eitaa logo
کتابخانه شیعه
10.2هزار دنبال‌کننده
401 عکس
101 ویدیو
416 فایل
📚کتابخانه شیعه(مرجع کتب مفید) 📗عقاید و کلام 📙فقه و اصول 📘رد شبهات 📕محتوای تبلیغی 📔فضائل اهل بیت علیهم السلام 📓نقد فرق منحرف(تصوف،بهاییت،وهابیت و..) پیشنهادات و انتقادات: https://harfeto.timefriend.net/17333353738024 تبادل: @tabligh_shia_book
مشاهده در ایتا
دانلود
📗مسند الامام العسکری علیه السلام 📝مولف: عزیز الله عطاردی تعداد صفحات:۳۷۱ زبان:عربی دانلود نسخه عربی 📗ترجمه مسند امام حسن عسکری علیه السلام 📝مولف:عزیز الله عطاردی(مترجم: محمد رضا عطایی) تعداد صفحات:۴۹۸ زبان: فارسی دانلود نسخه فارسی 🔹توضیح: مسند الامام العسکری علیه‌السلام یکی از سلسله کتابهای ارزشمند است که به عنوان کتاب مرجع ماندگار در زمینۀ شناخت امام حسن عسکری علیه‌السلام در آینۀ کلمات و شاگردانش به کار می‌آید. ساختار این مسند، همچون دیگر مسندهای مرحوم آیت الله عطاردی است و این روشمندی آن فقید در نگارش این کتاب ها را نشان می‌دهد؛ آثاری که بدون دستیار و بدون حامی مالی و بدون وابستگی سازمانی، یک تنه می‌نوشت و نمونه خوانی و چاپ و نشر آنها را خود بر عهده می‌گرفت. ایشان می‌نویسد:«تا کنون همه کارها را شخصاً انجام داده‌ام. تمام مصادر و منابع را خودم تحقیق و بررسی نموده و فیش‌ها را استخراج و مرتب نموده‌ام». این مسند سه فصل کلی دارد: 👈فصل اول، زندگی نامۀ مستند امام عسکری علیه‌السلام از ولادت تا شهادت، و رویدادهای مرتبط با خلفای معاصر و… 👈فصل دوم، احادیث روایت شده از امام عسکری علیه‌السلام که بدنۀ اصلی کتاب را تشکیل می‌دهد. در موضوعهای: توحید، امامت، احکام فقهی، سنن و آداب، تفسیر قرآن، مناظرات، اخلاق و… 👈فصل سوم، معجم راویانی است که از آن امام همام روایت کرده‌اند که نام 149 تن در اینجا آمده است، همراه با نشانی برخی از احادیث آنها. اهمیت این عدد از آنجا روشن می‌شود که حضرتش در 28 سالگی به دست خلیفۀ عباسی مسموم و شهید شد و بیشتر عمر خود را در محاصرۀ عباسیان گذراند، و ارتباط با ایشان را بسیار محدود و دشوار کرده بودند. این کتاب، تماماً متکی به نقل‌های دست اول از منابع حدیثی و رجالی و تاریخی است. 📖مروری بر کتاب 🌷هزینه دانلود صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
49.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سیری کوتاه در سیره حضرت امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه 🎙آیت الله سید محمود بحرالعلوم میردامادی 🗓 نجف اشرف - سال ۱۳۹۰ { @AyatollahBahrololom }
⭕️ آیا می‌دانید «برادرِ دینی» شما کیست؟! امام عسکری صلوات الله علیه از رسول خدا صلّی الله علیه و آله نقل فرمودند: «الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ علیه السلام فِي تَفْسِيرِهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام عَنِ النَّبِيِّ صلّی الله علیه و آله فِي حَدِيث‏: ...فَأَمَّا مَنْ قَوِيَتْ بَصِيرَتُهُ وَ حَسُنَتْ بِالْوَلَايَةِ لِأَوْلِيَائِهِ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ مَعْرِفَتُهُ فَذَلِكَ أَخُوكُمْ فِي الدِّينِ أَمَسُّ بِكُمْ رَحِماً مِنَ الْآبَاءِ وَ الْأُمَّهَات‏.» کسی که بصیرتِ قوی و معرفتِ نیکو به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام و برائت صحیح از دشمنان آن‌ها داشته باشد، چنین کسی برادرِ دینی شماست و از پدران و مادران، به شما نزدیکتر است. 📚منبع: وسائل الشیعة ج۹ ص۲۲۹/محمد بن حسن حرعاملی/ناشر:موسسه آل آلبیت علیهم السلام لاحیاء التراث/قم ۱۴۱۶ https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نظر برخی علمای شیعه نسبت به ۹ربیع الاول و وقایع آن (ما در این گفتار صرفا نظر علما را بیان نموده و از اظهار نظر در آن خودداری می نماییم) ۱-شيخ محمد حسن نجفي رضوان الله علیه (صاحب جواهر): ایشان ضمن بیان استحباب غسل روز نهم وبیان نظرات درباب قتل خلیفه، می گوید: می گویم: ولی معروف الآن بین شیعه فقط همان روز نهم ربیع است. ۲-علامه محمد باقر مجلسی رضوان الله علیه: در میان شیعیان این چنین مشهور است که عمر بن خطاب در روز 9 ربیع الاول به قتل رسیده است. آنچه از کتب معتبره بدست می آید و در میان عوام شیعه نیز مشهور است این است که روز قتل عمر در روز 9 ربیع الاول می باشد و این مطلب نیز بین گروهی از محدثان سابق شیعه مشهور می باشد. از سخنان سید بن طاوس اینگونه ظاهر است که روایتی دیگر با همین مضمون از قول امام صادق علیه السلام را شیخ صدوق روایت کرده است . و از کلام فرزند ارجمند ایشان نیز ظاهر است که گروهی از روایات وجود دارد که نشان می دهند روز به قتل رسیدن عمر بن خطاب در این روز – 9 ربیع الاول – بوده است . پس استبعاد ابن ادریس و دیگران – که رحمت خدا بر ایشان باد – صحیح نمی باشد . زیرا اعتبار این دسته از روایات با شهرتی که در میان علمای خلف و سلف شیعه دارند بخاطر گفته های مورخان اهل تسنن زیر سوال نمی رود . و چه بسا اهل تسنن تاریخ این روز را تغییر داده اند تا امر بر شیعیان مشتبه شده و این روز را بعنوان عید و روز شادی نگیرند. ۳-سيد هاشم بحراني‌ رضوان الله علیه: سلیم (راوی حدیث) می گوید: عبدالله را در آن مجلس دیدم در حالی که اشک در دیدگانش حلقه زده و گریه, او را دچار تنگی نفس کرده بود. سپس پدرش بعد از ساعتی نالی ای زد ودر آخر شب نهم ربیع اول سال23هجری مرد.وگفته میشود در بیست وشش ذی الحجه در سال مذکور،وقول اول صحیح تر است.سن او در آن روز،73سال بود. ۴-شيخ آقا بزرگ تهرانى‌ رضوان الله علیه: روز وفات عمر: آن روز نهم ربیع الاول می باشد و ۲۴ ذی الحجه نیست. ۵-ميرزا حبيب الله هاشمى خويى رضوان الله علیه: ایشان ضمن بیان اقوال علما درباره ی قتل خلیفه دوم، در انتها می گوید: من می گویم: قطعا دانستم که مشهور بین جمهور شیعه، قطعا همان در ماه ربیع بوده است و ادعای اجماع بر اتفاق در ذی الحجه ممنوع است. بر آن (نهم ربیع) دلالت می کند آنچه که در انوار از کتاب محمد بن جریر طبری که گفت: مقتل ثانی در روز نهم ربیع الاول است. ۶-شيخ حسين نوري طبرسي [محدّث نوري] رضوان الله علیه: ایشان پس از نقل روایت مشهور احمد بن اسحاق قمی از امام حسن عسکری علیه السلام درمورد روز نهم ربیع الاول می نویسد: شیخ مفید در کتاب مسارالشیعة می گوید: روز نهم ماه ربیع الاول، روز عید بزرگی است و برای این موضوع در جای دیگری توضیح داده شده است، روزی است که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در آن روز عید گرفتند، و امر کردند که مردم در این روز عید بگیرند، و در این روز طعامِ ترید (آبگوشت) درست کنند. ۷-رضی الدین علی بن سید بن طاووس ( فرزند سید بن طاووس رضوان الله علیهما): فرزند بزرگوار سید بن طاووس پس از نقل روایتی طولانی در پنج صفحه به نقل از امام حسن عسکری علیه السلام از حذیفه یمان رضوان الله علیه از امیر المومنین علیه السلام و پیامبر صلی الله علیه و آله در تاریخ قتل عمر بن خطاب و فضائل و اسامی این روز و شادی و جشن در آن در تایید این روایت می گوید: این حدیث را از خط علی بن محمد بن علی رحمت الله علیه نوشتم و در کتب دیگر تتبع کردم، روایات دیگری که موافق این روایت باشد، یافتم و به این روایت اعتماد نمودم، و سزاوار است شیعیان این روز را تعظیم نمایند و در این روز اظهار سرور و شادی کنند. ۸- سید جعفر مرتضی عاملی رضوان الله علیه: پس هنگامی که به اقوال مورخین رجوع میکنیم، می یابیم که معظم مورخین اهل سنت اسرار دارند بر اینکه عمر قطعا در بیست وشش ذی الحجه سال بیست وسه هجری.....یا مانند آن......بلکه ادعای اجماع بر آن کرده اند.....وگفته شده: در روز نهم ربیع الاول کشته شده است.این قول متداول ومعروف از زمان ابن إدریس متوفی قرن ششم بوده است. ۹-شيخ عباس قمی رضوان الله علیه: ۱۰-آیت الله بهجت رضوان الله علیه: ۱۱-آیت الله صافی گلپایکانی رضوان الله علیه: ۱۲- آیت الله سید محمد صادق روحانی رضوان الله علیه: https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
🔹خوشا به حال شيعيان ما «طُوبَى لِشِيعَتِنَا الْمُتَمَسِّكِينَ بِحَبْلِنَا فِي غَيْبَةِ قَائِمِنَا الثَّابِتِينَ عَلَى مُوَالاتِنَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِنَا أُولَئِكَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ قَدْ رَضُوا بِنَا أَئِمَّةً وَ رَضِينَا بِهِمْ شِيعَةً فَطُوبَى لَهُمْ ثُمَّ طُوبَى لَهُمْ وَ هُمْ وَ اللَّهِ مَعَنَا فِي دَرَجَاتِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ» خوشا به حال شيعيان ما؛ آنان كه در غيبت «قائم» ما به ريسمان (ولايت) ما چنگ مى‌زنند، بر ولايت ما استوار و از دشمنان ما بيزارى جسته. آنان از ما و ما از ايشان هستيم. آنان از ما به عنوان امامان خويش، خشنودند و ما از ايشان به عنوان شيعيانمان خشنوديم. پس خوشابه حال ايشان، خوشا به حال ايشان. سوگند به خدا آنان در مقامات و درجات ما در روز قيامت همراه با ما هستند. 📚منبع: كمال الدين و تمام النعمة ج۲ ص۳۶۱/محمد بن علی بن بابَوَیْهِ قمی/مصحح:علی اکبر غفاری/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۹۵ق https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
📗شاخه طوبی 📝مولف:میرزا حسین نوری(محدث نوری) تعداد صفحات:۷۷۰ زبان: فارسی 🔹توضیح: کتاب شاخه طوبی از محدث نوری کتابی است مملو از روایات برائتی صادر شده از معصومین علیهم السلام که کمیاب است و محدث آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. نکته قابل توجه اینکه تمام اشعار عربی کتاب ترجمه شده و کل کتاب تحقیق شده است و آدرس مطالب و شرح عبارات عربی و فارسی در آن بیان شده است. هر داستان یا روایت یا اشعار برائتی که تا حالا شنیده شده است کامل آن در این کتاب بامدارک و سند موجود می باشد. 📥دانلود نسخه خطی(به خط مرحوم محدث نوری) https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
الاستغاثة في بدع الثلاثة.pdf
7.01M
📗الاستغاثة في بدع الثلاثة 📝مولف: على بن احمد بن موسى بن الامام محمد التقى الجواد عليه‌السلام، معروف به ابوالقاسم كوفى تعداد صفحات:۲۴۰ زبان: عربی 🔹توضیح: اثرى است كه در آن نویسنده به برخى آلام و رنج‌هاى پديد آمده از رهگذر بدعت‌هایى كه خلفاى ثلاثه در دين مبين اسلام ايجاد و احداث كرده‌اند، پرداخته است و بدعت‌هاى ايشان را يادآور می‌شود. لینک دانلود مستقیم 🌷هزینه دانلود صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
📗الرسالة الإثناعشرية في الرد على الصوفية 📝مولف:محمد بن الحسن الحرالعاملی تعداد صفحات:۳۴۳ زبان:عربی دانلود نسخه عربی 📗نقدی جامع بر تصوف 📝مولف:محمد بن الحسن الحرالعاملی(ترجمه:عباس جلالی) تعداد صفحات:۲۸۲ زبان:فارسی دانلود نسخه فارسی 🔹توضیح : 👈بخش اول : ۱۲ باب مولف پس از بیان وجه تسمیه کتاب و ویژگیهای عدد ۱۲ به معنی شناسی لقب صوفی درمیان راویان حدیث پرداخته وسپس مبانی وآداب صوفیه از جمله : توحید ، پشمینه پوشی ، کشف و شهود ، شریعت گریزی ، ریاضت ، وجد و جذبه ، رقص وپایکوبی  ، چله نشینی، غنا، ذکر خفیّ وجلیّ را مورد بررسی روایی خویش قرار داده است. 👈بخش دوم : ۱۲ فصل ضمن ضرورت دوستی با دوستان خدا ودشمنی با دشمنان خدا، حرمت اقتداء  به مخالفان وحرمت بدعت گذاری را بیان کرده ، ونهی از منکر و مناظره با بدعت گذاران را واجب می شمرد و لعن ایشان را جایز می‌شمرد . 📌هم چنین به نقد بزرگان صوفیه چون ابن عربی، سفیان‌ثوری، حلاج و بایزید پرداخته است. 🌷هزینه دانلود صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
📗محمد[صلی الله علیه و آله] بر پایه کهن‌ترین منابع 📝مولف: مارتین لینگز(ترجمه: سعید تهرانی‌نسب) تعداد صفحات:۶۳۴ زبان:فارسی 🔹توضیح: از مشهورترین و پرخواننده ترین آثار به زبان انگلیسی درباره زندگی پیامبر کتاب « محمد بر پایه کهن‌ترین منابع» است. موضوع کتاب حاضر، شرح سرگذشت زندگی و سرگذشت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله بر پایه کهن‌ترین منابع اهل سنت است. مطالب کتاب در هشتاد و پنج بخش فراهم آمده و هر کدام به واقعه‌ای از وقایع زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله اختصاص دارد. زبان اثر روان و به شیوه روایی است. این اثر، یکی از آثار اندیشمندان تأثیرگذار در موضوع پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در جهان است و چاپ آن همراه با استقلال گسترده نخبگان و علمای معروف جهان همراه بوده و از این نظر دارای اهمیت است. https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
📗سیرة محمد رسول الله صلی الله علیه و آله 📝مولف:السید هاشم الموسوی تعداد صفحات:۱۲۵ زبان:عربی 🔹توضیح: در معرفی این کتاب آمده است: «کتاب، در تاریخ و سیره زندگانی حضرت محمد صلی الله علیه و آله از ولایت تا هجرت است. نویسنده، با بهره گرفتن از منابع اولیه تاریخی، از جمله سیره ابن هشام، تاریخ طبری، و مغازی واقدی، ابتدا به بررسی شرایط و اوضاع عربستان و شهر مکه پیش از ظهور اسلام پرداخته و نظام حاکم بر آن، و موقعیت قریش و آداب و رسوم آنان، از جمله مسئله حج و برگزاری آن و دیگر سنت‌های جاهلی را بررسی کرده و سپس به ولایت پیامبر صلی الله علیه و آله و شرح حال آن حضرت و چگونگی رفتار وی در نوجوانی و تعاملش با سنت‌های حاکم بر مکه، از جمله شرکت وی در مرمت کعبه و مشارکت در پیمان حلف الفضول پرداخته است. دوران بعثت پیامبر و نزول آیات قرآن و دعوت پنهانی و آشکار ایشان و گرایش برخی از جوانان و محرومان به ایشان و واکنش تند قریش به دعوت آن حضرت و مخالفت‌ها و جبهه‌گیری آن در برابر پیامبر و تحریم اقتصادی و سیاسی آن حضرت و یارانش، پایان بخش مطالب کتاب است. نویسنده، ضمن اشاره به مستضعفانی که به پیامبر ایمان آوردند، از سران مشرک در مکه نیز نام برده است» لینک دانلود مستقیم 🌷هزینه دانلود صلوات https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻دینت را از غیر معصوم نگیر🔻 «مَن أخَذ دینه مِن أفواه الرّجٰال أزالته الرّجٰال وَ من أخذ دینه مِن الکتٰاب و السُنّه زالت الجِبال وَ لَم یزل» 🔹امام صادق صلوات‌الله‌علیه فرمودند: هرکس دینش را از دهان مر‌دم [و آراء و نظرهای بی سند و حجّیت آنان] بگیرد، همان مردم او را از دینش زائل و خارج می‌کنند. 🔅 امّا آن‌کس که دینش را از قرآن و سنت معصوم بگیرد، کوه‌ها از پا در می‌آیند، امّا او در دین و اعتقادش استوار خواهد ماند. 📜 تصحیح إعتقادات الإمامیه «شیخ مفید» ص۷۲ { @AyatollahBahrololom }
‍✴️ نغمه محمد[صلی الله علیه و آله] نگاهی به تاثیرپذیری گوته از شخصیت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله علیه و آله مقدمه: طول تاریخ طولانی که از بعثت نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله) می‌گذرد ، شخصیت والای آن حضرت همواره مورد ستایش مسلمانان قرار گرفته و در ادبیات اسلامی(عربی،فارسی و…) بسیار مورد مدح و ستایش قرار گرفته است؛ اما نکته جالب آن است که این ویژگی تنها مختص به ادبیات ملت های مسلمان نیست بلکه در ادبیات سایر ملل و حتی ملت های غیر مسلمان نیز شخصیت و کمالات آن حضرت و بویژه دستاورد و ارمغان الهی آن حضرت برای  بشریت ، یعنی دین اسلام ، مورد ستایش قرار گرفته است. یوهان ولفگانگ فون گوته (به آلمانی: Johann Wolfgang von Goethe) زادهٔ ۲۸ اوت ۱۷۴۹ در فرانکفورت – درگذشتهٔ ۲۲ مارس ۱۸۳۲ در وایمار است.او شاعر، ادیب، نویسنده، نقاش، محقق، انسان‌شناس، فیلسوف و سیاست‌مدار آلمانی بود. او یکی از کلیدهای اصلی ادبیات آلمانی و جنبش وایمار کلاسیک و همچنین رمانتیسیسم به‌شمار می‌رود. وی از جمله شخصیت های بزرگ غربی است که شیفته مشرق زمین و اسلام بوده است. قطعه شعری با عنوان «نغمه محمد ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ » درباره پیامبر اکرم ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ سروده که قسمتی از آن چنین است: «بنگر بدان چشمه همان که از کوهساران می جوشد چه باطراوت و شاد و می تراود به سان چشمان ستارگان آن گاه که می درخشند و با ورودی پیشواگونه و راهبر همه چشمه ها را که برادر اویند با خویش همراه می سازد و در آن پایین اعماق دره در مقدم این رود، گل ها می رویند و سبزه ها از نفسش حیات می یابند... ✍🏻«نغمۀ محمد» عنوان شعری ۷۰بیتی است که یوهان ولفگانگ فون گوته ، آن را برای بخش اصلی نمایشنامۀ خود با عنوان تراژدی محمد سروده است. گوته این نمایشنامه را در ۲۳سالگی نوشت و برای نوشتن آن، تاریخ اسلام، قرآن و زندگی پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله را مطالعه کرد. او بنا داشت این نمایشنامه را در ۵ پرده بنویسد و زندگی پیامبر را از کودکی تا وفات در آن جای دهد؛ اما فرصت تکمیل کار را پیدا نکرد. 📔کتاب «نغمه محمد» نوشته جناب محمد اخگری‌، شرحی بر نمایشنامۀ «تراژدی محمد» از یوهان ولفگانگ فن گوته دربارۀ خاتم الانبیاء صلی‌الله علیه و آله است. جناب اخگری علاوه بر آوردن پردۀ اول این نمایشنامه، مهم‌ترین بخش آن را که شعری ۷۰بیتی با نام نغمۀ محمد است شرح می‌دهد و تفسیر می‌کند. محمد اخگری ، نویسندۀ کتاب نغمۀ محمد می‌گوید مهم‌ترین و زیباترین بخش این نمایشنامه، شعر نغمۀ محمد است که موضوع آن صحنۀ پیروزی پیامبر از زبان حضرت علی علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است ؛ گوته در این ابیات، پیامبر را به رودی تشبیه کرده است که از کوهساران جاری شده و به دشت رسیده است تا همۀ رودها را با خود همراه کند و به اقیانوس ببرد. 📽 توضیحات تکمیلی جناب محمد اخگری https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
✅ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌کند. 🔹 کارگاه مقدماتی آشنایی و نقد تصوف فرقه‌ای 🔸 همراه با صدور گواهی پایان دوره ✳️ به صورت آفلاین / خواهران و برادران ⌛️ مهلت ثبت نام تا 30 آبان ماه 1403 🗓 شروع دوره: حداکثر 5 روز پس از ثبت نام دسترسی به محتوای آموزشی ایجاد خواهد شد و لینک ورود به سامانه آموزشی پیامک می‌گردد. 🔻 ثبت نام و آشنایی بیشتر با سرفصل‌ها و اساتید در سایت مرکز آموزش‌های کاربردی 🌐 el.balagh.ir/doreh/7089 ارتباط با ادمین 👇 📱 @admin_el ☎️ 02531156361 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ✔️ مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی 💠 https://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️انا لله و انا الیه راجعون ▪️ولَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ راهتان ادامه دارد... https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️تصویر شهید نصرالله و نتانیاهو که به شکلی مجزا و متفاوت توسط هنرمندان عراقی کشیده شد https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️خاخام یهودی: همه انسانها برده و خدمتکار  یهودیان هستند!! ✍🏻 پی‌نوشت: ۞ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ  [ مائدة : ۸۲ ] • یقیناً سرسخت‌ترین مردم را در كینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشركان را خواهی یافت. یَا مُنتَقِم إنتَقِم... https://eitaa.com/joinchat/952107051C6569ff7b9d
🔥تل آویو زیر آتش موشک‌های ایرانی 🪴 اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم { @AyatollahBahrololom }
فرقه منحرف صوفیه در آغاز کلام باید دانست که هر مذهب انحرافی افراد مورد اعتمادی از جامعه را به خود نسبت می‌دهد و جزو معتقدین به مذهب خود می‌شمارد تا اعتماد مردم را جلب کند. در این راه گاه یک جمله از یک شخص پیدا می‌کنند و با تحریف آن و یا حذف اول و آخر جمله و ترفندهایی از این قبیل از آن بهره می‌جویند. مثلاً با دیدن کلمۀ «صوفیه» و امثال آن در کتب بزرگان که حکم ایشان را بیان کرده و یا پیرامون عقاید و… ایشان بحث کرده باشد، می‌گویند: فلان آقا از ماست. در برخی موارد هم – مخصوصاً – در سخنان و نوشته‌های اوایل دوران اسلامی که هنوز حد و مرز صوفیه و اشخاص زاهد مشخص نشده بود، بحث پیرامون ایشان خلط می‌شده و شاهد گفتار ما این است که در برخی نوشته‌ها صوفی را به دو قسم تقسیم کرده اند: صوفی که شریعت را ترک می‌کند و صوفی که طبق شریعت عمل کند. نا گفته پیداست کسی که به شریعت عمل کند و به تمام آن معتقد باشد، صوفی به معنای مصطلح فعلی آن نیست، بلکه شیعۀ خالص است. امروزه گروهی از صوفیان ادعا می‌کنند که ما از گروه دوم هستیم و به شریعت عمل می‌کنیم و طبق رساله عملیۀ مراجع عظام عمل می‌کنیم، در حالی که این چنین نیست و صراحتاً در کتاب‌های خود از عشریه سخن می‌گویند و به آن اعتقاد دارند و عملشان همان است در حالی که خمس نمی‌پردازند. البته در دوره‌هایی گفته شده که برخی همانند شیخ بهایی خرقه پوشیده‌اند که بر فرض صحّت چنین نقل هایی، قابل توجیه است و می‌توان گفت ممکن است برای مصلحت یا ارشاد و یا از روی تقیه بوده و در هر حال نسبت تصوف در حق بزرگان مذهب همانند شیخ که در کتاب‌های خویش آشکارا مقال و گفتار آن ها را رد می‌کند، قابل قبول نیست. باید دانست از این گونه حرفها در زمان گذشته گفته و نوشته‌اند و به افرادی تصوف را بسته و حرفهایی نسبت داده‌اند که نباید به حرف آنان اعتنا کرد. این که در قرن‌های مقارن و یا نزدیک به ائمه علیهم‌السلام، شیعیان خانقاه داشته اند مسلماً از دروغهای شاخدار است و ناگفته پیداست در حالی که حضرات ائمه علیهم‌السلام از سفیان ثوری و یا حسن بصری بشدت انتقاد نموده و منصور حلاج را لعن کرده‌اند و در روایاتی از دخول به حلقه صوفیه نهی فرموده‌اند، ممکن نیست شیعیان خانقاه داشته باشند و جالب این جاست که بر اساس اعتراف خود صوفیه تاریخ تأسیس نخستین خانقاه حداکثر به قرن پنجم می‌رسد و در هیچ منبعی نیامده که پیش از آن خانقاهی وجود داشته باشد تا چه رسد به این که شیعیان برای خود خانقاه بسازند!!! با مطالعه در تاریخ اسلام می‌بینیم که تا این اواخر – تقریباً – نزدیک به دوره صفویه، صوفی شیعه نداشته‌ایم و بزرگان و مرشدهای ایشان به این مطلب اقرار و تصریح کرده‌اند. این که ادعا می‌کنند ابن بطوطه در سفرنامۀ خویش گفته در مقابل حرم حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف تعدادی خانقاه بوده معلوم است دروغ است چون با مراجعه به آن کتاب خواهید دید اولاً ذکری از شهر نجف در آن نیامده و در ثانی در فصلی که از شهر کوفه سخن می‌گوید هیچ سخنی از وجود خانقاه به میان نیاورده است، همچنین این که به شهید رضوان الله علیه نسبت می‌دهند که در کتاب منیه تشویق به استفاده از تفسیر عبدالرزاق نموده با رجوع به این کتاب می‌بینیم که ایشان می‌فرماید هر مفسری بر اساس علمی که بر آن تسلط دارد به تفسیر قرآن کریم پرداخته و سپس به معرفی انواع این تفاسیر می‌پردازد و از چهار گونه تفسیر نام می‌برد، اول: تفاسیر لغوی است که عربیت بر آن‌ها غلبه دارد، دوم: تفاسیر حکمی و برهانی کلامی، سوم: تفاسیر داستانی و بر مبنای قصص و چهارم: تفاسیر عرفانی که هدفشان تأویل حقایق است. جالب است که ایشان برای این چهار گونه تفسیر مثال‌هایی می‌آورد یعنی تفسیر کشاف، زمخشری، مفاتیح الغیب رازی و تفسیر ثعلبی، در این جاست که برای گونۀ آخر از تفاسیر، تفسیر عبدالرزاق کاشانی را مثال زده، بر این اساس هر منصفی می‌بیند که هرگز شهید تشویق به مراجعه به هیچ یک از این کتاب‌ها نکرده و این نسبت هم دروغ محض است. در خاتمه از علماء اعلام و دانشمندان کرام انتظار داریم که مسلمانان به ویژه جوانان را آگاهی دهند تا در دام افراد شیاد و خطرناک گرفتار نشوند. از خداوند متعال توفیق همگان را خواستارم. یدالله دوزدوزانی سایت | تلگرام | ایتا | اینستگرام | رادیو مرجعیت | عضويت:👇👇 ✅ @duzduzani_ir