بعدها در تاریخ این سرزمین خواهند نوشت که بزرگترین مغزشویی و جنایت تاریخ بشری نه توسط بمبهای هسته ای بلکه توسط رسانه ای با مدیریت خونخوارترین حاکمان منطقه خاورمیانه علیه ایرانیان ایجاد شد. خواهند نوشت که بخش بزرگی از ایرانیان در این مغزشویی بزرگ به چنان دشمن سرزمین و هستی خود تبدیل شدند که به هیچ چیزی کمتر از ویرانی کامل سرزمین و وطنشان راضی نبودند.
هر کسی که در ایران زندگی می کند و یا به هر دلیلی آینده و موجودیت سرزمین ایران برایش مهم است باید قبل از به اشتراک گذاری اخبار صفحه اینستاگرام و توییتر و تلویزیون «اینترنشنال» به خاطر داشته باشد که تلویزیون و صفحات مجازی «اینترنشنال» و کارکنان و مدیران و همکاران آن نه خبرنگار و نه روزنامه نگار بلکه تماما در خدمت ضدایرانی ترین و کثیفترین سرویس های امنیتی بیگانه اند. این صفحه حتی یک خبر تحریف نشده نداشته و پروژه تعریف شده آن نه تلاش برای براندازی نظام سیاسی بلکه ایجاد جنگ داخلی و ویرانی ایران است.
و به خاطر داشته باشیم که ما در قبال تک تک لایکها و به اشتراک گذاریهایمان پاسخگو و مسئول در برابر وجدان فردی، جامعه و نسلهای آینده این سرزمین هستیم.
@sheikh_ali_moghaddam
دعاء اهل الثغور الحاج حسين غريب_1.mp3
11.75M
دعای نیمه شبی دفع صد بلا بکند
@sheikh_ali_moghaddam
گذشت عمر و تو در فکر صرف و نحو و معانی
بهائی! از تو بدین نحو، صرفِ عمر بدیع است
#شیخ_بهایی
#بلاغت
@sheikh_ali_moghaddam
أللّهُمَّ انصُرِ الإسلَامَ وَ أهلَهُ وَ اخذُلِ الکُفرَ وَ أهلَهُ. أللّهُمَّ انصُر جُیُوشَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ ارحَم زَعِیمَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ أیِّد وَ سَدِّد قَائِدَ المُسلِمِینَ. أللّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. اللّهُمَّ عَجَّل لِوَلیِّکَ الفَرَجَ وَ العَافِیةَ وَ النَّصرَ وَ اجعَلنَا مِن أعوَانِهِ وَ أنصَارِهِ وَ شِیعَتِهِ. بِمَنِّکَ وَ جُودِکَ و کَرَمِکَ یَا أرحَمَ الرَّاحِمِینَ.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زیباترین ویدیوی امشب
اقتدار جمهوری اسلامی این موشک هایی ست که بر سر صهیونیست ها خراب میشود!
این عزت را مدیون رهبر معظم انقلاب هستیم که در این ۴۰ سال علی رغم همه فشارهای خارجی و غربگراهای داخلی، سر سوزنی از قدرت نظامی و اقتدار ایران کوتاه نیامد
روحی له الفداء
روحی له الفداء
روحی له الفداء
#وعده_صادق۲
#مرگ_بر_اسرائیل
خواهی که راه گم نکنی، ماه را ببین
شد آنچه گفت، رهبر آگاه را ببین
نزدیک قله ایم برادر شتاب کن
خسته مباش، عاقبت راه را ببین
چیزی نمانده است به فتح الفتوح ما
هایپرسونیک و خیبر و فتاح را ببین
مرعوب سحر لشکر صهیون مباش هان
ایمانِ لشکرِ اسدالله را ببین
آهی که حبس بود از این سینه زد برون
طوفان شدست، قدرت این آه را ببین
دل بد مکن که صبح ظفر پیش روی ماست
طوفان اقتدار شبانگاه را ببین
مسپار بر رسانه خناس گوش را
بگشای چشم و نصرُ مِن الله را ببین
دود از دمار لشکر دشمن درآمده
آتش گرفتنِ دل بدخواه را ببین
#علی_مقدم
@sheikh_ali_moghaddam
تقدیم به یمنِ مظلوم و مقتدر
نه باج می دهد امروز دشمنان دنی را
نه التفات کند هجمه و فرافکنی را
در این زمان که شیوخ عرب ذلیل نشستند
بنازم این جگر و جرئت مثل زدنی را
غلاف کرده شیاطین مقابل یمنی که
کمی به رقص در آورده خنجر یمنی را
به دستِ خالی و قلبی پر اعتقاد شکستند
ز دشمنان خود آن دست و پنجه چدنی را
ببین چگونه محقق نموده اند به عالم
در اوج همّتشان کارهای ناشدنی را
بدون ترس به قلب سپاهِ خصم زدند و
رقم زدند به جرئت مسیر خط شکنی را
به جرئت علوی شان، به خاتم یمنی شان
شکسته اند به غیرت، طلسم اهرمنی را
کجا ز جنگ هراسد؟ کجا ز مرگ بترسد؟
کسی که داشته باور "فمن یمت یرنی" را
#علی_مقدم
#عاصی_خراسانی
#یمن #انصارالله
@sheikh_ali_moghaddam
💠عرض ارادت شاعران خراسانی در اندوه شهید مقاومت
اگرچه رفت نصراللّه، نصراللّه میماند...
هدایت شده از رسانۀ «رَواج»
یقینا آتش این ظلم، ظالم را بسوزاند
یهودِ چاه کَن در ظلمتِ این چاه می ماند
📝شاعر: علی مقدم (عاصی)
🏷️ طرح از موسسه رواج
═✧موسسه رواج | 👈 عضویت ✧═
#نماز_جمعه_تاریخی
رفقا فردا هر طور شده شرکت کنیم
این حداقل کاری هست که در این شرایط مهم میتوانیم انجام دهیم
#نماز_جمعه_تاریخی
#روحی_لک_الفداء
#الی_نائب_المهدی
گر سر برود فدای پایت
دست از تو نمیکنم رها من
#سعدی
@sheikh_ali_moghaddam
📌اسرائیلهیوم: آیتالله خامنهای امروز با وجود تمامی تهدید ها خودش را در معرض دید ها قرار داد و نشان داد یکی از شجاع ترین رهبران جهان است.
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
{بسم الله الرحمٰن الرحیم}
#گزارش_جلسه
قسمت اوّل
🖌 #امیرحسین_قاسمیپور
تاریخ ۱۴۰۳/۷/۸ همزمان با شهادت مجاهد کبیر #سیدحسننصرالله.
📖
زین گُلْسِتان به حیرت شبنم رسیدهام
باید دری به خانهٔ خورشید باز کرد
#بیدل
⏱شروع جلسه
جلسه با تسلیت و یاد #شهید_حسن_نصرالله توسط آقای #مقدّم شروع شد.
ایشان بیان کردند برای حمایت از جبههٔ حق راههای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها جهاد و ایثار با قلم است که این امر به شکلی قدرتمندانه میتواند در قالب شعر عرضه شود.
همچنین بیان شد که همانطور که جبههٔ باطل از رسانه و زبان بر علیه حق استفاده میکند ما هم وظیفه داریم در این عرصه ورود کنیم.
از نمونههای جهاد با زبان و تأثیر گذاری آن میتواند به حادثهٔ بازپس گیری شریعهٔ آب توسط یاران #امیرالمؤمنین اشاره کرد که بعد از آن که حضرت خطبهای حماسی خطاب به سپاهیانشان بیان فرمودند یاران حضرت تحت تاثیر این بیانات با سربازان معاویه جنگیدند و حقشان را پس گرفتند.
بعضی گمان میکنند که جبهه حق نیازمند ماست که از او حمایت کنیم اما در حقیقت ما هستیم که نیازمندیم دینداری و انسانیت خود را به وسیله حمایت و سرودن شعر در حمایت جبهه حق ثابت کنیم. چرا که خداوند متعال در آیات پایانی سورهٔ مبارکهٔ شعراء بعد از آن که در چند آیه شاعران و اشعار باطل را توبیخ میکند در آخرین آیه شاعران و اشعار حق که در مسیر الهی قرار دارند را مورد تأیید قرار میدهد و چند ویژگی برای این دسته از شاعران بیان میکند که عبارتاند از:
۱-ایمان ۲-عمل صالح ۳-ذکر فراوان خدا ۴-یاری حق و دین اسلام./وانتصرو من بعد ما ظلموا.
بعد از این نکات آقای #یوسفپور نکاتی را دربارهٔ شاعران لبنانی و فلسطینی بیان کردند.
گفته شد که برخی از این شاعران بعد از جنگ وارد فضای سورئالیسم شدند و گاه در فضایی فانتزی شعر سرودند.از این شاعران میتوان به شاعر لبنانی انسی الحاج اشاره کرد او کتابی دارد به نام لن/هرگز/که با مضمون و حال و هوای بازی مارپله شعر میسراید و مفاهیم مقاومت را در آن پیاده میکند به عنوان نمونه شعری دارد که در آن میگوید زندگی مثل مار است. چشم مثل بازار سیاه. دنیا روی خوشی به آن ندارد.
در این نوع اشعار وارد چگالی معانی و لایههای معنایی میشوند.
بعد اقای #یوسفپور بحثی در مورد شعر و شعار مطرح کردند که چرا برخی اشعار ما که در موضوعات اجتماعی و سیاسی و انقلابی و...نوشته میشود از شعریت و هنرمندی کمی برخوردار است بیان شد که یکی از دلایل آن این است که شاعر به صرف بیان جملات خبری در حالی که صرفا از وزن و قافیه برخوردار شدهاند کفایت میکند و به سمت چگالی معانی و بافت و فرم و تناسب حرکت نمیکند و باید بدانیم که در سبک خراسانی شعار به صورت خوب و قوی هنرمندانه بیان میشد.
یاکوبسون فرق شعر و غیر شعر را در همین چگالی معانی میدانست.
در باب تناسب این مثال از شعر #سعدی بیان شد.
قسم به نام تو خوردن طریق عزت نیست
به خاک پای تو کان هم عظیم سوگند است
در این بیت واژههای طریق و خاک پا و کان با هم تناسب معنایی دارند و مثلا اگر به جای طریق بگوییم نشان عزت نیست از وجه هنری بیت کم میشود
ایشان این نکته را هم بیان کردند که ما باید در مسیر آموختن گذشته خود را بشناسیم و ادبیات را به صورت ریشهای بیاموزیم و از اصل سرچشمه طلب آب کنیم مثلا باید بدانیم که سعدی تاثیر گرفته از انوری است و انوری از ابوالفرج رونی و آثار آنها را مطالعه کنیم.
بعد آقای #مقدم در زمینه اشعار اجتماعی به شعری از مرحوم پروین اعتصامی اشاره کرد با مطلع
پیام داد سگ گله را شبی گرگی
که صبحدم بره بفرست میهمان دارم
پروین به صورتی هنرمندانه مسائل اجتماعی و سیاسی را بیان میکند.
تقریبا در این بین به اذان مغرب رسیدیم و جلسه به مدت چند دقیقه برای نماز جماعت تعطیل شد.
🕌اقامه نماز مغرب و عشاء🕋
بعد از نماز آقای #مقدّم بیان کردند که در سبک هندی تشبیب قصائد به سمت حکمت و اخلاق رفته است.
به همین مناسبت توضیحی در مورد تخلص در قصیده دادند. بیت تخلص در غزل در انتها میآید اما در قصیده آنجا که از تشبیب خلاص شده و میخواهیم وارد مطلب اصلی بشویم.
بعد ایشان به مناسبت نکاتی در مورد #واعظ_قزوینی مطرح کردند. که واعظ هم سخنران بوده هم شاعر
بعد به چند بیت از اشعارش اشاره کردند.
واعظ اگرچه امر به معروف واجب است
طوری بکن که قلب گنهکار نشکند
و
واعظ مکن دراز حدیث عذاب را
این بس بود که بار دگر زنده میشویم
و
تن تو چیست یکی خیمه و ستونش جان
طناب رشته روزی و میخ آن دندان
که این بیت مطلع یک قصیده از #واعظ_قزوینی هست.
#ادامهدارد..
https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
#گزارش_جلسه
قسمت دوّم
۱۴۰۳/۷/۸
شعرخوانی اعضای جلسه شروع و در ابتدا آقای #مهدی_زهدی سبکی را با شعری از آقای نوری اجرا کردند
روح حی لایموت
نور ملک و ملکوت
هم دریای عاطفه
هم قله جبروت
نفر بعد آقای #مصطفی_خادم بودند که شعری با این مطلع خواندند
آسمان مغفرت آهنگ باران میکند
رحمت حق ناامیدی را پشیمان میکند
نفر بعد آقای #علی_سمرقندی بودند که در ابتدا شعری انتخابی از خانم #عارف_نژاد در موضوع مقاومت با این مطلع خواندند.
هزار سوگ چشیدیم و داغدار شدیم
چه شد که نسل خبرهای ناگوار شدیم؟
سپس شعری در مدح امیرالمومنین علیه السّلام با این مطلع خواندند
به تاکهای نجف زد دل خمار گره
به خوشههای ضریحش زدم هزار گره
نفر بعد آقای #حسن_شیرزاد شعری اخلاقی با این مطلع خواندند
که میداند چه پایانی است فصل آخر ما را
کدامین باد خواهد بست فردا دفتر ما را
و بعد غزلی زیبا در مورد مقاومت خواندند.
نفر بعد آقای #طرز_فان بودند که دو سبک خواندند
راه صد ساله رو یک شبه برو
تا حسینیه تا حسینیه
و سبک بعدی اینگونه شروع می شد
یه پیشنهاد دارم برای هرکی بیقراره
هر کسی که بازیچه دستای روزگاره
نفر بعد آقای #قاسمیپور شعری در موضوع #شهید_نصرالله با این مطلع خواندند
شکر خدا که مکتب اسلام دین ماست
ایران با ثبات و قوی سرزمین ماست
نفر بعد آقای #احسان_نوری سبکی را اجرا کردند
نسخه طوفان شد منتشر
مژده ای یاران منتظر
نفر بعد آقای #یوسف_پور شعری خواندند با این مطلع
شب وصال چنان میرمد غم از دو طرف
که گرم دوست شود چشم پر نم از دو طرف
در میان شعرخوانیها نقد و نظراتی و نکاتی بیان شد.
حسن ختام جلسه روضهخوانی آقای #محمود_باباخوانی بود
https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
هدایت شده از انجمن ادبی مَطلَع
#گزارش_جلسه
#حاشیه_نگاری
۱۴۰۳/۷/۸
بعضی از نکات و ابیاتی که به مناسبت شعرخوانی ها مطرح شد
#مسعود_یوسفپور
-سبک هندی از سه ساحت مضمون سازی و مضمون رسانی و مضمون بستن برخوردار است.
#علی_مقدم
_واژههای علمی و اصطلاحات علوم در شعر باید به گونه ای استفاده شود که تصنعی نشود. بلکه باید به گونه ای باشد که در بافت شعر بنشینید شعر را از ماهیت اصلیاش دور نکند.
_یکی از آفات شعر امروز کثرت سیاه نمایی و افسردگی است. این که شعر فقط در موضوعات ناامیدی سروده شود اشتباه است چرا که انسان از احساسات و احوال مختلف برخوردار است و باید اشعاری در حال و هواهای مختلف که مفید باشد داشته باشیم. "امید" و "حال خوب" گمشده شعر امروز است.
بعصی از ابیاتی که توسط #علی_مقدم از شاعران بین شعرخوانی ها به مناسبت خوانده شد
گذشت عمر و تو در فکر صرف و نحو و معانی
بهایی از تو بدین نحو صرف عمر بدیع است
#شیخ_بهایی
ناخن زدم به سینه و بر سنگ کعبه خورد
نزدیک بود راه و نشان دور داده اند
#عظیمای_نیشابوری
نا امیدی را خدا گردن زدست
#مولوی
ز اختیار در این بزم دم مزن بیدل
جهان جهان نیاز است جای ناز تو نیست
#بیدلدهلوی
سر به هم آورده دیدم برگهای غنچه را
اجتماع دوستان یکدلم آمد به یاد
#صائب_تبریزی
به دامنت نرسد دست کس که جلوهٔ ناز
تو را به بام فلک برد و نردبان برداشت
#شاپور_طهرانی
https://eitaa.com/joinchat/4073652327C9ee4eeaef2
🔹توییت روزنامه نگار عراقی که در ۱۲ ساعت بیش از یک میلیون بازدید داشته!
🔹مگر به ما نگفتند که شیعه نماز جمعه نمیخواند؟
مگر به ما نگفتند که ایرانیان مجوسی هستند که آتش میپرستند؟
مگر به ما نگفتند که ایرانی ها از صهیونیست ها میترسند همانطور که عرب از یهودی میترسد؟
مگر به ما نگفتند علمای شیعه حتی یک آیه از قرآن را حفظ نمیکنند؟
مگر به ما نگفتند که ایرانی ها عربی بلد نیستند و نمیفهمند؟
پس این چیه که امروز در تهران دیدیم؟
امشب داشتم مقدمه کتاب معانی و بیان استاد جلال الدین همایی را مطالعه میکردم. سه نکته برایم جالب بود. آنها را به اشتراک میگذارم برای طلاب و دانشجویانی که علوم بلاغی میخوانند.
علی مقدم
امشب داشتم مقدمه کتاب معانی و بیان استاد جلال الدین همایی را مطالعه میکردم. سه نکته برایم جالب بود.
💠چند نکته از استاد جلال الدین همایی
_ایرانیان زبان عربی را در حکم زبان بومی مادری خود دانسته بچشم بیگانه در آن نظر نمی کردند. همانطور که ادبای فارسی زبان امروز هم زبان عربی را در ردیف فرانسه و انگلیسی و روسی و آلمانی و امثال آن نمی شمارند بلکه در روح خود یک نوع ارتباط و اختصاصی معنوی نسبت به آن زبان احساس میکنند که از حدود روابط عادی و اختلال امتراج ملی و مذهبی خیلی قوی تر و بالاتر و محکمتر است.
📚معانی بیان ص ۱۸
_[سعدی در اشعار عربی اش] فارسی را در قالب عربی ریخته است. اشعار عربی #حافظ فصیح تر از #سعدی است چون مقیّد به بلاغت عربی بوده است.
📚معانی بیان ص ۲۰
_فن معانی و بیان و بدیع نیز مانند سایر علوم فلسفه و ادب و ریاضی آنچه تا کنون نوشته شده مربوط به زبان عربی و به همان زبان است و اگر احیانا عده ای از متاخرین ایرانی و هندی چیزی به فارسی نوشته اند باز همان معانی و بیان عربی است که به فارسی ترجمه کرده اند نه اینکه برای فارسی باشد.
📚معانی بیان ص ۲۱
#بلاغت #کتاب #علوم_بلاغی #جلال_الدین_همایی #معانی #بیان #زبان_عربی #زبان_فارسی
@sheikh_ali_moghaddam