eitaa logo
شوخ طبعي‌ها و حكايات طلبگي
309 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
943 ویدیو
66 فایل
فی الواقع خداوند اِند لطافت اِند بخشش اند بی خیال شدن اند چشم پوشی و اِند رفاقت است قنبر امام علی (ع) غم‌‌بر است لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ؛ یعنی خدا دائم آنلاین است نوبت نمی خواد، پول زیر میزی نمی خواد و... @ghadiri313
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 دوره آموزشی ♨️ ویژه مربیان و معلمان دغدغه‌مند عرصه تربیت ✳️ این دوره علل گرایش نوجوانان و جوانان به «کی‌پاپ» و «کی داراما» بررسی می‌کند و شیوهٔ مواجهه مربیان با دانش‌آموزان را آموزش می‌دهد. ‌ ⬅️ تهیه دوره از لینک زیر: 🌐 b2n.ir/mjkr ✅ هزاران ساعت آموزش کاربردی با حرفه‌ای‌ها در 👇 🆔 ble.ir/join/ZTBmOThiOD 👇👇 آشنایی با برخی علل گرایش نوجوانان به گروه‌های موسیقی کره‌ای (کی پاپ) چون بی تی اس (BTS)سلسله مباحث نقد گروه (BTS) موج کره ای 🎙کارشناس: مجید دهبان 👇 🎵جلسه ۱: دورنمایی از فضای موج کره ای https://eitaa.com/sot_enghelabi/2811 🎵جلسه ۲: آشنایی با فضای طرفداران کی پاپ https://eitaa.com/sot_enghelabi/2812 🎵جلسه ۳: معرفی گروه بی تی اس https://eitaa.com/sot_enghelabi/2813 🎵جلسه ۴: معرفی کی دراما و نقد آن https://eitaa.com/sot_enghelabi/2814 🎵جلسه ۵: عقاید سازی گروه بی تی اس https://eitaa.com/sot_enghelabi/2815 🎵جلسه ۶: استفاده از نمادهای شیطان پرستی https://eitaa.com/sot_enghelabi/2816 🎵جلسه ۷: شروع صنعت موسیقی کره ای و... https://eitaa.com/sot_enghelabi/2817 🎵جلسه ۸: نحوه مواجهه با دانش آموزان درگیر این گروه موسیقی https://eitaa.com/sot_enghelabi/2818 🎵جلسه ۹: بحران هویت نوجوان امروز https://eitaa.com/sot_enghelabi/2819 🎵جلسه ۱۰: میزان نفوذ موسیقی کره ای در میان نوجوان https://eitaa.com/sot_enghelabi/2820 دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس https://eitaa.com/joinchat/4203216913C592b78c231
از زبان امام سجاد علیه السلام مردم جامعه شش دسته تقسیم می شوند که فقط یک گروه سودمند هستند گروه اول شیر (أسد) صفتها هستند مثل پادشاهان و ستمگران و حاکمان ظالم هستند. گروه دوم گرگ (ذئب) صفتها هستند مثل تاجران و کاسبانی که وقتی جنس را می فروشند تعریف می کنند و وقتی جنسی را از کسی می خرند مذمت می کنند. گروه سوم روباه (ثعلب) صفتها هستند مثل کسانی که دینشان وسیله ی دنیایشان است و با دین فروشی دنیایشان را نگه می دارند. گروه چهارم سگ (کلب) صفتها هستند مثل آنهایی که با زبانشان مردم را آزار می دهند . گروه پنجم خوک (خنزیر) صفتها هستند مثل آدمهای شهوانی که به هر شهوتی پاسخ مثبت می دهند و خود را در راه حرام قرار می دهند. گروه ششم گوسفند (شاة) صفتها هستند مثل مومنین که آزارشان به کسی نمی رسد و جز خوبی از آنان دیده نمی شود. بره یا گوسفند هم همینطور است همه چیزش سود است و آزاری ندارد. تنها دسته ای که سودمند است همین دسته ی ششم است که مؤمنین در این دسته قرار دارند.
اصول و مهارت‌های شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات مؤلفان: فاطمه فیاض، احمدرضا اخوت ناشر: قرآن و اهل بیت نبوت (ع) زبان: فارسی رده‌بندی دیویی: 297.159 سال چاپ: 1400 نوبت چاپ: 1 تیراژ: 1000 نسخه تعداد صفحات: 256
اصول و مهارت‌های شادکامی مبتنی بر قرآن و روایات مؤلفان: فاطمه فیاض، احمدرضا اخوت ناشر: قرآن و اهل بیت نبوت (ع) زبان: فارسی رده‌بندی دیویی: 297.159 سال چاپ: 1400 نوبت چاپ: 1 تیراژ: 1000 نسخه تعداد صفحات: 256 https://taaghche.com/book/56188/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%88-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%85%D8%A8%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA
هدایت شده از خبرگزاری فارس
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطرۀ معاون پیگیری‌های ویژۀ دفتر رئیس‌جمهور از نمازخواندن شهید رئیسی در کاخ کرملین @Farsna
سیب با برکت هوا گرم بود.باغبان لب جوی آبی از درون باغ می گذشت نشسته بود. میوه ها هم تازه رسیده بودند.همین طور که به آب نگاه می کرد یک مرتبه سیب قرمزی را دید که در آب افتاده است.آن را از آب گرفت و دید عجب خنک است،با خودش فکر کرد هنوز درختان ما سیبش این طور نرسیده!گازی به آن زد و کمی از آن را خورد.خوشمزه بود.در همین لحظه ناگهان به ذهنش خطور کرد که سیب مال چه کسی بود که ما خوردیم؟بنا نبود مال مردم بخوریم.البته،خوردن سیبی که آب می آورد عیبی ندارد،ولی مثبت موشکافی هایی از این دست هم می کند. خلاصه،برای پیدا کردن صاحب آن سیب مسیر جوی را دنبال کرد و بالاخره باغی که درخت هایش چنین سیب سرخ و سفیدی داشته باشد را پیدا کرد و در زد و سراغ صاحب باغ را گرفت.گفتند او در بازار مغازه دارد.آدرس را گرفت و پیش صاحب باغ رفت و گفت:آقا،ما باغبانیم و سواد زیادی نداریم.لب جوی نشسته بودیم که دیدیم سیبی از باغ شما در آب افتاده.آن را برداشتیم و کمی از آن خوردیم.حالا یا وجهش را قبول کنید یا راضی باشید.گفت:واللّه،نه پولش را می خواهم و نه راضی می شوم.گفت:پس من چه کنم؟پرسید:زن داری؟گفت:نه!گفت:اگر می خواهی رضایت بدهم،باید دختر مرا بگیری.گفت:برای خوردن یک سیب که دختر به آدم نمی دهند!گفت:این که آمدی از من رضایت بگیری نشان می دهد آدم خداترسی هستی و از قیامت هراس داری.من هم راضی نیستم مگر این که دختر مرا بگیری.گفت:من پول ازدواج و عروسی کردن ندارم.گفت:من پول عروسی را خودم می دهم،جلسه را هم خودم می گیرم،شام عروسی را هم خودم می دهم،مشکل این است که دختر من هم کور است هم کر است و هم شل.باغبان در دلش گفت: خدایا،ما یک سیب که بیشتر نخوردیم این چه حکایتی است؟من از این دختر چگونه نگهداری کنم؟بعد رو به صاحب باغ کرد و گفت: نمی شود این شرط را با من نکنید؟گفت:شرط من همین است که گفتم! خداترسی و تقوا مانع شد شرط را قبول نکند گفت:باشد قبول است.آن زمان هم رسم نبود دختر را به پسر نشان بدهند.شب عروسی وقتی عروس را آوردند،داماد دید حورالعینی که خدا در سوره واقعه به مومنین وعده داده همسر خود اوست.از اتاق بیرون آمد و پدر دختر را صدا کرد و گفت:شما تقلب کردی؟تو گفتی دخترم کور است؟!گفت: منظورم این بود که چشمش خلاف نکرده و از حرام کور است.پاو گوشش هم از حرام شل و کرند. این پاداش خداترسی و تفکر است.اگر او درباره چگونه زیستنش فکر نکرده بود هرگز برای جلب رضایت صاحب باغ نمی رفت و این نعمت نصیبش نمی شد.علاوه بر این،سال بعد خدا فرزندی به این زوج صالح داد که اسمش را احمد گذاشتند و این کودک همان کسی است که امروز معروف به 22 است.انسان والا و باکرامت و باعظمتی که هروقت در مسائل علمی مشکلی پیدا می کرد به بارگاه امیر مومنان می رفت و پاسخ مساله اشرار از ایشان درخواست می کرد.یکی از شاگردان ایشان نقل کرده است که نیمه شبی آهسته دنبال ایشان راه افتادم.دیدم در صحن حضرت امیر المؤمنین که قفل بود باز شد و ایشان وارد حرم مطهر گردید.بهد،خطاب به حضرت عرض کرد:ای دریای علم خدا، من در این مسأله مشکل دارم،می خواهم فتوا بدهم،چه کنم؟ندایی از ضریح آمد که پسرم مهدی در کوفه منتظر است.برو جوابش را بگیر. حديث عقل و نفس آدمی در آيينه قرآن ، ص230
هم سؤال از علم خیزد ، هم جواب همچنانکه خار و گُل از خاک و آب.
اصناف انسان‌ها از نظر امام سجاد (علیه السلام) مردم جامعه به شش طبقه تقسیم می شوند که فقط یک گروه سودمند هستند 1️⃣گروه اول (أسد) شیر صفتها هستند مثل اغلب پادشاهان و ستمگران و حاکمان ظالم هستند. 2️⃣گروه دوم (ذئب) گرگ صفتها هستند مثل تاجران و کاسبانی که وقتی جنس را می فروشند تعریف می کنند و وقتی جنسی را از کسی می خرند مذمت می کنند. 3️⃣گروه سوم (ثعلب) روباه صفتها هستند مثل کسانی که دینشان وسیله ی دنیایشان است و با دین فروشی دنیایشان را نگه می دارند. 4️⃣گروه چهارم (کلب) سگ صفتها هستند مثل آنهایی که با زبانشان مردم را آزار می دهند . 5️⃣گروه پنجم (خنزیر) خوک صفتها هستند مثل آدمهای شهوانی که به هر شهوتی پاسخ مثبت می دهند و خود را در راه حرام قرار می دهند. 6️⃣گروه ششم (شاة) گوسفندصفتها هستند مثل مومنین که آزارشان به کسی نمی رسد و جز خوبی از آنان دیده نمی شود. بره یا گوسفند هم همینطور است همه چیزش سود است و آزاری ندارد. قَالَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ : اَلنَّاسُ فِي زَمَانِنَا عَلَى سِتِّ طَبَقَاتٍ : أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ وَ شَاةٍ فَأَمَّا اَلْأَسَدُ فَمُلُوكُ اَلدُّنْيَا يُحِبُّ كُلُّ وَاحِدٍ أَنْ يَغْلِبَ وَ لاَ يُغْلَبَ وَ أَمَّا اَلذِّئْبُ فَتُجَّارُكُمْ يَذُمُّونَ إِذَا اِشْتَرَوْا وَ يَمْدَحُونَ إِذَا بَاعُوا وَ أَمَّا اَلثَّعْلَبُ فَهَؤُلاَءِ اَلَّذِينَ يَأْكُلُونَ بِأَدْيَانِهِمْ وَ لاَ يَكُونُ فِي قُلُوبِهِمْ مَا يَصِفُونَ بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ أَمَّا اَلْخِنْزِيرُ فَهَؤُلاَءِ اَلْمُخَنَّثُونَ وَ أَشْبَاهُهُمْ لاَ يُدْعَوْنَ إِلَى فَاحِشَةٍ إِلاَّ أَجَابُوا وَ أَمَّا اَلْكَلْبُ يَهِرُّ عَلَى اَلنَّاسِ بِلِسَانِهِ وَ يَكْرَهُهُ اَلنَّاسُ مِنْ شَرِّ لِسَانِهِ وَ أَمَّا اَلشَّاةُ اَلَّذِينَ يُجَزُّ شُعُورُهُمْ وَ يُؤْكَلُ لُحُومُهُمْ وَ يُكْسَرُ عَظْمُهُمْ فَكَيْفَ تَصْنَعُ اَلشَّاةُ بَيْنَ أَسَدٍ وَ ذِئْبٍ وَ ثَعْلَبٍ وَ كَلْبٍ وَ خِنْزِيرٍ. روضة الواعظین ج۲ ص۲۹۱ ؛ المواعظ العددیة (نصایح شمارشی)،مشکینی اردبیلی،ج ۲،ص ۳۱۰
عرض سلام و ادب 🖤انا لله و انا الیه راجعون🖤 دست تقدیر الهی بر آن بود که فرزند جهادگرم محمدحسین دریس در مسیر خدمت دعوت حضرت حق را لبیک گفت. از تمام اساتید، دانشجویان، دوستان و اعزه‌ برادر یا خواهر که در مراسم تشییع، تدفین و ترحیم ایشان شرکت کرده یا با ارسال پیامک یا تماس ابراز همدردی نمودند، کمال تشکر و قدردانی دارم. حضور شما سروان عزیز تسلی خاطر اینجانب و خانواده‌ام بود و به امید الهی بتوانم در شادی‌هایتان جبران نمایم. مجددا از شما خواستارم او را در دعاها و عزاداری‌های این ایام شریک گردانید، همراه با ذکر فاتحه و صلوات. ضمنا مراسم هفتمین روز درگذشت فرزندم روز پنجشنبه تاریخ 4 مردادماه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امیرالمومنین پردیسان برگزار خواهد شد. التماس دعا از طرف حجت الاسلام مهدی دریس، (انجمن روان شناسی اسلامی)
هدایت شده از زندگي آرام
✅خدمات دین به بیماران وسواسی ✅مطالعه رساله و کتب مربوط به وسواس بدون تجویز روان شناس و روان پزشک ممنوع است ✅پرسش های بیمار وسواسی اطمینان‌جویانه و بیمارگون است نه حقیقی. ✅ وسواسی مثل بسیاری از بیماران دیگری احکام خاص خود را دارد. ✅ وسواس بیماری‌ای است که در بستر فرهنگی مختلف، جلوه های متعدد متناسب با آن فرهنگ را نشان می دهد. ✅درمان اختلال وسواس مذهبی= روان درمانی (روان شناس)+ دارودرمانی (روان پزشک) + فرار از بی کاری و شغل متناسب با استعداد و علاقه + ورزش منظم + تعبد به دستور خالق هستی و قبول رخصت های دینی + .. محمدحسین قدیری ( روان شناسی) ماهنامه خانواده مبلغان، شماره19، مرداد 1403 ✅
روایتی از امام باقر(ع) : «... اگر دو انتخاب برایم وجود داشته باشم که هر دو حلال، اما یکی دشوار و دیگری آسان باشد، گزینه آسان را انتخاب خواهم کرد؛ زیرا خدا آسان‌گیر بوده و کارهای آسان را دوست داشته و (گاه) پاداش‌هایی به کار آسان می‌دهد که به کار دشوار نمی‌دهد. «... لَا یَعْرِضُ لِی بَابَانِ کِلَاهُمَا حَلَالٌ إِلَّا أَخَذْتُ بِالْیَسِیرِ وَ ذَلِکَ أَنَّ اللَّهَ یَسِیرٌ وَ یُحِبُّ الْیَسِیرَ وَ یُعْطِی عَلَى الْیَسِیرِ مَا لَا یُعْطِی عَلَى الْعُنْفِ»، شیخ طوسی، محمد بن الحسن، تهذیب الأحکام، ج 5، ص 52، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ چهارم، 1407 ق.
نیت هم سخت هم آسان نيت از «كار» بهتر است , چون نيت اگر خالص و قوى بود انسان را به كار وادار مى كند . نيت مشكل تر از كار است . اينكه گفته اند : نية المؤمن خير من عمله , نيت انسان مؤمن از عمل او بالاتر است . يا اين كه گفته اند : افضل الاعمال احمزها , هر عملى كه دشوارتر باشد ثوابش بيشتر است . اين نه براى آن است كه نيت با اين كه آسان هست از ثوابش از ثواب عمل بيشتر است . اين دو اصل دينى را وقتى كنار هم بررسى مى كنيم مى بينيم نتيجه اش آن است كه نيت بسيار مشكل است . اگر بهترين عمل دشوارترين اعمال مى باشد , پس نيت چگونه بهتر از عمل است آيا مگر نيت آسان نيست ؟ مى فرمايند : نه . نيت( احمز الاعمال ) است يعنى نيت از همه اعمال سنگين تر است . اسرار عبادات، جوادی آملی، عبدالله، ص 157. https://lib.eshia.ir/10939/1/157