم، فهماند كه «مكّه» و «منى‏» قربانگاه عاشقان است. و اينجا محل نشر توحيد و نفى شرك؛ كه دلبستگى به جان و عزيزان نيز شرك است. 🔻به فرزندان آدم درس آموزنده جهاد در راه حق را داد كه از اين مكان عظيم نيز فداكارى و از خودگذشتن را به جهانيان ابلاغ كنيد. به جهانيان بگوييد در راه حق و اقامه عدل الهى و كوتاه كردن دست مشركان زمان بايد سر از پا نشناخت، و از هر چيزى حتى مثل اسماعيل ذبيح‌‏اللَّه، گذشت. كه حق جاودانه شود. 🔻اين بت‏‌شكن و فرزند عزيزش، بت شكن ديگر، سيد انبيا، محمد مصطفى- صلى‌‏اللَّه عليه و آله و سلم- به بشريت آموختند كه بت‌ها هرچه هست بايد شكسته شود؛ و كعبه، كه ام‌ّ‏القُرى است، و آنچه از آن بسط پيدا كرده تا آخرين نقطه زمين، تا آخرين روز جهان، بايد از لوث بت‌ها تطهير شود. 🔻بت هرچه باشد، چه هياكل، چه خورشيد، چه ماه، و چه حيوان، و انسان. و چه بتى بدتر و خطرناكتر از طاغوت‌هاى در طول تاريخ از زمان آدم صفى‏‌اللَّه، تا ابراهيم خليل‏‌اللَّه، تا محمد حبيب‌‏اللَّه- صلى‏‌اللَّه عليهم و آلهم اجمعين- تا آخرالزمان كه بت‏‌شكن آخر از كعبه نداى توحيد سر دهد. 🔻مگر ابرقدرت‌هاى زمان ما بت‌هاى بزرگى نيستند كه جهانيان را به اطاعت و كرنش و پرستش خود مى‏‌‌خوانند، و با زور و زر و تزوير خود را به آنان‏ تحميل مى‏‌نمايند؟ كعبه معظّمه يكتا مركز شكستن اين بتهاست. ابراهيم خليل، در اول زمان، و حبيب خدا و فرزند عزيزش مهدى موعود- روحى فداه- در آخر زمان، از كعبه نداى توحيد سردادند و مى‏‌دهند. 📝پيام امام خمینی(ره) به مسلمانان ايران و جهان- صحيفه امام ج ۱۸ صص: ۸۶-۸۸؛ ۱۲شهریور ۱۳۶۲. @sharh_hal