eitaa logo
میعادگاه شهدا | روشنگری
407 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
19هزار ویدیو
924 فایل
🕯میعادگاه شهدای وَرجُوی 📌شهید پرور ترین روستای ایران آذربایجان شرقی ؛ ۶ کیلومتری جنوب شهرستان مراغه پایگاه شهید رجائی صاحب امتیاز: 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی Www.varjovi.ir @varjovi ۰۹۳۵۴۳۲۱۲۹۴ | ارتباط با مدیر مسئول
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴27 آذر 1377: درگذشت دانشمند و واعظ برجسته، حجت الاسلام محمدتقی فلسفی/ تصویری از منبرهای پرمخاطب مرحوم فلسفی پیش از انقلاب 🌹دومی نداشت ♦️رهبر معظم انقلاب: «ايشان در آن زمان مباحثى را مطرح كردند - من يك وقت به خود آقاى هم گفتم - كه باب جديدى در منبر بود. اصلاً اين چيزها معمول نبود در منابر دينى مطرح شود؛ مثل عدالت اجتماعى در اسلام. ايشان گشاينده‌ى راه جديدى در فنّ و هنر منبر بودند. از لحاظ اين فنّ و هنر، ما كسى را مثل آقاى فلسفى نديديم و نشنيديم. ♦️ حتّى تا همين آخر هم كه ايشان يك پيرمرد نود ساله شده بودند، هيچ كس نبود كه آدم بتواند بگويد چون آقاى فلسفى نمى‌توانند منبر بروند، آن شخص جايگزين ايشان شود؛ يعنى واقعاً ايشان درجه‌ى دو نداشتند؛ تا بقيه‌ى افراد فاصله داشتند؛ پهلوان منبر و استاد و مبتكر در اين كار بودند. ♦️مسأله‌ى زن، جوان، كودك و مسائل روان‌شناسى را ايشان وارد منبر كردند؛ آن هم نه به شكل خطابه‌هاى خشك، بلكه با همان قالبى كه منبر مى‌طلبد؛ يعنى يك آيه‌ى قرآن، بعد تبيين مطلب و استنباط آن از آيه، بعد احياناً يك يا دو روايت در كنار آن، بعد ذكر يك داستان و يك حرف خوشمزه و ظريف.» 31/01/1378  🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
47.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_6050804863531488206.mp3
17.9M
🎧 بشنوید | صوت کامل سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
47.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_6050804863531488208.mp3
15.74M
🎧 بشنوید | روضه‌خوانی آقای حاج میثم مطیعی در مراسم عزاداری شام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره). ۱۴۰۲/۰۹/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5940623065305056356.mp3
8.85M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت پنجم ↫ هجوم دوم 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5944872377098700055.mp3
14.33M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت ششم ↫ فدک 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5947124176912385215.mp3
10.09M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت هفتم ↫ فدک ۲ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5949408064426738761.mp3
7.05M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت هشتم ↫ فدک ۳ 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5952007395814147205.mp3
11.85M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت نهم ↫ کوچه 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5954259195627832619(1).mp3
12.14M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت دهم ↫ گریه و کمک خواهی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
4_5954259195627832619(2).mp3
12.14M
🎼 سخن آوای " " ویژه نامه‌ای دلنشین برای ایام فاطمیه قسمت آخر .... 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دلتنگی های امیرالمومنین علیه السلام کنار قبر حضرت زهرا سلام الله علیها 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737339T14686818(Web)-mc.mp3
9.72M
🔹 الگوگیری از سلام الله علیها در دفاع از ولایت خداوند در قرآن سه الگو برای ما قرار داده: ۱ - الگوی عام که کلی و فراگیر است، مثل این آیه که می فرماید: مردم تقوا داشته باشید و با صادقین و محسنین و متقین باشید. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737644T15067725(Web)-mc.mp3
1.29M
🔹 گرامیداشت فاطمیّه رسول اکرم صلّی الله علیه و آله به حضرت فاطمه سلام الله علیها فرمود: "نابود و بیچاره است کسی که به تو ستم نماید و رستگاری بزرگ شامل حال کسانی است که تو را یاری کنند." 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1738728T18275894(Web)-mc.mp3
14.51M
🔹 فضائل و مناقب سلام الله علیها 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تاثیر روضه در نورانیت خانه 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
D1737336T15456909(Web)-mc.mp3
9.8M
🔹 انقلاب ایران در روایات بابی در بحار الانوار مرحوم مجلسی است به این عنوان که یاری کردن امام زمان علیه السلام توسط عده ای از مشرق زمین. 🎙 📺 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🔈⃝🇮🇷کانال سخنرانی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
استاد امیری-جهادتبیین۱.m4a
32.64M
جهاد تبیین استاد امیری اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و سرالمستودع فیها بعدد ما احاطه به علمک سخنان استاد امیری، در دیدار بانوانِ طلابِ علومِ دینی، به مناسبت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با موضوع: تطبیق حقوق زن در غرب و اسلام پرداختن به دیدگاه غربی‌ها درباره زنان و چگونگی سوء استفاده غرب از آنان 🔥در آیین بوداییِ هندوستان، زنانی که شوهرشان می‌میرد باید خود را آتش بزنند ◼️نظر اندیشمندان غرب راجع به زنان: ▪️سقراط: زن بزرگترین‌ منشاء انحطاط بشرِ ▪️برتراندراسل: زن درِ دروازه جهنم و ام الفسادِ ▪️فروید: اصولا زن پایین تر از مرد از هر نظر ▪️نیچه: وقتی که نزد زن میروی شلاقت را فراموش نکن و ▪️محمدرضا پهلوی: در زندگی یک مرد زن به حساب نمیاد مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد. و دیدگاه مقام معظم رهبری و امام راحل: 🌺 زن مثل گلبرگ است 🌺 زن مربی جامعه است 🌺 زن بزرگ خانه است ▪️زنان کرایه ای در غرب ▪️زنان مانکن در پشت ویترین برای تبلیغ کالاها و... 👈و بیان مسائل دیگر ♦️تا انتها گوش دهید و نشر دهید .💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔻فاطمه و جامعه: فریاد علیه فراموشی 🖊 مهدی جمشیدی یکم. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین قیام فاطمه -سلام‌الله‌علیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ حقیقیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او می‌دانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته‌ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابل‌فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه‌ها می‌گردد؛ چنان‌که علی -علیه‌السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت پیامبر و سرنوشت معنوی آنها سایه می‌افکند و ازاین‌رو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان» باشد و نه «منتخبان». دوم. اقلیّت/ توده؛ تاریخ‌سازیِ خواصِ منافق توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ ساده‌دل که منزلت امامت را درنیافته بود و بر این گمان بود که تفاوت میان «امامت» و «غیرامامت» در این شخص و آن شخص است نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ پیامبر را از دیده‌ها و نظرها دور سازند و به فراموشی بسپارند. عوام، همواره این‌چنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجاب‌هایی هستند که خواص می‌آفرینند. اینان، بی‌اراده و مطیع و دنباله‌رو هستند و نسبت بی‌واسطه با حقیقت ندارند و در ذهن‌شان، هیچ پرسشِ تنش‌زایی نمی‌شکفد. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه‌ی آغشته‌ی به نسیان نپرسید که خودِ پیامبر، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد. سوم. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام ساده‌دل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظاره‌گر نزاع اراده‌های دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین می‌کرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- صورت‌بندی‌ شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت و سیاست و‌ هدایت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خودشان اراده می‌کردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کج‌روایت‌های سقیفه‌ای»، حال‌وهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند. چهارم. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیه‌السلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه‌ی نسیانی و غافلانه بود که پارۀ مهمی از رسالت، همراه پیامبر -صلی‌الله‌علیه‌وآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی نیز که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلام‌الله‌علیها- نمی‌توانست فریاد اعتراض برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاین‌رو، از همان روزهای آغازین، قاطعانه و روشنگرانه برآمد و عَلَم مخالفت برافراشت و خطبه‌ی استحاله‌ی انقلاب نبوی را خواند. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ سیاسی و هویتی خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار و بی‌رهرو، از جان درگذرد و هرچه که پیش آید از امامت علی -علیه‌السلام- درنگذرد. او نشان داد که جهاد تبیین در برابر اصحاب استحاله، اگر نافذ باشد، شهادت می‌آفریند. 💥جنگ نرم ودشمن شناسی @shohadayevarjovi
💬 | مقاومت عظیم در راه حق 👈🏼 سبک زندگی فاطمی، الگویی براى همه‌ مردان و زنان غیور و مؤمن است 🔸«زندگى فاطمه‏ى زهراالگوى زندگى یک زن مسلمان است.»(کتاب حقیقت عظیم، ص۶۳) «شما هیچ شخصیّت دیگرى را نمیتوانید پیدا کنید که مجسّم‏کننده‏ى هویّت حقیقى و همه‏جانبه‏ى زن مسلمان باشد، آن چنان که زهرابود.»۱۳۶۴/۱۲/۱۰ از این بالاتر، او «الگویى براى همه‌ى مردان و زنان غیور و مؤمن و مسلمانان و حتّى مردم غیر مسلمانى که با مقام آن بزرگوار آشنا باشند، است.»۱۳۶۸/۹/۲۲ زندگی حضرت زهرا دارای ویژگی های برجسته و نکات آموزنده در ابعاد گوناگون فردی، خانوادگی و اجتماعی است. « در تمام این فصول، ما زندگى فاطمه‏ى زهرا را که نگاه میکنیم، مى‏بینیم سرآمد است.»(حقیقت عظیم، ص۷۳) این یادداشت، نگاهی گذرا به الگوی رفتاری و سبک زندگی حضرت زهرا بر اساس بیانات حضرت آیت الله خامنه ای دارد. 🔸مادری برای پدرش! 🔹حضرت‌فاطمه قبل از ازدواج نیز مادر بود. مادری برای پدرش! در جریان شعب ابی طالب «این دختر مثل یک فرشته نجات برای پیغمبر؛ مثل مادری برای پدر خود؛ مثل پرستار بزرگی برای آن انسان بزرگ، مشکلات را تحمّل‌کرد. غمگسار پیغمبرشد.»۱۳۷۱/۹/۲۵ بعد از آن و رحلت جناب ابوطالب و جناب خدیجه هم «پیامبر، تنهای تنهاست، فاطمه‌ی زهرا، این دختر چند ساله... تنها کسی است که پیامبرِ با این عظمت به او تکیه می‌کند... این قضیه‌ی «فاطمة امّ ابیها» مربوط به این‌جاست.»۱۳۷۳/۶/۲۹ در مقابل نیز، وقتی آیه ای نازل شد و مسلمانان را موظف کرد پیامبر را با عنوان «یا رسول‌الله» خطاب کنند، وقتی پیامبر وارد منزل شدند، «حضرت زهرا آمدند گفتند یا رسول‌الله سلام علیکم، پیغمبر اکرم [ایشان را] در آغوش گرفتند گفتند این مال تو نیست، تو به من بگو اى پدر، این دل من را آرام میکند، این به من لذّت میدهد؛ این محبوبیّت فاطمه‌ى زهرااست پیش پیغمبر.» (حقیقت عظیم، ص۵۴) تمام‌ اینها برای بانوان و خانواده‌های همه عالَم درس است. 🔸همسری شایسته و ازخودگذشته 🔹نکته بعد، آنکه حضرت زهرادر همسرداری-و آن هم همسری شخصیت بی‌نظیر امیرالمؤمنین-یک الگوی کامل و جامع است. «هیچ سالی، بلکه هیچ نیم سالی نگذشت که این شوهر، کمر به جهاد فی‌سبیل‌اللَّه نبسته و به میدان جنگ نرفته باشد و این زن بزرگ و فداکار، همسرىِ شایسته‌ی یک مرد مجاهد و یک سرباز و سردار دائمی میدان جنگ را نکرده باشد.»۱۳۶۸/۱۰/۲۶ «او خانمى است که در خانه نشسته و شوهرش مرتّب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ میماند... از لحاظ زندگى هم وضع روبه‌راهى ندارند... یعنى حقیقتاً زندگى فقیرانه‌ى محض داشتند؛ در حالى که دختر رهبرى هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسئولیّت هم میکند... انسان چقدر روحیّه‌ى قوى میخواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه‌ى اهل و عیال و گرفتاری‌هاى زندگى خالى کند؛ به او دلگرمى دهد.»(حقیقت عظیم، ص۱۹۵) «با این اوضاع، با این شرایط دشوار، با این شوهر پُرکار و دائماً مشغول، با نهایت مهربانى، با نهایت ازخودگذشتگى رفتار کرد.»(حقیقت عظیم،ص۲۲۶) «امیرالمؤمنین درباره‌ی فاطمه‌ی زهرافرمود: ما أغضبنی و لا خرج من أمری؛ یک‌بار این زن در طول دوران زناشویی، مرا به خشم نیاورد و یک‌بار از دستور من سرپیچی نکرد. فاطمه‌ی زهرابا آن عظمت و جلالت، در محیط خانه، یک همسر و یک زن است.»۱۳۷۱/۹/۲۵ «یک همسر خوب است؛ همسرى که هیچ وقت مایه‏ى پریشانى و ناراحتى خاطر شوهرش را فراهم نکرد و محیط خانوادگى‏شان از شیرین‏ترین محیط‏هاى خانوادگى است؛ محبّت این زن و شوهر در حدّ اعلی است.»(حقیقت عظیم، ص۵۷) 🔸معنویت در خانواده 🔹فاطمه زهرادر همه ابعاد، به تربیت معنوی خانواده پرداخت. در عمل، «آن قدر عبادت میکرد و به نماز مى‏ایستاد که ساقهاى پاهاى مبارکش ورم میکرد.»(حقیقت عظیم، ص۱۳۶) فرزندان بزرگوارشان این عبادت ها را می دیدند و درس میگرفتند. فرزندشان «امام حسن مجتبیمیگوید شب جمعه تا صبح مادرم بیدار بود، عبادت میکرد، هر وقت صدای او را شنیدم، دیدم برای دیگران دارد دعا میکند؛ صبح گفتم مادر! برای دیگران دعا کردی، برای خودت دعا نکردی؛ فرمود پسرم! اَلجارَ ثُمَّ الدَّار»(حقیقت عظیم،ص۲۹۵) فاطمه به چنان مقام معنوی رسیده بود که «فرشتگان بر او فرود مى‌آمدند، با او مأنوس میشدند و با او سخن میگفتند.»(حقیقت عظیم، ص۱۴۲) او صدیقه کبری است؛ «صدّیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و میگوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد.»۱۳۸۴/۵/۵ در چنین فضای معنوی‌ای است که فرزندانی با عظمت تربیت می شوند. 🔍 ادامه👇 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
🔍 ادامه 🔸مادری و تاثیرگذاری تربیتی بر فرزندان فاطمه زهرا«با این مقام، کار منزل را هم خودش میکرد. پذیرایى از شوهر و فرزندان هم بر عهده‌ی خود او بود... یک مادر تربیت‌کننده‌ی فرزندان بود.» (حقیقت عظیم، ص۱۳۶) او «مادرى است که فرزند مى‏آورد و فرزندانش را در آغوش خودش تربیت میکند و به آنها شیر میدهد و آنها را بزرگ میکند و به آنها مى‏آموزد.»۱۳۶۳/۱۲/۲۱ او چهار فرزند بی نظیر را تربیت کرد «دو پسرشان امام حسن و امام حسین... تربیت‏شده‏ى دامان این خانمند... آن زینبى که شما مى‏شناسید... پروریده‏ى این مادر است.»(حقیقت عظیم، ص۵۸) «می شود فهمید که تأثیر تربیت فاطمه‏ى زهراتا زنده بوده، روى این دو پسر و یک یا دو دختر - که اختلاف روایات هست - بیشتر بوده از تأثیر تربیت امیرالمؤمنین، چون دائماً با این بچّه‏ها بوده و امیرالمؤمنیندر سفر بود، بیرون بود، مشغول کار بود، فاطمه‏ى زهراروى این بچّه‏ها اثر گذاشته و حسینِ کربلا را و زینبِ کربلا را فاطمه‏ى زهراپروریده و آفریده.» (حقیقت عظیم، ص۷۵) ممکن است کسی بگوید که «امام حسن و امام حسین ، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینبکه امام نبود. فاطمه‌ى زهرااو را در همین مدّت نُه سال تربیت کرده بود.» (حقیقت عظیم، ص۱۹۵) 🔸حضرت زهرا و اداره یک زندگی سرزنده در شرایط سخت 🔹فاطمه سختی های خانه داری را تحمل میکرد. در جریانی که سوره هل أتی نازل شد، «بر گرسنگی خودشان و همه‌ی اعضای خانواده‌شان صبر کردند و به یتیم و مسکین و اسیر کمک کردند.»۱۳۹۸/۱۱/۲۶ همچنین در جریان دیگری «فاطمه‌ى زهراخدمت پیغمبر رفت؛ آن قدر گرسنگى کشیده بود که پیغمبر زردى گرسنگى را در صورت او مشاهده کرد؛ دل پیغمبر سوخت و براى دخترش دعا فرمود.»(حقیقت عظیم، ص۱۷۵) با وجود همه اینها، «یک بار اتّفاق نیفتاده که این زن از همسرش... یک خواهشى بکند که فلان چیز را براى من تهیّه کن؛ خب این براى زن جایز است، مباح است،‌ [امّا] هرگز اتّفاق نیفتاده!»(حقیقت عظیم،ص۵۵) همچنین زمانی که «راه فتوحات و غنایم که باز میشود، دختر پیغمبر ذرّه‌ای از لذّتهای دنیا و تشریفات و تجمّلات و چیزهایی را که دل دختران جوان و زنها متوجّه آنهاست، به خود راه نمی‌دهد.»۱۳۷۱/۹/۲۵ نکته قابل توجه این است که در کنار همه این عناصر مهم، زندگی فاطمه، یک زندگی بانشاط و سرزنده بود؛ «یک زندگى فقیرانه را این جور شاد، این جور پُرهیجان، این جور سرشار از حَیَویّت و نشاط اداره کردن، این هنر خاصّ فاطمه‏ى زهرااست.» (حقیقت عظیم، ص۷۹) 🔸پیوند خانواده و اجتماع در زندگی فاطمه زهرا 🔹برخی با کج فهمی «خیال میکنند آن انسانى که مشغول عبادت است و یک عابد و متضرع و اهل دعا و ذکر است، نمیتواند یک انسان سیاسى باشد؛ یا بعضى خیال میکنند آن کسى که اهل سیاست است... نمیتواند اگر زن است، یک زن خانه باشد... خیال میکنند اینها با هم منافات دارد.»۱۳۶۸/۹/۲۲ در حالیکه «قضیّه این طورى نیست؛ هم باید مادرِ خوب و همسر خوبى باشد، هم در فعّالیّت اجتماعى شرکت کند. فاطمه‌ى زهرامظهر چنین جمعى است؛ جمع بین شئون مختلف.» (حقیقت عظیم، ص۲۴۵) 🔸مقاومت عظیم حضرت زهرا برای زمامدار به حق 🔹حضرت زهرا «جانش را فدا میکند برای اینکه حکومت به نااهل نرسد. اگر فاطمه‌ی زهرازنِ امیرالمؤمنین هم نبود، قضیّه همین بود؛ از شوهرش دفاع نمیکرد از زمامدار به‌حق دفاع میکرد.» (حقیقت عظیم، ص۲۰) «نمیگوید من حالا باردار هستم، مصلحت نیست دراُفتم، بماند چند روز دیگر آتششان فروکش کند؛ بماند شاید من فارغ بشوم بعد بروم به میدانشان... آن پشت در آمدن، آن سِقط شدن محسن شش ماهه آن بازوبندی از ورم بر بازو، آن مقاومت عظیم که منجر میشود به اینکه دختر پیغمبر را بزنند... همه‎ی نقشه‎ها را نقش بر آب میکند.» (حقیقت عظیم، ص۲۱) 👈 خلاصه اینکه «آن عبادتش، آن فصاحت و بلاغتش، آن فرزانگى و دانشش، آن معرفت و حکمتش، آن جهاد و مبارزه‌اش، آن رفتارش به عنوان یک دختر، آن رفتارش به عنوان یک همسر، آن رفتارش به عنوان یک مادر؛ آن احسانش به مستمندان... این، شخصیّت جامع‌الاطراف فاطمه‌ى زهرااست. این، الگو است؛ الگوى زن مسلمان این است.» (حقیقت عظیم، ص۱۸۴) 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله 💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
حضرت زهرا سلام الله علیها ۲۵ آذر ۱۴۰۲_1.mp3
40.46M
💢 سخنرانی در شب شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با موضوع: نگاهی به مواضع سیاسی و مبارزاتی حضرت زهرا سلام الله علیها 🏷 نفی جریان سکولاریسم ( و جدائی دین از سیاست) 🏷 الگوپذیری از اهل بیت در اتخاذ مواضع سیاسی- اجتماعی 🔸 حسینیه هیئت الزهراء ورجوی ۲۵/آذر/۱۴۰۲ 🎤سخنران: جناب آقای هادی رستمی آذر مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی وَرْائوی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تنها گروهی که هلاک نمی‌شوند! توصیه مهم و کاربردی آیت‌ الله بهجت به جمعی از جوانان   💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi
 تأثير پوشش اسلامي در مهار غريزه جنسي برخی جلوه هاى ظاهرى تأثیر پوشش اسلامى د) نامطلوب بودن استعمال عطرهاى تند و تحریک کننده گفته شد که از نظر ویژگى هاى آفرینش، زن غالبا مظهر زیبایى و دلربایى و مرد غالبا مظهر دلدادگى است. دو ویژگى مذکور هنگامى در مسیر صحیح و در راستاى کمال الهى انسان قرار مى گیرد که بر اساس ازدواج مشروع در کانون خانواده سیراب گردد. گاهى برخى عوامل، دو ویژگى مذکور را در خارج از چارچوب خانواده تحریک و تشدید مى کنند. تشدید ویژگى هاى بالا، باعث آسیب زایى غریزه جنسى مى گردد که یکى از آن عوامل، استعمال عطرهاى تند و تحریک کننده توسط بانوان در بیرون منزل و در برخورد با نامحرم است. ازاین رو، در برخى احادیث به شدت از آن منع شده است. در حدیثى از پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله نقل شده است: أیمُّا إمرأةٍ إسْتَعْطَرَتْ ثُمَّ خَرجتْ فَمرَّتْ على قومٍ لِیَجِدُوا ریحَها فهى زانیة.1 هر زنى که عطر و ماده خوشبو کننده استعمال کند و از منزل خارج شود و بر گروهى از افراد نامحرم عبور کند تا بوى خوش عطر وى را استشمام نمایند، چنین زنى زناکار است. ممکن است در ذهن خواننده این پرسش مطرح گردد که چگونه زنى به صرف استعمال عطر در برخورد با نامحرم، زناکار به شمار آید. ازاین رو به نظر مى رسد تعبیر زنا در این روایت، قدرى نیازمند توضیح است. زنا یک معناى اصطلاحى و مشهور دارد و آن نزدیکى زن و مرد به طور غیر قانونى و نامشروع است. روشن است که معناى یاد شده در روایت بالا مورد نظر نیست. افزون بر معناى اصطلاحى مشهور، براى زنا در فرهنگ اسلامى یک معناى گسترده ترى است که ریشه در معناى لغوى آن دارد. بر اساس این معناى گسترده، هر عمل انحرافى که باعث شود زندگى و حیات پاکیزه از مسیر صحیح خارج گشته و باعث آلودگى آن به گناه گردد، زناست.2 با توجه به همین معناى گسترده زنا، در بعضى روایات به برخى از اعضاى بدن، انواع خفیف ترى از زنا نسبت داده شده است. در روایتى از امام باقر و امام صادق علیهماالسلام نقل شده است: ما مِنْ أحدٍ إلاّ وَ هُوَ یُصِیبُ حَظّا مِن الزّنا فَزِنا الْعَیْنین اَلنَّظر وَ زِنا الْفَمِ الْقُبْلةَ وَ زِنا الْیَدینِ اَللَّمْسُ صَدَّق الْفَرْجُ ذلک او کَذَّب.3 هیچ انسانى (غیر معصوم) نیست، مگر این که سهمى از زنا دارد. پس نگاه شهوت آلود، زناى دو چشم است. بوسیدن شهوت آلود، زناى دهان است. لمس شهوت آلود زناى دو دست است. خواه این گونه زنا را زناى فرج (زناى اصطلاحى) همراهى کند یا نکند.   💥جنگ نرم ودشمن شناسی 📡 پایگاه خبری تحلیلی وَرْاُئوی 🕯 میعادگاه شهدای وَرجُوی @varjovi @shohadayevarjovi