eitaa logo
شهدای منطقه مهربان
154 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
8.3هزار ویدیو
222 فایل
ارتباط با ادمین: @Karimidost
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ لحظه شهادت امام حسین علیه السلام ؛ این تصویر به تنهایی یک روضه است ⚫️ نقاشی هنرمندانه از لحظه شهادت امام حسین علیه السلام در محاصره کوفیان و لشکر یزید - ظهر عاشورا هر که با هر چه به دستش می رسید     روی "قرآن" خطِ کوفی می کشید
✨﷽✨ 🏴هفت مصیبتِ شام از زبان امام سجاد علیه السلام... ✍️از امام سجاد علیه السلام پرسیدند:‌ سخت ترین مصائب شما در سفر کربلا کجا بود؟در پاسخ سه بار فرمودند: الشّام، الشّام، الشّام... امان از شام ! در شام هفت مصیبت بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر ، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود: ▪️1.ستمگران در شام اطراف ما را باشمشیرها احاطه کردند و بر ما حمله می‌نمودند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می‌زدند. ▪️2.سرهای شهداء را در میان هودج‌های زن‌های ما قرار دادند. سر پدرم و سر عمویم عباس(علیه السلام) را در برابر چشم عمه‌هایم زینب و ام کلثوم(علیها سلام) نگه‌داشتند و سر برادرم علی اکبر و پسر عمویم قاسم(علیه السلام) را در برابر چشمان خواهرانم سکینه و فاطمه می‌آوردند و با سرها بازی می‌کردند، و گاهی سرها به زمین می‌افتاد و زیر سم سُتوران قرار می‌گرفت. ▪️3.زن‌های شامی از بالای بام‌ها، آب و آتش بر سر ما می ریختند، آتش به عمامه‌ام افتاد و چون دست‌هایم را به گردنم بسته بودند نتوانستم آن را خاموش کنم. عمامه‌ام سوخت و آتش به سرم رسید و سرم را نیز سوزاند. ▪️4.از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز ما را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش دادند و می‌گفتند: «ای مردم! بکُشید این‌ها را که در اسلام هیچ گونه احترامی ندارند؟!» ▪️5.ما را به یک ریسمان بستند و با این حال ما را در خانه یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می‌گفتند: این‌ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را (در خیبر و خندق و ...) کشتند و خانه‌های آن‌ها را ویران کردند . امروز شما انتقام آن‌ها را از این‌ها بگیرید. ▪️6.ما را به بازار برده فروشان بردند و خواستند ما را به جای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت. ▪️7.ما را در مکانی جای دادند که سقف نداشت و روزها از گرما و شب‌ها از سرما، آرامش نداشتیم و از تشنگی و گرسنگی و خوف کشته شدن، همواره در وحشت و اضطراب به سر می‌بردیم... 📚برگرفته از:‌‌ تذکرة الشهداء ملاحبیب کاشانی
🔰 گزارش روز 💠 ما ملت امام حسینیم مراسم دهه اول محرم‌الحرام امسال هم مانند سال‌های گذشته پرشور برگزار گردید. یکی از خصوصیات ویژه محرم این است که زن و مرد، پیر و جوان، چپ و راست، غنی و فقیر و... کنار هم قرار گرفته و فارغ از تعلقات خود به رونق این مجلس 1400 ساله کمک می‌کنند. اما مراسم امسال در درون خود پیام‌ها و نکات تحلیلی‌ای داشت که می‌توان آن را این‌گونه برشمرد: 🍂 جامعه دیندار است: سال‌هاست ما از طرق مختلف و از رسانه‌های گوناگون با این انگاره مواجه می‌شویم که جامعه از دین فاصله گرفته و به اعتقادات دینی توجهی ندارد. مراسمات شب قدر، تاسوعا و عاشورا، راهپیمایی اربعین و... نشان می‌دهد که این انگاره، یک ذهنیت اشتباه است. البته این به معنای غره شدن مسئولان به وضعیت موجود نباید تلقی گردد بلکه باید با پیمایش‌های علمی و تخصصی به این نکته رسید که جامعه در عصر جدید به پدیده‌های دینی چگونه می‌اندیشد و چگونه می‌توان به افزایش کیفیت دینداری آن کمک کرد. 🍂 پروپاگاندای رسانه‌ای را باور نکن: گوبلز می‌گفت که دروغ، هر چه بزرگ‌تر باشد، باورش آسان‌تر است. این مبنایی برای پروپاگاندای رسانه‌ای و برجسته‌سازی حاشیه و به حاشیه بردن اصل است. در محرم هر سال هم ما با این موضوع مواجهیم که رسانه‌های ضد انقلاب یک نوحه از یک مداح یا یک حاشیه از یک مراسم را در بوق و کرنا کرده و اصل مراسم عاشورای حسینی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند. موضوعی که امسال نیز با آن مواجه بودیم. جامعه به درستی می‌داند که در بین صدها هزار تکیه، هیئت، موکب و... با فرهنگ، عقاید و سلایق مختلف به وجود آمدن حاشیه‌هایی این چنینی غیر قابل کتمان است. اما اینکه بخواهیم عظمت این دستگاه عظیم، مردمی و خودجوش را زیر سؤال ببریم خلاف اخلاق و انصاف است. 🍂 نسل زِد ضد نیست: در اغتشاشات سال گذشته با عبارت نسل زِد بسیار مواجه شدیم که نسل جدید جامعه را به بیگانگی با فرهنگ بومی و دینی متهم می‌کردند. اینکه نسل جدید متفاوت می‌اندیشد و با چالش‌های فکری و هویتی بسیاری روبه‌روست یک امر غیر قابل کتمان است. اما تعدد حضور جوانان و نوجوانان در هیئات و عزاداری سیدالشهداء علیه‌السلام نشان می‌دهد که این نسل نیازمند مطالعه عمیق فرهنگی و اجتماعی است. 🍂 حسین علیه‌السلام فصل مشترک ماست: این روزها جامعه به وحدت و همدلی نیاز ویژه‌ای دارد. مناسبات ملی و مذهبی بهترین بستر برای شکل‌گیری وحدت و همدلی است و شاید گل سر سبد این مناسبت‌ها محرم و صفر و شخصیت امام حسین علیه‌السلام است. چپ و راست، شیعه و سنی، پیر و جوان و... همه به امام حسین علیه‌السلام اعتقاد دارند و این می‌تواند یک فصل مشترک برای گفت‌وگو و رسیدن به وحدت باشد. ✍️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 متن لایحه جدید حجاب منتشر شد 🔹نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس: گزارش نهایی این کمیسیون درباره لایحه عفاف و حجاب تهیه و تدوین شده که پس از تقدیم به هیأت‌رئیسه مجلس، جهت بررسی و تصویب نهایی، در دستور کار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت. 🔹بخشی از متن لایحه به شرح زیر است:براساس لایحۀ حجاب، هر شخص با همکاری با دولت‌ها، شبکه‌ها، رسانه‌ها، گروه‌ها یا سازمان‌های خارجی یا معاند و یا به‌صورت سازمان‌یافته ترویج برهنگی، بی‌عفتی و بی‌حجابی کند به حبس و جریمۀ نقدی درجه 4 محکوم می‌شود. 🔹هر شخصی در فضای مجازی یا غیرمجازی به اصل حجاب توهین کند یا برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی را ترویج کند، برای بار اول به جریمۀ نقدی درجه 4 و به‌تشخیص مقام قضایی از 6 ماه تا 2 سال به‌ ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌الفعالیت‌بودن در فضای مجازی و حذف محتواهای سابقِ ناقض قانون محکوم می‌شود و در صورت تکرار، جریمۀ نقدی یک درجه شدیدتر می‌شود و سایر مجازات‌های بار اول نیز تکرار می‌شود. 🔹 هر زنی در انظار یا اماکن عمومی یا معابر کشف حجاب کند بار اول معادل حداکثر جریمۀ نقدی درجه 6 و بارهای بعدی به جریمۀ نقدی درجه 5 محکوم می‌شود. در صورت تکرار بیش از 4 بار هم مجازات این فرد مانند مجازات ترویج‌دهنده‌های بی‌حجابی خواهد بود. 🔹در صورتی که در محل کسب، حرفه یا شغل، صاحبان یا کارکنان آن‌ها به هر ترتیب مرتکب برهنگی، بی‌عفتی، بی‌حجابی یا بدپوششی شوند، علاوه بر مجازات متخلف، صاحب حرفه یا شغل بار اول به جریمۀ نقدی درجه 5 یا پرداخت 2 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل (هرکدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود و به تشخیص قاضی از 6 ماه تا 2 سال ممنوع‌الخروج خواهد شد. اگر این موضوع تکرار شود به جریمۀ نقدی درجه 4 یا پرداخت 4 ماه سود ناشی از درآمد آن شغل و ممنوع‌الخروجی از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌شود. 🔹 اگر شخصی که دارای شهرت یا تأثیرگذاری اجتماعی است، در فضای مجازی یا غیرمجازی مرتکب بی‌حجابی شود یا آن را تبلیغ کند، علاوه بر محکومیت به مجازات در خصوص جرم ارتکابی، به جریمۀ نقدی درجه 2 یا پرداخت 10 درصد از کل دارایی (هر کدام که بیشتر باشد) محکوم می‌شود. 🔹 همچنین فرد دارای شهرت به‌مدت 6 ماه تا 5 سال از فعالیت‌های شغلی یا حرفه‌ای محروم خواهد شد. علاوه بر این به‌تشخیص قاضی 2 سال ممنوع‌الخروج می‌شود و از 6 ماه تا 2 سال حق فعالیت در فضای مجازی نخواهد داشت و تمام معافیت‌های مالیاتی‌اش لغو خواهد شد. 🔹اگر این فرد مشهور دوباره بی‌قانونی را تکرار کند این‌بار به جریمۀ نقدی درجه یک یا پرداخت 10 درصد از کل دارایی‌اش محکوم می‌شود. این فرد 5 تا 15 سال از فعالیت‌های حرفه‌ای محروم و 2 سال ممنوع‌الخروج می‌شود. از 6 ماه تا 2 سال در فضای مجازی هم ممنوع‌الفعالیت خواهد شد. 🔹 سفارش تبلیغات به اشخاص حقیقی یا حقوقی که در داخل یا خارج از کشور در فضای مجازی یا رسانه‌ای ترویج برهنگی می‌کنند ممنوع است و اگر کسی این کار را کند به جریمۀ نقدی درجه 3 یا 4برابر هزینۀ پرداخت‌شده برای تبلیغات محکوم می‌شود و در صورت تکرار مجازاتش 2 برابر می‌شود. 🔹 این‌ها فقط بخشی از لایحۀ حجاب است، در این لایحه تکالیف مختلفی برای دستگاه‌های مختلف در نظر گرفته‌شده و مجازات بی‌حجابی و بدپوششی در مکان‌های مختلف گفته‌شده است./ فارس
🔴تیم ملی نوجوانان ایران قهرمان آسیا شد 🔹تیم والیبال زیر ۱۶ سال ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف ازبکستان رفت و پیروز شد. 🔹ایران با پیروزی سه بر یک به عنوان قهرمانی نخستین دوره این رقابت‌ها دست پیدا کرد.
دکتر شریعتی می گوید: در حادثه کربلا با سه‌ نمونه شخصیت روبرو می‌شویم. اول: حسین (ع) حاضر نیست تسلیمِ حرفِ زور شود. تا آخر می‌‌ایستد. خودش و فرزندانش شهید می‌شوند. هزینه انتخابش را می‌‌دهد و به چیزی که نمی‌خواهد تن‌ نمی‌‌دهد. از آب می‌گذرد، از آبرو نه‌ دوم: یزید همه را تسلیم می‌خواهد. مخالف را تحمل نمی‌‌کند. سرِ حرفش می‌‌ایستد. نوه‌ پیغمبر را سر می‌‌ٔبرد. بی‌ آبرویی را به جان میخرد تا به چیزی که می‌‌خواهد برسد سوم: عمرِ سعد به روایتِ تاریخ تا روز ٨ محرّم در تردید است. هم خدا را می‌خواهد هم خرما، هم دنیا را می‌خواهد هم اخرت. هم می‌خواهد حسین (ع)را راضی‌ کند هم یزید را. هم اماراتِ ری را می‌خواهد،هم احترامِ مردم را. نه‌ حاضر است از قدرت بگذرد،نه‌ از خوشنامی. هم آب می‌خواهد هم آبرو. دستِ آخر اما عمرِ سعد تنها کسی‌ است که به هیچکدام از چیزهایی که می‌خواهد نمی‌‌رسد. نه سهمی از قدرت می‌‌برد نه‌ از خوشنامی ما آدمهایِ معمولی‌ راستش نه جرات و ارادهِ حسین (ع) شدن را داریم، نه قدرت و ابزارِ یزید شدن را اما در درونِ همه ما یک عمرِ سعد هست! من بیش از همه از عمر سعد شدن میترسم... (دکتر علی شریعتي)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 برای نخستین بار در دنیا ✅ اجرای دقیق و مو به موی تمام وقایع جنگی در کشور که هر مسلمانی آرزوی دیدنش را دارد! این صحنه آرایی باشکوه و خارق العاده روز عاشورا ، توسط هزاران هنرمندان زن و مرد عرب، طی شش ماه تمرین مداوم و سخت، در به تصویر کشیده شده است! 🔴حتما تماشا کنید و برای تمام عاشقان حضرت ارسال کنید...🙏 🏴🖤🏴🖤🏴🖤🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَقُتِلَ الْحُسين... 🎥مرثیه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به زبان ترکی درباره سيدالشهدا (ع) در اردبیل
📸بین‌الحرمین در شب عاشورای حسینی (ع) 🔸امروز در عراق مصادف با عاشورای حسینی است.
به بهانه شهادت حضرت علیه السلام 🌴 سلاح 🔹جهاد تبیین از تاکیدات مقام معظم رهبری است. جهاد تبیین الزاماتی دارد. بهره گیری از منابع غنی، منطقی و مستدل از الزامات جهاد تبیین است. یکی از منابع مورد تاکید مقام معظم صحیفه سجادیه است. "و به نظر من امروز آن چیزی که میتواند به بهترین وجهی به صورت یک سلاح مؤثّری عمل کند، تبیین مفاهیم عالی اسلامی است در زمینه‌های مختلف. ما در زمینه‌ی مسائل معرفتی، مسائل معارفی، حرفهای نگفته زیاد داریم؛ حرفهای قابل گفتنی که برای دنیا جذّاب و شیرین است، زیاد داریم. در زمینه‌ی مسائل مربوط به سبک زندگی اسلامی، ما خیلی حرفِ نگفته داریم. فرض کنید حالا یک قلم، بحث محیط زیست است، یک قلم بحث معامله‌ی با حیوانات است، یک قلم بحث خانواده است؛ اینها سبک زندگی است دیگر. در همه‌ی اینها اسلام حرفهای جذّاب دارد؛ معارف اسلامی‌ای که اینها را میشود از درون متون اسلامی تخلیص کرد و تجرید کرد و در اختیار همه گذاشت. یا در زمینه‌ی آئین حکمرانی اسلامی؛ یکی از موضوعاتی که بسیار مهم است و میتوان این را مطرح کرد، مسئله‌ی حکمرانی اسلامی است. حکمرانی در منطق اسلام از بن و بنیاد با حکمرانی‌های رایج جهان متفاوت است؛ نه شبیه سلطنت است، نه شبیه ریاست‌جمهوری‌های امروز دنیا است، نه شبیه فرماندهی‌ها است، نه شبیه رؤسای کودتاگر است؛ شبیه هیچ کدام از اینها نیست؛ یک چیز خاصّی است متّکی به مبانی معنوی. سبک حکمرانی اسلامی این است: مردمی ‌بودن، دینی‌ بودن، اعتقادی بودن، اَشرافی نبودن، مسرف نبودن، ظالم نبودن؛ نه ظالم [و نه مظلوم]: لا اُظلَمَنَّ وَ اَنتَ مُطیقٌ لِلدَّفعِ عَنّی وَ لا اَظلِمَنَّ وَ اَنتَ‌ القادِرُ عَلَى‌ القَبضِ‌ مِنّی (۱) در این دعاهای صحیفه‌ی سجّادیّه [هست]؛ اینها هر کلمه‌کلمه‌اش مبانی مهمّ معرفتی است؛ اینها چیزهایی است که سلاحهای جدید ما است، باید از اینها استفاده کرد.۱۴۰۰/۱۲/۱۹ 🔺شرایط اجتماعی زمان حضرت سجاد علیه السلام، نقش تبیین گری ایشان پس از حماسه عاشورا، عرضه محتوای مکتوب برای جهاد تبیین و موفقیت آن حضرت در این جهاد، بهترین الگوی نظری و عملی برای مجاهدان عرصه تبیین است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 مسئولان مراقب باشند که قضایای تلخ مشروطیت برای ما تکرار نشود 🔰مقام معظم رهبری مدظله العالی : " یکی از عواملی که موجب مشروطیت در ایران شد، این بود که بعد از مدتی کردند کأنّه کار به سمت پیش میرود. جنجال زیاد مطبوعاتی که آن وقت همه انگیزه خودشان را این قرار داده بودند که به مقدّسات دینی حمله کنند - البته کسانی که در مشروطیت با اساس دین و مظاهر دینی و اعتقادات دینی و روحانیت و با این‌طور چیزها در مجامع به صورت قلمی و شعاری مقابله و اهانت میکردند، عدّه زیادی نبودند، اما زیاد بود - موجب شد که و که در صفوف اول مبارزه مشروطیت بودند، بتدریج شدند و کنار نشستند. وقتی چنین شد، نهضت شکست میخورد؛ و مشروطیت شکست خورد. بعد از پانزده، شانزده سال از عمر مشروطیت، دیکتاتورىِ رضاخانی به وجود آمد. این بسیار عبرت‌انگیز است. رضاخانِ قلدر و چکمه‌پوش کجا، شعار مشروطیت کجا؛ چقدر اینها با هم فاصله دارند! چرا این‌طور شد؟ چون اطمینان و مردم مؤمن سلب شد؛ کنار نشستند و از صحنه بیرون رفتند. مسؤولان بگذارند چنین حالتی در مؤمنین به وجود آید. " ✍️پ.ن: 🔻یکی از ویژگی های جمهوری اسلامی این است که نسبت به مقولات دینی و ایمان مردم خط قرمز مشخص کرده است و اجازه نمی دهد که حاکمیت و ساختار سیاسی از مفاهمی مانند غیرت، حیا و عفاف دست بکشد و نسبت به ولنگاری و ناامنی اخلاقی بی تفاوت باشد و یا با آن کنار بیاید. ⚠️مسئولین هموراه باید حواسشان را جمع کنند که مردم نسبت به این قضیه حساس هستند و اگر آنها زمانی احساس کنند که حکومت نسبت به این مقولات آمده و یا می کنند، خدای ناکرده مأیوس خواهند شد و مانند قضایای مشروطیت و سرنوشت تلخ آن در انتظار ماست❗️
چرا حادثه کربلا به وجود آمد!؟ بکوشیم جزو این 5 دسته نباشیم
☑️ صــــرفا برای عبرت...!! ولی_دیر_شده_بود 🔹بعد از واقعه عاشورا حدوداً ۳۵ هزار نفر در یاری اهل بیت کشته شدند ولی اصلا ارزش کار اون ۷۲ نفر رو نداشت... 🔸گروه اوّل توابیّن بودند؛ 🔻همون‌هایی که روز عاشورا سکوت کردند، بعد از شهادت همگی قیام کردند تقریباً همه کشته شدند. ۵۰۰۰ نفر... ولی_دیر_شده_بود 🔹گروه دوّم مردم مدینه بودند؛ 🔻بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود ۱۰ هزار نفر. یزید گفت: لشکری که به مدینه حمله کنه، سه روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برايش حلاله. ولی_دیر_شده_بود 🔹گروه سـوّم مختار بود که بعد از جنگ‌های فراوان و کشته شدن حدود ۲۲ هزار نفر. گر چه قاتلان امام مظلوم (علیه السلام) را قصاص کرد... ولی_دیر_شده_بود 1️⃣ مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین (علیه السلام) همراهیش نکردن... 2️⃣ مردمی که هنگام ورود امام حسین (علیه السلام) به کوفه کمکش نکردند... 👈 همه بعدها به کمک امام رفتند... ولی_دیر_شده_بود امام سجاد (علیه السلام) هم استقبال خاصّی از این حرکت‌ها نمی‌کردند. «چون_دیر_شده_بود.» 🔻حدود ۳۵ هزار نفر کشته شدند امّا دیر شده بود. 👌خیلی فرق هست بین اون ۷۲ نفری که به موقع به یاری امامشون رفتند...! ⚠️ ما باید مراقب باشیم که از امام خودمون(امام زمان عج) عقب نیفتیم. ☝🏼الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ_ 🔻هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید.
ساحت های شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین ساحت در لغت نامه فارسی معین به معنای خانه ، درگاه و آستانه آمده است ولی مقصود از ساحت در حوزه تعلیم و تربیت ، محدوده و دامنه خاصی است که مجموعه ای از رفتارها و فعالیت های تعلیم و تربیت در آن حوزه و دامنه قرارمی گیرد.انسان موجودی دارای ابعاد و ساحت های مختلف است ، از بینش ها ، گرایش ها و توانایی های مختلف برخوردار است و با دیگر موجودات جهان ارتباط غایی دارد و از آنها تاثیر می پذیرد و بر آنها تاثیر می گذارد. هنگامی که از تعلیم و تربیت سخن می گوییم ، در واقع از نوعی از قابلیت ها و ظرفیت هایی سخن می گوییم که در ابعاد مختلف روح و بدن انسان قرار دارندو انسان برای رسیدن به کمال مطلوب خود نیازمند آن است که با یاری دیگران آن ها را به فعلیت برساند یا آنها را تصحیح ، تعدیل ، تقویت و هدایت کند. بنابراین تعلیم و تربیت دارای حوزه های مختلفی است ، حوزه هایی که در آنها نیاز های مشترک هم عرض انسانها قرارگرفته است اصطلاح (ساحت های تربیتی) به کار گرفته می شود.ساحت های شش گانه که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عبارت هستند از مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 1- ساحت تربیتی دینی · پذیرش آزادانه و آگاهانه دین اسلام · تلاش مداوم جهت ارتقای ابعاد معنوی وجودی خویش و دیگران از طریق برقرای ارتباط با خداوند (عبادت و تقید به احکام دینی) و دعوت از سایرین به دینداری و اخلاق مداری · خود شناسی و دیگر شناسی برای پاسخگویی مسئولانه به نیازها ، محدودیتها و پیشرفت ظرفیت های وجودی خویش و دیگران · تلاش پیوسته برای حضور موثر و سازنده دین و اخلاق در تمام ابعاد فردی و اجتماعی 2-ساحت تربیتی اقتصادی · تدبیر امر معاش و زندگی اقتصادی با درک موقعیت اقتصادی خود و جامعه و تلاش برای بهبود پیوسته آن · درک و فهم مسائل اقتصادی خود و جامعه در زمینه ، تاریخی فرهنگی و اجتماعی · تلاش فردی و جمعی برای تحقق غنا ، کفاف ، عمران ، رشد ، و استقلال اقتصادی ، حفظ و پیشرفت ثروت ملی ، افزایش بهروه وری ، تامین رفاه عمومی و بسط عدالت اقتصادی و شناسایی عوامل فقر ، فساد و تبعیض و تلاش جهت مقابله با آنها در سطح ملی و جهانی در جهت تشکیل جامعه صالح و پیشرفت مداوم آن ، بر اساس نظام معیار اسلامی 3-ساحت تربیتی علمی · شناخت و بهره گیری از نتایج تجارب متراکم بشری در حوزه علم و فناوری بر اساس نظام معیار اسلامی · بهره گیری و ارزیابی از یافته های علمی و فناورانه و ایجاد خلاقیت و نوآوری در آن ها جهت کشف صورت های جدید واقعیت یا خلق روش ها و ابزار های نوین برای وصول به اهداف متعالی در چهاچوب نظام معیار اسلامی · برنامه ریزی و اجرای آگاهانه فعالیت های علمی پژوهشی برای دستیابی خود و جامعه به آینده مطلوب بر مبنای نظام معیار اسلامی · برقراری ارتباط سازنده با طبیعت از طریق شناخت و استفاده از طبیعت با هدف تکریم ، تسخیر ، آبادانی و آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در فعالیت های علمی در سطح 4-ساحت تربیتی اجتماعی · بازشناسی ، حفظ و اصلاح آداب ، رسوم ، هنجارها و ارزش ها ی جامعه در پرتو نظام معیار اسلامی · درک مناسب موقعیت اجتماعی و سیاسی خود و جامعه و مواجهه خردمندانه با تحولات اجتماعی و سیاسی بر اساس نظام معیار اسلامی · توسعه آزادی و مرتبه وجودی خویش و دیگران در پرتو درک و اصلاح موقعیت – اجتماعی خود و دیگران (اعضای خانواده ، خویشاوندان، دوستان، همسایگان، همکاران و همشهریان و هموطنان · برقراری رابطه سازنده و مناسب با ایشان بر اساس نظام معیار اسلامی و کسب صفاتی جمعی نظیر احسان ، مهرورزی ، انصاف ، خیرخواهی ، بردباری ، وفاق ، همدلی و مسالمت جویی · آمادگی جهت تشکیل خانواده و حفظ و تداوم آن به مثابه مهمترین نهاد تحقق بخش جامعه صالح براساس ارزش های نظام معیار اسلامی · تعامل شایسته با نهاد دولت و سایر نهاد های مدنی و سیاسی و کسب شایستگیهایی نظیر رعایت قانون ، مسئولیت پذیری ، مشارکت اجتماعی و سیاسی و پاسداشت ارزش های اجتماعی در جهت شکل گیری جامعه صالح و پیشرفت مداوم آن بر اساس نظام معیار اسلامی · بازشناسی فرهنگ و تمدن اسلامی · مشارکت جمعی موثر در حیات اجتماعی و سیاسی با رعایت اصول حقطلبی ، حفظ ، کرامت و عزت ظلن ستیزی ، عدالت خواهی 5-ساحت تربیت بدنی · درک ویژگی های زیستی خود و پاسخگویی مسئولانه به نیازهای جسمی و روانی خویش · تلاش پیوسته جهت حفظ و ارتقای سلامت بهداشت جسمی و روانی خود و دیگران بر اساس نظام معیار اسلامی · بصیرت نسبت به سبک زندگی انتخاب شده و ارزیابی پیامد های آن درباره خود، جامعه و طبیعت براساس نظام معیار اسلامی
هدایت شده از مربیان
مربیان زیست عفیفانه https://eitaa.com/ziste_afifaneh
لینک گروه زیست عفیفانه برای فرهنگیانی که مایل به عضویت هستند
✨﷽✨ 🔴 یکی از اصلی ترین عوامل فاجعه ی عاشورا ✍یکی از اصلی ترین عوامل فاجعه ی عاشورا، عدم همراهی مردم و مسلمان ها با حضرت امام حسین(ع) بود . به گونه ای که در قیام عاشورا، آن بزرگوار تنها با حدود 72 نفر از کل جامعه ی چند میلیونی جهان اسلام به جنگ با یزید رفته و به شهادت رسیدند. اما دنیای اسلام، بعد از تنها گذاشتن امام و مولای خود، دیگر رنگ راحتی و آرامش را ندید و گرفتار جنایات بی سابقه ی حاکمان پلید بنی امیه گردید تا جایی که : مردم مدینه در زمانی که باید از حسین(ع) تبعیت می کردند نافرمانی کردند. اما وقتی که سیدالشهدا(ع) شهید شد پشت سر عبدالله ابن حنظله قیام کردند ، ولی از یزید شکست خوردند و سه روز جان ، مال و ناموس مردم مدینه بر سپاه شام حلال شد. بسیار زنان و دخترانی که مورد تجاوز قرار گرفتند و صدها یا هزاران فرزند نامشروعِ این حادثه ، در تاریخ به اولاد الحرّه ‏مشهور شدند. همچنین لشكر خونخوار یزید به رهبری حصین ابن نمیر در بالاى كوه‏هاى مكه كه مشرف بر خانه ‏ها و مسجدالحرام بود، اجتماع كردند و با منجنيق، پيوسته سنگ و گلوله های آتشین بر مكه و مسجدالحرام افکندند تا آنكه كعبه معظّمه سوخت و بناى آن منهدم گشت و ديوارهاى آن فرو ريخت و ادامه ی این جنایتها با مرگ یزید متوقف شد. کوفیانی که حاضر نشدند از سیدالشهدا(ع) تبعیت کنند هم ، بعد از امام حسین(ع) سه قیام کردند که هر سه قیامشان به غیر از شکست چیزی نداشت: توابین ، یعنی همان مومنین وقت نشناس که حدودا 4000 نفر بودند؛ جز شکست و شهادتِ حدود 1000 نفرشان سودی نبردند. مردم کوفه، مختار را هم تنها گذاشتند و ٦٠٠٠ نفر از یاران مختار از مصعب ابن زبیر امان خواستند و مختار را تنها گذاشتند. مصعب دستور داد که همگی را گردن زده و آنها را به قتل رساندند. قیام سوم کوفیان هم که به رهبری زید فرزند امام سجاد بود با شکست مواجه شد. بعدها مردمی که به امام حسین(ع)تمکین نکردند، اسیر دست حجاج ابن یوسفی شدند؛ که طبق گفته تاریخ، بیش از 100هزار نفر از مسلمانان را گردن زد. و .... این است عاقبتِ مردمانی که ولیِ به حق خود را به وقت ، نشناخته و تبعیت نکنند. 🏴 دریابید امام زمانتان را ...
آیت الله حائری شیرازی امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمی‌خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود. روز عاشورا می‌گوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟» شب صحبت می‌کند تا مبادا خبیثی در بین طیّب‌ها باشد، و روز سخن می‌گوید تا مبادا طیّبی در بین خبیث‌ها مانده باشد. شب غربال می‌کند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال می‌کند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
خیلی قشنگه بخونید خوش بحال کسانی که هم زنجیر میزنند و هم  زنجیری از پای گرفتاری باز میکنند هم سینه میزنند و هم سینه ی دردمندی را  از غم و آه نجات میدهند هم اشک میریزند و هم اشک از چهره ی انسانی پاک میکنند هم سفره می اندازند !! هم نان از سفره کسی نمیبرند آنوقت با افتخارمی گویندیاحسین