✨﷽✨
🏴 امام حسين(ع)؛ شهيد فراموشكاری مردم
✍ مهمترين علت شهادت امام حسين(ع) يا مهمترين علت گرويدن مردم به امويان، «جهالت» مردم بود. مقصود از جهالت اين نبود كه چون مردم «بیسواد» بودند، مرتكب چنين عملی شدند و اگر تحصيلكرده میبودند نمیكردند؛ نه! در اصطلاح دين، جهالت بيشتر در مقابل «عقل» گفته میشود و مقصود آن تنبّه عقلی است كه مردم بايد داشته باشند، و اين چندان ربطی به سواد و بیسوادی ندارد.
به عبارت ديگر امام حسين(ع) شهيد «فراموشكاری» مردم شد، زيرا اگر در تاريخ 50، 60 ساله خود فكر میكردند و قوه تنبه و استنتاج و عبرتگيری در آنها میبود و به تعبير سيدالشهداء(ع) كه فرمود: «ارجعوا الي عقولكم» اگر به عقل و تجربه 50، 60ساله خود رجوع میكردند و جنايتهای ابوسفيان و معاويه و زياد در كوفه و خاندان اموی را فراموش نمیكردند و گول ظاهر فعلی معاويه را، كه دمزدن از دين بهخاطر منافع شخصی است، نمیخوردند و عميق فكر میكردند، و حساب میكردند آيا حسين(ع) برای دين و دنيای آنها بهتر بود يا يزيد و معاويه و عبيدالله، هرگز چنين جنايتی واقع نمیشد. پس درحقيقت علت عمده اينكه مردمی نسبتا معتقد به اسلام اينطور با خاندان پيغمبر رفتار كردند، فقط و فقط فراموشكاری و گول ظاهر خوردن آنها بود، يعنی نتوانستند پشت پرده نفاق را ببينند. «ظواهر» شعائر اسلامی را محفوظ میديدند و توجه به «اصول» و معانی ازبينرفته نداشتند.
👤 #شهید_مطهری
📚 #حماسه_حسينی | ج 2
📖 صص 33-32
✨﷽✨
🏴 شخصی از حضرت امام صادق (علیه السلام) پرسید :
❓آقا جان! جدتان امام حسین (علیه السلام) الآن کجاست؟
✍ حضرت فرمودند : چقدر جثه تو کوچک است و چقدر سوال تو بزرگ است! بدن مبارک امام حسین (علیه السلام) در قبر است اما روح بزرگشان سمت راست عرش خدا نزد جد و پدر و مادرشان است، و نظر مبارک امام حسین (علیه السلام) به دو مکان و موضع است :
1⃣ به زوار قبرش ،
2⃣ به مجالس عزایش .
آنگاه حضرت فرمودند : امام حسین (علیه السلام) از جد و پدر و مادر و برادرش خواهش می کنند که برای عزادارانش استغفار نمایند تا خدا آنان را بیامرزد.
در روایتی دیگر امام حسین (علیه السلام) فرمودند :
اگر گریه کننده بر من می دانست که چه اجری نزد خداوند دارد شادی اش از اندوهش بیشتر می گردید.
📚 چشمه سار عشق ، ص 10 .
📖 قصص الحسینیه ، ص 72
🖤 امام حسین(ع) یعنی؟
امام حسین(ع) یعنی دوری از مال حرام
امام حسین(ع) یعنی دروغ نگفتن
امام حسین(ع) یعنی حمایت از فقیر
امام حسین(ع) یعنی رعایت حق الناس
امام حسین(ع) یعنی ربا نخوردن
امام حسین(ع) یعنی ظلم نکردن
امام حسین(ع) یعنی ظلم نپذیرفتن
امام حسین(ع) یعنی دست یتیم گرفتن
امام حسین(ع) یعنی نماز اول وقت
امام حسین(ع) یعنی حمایت از مظلومان
امام حسین(ع) یعنی اهمیت به خانواده
امام حسین(ع) یعنی رعایت حقوق طبیعت
امام حسین(ع) یعنی محبت به مردم
امام حسین(ع) یعنی مراعات حق همسایه
امام حسین(ع) یعنی حرام بودن اختلاس
امام حسین(ع) یعنی مراقبت از بیت المال
🖤 امام حسین(ع) یعنی پایبند بودن به همه ی ارزشها و دوری از همه ی رذیلتها
◼ السَّلاَمُ عَلَیْکَ یَا مَوْلاَیَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ
✨﷽✨
🏴ای نفْس عباس، میخواهم بعد از حسین زنده نمانی!
✍ تجلیدادن #ایثار، این عاطفهی انسانی و اسلامی، یکی از وظایف حادثهی #کربلا بوده است و گویی این نقش بهعهدهی #ابوالفضل_العباس گذاشته شده بود. ابوالفضل بعد از آنکه چهارهزار مأمور شریعهی فرات را کنار زده است، وارد آن شده و اسب را داخل آب برده است بهطوری که آب به زیر شکم اسب رسیده و ابوالفضل میتواند بدون اینکه پیاده شود، مشکش را پر از آب بکند. همینکه مشک را پر از آب کرد، با دستش مقداری آب برداشت و آورد جلوی دهانش که بنوشد، دیگران از دور ناظر بودند، آنها همینقدر گفتهاند: ما دیدیم که ننوشید و آب را ریخت.
ابتدا کسی نفهمید که چرا چنین کاری کرد. تاریخ میگوید: فذکر عطش الحسین... یادش افتاد که برادرش تشنه است، گفت شایسته نیست حسین در خیمه تشنه باشد و من آب بنوشم. حالا تاریخ از کجا میگوید؟ از اشعار ابوالفضل، چون وقتی که بیرون آمد، شروع کرد به رجز خواندن، از رجزش فهمیدند که چرا ابوالفضل تشنه آب نخورد، رجزش این بود، خودش با خودش حرف میزند، خودش را مخاطب قرار داده میگوید: ای نفْس عباس! میخواهم بعد از حسین زنده نمانی، تو میخواهی آب بخوری و زنده بمانی؟ عباس! حسین در خیمهاش تشنه است و تو میخواهی آب گوارا بنوشی؟ به خدا قسم، رسم نوکری و آقایی، رسم برادری، رسم #امام داشتن، رسم #وفاداری چنین نیست.
👤 شهید مطهری
📚 حماسه حسینی | ج1 ص 391
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺شیعیان عربستان بعد از سالها در بقیع اجازه عزاداری پیدا کردند
ــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رنگ سرخ علمت یا ثارالله؛ این عالم رو میگیره انشاءالله...
🔹لحظاتی از سینهزنی مردم و رهبر انقلاب در مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برگزاری مراسم عاشورای حسینی در صعده یمن
#قدس_شریف
✨﷽✨
🏴هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد علیه السلام...
✍️از امام سجاد علیه السلام پرسیدند: سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام... امان از شام ! در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود:
▪️1.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله مینمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل میزدند.
▪️2.سرهای شهداء را در میان هودجهای زنهای ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمههایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگهداشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه میآوردند و با سرها بازی میکردند، و گاهی سرها به زمین میافتاد و زیر سم سُتوران قرار میگرفت.
▪️3.زنهای شامی از بالای بامها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامهام افتاد و چون دستهایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامهام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند.
▪️4.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و میگفتند: «ای مردم! بکُشید اینها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!»
▪️5.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها میگفتند: اینها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانههای آنها را ویران کردند . امروز شما انتقام آنها را از اینها بگیرید.
▪️6.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت.
▪️7.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شبها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر میبردیم...
📚برگرفته از: تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی
🔰 گزارش روز
💠 ما ملت امام حسینیم
مراسم دهه اول محرمالحرام امسال هم مانند سالهای گذشته پرشور برگزار گردید. یکی از خصوصیات ویژه محرم این است که زن و مرد، پیر و جوان، چپ و راست، غنی و فقیر و... کنار هم قرار گرفته و فارغ از تعلقات خود به رونق این مجلس 1400 ساله کمک میکنند. اما مراسم امسال در درون خود پیامها و نکات تحلیلیای داشت که میتوان آن را اینگونه برشمرد:
🍂 جامعه دیندار است:
سالهاست ما از طرق مختلف و از رسانههای گوناگون با این انگاره مواجه میشویم که جامعه از دین فاصله گرفته و به اعتقادات دینی توجهی ندارد. مراسمات شب قدر، تاسوعا و عاشورا، راهپیمایی اربعین و... نشان میدهد که این انگاره، یک ذهنیت اشتباه است. البته این به معنای غره شدن مسئولان به وضعیت موجود نباید تلقی گردد بلکه باید با پیمایشهای علمی و تخصصی به این نکته رسید که جامعه در عصر جدید به پدیدههای دینی چگونه میاندیشد و چگونه میتوان به افزایش کیفیت دینداری آن کمک کرد.
🍂 پروپاگاندای رسانهای را باور نکن:
گوبلز میگفت که دروغ، هر چه بزرگتر باشد، باورش آسانتر است. این مبنایی برای پروپاگاندای رسانهای و برجستهسازی حاشیه و به حاشیه بردن اصل است. در محرم هر سال هم ما با این موضوع مواجهیم که رسانههای ضد انقلاب یک نوحه از یک مداح یا یک حاشیه از یک مراسم را در بوق و کرنا کرده و اصل مراسم عاشورای حسینی را تحتالشعاع قرار میدهند. موضوعی که امسال نیز با آن مواجه بودیم. جامعه به درستی میداند که در بین صدها هزار تکیه، هیئت، موکب و... با فرهنگ، عقاید و سلایق مختلف به وجود آمدن حاشیههایی این چنینی غیر قابل کتمان است. اما اینکه بخواهیم عظمت این دستگاه عظیم، مردمی و خودجوش را زیر سؤال ببریم خلاف اخلاق و انصاف است.
🍂 نسل زِد ضد نیست:
در اغتشاشات سال گذشته با عبارت نسل زِد بسیار مواجه شدیم که نسل جدید جامعه را به بیگانگی با فرهنگ بومی و دینی متهم میکردند. اینکه نسل جدید متفاوت میاندیشد و با چالشهای فکری و هویتی بسیاری روبهروست یک امر غیر قابل کتمان است. اما تعدد حضور جوانان و نوجوانان در هیئات و عزاداری سیدالشهداء علیهالسلام نشان میدهد که این نسل نیازمند مطالعه عمیق فرهنگی و اجتماعی است.
🍂 حسین علیهالسلام فصل مشترک ماست:
این روزها جامعه به وحدت و همدلی نیاز ویژهای دارد. مناسبات ملی و مذهبی بهترین بستر برای شکلگیری وحدت و همدلی است و شاید گل سر سبد این مناسبتها محرم و صفر و شخصیت امام حسین علیهالسلام است. چپ و راست، شیعه و سنی، پیر و جوان و... همه به امام حسین علیهالسلام اعتقاد دارند و این میتواند یک فصل مشترک برای گفتوگو و رسیدن به وحدت باشد.
✍️ #یعقوب_ربیعی
🔴 متن لایحه جدید حجاب منتشر شد
🔹نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: گزارش نهایی این کمیسیون درباره لایحه عفاف و حجاب تهیه و تدوین شده که پس از تقدیم به هیأترئیسه مجلس، جهت بررسی و تصویب نهایی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
🔹بخشی از متن لایحه به شرح زیر است:براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولتها، شبکهها، رسانهها، گروهها یا سازمانهای خارجی یا معاند و یا بهصورت سازمانیافته ترویج برهنگی، بیعفتی و بیحجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه 4 محکوم میشود.
🔹هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بیعفتی، بیحجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه 4 و بهتشخیص مقام قضایی از 6 ماه تا 2 سال به ممنوعالخروجی و ممنوعالفعالیتبودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم میشود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر میشود و سایر مجازاتهای بار اول نیز تکرار میشود.
🔹 هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه 6 و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه 5 محکوم میشود. در صورت تکرار بیش از 4 بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویجدهندههای بیحجابی خواهد بود.
🔹در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آنها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بیعفتی، بیحجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه 5 یا پرداخت 2 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم میشود و به تشخیص قاضی از 6 ماه تا 2 سال ممنوعالخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه 4 یا پرداخت 4 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوعالخروجی از 6 ماه تا 2 سال محکوم میشود.
🔹 اگر شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی مرتکب بیحجابی شود یا آن را تبلیغ کند، علاوه بر محکومیت به مجازات در خصوص جرم ارتکابی، به جریمۀ نقدی درجه 2 یا پرداخت 10 درصد از کل دارایی (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم میشود.
🔹 همچنین فرد دارای شهرت بهمدت 6 ماه تا 5 سال از فعالیتهای شغلی یا حرفهای محروم خواهد شد. علاوه بر این بهتشخیص قاضی 2 سال ممنوعالخروج میشود و از 6 ماه تا 2 سال حق فعالیت در فضای مجازی نخواهد داشت و تمام معافیتهای مالیاتیاش لغو خواهد شد.
🔹اگر این فرد مشهور دوباره بیقانونی را تکرار کند اینبار به جریمۀ نقدی درجه یک یا پرداخت 10 درصد از کل داراییاش محکوم میشود. این فرد 5 تا 15 سال از فعالیتهای حرفهای محروم و 2 سال ممنوعالخروج میشود. از 6 ماه تا 2 سال در فضای مجازی هم ممنوعالفعالیت خواهد شد.
🔹 سفارش تبلیغات به اشخاص حقیقی یا حقوقی که در داخل یا خارج از کشور در فضای مجازی یا رسانهای ترویج برهنگی میکنند ممنوع است و اگر کسی این کار را کند به جریمۀ نقدی درجه 3 یا 4برابر هزینۀ پرداختشده برای تبلیغات محکوم میشود و در صورت تکرار مجازاتش 2 برابر میشود.
🔹 اینها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است، در این لایحه تکالیف مختلفی برای دستگاههای مختلف در نظر گرفتهشده و مجازات بیحجابی و بدپوششی در مکانهای مختلف گفتهشده است./ فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویر هوایی از کربلای مقدس در روز عاشورا
دکتر شریعتی می گوید:
در حادثه کربلا با سه نمونه شخصیت روبرو میشویم.
اول: حسین (ع)
حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود.
تا آخر میایستد.
خودش و فرزندانش شهید میشوند.
هزینه انتخابش را میدهد
و به چیزی که نمیخواهد تن نمیدهد.
از آب میگذرد، از آبرو نه
دوم: یزید
همه را تسلیم میخواهد.
مخالف را تحمل نمیکند.
سرِ حرفش میایستد.
نوه پیغمبر را سر میٔبرد.
بی آبرویی را به جان میخرد
تا به چیزی که میخواهد برسد
سوم: عمرِ سعد
به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است.
هم خدا را میخواهد هم خرما،
هم دنیا را میخواهد هم اخرت.
هم میخواهد حسین (ع)را راضی کند هم یزید را.
هم اماراتِ ری را میخواهد،هم احترامِ مردم را.
نه حاضر است از قدرت بگذرد،نه از خوشنامی.
هم آب میخواهد هم آبرو.
دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی است
که به هیچکدام از چیزهایی که میخواهد نمیرسد.
نه سهمی از قدرت میبرد نه از خوشنامی
ما آدمهایِ معمولی راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم،
نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را
اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست!
من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم...
(دکتر علی شریعتي)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#الله_اکبر
🔺 برای نخستین بار در دنیا
✅ اجرای دقیق و مو به موی تمام وقایع جنگی #روز_عاشورا در کشور #عراق که هر مسلمانی آرزوی دیدنش را دارد! این صحنه آرایی باشکوه و خارق العاده روز عاشورا ، توسط هزاران هنرمندان زن و مرد عرب، طی شش ماه تمرین مداوم و سخت، در #خاک_کربلا به تصویر کشیده شده است!
🔴حتما تماشا کنید و برای تمام عاشقان حضرت ارسال کنید...🙏
🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴
#عاشورای_حسینی_تسلیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَقُتِلَ الْحُسين...
🎥مرثیهخوانی حضرت آیتالله خامنهای به زبان ترکی درباره سيدالشهدا (ع) در اردبیل
#قدس_شریف
📸بینالحرمین در شب عاشورای حسینی (ع)
🔸امروز در عراق مصادف با عاشورای حسینی است.
به بهانه شهادت حضرت #سجاد علیه السلام
🌴#صحیفه_سجادیه سلاح #جهاد_تبیین
🔹جهاد تبیین از تاکیدات مقام معظم رهبری است. جهاد تبیین الزاماتی دارد. بهره گیری از منابع غنی، منطقی و مستدل از الزامات جهاد تبیین است. یکی از منابع مورد تاکید مقام معظم صحیفه سجادیه است.
"و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینههای مختلف. ما در زمینهی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینهی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معاملهی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همهی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامیای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت.
یا در زمینهی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئلهی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانیهای رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاستجمهوریهای امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهیها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی بودن، دینی بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ القادِرُ عَلَى القَبضِ مِنّی (۱) در این دعاهای صحیفهی سجّادیّه [هست]؛ اینها هر کلمهکلمهاش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.۱۴۰۰/۱۲/۱۹
🔺شرایط اجتماعی زمان حضرت سجاد علیه السلام، نقش تبیین گری ایشان پس از حماسه عاشورا، عرضه محتوای مکتوب برای جهاد تبیین و موفقیت آن حضرت در این جهاد، بهترین الگوی نظری و عملی برای مجاهدان عرصه تبیین است.
#جهاد_تبیین
#صحیفه_سجادیه
✍ #موسی_سلیمانی
🔴 مسئولان مراقب باشند که قضایای تلخ مشروطیت برای ما تکرار نشود
🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی :
" یکی از عواملی که موجب #شکست مشروطیت در ایران شد، این بود که #متدیّنین بعد از مدتی #احساس کردند کأنّه کار به سمت #بی_دینی پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با اینطور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما #جنجالشان زیاد بود - موجب شد که #متدیّنین و #علما که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج #دلسرد شدند و کنار نشستند.
وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرتانگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمهپوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا اینطور شد؟ چون اطمینان و #اعتماد مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان #نباید بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. "
✍️پ.ن:
🔻یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی این است که نسبت به مقولات دینی و ایمان مردم خط قرمز مشخص کرده است و اجازه نمی دهد که حاکمیت و ساختار سیاسی از مفاهمی مانند غیرت، حیا و عفاف دست بکشد و نسبت به ولنگاری و ناامنی اخلاقی بی تفاوت باشد و یا با آن کنار بیاید.
⚠️مسئولین هموراه باید حواسشان را جمع کنند که مردم نسبت به این قضیه حساس هستند و اگر آنها زمانی احساس کنند که حکومت نسبت به این مقولات #کوتاه آمده و یا #تسامح می کنند، خدای ناکرده مأیوس خواهند شد و مانند قضایای مشروطیت و سرنوشت تلخ آن در انتظار ماست❗️