#آرزوی_سوم
#صفحه_نوزدهم
چند روز مى گذرد، ديگر تا پايان كندن خندق چيزى نمانده است. بايد هرطور كه شده قبل از رسيدن سپاه دشمن، همه چيز آماده باشد. پيامبر دستور داده اند تا مقدار زيادى سنگ در اطراف خندق جمع آورى بشود. درست است كه اگر دشمن بخواهد از خندق عبور كند، تيراندازان به آنها حمله خواهند كرد، امّا مردم عادى هم مى توانند به سوى آنان سنگ پرتاب كنند.
نزديك غروب آفتاب كه مى شود، آخرين قسمت خندق هم آماده مى شود. همه خوشحال هستند. پيامبر دستور مى دهد تا بر دامنه كوه سَلع، خيمه اى نصب كنند، اين خيمه در واقع، خيمه فرماندهى است.
كوه سَلع در كنار خندق قرار گرفته است و از دامنه آن، همه جا ديده مى شود و پيامبر مى تواند به همه جا اشراف داشته باشد و نيروهاى خود را براى دفاع از شهر بسيج كند و در هر كجا كه ضعفى مشاهده كند نيروى كمكى ارسال نمايد. كوه سَلع از هر جهت، بهترين مكان براى فرماندهى نيروها مى باشد.
قرار بر اين مى شود كه مسلمانان در سرتاسر مسير خندق موضع بگيرند و اگر دشمن قصد عبور از خندق را داشت با او درگير شوند. حدود سى اسب سوار هم مسئول رساندن دستورات پيامبر به نيروها مى شوند، گروهى هم در كنار كوه سَلع موضع مى گيرند.
ابوسفيان به نزديكى هاى مدينه رسيده است. او بسيار خوشحال است، او خيال مى كند اين بار مى تواند اسلام را نابود كند، او به قتل عام مسلمانان فكر مى كند.
سپاه احزاب به سه سپاه بزرگ تقسيم شده است: سپاه قريش، سپاه قطفان و سپاه قبيله هاى ديگر (بنى اسد، بنى فَزاره و...).
قرار است همه چيز طبق دستور ابوسفيان انجام شود. او فرمانده كلّ قوا است.
خبرهايى از مدينه به گوش اين مردم رسيده است، اين كه پيامبر براى دفاع، دستور كندن خندق داده است، امّا آنها اين را چيزى شبيه به شوخى مى دانند. آخر چه چيز مى تواند در مقابل ده هزار جنگجو مقاومت كند. تاريخِ اين سرزمين، چنين سپاهى را تا به حال نديده است.
راه زيادى تا مدينه نمانده است، حدود يك ساعت ديگر آنها به مدينه مى رسند امّا ابوسفيان دستور توقف مى دهد. او مى خواهد امشب را در اينجا توقف كند و صبح سحر به سوى مدينه هجوم ببرد. او مى داند كه همه سپاهيانش خسته هستند و نياز به استراحت دارند. بايد او صبح، حمله را آغاز نمايد.
خيمه ها بر پا مى شود، سپاه در اين بيابان اتراق مى كند.
هنوز خيلى تا طلوع آفتاب مانده است كه سپاه احزاب به سوى مدينه حركت مى كند، بعد از مدّتى، نخلستان هاى مدينه نمايان مى شود. ابوسفيان دستور مى دهد تا طبل جنگ را به صدا درآورند.
هياهويى برپا مى شود، ده هزار نفر به سوى شهر مدينه مى آيند، ابوسفيان كه سوار بر اسب است با صداى بلند مى خندد و مى گويد: اى محمّد! گفته بودم كه مى آيم! آماده باش كه اين بار پيروزى از آن من است.
سپاه احزاب به جلو مى رود، چيزى به شهر مدينه نمانده است. همه مسلمانان در موضع خود مستقر شده اند، تيراندازها همه كمين گرفته اند و منتظر آمدن سپاه هستند. پيامبر بر دامنه كوه سَلع همه چيز را كنترل مى كند.
ابوسفيان دستور حمله را مى دهد، شيپور جنگ نواخته مى شود، شمشيرها از غلاف بيرون مى آيد.
به پيش اى سپاهيان دختران خدا! به پيش!
شما بايد از دين پدران خود دفاع كنيد، مردم مدينه را بكشيد، ياران محمّد را قتل عام كنيد، ريشه فتنه را از اين سرزمين بكنيد!
سواران به پيش مى تازند، هياهويى مى شود...
#آرزوی_سوم
#علی_شناسی
#کانال_شهداء_ومهدویت
❣❣☂️☂️
eitaa.com/joinchat/4178706454Ca0d3f56e59
هدایت شده از ❣کمال بندگی❣
#خطبه_غدیر_چهار
بخشی از : «خطبه غدير» امیرالمومنین علی علیه السلام
وَلايُبادِرُ إِلَيْهِمْ بِمَا اسْتَحَقُّوا مِنْ عَذابِهِ. قَدْفَهِمَ السَّرائِرَ وَ عَلِمَ الضَّمائِرَ، وَلَمْ تَخْفَ عَلَيْهِ اَلْمَكْنوناتُ ولا اشْتَبَهَتْ عَلَيْهِ الْخَفِيّاتُ. لَهُ الْإِحاطَةُ بِكُلِّ شَيءٍ، والغَلَبَةُ علي كُلِّ شَيءٍ.
و در كيفر سزاواران عذاب، صبور و شكيباست. بر نهان ها آگاه و بر درون ها دانا. پوشيده ها بر او آشكار و پنهان ها بر او روشن است. او راست فراگيري و چيرگي بر هر هستي.
منابع:
1. مصباح المتهجد وسلاح المتعبد، شيخ طوسي، به تصحيح اسماعيل انصاري زنجاني، ص694
2.اقبال الاعمال: رضي الدين ابوالقاسم علي بن موسي بن طاووس ص461
3. مصباح كفعمي ص695
4.بحارالانوار علامه ملا محمّد باقر مجلسي ج97،ص112
❤️❤️❤️🍃🍃🍃
🌹 #همه_جا
🌹 #جارمیزنم
🌹 #فقط_حیدر
🌹 #امیرالمومنینه
🌹 #مولام
🌹 #علیست
🎁 #مسابقه_ویژه_غدیر
🎁🎁🎁🎁
@hedye110
هدایت شده از ❣کمال بندگی❣
#خطبه_غدیر_پنج
بخشی از : «خطبه غدير» امیرالمومنین علی علیه السلام
والقُوَّةُ في كُلِّ شَئٍ والقُدْرَةُ عَلي كُلِّ شَئٍ وَلَيْسَ مِثْلَهُ شَيءٌ. وَ هُوَ مُنْشِئُ الشَّيءِ حينَ لاشَيءَ دائمٌ حَي وَقائمٌ بِالْقِسْطِ، لاإِلاهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزيزُالْحَكيمُ.
نيروي آفريدگان از او و توانايي بر هر پديده ويژه اوست. او را همانندي نيست و هموست ايجادگر هر موجود در تاريكستان لاشيء. جاودانه و زنده و عدل گستر. جز او خداوندي نباشد و اوست ارجمند و حكيم.
منابع:
1. مصباح المتهجد وسلاح المتعبد، شيخ طوسي، به تصحيح اسماعيل انصاري زنجاني، ص694
2.اقبال الاعمال: رضي الدين ابوالقاسم علي بن موسي بن طاووس ص461
3. مصباح كفعمي ص695
4.بحارالانوار علامه ملا محمّد باقر مجلسي ج97،ص112
❤️❤️❤️🍃🍃🍃
🌹 #همه_جا
🌹 #جارمیزنم
🌹 #فقط_حیدر
🌹 #امیرالمومنینه
🌹 #مولام
🌹 #علیست
🎁 #مسابقه_ویژه_غدیر
🎁🎁🎁🎁
@hedye110
#مهدے_جان_مولاےمن❤️
با تو ای حضرت آقا به خداخوشبختم
با توام با تو و بی چون و چراخوشبختم
عشق یعنی همه جا نام شما را ببرم
اینچنین است که من در همه جاخوشبختم
#اللﮩـم_عجـل_لولیـڪ_الفـرجــــ
#تعجیل_فرج_صلوات💚
➥ @shohada_vamahdawiat
🌷مهدی شناسی ۸۴🌷
🔷اسامی امام زمان عج الله فرجه🔷
🌹عَین الحياة🌹
◀️قسمت دوم
🌱قرآن در سورهي ملك ميفرمايد: قُلْ أَ رَأَيْتُمْ إِنْ أَصْبَحَ ماؤُكُمْ غَوْراً فَمَنْ يَأْتيكُمْ بِماءٍ مَعينٍ
بگو: «به من خبر دهيد اگر آبهاى(سرزمين) شما در زمين فرو رود، چه كسى مى تواند آب جارى و گوارا در دسترس شما قرار دهد؟!»
🌱معين از ماده عين است در اينجا به آبي گفته ميشود كه قابل رؤيت است و به چشم ميآيد .
تفسير نمونه ميگويد: ماء معين آبي است كه قابليت رؤيت دارد و به چشم ميآيد هر چند جاري نباشد.
تفاسير عرفاني آب معين را امام زمان معنا كرده اند آنان اين برداشت را بر مبناي رواياتي ذكر كرده اند كه در تفسير اين آيه از سوي حضرات معصومين آمده است.
◀️۱- از امام كاظم علیه السلام در تفسیر این آیه آمده است:«اذا غاب عنكم امامكم فمن يأتيكم بامام جديد» «هر گاه از ميان شما امامتان غايب شود چه كسي براي شما امام جديدي خواهد آورد؟»
◀️۲- از حضرت باقر عليه السّلام سؤال شد از تأويل اين آيه، فقال: اذا فقدتم امامكم فلم تروه فماذا تصنعون: هرگاه بيابيد شما امام خود را، پس نبينيد او را، پس چه كار خواهيد كرد؟
◀️۳- و نيز آن حضرت فرمود: هذه نزلت فى الامام القائم، يقول: ان اصبح امامكم غائبا عنكم، لا تدرون اين هو، فمن يأتيكم بامام ظاهر، يأتيكم باخبار السّموات و الارض و حلال اللّه و حرامه. ثمّ قال: و اللّه ما جاء تأويل هذه الآيه و لابدّ ان يجىء تأويلها.
اين آيه در رابطه با امام قائم(عج) نازل شد اگر امام از ميان شما غايب شود شما آگاه نباشيد او كجاست پس چه كسي امام ظاهري را براي شما خواهند آورد تا اخبار آسمان و زمين و حلال و حرام خدا را برايتان ذكر كند دليل بيان اين روايت آن است كه هر گاه ما به امام به عنوان عين الحياة سلام ميدهيم به خداي سبحان ميگوييم خدايا امام زمان چون آب جاري شده اي است كه موجود است اما از ديده ها پنهان است چشم دل ما را بر ديدار ايشان روشن كن تا اين سلام ما را در امنيت كامل روح وجسم قرار دهد.
🌱قرآن در آيهي ۱۱ سورهي انفال ميفرمايد:«إِذْ يُغَشِّيكُمُ النُّعاسَ أَمَنَةً مِنْهُ وَ يُنَزِّلُ عَلَيْكُمْ مِنَ السَّماءِ ماءً لِيُطَهِّرَكُمْ بِهِ وَ يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ وَ لِيَرْبِطَ عَلى قُلُوبِكُمْ وَ يُثَبِّتَ بِهِ الْأَقْدامَ ،»
و(ياد آوريد) هنگامى را كه خواب سبكى كه مايه آرامش از سوى خدا بود، شما را فراگرفت؛ و آبى از آسمان برايتان فرستاد، تا شما را با آن پاك كند؛ و پليدى شيطان را از شما دور سازد؛ و دلهايتان را محكم، و گامها را با آن استوار دارد!»
🌱اهل دل آب را در اين آيه وجود مقدس امام زمان دانسته اند كه چون بركات ولايت ايشان بر افراد نازل شود به يقين از انواع آلودگيها تطهير ميگردند.
🌱قرآن در اين آيه به طور مستقيم اشاره ميكند: يُطَهِّرَكُمْ بِهِ شما به وسيلهي آن آب از آلودگي و نجاسات پاك ميشويد. اگر به گفته اهل دل آب را در آيهي وجود مقدس امام زمان معنا كنيم خواهيم گفت شما به وسيلهي امام زمانتان از آلودگيها و رذايل تطهير ميشويد. همچنين از مفهوم مخالف اين قسمت از آيه چنين استنباط ميشود كه اگر شما اراده نكنيدبه وسيلهي اين آب از نعمت پاكي و تطهير برخوردار شويد حتماً در نجاسات و در رذايل عالم ماده گرفتار خواهيد ماند.
🌱يُذْهِبَ عَنْكُمْ رِجْزَ الشَّيْطانِ تنها كسي كه ميتواند شما را از شيطان دور كند امام زمان است. اين آب اگر بر آلودگيهاي شما فرو ريزد اثري از رذايل اخلاقي در شما باقي نميماند.
🌱وقتي ما به جلوهي عين الحياة حضرت سلام مي دهيم همزمان با اين سلام از ايشان ميخواهيم كه اگر اراده كرده است كه قلب ما را با آب ولايت تطهير كند اين امر را با جلوهي نام لطيف و رحيم انجام ميدهد.
🌱قرآن فعل يذهب را با حرف اضافه عن و ضمير كم به كار ميبرد تا تاكيد كند طهارتي كه امام زمان براي شما ايجاد ميكند نجاسات را از وجود شما ميبرد چنان نيست كه اگر كسي با آب ولايت تطهير شود رذايل اخلاقيش كم رنگ تر شود بلكه متذكر ميشود آلودگيهاي اخلاقي به طور كامل از انسان دور ميشود و ميرود. اگر امام اراده كند هيچ اثري از زشتيهاي اخلاقي باقي نميماند.
#مهدی_شناسی
#قسمت_84
#اسامی_امام
#عین_الحياة
🌸🌸🌸🌸🌸🍃🍃🍃🍃🍃
💐 #شهداء_ومهدویت
eitaa.com/joinchat/4178706454Ca0d3f56e59
5.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وقتی توی اوج جوونی شهید بشی و پدرت برات اشک غم بریزه...
شهید مدافع وطن محمد محمودزاده از کارکنان پلیس استان اردبیل پانزدهم اردبیهشت 98 پس از اینکه برای بررسی صحنه تصادف در محل اعلامی حاضر می شود،به شکل ناجوانمردانه توسط قاچاقچیان اشیاءعتیقه مورد اصابت گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد. دراین درگیری یکی از قاچاقچیان به هلاکت رسید و دو نفر دیگر نیز دستگیر شدند.
➥ @shohadanaja
➥ @shohada_vamahdawiat
🌹🕊🌹🕊
🕊🌹🕊
🌹🕊
✍ #یک_تلنگــر
✳️ #گیرفرج_کجاست
تا به حال با خودت فکر کردی
که چرا امام زمان (عج) رو ندیدی؟ اگر می خوای نظر امام زمان (عج) رو بدونی نامه زیر رو بخون:
نامه ای از امام مهدی (عج) به شیخ مفید.
ای دوست مخلص! ای کسی که با ستمگران در راه ما مبارزه می کنی!
خداوند بزرگ، آن چنان که دوستان صالح ما را در گذشته یاری فرمود؛ شما را نیز با نصرت خود تأیید فرماید. ما با شما عهد می کنیم هر یک از برادران دینی شما که تقوا را سرمایه خویش قرار دهد، از فتنه های گمراه کننده در امان داریم و اگر کسی بر خلاف وظیفه رفتار کرده و از آن چه باید عمل کند بخل ورزد، مسلماً در هر دو جهان خسران و زیان نصیبش خواهد شد.
اگر شیعیان ما – که خداوند آن ها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد – در وفای به عهد و پیمان الهی اتفاق و اتحاد داشته و عهد و پیمان الهی را محترم می شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد و زودتر از این به سعادت دیدار ما نائل می شدند..
آن چه موجب جدایی ما و دوستانمان گردیده و آنان را از دیدار ما محروم نموده است، عمل نکردن آنان به احکام الاهی است. ..1
جمال یار ندارد نقاب و پرده ولی
تو خاک ره بنشان تا نظر توانی کرد
نوشتهی: مرتضی معلم
شکوری_گروه دین و اندیشه تبیان
1. احتجاج طبرسی، ج 2، ص 498، چاپ بیروت.
🕊🌹اللهم عجل لولیک الفرج🌹🕊
🌹✨ @shohada_vamahdawiat✨🌹
#آرزوی_سوم
#صفحه_بیستم
چرا ايستاده ايد؟ حمله كنيد؟ جلو برويد!
ولى هيچ كس جلوتر نمى رود، بار ديگر ابوسفيان فرياد مى زند: از چه ترسيده ايد، جنّ ديده ايد؟ جلو برويد، همه را قتل عام كنيد!
هيچ كس قدم از قدم برنمى دارد، يكى به سوى ابوسفيان مى آيد:
ــ جناب فرمانده! جلو ما خندق عميقى است، ما نمى توانيم از آن عبور كنيم.
ــ يعنى چه؟ همه با هم هجوم ببريد و جنگ را آغاز كنيد.
ــ خندق خيلى عميق است، اگر وارد آن خندق بشويم آماج تيرها و سنگ ها قرار مى گيريم.
ــ برو كنار ببينم آنجا چه خبر است.
ابوسفيان جلو مى آيد، از تعجّب دارد شاخ درمى آورد!! باور نمى كند، خندقى عميق راه را بر سپاه احزاب بسته است. آن طرف خندق هم مسلمانان با تير و سنگ آماده اند. هيچ راه عبورى بر روى خندق نيست. چه بايد بكنيم؟
ــ اين نقشه را چه كسى ياد محمّد داد؟ تا به حال، در اين سرزمين چنين چيزى سابقه نداشته است.
ــ جناب فرمانده! مى گويند كه يك ايرانى به نام سلمان اين كار را كرده است.
ــ اگر دستم به اين سلمان برسد مى دانم با او چه كنم.
ــ حالا مى گوييد چه كنيم؟
ــ برويد گم شويد تا من ببينم چه خاكى بايد به سرم بريزم!
چرا اين قدر عصبانى هستى؟ اى ابوسفيان! فرمانده كل قوا كه نبايد با سربازانش اين طورى حرف بزند.
مى بينم كه تو هم عصبانى هستى آقاى حَىّ! اى يهودى! همه اين آتش ها زير سر توست. تو بودى كه همه را تحريك به جنگ با پيامبر كردى.
تو كه مى خواستى ريشه اسلام را بكنى. درست است؟ يادت مى آيد كه چقدر اين طرف و آن طرف رفتى و نيرو جمع كردى. دلت به ده هزار سربازت خوش بود!
از اين ناراحت هستى كه همه اين جنگجويان در كنار اين خندق، هيچ شده اند! بگو بدانم فايده اين سپاه تو چيست؟
گيرم كه تو به جاى ده هزار جنگجو، خيلى بيشتر نيرو مى آوردى، باز هم كارى نمى توانستى بكنى. وقتى كه نتوانى به مسلمانان دسترسى داشته باشى و آنها از هجوم يكباره تو در امان باشند، تعداد سربازها به چه كار مى آيد؟
💕💕💕💕💕💕🍃🍃🍃🍃🍃🍃
#آرزوی_سوم
#علی_شناسی
#کانال_شهداء_ومهدویت
❣❣☂️☂️
eitaa.com/joinchat/4178706454Ca0d3f56e59
💢پدر مجاهد پسر شهید
🔹ما یک خانواده معتقد مذهبی و انقلابی هستیم؛ حتی پدرمان، قبل از انقلاب، دوسال در زمان طاغوت زندانی بود. اما محمدعلی گل سرسبد خانواده ما بود؛ در ایمان، اخلاص، احترام به والدین، حسن خلق و مردم داری، زبان زد فامیل بود.
🔹 علیرضا ازکودکی به شهدا علاقه خاصی داشت و دوبرادرکوچکترمان را نیز به پیروی از سیره شهدا ترغیب می کرد. همسرشان را نیز از خانواده شهدا انتخاب کرد.
🔹 یادم هست که یکی از اقوام نزدیک ما، که با محمدعلی بسیار صمیمی بودند، اعتقادات
چندان درستی نداشت؛ بعد از شهادت برادرم، ایشان تحت تاثیر وی متحول شده و به سپاه پاسداران انقلاب پیوست.
🔹شهید مدافع وطن #محمدعلی_میرزایی
@shohada_vamahdawiat
#آرزوی_سوم
#صفحه_بیست_یکم
تنها راه اين است كه مسلمانان را هدف تيرهاى خود قرار بدهيم. اين فكرى است كه به ذهن ابوسفيان مى رسد. او دستور مى دهد تا تيراندازان جلو بيايند و با كمان هاى خود به سوى مسلمانان تيراندازى كنند.
مسلمانان همه در پناه سنگرهاى خود قرار مى گيرند، سنگرهايى كه با خاك هاى خندق آماده كرده اند. باران تير مى بارد. از اين طرف هم تيراندازان مسلمان دست به كار مى شوند و به آن طرف تير پرتاب مى كنند.
ابوسفيان خيلى زود مى فهمد كه تيراندازى هم فايده اى ندارد. اگر آنها همه تيرهاى خود را هم مصرف كنند، كارى از پيش نخواهند برد.
حَىّ و ابوسفيان از خشم، دندان بر هم مى سايند، نمى دانند چه كنند، ساعت ها تيراندازى، هيچ چيز را تغيير نداده است.
شب فرا مى رسد، همه جا تاريك مى شود، ديگر به زحمت مى توان چيزى را ديد.
آيا ممكن است دشمن در نيمه شب، از تاريكى استفاده كند و از خندق عبور كند؟ مسلمانان بايد خيلى هوشيار باشند.
آن سياهى چيست كه از خندق پايين مى رود؟ او به كجا مى رود؟ او كيست؟ نگاه كن! به او سمت اردوگاه دشمن مى رود.
او در حالى كه شمشير به دست دارد نزديك اردوگاه دشمن مى شود، و همه حركت هاى آنها را زير نظر مى گيرد.
به راستى اين خيلى شجاعت مى خواهد كه تنهاى تنها از خندق عبور كنى و در نزديكى دشمن نگهبانى بدهى.
فصل زمستان است، هوا سرد است، امّا او تا صبح به نگهبانى مشغول است. او گاهى نماز مى خواند، گاهى با خدا مناجات مى كند، امّا چهار چشمى مواظب اردوگاه دشمن است.
سپيده صبح مى زند، هوا كم كم مى خواهد روشن بشود كه او به سوى مسلمانان برمى گردد. اكنون ديگر هوا روشن شده است، نزديك مى شوم تا او را خوب ببينم و بشناسم.
تو فكر مى كنى او كه باشد.
او كسى نيست جز على(ع)!
چند روز سپرى مى شود، سپاه احزاب در پشت خندق پراكنده شده اند. آنها نمى دانند چه كنند، آنها آذوقه زيادى براى خود نياورده اند. علوفه كمى براى اسب ها و شترهاى خود همراه دارند. آنها مى دانند كه نمى توانند مدّت زيادى اينجا بمانند.
امسال كمتر از همه سال ها باران باريده است. مسلمانان مدينه تا ديروز، كم باريدن باران را بلا مى دانستند، امّا امروز مى فهمند كه همه كارهاى خدا حكمتى دارد. اگر باران مثل هر سال در فصل بهار زياد مى باريد، در بيابان هاى اطراف مدينه علوفه براى اسب ها و شترهاى سپاه احزاب يافت مى شد، امّا به بركت نيامدن باران، هيچ علوفه اى در بيابان نيست تا كفّار بتوانند از آن بهره ببرند. براى همين است كه شرايط بر آنها سخت شده است.
ابوسفيان و ديگر سران قبيله ها در جلسه اى گرد هم جمع شده اند تا فكرى براى مشكل خود بكنند، حَىّ و ديگر يهوديانى كه همراه او هستند، بيش از همه ناراحت هستند. آنها هرگز باور نمى كردند كه اين گونه با شكست روبرو شوند. بايد كارى كرد، نمى شود دست روى دست گذاشت.
🌻🌻🌻🌻🌻🍃🍃🍃🍃🍃
#آرزوی_سوم
#علی_شناسی
#کانال_شهداء_ومهدویت
❣❣☂️☂️
eitaa.com/joinchat/4178706454Ca0d3f56e59