eitaa logo
تاریخ تشیع
181 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
4.8هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🌺 ﷽ 🌺🏴 🤔 ❔افرادی را در عزاداری می بینم که به خود را به گریه کردن می زنند و وانمود می کنند که گریه می کنند اما گریه نمی کنند ❗️ برخی میگویند که این عمل ثواب دارد ❕این سخن سندیت دارد ❕❕ 💠💠 👌تباکی یعنی خود را به گريه زدن، خود را گريان نشان دادن، خود را شبيه گريه‏ كننده ساختن و حالت گريه به خود گرفتن است . 🔸در راه احياى عاشورا و بر عزاى حسين علیه السلام ، هم گريستن، هم گرياندن و هم حالت گريه داشتن ثواب دارد. حتّى اگر كسى نگريد يا گريه‏ اش نيايد، گرفتن اين حالت، هم در خود شخص حالت اندوه و تحسّر ايجاد مى‏ کند، هم به مجلس عزا، چهره و رنگ غم مى ‏بخشد. تباكى، همسويى با داغداران سوگ عاشوراست و مثل گريستن و گرياندن است. 🔸در حديث امام علیه السلام است ؛ «من انشد فى الحسين شعرا فتباكى فله الجنّة» هر كه درباره حسين، بگويد و تباكى كند، بهشت براى اوست.» 📚بحار الانوار ج 44 ص 282 👌در حديثى هم كه سيد بن طاووس نقل كرده، چنين است: «من تباكى فله الجنّة» « هر کس در حسین تباکی کند ، بهشت برای اوست » 📚همان مدرک 👌 و در حديث قدسى خداوند آمده است ؛ «اى موسى هر يك از بندگانم كه‏ در زمان شهادت فرزند مصطفى گريه كند يا حالت گريه به خود گيرد و بر سبط پيامبر تعزيت گويد، همواره در بهشت خواهد بود. » 📚مستدرک سفینه البحار ج 7 ص 235 👌البته غير از تباكى در مصيبت ابا عبد اللّه الحسين علیه السلام ، حالت گريه به خود گرفتن در و دعا و از خوف خدا نيز مطلوب است و اين از نمونه‏ هاى روانى تأثير ظاهر در باطن است . 👌 امام صادق علیه السلام درباره گريه بر گناه خويش و از خوف خدا مى‏ فرمايد ؛ « اگر گريه‏ ات نمى‏ آید، خود را به حالت گريه در آور، پس اگر به اندازه سر مگسى اشك بيرون آمد، پس به تو.» بحار الانوار ج 90 ص @shiitehistory
⬛️🕊▪️⬛️🕊▪️⬛️🕊▪️ 🕊▪️💔 ▪️💔 ⬛️ 🕊 اَلسًلَامُ عَلَى صاحِبِ الصًمْصامَ الْمُنْتَقَم سلام بر مهدى صاحب شمشير انتقام گيرنده سلام عليكم و رحمة الله صبح شما حسينى سيرت شما زينبى روز شما منور و روشن به آيات قرآن آدينتون ميمون، _ و متبرك و معطر به عطر نگاه صاحب الزمان ▪️🕊▪️🕊▪️ صَلًى اللًهُ عَلَيْكَ يا اَبَا عَبْدِاللًه الهى امروز به حق حضرت زينب س و به واسطه ى دعاى حضرت مهدى عج درهاى رحمتت را بى حساب به روى ما باز نما ▪️🕊▪️🕊▪️🕊 سلام اى بى كفن شه دور از وطن سلام اى كشته ى صد پاره تن اَعْظَمَ اللًهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْن عَلَيْهِ السًلامُ وَجَعَلْنا وَايًاكُمْ مِنَ الطًالِبينَ بِثارِهِ ِ مَعَ وًَلِيٍهِ الْاِمامِ الْمَهْدى ٍِ مِنْ الِ مُحَمًدٍ عَلَيْهِمـً السًلامُ 🕊 ⬛️@shiitehistory ▪️💔 🕊▪️💔 ⬛️🕊▪️⬛️🕊▪️⬛️🕊▪️
🏴🌺 ﷽ 🌺🏴 🤔 ❔برخی از اهل سنت می گویند که شما چرا اینقدر یزید را می کنید ❗️شاید پس از قتل امام حسین توبه کرده باشد و خدا هم توبه او را پذیرفته باشد ❕مگر خدا توبه پذیر نیست ❕❕ 💠💠 👌این سخن برگرفته از کلمات ابن است که می گوید ؛ « از کجا معلوم که یزید یا دیگر مظلومان از ظلمشان توبه نکرده یا کار نیکی انجام نداده که گناهانش پاک شده باشد » 📚منهاج السنه ج4 ص571 ❕برای پاسخ باید توجه داشت که کردن نیاز به دلیل و نشان دارد و در تاریخ هیچ نشانه ای برای توبه یزید ثبت نشده است ، مضافا بر این که به فرض توبه هم صورت گرفته باشد ، در قبول توبه از ناحیه خداوند جبران شرط است . 👌خداوند می فرماید ؛ « هرکس از شما کار بدی از روی نادانی کند سپس توبه و اصلاح ( و ) نماید ، ( مشمول رحمت خدا می شود زیرا او ) آمرزنده و مهربان است» 🔶انعام 54 ❕در آیات متعدد دیگری ، جبران مافات و گذشته از شروط اصلی پذیرش توبه ، بیان شده است ؛ 💠بقره160- آل عمران 89- نساء146- نحل119- طه82 ❔حال سوال می کنیم که یزید چه جبران مافاتی انجام داد ❗️آیا قاتلان مباشر حسین را کرد ❕آیا از اهل بیت حسینی طلب و بخشش کرد ❕آیا آنان را مورد اکرام و احترام قرار داد ❕آیا دست از خلافت غاصبانه خود کشید و حکومت را به صاحبان آن تحویل داد ❕و هزاران آیای دیگر که بدون جواب است . 👌بلکه به عکس او در دو سال پایانی عمر و پس از واقعه کربلا ، واقعه کشتار و تجاوز به نوامیس مسلمین در شهر و به منجنیق بستن و سنگباران کردن خانه را به وجود آورد که داستان آن مفصل است ؛ 📚البدایه و النهایه ج8 ص221 📚دلائل النبوه ج6 ص474 و ... ❕و نهایتا هم با حالت از شراب و مسکرات به هلاکت رسید ؛ ❗️بر این اساس آلوسی از بزرگان علمای و اهل سنت می گوید ؛ « برای یزید مانندی در میان فاسقان یافت نمی شود و ظاهر آن است که توبه نکرده است ، چنان که در حکم او هستند افرادی مانند ابن زیاد ، عمر سعد ، و دیگر همراهان آنها ، پس تا روز قیامت و هرگاه قطره اشکی برای حسین ریخته می شود ، لعنت خدا بر همه اینان و یاران و پیروانشان و هر که ارادتی به آنان دارد » روح المعانی ج26 ص73 @shiitehistory
🏴امروز پانزدهم محرم است، آیا می دانید در این روز چه اتفاقی افتاد؟   ⛺ مکان: کوفه 🕓 زمان: پانزدهم محرم الحرام سال 61 هجری قمری 🚩 حرکت دادن سرهای شهدا و اسرا به سمت شام ▫️در برخی از نقل ها آمده که در این روز قرار شد سر‌های شهدا را در صندوق‌ها گذاشته و به سمت شام حرکت دهند و هدف آنان این بود که با نزدیک شدن به شهر‌ها سرها را بر نیزه افراشته کنند تا قدرت و پیروزی خود را نشان بدهند و ترس و دلهره بیافرینند و راه را بر خیزش‌ها و حرکت‌های انقلابی سد کنند. ▫️بنابراین گزارش، فرماندهان و حاملان سر‌های شهداعبارت بودند از: حر‌بن‌قیس جعفی، ابو بردة‌بن‌عوف ازدی، طارق‌بن‌ابی‌ظبیان‌ازدی، مخفَر‌بن‌ثعلبه، شمر‌بن‌ذی‌الجوشن و گروهی از اهل کوفه. برخی همراهی عمر‌بن‌سعد را نیز نوشته‌اند. ▫️شایان ذکر است گزارش‌هایی مبنی بر زیارت سر اباعبدالله (ع) و سایر شهیدان توسط پیامبر (ص) و دیگر انبیا و آمدن فرشتگان به محضر پیامبر (ص) و تقاضای مجازات حاملان سر وجود دارد. یکی از این روایات، نزول عذاب و خاکستر شدن بدن ۵۰ حامل سر است. ( برخی از جزییات خواهد آمد) ▫️در هرحال، حاملان سر‌ها هر چند مأموریت داشتند از شهر‌های بین راه بگذرند و برای قدرت‌نمایی و ارعاب و وارونه نشان دادن حقیقت، در آن شهر‌ها تبلیغ کنند و سر‌ها را بر نیزه افراشته کنند، اما ترس از درگیری و شورش قبایل عرب باعث می‌شد که گاه از بی‌راهه‌ها حرکت کنند، به همین سبب مسیر طولانی‌تر و گاه با بی‌نظمی مواجه می‌شد. ▫️اما ناگفته نماند که طبق قول مشهور، همراهی سر مقدس اباعبدالله و برخی شهدا با کاروان اسیران انجام شده است، و ان شاءالله در گزارشات بعدی به برخی از منازل و اتفاقات مهم بین کوفه تا شام اشاره خواهد شد. 📖منابع: ۱. با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه ۲. مدینة المعاجز۳. معالی السبطین۴. مقتل الحسین (ع) عبدالرزاق مقرم۵. مقتل ابی مخنف۶. اللهوف۷. بحارالانوار۸. آینه در کربلاست @shiitehistory
🏴 شازدهم محرم الحرام ۶۱ هجری قمری ⛺ منزلگاه:کوفه ▫️تقریبا مثل چنین ایامی اُسرای کربلا را به سمت شام حرکت دادند. در طول این ۱۰ الی ۱۵روز مسیر کوفه تا شام، منزلگاه های متعددی طی شد و اتفاقات مهمی رخ داد که به مناسبت و در طی روزهای متمادی تا ابتدای صفر ( روز ورود کاروان به شام ) گزارش هر منزلگاه و وقایع آن ها بیان خواهد شد. ▫️توجه: چون روز های مسیر کوفه تا شام دقیق در تاریخ گفته نشده اما سعی می کنیم گزارش تقریبی در هر یک از ایام و مطابقت آنها با منزلگاه های پیش رو، ارائه شود. 🚩 شیوه حرکت کاروان اسرا: ▫️۱. بر گردن امام سجاد(ع) طوق آهنین و بر دست و پایش زنجیر بسته بودند. زنان و کودکان را بر شتران نشاندند. به گونه ای که صورت های بود. ▫️۲. در این کاروان نام علی بن الحسین(ع)، فاطمه بنت حسین، سکینه بنت حسین، زینب بنت علی، و دختران و زنان و کودکان را ذکر کرده اند. ▫️۳. ابن زیاد دستور داده بود سریع و با عجله حرکت کنند. در برخی منابع اشاره شده است که سرها را جلوتر فرستاد و اسیران را پشت سر آنها روانه کرد. ▫️۴. تعداد همراهان با قافله اسیران که با همه امکانات نظامی و تدارکاتی حرکت کردند و کار حفاظت از سرها را به عهده داشتند هزار نفر ذکر شده است. ▫️۵. این گروه ماموریت داشتند سرها را در همه شهرهای سر راه بچرخانند. ▫️۶. نوشته اند در طول راه امام سجاد(ع) ساکت بود و با هیچ کس تا رسیدن به شام سخن نگفت. ▫️۷. سرها را در صندوق ها نهاده بودند و به هر منزلی که می رسیدند بیرون می آوردند و بر نیزه می کردند و در تمام مدت، نگهبانی شدید می کردند و هنگام حرکت دیگر بار به صندوق برمی گرداندند. ▫️۸. کسی در راه، حق گریه کردن نداشت. سید بن طاووس از امام محمدباقر(ع) نقل کرده است که پدرم فرمود: «چون ما را به نزد یزید می بردند، مرا بر شتر برهنه سوار کرده بودند و زنان اهل بیت را نیز بر شترهای برهنه سوار کرده بودند و در عقب من بودند و سر بزرگوار پدرم بر سر نیزه بود و در پیش روی ما می بردند و نیزه داران آن کافران بر دور ما احاطه کرده بودند و هر یک از ما را می دیدند که آب از دیده ما جاری می شود، نیزه را بر سر ما می کوبیدند.» 📖منابع: ۱. با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه ۲. مدینة المعاجز۳. معالی السبطین۴. مقتل الحسین (ع) عبدالرزاق مقرم۵. مقتل ابی مخفف ۶. اللهوف ۷. بحارالانوار ۸. الارشاد ۹. آینه در کربلاست @shiitehistory
🏴🌺 ﷽ 🌺🏴 🤔 ❔برخی شبهه می کنند که از عقاید شیعه تقیه کردن است ❕بر این اساس تمام امامان در برابر حکام جور تقیه کردند و جان خود را به خطر نینداختند ❗️چگونه امام حسین بر خلاف آیات و روایات را ترک کرد و بر خلاف سیره سایر امامان تن به قیام و شهادت داد ❗️❗️ 💠💠 👌ما معتقديم كه در بعضى از موارد تقيّه كردن حرام است و آن در جايى است كه اساس دين و اسلام و قرآن، يا نظام‏هاى اسلامى به خطر بيفتد، در چنين مواردى بايد عقايد را اظهار نمود هر چند انسان اظهار عقيده‏اش شود، و معتقديم قيام امام حسين عليه السلام در عاشورا و كربلا، درست در راستاى همين هدف بود، چرا كه حكّام بنى ‏اميّه اساس اسلام را به خطر افكنده بودند، و قيام امام حسين عليه السلام پرده از كار آنها برداشت، و جلو را گرفت. 🔸به بیان دیگر در بعضى از موارد تقيّه حرام است، و آن زمانى است كه اگر فرد يا گروهى راه تقيّه را پيش گيرند و عقيده خود را پنهان دارند، اصل اسلام به خطر افتد يا ضربه شديدى بر كيان مسلمين وارد گردد، در اين گونه موارد بايد عقيده واقعى خود را ظاهر كنند، هر چند خطر يا ضررى براى آنها داشته باشد. و از اينجا روشن مى‏ شود كه قيام امام حسين بن على بن أبي طالب (عليهم السلام) در برابر يزيد، يك وظيفه‏ قطعى دينى بوده، و امام حاضر نشد حتّى به عنوان تقيّه با يزيديان و بنى اميّه خلافت اسلامى كنار بيايد، زيرا مى‏ دانست ضربه شديدى به كيان اسلام خواهد خورد و قيام و شهادت او مايه بيدارى مسلمين و نجات اسلام از چنگال تفاله‏ هاى جاهليّت است. ❕این که مثلا بقیه امامان یا امام صادق از قیام کردن امتناع کردند ، ابا و امتناع آنها تنها به اين نبود كه مى‏ دانستند حکام جور مانع آنها خواهند شد و آن حضرات را شهيد خواهند كرد. آنها اگر مى‏ دانستند كه شهادتشان براى اسلام و مسلمين اثر بهترى دارد را انتخاب مى‏ كردند همان طورى كه امام حسين عليه السلام به همين دليل شهادت را انتخاب كرد. . 👌در عصر سایر امامان خصوصا امام صادق علیهم السلام آن چيزى كه بهتر و مفيدتر بود رهبرى يك نهضت و فكرى و تربيتى بود كه اثر آن تا امروز هست؛ همان طورى كه در عصر امام حسين آن نهضت قیام ضرورت داشت و آن نيز آنطور بجا و مناسب بود كه اثرش هنوز باقى است. ❕جان مطلب همين جاست كه در همه اين كارها، از قيام و جهاد و امر به معروف و نهى از منكرها و از و تقيه‏ ها، بايد به اثر و نتيجه آنها در آن موقع توجه كرد. 👌اينها امورى نيست كه به شكل يك امر تعبدى از قبيل وضو و غسل و نماز و روزه صورت بگيرد. اثر اين كارها در مواقع مختلف و زمانهاى مختلف و اوضاع و شرايط مختلف فرق مى ‏كند. گاهى اثر قيام و براى اسلام نافعتر است و گاهى اثر سكوت و تقيه. گاهى شكل و صورت قيام فرق مى‏ کند. همه اينها بستگى دارد به خصوصيت عصر و زمان و اوضاع و احوال روز، و يك تشخيص عميق در اين مورد ضرورت دارد؛ اشتباه تشخيص دادن زيانها به اسلام مى ‏رساند. 👌بنابراین روشن می شود که هدف ازقیام امام حسین نجات اسلام از چنگال ضلالت و از بین رفتن بوده است که در اینجا دیگر کردن جایز نمی باشد . به بیان تفصیلی تر ؛ ❕در جاى جاى قرآن كريم از قتال «فى سبيل اللَّه» سخن به ميان آمده است و به مجاهدان راه خدا بشارت‏ها داده و از آنان شده است. 🔸آل عمران، آيه 195؛ نساء، آيات 74، 95- 96؛ توبه، آيات 20- 22، 111 و آيات فراوان ديگر ❕در واقع قدر مشترك اين آيات، تجليل از جهادى است كه هدف آن، تقويت دين خدا و اعلاى كلمه باشد «وَكَلِمَةُ اللَّهِ هِىَ الْعُلْيَا». ( توبه 40) ❕آرى؛ آنجا كه آيين خدا به خطر افتد و خطر سلطه شرك و كفر و ظلم و الحاد بر جامعه اسلامى احساس شود، تقديم جان و مال و مقام، كارى است والا و پر ارزش. در واقع، آيين خدا كه راهگشاى انسان‏ها به سوى سعادت جاويدان است به قدرى مهم است كه مردانى همچون امام حسين عليه السلام و ياران با ايمانش براى نجات آن از سلطه منافقان و دشمنان حق، هستى خويش را مخلصانه تقديم مى‏ كنند. ❕اميرمؤمنان على عليه السلام در مى‏ فرمايد ؛ «هنگامى كه حادثه‏ اى پيش آمد (كه دين يا جان شما را تهديد مى‏ كند) جان خويش را فدا كنيد، نه دينتان را». الکافی ج 2 ص 216 @shiitehistory
🏴 امروز هفدهم محرم است. آیا می دانید تقریبا در چنین روزی سرهای مقدس شهدای کربلا و کاروان اسرای اهل بیت در چه منزلگاهی قرار گرفت و چه اتفاقی افتاد؟ ⛺منزلگاه اول، نزدیک فرات ▫️در اولین منزلی که در آن مأموران ابن‌زیاد که حامل سر مبارک امام حسین علیه‌السلام بودند، از مرکب‌های خود فرود آمدند، مشغول می‌گساری و عیاشی شدند، ناگهان دستی از دیوار پدیدار شد و با قلمی از آهن این چند بیتی را با خون بر دیوار نوشت: اَترجو امة" قتلت حسینا" شفاعة جَده یوم الحساب آیا امتی که حسین را کشتند امید شفاعت جد او را دارند در روز حساب؟! ▫️با مشاهده این صحنه عجیب، آنان برخاسته و آن سر مقدس را ترک کرده و پا به فرار گذاشتند، و سپس بازگشتند. و باز برای بار دیگر دیدن که چنین نوشته: فَلا والله ليسَ لهم شفيع و هم يومَ القيامة في العذاب نه، به خدا سوگند كه براي چنين مردم تاريك انديش و شقاوت پيشه اي شفاعتگري نخواهد بود؛ و آنان در روز رستاخيز در عذاب سهمگين خدا گرفتار خواهند بود. ▫️سلیمان بن یسار گفته است: سنگی را یافتند که بر آن نوشته شده بود: « لا بُدَ ان ترد القیامة فاطمه و قمیصها بدم الحسین ملطخ ویل لمن شفعاؤه خصمائه و الصور فی یوم القیامة ینفخ. بی گمان فاطمه علیها السلام در روز محشر خواهد آمد در حالی که پیراهن او به خون حسین آغشته است؛ وای بر کسی که شفیعان او دشمنانش باشند، هنگامی که روز قیامت در صور دمیده شود». ▫️همچنین نقل شده که حاملان سر مقدس امام، در این منزلگاه بودند که صدای نوحه فرشتگان را شنیدند: "ای کسانی که به نادانی خود، حسین را کشتید! بشارت باد شما را عذاب و شکنجه؛ همه اهل آسمان شما را نفرین کنند از پیامبر و فرشته و دیگر طوایف؛ شما بر زبان سلیمان و موسی و عیسی صاحب انجیل لعنت شده‌اید". 📖منابع: ۱. با کاروان حسینی از مدینه تا مدینه ۲. مدینة المعاجز۳. معالی السبطین۴. مقتل الحسین (ع) عبدالرزاق مقرم۵. مقتل ابی مخفف ۶. اللهوف  ۷. بحارالانوار  ۸. الارشاد ۹. آینه در کربلاست @shiitehistory
... 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 به عصر عاشورا چون روضه ها تمام گشت و تکایا جمع گردید، دلهامان گرفت و اندوه عالَم بر قلبهامان نشست زود دلتنگ شدیم و آنی بهانه گیر نام اربابمان گشتیم... چشم بر هم زدنی ناآرام‌ شدیم و بی شکیب، که آنچه مرهم دلهامان بود نام نامی حضرت حسین بود که بر زبان می آوردیم و دمِ ابوفاضل که بدان بر سر و سینه میکوفتیم... تنها یک هفته گذشته است و دلتنگ و بی قرار، به دنبال مجلسی تا شاید پریشانیِ دل را به شنیدن نام حسین و اشکِ بر یاد اباعبدالله، مرهم نهیم؛ تنها یک هفته گذشته است و این چنین دلتنگ اربابمان شده ایم... و حال درگوشه ی حسینیه ای پر از خالی، نشسته با خود می اندیشم : اگر دخترکی باشی که هر صبح دیدگانت به جمال نورانی پدر باز نمایی؛ هر نماز سجاده بر نمازش بگشایی؛ هر شام به آغوشش میهمان خواب شوی، لالاییِ شبانه ات ، صوت حجازیِ پدر باشد و بسترِ خوابت، آغوشِ پر مهرِ حضرت حسین گردد؛ اگر شانه ی گیسوانت ، انگشتان عمو باشد و سرخوشی کودکانه ات ، سرشانه های علمدار باشد، اگر به سرشانه های عمو که نشستی دو دست بر قرص قمرش حلقه کردی و گاه به عشوه ی دخترانه ، بوسه ای از گونه های عمو چیدی، اگر به شیرین زبانیت دل از عباس ربودی و به دستان توانایش بر آسمان چرخیدی.... اگر یک‌هفته باشد این پدر از دست داده باشی و حسرت آغوش این عمو داشته باشی... اگر مادر باشی و نوجوانت ، چون نهالِ بر شکوفه نشسته، قد و قامتی بر هم زند، اگر به تماشای صورت نوجوانت ، دلت شیدا شود و آرزوی دیدن جمالش به رخت دامادی داشته باشی؛ اگر تاب دیدن زلف آشفته اش نداشته باشی، اگر یک هفته باشد دلتنگ راه رفتن نوجوانت باشی، اگر یک هفته زلف پریشانش بر روی نی، نظاره کرده باشی، اگر مادرِ قاسم بن الحسن باشی... اگر شیرخواره ای فاطمی نسب و حیدری صورت ، داشته باشی، اگر به خنده اش ، خوشی های دنیا نصیبت شود و به دیدنِ دندان کوچکش، سرشار از لذت مادری شوی، ؛ اگر به دست و پا زدنش دلت شیدا شود و به شیر دادنش، آرامِ جانت شود اگر یک هفته باشد که شیر در سینه و شیرخواره ای نداشته باشی، اگر یک هفته گهواره ی خالی نظاره گر باشی، اگر یک هفته همسفر حرمله باشی، اگر رباب باشی... اگر جوان رشیدی داشته باشی و به سروِ قامتش ، دلت بند باشد؛ اگر چهره ی مه سیمایش ، مهتاب شبهای تارت باشد و خلق و خویش پیمبر را تداعی کند، اگر صوت اذانش بند بند تنت بلرزاند و نگاهش ، علی را زنده کند اگر یک‌هفته باشد قرص ماهش خسوف کرده باشد و جمالِ بی مثالش به خون نشسته باشد، اگر یک هفته باشد به دیدن چهره ی جوانت بر نیزه، سر به هوا راه رفته باشی، اگر لیلا باشی... اگر بزرگ قافله باشی و مامور بر صبر و قرار ؛ اگر آرام دلِ مادرهای داغدار باشی؛ اگر پشت و پناهِ خردسالانِ یتیم باشی، اگر سپر تازیانه های کودکان حسین باشی، اگر خواهری مجنون باشی، اگر زینب باشی، اگر یک هفته باشد که آغوش برادر نچشیده باشی، دست صبر برادر بر سینه حس نکرده باشی، سایه ی عباس بر سر نداشته باشی، اگر یک هفته باشد بی پشت و پناه باشی، دخت علی باشی و ریسمان اسارت بر دست داشته باشی، اگر دلتنگِ حسین باشی.... آن وقت چه میشود...؟ @shiitehistory
اینا هم اسنادی محکم و مستند که رسوا میکنه احمد الحسن ملعون و کذاب کیه و چیه که دست نشانده انگلیس هست و کافری بیش نیست 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
⚡️ عده ای متوهم در فضای مجازی پیدا شده اند که شادباش میگویند که سید یمانی ظهور کرد(احمد الحسن کذاب) توضیح مختصری خدمت دوستان عرض می نمایم ✅طبق حدیث پایین👇 خراسانی و سفیانی و یمانی در یک روز و یک ماه و یک سال ظهور خواهند کرد. احمد الحسن مدعی دروغین👹👿 می گوید که همان یمانی هست، ⛔️حال باید سوال کرد که اگر شما واقعا همان یمانی هستید،پس خراسانی و سفیانی کیا هستند⁉️ ⛔️مهم تر از همه آیا شما همزمان با خراسانی و سفیانی،در یک روز و یک ماه و یک سال ظهور کردید⁉️ 👹😈احمد الحسن می گوید 17ساله که ظهور کرده😄😂😐😁 ✅زمان قیام یمانی سال ظهور امام مهدی بدون تردید، برای قیام یمانی، سال دقیق و مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد؛ چراکه به دلیل پیوستگی این حادثه با ظهور امام مهدی علیه‌السلام، تعیین زمان برای آن به تعیین وقت برای ظهور امام مهدی علیه‌السلام خواهد انجامید. اما زمان این رخداد از برخی جهات به‌صورت مجمل، بیان‌شده است👇👇👇👇 . ✔️❗️در روایتی از امام باقر علیه‌السلام نقل‌شده است: السُّفْیانِی وَ الْقَائِمُ فِی سَنَةٍ وَاحِدَة. [1] سفیانی و قائم (امام زمان)هر دو در یک سال نمایان می‌شوند. ✔️❗️امام باقر علیه‌السلام در این‌باره فرموده‌اند: خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْیانِی وَ الْخُرَاسَانِی وَ الْیمَانِی فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یوْمٍ وَاحِد [2] قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود ⛔️و این تنها یک دلیل از صدها دلیل بر اثبات دروغین بودن ادعای احمد الحسن هست. 📚منابع: [1] نعمانی، الغیبۀ، ص267 [2] شیخ طوسی، الغیبۀ، ص 446
⚠️ قابل توجه حامیان احمد الحسن بصری ملعون و کذاب👇 📢 امام عصر علیه السلام از بصره یاری ندارند‼️ 😎 احمد اسماعیل بصری که خود را یمانی می‌داند ، چگونه می‌خواهد یمانی بودن خود را توضیح دهد ، در حالی که یمانی طبق روایات از 👈یمن خروج می‌کند و حتی در روایات بالاتر از آن را ذکر کرده‌اند که 👈حتی یک یاری‌ کننده از بصره برای حضرت نخواهد بود‼️😁 ✅ در این‌ جا به بخشی از روایات اشاره می‌کنیم: 1️⃣ همانا از علامات خروج حضرت مهدی (علیه‌السلام): خروج سفیانی از شام و خروج یمانی از یمن و فریاد آسمانی در ماه رمضان و ندای آسمانی که اسم مهدی و نام پدر وی را ندا در خواهد داد. [1] 2️⃣ همراه قائم ما فقط پنجاه نفر از کوفه قیام خواهد کرد و هیچ سرزمینی نیست مگر این‌ که گروهی به یاری وی می‌شتابند الا اهل بصره ، پس همانا حتی یک انسان به همراه قائم خروج نمی‌کند.[2] 📙[1]. کمال الدین و تمام النعمة، ابن بابویه، محمد بن علی، اسلامیة، 1395 ق، ج1، ص 328. 📘[2]. شرح الاخبار فی فضائل الایمان الاطهار، نعمان بن محمد، جامعه مدرسین، 1409 ق، ص 366.